Keskenmenon jälkeen plussanneet talvella 2013-2014

Käskivät seurata sitä vuotoa ja tulla heti takaisin jos se tulee vielä runsaammaksi. Kai se jotain valkovuotoa on, mutta tosiaan ihan vettä. Ottavat myös kontrollin siitä virtatietulehduksesta, ettei se vaan olisi tekemässä paluuta. Sehän tulee vielä helpommin jos on raskaus diabetes.

Itseä jäi häritsemään se, että kohdunsuu on funneloitunut, mutta lääkäri ei sanallakaan mainunnut esim. tukilangasta vaikka nyt on vasta rv15? Eikä määrännyt täysvuodelepoon. Mitä nettiä selailin, kaikki on määätty vähintään tuohon täysvuodelepoon… Mitään pehmenemistä tai muutahan siellä ei tuntunut/näkynyt, että josko se sitten vaikuttaa?
 
Viimeksi muokattu:
Vekkuliina: Iisisti nyt vaan! Toivottavasti sulle kirjoitettiin sairauslomaa?

Miss_Piggy: Toivottavasti pääset piakkoin synnärille :) Viimeksi synnyttäneellä kaverilla aukesi paikat pari-kolme senttiä jo pari viikkoa ennen synnytystä ja silloin odottelu oli kuulemma puuduttavaa kun tiesi että lähtö voi tulla koska tahansa ja sitten joutuikin odottamaan sinne la:n paikkeille saakka vaikka oli ajatellut pääsevänsä aikaisemmin tositoimiin.
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Mulla on kontrolli ensi tiistaina, mutta menen huomenna piipahtamaan klinikan erikoislääkärillä. Kyse ei ole siitä, ettenkö mä luottaisi noihin julkisen puolen spesialisteihin. En vaan tykkää siitä "no jos tää menee niin ens kierrosta uudestaan" mentaliteetista joka ei meihin todellakaan sovi. Klinikalla ottavat kaikki asiat niin paljon enemmän tosissaan eikä mitään turhia riskejä oteta. Ymmärtävät ehkä paremmin millainen tie tässä on takana :)

Kiitos taas tsempistä. Eteenpäin, sano Mummo lumessa ja Vekku sängynpohjalla.

15+1
 
Vekkuliina: Tsemppiä sängyn pohjalle ja pysykkin siellä huomiseen lääkäriin asti. Mäkin voin suositella Kevyen-sivuja. Löytyy paljon. Hyödyllistä tietoa ja kokemuksia. Mulle ainakin tälläkin hetkellä ihan henkireikä.
 
Vekkuliina: Mitä sanoivat siellä erikoisklinikalla? Ärsyttävää tuollainen tk-meininki, aina voi uudestaan.. arghh..

Minalo: Huhuu, mä täälä jännäilen kovin miten sulla on mennyt ja miten meni np-ultra :) Tulehan ny välillä kertomaan kuulumisia :)

On: Vaikia saaha sydänääniä kuuluu omalla dopplerilla ku kaveri ei pysy paikallaan :/
 
  • Tykkää
Reactions: Maikkki
Kävin siis lapsettomuusklinikan kautta erikoislääkärillä joka totesi, että kohdunkaulan sisäsuu on täysin tasainen ja kiinni. Ei siis milliäkään funneloitumista. =)

Ja älkää ymmärtäkö väärin, uutinen oli niin hyvä, että purskahdin itkuun, mutta siis MITÄ KETTUA NE SEKOILEE SIELLÄ PÄIVYSTYKSESSÄ?! Mä menin sinne lirilori vuodon takia ja tulin pois luullen, että mun kohdunsuu on 2cm sisäsuulta auki. Kuukausi sitten mä sain emätintulehdus diagnoosin ja lääkkeet vaikka mulla oli virtsatietulehdus?! :mad:

Tää erikoislääkäri antoi mulle mukaan kirjeen toimitettavaksi sinne missä kyseenalaistaa mun hoidon ja pyytää kopiota epikriisistä. Aivan uskomatonta.

Mut siis kaikki hyvin. Paremmin, kuin hyvin. Edelleen oon riskiraskaus, mutta vauva oli pirteä ja siellä oli kilikilikilluttimet joita auliisti tunki ruutuun. Ei jääny epäselväksi herran sukupuoli :heart: :D

En vaan tiedä enää uskallanko luottaa ollenkaan tohon päivystystoimintaan :|

Mikäs Miss_Piggyn tilanne on?
 
