Keskenmenon jälkeen plussanneet - syksy 2011 ->

Uusille tervetuloa joukkoon ja tsemppiä alkuaikaan!!! :)

Sanmarille isot Onnittelut maagisen rajan ylityksestä! Aika menee kyllä tosi nopeasti tästä eteenpäin, tai mulla ainakin on mennyt. =)

Imoen & Mantti 33+6
 
Kävin ultrassa, ja sitkeämpi näistä kaksosista on vielä hengissä :heart:

Panacea 7+6

(Olin näköjään räveltänyt edelliseen tilannekatsaukseen vahingossa pari päivää liikaa, oli pakko käydä korjaamassa :))
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Emby^
Anskü
Täällä uusi jäsen tälle palstalle.
anskü - 22v - K-SKS - km 10/11 - ensimmäinen

Tänään oli ensimmäinen ultra ja siellä se pikkuinen köllötteli ihanasti. Syksyinen keskenmeno on kummitellut takaraivossa koko alkuraskauden, mutta ultran jälkeen helpotti kovasti. Pikkuinen liikkui kovasti ettei kuvaa meinannut keretä ottaa ja oli niin helpottavaa kuulla ne sydänäänet. :heart: Nyt pitää alkaa nauttimaan tästä raskaudesta.

anskü ja toukka 12 +5
 
  • Tykkää
Reactions: Missy1985
Johan on kaikkea tapahtunu... En voi kuvitellakkaan miten pahalta on tuntunu, et herää tollein ja eiku sairaalaan vaik viikkoi jo 23. :( Nyt en ainakaan juhli mtn ennenku on viikkoja 30 heh. Saas nähä miten pitkälle tai ei pitkälle päästään.

Anskü meil on näköjää ollu samana kuussa kk. Nyt vaan toivotaa, että menis tää loppuun saakka. :) Ja toivon et kaikil muillaki menis loppuun saakka. ^^

Emby^ jee onnee!! :) On se varmaa jännä kokemus nährä se siin laittees. :p "Siellä se kasvaa!" :D
 
Anskü tervetuloa!

Panacea onnea hyvistä uutisista. Nyt vaan onnea matkaan jatkossa! :)

Unohdin eilen tulla poksumaan. eli eilen oli 12+0. Yksi etappi siis saavutettu.

Mun oma mieliala heittelee vuoroin paniikin "kaikki tulee menemään huonosti" ja toivon "ehkä oikeasti saataisiin tämä lapsi elävänä tähän maailmaan" välillä. Huoh.

ElinaMaria rv 12+1
 
Mä oon ihan paniikissa huomisen np-ultran suhteen. Kaks kertaa kun on siinä samassa ultraushuoneessa päättynyt meijän odotus niin jotenkin ei vaan osaa odottaa muuta kuin että taas käy niin. Vaikka siis muka tuolla dopplerilla kuuntelen sydänäänet joka päivä niin silti en usko että kaikki ois hyvin. Huomenna tulisi myös ultrien mukaan rv12, menkkojen mukaanhan nyt ois jo 12+5 (+6) mut kun ultrissa ollut pienempi niin oon nyt menny tuon pienemmän viikko määrän mukaan. Keskellä työpäivää pitää siellä vielä hypätä, onneks mies lähtee mukaan. Oon ihan varma että jos vaikka sikiö oiskin elossa ja kasvanut niin sitten on hirveet turvotukset tai muuta vikaa.
 
Sanle ja ElinaMaria: Tämä on jotenkin raskasta kyllä. Koko ajan pelkää, että meneekö kaikki hyvin ja eikö kuitenkaan mene kaikki hyvin, vai onko sittenkin toivoa. Jaksamista paljon teille!
Sanlelle tsemppiä huomiseen ultraan ja paljon positiivisia, ihania ajatuksia. Teidän pieni kellottelee siellä masussa ja kaikki on hyvin. :heart:

Mulla taas paniikki myös: Tänään ei oo tehny pahaa! Viimeks keskenmeno tuli just tässä rv6:n korvilla ja meni niin, että eka huomasin olevani ihan oireeton ja seuraavana päivänä alkoi vuoto. Nyt tuo pieni välillä tuleva etova olo on rauhoittanut mielen, kun on ollu raskaana oleva olo. Tänään ei oo etovaa oloa tullut --> Paniikki! :(
 
Sanle onnea huomiseen ultraan. Mä uskon että siellä on kaikki just niinkuin pitääkin!!

