Keskenmenon jälkeen plussanneet syksyllä 2013

znnukka Itse en tiedä teidän tilanteesta mitään, mutta olen muiden kanssa ihan samaa mieltä!! Tuli ihan paha olo sun puolesta! : / Mua itseäki ihan pelottaa, että kuka tulee viemään mun miehen koska sellaisia ihmisiä kyllä löytyy ihan liikaa, vaikka meillä hyvin pyyhkii! :( Ja mä en kyllä antais miehen tavata lasta koska se on selvä että tämä uusi nainen olis myös mukan vaikka mies on myös yhtä syyllinen!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
zannukka, on kyllä melkoinen käänne teillä tapahtunut! Kyllä ihmetyttää minuakin miten mies voi sinut tässä tilanteessa jättää.. :( Ihana asenne sulla kyllä on ja varmasti pärjäät yksinkin. Tsemppiä ja voimia tosi paljon :heart:

marlin, mulla ainakin jäi tosi hyvät kokemukset LKS:stä esikoisen synnytyksestä, niin mielellään menee sinne uudestaan. OYSissa tuppaa olemaan aika ruuhkasta monesti, niin senkään takia en sinne välttämättä halua. Että jos vielä mietit LKS vaihtoehtoa, niin voin kyllä suositella! Olishan sun suht helppo sinnekin lähteä kun kerta sukulaisia on lähellä. :)

pömppis, onpas vauva laskeutunut hyvissä ajoin. Toivotaan että sielläkin kuitenkin maltetaan vielä pysytellä kohdussa muutama viikko!

(.) Kiitos kaikille :heart: Kyllähän tuo veden tihuuttelu säikäytti ja nyt kun jotain lorisee pöksyihin niin aina tulee mieleen, että olikohan se taas sitä.. :O Kyllä tämä tavara nyt on kuitenkin vaikuttanut ihan valkovuodolta ja sitä tosiaan riittää.. Vähän kyllä jänskättää että eihän vaan kohta poksahda vedet ihan kunnolla, kun esikoisen odotuksessakin se ennakoi synnytystä.. Silloin tosin vasta LA:n tietämillä, joten silloin se oli ihan tervetulluttakin. Nyt saisi vedet ja vauva pysytellä kohdun suojissa vielä muutaman viikon. Otan tosi rauhassa nyt enkä kyllä liitoksipujen ja kolotusten takia paljon mitään pysty tekemäänkään. Tänään viimeinen työpäivä, joten nyt voi sitten alkaa keskittyä ihan tosissaan vaan masun kasvatteluun ja vauvavalmisteluihin! :heart:

Ammiina ja pikkupeikko 32+1
 
  • Tykkää
Reactions: Marlin
Ammiina Mullakin miehen veljen avovaimo synnyttänyt siellä kahdesti, ja toisen veljen exäkin synnytti siellä heidän lapsensa, ja molemmat kehu paikkaa. Oyssissa tosiaan on se, että siellä on niin paljon synnyttäjiä, että sitä ruuhkaa syntyy. Pitää kattoo että mitä lääkäri tuumaa ultrassa synnytystavasta. Eihän sitä tiiä vaikka lähtiskin sinne kärkkymään synnytystä :) Ja hei jee, oot virallisesti mammalomalla! :)

(.) Tämä päivä on menny pillittäessä. En vaan ymmärrä että miten kukaan voi olla niin ilkee, että tieten tahtoen haluaa satuttaa toisia. Ja varsinkin kun viimesillään raskaana, niin ei vaan jaksais tämmöstä. Mua niin suututtaa tää tilanne. Eikä paljon huvita tuossa pihallakaan olla. Harmittaa niin paljon lastenkin puolesta, kun viikko viikko sitten saatiin uus leikkipiha tähän, ja nyt ei sinne sitten pääse. Onneks mies on enään tän illan töissä, ja ens viikolla hällä alkaa aamuvuoro, niin saa olla lasten kans pihalla.

