~*~KESKENMENON JÄLKEEN PLUSSANNEET TOUKOKUUSSA~*~

SusSoo
Snowball :wave: siellähän tosiaan poksuu ja isosti ;) Onkohan siis seuraavaksi sinun vuoro saada vauva syliin.

Ahaa... kiva tietää että suuret rakastajat tekee tyttäriä... meillä ennestään kaksi tytärtä. Vähän on tyttötunne tästä kolmosestakin.

Pian tästä lähden lääkärille. Katsotaan jatkaako sairaslomaa ja kuinka pitkälle. Käväisin vain pikaisesti aamulla töissä. Olotila tänään ollut yllättävän hyvä. En tiedä enteileekö kamaluuksia :eek: toivottavasti ei!

Sussoo ja Suloinen 30+3 :heart:
 
Nöttiäiselle :hug: :hug: :hug: Ei voi ymmärtää miten näin ihmisiä koetellaan. Jaksamista ja voimia teille!

E-M Paljon onnea tytön johdosta!

(.) Ei ihmeempiä. Liikkeitä tuntuu harvakseltaan, mutta voi kun ne voimistuivat, että voisi olla varma että pienellä on kaikki hyvin.
Rakenneultraan vielä reilu kaksi viikkoa.. Odottavan aika on pitkä.

T:Rouva ja masukki 17+4
 
nöttiäinen: :hug: :'(
Katselen täältä kaukaa, Rakas Taivaan Isä, miksi äiti itkee? Miksi isällä niin raskaat askeleet? Minäkö heille olen surua tuottanut, kun vain katselen täältä kaukaa? Enkä tule vaikka he odottavat niin kovasti, että raskain sydämin käyvät iltaisin nukkumaan. Voitko Taivaan Isä äitiä lohduttaa, pyyhkiä kyyneleet pois? Voitko isän olkaa taputtaa, ettei hän niin kumarassa ois? Kerro heille Taivaan Isä, etten ihan vielä ole valmis syntymään maailmaan. Kerro, että jotkut lapset taivaassa niin rakkaita on Luojalle, ettei heitä malttaisi millään antaa pois. Huomaisipa äiti, kun hänen luokseen lennän perhosena ikkunaan. Tietäisipä isä, miten tuulen mukana hänen poskeaan silittää saan. Vielä joskus saan pienenä kasvaa äidin vatsassa ja isän vahvat käsivarret ympärilläni tuntea. Ja kun vihdoin kohtaamme löytää tarkoituksensa pettymys jokainen. Ne on kestettävä, jotta juuri minä syntyisin. Niin ikävä on kaukana täällä äitiä ja isää. Koska saan mennä, Taivaan Isä? Joko pian pääsen omaan kotiin?

sussoo Ens kerralla kun sulle tulee tuo tykyttely kohtaus, soita rohkeasti 112, käyvät kotona ottamassa sinusta RR ja EKG, saat silloin faktanauhan eteenpäin.. sekä voivat kotona tarvittaessa helpottaa sun oloa!!
 
nöttiäinen :hug: :hug: :hug:
Ei sitä ihmis mieli voi ymmärtää miten joitakin koitellaan ja toiset saavat kaiken kultalusikalla.
Paljon voimia ja jaksamista. Koita nauttia kuitenkin esikoisestasi, kun sinulle hänet kuitenkin on suotu.


pinkkimieli ja
 
Nöttiäinen jos haluat laittaa yv:tä niin rohkeasti vain, mullahan on nyt myös kaksi km rv 18+ ja peräkkäin joten sinällään kuvittelisin, että meillä voisi olla samanlaisia ajatuksia.
Ainakin tuo tuntui kovin tutulta, että saadaankohan me enää koskaan vauvaa syliin saakka.
Joten vaikkei täysin kohtalotovereita olla voisi jutustelu tehdä kummallekin hyvää jos vain jaksat.

Voimia toivotelle Unicco
 
Minuun jotenkin kosketti syvästi tuo nöttiäisen menetys :'( Olet täällä kovasti mielessäni, tuntuu niin pahalta puolestasi :hug: Kai kun itsekin olen menettänyt niin paljon, niin toisten suru tuntuu niin läheiseltä. Ja en tiedän mitä mullakin on vielä edessä, montako menetystä joudun vielä kokemaan. :(

Omanapa. Pahoinvointi ja väsymys tuntuu vain pahentuvan täällä, ja sitten se menettämisen pelko pahenee päivä päivältä :'( Vielä reilu viikko seuraavaan ultraan.. Ihan epätoivoinen olo.. Tässä raskaudessa ei tule olemaan varmasti päivääkään että pystyisin täysin tästä nauttimaan. Pelko on läsnä kokoajan :(