KrisJa, mulla ainakin on/oli silloin tällöin sellaisia päiviä että se paha olo oli huomattavasti lievempää tai kateissa kokonaan. Mut parin päivän päästä se saattoi palata entistä kovempana. Alun epävarmuus on raskasta. :hug:

(.)

Kävin tänään neuvolassa. En siis virallisessa sellaisessa vaan soitin että voinko tällä viikolla tulla kurkkaamaan vauvaa ultralla, niin pääsin heti tänään. Ja hyvinhän siellä oli kaikki! Paljon lapsivettä ja vauva teki villejä kuperkeikkoja siellä. :heart: Toistaiseksi siis kaikki hyvin. Ensi viikon ultran yksityiselle päätin nyt perua, mutta neuvolasta mun terkka sanoi että voin mennä ens viikollakin jos siltä tuntuu. Mun terkka on ihan paras! Ymmärtää mun ahdistuksen ja saan kyllä kaiken tuen sieltä mitä tarviin!

Tänään oikein hyvällä mielellä. Vaikka taas on vähän paha olo. Äkkiä jotain iltapalaa...

EM rv 12+1
 
Hooooh tää on ihan tippunut tänkin ketjun kärryiltä kun ei oo käyny kirjottelemassa. Lukemass kyllä aina kun jotain luettavaa on. :) Paluu omaan vuorotyöhön oli mukavaa, vaikka kyllä sen tässä vireystasossa huomaa. Vauva ei oo tykänny pahaa.

Täällä taisin avautua myöskin siitä työpaikan home-ongelmasta, jonka takia olin alkuraskauden poissa omista hommista. No nyt VIHDOIN meille saatiin tehtyä työsuojelupiirin tarkastus ja koko hökkeli laitettiin siltä istumalta 1.3. alkaen käyttökieltoon. Koko meidän yksiköllä on siis muutto edessä ihan näillä näppäimillä! JEEE.

Tervetuloa uusille ja hyviä ultrakuulumisia saaneille isot halit! Nämä uutiset on aina kivoja!

Me käytiin ipanan kanssa eilen taas äippäpolilla, RD on saatu ihan kivasti kuriin ja vielä ainakin on ihan keskikäyrillä koon suhteen, vähän jopa alapuolella. :LOL: Tyttölupaukselle saatiin vahvistus. :heart: Taas neljän viikon päästä ultraan ja siitä lähtien kontrollit kahden viikon välein ja rv36 alkaen viikon välein. :whistle: Jotta jos jotain hyötyä tästä pitää etsiä, niin kyllä ainakin plikkaa pääsee usein katsomaan! :D En valita.

Naive ja Sissi 24+3
 
heissan! en oikein tiedä kuulunko tänne mutta kirjoitanpa nyt jotain itsestäni!
5/08 keskeytetty raskaus rv 22+3,ei siis mikään "normi" keskenmeno. nyt odotetaan toista (laskemme siis esikoiseksi menetetyn enkelin) joka saatiin alkuun lapsettomuushoidoilla,nyt rv 7+3.
ei oikein löytyny muuta pinoa ja olisi kiva jakaa,pelot,surut ja ilot muiden kanssa,jotka ovat myös menetyksen kokeneet.
en vielä ole ehtinyt lukea teidän taustoja,mutta lueskelen niitä aina kun ehdin :)
eli jos siis saan liittyä joukkoonne niin tässäpä tiedot
kaktuspiikki 28v KYS km 05/08 toinen
 
Tervetuloa Kaktuspiikki ja muut uudet!

ON: Perjantaina kävin kontrollissa toistuviin keskenmenoihin erikoistuneella lääkärillä ja hän ultrasi istukan virtaukset yms tosi tarkasti. Kaikki ok vauvalla ja istukan virtaukset todella hyvät. Miniasperiinin saisi siis lopettaa. Kuinka kauan te muut olette tuota asperiinia (tai vastaavaa) ottaneet? Mulla siis ei ole varsinaista tarvetta ollut tuolle vaan on ollut varuilta matkassa mukana. