Keskenmenon jälkeen plussanneet - syksy 2011 ->

Paljon onnea Imoen!!!! :heart:

Riikka90 Kyllä sitä ilmaa on, mut ainakaan meidän taloudessa ei piereskellä toisten ollessa vieressä. Minä siis pidättelen tai menen vessaan, jos ilmavaivat häiritsee. Onneks arkiaamut saa olla yksin ja sit saa töräytellä mielinmäärin. :D

Itiö ny 11+1 x)

Ilmavaivoja on! Nyt ehkä jo vähemmässä määrin, mut varsinkin aamuisin on maha aika kuralla. Ja meillä ei todellakaan pidätellä! :D Jos ei ihminen kotonaan voi olla oma itsensä luonnollisissa vaivoissaan niin missäs sitten! :D Töissä välillä tuskaa kun pitää pidätellä, mut onneks siellä pitkät ulkoilut niin voi hieman helpottaa oloaan :D

IMOEN: suuren suuret onnittelut pojasta! :heart:

Täällä mennyt viikonloppu megalomaanisessa flunssassa. Enpä muista millon viimeks ois tämmönen tauti ollu. Eilisen nukuin, pari tuntia vaan jalkeilla olin. Tänään jo hieman parempi olo. Pää täynnä räkää ja keuhkot verillä ryvitään. Ei kiva ollenkaan. Mutta yllärinä saan olla ens viikon talvilomalla joten saa ottaa rennosti seuraavan viikon.

Sanle ja tuulimuru 16+3

Riikka90 Täällä sama vaiva, miestä sääliny kyl jo pitkään!! :ashamed: :D
Mulla kestäny kuiteski aikalailla kauan jo siit nt-ultrast lähtien ollu "kaasupohjassa". :ashamed: :whistle:

Imoen Paljon onnea! Ihana kuulla hyviä uutisia tääl taas! :heart: :heart:

Itse tääl ootan että tiistai tulis se neuvola ja sit perjantaita ootellaa myös ku sit saapi tietää onko muutosta tapahtunu tuol k.kaulalla. Seku kuiteski kertoo kaikkein eniten et mis mennää ja voisko päästä sinne 30 viikoille ees. :whistle:
Noh tääl ain jtn etappii ootellessa aika kuluu, mut ainaski ollaa jo turvallisilla viikoilla ja sen puolesta ei stressata läheskää nii paljo enää ku ennen 24 viikkoo. =) =) :whistle:

Onkos muillaki limast, mut aika vetist vuotoa? Mul se viimeks tarkastettu pari viikkoo sitten, mut silti joteski ain mietityttää onks se iha normaalia...? *huoh*

Missy 26+2 :heart: :heart: :heart:

Heippa!

Täällä yksi uusi ilmoittautuisi mukaan. Taustaa sen verran, että yv3 käynnistyi juuri, selittämätön lapsettomuus, takana kaksi luomuraskautta, jotka menneet kesken rv5? 9/10 ja rv8 10/11, ja nyt clomeilla saatu plussa.

Päätin ensin, etten liity tänne, vaan yritän olla stressaamatta keskenmenosta. No eihän se tietenkään onnistu, ja kun muilla palstoilla ostellaan heti plussan tultua lastenvaunuja ym., niin ne ei siksi tunnu oikein omilta.

20.3. on varhaisultra, joten siihen asti joutuu piinailemaan. Viimeksi varhaisultrassa oli kaikki hyvin ja rv11 ultrassa selvisi, että vaavi on menehtynyt rv8. Ehkä eniten pelottaa tuo väliaika siitä rv7 varhaisultrasta sinne johonkin rv11-rv12 np-ultraan. Onko joku saanut ylimääräisiä ultria, vaikka takana olisi "vasta" 2 km? Me päästään siis clomien takia ultraan ja ajattelin, että jos yrittäisin pyytää vielä toisen kontrolliultran. En tiedä kuinka nihkeitä ovat aikoja antamaan ilman kunnon syytä.

