Keskenmenon jälkeen plussanneet talvella 2013-2014

^^ juu, no hoidin sitä nyt vain Lactal balans -puikoilla, ni nyt jo tuntuu olevan parantunut tilanne ja se mönjä on "kuivunu", ceridaliakin käytän joskus. tosiaan kun se ultraaja sano että hyvältä näyttää niin olihan tuo kovettunut siitä mitä lauantaina sitä tunnustelin.. se nipistely kohdunkaulalla ilmeisesti meinasi että on kovettumassa.
Täytyy tässä näköjään ihan säännöllsesti parina iltana viikossa laittaa maitohappobakteeria sinne, kun ei muuten ala asettua.
 
pansku onnittelut hyvistä ultra kuulumisista.
Onko sulla ollut jotain ongelmaa kohdunkaulan kanssa, onko jossain vaiheessa jo pehmentynyt?
Tulehdukset on kyllä petollista tuon kohdunkaulan suhteen, mulla ei kyllä mitään tulehdusta löytynyt vaikka koko kohdunkaula katosi parissa viikossa.
Mulla vissiin ainoa selittävä tekijä tämä kaksosraskaus.

Spirit & selviytyjät 28+2
 
^^ Kiitos Spirit :)
Juu siis itse sen huomasin kun tuota matohappobakteeria laittelin muutamana iltana. Mutta tosiaan nyt tuntuisi palautuneen parempaan suuntaan. Totuushan selviää toki ensi torstaina, kun on eka neuvolalääkäri. Nyt ei ole ollut kipujakaan samaan malliin, joten auttanee tuo itsehoito onneksi ainakin vielä. Hassua, kun ei tunnu missään niin heti epäilyttää että onkohan kaikki enää kunnossa..

-pansku- 11+5 (12+2)
 
Viimeksi muokattu:
Omaa napaa. Mä oon huolissaan pienistäkin asioista mitä kehossa tapahtuukin, tuun hulluks!! Tänään pikkuhousuissa oli limainen klöntti (anteeksi tarkka kuvaus) joka ei kyllä ainakaan ollut mitään valkovuotoa. Ja tässä sitten nettiä lueskellessani tuli vastaan limatulppa, voisiko se olla se? Huoh, sekoon kohta. Kaikki on niin uutta ja pelottavaa milloin sitä pitääkin sitten tosissaan olla huolissaan. Niitä kipeitä supistuksiakin on ollut. Päivystyksessäkään ei varmaan täälä oteta tosissaan. Mihin olette olleet yhteydessä jos neuvolan soittoaika on mennyt?

Miwwi 25+3
 
Omaa napaa. Mä oon huolissaan pienistäkin asioista mitä kehossa tapahtuukin, tuun hulluks!! Tänään pikkuhousuissa oli limainen klöntti (anteeksi tarkka kuvaus) joka ei kyllä ainakaan ollut mitään valkovuotoa. Ja tässä sitten nettiä lueskellessani tuli vastaan limatulppa, voisiko se olla se? Huoh, sekoon kohta. Kaikki on niin uutta ja pelottavaa milloin sitä pitääkin sitten tosissaan olla huolissaan. Niitä kipeitä supistuksiakin on ollut. Päivystyksessäkään ei varmaan täälä oteta tosissaan. Mihin olette olleet yhteydessä jos neuvolan soittoaika on mennyt?

Miwwi 25+3
Jokasella sairaanhoitopiirillä pitäis olla naistentautien (gynepuolen) päivystävä puhelin myös, koita kaivaa sellanen numero jostain! :) Se päivystää yötäpäivää.
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Miwwi: Ottavat kyllä tosissaan, ainakin supistusten osalta! Jos ei muuta, niin huomenna kannattaa olla neuvolaan yhteyksissä supistuksista, että pääsisit tarkistukseen! Ja limatulppaa saattaa irrota paljon ennen synnytytsä. Silloin tule usein palasina ja saattaa uusiutua :) Kokonainen limatulppa on sellainen iso klöntti..miten sen nyt sanoisi..melkein puolen kämmenen kokoinen ja kiinteä.

