Keskenmenon jälkeen plussanneet - syksy 2011 ->

Tervetuloa uusille ja onnea plussista! :flower: :heart:

ElinaMaria ja Champion Juuh tääl on toistaseks ainaski asiat hyvin ja sit ens viikon pe uus tarkistus, jos sinne nyt päästää. Ku sain varmuudeks sen keuhkoi auttavan ruiskeen.. :eek: Ku siis toissapäivänä tunsin ekaa kertaa kovan pistoksen alavatsalla ja vähä painetta, mut meni samantien ohi ku menin makuulle. En kuiteskaa seissy kauaa siin kokates et siks vähä säikäytti ja lääkäri oli sitä mieltä et parempi antaa varuiksi. :saint:
Kyl tähä raskauteen vaa paljon kuuluu stressii, vaik kui yrittäis positiivista ajattelua.. :ashamed: =)
No mut ainaski viel on masun sisäl kaikki hyvin ja siihe täytyy yrittää nyt keskittyä!!! Potkii jokapäivä jne. :heart: :D

Missy 25+4 :heart: (ainaski 4pv yli nyt) :heart:

Johnu ja Minbebis tervetuloa mukaan :wave: Suuret onnittelut molemmille plussasta ja oikein tahmaiset tarrasukat pikkuisille matkaan mukaan :heart:

Tillu oikein ISOT onnittelut np-ultra kuulumisista :heart: Huippua, että siellä kaikki hyvin!!

Imoen kiva kuulla, että sielläkin saatiin se vakuutus ja samasta firmastakin keskenmenoista huolimatta :) Varmaan ne sitten multakin pyytää ainakin sen nlakortin kopion, mutta toivottavasti menis sen jälkeen hakemus läpi!

kakstuspiikki Mullakin on ollu jo pitkään säännöllisen epäsäännöllisesti vetistä ja runsasta valkkaria. Välillä tulee sellainen pläjäys, että oikein tuntee, kun jotain valuu ja kun menee vessaan tsekkaamaan tilanteen, niin housuissa on kunnon märkä läntti. Aluksi mäkin epäilin ihan paniikissa, että on lapsivettä, mutta kun ultrissa lapsiveden määrä on ollut ihan normaali ja kohdunsuukin tiukasti kiinni, niin oon päätynyt siihen, että valkkaria se vaan on. Kun pistää mustat alushousut jalkaan, niin niissä näkee parhaiten sen vuodon värin kuivuttuaan ;) Eli on selkeästi sellaista vaaleaa tai vaalean kellertävää.

Missy toi levossa pysyminen on kyllä varmasti rankkaa :hug: Mutta edelleen peukkuja täältä, että pysytte pienen kanssa yhdessä kasassa vielä piiiitkäään!

Nieit-81 Mitä kuuluu? Toivottavasti kaikki hyvin!

Täällä piti vähän vuodattaa kyyneleitä kaverin vauvauutisen johdosta :) Etukäteen naureskeltiin, että toivottavasti ei synny karkauspäivänä, kun la oli 28.2. Ja tänäänhän se pieni sitten tietysti päätti syntyä :D

Sanmar + superpapunen 26+5

Viimeksi muokattu:
ei menny taas nallekarkit tasan...
lapsivettä vähän,erittäin huono näkyvyys,hyvä kun sai nt mitan otettua. se oli kuiteskin 1.1 ja verikokeet ok,niin ei siinä mitään.
istukkakin on tällä kertaa edessä ja sit nämä mun läskit vielä niin kylläpäs oli lääkäri todella mielissään kun ei meinannu saaha selvää kuvaa millään.
eli nyt sitten 3 viikon päästä uudestaan tarkistamaan onko sitä vettä tullu vai ei. jotain se mumisi pikkusen jaloistakin kun ei liikutellu niitä tarpeeksi,mutta miten se ois mahtunukkaan,tilaa oli niin vähän.
kaiken kaikkiaan paska reissu. :'(

kaktuspiikki 12+5

elinamaria eikös teilläkin ollut munuaisten ja lapsiveden kanssa ennemmin jotain häikkää? jos jaksat niin voisitko laittaa yv:tä minulle ja kertoa miten teillä kävi ja mikä teidän diagnoosi oli. kun meillä ei ole geeneissä vikaa,niin mitä muuta tämä nyt voi olla jos kaksi kertaa peräkkäin sama? :'( oliko sinulla niin että lapsivettä oli vähän alussa ja se lisi? siis tässä raskaudessa.
kun sen lääkärin mukaan näillä viikoilla sitä vettä ei hirveästi vielä ole,mutta minulla sitä oli ilmeisen niukasti.
anteeksi sekava sepustus,mutta ei oikein järki säteile.