Olo on melko oireeton, ne ilmavaivat mullakin on riesana ja hiukan ollut nippailuja vatsassa ja närästystä sekä jatkuvaa palelua. Joku kirjoitteli tissikeijusta, sitä odotan vielä saapuvaksi, josko tulisi tähänkin rintavarustukseen vähän täytettä ;)

Mulla on kaikkia tyhmiä keskenmenoon liittyviä pelkoja. Vessassa käydessä pelottaa, että onko pöksyissä verta. On huono omatunto siitä, että aamulla heilutettiin peittoa ja päivällä hiihdin pitkän lenkin ja illalla olin vielä koiran kanssa lenkilläkin. Mitä jos nyt liiallinen liikkeelläolo aiheuttaa keskenmenon? Tai kun tilattiin pizzat, niin mitä jos raaka-aineet ei ollut tuoreita? Siis kaikkea ihan tyhmää pyörii koko ajan mielessä. Mitenhän näistä ajatuksista pääsisi eroon, kun haluaisi olla stressaamatta? Toisaalta viime raskaudessa ei harrastettu seksiä ollenkaan enkä harrastanut liikuntaa juuri ollenkaan keskenmenon pelossa ja silti kävi huonosti. Nyt yritän ottaa toisen taktiikan ja jatkaa mahdollisimman normaalia elämää, mutta enpä tiedä pystynkö siihen.

Tulipa avauduttua. Toivottavasti en pelästyttänyt teitä muita, en yleensä ole näin innokas kirjoittelemaan =) Nyt sauna kutsuu, seuraavaksi kommentoin teidän muidenkin kirjoituksia =)

Idylli 5+0

Viimeksi muokattu:
idylli itellä sama homma,tulee huolehdittua ja syyteltyä itseä kaikesta mitä tekee tai syö. entä jos? mitä jos? tuttua huttua! mutta parempi ehkä niin,kuin huidella huolettomana ja tosiaan ostella niitä vaunuja heti plussan jälkeen!

imoen Paljon Onnea!! :flower:

täällä kans karsee flunssa vaivaa :snotty: nenä tukossa,kurkku kipeenä. yöllä meinaa hermo mennä kun suu kuivaa kun nenä niin tukossa ettei henkee saa. vettä joutuu hörppimään koko ajan yölläkin ja sit ravata vessassa. :headwall:
joo ja ilmavaivat on joka päivästä! ihan reteesti olen ilmat pihalle kotona päästäny! en tietty ruokapöydässä sentään :p

kaktuspiikki 13+1

Idylli: Tervetuloa tänne puolelle. Kovin tutuilta tuntuu nuo sinun tuntemukset kaikkine pelkoineen. Nyt alkaa itsellä jo hieman helpottaa mut alussa fiilikset oli aika samat. Sitä ei useamman keskenmenon jälkeen varmaan pysty enää odottamaan huolettomin mielin. Mulla takana 3 km ja mitään ekstra seurantaa ei ole. Varhaisultrassa kyllä lääkäri sanoi että jos haluan niin voidaan ultrata useammin jos itsestä siltä tuntuu. Mut on sitten kuitenkin menty ihan normaalilla seurannalla. Itse hommasin tuon oman dopplerin rv 10 ja se on kyllä ollutkin ahkerassa käytössä ja parasta hermolääkettä. Toivotaan nyt kovasti teille kestävää ja onnistunutta raskautta. Onko sulla mitään tukihoitoja raskauden aikana?

Viimeksi muokattu:
Sanle Ei ole mitään tukihoitoja. Kyselin niistä kyllä, kun ilmoitin polille tästä plussasta, mutta meidän tilanteen perusteella sellaiseen ei kuulemma ole tarvetta. Yhdellä ystävällä olisi doppleri ja on luvannut lainata sitä, jos meillä joskus on sille tarvetta. Ajattelin kysellä sitä lainaan, kun/jos viikkoja kertyy. Ehkä sillä tosiaan voisi rauhoitella hermoja. Onhan siitä np-ultrastakin taas pitkä aika rakenneultraan jne.