Kiireessä sitten pelkkää omaa napaa, mutta POIKALUPAUS saatiin tänään :) ihanaa!

Joosukka ja minimurumies :)
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
miss_piggy
Miwwi: Täällä ei päivystyksessä tiedetä ainakaan just mitään raskausasioista, joten virka-ajan ulkopuolella jos äitiyspoli on mennyt jo kiinni, soittelen suoraan synnärille. Sinäkin pystyt jo noilla viikoilla soitella suoraan sinne, ja kysyä esim. kätilöltä. En usko että tuo lima mitään vaarallista on, raskausaikana kun kaikki vuodot on periaatteessa ns. normaaleja.
Älä liikaa panikoi tuon raskauden kanssa, stressi kun ei oo hyväksi sille vauvallekaan :) Sullakin alkaa olemaan jo kuitenkin niin hyvin viikkoja, että vaikka synnytys käynnistyisikin niin eiköhän vauva silti selviäis. Koitat vaan levätä jos on niitä suppareita, ja supistuksiakin saattaa tulla enemmän jos oot huolissas jatkuvasti kaikesta.

34+6
 
Spirit Olen käynyt lukemassa palstaa, mutta en ole kännykällä jaksanut kirjoitella. Olet ollut mielessä usein, kun luin sun tilanteesta. Onneksi sulla on jo noin hyvin viikkoja! Meille silloin sanottiin, että jos 28 viikkoa saadaan täyteen, niin periaatteessa kaikista ongelmista yleensä jo selvitään. Toki pitkä sairaalahoito vielä niin pienillä viikoilla syntyneillä olisi edessä, mutta ei neonatologien mukaan olisi enää niin veitsenterällä oloa selviytymisen suhteen. Oleellisintahan pienillä ei ole koko vaan viikot. Suosittelen lämpimästi Kevyen keskustelupalstaa, jos et ole jo sinne rekisteröitynyt. Siellä on monia samassa tilanteessa odottavia ja myös kirjoituksia aiemmin saman kokeneilta. Oli ainakin itselleni kullanarvoinen tuki sairaalassa maatessani - ja etenkin pikkukeskosen syntymän jälkeen. Tsemppiä sulle tosi paljon!!!

Miwwi Mulla tuli kesällä pari isoa kiinteää limaklönttiä samana päivänä, kun huomasin kalvojen pullottavan. Lisäksi maha laskeutui päivän aikana selkeästi. Ne limaklöntit olivat itse asiassa syy siihen, että juuri kyseisenä päivänä kokeilin kohdunsuuta. Vaikka kaikenlaiset lorahdukset ym. ovat tavallisia raskauden aikana ja suurimmaksi osaksi normaaleja, niin kannattaa silti varmuuden vuoksi käydä näytillä. Jos ei muuta, niin oman mielenrauhan vuoksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Joosukka
Miwwi limatulpan kyllä tunnistaa jos sitä oli, sellainen normista poikkeava isohko (ällö) klöntti se on... Voi tietty tulla useammassa osassa, ei kyllä normivalkovuotoihin sekoita. Käy ihmeessä varmistuksessa jos epäilyttää. Itsellä esikoisen synnytys käynnistyi limatulpan irtoamisella ja siitä ei mennyt kuin reilu 12h kun lapsi oli maailmassa. Tietty silloin oltiin viimoisella viikolla joten paikat oli jo valmiiksi kypsiä. Meilläkin on synnärille päivystysnumero mihin voi soittaa.

ON: mielen-varmistus-ultrassa käyty 15+6 ja ihana sintti siellä poukkoili. Kaikki niin kuin piti, kohdun suu noin 5cm ja tiukasti kiinni. Auliisti jo haaroksiaan esitteli ja poikaa sieltä olisi tulossa :) Killuin joissain muissa maailmoissa koko päivän hymy huulilla. Josko kohta jo uskaltaisi asennoitua että kesäkuussa olisi pikkuveli tulossa...
 
Ihania uutisia Kanella! Te olette olleet kovasti mielessä. Ihana loppu hurjalla tarinalla.

