Keskenmenon jälkeen plussanneet syksyllä 2013

miss_piggy Onnea hyvistä ultrakuulumisista :)

Nyt kun ollut puhe tuosta feng shuista, niin täällä kans samaa liikkeellä. Laskettuna päivänä on nimittäin meidän esikoisen nimipäivä. Ja jos nyt sattuu käymään niin että tää käynnistettäs tai vauva syntys sektiolla, niin syntymäpäivä vois olla 17. ja meidän kuopus on syntyny kans 17.pv, tosin eri kuuta. Ja vielä kaiken lisäks miehellä on 23.11 synttärit. Eli siinäkin menee päivät melkein kohilleen, tosin kuukausi on eri :D Mutta ite kans tulee kauheesti aina katottua nuita päiviä, ja mietittyä että jokin merkitys niillä on ;)

Ammiina Aivan :) Meilläkin asuu sukua sielläpäin, niin sillä utelin että oisitko samalta alueelta. Tosin nyt kun tarkistin, niin ei ihan sitä 200 kilometriä tuu matkaa lks:sään heiltä. Me ollaan kans mietitty, tai siis minä oon mutta ei mies pahakseen laittas, että jos meniskin lks:sään synnyttään, kun miehen äiti asuu Rollossa. Mun vaan pitäs yksin lähtä lasten kans sinne päivystään, kun miehellä on työt esteenä. Mutta veikkaan että tää synnytys joko käynnistetään, tai sitten joudun sektioon, niin eipä se siellä synnyttäminen onnistus. Sitä vaan tulee aina mietittyä kaikkea tosi monelta kantilta :D

Vointi on tosi hyvä. Parin yön takaset liitoskivutki on kadonnu kokonaan :) Nyt vaan ootellaan että vauva syntys. Eihän tässä oo tosiaan enään ku neljä viikkoa laskettuun, ja se aika hurahtaa hetkessä. Kahen viikon päästä on ultra jossa selviää vauvan koko, ja mahollisesti sekin että miten tuun synnyttään. Ihan järetöntä vauhtia tää aika kyllä menee, kohta meillä on vauva :heart:

Hyvä että päänsärky oli vaan lihasperästä. Ja tsemppiä viimeseen työviikkoon! Ei oo enään montaa päivää :)

(.) Oon nyt ruvennu käymään reippailla kävelyillä, kun kerta pääsen liikkeelle. Ikävästi vaan vauva painaa tuonne rakkoon, ja kyllä se 30min alkaa oleen maksimi mitä pystyy käveleen ettei pissa liraha housuun :D Mulla nyt onneks on kuitenki nuo lantionpohjalihakset hyvässä kunnossa, niin ei tarvi sen suhteen pelätä. Vaan onhan se aika ikävän tuntosta ku kävelee kauheessa pissahädässä :D

Marlin ja Vimma 35+5
 
ralliruutu pahoitteluni tilanteesta ja halauksia sinne:heart:

Kohta pitää suunnata kohti neuvolaa jossa mitataan sf mitta ja sen jälkeen lääkäri. KAtotaan mitä on nää supistukset tehneet. Luulen että ei mitään, mutta kuulemma hyvä käydä tarkistuttamassa tilanne. Tänään on kyllä tuntunu että napero on porautunu vielä tuonne alemmas(miten sekään on enää mahollista) :eek: ALkaa istuminen olla aika hankalaa. No kohta kuulumiset lääkäristä :) palaillaan.

p.ö.m.p.p.i.s rv32
 
Kiitos kaikille pahoitteluista ja myötäelämisestä. Kaikki sanat on olleet lämmittäviä vaikka tilanne nyt on mikä on :( :heart:

Olen koittanut ajatella, että toinen ei luultavasti koskaan joutunut kokemaan mitään kipuja tai muutakaan ikävää. Hänen elintoimintonsa ovat päättyneet paikassa, jota turvallisempaa hänellä ei olisi voinut olla. Ihmeellistä vain, miten sellaista pieneen 6 mm:n alkioonkin voi niin kovasti kiintyä, että menetys tuntuu hirveältä.

Kirjoitinkin tuonne monikko-odottajien puolelle: Toisessa unessa menin synnyttämään kahta, mutta synnytyksessä todettiin, ettei kohdussa olekaan kuin yksi lapsi. Toisessa unessa olin nt-ultrassa, jossa todettiin toisen olevan paljon toista suurempi, toinen oli jäänyt ihan pienen nykerön tasolle. Muissa unissa olen kantanut sylissä vain yhtä taaperoikäistä lasta. Jossain valveunessa näin pari viikkoa sitten myös sellaisen näyn, että piilotin monikkoraskaudesta kertovat esitteet laatikon pohjalle. Joten osasin kyllä varautua, että tässä käy näin.

Miten tällaisia asioita voikaan aavistaa etukäteen. Äidillekin olin sanonut aavistuksestani jo monta viikkoa sitten, hän ihmetteli eilen, miten olenkin taas pystynyt olemaan näin oikeassa... ihmettelen sitä itsekin. Tunne yhdestä sikiöstä taisi alkaa joskus viikolla 9+.

Eilen oli vielä kuolleiden lasten muistopäivä. Meillä palaa ulkokynttilä vieläkin takapihalla oman menetyksemme ja muiden pienten lasten muistoksi. Sitä ei vaan pysty ymmärtämään, miksi me emme saaneet sitä ihanaa etuoikeutta elää kaksosten vanhempina ja seurata kahden pienen elämää.

Tosi ristiriitaiset tunteet on nyt. Toista kaipaa älyttömästi, välillä kyyneleet nousee silmiin. Samaan aikaan toinen on kuitenkin kunnossa, ja pitäisi osata iloita hänestä yhtä paljon, vaikka toistaiseksi se on vielä vähän hankalaa. Mutta aina kun ultrakuvan näkee, niin hymy nousee kasvoille. Se on meidän pieni lapsi, esikoinen :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Ralliruutu :hug: en edes osaa kuvitella, miten ristiriitainen tilanne on :( Paljon paljon voimia teille sinne surun sekä ilon käsittelyyn. Sanotaan, että kaksosen menettäneen syli on aina tavallaan tyhjä, koska sen muistaa aina, että toinen puuttuu eikä saanutkaan syntyä.
 
Heippa kaikki piiiitkästä aikaa! Myönnän, oon ollut maailman laiskin palstailija, vaikka tätäkin ketjua seuraan lähes päivittäin. Nyt oli pakko edes vähän kertoilla kuulumisia, kun huomasin ettei mua olla täällä unohdettu! :D Miwwikö kyseli? :)

Ensiks, onnea kaikille plussanneille. Muistan kyllä kun tammikuun alussa tein plussatestin, tulin tänne sitä iloitsemaan ja olin silti aivan varma, että jokin menee pieleen. Noh, tässä sitä ollaan 39+3 ja sais neiti tulla jo!!!

Onnea myös hyvistä ultrakuulumisista! Tarrasukkia kaikille pienille matkaan ja mameille luottoa että kaikki menee varmasti hyvin! Mä palaan seuraavan kerran tänne kera vauvauutisten, johon ei toivottavasti mene montaa päivää! Pitäkää peukkuja... :)

serenade 39+3
 
ralliruutu Ihan itkettää sun puolesta! Kovasti jaksamisia ja katsele paljon sitä ultra kuvaa, jotta hymy pysyykin huulilla!!! :heart::hug:

Joosukka Tervetuloa oikein lämpimästi näin virallisesti! :flower::hug:

miss_piggy Onnea ultrauutisista!!! Ihanaa kuulla, että siellä on kaikki hyvin! :heart:

Niwhai Ihanaa, että kaikki on hyvin!!!! :heart:

coffeeBreak,Miwwi Fujin ja muut kyselijät: Mä unohdin tulla kirjottaan tänne!!Kaikki oli ultrassa hyvin! Yksi kappale (en pettynyt :D), vastasi viikkoja ja kovasti pieni sydän sykähteli :heart: Sain ihan kuvankin mukaan tällä kertaa! Mielessäni mietin, että sellanen herneen kokonen voi aiheuttaa tälläsiä oloja... Huhhuijaa!

Terv. Huonoa oloa poteva kukkurukuu (kana menee aina) ja herne 6+4
 
  • Tykkää
Reactions: Fujin ja miss_piggy
Se, joka kuuseen kurkottaa niin katajaan kapsahtaa, mutta juu. Mä nyt tein itelleni odotusblogin (vaikka joskus vannoin, ettei sellaista tule ikuna tapahtumaan). Joten jos joku haluaa käydä sitä lukemassa niin tässä on linkki Maha rakas. Toi vesihöyryä kun on mun henkilökohtainen roskasanko, jonne tuulettelen mun kettuuntumista :) En kyllä lupaa, ettei tuollakin tulis joskus kiukuteltua :) mutta jos kaikki menee hyvin, niin todennäköisesti hyvin vähän järjestän itkupotkuraisvareita siellä :D

*Ja lähti liian aikaisin* Mahtaakohan muilla olla moista? Voisi olla hauskaa lukea :)
 
  • Tykkää
Reactions: Miwwi ja Marlin
kukkurukuu Onnea hyvistä ultrakuulumisista :)

serenade Hui, sullahan on h-hetket ihan käsillä. Tsemppiä viimesiin päiviin, ja toivotaan ettei vauva enään kovin kauaa malta majailla yksiössään! :)

(.) Nythän sain uuden panikoinnin aiheen. Meillä on lasten pk:ssa enteroa liikkeellä, ja tottakai piti sitten ettiä tietoa että onko se vauvalle vaaraksi. Meillä ei siis omat lapset oo tuota vielä saanu, eikä oo sitä koskaan etes sairastanu, ja ilmeisesti se on lastentauti, MUTTA tottakai pitää nyt sitten panikoida. Suurin osa netistä löydetystä tiedosta sanoo ettei oo sikiölle vaaraksi, olipa joku lääkärikin vastannut jossain tohtori.fi sivullakin ettei aiheuta sikiölle vaaraa. Löysin sitten kuitenki "Potilaan lääkärilehti"-sivuilta tän vuoden alussa kirjotetun artikkelin rokoista, jossa enteroviruksista sanotaan näin: "Raskauden aikana sairastettu enterovirus 71 -tulehdus lisää keskenmenoja ja ennenaikaisia synnytyksiä ja voi mahdollisesti aiheuttaa sikiön menehtymisen kohdussa."

Onneksi huomenna on nla, niin voin siellä vielä kysyä että pitääkö tässä nyt viimenen kuukausi sitten murehtia että miten käy, jos meillä lapset sen enteron nyt saa.
 
Marlin Mä oon käsittänyt ettei olisi vaaraksi, mutta kysy ihmeessä huomenna neuvolasta ja kerro pliis meille muillekin sitten.. Toivottavasti suurin osa nettilähteistä olis oikeassa ja ei olis vaaraksi mitenkään.

ON:
Okei kotidoppler osaa
a) rentouttaa
b) aiheuttaa ihan jumalattoman paniikin

Mä en siis löytänyt tyypin jumputusta, vaikka etsin ja etsin, kääntelin ja vääntelin ja käytin lukuisia minuutteja koko hommaan. Mietin jo siinä ihan tosissani että nyt se on tapahtunut, että en mä mitään sykkeitä enää löydäkään. Ehdinpä tirauttaa pari kyyneltäkin sen vuoksi, että tämäkin meni päin sitä itseään.

Ja sitten - jumputijumputijumputi, löytyi! Mää en vaan käsitä, että kuinka paljon tollanen muutaman sentin mittainen kaveri voi oikein vaeltaa? Tuntui et löytyi ihan eri kohdasta kuin pari päivää sitten. Huhhuh.. Ja kun aiheuttaa näin paljon huolta jo ennen kuin eka kolmannes on ohi niin mitäköhän meillä on sitten kun on oikeasti läsnä ja olemassa ja käsivarsilla.
 
Niiskunenä on täällä :wave:

Oksensin viime viikolle asti ja sitten iski armoton flunssa, on vähän voimat poissa. Mutta liikkeitä tunsin, sellaisia muljahduksia ekan kerran viikonloppuna. :heart:

Perehdyn teksteihin kuhan enemmän aikaa, ajattelin vain käydä ilmoittautumassa kun täällä jo kyseltiin perään.

niiskunenä 15+3
 
serenade Sielä pikkuinen kohta tulee maailmaan :)

kukkurukuu Pidit kyllä meitä liian kauan jännityksessä! :D Onnea hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Fujin Jep niinhän se on!! Itse tänään taas ajattelin kuunnella pikaisesti, mutta ei meinannu millään löytyä, mutta sitten onneks hetkeks löysin ja sitten en taas löytäny ollenkaan! :D

niiskunenä Kiva kuulla sinustakin :) ja toivottavasti flunssa pian hellittää :) ja kiva että sielä liikkeet tuntuu :)

Tänään oli taas kauhee olo aamulla ja on edelleen, ei yhtään huvittais olla tän olon kanssa töissä, mutta tänään on tärkeä palaveri mitä ei voi jättää kuulemma välistä, huoh!! : / :x Mä päätin eka ett kuuntelen vaan max 2 kertaa viikossa sydänääniä, mutta tänään oli taas pakko nopeesti kuunnella vaikka viiimeks maananaina kuuntelin. :)

Miwwi 11+2
 
  • Tykkää
Reactions: Joosukka
Fujin Joo, tuo doppleri osaa kyllä myös saada mielikuvituksen juoksemaan. Taisin itekkin muutaman kerran panikoida ja itkua vääntää sen takia, kun en sykkeitä löytäny vaikka miten etin :ashamed: :D

Ei ole enterorokko vauvalle vaaraksi. Ja yleensä se on siis lasten tauti. Toki jos lapsella on esim suussa paljon rakkoja, niin pusujen antoa ois syytä välttää, ja hyvä käsihygienia tulee ottaa huomioon. Mutta ei siis tarvi nyt loppuraskautta miettiä ja murehtia :)

(.) Neuvoloimassa tänään taas käyty ja kaikki edelleen kunnossa. Meidän neuvolaan on saatu ultra, ja siellä on nyt tapana sitten näillä viikoilla tarkistaa vauvan tarjonta. Pääsin siis kurkkiin vauvan päätä ultran kautta tänään. Muuta siellä ei katottu. Mutta olihan se ihana nähä jo pelkkä pääkin :) Reilun viikon päästä on jo painoarvio ultrakin, eli enään ei tarvi sitäkään kauaa ootella. Tajusin tuossa yhtäkkiä, että jos tää vauva nyt sektiolla tulee, niin siihen ei oo enään ku kolme viikkoa! Mihin ihmeeseen tää aikaa juoksee :O Mieskin sano ihanasti että vähänkö hän jo oottaa vauvan syntymää :heart:

Marlin ja Vimma 35+6
 
  • Tykkää
Reactions: Joosukka
Pikaiset omanapaterveiset vaan, kun piti tänään äitipolilla pyörähtää näytillä.. syystä että eilen siteeseen oli tihkunut lapsivettä ja tänäänkin vielä hajun puolesta sitä oli jonkin verran tullut, vaikka väri olikin jo vaaleampi.. Kätilö äitipolilla oli samaa mieltä, että lv:tä on hajun perusteella. Emättimestä otettu näyte oli kuitenkin nega, eli toisin sanottuna vettä ei tihku enää. Huh! Todennäköisesti kalvoissa on ollut pieni reikä jossain ylempänä, mikä on luultavasti nyt umpeutunut. Käyrilläkin olin ja siinä kaikki ok, yksi supistuskin piirtyi vaikka en sitä itse edes tuntenut.. :0 Lääkäri vielä ultrasi ja lapsivettä onneksi ihan normaalisti edelleen ja vauva voi hyvin. :heart: Helpotuksen huokaus! Mutta täytyy nyt sitten seurailla tilannetta ja uudestaan näytille jos tihkumista alkaa esiintyä jatkuvasti tai vettä tulee kerralla enemmän. Olipahan taas jännitystä riittämiin tähänkin päivään!

Ammiina ja pikkupeikko 31+6
 
Ammiina Hui kauhistus :O Onneksi sulla on jo nuin hyvät viikot, että jos vauva nyt päättäs syntyä, niin hällä on erittän hyvä mahollisuus selvitä. Toivotaan kuitenkin että tihkuttelu jää tähän, ja vauva sais kasvaa vielä ainakin viis viikkoa kohdun suojissa :)
 
Apua Ammiina! Toivottavasti vesien tiputtelu jää tohon ja seuraavan kerran törmäätte lapsiveden kanssa vasta joskus aikaisintaan viiden viikon päästä!

Täällä ollaan seikkailtu viime yö painajaisten viidakossa ja nyt oon niin väsynyt ettei kyllä kiinnostais pätkääkään lähteä minnekään töihin. Mitä nopeammin np lähestyy sitä hermorauniommaksi mä tulen. Tää viikko on tosin niin työntäyteinen että toivottavasti aika menee nopeasti.
 
Tervehdys hiljaiselon jälkeen :)

Onnittelut uusille plussanneille :) Ja paljon onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille :heart:

Ralliruutu Pahoittelut sinulle toisen kaksosen menetyksestä :hug:

Koitan perehtyä teijän kirjotuksiin, en oo isommin jaksanu ku käyvä pikaseen lukemassa aina kuulumisia.

ON: elikkäs täällä tilanne on se että mies ilmotti tuossa reilu 3 viikkoa sitten että meijän suhe loppuu ja kaks päivää eroilmotuksesta hällä olikin jo uus nainen. Mää nyt sitten jatkan vatsan kasvattelua itekseni. Tosin mies on aikonut kuitenkin vastuunsa kantaa ja osallistua lasten elämään.
Eilen mulla oli RU ja siellä kaikki niin hyvin kun vaan tällä hetkellä olla ja voi. A vauva painoi 406g ja B vauva 396g elikkäs painoeroakaan ei liiemmälti oo, vastaa yhtä päivää kasvussa tuo 10g painoero. Ainut että A on nyt perätilassa, mutta onhan nuilla aikaa vielä tuolla kääntyä ja pyöriä :) Seuraava neuvola mulla onkin jo huomenna ja ultraan meen 16.10 taas :heart:

Syksyisin terveisin zannukka ja Hinku ja Vinku rv 21+3
 
Ammiina hui kyllä ois säikäyttäny itteäni ja kovasti, mut hyvä että ei tihuuttele enää. Toivotaan että ei mitään ihmeitä tapahdu tosiaan vielä moneen viikkoon :)

zannukka Voimia sulle ihan kamalasti tuohon tilanteeseen. Itse olen ensimmäisen lapsen saanut yksin. Tai no odotusta kerkesi jatkua 3kk kunnes silloinen mies otti ja lähti. Olihan se tunnerankkaa aikaa, mutta kyllä siitä selviää vahvempana elämään. Kaikkea hyvää odotukseen :heart:

Marlin Mullekkin oli uskoteltu että enterorokko on lastentauti, mutta toisin joutuivat lääkäritkin sairaalassa toteamaan parisen vuotta sitten kun itse sairastin kyseisen taudin. SE oli ihan kamalaa! En voinut aukinaisen kitalaen takia juoda edes vettä. Puhelinreseptillä lääkäri määräsi puudutetta kurkkuun jotta saisin edes veden alas. Laihduin 3pvän aikana yli 3kg silloin. En toivo kyllä sitä tautia kenellekkään. :(

Mutta omaan napaan. Kävin tosiaan lääkärillä ja siellähän se napero hyvin on lähtökuopissa ja sf mitta ei ollut kasvanut yhtään. En tiedä pitääkö nyt vielä käydä äitipolilla vai onko tää ok näin. Ei vauvan kasvussa ollut mitään outoa tai muutakaan. Painoarvio oli 1960g. Mutta päivä kerrallaan :)

p.ö.m.p.p.i.s rv 32+2
 
zannukka Eikä! Siis ihan kamala tilanne varmasti : / Pistää kyllä vihaksi sun puolesta. Kovasti tsemppiä. Onneksi vauvoilla kuitenkin kaikki hyvin :) En kyllä nyt osaa oikeen muuta sanoa, vetää niin sanattomaksi...voi että.

pömppis Joo minäki oon kuullu että se on ihan kauhee tauti, varsinkin jos suuhun tulee niitä rakkoja. Pitää toivoo että meillä ei lapset sitä sais. On vaan niin kamala kattoo ku oma lapsi on tosi kipee, eikä oikein mitään voi tehä. Siitäkin on kuulemma monia eri versioita, joten hyvinhän se voi kyllä aikuiseenkin tarttua. Pitää vaan toivoo että pysyttäs kaikki terveenä :) Sulla on vauva kyllä sitten hyvissä ajoin laskeutunu. Toivotaan nyt kuitenki ettei ihan heti kuitenkaan ois syntymässä!

(.) Viime yö oli jotenki ihmeellinen. Heräsin tosi monta kertaa, ja tuntu etten saa untakaan heti. Puoli kahen aikaan heräsin, ja melkein tunnin valvoin. Vauvaki jumppaili ahkerasti, vaikka yleensä öisin nukkuu, kun en kyllä muista että millon oisin yöaikaan liikkeitä tuntenu. No, joskus näinkin. Eihän tässä nyt mitään "hätää" oo, mutta ihmetyttää vaan :D

Marlin ja Vimma POKS 36+0
 
miss_piggy
zannukka, vähän sulla on törkeä mies, anteeks nyt vaan, mutta täys paska! Miten kehtaa heti olla jo uuden naisen kanssa? Tietääkö tämä nainen edes että oot raskaana? Kyllä ei oo tuolla jätkällä yhtään häpyä ja tekis mieli läksyttää päin naamaa. Mun veret kyllä kiehuu aina kun kuulen että joku jättää raskaana olevan naisen.

Jos itse olisin tuossa tilanteessa, niin todennäköisesti en haluais miestä lasten elämään ollenkaan. Tää on vaan mun mielipide, mutta sika mikä sika. Onko sitten vehtaillut tuon naisen kanssa jo aiemminkin vai mistä yhtäkkinen eropäätös...

).( Tänne ei ihmeempiä, kirppikseltä löysin 3€:n hintaan sellasen vauvan kylpytuen.

20+6
 
  • Tykkää
Reactions: Marlin
Meinasin ite sanoo ihan samaa ku miss_piggy, mutta en kehannu :whistle: Mutta siis oon ihan samaa mieltä.

Taas omaa napaa. Mua ahistaa ja vituttaa aivan järettömän paljon! Meistä, tai siis ilmeisesti miehestä, koska hälle ne sossusta soitti, on tehty aiheeton ja perätön lastensuojeluilmotus. En nyt jaksa ruveta yksityiskohtia kertomaan, mutta se minkä takia se ilmotus on tehty, ei pidä ollenkaan paikkaansa. Ilmotus oli tehty nimettömänä, mutta ilmotuksen tekijä on kuitenkin meidän taloyhtiöstä, ja meillä on vahva epäilys siitä, kuka sen on tehny. Seinänaapurit ne ei oo, se me tiietään. Tulevat ens tiistaina käymään täällä meillä, koska kun ilmotus on tehty, niin pitäähän tilanne tarkistaa. Ei siinä mitään että tulevat, saadaanpa kertoa mikä tilanne oikeesti on, mutta ahistaa niin suunnattomasti, että miten joku etes kehtaa tehä tuommosta! : /
 
Ammiina toivotaan, ettei lapsivettä tihuttele enempää ja kaikki menee loppuun asti hyvin :) Onneksi viikkoja on jo noin paljon vaikka vähäisethän ne vielä kuitenkin on.

zannukka Sulle oikein paljon voimia! Anteeksi, että sanon näin..., mutta millainen nainen ottaa mieheksi sellaisen miehen, joka jättää kaksosia odottavan naisensa yksin? Kyllä mä hetken katselisin kieroon sellaista miestä ja miettisin, että onko ihan vastuuntuntoinen yksilö. Ja tarkoitus ei oo pahoittaa sun mieltä. Oma veljeni on tehnyt saman entiselle vaimokkeelleen, eli lähti livohkaan, kun hänen ex odotti heidän toista lastaan. Ja mä olen välillä joutunut veljeäni muistuttelemaan siitä (mun ihmettelee miks ex on niin katkera ja kiukkuinen), että teki tosi paskamaisen tempun hälle. Yhdessä kun lasta oli toivottu ja yritetty. Se on miesten niin helppoa tulla katumapäälle ja lähteä :( ja jättää se nainen sitten sen yhteisen toivotun lapsen (lasten) kanssa yksin. Mutta siitä selviää, sen mä lupaan sulle nyt ja tässä :)

).( Nada spesial

Joosukka ja minimuru 6+1
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy

Yhteistyössä