Keskenmenon jälkeen plussanneet syksyllä-10 (päivityspyynnöt yksityisviestillä)

Joopa-joo. Työssäololupa on toistaiseksi erittäin suurella varauksella. Lääkäri ei loppuviimeksi edes tehnyt sisätutkimusta, vaan pisti lähetteen äippäpolille. Viimeksi kohdunsuu on tsekattu ultralla ja oli sitä mieltä, ettei käsikopelolla päästä riittävään tarkkuuteen. Toisekseen suppareita on pelkiksi harkkareiksikin liian paljon. Soitan tässä aamusella ajan. Jos aika menee pitkälle, soitan neuvolaan ja pyydän saikkua sinne saakka. Näin sovittiin. Sf menee keskikäyrällä, sykkeitä ei meinattu saada kuulumaan, kun maha muljasi puolelta toiselle niin vauhdilla, ettei dopplerilla pysytty perässä ;)

24+2
 
Nopea päivitys vaan..
Huomenna pitäis mennä takaisin töihin reilun kahden viikon sairasloman jälkeen. Onneksi alkaa tuo selkäkipu helpottamaan, mutta kysymys onkin että kuinka kauan se nyt on sitten poissa kun takaisin työntouhuun menee ja kun tuo mun työ nyt kuitenkin aika raskasta on... Ja aina se jännittää muutenkin sairasloman jälkeen takaisin mennä kun ei tiedä mitä siellä on taas tapahtunut ja saako heti haukut niskaan vai kuinka... Jännityksellä odotellaan huomista.......

Sasuma ja taapero 23+3 :kiss:
 
Lumi-marja käsi ei paljoa kipeytynyt. Mullakin viimevuonna tuli käsi todella kipeäksi. Nyt tuntuu enää aavistuksen käsivarressa (eilen vähän enemmän) ja mitään muuta reaktiota ei toistaiseksi ole tullut. Lapsille annettiin eilen sama rokotus eikä heilläkään vielä ole mitään reaktiota tullut(tappelevat siis ihan normaalisti;).

Tänään rv 35+6
 
jääris, kiitoksia tiedosta :) Mä en sitärokotetta sitte eilen neuvolassa saanukkaan, kun räkätauti vaivaa sen verran lujaa. Ens viikolla sitten uus yritys.

Tänään ollu koko päivän hirvittävä jomotus ja vihlonta mahassa ja aamuyö kolmesta supistellu epämääräisen epäsäännöllisesti. Olo ei juuri kujempi vois enää olla, kun migreeniki pukkaa päälle tähän lisäks ja maha sekasi:headwall:

Lumi-Marja ja neiti Nuppunen 36+2
 
Sasuma ja Tillukas kovasti tsemppiä töihin! Ite olen saanut olla jo pitkään kotona kun ei työnantajalla ole sopivaa hommaa.Välillä on kyllä toooooosi tylsää mutta nyt kun alkaa tuo viimeiset kymmenen viikkoa ( HUI! )niin on ollut ihana laitella vauvalle tavaroita valmiiksi ym.

Voi Jääräpäällä ja Lumi-Marjalla ihanat viikot jo kasassa!Toivottavasti "oireesi" Lumi-Marja olisivat merkkejä lähdöstä!:heart:

Täällä ei kummempaa,ostin jumppapallon,olen harjoitellut sillä suihkussa ja ihan tuossa telkkaria katsellessa,auttaa kyllä todella hyvin jumiutuneisiin selkä ja lapa kipuihin ( mulla vanha työtapaturma ) ja toivottavasti siitä olisi jotain apua sitten synnytyksen koittaessa! :whistle: Mulla on aivan järkyttävä synnytys pelko mutta toivon sen loppua kohti laantuvan...Neuvolassa siihen ei oikeastaan ole reagoitu mitenkään mikä on aika kurjaa : / kun olisin toivonut sieltä apua saavani jos jostain.Joo,eiköhan taas ole valiteltu tarpeeksi..Kiitos ja anteeksi. :wave:

Taffo ja HyytiKyppynen 29+1
 
Tillukas ja sasuma,koittakaa ottaa varovaisesti töissä!!