Viimeksi muokattu:
kaktuspiikki: toivottavasti kaikki menee niinku pitääkin 3vkon kuluttua. :( :hug: Saanko kysyä, että paljonko sinulla on ylipainoa noin? Itseä nimittäin myös mietitytti toi ylipaino, kun menin ultraan. Enää "vain" 10kg ylipainoa ja pystyi katsomaan mahan päältä (pelkäsin jo, että toikin on jo liikaa), mutta paremmin näkyi sitä alakautta.

Kaikille uusille plussaajille, onnee ja tervetulloo! :)

Kuulumiset:
Eilen tosiaan kävin siellä ekassa ultrassa.
Vielä se hengissä on heh.
Oli kyllä sitten niin outoa, ettei mtn rajaa nähdä se sikiö siellä.
Kestää vähän aikaa kyllä tottua siihen, että omassa kropassa kasvaa uusi ihmisen alku... On sen verran iso juttu mulle, etten oikein tiedä, miten reagoisin. Varsinkin nyt, kun itte näki sen sielt ruudult. Siellä se köllötteli, ei saanu terkkari häestä ihanne asentoa,
piti tyytyä B asentoon heh. :D
Nyt sit jään odottelemaan verikokeiden tuloksia. :)
Ettäs joo, tällasta täällä.

LuvLucy & Itiö (heti tuli toi nimi mieleen, kun näin sen sielt telkkarist, mun mielest sopii just hyvin haha xD) 10+6

LA 22.9 :)

Omaa napaa ensin: Otin sairaslomaa keskiviikkona, kun alavatsa on ollut niin TOOOSI kipeä. Vihloo ja pistää. Aivan tuntui jo semmoisilta pikkuruisilta supistuksilta. Luin jostain oppaasta, että se liittyy kohdun kasvamiseen sun muuhun, mutta kyllähän sitä väkisinkin pelottaa, kun niitä keskenmenoja on kuitenkin ollut ja edellinen just näillä viikoilla. :( Noh, tänään jo parempi, kun mummukin otti kolmikon luokseen yöksi. Olen saanut vaan ihan makoilla. MUTTA!!!! Kaaduin sitten tosi lahjakkaasti meidän ulkorapuissa aamusella, kun koiraa käytin pissalla. Selälleni menin ja laskin persmäkeä sen kuusi rappua. Niskat tärähti, mutta maha tuntuu olevan entisellään. Mutta että tämäkin vielä tähän lisämurheita antamaan!! :headwall: Lisäksi on tuo valkovuoto lisääntynyt melko roimasti! Saa jokaisen lumpsahduksen juosta vessaan kattomaan. : / Tulen vielä hulluksi ennen ekaa neuvolaa!!!!!!!

Kaktuspiikkille voimia seuraavalle kolmelle viikolle. :hug: Minulla myös ylipainoa (tullut surusyömisestä molempien keskenmenojen jälkeen), joten on tuon mahan päältä kattominen varmaan haaste terkkarille. Noh, aivan sama, kunhan toukka pysyy matkassa!!

johnu 7+3 (työnimi tulee vasta varmaan viikolla 20, jos sillonkaan uskaltaa) :)

Kaktuspiikille suurtakin suurempi :hug:
Ja täytyy kyllä sanoa, että sulle on sattunu ihan paskoja terkkoja, koska meikäläisellä kuitenkin on tota ylipainoa semmoset 30kg ja KUKAAN ei ole missään vaiheessa mulle SANALLAKAAN vihjannut, että vatsanpeitteiden takia näkyvyys olisi huono! Nt-ultra tehtiin jo päälikautta, varmisti kyllä jotain alakauttakin, mutta sen jälkeen ei oo ultrissa kajottu alakertaan, koska mahan päältä näkee ihan mainiosti. Varmasti se on haaste, mutta ei kyllä mikään mahdottomuus ja hommansa osaava lääkäri ei siitä kyllä naljaile!

(.) jäi sitten sairaslomalle niitten supistusten takia. Paikat on kiinni ja kunnossa, joten ei mitään hätää, mutta töitäni en pysty hoitamaan kunnollisesti. En varmaan enää töihin meekkään ennen vuosiloman ja äippäloman alkua :eek:.

