~Keskenmenon jälkeen plussanneet!! Tammikuu~*~

joo mulla kans pukkas 42/35 ja tuliki sitte neljät, mut yhet oli kyl urheilucaprit... Espritin vaatteissa 42 on mun koko, et luulis sopivan...

Tulee kallis itsari juuh. Sitä mä vaan funtsin et mä oon aina korkeakorkoisissa kengissä et miten sit jos pääsee norsuksi asti ni onnistuuko se lyllertäminen koroilla enää? Et potuttaako mua sitte matalissa kengissä liian pitkät lahkeet.. Harmi vaan et ei oo ees matalia kenkiä ku jotku pihakengät, ni sit joutuu alkaa niitäkin ostamaan. Vaikeeta on. :headwall: :headwall:

:xmas: :xmas: :xmas:
 
AAM
mulla ei onneks tuota korkea"kulttuurikorko"ongelmaa normaalilättäjalkasuomalaisena ole :D vieläkun sukurasitteena on noi vaivasenluut (jotka on muuten kyllä leikattu ja ei ainakaan vielä takasin palanneet ) mutta silti ei taivu italialaispiikkarit mun suloisiin 41-42 kokoa oleviin kinttuihin, näyttäisin joltai lonkkavikaselta laamalta kylällä jo vetäsin menemään ... :xmas: |O
 
SusSoo
Realmerkku :hug: :hug:

Woodoo :wave: ihan vaan pistät valitusta kehiin. Mä olen täällä jo niin monet kerrat valitellu tunteitteni kanssa alkuraskaudessa, joten se on nyt sun vuoro :D

Dada :wave: Mä en ole käyny ihan alkuraskaudessa. Mutta joskus rv8 tai 9 kävin ja silloin arvo oli kymmeniä tuhansia. Eli niin paljon, ettei tarvinnu käydä uudestaankaan. Pyysin saada käydä ihan oman pääni takia... kun niin pelkäsin huonoa alkua tällekin raskaudelle.

Päivittäjäkin sitten löytyi. Hyvä juttu! Mä aloitin päivittämään toukokuisten pinoa viime elokuussa, niin meni sekin raskaus silloin kesken. Eli oon päättäny, että päivittäjäksi en jatkossa sitten koskaan ala kun oli niin huonot kokemukset.

Ja en sitten enää muista mitä muuta piti kommentoida :eek:

terkuin Sussoo ja Suloinen (rv? mä ihan tosissaan yritän olla stressaamatta tässä raskaudessa, kun ei taas ole hajuakaan mikä rv on meneillään. Hyvä minä! :saint: )
 
Heip, pikainen piipahdus kännyn avulla..
Eli ei siihen niitä varoitusmerkkjä sitten tarvittukaan vaan neiti lähti syntymään keskiviikkoyönä, kun päivällä vielä oireettomuutta valittelin. Ihanainen neito syntyi eilen aamupäivällä, huomenna luultavammin kotiudutaan. Kokoarviotkaan ei pitäneet paikkaansa, vaan tyttösen mitat olivat 3680g ja 52cm, pipo 34,5. Palaan synnytyskertomuksen kera myöhemmin!

Onnesta aivan mykkyrällä
Luminia ja Pellavapää 1vrk

muoks.. ja viikkoja oli 39 ja 5!
 
Luminialle paljon Onnea typsystä!!!!!!


(.) Täällä päivät menee maitobaaria auki pitäen. :xmas: Nännit ovat melkoisella koetuksella. Samoin istumalihakset. :kieh: Sinne taas on mentävä... kutsu kuuluu.............. :heart:

NP ja Tirri 1kk+1vko+1pvä
 
Dada Onpas hieno kuulla, että hcg noussut noin hyvin :heart:

Luminialle suurensuuret onnittelut prinsessasta :flower:

Allusmamma Täällä myös ilmoittautuu yksi suomalainen lättäjalka, koko siro 40-41 :whistle: ja leveyttä löytyy... Pituuttakin kun on siunaantunut ihan riittävästi omiin tarpeisiin, niin en kovin paljoa korkkareita käytä. Lisäksi olen onnistunut venäyttämään nivelsiteet muutamaan otteeseen toisesta nilkasta (myönnän, en ollut ihan selvinpäin silloin...) niin eivät ole enää ihan entisellään. Mielummin tallaan matalissa kengissä kuin kiroilen sitten kipeän jalan kanssa...