Masentunut Leinikki ja B-J rv 7+5
 
Iltaa! Viimein ehdin koneen ääreelle... päivä mennyt paikasta toiseen juostessa =) kuten ilmeestä jo voi päätellä, niin tuon tullessani hyvät ultrakuulumiset, kaikki siis niinkuin pitäänkin, syke näkyi hyvin, ei mitään poikkeavaa, laskettu aikakin pysyi samana, mitä itse olin laskenyt viimeisten menkkojen mukaan (heitti muutamalla päivällä, mutta pidetään se silti samana).
Siellä se pikkuinen nukkui suurimman osan ajasta, kuvaaja sitä sanoikin, että on "hyvähermoinen", kun ei yhtään häiriinny, vaikka kuinka koetti masua ravistella, ja välillä kävelinkin, että olisi vaihtanut asentoa... kaikenkaikkiaan ultrasi neljästi, kahdesti masun päältä ja kahdesti alakautta, loppuyhteenvetona kuitenkin kaikki normaalisti, eli terve vauva tulossa :heart:

Kerroin viimein lapsillekin, ja kaikki otti uutisen oikein hyvin... nuorimmainen ei malttaisi odottaa puolta vuotta, kun odottaa niin kovasti pääsevänsä isosiskoksi :) , ja lupasi kertoa uutiset heti aamupiirillä tarhalaisille :D

Tässä nyt omaa napaa, on todella helpotusolo kaiken piinaavaan odotuksen jälkeen... ei muuten löytynyt syytä sille vuotelulle, eli ilmeisesti kyseessä harmiton tuhrutteluvuoto.

kuiskaten 12+2 (uä:n mukaan 11+6), mutta koska ei muutettu laskettua aikaa, lasken entisten viikkojen mukaan...

ja tähän perään tuntuu taas epäoikeudenmukaiselta, kun itse saa kertoa hyvät kuulumiset, ja sitten saa lukea täältä toisten huonoista ... nöttiäiselle osanottoni :hug:
 
Mulle tuli huomiseksi äitipolikeikka... Oli niissä viime viikon verikokeissa sen verran häikkää, että taitaa taas tuo hepatoosi tulla taloksi. Mitään muita oireita ei vielä kyllä ole, paitsi tuo yksi kohonnut veriarvo (mulla 126, norm max 45)... Vähän jänskättää, neuvolantäti soitti vielä perään että huomenna on mentävä päivystyksenä. Toivottavasti mun ei tartte jäädä osastolle, esikoisen odotuksessahan tuo hepatoosi mulla oli niin olin ihan tarpeeksi osastolla makaamassa :eek:

Katsotaan mitä huomeena sanovat, toivotaan nyt parasta. Tässä on muutenkin ollut vastoinkäymisiä. Mies aloitti tänään kesäloman ja jos huomenna tulee jotain ikävämpää, ei oo kivaa. Pessimisti nyt nostelee päätään, oon ihan varma että joudun sinne jäämään :headwall:

:wave: HP :heart: Pikkukaveri
 
AAM
Sukkapari kirjoitti kauniisti nöttiäiselle niin että täällä myös ei montaa riviä tarvinnut lukea että hanat aukesi :'( :'(
Nöttis suurensuuri osanotto.. :heart: heillä on onneks toisensa siellä taivaan tähtinauhassa.. :hug:

:heart::lla am
 
Huomenta kaikille!

nöttiäisen suru-uutinen pistää vieläkin mielen matalaksi! :'( :hug:

HP toivottavasti et joudu jäämään sairaalaan! Jaksamisia :hug:

Kuiskaten ihanaa että ultrassa kaikki oli hyvin. :heart: Onnea! :flower:

dadalle onnea ultraan! =)

SusSoo mitä lääkäri sanoi niistä sun kohtauksista? Kuulostaa kyllä hurjilta.

(.) Se on kuulkaa tytöt niin että mä en enää mene töihin. Lääkäri laittoi sairaslomalle kesäkuun alkuun jolloin alkaa kesäloma. Sanoi että hyvä kun kävit kokeilemassa mutta nyt ei enää kannata kokeilla jaksaako. Vielä kyllä pitäisi tyhjentää kaappi, opettaa muita ym ym. Mutta nyt voi tehdä omalla tahdillaan. Eilen kilometrin kävely tuntui niin pahalta että teki mieli mennä kaksinkerroin. No nyt voi tehdä kaiken oman voinnin mukaan. =)

Toivottavasti EM pääsee pian kotiin ja kertomaan kuulumisia! :heart:

Päksäkkä 27+0 POKSIS
 
Syvällisiä asioita olen eilisestä asti pohtinut, kun Sini mainitsi miehensä pituuden kun puhuttiin suurista rakastajista. Ei se kyllä pituudesta ole kiinni, kun ei tuo mun mies mikään koripalloilija ole, ihan perusjamppa. Sitte aloin miettimään varustustusta ylipäätään, mulla otanta on kohtalaisen suppea, mutta uskallan silti esittää, ettei mieheni kuulu mihinkään metrihalkokategoriaan, tässäkin asiassakin lienee ihan perusjamppa. Lopputulema siis kiistatta on se, että SUURELLA RAKASTAJALLA tarkoitetaan sitä taitoa, se on se KYKY!!! Oi että meillä tyttölasten vanhemmilla onkin asiat hyvin!!! (tähän sopis mainiosti sellanen mun primitiiviseen huumorintajuun hyvin istuva tuhma hymiö, mutku tääl ollaan muuten niin kiltisti ni en mä kehtaa. Tuolla kuumepuolella SEN piti olla kokoajan mielessä, ni sinne ne sopi.)

Mut hei, ei muuta, eilen ei innostunu kukaan mahassa potkimaan, että vielä(kin) odottelen mahtavaa merkkiä mahasta.. Eiköhän se pian.

Päksylle hyvää vapaata ja HPlle hyvää sairaalakeikkaa ja kuiskulle onnea ultrasta ja muillekin hyvää mieltä!!!

Ja Leinikillä ja Baby-Jessellä on kaikki hyvin, aurinko paistaa koitetaan olla positiivisia!!! :hug:

wrv21


:LOL: :LOL:
 
SusSoo
Päksäkkä :wave: Oli oikein mukava lääkäri, jolla oli peräti aikaa kuunnella minua. Vaarattomilta kuulostivat tykytykseni lääkärin mielestä. Mitään varmuutta ei voi sanoa ennen kuin käyrälle saa tuon epäsäännöllisen rytmin. Sitten vasta pystyy arvioimaan mikä on vialla. Sukkapari :wave: hyvä idea tuo 112:n soitto, mutta kun meille kokemuksesta kestää ambulanssin tulo 30-60 minuuttia, niin nopeampaa päästään käyrälle omalla autolla. Tosin jos mulla ei kuskia ole sillä hetkellä paikalla, niin sitten kyllä kannattaa edes hätänumerosta kysäistä että millähän paikkakunnalla ambulanssi on sillä hetkellä menossa että kannattaako sitä meille edes pyytää lähtemään :| Maalla asutaan, mutta kun samat ambulanssit kiertää monella eri paikkakunnalla, niin ne voi olla jossain 150km:n päässä meiltä. Lääkäri ei osannut sanoa varmuudella, onko noilla mun "kohtauksilla" vaikutusta vauvaan. Sen näkee sitten kun vauva syntyy.

Mun arki pitää nyt vain yrittää rauhoittaa ja siitä poistaa kaikki ylimääräinen rasitus ja stressi. Työstä oli kuulemma helpoin aloittaa rasituksen karsiminen. En laittanut yhtään vastaan, vaan jäin ilomielin kotiin lepäilemään. Olen sairaslomalla äitiysloman alkuun asti. Yritän tosiaan levätä, rentoutua ja nauttia elämästä ilman mitään stressiä. Työkaverit ja pomo tukevat, joka helpottaa hirveesti tätä töistä poisjääntiä.

Sussoo ja Suloinen 30+4 :heart:
 
rakenneultrakuulumiset: vilkas ihanainen, täysin terve ja kaikinpuolin kaikki ok :)

jalat piti visusti ristissä joten oli vaikea määrittää sukupuolta, paitsi yhdellä hetkellä jolloin nähtiin haaruksiin :heart:
Ei ihan 100% varma tyttö Vastas viikkoja hyvin.
Turhaan siis jännitin, kaikki rakenteet oli kunnossa ja ultraaja oli aivan ihana, kertoi tosi tarkkaan kaiken.
Syke oli hyvä ja liikkeet myös,
selvisi myös et siksi liikkeet niin vaisuja kun istukka etuseinämässä ja kamu tykkää olla vielä selinki siihen eli potkia sinne missä tilaa on.



dada 20+2
 
SusSoo sillon ku mä olin sydän osastolla töissä meil oli siel aika-ajoin odottava äiti juuri tykytys kohtausten takia, ja sillon lääkäri selitti, et ovat aika yleisiä raskausaikana ja et monella äidillä hyvälaatuinen rytmihäiriö diagnosoidaan juuri raskausaikana.. ja siitä ei ole vauvalle mitään haittaa, kun elimistö on siten rakennettu, että huolehtii kiirrisille paikoille, kuten vauvalle ja äidin aivoille happea elimistön kriisitilanteessa..
 