Lumi-Marja,oliskohan se jo pikkuhiljaa kohta synnytys eessä merkeistä päätellen:p

Taffo,Voi ei...en yhtään osaa kuvitella tota synnyttämispelkoa,mut tiedän ihmisiä kellä se on kova. Ite onnistuin olemaan ajattelematta koko asiaa...se oli joku aivojen puolustusmekanismi:saint:Mitä jos yrittäisit uudestaan puhua asiasta,sanoo että on tosi kyseessä...ei oo kiva miettiä "kauhulla" tulevaa...: /

meidän poitsulla on räkänen röhä... nyt ootellaan koska rantautuu mulle. Tosin en kyllä yleensä saa noita nuhia,tunne saattaa olla,mut meneekin sit ohi tulematta päälle. Nyt on vaan niin räkänen että noinkohan selviin...
Vauva liikkuu jatkuvasti,ihanaa:heart:

Repa ja säynävä 25+4
 
Repa:Toivottavasti lenssu ei iske!:snotty:

Lumi-Marja:Kuullostaa kovasti, että synnytys siellä on jo ovella ;)

Taffo:No onpa kummaa kun eivät neuvolassa reagoineet. Kyllä tarttis! Ei paljon varmaan lohduta, mutta synnytys itsessään on oikeasti ihan huippu kokemus! Mua helpotti ajatus siitä, että vaikka tekee kipeää niin sille on selkeä syy:saada vauva maailmaan eli pidän sitä positiivisena kipuna :) Onneksi on myös tarjolla monia lievityksiä mukaan. Jos siis kipu ajatuksena pelottaa.Tsemppiä ja otahan asia vielä puheeksi neuvolassa! :hug:

ON:POKS ja huomenna neuvolalääkäri :)

Toive81 ja Sintti 28+0
 
Täällä tänään rv 36. Eli la:han vielä28 päivää.

Kuulun niihin jotka ovat jo todella väsyneitä tähän olotilaan! Ja kun olen koko raskausajan hermoillut joka asiasta niin tään soisi pian jo loppuvan. Ennenaikaista synnytystä en toki halua kuitenkaan. Tarvitsisin oman fyysisen itseni takaisin kun varsinkin noiden pienten lasten kanssa joutuu koko ajan varomaan eikä uskalla tehdä mitään. Kohta tulee lumetkin maahan ja alkaa pulkkakausi...mutta eipä tällä mahalla vedellä pulkkaa eikä muutakaan.

Eilen huolestuin kun söin hyvällä ruokahalulla mandariineja ja sitten kun kahmisin niitä lisäää niin huomasinkin et osa niistän oli jo homeessa... Ne olivat olleet suljetussa pussissa muutaman päivän kun en muistanut kaupasta tullessani aukoa pussia... Tuli heti sitten mieleen et olikohan niissäkin mandariineissa hometta joita sööin kun kyllähän homeitiöt siellä pussissa on lennellyt. Että tuleekohan vauvalle nyt jokin vakava yleistulehdus sitten tms. Oon niiiin kyllästynyt murehtimaan kaikesta!

Ei mun alapäähänkään ole lääkäri katsonut sitten n. rv 21:n! Ens tiistaina sitten kai lääkäri sinne kurkkaa. Luulen kyllä että siellä on jotain tapahtunut kun en ensisynnyttäjä ole ja muutenkin suht pienellä ikäerolla nämä lapset. Ja tosiaan tuo iänikuinen murhe että miten päin tuo vauva tuolla on. Eilen sattui taas oikeaan kylkiluuhun joku kova koko päivän et olisko taas ollut pää? Vai voiko peppukin satuttaa kylkiluuta?
 
lumi-marjan oirehdinta kuulostaa lupaavalle :)

minä olen vuodelevossa. kohdunsuu on sormelle auki, sisäsuu avatunut ja vesikalvo on työntynyt kohdunkaulakanavaan aiheuttamaan lisäpainetta. lyhentymä 19+0-24+2 oli 2,5 cm. nyt koitetaan saada kotilevolla supparit pois. töihinpaluu on erittäin epätodennäköistä, mutta jos edes istuma-asentoon palaisin.
 
Voi ei Tillukas,vielä ei tarvitsisi pienen maailmaan tulla...Tsemppiä ja hermoja lepäilyyn!

Jääräpää :hug:

Kiitos Toive81 ja Repa,mulla neuvola oli just viime vko:lla ja ens vko:n ti on seuraava,saas nähdä kuinka taas käy kun otan asian esiin..Muutenkin se meidän terkka on jotenkin osaamaton ( ? ) esim ottaa joka kerta verenpaineen 3 krt peräkkäin kun ei vaan usko että se on mulla ollut koko ajan hieman korkea.Mun käsityksen mukaan näin ei saisi toimia.Sitten kun olen veriryhmältäni - merkkinen niin seurataan vasta-aineita,joka kerta ( 3 krt on siis otettu ) hän on pistänyt MOLEMPIIN käsiin ainakin 2 krt kun "suoni karkaa" ( onneksi en ole kovinkaan piikki kammoinen ) että sellaista...Joten luulen et m un puheet pelosta saattaa olla hieman turhaa.. Anteeksi vali vali viesti..:headwall:

Taffo ja HyytiKyppynen 29+2
 
Täällä sairasloma jatkuu tämän kuun loppuun asti. Menin aamulla töihin mutta eipä ollut hyvä idea ei. Selkä sanoo taas riksrakspoks ja supistukset alko kun sai kumarrella koko aika.. Eipä tämä siivoojan työ oikein mukavaa näin odottavana immeisenä ole.. : / Mutta toivotaan että tämä nyt taas tästä lähtee kun saa olla kotona levossa :)
Nyt on maaliskuisten pinoonin sitten saatu jo vauva maailmaan, tuntuu aivan kauhistuttavalta että tosiaan munkin vaava vois nipin napin jo selviytyä jos päättäisi syntyä.. Toivotaan kuitenkin että vielä pysyy tuolla masussa ja tiukasti :)

Sasuma ja taapero 23+4
 
tillukas:Huih, lepoa ja peukkuja, että vauva jaksaisi vielä kasvaa masussa :hug:

sasuma:Sinne myös nyt lepoa ja peukkuja, että helpottaa! Ja hui, maaliskuisiinkin jo vauva?!?:OTäytypä käydä lukaisemassa.

ON:Neuvolalääkärin kuulumisia:
Paino: 57kg (tullut yhteensä 6kg)
Pisu: puhdas
RR:105/60
Hb:Sormenpäästä 114, laskimoverestä 130!Onneksi olen labrassa töissä, en meinaan uskonut ja olivat laittaa rautakuurille.Kuinkahan monta turhaa kuuria joutuu odottajat aloittaa kun laitteet näyttää väärin?!?Koskaan aiemmin ei ole kylä näin väärin näyttänyt,mutta siksi epäilin kun koskaan ei ole hempan kanssa ongelmia ollut...
Liikkeet:++
Tarjonta:RT
Syke:145
SF-mitta:25cm (keskikäyrällä menee)
Kohdunkaula:kiinni,kiinteä ja 3cm

Seuraava neuvola vasta 33+0 ja siitä sitten 2 viikon välein :)

Toive81 ja Sintti 28+1
 
Taffo,verenpaineesta kuuluis ottaa 2 mittausta joiden välissä on muutaman minuutin tauko... ei tietty jos eka arvo on jo hyvä,tarvi toista ottaa...mutta mulla useesti mitataan kaks koska kärsin jännityksestä ja se nostaa painetta. Miä on kans miinus merkkinen vereltäni ja kaks vastanäytettä nyt otettu. Mulla on huippusuoni toisessa kädessä ja sitä tarjoon auliisti kaikille:D Tosin viimeks harjottelija hiukan kämmi sen neulan kanssa,mut miä onneks en oo veri enkä neulakammonen...se on kyllä rasittavaa se tökkiminen kaikesta huolimatta:headwall:

Sasuma lepoa sitten vaan...:)

Lepoa myös tillukaalle,toivotaan ettei tilanne ihan vielä kypsy enempää ja supparit pysyy hallussa.

Täällä kans hiukan limasta vuotoa välillä,vähän ja harvakseltaan,mut ihan mielenkiintosta kuulla lääkärin mielipide asiaan. Ei kyllä oo supistellut viimeaikoina..

Repa ja säynävä 25+5
 
Lumi-Marjalle ja jäärikselle jaksamista viimeisiin viikkoihin :hug: Kyllä muakin kieltämättä jännittää liukkaat kelit, täytyy varmaan linnottautua kotiin vaan, kun talvi tulee..

tillukas: Huhhuh, nyt sitten TOSI iisisti siellä, tosin varmaan otatkin ihan käskemättä :) Oishan se pienen hyvä vielä saada kasvaa ja kerätä voimia.

Taffo: Mulla ei oo noissa näytteissä sun muissa terkka osaamaton, mutta tuo sosiaalinen puoli hiukan mättää. Ekassa raskaudessa keskittyi vain vahtimaan mun painoa, eikä oikein ottanut vakavasti, kun puhuin synnytyspelosta ja kuolemanpelosta jne. Pelkopoli oli kiinni silloin kesäaikaan, kun olisin sinne pääsyä toivonut, joten pelot jäi käsittelemättä. Synnytys kehkeytyi lopuksi vielä hätäsektioksi, joten alatiesynnytys jäi kokematta, ja nyt olen siis kuin ensisynnyttäjä sen suhteen, että samat asiat pelottaa ja siihen päälle toisaalta vielä se, että jos taas joudutaan sektioon tai vielä hätäsektioon.. Ja terkka on vaan sillä meiningillä, että mullahan menee tää kaikki jo ihan rutiinilla (vaikka tosiaan ei mene juuri noiden yllä mainittujen asioiden vuoksi).
Anteeksi, en halua lisätä sinun pelkojasi tietenkään! Mutta suosittelen jankkaamaan asiasta terkalle ja olemaan vaikka suoraan äitiyspolille yhteydessä aiheesta, jos vaikka siellä pääsis jonkun kätilön tai lääkärin puheille pelkoja aukomaan?

Appi tulee huomenna hakemaan koko porukan mummolaan ja lupasi kiinnittää koukkusysteemit sun muut kattoon meidän haikarapussia varten =) Tajuttiin nimittäin tuossa aiemmin, että vauvahan voi tulla tupsahtaa koska vaan ja jollei muuta, niin ois sillä hyvä olla peti missä nukkua.. Ai miten niin meillä on homma vähän vaiheessa :p

BM ja Putti poksuvat 31+0 *POKS*
 
Viimeksi muokattu:
Sasuma tsemppiä sinnekin lepäilyyn ja toivottavasti kivut helpottaa!:hug:

Voi kamala,maaliskuun vauva hui!:( toivottavasti kaikki menee hyvin hällä.

Repa mä en tosiaan ymmärrä miks se terkka ottaa sen verenpaineen niin monta kertaa kun sanoin jo ekalla käynnillä että mulla yleensä aika korkea..Mun äiti ja sisko on molemmat hoitajia ja ovatkin ihmetelleet moista..Mua ei se verikokeen otto ( lue:tökkiminen moneen kertaan ) haittaa mitenkään muuten mutta kun aina jos olen joutunut verikokeeseen ( nytkin olin sokerirasituksessa 2 vko:a sitten) niin aina on kehuttu kuinka on hyvät suonet,ja ihmettelen miksi hän ei sitten saa sitä verta sieltä...Minusta pistää jotenkin "hitaasti" ja sitten "kaivelee" ja voivottelee kun suoni hukkui..Olen paljon joutunut itse ottamaan hevosilta verinäytteitä ja välilä tekis mieli sanoa terkalle et tänne se neula!:LOL:No joo,vali vali...

BMMullakin terkka seuraa tosi tarkasti painoa kun mulla on sitä hiukan jo ennestään ja sitten alun pahoinvoinnin takia söin vähän väliä ettei tulisi paha olo ja paino nousi jopa 700g/vko,nyt on kyllä tasaantunut viimeiset 3 krt on ollutkin "vaan" 200-250g/vko.Mutta ehtiihän sitä tulla vielä...Ainakin tällä ruokahalulla..:D Sulla onkin ollut hurja esikoisen syntymä.:O Toivottavasti tämä menee "normaalisti".Mulla siis omasta mielestä "outoja" pelkoja synnytystä kohtaan ja en tiedä voiko tässä mikään auttaa,oon yrittäny kuitenkin lukea paljon ( sekä huonoja että hyviä ) synnytystarinoita ja yleensäkin kaikkea synnytykseen liittyvää yms. ja olen jutellut synnyttäneiden ystävieni ( ja tietysti äidin ja siskojen kanssa ) jotta helpottaisi mutta...Aina ne pelot tulee mieleen vaan..:ashamed: Olin elokuussa nuorimman siskoni esikoisen synnytyksessä ( hänen mies on kovin "erite" kammoinen mm.oksensi kun lapsivedet meni :LOL: mies oli kyllä koko ajan sairaalassa mutta saliin ei tullut ) ja siksi "jouduin" mukaan.Synnytys oli todella pitkä ja ei mennyt ihan putkeen mutta loppu hyvin kaikki hyvin ja olen todella iloinen että olin siellä,se häivytti suurimman osan peloista.Mutta on niitä vieläkin ja ehkä siksi olen huolissani kun alan "ammattilainen" ei ota pelkoani kuuleviin korviinsa..

Anteeksi pitkä romaanini...|O
 
Tulinpoa näin välissä taas huikkaamaan että elossa ollaan edelleen:D väsymys ja huonovointisuus vaan vaikuttaa silleen että lähinnä lueskelen muiden kuulumiset.

Nyt lepäilijöille hurjana voimia makaamiseen! IOtsellä molempien lasten kohdalla tuli maattua,maattua ja maattua, ja sillä pysyivät masussa sinne rv 32 asti. Kuopuksesta supparit alkoi muistaakseni rv 25 hujakoilla ja jouduin osastolle jo sillon. Jos vaan antavat kotiin jäädä makoilemaan, niin makoilkaa tosiaan. Osastolla se on vielä ankeempaa :kieh:

Mä niin toivon että tää matkalainen pysyis kyydissä edes rv 35 asti.

Harhis ja Hippiäinen 8+5 toivottaa kaikille hyvää viikonloppua:wave:
 
Tillukas: voi ei, nyt ei muutakuin pelkkää lepoa että saat viikkoja kasaan!

taffo: mulla nosti kerran yksi lääke verenpainetta, osallistuin yhteen lääketutkimukseen. Sen jälkeen sain mittarin kotiin lainaksi, ja mua käskettiin nimenomaan mittaamaan vähintään kaksi, jopa kolme kertaakin se verenpaine. Ja neuvoassakin terkka ottaa joskus kaksi kertaa paineen, mittaa siis sillä perinteisellä mittarilla.

vappupommi 31+2 * ja olo mitä mainioin =)*
 
Jääräpäälle ja Lumi-Marjalle kovasti tsemppiä loppu metreille!

Tillukas: nyt jalat ristiin ja totaalista vuodelepoa, ettei vauva vain vielä ala syntymään! Huoh, raskastahan se makaaminen on, mutta kovasti jaksamisia sinne.

Musta on niin hurjaa kun tonne meidän maaliskuisten pinoonkin on jo syntynyt vauva ja kohta ehkä toinenkin! Alkaa vähän pelottamaan omastakin puolesta kun välillä kipuilee mahaa ja supistelee, mutta yritän ajatella sen olevan normaalia. Yksityiseltä varasin keskiraskauden lääkärin rv 27+, josko sieltä sitten saisi mielenrauhaa.

Meillä sataa vihdoinkin lunta ja pakkastakin alkanut olemaan -10 tienoissa, josko viimeinkin tulisi oikea talvi!

Peppioliina rv 24+1
 
Heippa! Voisin liittyä joukkoonne. Takana puolen vuoden sisällä 3 keskenmenoa ja yksi raskaudenkeskeytys (vaikean aivojen rakennevian vuoksi). Huono olo on alkanut tulla mutta tänään tuli paperiin vähän ruskeaa tuhrua ihan niinkuin aiemmassakin keskenmenossa niin mietin että tässäkö tämä sitten taas on :( Tänään olisi 6+1
 
Tervetuloa nallekarkki! Toivotaan että on harmitonta vuotoa, sitähän useilla on - mutta omalla kohdalla sitä ei niitä "tavallisuuksia" aina tahdo muistaa.... Muistan nimimerkkisi tuolta silkiöseulontakeskustelusta, seurasin sitä silloin kesällä. Kova taival teilläkin on ollut takana, toivotaan että nyt menisi kaikki hyvin.
 
Kiitos :) Jääräpään kanssa taidettiin olla samaan aikaan joulukuisten pinossa? Mietin kyllä yhä melkein päivittäin että pian meilläkin olisi jouluvauva jos kaikki olisi mennyt hyvin... Alkaa usko hiipua pikkuhiljaa kun niin paljon on epäonnea ollut matkassa, vaikka toisaalta yritän ajatella että pakko sen joskus on mennä niin että saa vauvan kotiin asti.

Pahoinvointi on koventunut, kävin ostamassa ihan pahoinvointirannekkeenkin ja SE TOIMII!!! Ihan sama onko lumeranneke (no en kyllä usko olevan ihan pelkkää lumetta kun mulla ainakin vei pahoinvoinnin kokonaan, odotin että veisi vain pahimman kärjen pois) kunhan toimii :)

Perjantaina olis ultra mutta taidan aikaistaa sitä ensi viikolle. Näkyisköhän jo 6+3 syke? (Tarkasti oviksesta laskien.)
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Nallekarkki :flower: ja paljon onnea :) Jos jossain ymmärretään alkuraskauden (tai ihan koko raskauden) panikoinnit, niin täällä! 6+3 on aika aikainen, että huonommalla koneella ei välttämättä näy, mutta hyvällä voipi näkyäkin :) Itse kävin 6+0 julkisella puolella, ja silloin siellä sanottiin että on ihan himpusta kiinni, ettei näkynyt, vaikka muuten vastasikin ihan viikkojaan. Puolitoista viikkoa myöhemmin sitten näkyi, ja hienosti näkyikin :)

Tillukas, voi eikä! Oletko nyt ihan vimpan päälle vuodelevossa, saatko mitään tehdä? Koska tarkastetaan seuraavan kerran tilanne? Toivottavasti nyt pieni vielä viihtyisi kohdussa.. Ei kai kuitenkaan ihan akuuttia synnytyksen uhkaa ollut? Kamalasti kysymyksiä :)

Ja HUI että helmikuisissa JA maaliskuisissa on jo syntyneitä! Voimia pikkuisille :heart: Kun kuulee noin pienten syntymästä, niin kyllä taas vähän pelko nostaa päätään... Jotenkin sitä ei vieläkään usko tähän raskauteen, vaikka kuitenkin huomenna poksuu 25 viikkoa. Koko ajan sitä miettii, että loppuuko tämäkin raskaus kesken. Onneksi kuitenkin tässä kohtaa jokainen viikko ja päiväkin on kullanarvoinen vauvan kehitykselle. Eikä mulla edes ole oikeasti mitään syytä pelätä ennenaikaista synnytystä, kaikki on ihan hyvin :ashamed:

Hölmö panikoija Kätsy ja Möyris 24+6
 
nallekarkki,tervetuloa tänne puolelle. Kova taival on teillä takana,että jo olis aika onnistua:heart: Meillä yksityiselle suositellaan 7+ viikkoja että jotain kunnollista näkyis,mutta kyllähän syke voi näkyä jo 6+ viikollakin jos hyvä tuuri on:)
 
Viimeksi käytiin ultrassa 6+4 ja oli vahva syke. Yksityisellä puolella. Samassa raskaudessa kävin 9+0 julkisella (neuvolalääkärillä) ja hän ei nähnyt edes sikiötä :O Sanoi että tuulimuna. Kiva kun on osaavaa henkilökuntaa!
 

Yhteistyössä