Naive ja Sissi 28+5

kaiken huipuksi mulla ultraa aina lääkäri! ylipainoa on semmoset 30 kiloa ja rasva on kuulema sen laatusta vielä ettei kovin helposti ultralla läpi näy. en tienny että läskiäkin on eri laatusta :O ja sit vielä se istukka edessä,että varmasti on kaikki näkyvyyden edessä!
edelleenkin olen sitä mieltä että on se kumma kun ei tällä nyky ekniikalla saaha aikaseksi semmosia vehkeitä jolla näkis läskin läpi!! aina saa sellasen fiiliksen että lihavien ei pitäs saada lapsia. se ylipaino kun on "haaste myös lääkäreille",että näin kuulema!
edellisessä raskaudessa näkyi mahan päältä ihan ok,mutta sillon ei ollu isukka edessä. joten voisivat kyllä ottaa huomioon tuon istukan nyt,eikä läskiä syyttää kaikesta.
ihan tässä kyllä saa varmaan peiliin katsoa,mutta minä en oo ikinä ollu "normaali"painoinen,aina ollu vähintään se 10kg liikaa käyrien mielestä. itelle ei kyllä ikinä ole tuottanu minkäänlaista ongelmaa kannella näitä mukana!

luvlucy en oisi sinuna huolissaan siitä 10 kilosta,se ei loppujen lopuksi ole paljoa ja sinua paljon "isommatkin" ovat olleet tai ovat raskaana!

missy1985 mahtavaa! paljon,paljon sulle viikkoja lisää!

oon nyt sitä vettä killittänu juuva ihan sikana! vaikka periaatteessahan sen ei pitäs mitään auttaa,eihän se lapsivesi juomalla sinne ilmesty. Mutta kaikki keinot on sallittuja!

kiitti kaikille tsemppauksesta! :heart:
onnes alko talviloma,pistän kotona hyrskyn myrskyn ja siivoon joka nurkan!

kaktuspiikki 12+6

kaktuspiikki: Olen kiitollinen siitä, että enään vaan 10kg jäljellä ja sitten olen normaalipainoinen painonvartijoiden mukaan.

10kk aikana olen saanut tiputettua 10kg!!! :cool:
Joten joo, en valita en. :)
Mullakin oli vielä alle vuosi sitten 20kg ylipainoa.

Tää raskaus ei ainakaan pistä mua lihoamaan takasin,
ku en yksinkertaisesti PYSTY juomaan mitään limsaa,
en syömään suklaata taikka sipsejä,
pullatkin maistuu todella harvoin.
Normaalisti syön jotain noista PÄIVITTÄIN.
Limsaa juon myös yleensä päivittäin, nyt en pysty.

Mut joo ei se 30kg ole vielä minun mielestä paha.
Sit olisin susta huolissani, jos painaisit 200-300kg.
Ettet pääsis ees liikkumaan minnekkään niin kyl mieki siin vaihees sanoisin suoraan, että ehkä kannattaa eka laihduttaa
ennenku lapsia teet. : P

Luvlucy: sikiö voi menehtyä missä vaiheessa raskautta vain, mutta 25vk jälkeen sillä on mahdollisuudet jäädä eloon. Kai joitakin tuota pienempiäkin on jossain päin eloon jäänyt mutta todennäköisyydet huonot. Jos sikiö menehtyy kohtuun noiden viikkojen jälkeen, sitä kutsutaan kohtukuolemaksi, eikä keskenmenoksi. Ymmärtääkseni myös noihin viikkoihin asti on myös mahdollista saada keskeytyslupa jos sikiöllä esim rakenneultrassa todetaan joku sairaus jossa selviytymismahdollisuuksia ei ole. Tuon jälkeen ei taideta myöntää lupaa missään tapauksisa
Ja Missylla tuo 25vko maaginen raja taitaa olla myös siksi että silloin hänen esikoisensa syntyi.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Missy1985
minä oon päättäny et niin kauan kun paino pysyy alle 100kg niin antaa olla!
Onnea sulle kun oot saanu pudotettua painoa nuin paljo pois!! :flower: melkosta itsekuria vaatii!