(*) On ollut semmoinen aamu, ettei oikein tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa... Isäntä on reissussa toisella puolella suomea tietenkin kun on tämmöisiä aamuja. Ensin siivosin kissan oksennukset kodinhoitohuoneen matolta :$ . Yritin komentaa koiraa sadatta kertaa hiljaiseksi (siinä vaiheessa oli haukkunut tunnin verran tarhassaan), ei onnistunut vaan jatkoi rähinäänsä. Vedin vaatteet niskaan ja menin tarhalle, joku musta n. 15 cm pitkä vilahti kopin alla ja koira jatkoi rähinää. Päätin etten edes halunnut tietää mikä siellä on, hain koiran hihnan, vein sen väkisin sisään ja jätin tarhan oven auki.

Kun olin saanut pakkelit naamaan lähdin viemään koiraa takaisin ulos ja onneksi mikä-se-nyt-ikinä-sitten-olikin oli ottanut ritolat ja koira hiljeni. Tässä välissä olin komentanut elukoita sisällä miljoona kertaa kun vetivät rallia pitkin torppaa. Pääsin lähtemään kohti työpaikkaa. Vaikka olenkin saitsulla niin lupasin tänään tuurata muutaman tunnin toimistossa kun pomo ei ole paikalla. (Siis roikkua kaksplussalla :D ) Voitte uskoa että olin tyytyväinen kun pääsin pois kotoa. Tulin työpaikalle ja siinä vaiheessa alkoi jo "vähän" hymyilyttämään kun kuulin seuraavanlaisen keskustelun (kaksi miespuolista työkaveria taukotilassa)

"No mikä siinä nyt taas on"
"Ei seiso"
"kuka *¤#%& on laittanut siihen ympärille teippiä?"
"jotain vanhaa, sehän on jo ihan hapertunutkin"

Tässä vaiheessa repesin ja menin katsomaan mitä oli tekeillä. Jätkät yritti saada radioantennia viritettyä pystyyn niin, että jotain kuuluisikin. Väittivät että MULLA on likainen mielikuvitus... :LOL: Ehkä tämä päivä tästä kuitenkin vielä lähtee sujumaan aamusta huolimatta. :D

Mukavaa päivää kaikille

-snowball ja peikko 25+4
 
AAM
Luminia huitas sit kerralla menemää :D suuren suuret onnittelut koko perheelle täältä :wave: :flower: :flower: ihania vaaleanpunaisia ruusuja niinkuin näette :D B)

NP uuh tuo imetys on kyllä niin niitä juttuja sit kun on kivutonta.. siihen asti kyllä =) Au kun nänskylit tottuu ! onneks !

Sussoo onneks opit ottamaan relasti vihdoin :D :LOL:

AM & hippunen 29+4 :heart:
 
AAM
snowball :D :LOL: *reps* kyllä sulla siellä ainakin hauska aamu ollut miespuolisten kollegoiden avustuksella..

Koiruli haukusta tuli mieleen heti ko meillä on ollut noita kesyhillereita alias frettejä ~ niin näätä/hilleri tai minkki.. :whistle: viimoisia ei ole yhtään kiva ko on niin agressiivinen tapaus.. pääasias että örkkelö on poissa ja hauva saa olla rauhassa..

Am & hippunen 29+4 :heart:
 
KYSYMYS SUPISTELUISTA Heips. Kyselisin niistä harjoitussuppareista.. eilen illalla maha muuttui kovaksi ja tunsin epämiellyttävää painetta noin kymmenen minuutin välein!!! Koko illan siis ja nukkumisestakaan ei tahtonut mitään tulla.. Kuuluuko niiden olla tuollaisia ja noin usein?!?!? Hätäilen jo et soitanko neuvolaan tai jonnekkin!!

kleo ja töppönen 20+1
 
Onnea Luminialle! :flower: :heart:

Ja kiitos vastauksista vakuutusjuttuun, täytyypi tässä laittaa paperit menemään, niin saa taas yhden homman pois päiväjärjestyksestä... :whistle:

Mulla vaivaa ihan pirunmoinen iskias! :kieh: Koko oikea perse ja alaselkä ja reisi nyt kipeänä, mikään ei auta! Ja neuvolastakin sanotaan vain, että Panadolia naamaan ja lepoa, eivät kyllä auta. Mutta jos tämä on se hinta, että me vihdoin vauva saadaan (viides kerta toden sanoo!!), niin ihan mielelläni olen persehermo jumissa ja kävelen kuin ankka vielä neljä kuukautta! :D