Viimeksi muokattu:
Ilmavaivoja on! Nyt ehkä jo vähemmässä määrin, mut varsinkin aamuisin on maha aika kuralla. Ja meillä ei todellakaan pidätellä! :D Jos ei ihminen kotonaan voi olla oma itsensä luonnollisissa vaivoissaan niin missäs sitten! :D
Mulle ainakin jäi semmoiset "traumat" oman isäukkoni piereskely tavoista, että päätin teininä, et mun mies EI saa missään nimessä piereskellä himassa (paitsi vessassa). Kyllä kuule meni hermot, kun isäukko nostaa ahteria ja pamauttaa, vaikka oisin ihan vieressä... Jäi huono maku asiasta. Mut mikäs siin, jos ei muita haittaa. Minun mielestä se on vain liian ällöttävää hommaa. :D

Idylli: mulle ei kolmenkaan km jälkeen määrätty mitään tukihoitoa kun kaikki verikoearvot oli normaalit. Aloitin kuitenkin ominpäin Primaspanit heti ovulaatiosta, ihan sen vuoksi että keskenmenoista kaksi mulla tuli ihan alkuraskauden loppupuolella mikä kertoo että ongelmia vois olla vasta-aineissa ja hyytymistekijöissä. Lisäksi keskenmenneissä mulla on ollut rajujakin verenkiertohäiriöitä. Nyt on verenkiertohäiriöiltä vältytty täysin ja raskauskin jatkunut jo 17. viikolle. Tiedä sitten onko lääkkeen vaikutusta vai ei, mutta itse ainakin uskon että nää auttaa. Terkkakin sanoi että todennäköisesti nuo verenkiertohäiriöt ainakin on näiden avusta pysyneet poissa.

LuvLucy: Normaalissa, ongelmattomassa raskaudessa yhdyntä ei saa keskenmenoa aikaa. Mutta jos alkuraskaudessa on paljon vuotoja, hematoomaa tai ongelmia kohdunsuun kanssa, esim. istukka kohdunsuulla niin usein lääkärit antavat yhdyntäkiellon joksikin aikaa. Se voi kuitenkin ärsyttää kohdunsuuta lisää ja lisätä vuotelua ja tulehdusriskiä. Mutta jos raskaus sujuu hyvin ei yhdyntöjä tarvitse vältellä, päinvastoin.

Huomasin tuossa ketjua selatessani että minua ei oo ollenkaan tuolla odottavien listalla. Kuka listaa nyt ikinä päivittääkään niin voisko mut sinne lisätä! Eli la 16.8, ikä 28 ja synnytyssairaala KAKS

onko neuvolassa pakko kuunnella sydänäänet? siis jo ei itse halua kuulla niitä ? tuli just mieleen että en haluisi kuullakkaan niitä,etten kiintyisi liikaa tähän asukkiin...jos siitä joutuukin luopumaan... :ashamed:
on mulla hyvät "äidinvaistot"...

Kaktuspiikki: Kannattaa jutella asiasta terkan kans, että onko pakko jos ei ymmärrettävästi vielä tässä vaiheessa halua. Mulla edellisessä raskaudessa terkka kysyi että haluanko kuunnella, tosin sillon oli vasta rv 10. Silloin äänet kuului, mutta pari viikkoa myöhemmin tehtävän ultran mukaan syke oli loppunut päivän-pari tuon kuuntelun jälkeen.

kaktuspiikille voimia:hug:

Imoenille onnea!:heart:

Mulla on tänään klo 10 ultra, tuomiopäivä siis ja toivotaan parasta
internetitöntä viikkoa pidin viime viikon.. hyvin sujui! ehkä tämänkin viikon pidän, katsotaan. mut tuun kertoo mitä ultrassa näky vai näkyik mittä

T.Neiti+chuckNorris rv ?

Idylli Tervetuloa mukaan tänne! :flower: :heart:

Seksi ja keskenmeno, itellä myös ennenaikanen synnytys. Seksi itessään ei kuulemma voi aiheuttaa keskenmenoa tai enneaikasuutta, näin sanottiin meille. :whistle: Siitä käsketään yleensä pidättäytyä vain jos veristä vuotoa ilmenee hyvin runsaasti tai rakenteellinen vika aiheuttanu selkeästi pehmenisen/lyhenemisen k.kaulalla. Näin siis mulle lääkäri selitti ku tottakai oli pakko kysyä ku aina raskauksissa ite päässy pitkälle (rv.21+0km) (rv.25+0ennenaikanen synnytys)
Mut ymmärrän kyllä et tollast ajattelee ku kävi itelläki mielessä.. : / :)