Täällä ilmeisesti alkava rasksusmyrkytys. Tylsää. Verenpaine vaihdellut välillä 147/87 ja 149/97. Pissassa tänään proteiinit +1. Mullahan käynnistettiin eka synnytys raskausmyrkytyksen takia. Nyt toivoisin etttei olla samalla tiellä. Verenpainetta kontrolloidaan nyt 2 kertaa viikossa. Tosin vielä paineet ovat ok, sillä
Viimeksi kun synnytys käynnistettiin olivat ne 170/120 ja proteiinit +2. Eli toivoa vielä on. Muuten hyvää kuuluu, koska vauva on viimeinkin kääntynyt raivotarjontaan eikä enää keiku sivuttain.

HYVÄÄ UUTTA VUOTTA KAIKILLE!

33+5
 
miss_piggy
En tiedä tuliko tänään aamulla jotain supistuksia, alamahaan sattui ja oli se hieman kova... No nyt sitten pakkailinkin sairaalakassin aikalailla lähtövalmiuteen kun ei sitä koskaan tiedä...
Ja peräsuolessa tuntuu jatkuvasti sellasta inhottavaa painetta. Alkaa kaikenlainen liikkuminen olemaan tosi epämukavaa.
Ehkä osaa vähän kuvitella millasia ne supistukset on kun siinä kkm:ssä oli aika kauheat supistukset sen tyhjennyksen yhteydessä.

Onneksi mieskin päätti pitää tipattoman tammikuun, niin on koko aika vähän niinkuin lähtövalmiudessa :kieh:

35+0
 
Joosukalle ja alienille onnittelut ihanista ultrakuulumisista ja poikalupauksista! :heart:

katrinainen voi tpivottavasti ei myrkytys pukkaa tosiaan kunnolla päälle! Mullahan tuli vaikea raskausmyrkytys esikoista odottaessa. Viikon makasin huonossa hapessa sairaalassa kunnes tyttö syntyi sektiolla rv 33. Mut mulla diabetes vaikutti niin suurelta osin myrkytyksen kehittymiseen ja sen nopeaan etenemiseen. Tsemppiä sinne kovasti! :heart:

Oma napanen Tympäsee kun ultra jäi maanantaina välistä enkä siis uutta aikaa ole varannu. Mulla on nyt menossa ne kriittisimmät viikot jolloin kaksi ensimmäistä keskeytynyttä on tapahtunut. Oon siis lievästi sanottuna pienessä paniikissa! Eikä oloa yhtään helpota se että paha olo on helpottanu..samoin tissit tuntuu täysin normaaleilta. En voi muuta ajatella kuin että kesken tämä on menny. Neuvolaanhan en oo vielä soittanu ja nyt tällä hetkellä sekin tuntuu turhalta! Eihän mun masussa edes ole ketään..huoh!! : /

MiNalo ja ??? 8+0
 
  • Tykkää
Reactions: alien_1
MiNalo :heart: Mähän kävin yksityisellä (toisessa) ultrassa viikolla 8+3, kun mulla meni se edellinen kesken 7+3 ja oli pakko tietää onko päästy niistä viikoista yli.. Gynekin jutteli, että monelle ne keskenmenoviikot on just sellanen henkinen virstanpylväs, että kun siitä pääsee ohi niin vähän helpottaa.

Eltsu 14+2
 
MiNalo Mä niin tiedän miltä susta tuntuu!! Mä onneks silloin kävin ultrassa, mutta ei se paljoa helpottanut kun pelkäsin että kaikki ei mee hyvin siltikään ultrauksen jälkeen. Mutta kannattaa silti varata neuvola-aika tai kun mulle melkeen hermottiin kun vasta?? 7 viikon jälkeen tilasin neuvolan vaikka en olis silloinkaan vielä halunnut ja sain sen just ja just viikolle 9 kun aikoja ei meinannut löytyä.. Mutta sulla on kyllä kaikki hyvin :heart: Oletko ajatellu varata ultraa? Vai etkö pääse julkiselle?

On. Edelleen jotenki pelko persiissä et mitä mun pitäis tehdä.. Mitään ihmeellistä vuotoa ei oo tullu kipuja nyt ei pahemmin oo ja pikkuinen jumppaa masussa minkä kerkiää, onneksi! Onko kellään muuten ollut kipeä napa? Tälläistäkin olen nyt huomannut, kun siihen vahingossa tökkää..