Vekkuliina Mahtavia uutisia olet saanut! :) On se kyllä uskomatonta, miten voidaan antaa väärä dignoosi noin vakavassa asiassa! Pistää vihaksi kyllä sun puolesta! Toivottavasti valitus menee perille ja kyseinen ihminen tajuaa virheensä. Ja iiihanaa, teille tulee poika! Onnea kovasti! :heart: Nyt kuules vaan rentoudut ja nautit raskaudesta tästä eteenpäin.

Pölö- Täällähän minä...taustailen edelleen. :ashamed: Luen kyllä teidän juttunne joka päivä. Ihan okei täällä menee (kait)..vaikka enhän minä vielä tiedä kaikkea et onko vauvalla kaikki jäsenet paikoillaan jne. jne. Nt-ultra siis vasta ensi keskiviikkona. Jännitän sitä kyllä kamalasti. Katsotaan sen jälkeen, voiko tässä jo hieman vapaammin hengittää.

Miss_Piggy lienee synnyttänyt, kun ei ole muutamaan päivään näkynyt täällä..:rolleyes:

MiNalo rv 11+6 ("virallisen" tiedon mukaan 11+3)
 
  • Tykkää
Reactions: Vekkuliina
Odottava73 Kiitos myötäelämisestä :heart: Me käydään Felicitas klinikalla ja oon siis enemmän kuin tyytyväinen siihen. Voin suositella lämpimästi :)

MiNalo Kiitos :) Ja kauheasti tsemppiä Nt ultraan, oon ihan luottavainen (sun puolesta), että siellä on kaikki hienosti!

15+3
 
Vekkuliina Hyvä että sait hyviä uutisia! :) ja kiva että saitte selvyyden että sieltä poika tulee! :)

MiNalo Sullakin jo noin paljon viikkoja kasassa! Ihanaa! :heart: Kohta se nt-ultrakin jo on. :)

miss_piggy Niin onkohan jo synnyttämässä kun ei ole vähään aikaan kuulunu mitään. :)

Kyllä tää aika vaan rientää, raskausviikkoja jo 30!! Töitäkin olisi enää jäljellä kuukausi ja muutama päivä, huh! :)

Miwwi 29+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Vekkuliina
miss_piggy
Täällä ollaan vielä yhdessä kasassa :D

En oo vaan vissiin muistanu päivitellä mitään tähän ketjuun. Eli ei oo oireita just mihinkään suuntaan edelleenkään, ei edes yhtäkään ainutta pientä supistusta. Eilen illalla luulin että nukkumaan mennessä vähän supisteli, mutta taiskin liittyä ne mahatuntemukset ankariin ilmavaivoihin :LOL: Mies totesikin, että "et sää kyllä normaalisti noin kauheita pieruja päästele, taitaa liittyä raskauteen" :rolleyes:

Katotaan nyt meneekö sittenkin yli lasketun ajan.. Tammikuussa nyt ei kumminkaan enää varmaan ehdi syntyä :D

38+6
 
Vekkuliina: Ihana kuulla et kaikki hyvin :) Oli pakko jo kysellä perään kuun niin murehrutti. Ja ihanaa, teille sit tulee poika :) Mä jo niiiiin oottelen rakenneultraa et pikkunen kertois kumpi on et vois alkaa tekeen hankintoja :)

Minalo: Suakin oon jännänny, kun niin kovin taustailet. Mutta ymmärrän, itsekin noilla viikoilla vain taustailin, jos nyt viitsiin ees foorumilla käydä. Jostain mä oon saanu päähäni et sulla ois ollu tällä viikolla jo nt-ultra mutta olen vissiin nähnyt vain unta :D Jännitetään siis ens viikkoon.. :popcorn:

( . ) tuos jo aiemmin kirjottelin et ku ei tiettyihin kellon aikoihin saa sykettä ollenkaa kuuluviin... Viimeks menin jo ihan paniikkiin, mutta sit pari tuntia siitä kun kuuntelin niin oli jumpat loppunu ja rauhottunu niin johan löyty syke.. Tänää kuulu pienen hetken mut kovasti vain jumppaili sielä.. Harmittaa vaan etten vielä oikeen osaa yhdistää niitä tuntemuksiin et mitä ne potkut sit on :( Toivon jo kovasti et pian alkais selvästi tuntemaan..