Taas yksi päivä olis aluillaan, kyl tää aika nyt vaa vierii ja ite tääl alkaa kehittelee yht ja toist epäilystä onko kaikki hyvin masussa. On nii vaikee uskoo että nyt kaikki vihdoinki päättyis hyvin ja viel näin pitkillä viikoilla jo. :ashamed: :| =) :eek: :)

Missy ja prinsessa 26+3 :heart: :heart: :heart:

Viimeksi muokattu:
siellähän se jyskytti,160 oli syke,hyvä ja vahva kuulema ja kuulu just sieltä mistä pitikin. helposti löyty vaikka se istukka on edessä. syke +,liikkeet +. munuaisgeenin kantaja en ole,sen tosin jo tiesinkin,muista verikokeiden tuloksista en vielä kuullu mitään,ei olleet vielä koneelle ilmestyneet! : / kuulema äitipolilla niistä sitten sanovat. mitähän sekin meinaa...
en viittiny rueta sille terkalle mitään selittämään kun muutenkin niin itkuherkkä olo oli. taisi se älytä että ei huvita hirveesti nyt jutella tai avautua mistään kun näki nlakortissa sen merkinnän "lapsivettä vähän". sano vaan että soittaa voit milloin vaan ja sydänääniä voidaan kuunnella vaikka joka viikko jos siltä tuntuu. noh,ei just nyt tunnu siltä. :ashamed:

Neitille tsemppiä ultraan! jospa kaikki olis hyvin!

missy paljon vaan jaksamisia ja koitahhan positiivisella mielellä puskea eteenpäin! kyllä sitä itekkin vaipuu välillä epätoivoon,varsinkin nyt,mutta periksi ei saisi antaa! sinä oot jo niin pitkällä!

minä otan nyt paketin nessuja ja painun sohvalle kahtomaan jotain hömppää.

kaktuspiikki 13+2

• Tykkää
Reactions: Idylli
Mä nyt varovaisesti ilmottaudun tännekin mukaan tuolta kuumeilijoiden puolelta... vielä en luota täysillä että kaikki menee hyvin. Oireita ei ole juurikaan, pientä menkka juilintaa ja TODELLA pientä rintojen aristusta lukuunottamatta.

07.11.2012/ Ipna / 31 v (kohta 32) / toinen / ? (en ole vielä päättänyt synnäriä)

En vielä ehtinyt lueskella kaikkien kuulumisia mutta ehkä tässä jossain vaiheessa nekin luen.

Kaktuspiikki hienoa että siellä se sydän jyskytti, meillä on kotona esikoisen raskauden aikana hommattu oma kotidopleri ja sillä pelastin monet huolenaiheet sen raskauden aikana:).

Missy hyvin kaikki menee loppuun asti, usko pois :)

Neiti-81 toivotaan parasta!!

Ipna 4+5

Mulla on ainakin paljon tota vetistä vuotoa.. Mut valkovuotoa mulla on aina ollu.. Nyt se on runsasta, pikkuhousunsuojia joutuu käyttämään.. Tuskin on mitenkään vaarallista ja tuskin tarttee huolestua :)

Emby^ ja nökö 25+0 :heart: Khihihihi ^_^

• Tykkää
Reactions: Missy1985
tervetuloa ipna! minä hommasin kans sen dopplerin,mutta en oo saanu kotona kuulumaan ja syykin sitten viime viikolla selvis kun se istukka on tossa edessä. mutta nyt vois rueta kokeileen,joko kuulus silläkin,kerta neuvolassakin yllättävän nopeeta löyty. pitää kokeilla tuosta samasta kohti,oishan kiva jos mieskin kuulis ne! tosin ahistavaa ajatella että jos tästä joutuu luopumaan...:(

embylläkin siellä mukavat viikot jo paukkuu!

Imoenille suuren suuret vauvaonnittelut! :heart: Ajattele kuinka kaukaiselta tämäkin hetki joskus tuntu!