Miwwi 25+4
 
Viimeksi muokattu:
MiNalo: jos muistan oikeen niin olitko oulusta tai läheltä? Oulussa on se merioulun neuvola, ultra maksaa 58€ muistaakseni ja varmasti pääset samalle päivää kun kerrot tilanteen, ellei ole pitämässä vastaanottoa torniossa, mutta sitä paikkaa kyllä suosittelen :)
 
Juu ei kai tässä muu auta, kun varailla sitä ultraa jonnekin päin. Oon Oulusta ja voisinhan vaikka kysellä tuolta Meri-Oulun neuvolasta kun on kerta niin edullinen! Hulluksi mä oon pikku hiljaa kyllä tulossa..itkeskelen tuon tuosta kun uskon pikkuisen kuolleen. Mua piinaa ajatus siitä, että ultrassa ei näy sykettä. Mun oma sydän ei taitas kestää sellasta enää..Tänään on ollu myös kauheita menkkakipuja, juilii ja särkee alamahaa ja -selkää. Ei auta asiaa ei! Mutta toi pahoinvoinnin loppuminen tuntuu niin selvältä merkiltä km:sta mun pienessä päässä..
 
No niin, nyt oon sitten varma keskeytyneestä km:sta. Tyhmänä ostin tänään kaupasta raskaustestin ja tein sen äsken. Kuvittelin saavani varmistusta raskaana olosta, mutta vielä mitä! Viiva oli HAALEAMPI kuin kontrolli! Ja vieläpä ihan selvästi! :'( Tooosi haalee..Miksi, voi miksi pitää aina käydä näin!? :'( Ei kai se haalistunut viiva mitään muuta voi tarkottaa ku keskenmenoa...
 
MiNalo, itsekin tein tästä raskaudesta jo useamman raskausviikon jälkeen PregCheckin (olisiko ollut vk7 tai jotain) ja pelästyin kamalasti kun viiva oli haaleampi kuin kontrolli. Oletin tietty että hetimiten raskautumisen jälkeen testiviivan pitäisi olla vähintään yhtä tumma kuin kontrolli mutta ei se näin ole. Ajattelin kai kun ovulaatiotesteissä testiviiva on tummempi kuin kontrolli mut raskaustesteissä ilmeisesti on jotenkin erilainen logiikka. Yritin googlaillakin enkä löytänyt oikein vastausta että tummuuko PregCheckin raskaustestissä yleensäkään testiviiva kontrollitasoiseksi. Nyt porskutellaan siellä 16+0 viikolla ja eilen ultrassa näkyin virkeä aikaa vastaava sikiö. Älä siis heitä kirvestä kaivoon raskaustestin takia!
 
alien Ai että, miten vastauksesi huojensi mun mieltä! Toki huoli mulla on kova edelleen..mutta jos vielä on jotain toivoa niin..Googletin asiaa tietysti hetimmiten ja löysin pari keskustelua, joissa rv 8-9 testiviiva on ollut haaleampi kuin kontrolli. Molemmissa tapauksissa kaikki ollu pikkuisella hyvin. Jospa tässä ois toivoa vielä...hitto en ois tehny koko hemmetin testiä jos oisin tienny et näyttää haaleeta viivaa. :(
 
MiNalo :heart: toivottavasti kaikki on hyvin. Itseltäkin hävisi raskausoireet ennen joulua, ja odottelin viikonlopun tulisiko niitä takaisin - ei tullut. 23.12. Soitin kaikki PK-seudun yksityiset läpi enkä saanut ultra-aikaa mistään, en myöskään päässyt julkiselle ultraan. 30.12. oli NT-ultra, jossa kaikki todettiin olevan hyvin, tänään kuitenkin sain puhelun, että yhdistelmäseula hälyttää ja ensi viikolle on aika jatkotutkimuksiin. Kyllä hajottaa, jos km jälkeen joutuisi vielä pähkäilemään keskeytystä tms asioita, ja en varmastikaan ole ainut...

Ihan hirmuisesti tsemppiä ja haleja!
 