Ihmisillä keskenmenon katsotaan tapahtuvan ennen 22. raskausviikon loppua tai kun sikiö painaa alle 500 grammaa. Mikäli sikiö painaa yli 500 grammaa tai raskaus keskeytyy 22. raskausviikon jälkeen, kyseessä katsotaan olevan ennenaikainen synnytys, koska syntyvä lapsi voidaan saada pidettyä hengissä. Ennenaikaisen synnytyksen ja keskenmenon raja on lääketieteen kehittyessä siirtynyt aiemmaksi. Viikon 22 jälkeen tapahtuva tai yli 500 grammaa painavan sikiön kuolemaa kutsutaan kohtukuolemaksi.

valaisiko yhtään? ja tämän tiedon tarjosi wikipedia :)

minä oon päättäny et niin kauan kun paino pysyy alle 100kg niin antaa olla!
Onnea sulle kun oot saanu pudotettua painoa nuin paljo pois!! :flower: melkosta itsekuria vaatii!

Ihmisillä keskenmenon katsotaan tapahtuvan ennen 22. raskausviikon loppua tai kun sikiö painaa alle 500 grammaa. Mikäli sikiö painaa yli 500 grammaa tai raskaus keskeytyy 22. raskausviikon jälkeen, kyseessä katsotaan olevan ennenaikainen synnytys, koska syntyvä lapsi voidaan saada pidettyä hengissä. Ennenaikaisen synnytyksen ja keskenmenon raja on lääketieteen kehittyessä siirtynyt aiemmaksi. Viikon 22 jälkeen tapahtuva tai yli 500 grammaa painavan sikiön kuolemaa kutsutaan kohtukuolemaksi.

valaisiko yhtään? ja tämän tiedon tarjosi wikipedia :)
Joo ei todellakaan sun tarvii huolehtii painostas,
mun mielest pääasia on se, olkoot sit minkä painonen tahansa,
et jos oma paino tulee liikkumisen esteeks,
joudut sängyn vangiksi niin silloin on tehtävä muutos.
Muuten antaa olla vaan. :)

Kiitos!! :heart:
Usko tai älä, itsekuria en ole paljon tarvinnut.
Viime kesänä oli vähän rahaa, jonka vuoksi tuli syötyä vain yks mikroateria päivässä ja siihen ehkä viel jotain päälle. Ihan huomaamatta vatsalaukkuni oli itsestään pienentynyt (ensimmäistä kertaa koko elämäni aikana :D) 50%. Pelkästään jo tämä muutos on tehnyt ihmeitä. Paino ei enään nouse laisinkaan, kun ennen nousi väh. 2kg/vuos. Rahaakin säästyy aikas paljon, kun syö 50% vähemmän. Tekee hyvää kropalle sekä budjetille. :LOL: Lemppari sipsini Pringles Sour & Cream myös jää nykyään ostamatta, kun tiedän että yhdessä paketissa on YLI 2000kcal... Sitä nimittäin tuli vedettyä ennen koko purkki kerralla ja nykyäänkin jos sen ostan, vaikeeta lopettaa puoleen väliin. Helpompaa siis olla ostamatta heh. :D Mutta joo, ellei ois vatsalaukku itsestään pienentynyt, en usko että oisin laihtunut laisinkaan - päinvastoin. :/ Onnea ollu matkalla. :)

Kiitos, valaisi kyllä siun sekä Senlan selostus. :heart:

• Tykkää
Reactions: kaktuspiikki
Kaktuspiikki: Täällä kans tota ylipainoa useempi kymmenen kiloa ja ei kyllä yhtään haitannu näkyvyyttä tossa Np-ultrassa kun mahan päältä katottiin- Istukka vielä kuulemma etuseinässä.
Mulle kans aiemmin valitettiin tosta painosta, mut siihen oon kommentoinu,et oon sitä pudottanu ennen raskautta reilusti. Sen jälkeen oon saanu rauhassa olla ja kannustettu vaan siihen,et paino ei nousisi raskausaikana juuri ollenkaan. Nyt ainakin hyvälle näyttää, kun raskauden alkutilanteeseen nähden ollaan -3kg, joten ei ainakaan vielä huolta.

Ai niin ja Tänään POKSUU!!!!!!

Tillu&Hippu 13+0 :heart:

• Tykkää
Reactions: Missy1985
Kaktuspiikki ja Tillu Pidin siis poksumisista :D Mä oon aikoinani laihduttanut eskoisen jälkee -2008 alusta 8kk.ssa yli 30kg, että kyl nääki kilot lähtee sitten aikanaan, mitä mä niistä murehtimaan nytten ku en liikkua voi ja ei mulla nyt nii kamalasti sitä ylimääräst enää ollukaa. :D

LuvLucy Juurikin näin kuten Sanle sanoi ni siis se raja on meille henk. koht. (25+0) ku esikoinen syntyi silloin ja sitä pidemmällä en oo ollu ikinä raskaana. =)