Uusille tervetuloa lämpimästi ja toivotaanpa, että saatte täällä sen 9kk pyöriä! :)

Missylle voimia vuodelepoon, eipä se varmaan helppoa hommaa ole, mutta mukavan pitkällä jo sinnittelette.

Vetisestä vuodosta joku kyseli, suurimmassa osaa tapauksista ilmeisesti juurikin sitä valkovuotoa, jonka koostumus raskauden edetessä muuttuu. Mä siitä viime viikolla äitiyspolilla kysyin, kun on supistellu ja pelkäsin, että josko onkin lapsivettä. Lääkäri tarkasti asian ja totesi valkovuodoksi, jonka jälkeen sanoi vielä, että tuollainen vuoto vaan kertoo, että kroppa toimii niin kun pitää.

Neiti-81 Tsemppiä kovasti sinne piinapäiviin! Toivottavasti uus ultra kertoo enemmälti. :heart: Lisätietoja kurkin jo tuolta kuumeilijoiden puolelta, siellä kun vieläkin juttuja seuraan.

Päivittäjästä ei vissiin ollu vielä ehdokkaita, meinaskohan se Sanmaria jatkajakseen. ;) Mäkin kyllä voin tässä 10 viikkoa päivitellä, jos niikseen tulee. Jos vaan osaan.

(.) Oma napa paisuu vaan. :D Mä sitten taisinkin jäädä jo epäviralliselle äippälomalle kun viime äitiyspolireissulta lykkäsivät 2vk saikkua supistelujen takia ja neuvolasta tänään täti sanoi, että eiköhän sitä neuvolalääkäri jatka. Sitten alkaakin ensin vuosiloma ja sitten ä-loma. Hurjan nopeesti se tuntuu toukokuukin jo lähestyvän. Mulle on jotenkin tullu nyt vasta ihan tajuntaan asti se, että meille tulee vauva. :heart: Tämämpä jälkeen olenkin sitten hyvin rationaalisesti ruvennut pelkäämään kaikenlaista mitä vielä voisi sattua, kuten jos on rauhallisempi päivä mahassa, niin mietin heti, että onko siellä neiti enää hengissä.. JÄRJETÖNTÄ ja RAIVOSTUTTAVAA. :D Se hyvä puoli tässä raskausdiabeteksessä on, että ainakin useesti pääsee ultraan moikkaamaan tulokasta, joten pelkojen pitäisi kyllä pysyä poissa..

Naive ja Sissi 29+1

Tervetuloa Idylli! :)
Toivottavasti kaikki menee hyvin.
Km ku voi tulla kelle tahansa ilman mitään kunnon syytä. :(
Mutta ei kai ny seksin harrastaminen voi mtn km tuoda? :O
Voi se joissain poikkeustapauksissa, kuten Sanle jo kirjoittikin, mutta siis ei normaalissa raskaudessa :) Ja siinä mun kirjoituksessahan olikin kyse siitä, että miten keskenmenon pelossa syyttelee itseään kaikesta ihan älyttömästä ja miettii, että jos nyt tulee keskenmeno kun harrastettiin seksiä tai kun olin pitkällä hiihtolenkillä jne.

juu eli niihän siinä kävi että ultra kesti 2 minuuttia housujen riisumisesta ylösnostoon.
kohtuontelo näkyi, muttei juuri muuta.
kolme vaihtoehtoa:
raskaus on tapahtunut kierron mukaan, jolloin viikkoja on 4+5, jolloin ei luonnollisesti mitään näykkään vielä (tällöin olisin plussannut mahd. dpo 7-8?)

tai aloitteleva lääkäri ei vaan 2 minuutissa löytänyt mikä on aika todennäköistä..

tai sitten tää on menossa kesken :/

noh, mulla on niin monta km:a ollut että tiedän että se minimaalinen vuoto mikä tuli, ei km ollut.. joten ei auta kuin odotella taas.. perseestä sanon mä...

Neiti-81 Miten jatko? Parin viikon päästä uus ultra? Pidetään peukkuja, että silloin näkyisi alkio ja syke =)

Joku kirjoitteli listan päivittämisestä... Kuka sitten päivittääkään, niin mun tiedot voi kopsata tästä
4.11.(epävirallinen)
idylli........26v........km 9/10 ja 10/11......1.

Yhteistyössä