Argh! Tulis jo neuvola et tietäis miten päin tuo ressukka tuolla mahassa on ku mulla on kamala sektiopelko!!!!! |O Eka syntyi pelkosektiolla ja kaikki kmeni pieleen, tuli siis varmaan kaikki maholliset komplikaatiot, hyi, enää en pelkää synnytystä, mutta sektioo pelkään yli kaiken!! :ashamed: Tää vauva nimittäin eilen illalla kääntyi poikittain, pää oli vasemmalla kyljellä :eek:

kleo ja rimppakinttu 34+5
 
SusSoo
sukkapari :flower: hienoa, meillähän oli täällä asiantuntijakin paikalla! Jo pelkästään tuo sun kirjoitus antoi toivoa näiden mun rytmihäiriöiden keskelle. Kiitos! =)

Kleo :wave: Mä pelkään myös sektiota ihan hirveesti :eek: Mun suunniteltu sektio esikoisen kohdalla sujui vähän kehnosti ja toipuminen sektiosta kesti kaksi kuukautta! Alatiesynnytys tuohon nähden oli kuin unelma. Toivottavasti nyt pääsen "nauttimaan" taas alatiesynnytyksestä. Mutta kyllä sä selviät siitä sektiostakin, jos semmoinen tulee. Pääasia, että vauva voi hyvin. Ja jos vauva voi hyvin, niin kyllä sinäkin! :hug: Vauva kuulemma kääntyilee kevyesti vielä rv36 asti. Eli sinunkin vauva ehtinee kääntyillä vielä takaisin raivotarjontaan.

Dada :wave: kiva että saitte hyviä kuulumisia!

Sussoo ja Suloinen 30+4 :heart:
 
dadalle onnittelut rinsessa / ultra uutisista =)

Onko kukaan huomannut hikoilevansa nykyään huomattavasti enemmän kuin ennen raskautta?
Huomasin jo heti alku raskaudesta, et hikoon ihan tolkuttomasti. Välillä on alushousut niin hiestä märät, et niistä melkein voi rutistaa vettä. Saati sitten paitojen kainalot :eek: nyt pettää rexona todella pahasti. Ukkokin nykyään ihmettelee, ettenkö mä käytä enää lainkaan dödöä kun haisen niin kovin hieltä.

Kävi eilen illalla hassusti, kun nousin sohvalta löhväämästä istuma-asentoon, niin ihan kuin salman iskusta tuli hirveetön pissahätä. Siitä sit lähin suunnistaan vessaan, niin matkalla aivastin ja hups, housut oli ihan märät :ashamed: Taitaa alkaa tuo minun rakkoni hieman valskaamaan jo nyt, vai painoiko kohtu sit sopivasti rakkoa ettei kyennyt pidättämään vai mikä sitten olikaan.
Muutenkin olen nykyään huomannut, et makuullaan on ihan hyvä olo, mut kun nousen istumaan/seisomaan niin heti on julmettu pissahätä. Mistäköhän moinen johtuu? Ei voi tiätää.


pinkkimieli ja
 
Sussoo jospa myö molemmat saatais alakautta synnyttää, ois niin kiva ku toipuisikin nopeempaa ja sais nostella vauvaa normaalisti ym =)

pinkkimieli joo, hikoilua, kyllä :wave: Öisin pääosin hikoilen kamalasti! ei auta vaikka nukkuis ikkuna auki, on kyllä päivisinkin kuuma :x Aamuisin rintojen alta valuu hiki pitkin mahaa :LOL: hyi

kleo ja Saravauva 34+5
 
Uutiset oli tänne jo ehtineetkin. :D

Meille syntyi kaunis tyttö 8.5.09 klo 09.40. Sektio meni hienosti ja tänään päästiin kotiin! :heart: Neiti painoi syntyessään 3736 g ja oli 50 cm pitkä. Neiti on IHANA ja sulattanut meidän sydämet ihan täysin!!! Nyt opetellaan vauva-arkea pinkeiden tissien ja kipeiden nännien kera.... :LOL: :x

Sektio meni hienosti ilman mitään ongelmia! Operaatio oli helppo ja sain vauvan heti heräämöön käymään rinnalla. Maito nousi 3. päivänä ja imeminenkin onnistuu jo. :) Ja vauvaa muuten nostelin jo kolmantena päivänä sektiosta ihan reippaasti ja nyt 5. päivä ja kaikki askareet sujuu jo hienosti. Pitää varoa tikkejä ja kiristäähän ne vähän ja särkee mutta lääkkeillä selviää. :)

Tsemppiä muille viime metreille!!!!

EM ja Neiti 4 vrk :heart:
 

Yhteistyössä