Missy ja prinsessa 26+1 :heart: :heart: :heart: :heart: :D

Missy: Johan sulla on ollut pudotusta noin lyhyessä ajassa!
Ihanku pelkästään imettämällä lähti vai mitä teit? :)
Ja onnee jo ku oot jo vkon pidemmällä! :heart:

11vkoa kasassa. Hui! :eek:
Ei paljon mitään vielä, mutta mutta...
Silti mietityttää tuleeko km vastaan soon. :/

LuvLucy En imettänyt, iha sain tarpeekseni kiloista ja liityin painonvatijoihin, siel olin 6kk, 2kk laihutin iha itse loput ja pitänytki painon iha itse, ku ei se pisteiden laskeminen loppuelämää toimi. :) :D
Ite vaan kaipasin sen sysäyksen sielt painonvartijoista se ohjaaja ku oli tosi mukava ja kannustava. Liikunnallinen oon aina ollutki, mun ongelma ollu epäsäännöllinen syöminen. Kaikkee dietteihin en kuiteskaa usko, kaikkiha on siit kiinni et pääsee siihe ongelman ytimeen. Toiselle voi toimia joku toine keino, mut mulle riitti se ku ite sain tarpeekseni olla se ylipainonen, oonha nytki siis enne raskauttaki omistanu pari ylimääräst kiloa enkä koe tarvetta niist ressata, kuha pysyn normikoossa kork. 5kg yli rajan riittää mulle. Kaikki toi siis raskauden jälkeen vast huoleksi. :D

Tullipas pitkä selostus.. :whistle: :D

"Mantti"-poika syntyi 1.3. klo 7.39, rv 38+2. 3420 g ja 51 cm. Synnytys oli nopea ja sen vuoksi lähes ilman mitään kivunlievitystä, joten siitä ei ole kovin kaunista kerrottavaa... :D Molemmat kuitenkin voidaan hyvin ja eilen kotiuduttiin.

Lisää myöhemmin... Sanmar, laitahan uusi pino pystyyn. :)

Imoen & Mantti 3 pvä :heart:

Onnea vauvelista kovasti ja hienoa, että kaikki on mennyt hyvin ja olette jo kotona. :heart:

Täällä oli eka aamu kolmeen kuukauteen, kun pystyi aamupuuron syömään, se maistui hyvältä ja ennen kaikkea ei ede yrittänyt hypätä pihalle. Joskohan nyt tämä syöminen alkaisi normalisoitua, et ei tarviisi pelkillä hipleillä elää.
Toinen havaito tälle aamua- Tissikeiju on tuonu mulle uudet tissit.. Ei siinä mitään, mutku koko on jo ennstään DD, niin nyt on tasan 3 rintsikat, mitkä päälle menee juuri ja juuri.. Kyllä kait sitä kohta saa siirtyä kokoon OMG... :)
Tillu&Hippu 13+1

Onnea Imoen ihania vauvauutisia!! :heart:

Pääsin viikon sairastamisen jälkeen vihdoin tänään ulos mukuloiden kanssa!! Kylläpä teki hyvää. Piristi mieltä ja ruumista!! :) Nyt uunissa pannaria ja iltapäiväkahvit odottamassa, vaikka tuo kahvi ei ole enää niin herkkua kuin ennen. Normaalisti juon sen 6-9 kuppia päivässä, nyt hädin tuskin 3, mutta kaipa se onkin terveellistä vähentää. Huomasin myös, että on toppahousut alkanut ahdistaa tässä viikon aikana! :O Miten voi olla? On kyllä painoakin tullut jo kolme kiloa, ihan selvää nestettä. Jospa se tuohon mahaankin on sitten vaikuttanut.

Nyt on tuoksu semmoinen, että pannari on valmis.

Ihanaa kevätpäivää teille kaikille! :wave:

johnu

Imoen onneksi olkoon pikkuisesta! :flower:

Jännittää keskiviikkoinen ultra ihan hirveesti, pelottaa samalla jos tulee huonoja uutisia. Vaikka eihän sitä pitäis tulevaa pelätä.

Mulla inhottava vaiva on nyt vaivannu pari viikkoo, ihan hirveet ilmavaivat koko ajan ja mahaan koskee tai sillein myllertää. Muuten ei oo kuitenkaan maha sekasin tai mitään muuta. Mutta tää on tosi inhottavaa. Mieskään ei kohta haluu olla vieressä. :D Onko kellään muulla? :)

Riikka & Niisku 11+6

Yhteistyössä