Viuhtis ja Tyyppi 22+6
 
Viuhtis Onko ollu tuntopuutoksia raajoissa? Kun mulla saattaa lähteä tunto kokonaan oikeasta jalasta iskiaksen takia.. Lääkäri lähetti fysioterapiaan ja antoivat tukivyön ja lappusia erilaisista liikesarjoista.. Lääkäri sanoi että pahimmassa tapauksessa iskiaksen pahetessa voi pidätyskyky mennä kokonaan.. Että jumppaamaan siis :ashamed:
 
Kleopatra, ei ole ollut tunnottomuutta jaloissa, vain kipua ja särkyä, esim. sellaista "kasvukipua" joka jomottaa. Olen myös kuullut, että fysioterapeutin ohjeista voisi olla apua, tarvisi varmaan ajatella sitäkin... Ettei tässä nyt sentään pidätyskykyänsä menetä! :eek:
 
Luminialle onnittelut prinsessasta :heart:

Ite oon vielä onneks yhdessä kasassa, viikonloppuna iski influenssa meidän perheeseen ja ollaan sitä podettu nyt koko viikko :snotty: aivan järkky tauti taas vaihteeks. Onneks pikkumies sai sairastaa mummolassa. Ite vaan maattiin sängyssä kuumeen kourissa. Toivottavasti ette muut tähän tautiin sairastu :|
Nyt on kuume selätetty mutta kurkkukipu ja yskä on jotain ihan käsittämätöntä, toivottavasti nyt vielä ainakin muutaman päivän päättää vauva odotella ettei tässä yskässä tarvii häntä maailmaan pukata :/

Nyt ei tosiaan jaksa muuta, sänky kutsuu edelleen :snotty:

Orchid ja vilistäjä 39+2 :heart:
 
SusSoo
Luminialle hurjan paljon onnea tytöstä! :flower: :flower:

AM :wave: joo... kauan se kesti että tämä alkoi relata :whistle: No pian varmaan pukkaa päälle pahuksenmoinen stressaus kun pääsi kehumaan :saint:

Viuhtis :wave: Mulla alkoi iskias vaivaamaan jo rv13 eli samoihin aikoihin kun viime raskaudessakin. Välillä ei pysty astumaan toisella jalalla ollenkaan. Viimeksi käytin kävelykeppinä sählymailaa... Toivottavasti nyt ei ärtyisi yhtä pahaksi ku muutama vuosi sitten. Viikko ennen äitiyslomaa jäin silloin sairaslomalle just tuon iskiaksen takia. Jonakin kauniina päivänä joku alaselän/lantion nikama paukahti ja niin alkoi taas jalat pelittää ja kivut lähti. Mutta mulla kyllä muutenkin noi nivelet ja nikamat paukkuu ilman ihan raskauttakin :/

t. Sussoo ja Suloinen rv :heart:
 

Mielikuvitus ainakin elää jo ihan omaa elämäänsä.. Uniin tulee vissiin tämä pelko, että kesken menee. Mua ei muuten nukuta tarpeeks, sekin mua nyppii, kertaakaan en ole päiväunia ottanut ja yleensä kyllä tässä vaiheessa hereilläoloaika on ollut ihan minimaalinen. Mutta se otetaan mitä annetaan, ja näillä mennään.

Mutta unesta, viime yönä:

Unessa alkoi verivuodot mulla. Eikä ihan mitään pikkulorinaa, oikein kirkasta veta, pikkari aivan täynnä. Sen siitä saa, kun palstailee, unessa otin valokuvan verisistä pikkuhousuista, linkitin sen tänne ja kysyin, että mitä mieltä te ootte. Yks vastas, että ei hätää, mulla lorisee noin koko ajan. Toinen ilmotti, että se on kohdunpoista nyt, jollain tutulla ( tietty) oli ihan samanlaista ja meinas kuolla. Mä sitten pyörittelin niitä pöksyjä ja pohdin mitä tehdä. Siinä välissä "joku" (en tiedä kenen) vauva olikin kadonnut. Katoaminen liittyi veteen. Mä yritin pöksyjeni kanssa päästä sairaalaan, mutta kaikki sairaalasta oli hakemassa tätä veteen kadonnutta vauvaa. Siinä todettiin miehen kanssa, että juuh, vauva ollut nyt viikon kateissa, ei taida pärjätä, että kuollu se on. Ja ykskaks mies tulikin ko vauvan kanssa kotiin. Vauva oli puettu ristiäishameeseen ja oli todella kaunis. Mies asetteli vauvan kauniisti sängylle ja laittoin valkoisen liinan päälle kun ykskaksyllättäen, vauva alkoi huutamaan. Se olikin hengissä. Oltiin ihan että häh? No sit mulla taas oli ne veriset pöksyt ja päätin lähteä niitten kanssa sairaalaan. Iskin ne tiskille ja hoitsu katteli mua pikkasen kieroon ja sanoi " sulla on kuukautiset". Siihen sitten heräsin.