Pölö & Pötkylä 18+1
 
  • Tykkää
Reactions: Vekkuliina
miss_piggy
Mulla potkut tuntui ihan alussa sellaselta, niinku ois joku perhonen tai muu pieni ötökkä kutitellu mahaa sisäpuolelta, vähän samanlainen tunne ku jos mahaa hipsuttelee sormen päällä :D Sitten ne pikkuhiljaa vahvistui ja alkoi tuntumaan kunnon potkuina.
 
Hienoa kun täällä on hyviä uutisia ja kaikki sinnittelee vahvasti raskaana :)

Kävin jomottelujen vuoksi pissa- ja emätintesteissä, kumpikin puhdas. Jomottelu jatkui ja päälle supistelikin edelleen joten kävin yksityisellä varmistamassa kohdunkaulan ja sekin hienosti kiinni ja jopa kasvanut kuukauden takaisesta. Paikat tietty venyy ja paukkuu kun viikot lisääntyy. Eilenillalla väsyneenä raahauduin kauppaan hakemaan viikon ruokatavarat ja sehän meinasi supistaa oikein kunnolla. Onneksi kivuttomia, noita oli ekassa raskaudessa kyllä paljon mutta en muista mistä lähtien. Huomenna täynnä vk20 ja itsemääritelty vauvavaatteiden ostokielto päättyy! Alennusmyynnit Polarn O. Pyretillä on vielä huomisen ja ajattelin viimeiset roponi siellä käydä tuhlaamassa, olen hieman hurahtanut noihin... ;) Samoin voin ryhtyä nimiä mietiskelemään "ääneen", tähän mennessä ei oikein ole uskaltanut sitäkään tehdä. Nytkin killuttimet näytettiin auliisti ultralle joten eiköhän sitä jotain esikoisen nimeen sointuvaa tule valittua. Viimeksi kyllä meni nimet täysin uusiksi kun esikoinen ulostautui joten ei pidä mitään kiveen hakata... Pukeutuminen viime aikoina on ollut kyllä haastavaa, vatsa on jo varsin mittava ja toppahousut on henkseleillä viritelty sepalus täysin auki talvitakin alle ja silti meinaa paleltaa... Kalsarit (tai siis kaikki housut) painaa vatsaa ja autossa istuminen on hankalaa kun vatsaa ahdistaa.

Tsemppiä kaikille pakkasiin!
 
Hyviä uutisia täältäkin, tällä viikolla oli varhaisultra ja siellähän oli ihana pallopää, sydän läpätti oikei reippaasti ja tyyppi muutenkin oli oikein eloisalla päällä heiluessaan niin ettei meinannu kuvaa saada :D
Oli kyllä niin ihana uutinen ja helpotus ja onni!! <3 <3 Labrassaki käyty nt-ultraa varten ja 13.2 on jo ite ultrakin, hui ku aika menee äkkiä! ^_^
Ei meinaa enää pysyä palstojen perässä kun vielä olen notkunu vähän tuolla keskenmenon jälkeen kuumeilevissa, täällä ja nyt sit vielä syyskuisissa plus uusimpana facen oma ryhmä.. :D pitäs varmaa jostain pystyä irrottautumaan muttakun ei millään malta näitä vanhojakaan jättää kun haluaa kuulla ihmisten kuulumisia kuitenkin. :)

Tsemppiä kaikille oloihin ja vaivoihin ja onneen! <3
 
Ärsyttää ihan tosi paljon, ettei itse tiedä vieläkään, kumpi on tulossa. Ultrattu on jo VIIDESTI tässä raskaudessa, viimeisimmät kerrat viikoilla 21, 25 ja 31 - eikä kertaakaan ole saatu tehtyä edes arvausta sukupuolesta. Ehkä me ei saadakaan tietää ennen kuin vasta lapsen synnyttyä :p Ei millään vaan haluaisi elää jännityksessä, vaikka tärkeintä onkin, että syntyisi vaan se reipas ja terve vauva, olipa sitten kumpi tahansa :)

ralliruutu 31+3
 
  • Tykkää
Reactions: Maikkki
miss_piggy
ralliruutu, pitääkö kaveri jalat ristissä, vai mitenkä ei ole selvinnyt sukupuoli? Meillä esitteli synnytystapa-arviossakin ultrassa sen verran auliisti killuttimiaan, että ei kyllä jäänyt epäselväksi :D
 