MammaLa No ei ole helppoo sullakaan! :hug: Voimia tosi paljon tuleviin koitoksiin ja toivottavasti ei tarvitsisi tehdä päätöksiä mihinkään suuntaan vaan pikkuisella kaikki olisi hyvin! :heart: Kyllä mulla aika epätoivoinen olo on, siitä ei pääse mihinkään. Mutta näillä mennään! Ultraan en varmaan pääse mihinkään ennen ensi viikon loppua.
 
  • Tykkää
Reactions: MammaLa
Moikka pitkästä aikaa. Olen kokoajan lueskellut, mutta kirjoittaminen jäänyt. Kivaa kun tänne on tullut näin paljon uusia!

MiNalo toivottavasti sullakin huolet osoittautuu turhiksi!
Miss_Piggy jännää! Pidä meitä ajan tasalla.

Mulla särkee kokoajan päätä ihan sikana. Ei auta mitkään lääkkeet, ei edes lääkärin määräämä Panacod. Tilasin dopplerin, mutta en ole onnistunut saamaan sykkeitä kuulumaan :( Huolestuttaa aivan mielettömän paljon. Kerrankin voin rehellisesti sanoa, että pyhiä on aivan liikaa! Mies käski soittamaan ajan yksityiselle ultraan, kun neuvola on vasta 16.1 ja pää hajoilee ihan huolella.

Vekkuliina 11+4
 
Vekkuliina Tsemppiä päänsäryn kanssa! Se on tosi tympeetä, tiiän tunteen kun lääkkeet ei auta. :hug: Ja en huolestuisi sinuna vielä niistä sykkeistä! Se on kuitenki vielä niin pikkinen, mikä tekee kuuntelusta tosi hankalaa. Esikoisesta sain itse sykkeet kuuluviin vasta rv 12+.

Mä nyt oon lukenu netistä juttua tuosta raskaustestistä näillä rv:illa. Löysin useilta englanninkielisiltä sivustoilta lisää tietoa. Ilmeisesti siis raskaustesti menee jotenkin "sekaisin" siitä kun hcg:tä on niin paljon. Siksi näyttää haaleeta viivaa. Jos virtsaa laimentaisi riittävästi vedellä, saisi kuulemma aikaiseksi tummemman viivan. Ja kaiken lisäksi löysin tietoa siitäkin, että kun istukka alkaa toimia, hcg:n määrä elimistössä vähenee. Mutta jotenkin tuo "liian paljon hormoonia"-teoria kuulostaa jokseenkin järkeenkäyvältä. :confused:
 
MiNalo: Mulla oli aivan tautisen kovat "menkkakivut" joskus rv 8-9. Tietty olin varma että tässä sitä mennään ja että kesken menossa. Sitten kun laskin ihan kiertopäiviä silleen että en oliskaan muka plussannut niin huomasin, että mulla olis pitänyt just sillon alkaa menkat jos siis en olisi ollut raskaana. En tiedä mikä siinä on, mutta myöhemmin oon kuullut muiltakin että noissa kohdissa olisi kipuja enemmän?
Ja ne oireet, ne oireet.. Oli silloin kun huvitti. Oikeesti monta kertaa luulin että koko homma on ihan huijausta kun mitään oireita ei ollut.

Vekkuliina no hätä! Mä kuulin sykkeet ekan kerran hyvin pikaisesti ja hyvin hiljaisesti rv 11 kun masiina oli aivan täysillä. Ja varmaan päivittäin viikolta 8 asti yritin. Kohtalaisen helposti ne rupesi löytymään vasta joskus viikolla 13+jotakin ja silloinkin sain kuuluviin vain hetkeksi ennenkuin Pippis potkaisi itsensä jonnekin anturin ulottumattomiin. Mutta, muistetaan nyt että tätäkin tekstiä kirjoittaa 6 kertaa ultrassa käynyt Fujin...

Jolla viikkoja 25+6. Ensi viikolla 7. ultra, eli 3D-sellainen. Eilen ostettiin vaunut ja tänään tuunailtiin pinnasängystä sivuvaunua. Jestamandeera, meille tulee vauva!
 

Yhteistyössä