Ni kertokaa nyt, mistäs tämä uni kertoo, ei varmaan tosiaan muusta ku siitä, että päässä viiraa?


Onnea Luminialle ja paranemista kaikille tautisille, meilläkin on kotona jo yks tautinen. :(



w rv noin 7 ehkä?

:xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas:
 
No oletpas woodoo huiman unen nähny. Jokut kai tulkitsee ja joskus näkeekin enneunia, mutta unethan tulee alitajunnasta. Mä luulen, että sä pelkäät keskenmenoa niin paljon, että käsittelet asiaa jo unessakin. Mietit ja ilmeisesti stressaat (?) asiaa aika tavalla ja asia ei jätä sinua edes yöllä rauhaan. :hug: Voi sinua!! Mä haluan uskoa että kaikki menisi kohdallasi tällä kertaa hyvin. :hug:

Mäpäs kerron omista unista. Eli me siis menetettiin lokakuussa rv:llä 18+0 vauva amnion band syndrooman vuoksi. Joulun alla sain sitten alkuraskauden keskenmenon eli plussa ja melkein samantien vuoto. Tuon keskenmenon jälkeen näin kaksi kertaa siinä kierrossa unta, että olen raskaana. Unessa neuvolaan mennessäni neuvolatäti sanoi, että kyllä tämä lapsi on jo teille tarkoitettu, olette saaneet kokea jo niin paljon pahaa. Ja kappas, siinä kierrossa sitten tulin raskaaks. Neuvolassa en vielä ole käynyt ja eikä neuvolatäti mitään tuollaista sanonu, mutta tavallaan kai uneni toteutui. Toisaalta taas, raskaaksi tuleminen on ollut mielessä 24/7 todella kauan, että voi johtua siitäkin kun uniin mukaan tuli.

Helpommin kai sanottu kuin tehty sillä mietin kaikkea ikävää itsekkin ja stressaan, mutta yritä elää pvä kerrallaan. Ja oikeastaan muuta me ei kumpikaan voidakkaan.
Ajattele että jos tämä pvä on mennyt hyvin niin toivottavasti huomisesta tulisi vähintään yhtä hyvä. =) Tsemppiä ja tuetaan kaikki toisiamme! :hug:

 
AAM
ouh woodoo aika hurja uni.. mä en omastani viitsi kertoa kun siinä ihan näin palstalaisen nimenkin ja hänellä meni kesken raskaus vaikka oli jo rv 18 yli.. :( :eek: :| ei etten siihen usko mutta.. silti gave me the creeps!!
mut toi sunkin oli semmoi kunnon megaylistressaus painajaisuni että oksat pois.. |O
Sen siitä saa kun "yrittää" olla stressaamatta koko asiaa :D UNET KOSTAVAT :kieh: :LOL: ei siis se että naurattais mutta jotenkin surkuhupaisaa ko YRITÄT olla tietoisesti stressaamatta niin perkeleen alitajunta menee ja källii sit ja heittää lekkeripeliksi koko positiivisen kivan asian.. :/ omituinen on ihmisen mieli !!

Kleo kuulostaa ihan harkkasuppareilta.. jos noita alkaa niinku jatkuvasti tulemaan ja kivuliaiks käyvät kovin niin ehkäpä silloi terkkulatätiin yhteys..

Orchid... mä just pelottelen sillä enterolla mikä meillä sairastettiin joulukuussa mulla ja pojalla muka flunssana..
eihän oo mtn rakkuloita tai nielemisvaikeusjuttuja ? yrjönheittoa tai nivelkipuja/selkä/hartiasärkyjä ? Toivotaan että on "pelkkä" influenssa.. :|
Me jo veikkailtiin että totisissa töissä oisit ollut :D

Viuhtikselle pershermokipujen/iskiaskipujen kanssa voimia.. ei liikaa liikuntaa ! mulla pahensi tilannetta esim pidempi kärrylenkki kun ajatteelin että ois auttanut.. :( ja ketut kaksikertaa pahemmaksi meni.

AM & hippunen 29+4 :heart:
 
Onkohan muilla alkuraskaudessa jomottanut alaselkä ihan syyttä suotta?
Kaamea kipu alaselälle tuli tänään töissä..teen siis pääosin seisoma- sekä nostelutyötä.
Masuun ei kyllä satu, eikä vuotoakaan ole joten tuskin se ainakaan pahinta on mut... :eek: :ashamed: :D :headwall:
 

Yhteistyössä