  • Tykkää
Reactions: Maikkki
miss_piggy, joo, lapsella oli rakenneultrassa vuorotellen jalat tiukasti ristissä ja vuorotellen tikkusuorina. Sen jälkeen on ollut jalat ristissä ja selkä käännettynä tiukasti menosuuntaan, eli ei ole värkit paljastuneet rakenneultran jälkeenkään.

Toisaalta kun nyt näin pitkällä jo ollaan, niin voisin haluta pitääkin jännityksen ihan loppuun saakka, toisaalta taas haluaisi kyllä tietää, pystyypähän valmistautumaan vaikka ei sillä sukupuolella ole meille kummallekaan väliä. Ärsyttää, kun joutuu kaikki hankinnat tekemään sen mukaan, ettei tiedä yhtään kumpi on tulossa - on muuten todella vaikeaa löytää neutraaleja vaatteita, saati sitten tarvikkeita, kun kaikissa on joko vaaleanpunaista tai -sinistä. Toisaalta pitäis muistaa, että nehän on vaan värejä ja vaan vaatteita/tavaroita, mutta eipä silti huvita hommata liian poikamaisia juttuja, jos tulee tyttö tai tyttömäisiä juttuja, jos tulee poika.

Uskomatonta, että monet monta kuukautta myöhemmin raskautuneet jo tietävät, kumpaa odottavat :D
 
ralliruutu Kyllä se varmaan vähän ärsyttää kun ei tiedä kumpi tulee jos sitä haluais tietää :) Me saatiin rakenneultrassa tyttölupaus, mutta en oo kyllä ostellu vaatteita enkä tavaroita tytölle koska voi sieltä poikakin tulla. :D

miss_piggy Sielä vielä yhdessä osassa :D

Miwwi 30+0
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
miss_piggy
ralliruutu, tuleeko sulla synnytystapa-arvio? Siinä meillä ultrattiin vielä (rv 37) ja saatiin viimeinen vahvistus sukupuolelle :)

Miwwi, kasassa ollaan vähän liiankin hyvin kun ei tunnu kertakaikkiaan missään vieläkään että tulossa oltais :D

39+3
 
miss_piggy, Vielä on tulossa synnytystapa-arvio ja yhdistetty kontrollikäynti (perussairauksien takia) äitiyspolilla ja siellä ultraavat. Tosin meiän lapsen tuntien se on taas pienellä kippuralla eikä halua esitellä mitään paikkoja :D Nt-ultrassa ei suostunut kääntymään, että olisi saatu niskaturvotus mitattua kunnolla ja ru:ssa taas oli ongelmia aorttojen löytymisen kanssa, kun tuo pysyi ihan paikallaan koko ajan ja näkymä oli huono. Ei selvästi tykkää uteliaista ihmisistä :D
 
Enpä ole tänne kirjoitellut vähään aikaan. Jäätävä väsymys on iskenyt. Tuntuu, että päivä lipuu ohi ihan koomassa. Jo kertaalleen vähentynyt pahoinvointi on myös tullut takaisin ja vellovasta olosta saa nauttia jatkuvasti. Aikaisempien raskauksien päiväkirjoista luin, että pahaaoloa on kestänyt rv13-16. Eihän tässä montaa viikkoa siihen ole.

Np-ultraa odotan kuin kuuta nousevaa. Vaikka olot kertookin raskaudesta, kummasti se huoli nostaa päätää vähintään jokatoinen päivä. Sain jo melkein hepulin reilu viikko sitten, kun olin ihan varma, että kohtu ei ollenkaa tunnu. Sitä sitten surin pari päivää oikein tosissani. Kunnes jossain satunnaisessa tilanteessa ja asennossa tajusin, että kyllähän se tuntuu. Oisko alun epävarmuutta ilmassa?

Koikoi ja pikkumuru 10+1
 

Yhteistyössä