Marlin ja Vimma 36+1
 
Marlin Tsemppiä sinne! Kikeklipäitä valitettavasti löytyy joka taloyhtiöstä (kokemusta itelläkin). Jos moinen meno ilmoittelijalla johtuu tai jos on täysin perätön jo nyt, niins iitä voi tehdä rikosilmoituksen :) Kannattaa harkita ainakin siinä vaiheessa, jos alkaa satelemaan yhdeltä ihmiseltä niitä perättömiä ilmoituksia.
 
Joosukka Kiitos. Näköjään niitä löytyy. Kenelläkään meidän naapurilla ei pitäs olla mitään aihetta tehä tuommosta, koska ei oikeesti oo mitään syytä. Ja kun ollaan jo yli vuosi tässä asuttu, niin miksi vasta nyt, kun tilanne on ihan sama mitä se on aina ollut. Vaan jospa se joskus selviäis kuka sen on tehny, toivotaan.
 
Marlin Olipa mulle tullut kirjotusvirheitä :D Mutta siis, jos joku alkaa kiusallaan noita tehtailemaan tai jos on täysin perätön (ja härski), niin siitä voi tehdä poliisille tutkintapyynnön ja kannattaakin, jos moinen jatkuu. Siinä paljastuu sitten sen nimettömän nimikin ja semmoisissa tapauksissa on tuomittu ilmoittelija jopa sakkoihin, kun on turhaan ja ilkeyttään tehnyt ilmoituksia.

Niistä sossuista ei kannata olla huolissaan. Vaikka some on pullollaan tarinoita turhista huostaanotoista, niin kyllä se kynnys oikeesti on tosi iso (ja historiaa lasun asiakkaana usein paljon) ennen kuin huostaanottoon ryhdytään. Tsemppiä!
 
Marlin, on kyllä tosi ikävää että joku kiusaa teitä noin ja tekee perättömiä ilmoituksia.. Samalla nämä tyypit tuhlaa turhaan lastensuojelun aikaa, kun siellä muutenkin tunnetusti on reurssit tosi vähissä ja kaikki tämmöiset jutut on suoraan pois niiltä, jotka oikeasti tarvisivat apua. Ei teillä varmasti ole mitään syytä huoleen, vaan huomaavat kyllä käydessään että kaikki on hyvin ja ilmoitus on ollut aiheeton. Toivottavasti selviää kuka sen takana on, niin ei tarvisi miettiä ja arvuutella.. Asiasta viidenteen. Sulla taisi kans olla kahvinhimo?! Mulla on tässä raskaudessa kans tehnyt mieli kahvia tosi paljon, eikä edes alkuraskaudessa tullut sitä ällötystä kahvia kohtaan mitä kaikissa muissa raskauksissa on ollut. Jätin kuitenkin kahvin pois parin ekan kuukauden ajaksi, mutta sen jälkeen se onkin maistunut vähän liiankin hyvin. Kolmea kuppia oon kuitenkin pitänyt rajana päivittäin, tosin joskus on saattanut mennä vähän enemmänkin.. :ashamed: Milloin sulla on se synnytystapa-arvio?
 
Ohho, onpa tilanne zannukka sulla muuttunut! Onneksi sulla on asenne kohdallaan, pärjäät varmasti loistavasti kaikesta mitä eteen tuleekaan.
Mä en osaa edes kuvitella miten itse suhtautuisin ja toivon ettei tartte koskaan kokeillakaan. Uskomaton pokka sun eksällä kyllä on, mä en voi käsittää.

Marlin: Suoraan sanottuna vituttaa teidän puolesta. Ja oikeastaan lähinnä siksi, että kun tehdään noita perättömiä ls-ilmoja niin se on aina pois niiltä oikeilta tapauksilta koska jokainen ilmo on pakko tutkia. Sitten itketään näilläkin palstoilla kun ei riitä lastensuojelun resurssit ja samaan hengenvetoon pohditaan, että pitäiskö tehdä ls-ilmo kun äiti syötti alle vuoden ikäiselle jäätelöä.

OMANAPA: Ei kummempia. Sydänäänet kuuluu dopplerilla edelleen. Ahdistaa ens keskiviikko ja vaikeaa ees miettiä koko raskautta kun niin epävarma olo kokoajan. Onneksi, oi onneksi mulla on järkyttävä duuniputki päällä niin ei juuri edes ehdi miettimään vaikka joskus sellainen hairahdus tulisikin, että tekisi mieli.

F & 11+5
 
Moi pitkästä aikaa!! Miwwi jo kyselikin perään niin ajattelin ilmoittautua :D

Pahoittelut ralliruudulle toisen pienen menettämisestä :hug:

zapata kauhea tilanne, suuresti voimia! :hug:

Myös Marlinille tsemppiä kurjaan tilanteeseen.

Tänne ei ihmeitä, viikkoja JO 29+3!! SaimaSulevi voi hyvin ja potkuttelee päivittäin. Aika rauhllinen kaveri tosin vaikka ei aikaisempaa kokemusta :)

Miulla nivuset huutaa hoosiannaa ja selkä kiukuttelee vieläkin mutta muutoin olo hyvä. Stressaan lähinnä kattoremontin keskeneräisyydestä kun kohta on jo lumet maassa, APUA!! Vielä kolme viikkoa töitä, sitten pidän lomat pois ja aloitan samaan syssyyn äippäloman eli ei kauheen pitkään tarvii töissäkään kärvistellä. Motivaatio töihin on ihan miinus tuhat tässä vaiheessa.

Vauvelille hankinnat on tehty, lähinnä puuttuu hygieniatarvikkeita. Kestovaippailuun hurahtaneena olen ommellut lisäimuja ja nitkutellut villavaippahousuja :D Eilen oli ystäväpariskunnan tyttären ristiäiset, voi ihanuus mikä pieni :heart: Vaikken niin kauheasti toisten lapsista pidäkään niin kyllä tuollaiset pienet nyytit on aina yhtä valloittavia :)
 
Joosukka Meijän puolesta saavat sossusta tulla käymään, koska ei oo tosiaan mitään syytä miksi eivät sais tulla :) Ilmotus kun tosiaan on ihan diipadaapaa. Ei vaan näin viimesillään raskaana jaksas tämmöstä.

Ammiina No sehän se, että kun on niitäkin perheitä joissa tuo ls-asia ois ihan aiheellinen. Joku ei vaan tykkää miehen naamasta, niin on ajatellu olla muka "nokkela". Ja kyllä meillä on vahva epäilys siitä, kuka sen ilmotuksen takana on. 100% varma vaan ei tietenkään voi olla, kun ei sitä nimeä ole. Mutta ei tässä taloyhtiössä oo ketään muuta, jolla ois etes pientä syytä siihen. No, mutta tiistaina tulevat sossusta käymään, ja saadaan asia ainakin osittain päätökseen. Ja kyllä se ilmotuksen tekijä ennemmin tai myöhemmin selviää, tavalla tai toisella :) Joo, mullahan se on ihan järkky kahvinhimo. Ja varsinkin jos siinä on kermaa :p :D 4.5 desiähän se on se suositeltu raja, ja oon itekkin siinä yrittäny pysyä, mutta välillä saattaa mennä se pari desiä enempi päivässä. Mutta tosi harvoin, ehkä kerran viikossa juon sen neljännen kupin kahvia. Ultra ois viikon päästä maanantaina. Jännityksellä kyllä ootan, että minkä kokonen vauva on. Ei ainakaan isolta tunnu, mutta se tosiaan selviää sitten viikon päästä.

Fujin Niimpä! Niin se sos.työntekijä miehellekin sano kun hänen kanssaan puhelimessa puhu, että jaahas, tämmönen tapaus, mutta kun kaikki ilmotukset pitää tutkia. Mun mielestä on ihan typerää yleensäkin tuo, että sen ilmotuksen voi tehä nimettömänä, koska se on laskenu sitä kynnystä tehä se ilmotus ehkä liikaakin. Sitten tulee just näitä ihan aiheettomia ilmotuksia.

Sulla ilmeisesti siis ultra tulossa. Eiköhän se mene ihan hyvin, vaikka ymmärrän kyllä huoles. Niin sitä itekkin ihan paniikissa oli sillon ennen np-ultraa.

Equus Kiitos. Kylläpäs sullakin viikot hypänny eteenpäin sitten viime kirjottelun :D No ei oo kyllä pitkästi töitä enään jäljellä, äkkiä se menee! :)

(.) Ei mitään erityistä. Ei syntyny vauveli pikasella yhen yön rovaniemen reissulla, vaikka unohinki äitiyskortin kotiin ;) Oli pakko päästä vähäksi aikaa vaihtaan maisemaa. Nyt ei vituta läheskään yhtä paljon kun esim perjantaina. Onneksi tulevat jo tiistaina heti aamusta sossusta käymään, niin saa asian ainakin osittain päätökseen. Vauvelikin tykkää kovasti jumpata ittiään, ja varsinki näin iltasin alottaa venytyttelyt, jollon vetää raajat suoriksi ja puskee peppua kohti kylkee :D

Marlin ja Vimma 36+3
 
Miwwi ja Fujin Jännää! Toivottavasti kaikki on hyvin!!! Pidän teille peukkuja!

Itte hain saikkua pahoinvoinnin ja oksentelun takia :x Yäääk....

Tällä hetkellä luottamus tulevaan on vähän hukassa... Itkettää jo valmiiks, että jos tän saman saatanan oksennusrallin saa taas kokee ja tulos on sama, kun edelliskerralla, niin mä lopetan lapsen yrittämisen tähän. Mä en kestä enää yhtään tällästä ilman sitä mun omaa rakasta palkintooni!! :'(

kukkurukuu 7+3
 
Miwwi: Tulee se, kun sanoin etten mäkään mene jos ei se tule mukaan. Järjesteli sitten töitään siihen malliin, että pääsee mukaan.

kukkurukuu: Tsemppiä oksentelun kanssa ja yritä ajatella positiivisesti (mun on helppo sanoa, kun oon ollut tälläinen Ms. Positiivi koko raskauden ajan, hehheh..). Pakko se on tällä kerralla onnistua!
 
  • Tykkää
Reactions: kukkurukuu ja Miwwi
Miwwi & Fujin ai kamala, mäkin jännään mun ja teidän keskiviikon ultraa. Mä uskon kuitenkin, että teillä se menee ihan hyvin jännityksestä huolimatta! :heart: Vitsit kun te ootte jo noin pitkällä!!! Wau!

kukkurukuu Samat fiilarit. Mä en ole vielä oksentanut mutta yökkäillyt (eli sanonut vessalle "HYÖÖÖÖÖÖÖ") kyllä pää vessanpytyssä eli iskee sellaisia pahoinvointiaaltoja, jotka tulee ja menee. Toivon vaan kamalasti, että tästä olisi tällä erää jotain hyötyä, kettulainen.

Mää Ajattelin vaan tälleen käväistä kun olen ollut hiljaa... Sain kaamean flunssan, joten olen keskittynyt vaan lepäämiseen, ei ole jaksanut netissä riehua lainkaan. Keskiviikkona tosiaan seurantaultra ja joudun menemään sinne yksin, pelottaa aivan kamalasti.
 
Fujin Meilläkin mies olis kyllä saanu luvan tulla jos olis ollu töissä, mutta noita työreissuja tosiaan ei noin vaa peruta. Harmittaa kyllä kun juuri silloin. : /

kukkurukuu Tsemppiä oksentelun kanssa! Sanon minä jolla on ollu rv 6 lähtien pahoinvointia ja loppua ei näy. :x Kaikki menee varmasti hyvin! <3

Niwhai Sieläkin samana päivänä ultra! :) Jännätään sitten kaikki 3 :)

Miehellä on kyllä aina huvittava ilme kun huomaa, että mulla on huono olo ja yrittää samalla väännellä omaa naamaa miltä mun naama kuulemma näyttää... Ei naurata kyllä yhtään tää olo. :D kiitos vaan miehelle myötätunnosta! |O
 
Niwhai sullakin siis ultra keskiviikkona! Päätin just että lopetan omani jännäämisen ja jännään vaan sun ja Miwwin puolesta, ehkä menee helpommin silleen?

Miwwi joo noi työmatkat on kyllä sellaisia, ettei niistä ihan helpolla eroon pääse. Saatko sä ketään mukaan? Jotain ystävää tai jotain? Ja hei, monelta sun np on? Ajattelin sit et osaan jännätä kunnolla täällä :D Samoin Niwhai se olis kellonaikaa peliin tai joudun muuten ruveta keskittymään jälleen omaani.

Noin muuten yleisesti, koska teillä on turvotus laskenut? Mulla on ollut ihan järkyttävä turvotus jo viikolta 8+5 eikä loppua näy. Olis hauska tietää koska tää ilmavaivainen vatsakumpu muuttuu sellaiseksi oikeaksi mahaksi.
 
Fujin Mulla se taitaa olla 15.30 suomen aikaa jos oikein muistan (olin vähän aivopierussa kun mieheni sen mulle varasi, mä kun en puhu paikallista kieltä eikä respa puhu englantia). Mun lekuri on aina myöhässä ja matkoissa kestää, eli en ihan heti pääse kertomaan kuulumisiani. PLUS, lääkärin vastaanotolla mun puhelin aina päättää, että sijaitsen naapurimaassa (asutaan rajalla) enkä pääse edes nettiä selaamaan. ARGH!

Eikö mun oma jännäkakkajännitys riitä, pitääkö muidenkin jännätä mun tuloksia? Voi kamala. Mä olen kyllä aika kauhuissani, en voi muuta sanoa. Miksi mikään menisi tälläkään kertaa putkeen?

Mutta jos jotain positiivista niin vuotoja ei ole kahteen viikkoon esiintynyt lainkaan. Jee?
 
Fujin Klo 13 :) oliko sulla 12? Vai muistanko väärin? :D
Kellekään ei olla tästä raskaudesta vielä kerrottu paitsi kaverille joka on myös raskaana, mutta ei olla nähny vähään aikaan joten en oikeen häntä viitsi kysyä..

Niwhai Jep, me jännätään myös ;)
 
Viimeksi muokattu:
Miwwi Joo on, tasan kello 12 :D Piinallista, joudun sittenkin jännäämään ihan ensimmäisenä omaani :LOL:
Mekään ei olla kerrottu kenellekään, joten jos mies olisi sanonut ettei pääse mukaan niin olisin mäkin joutunut menemään yksin. Sellaiset tarinat, joissa tuleva äiti kutsuu tulevan mummon katsomaan ultraan lapsenlasta ja ilmoittaa samalla ilouutisen kun ei oo ihan mua varten.
Ja Niwhai toudellakin. Me jännätään kans ;)
 
Heips! Onko kenelläkään kokemuksia raskautumisesta heti keskenmenon jälkeen, ennen kun kuukautiset on edes alkaneet? Miten raskaus on edennyt sen jälkeen? Miten lasketunajan ja raskausviikkojen laskeminen on onnistunut?

Ehkä vähän hassuja kysymyksiä, mutta olis kiva kuulla jos jollain on kokemuksia. :)
 
Miwwi, Niehai ja Fujin Mä voin jänskätä (ja jänskäänkin) teidän kaikkien puolesta teitin ultria :) ja pidän peukkuja jokaiselle!

).( En oo vielläkään saanut aikaiseksi neuvolan varaamista. Täytyuis yrittää tänään tsempata.

J&MM 6+5
 

Yhteistyössä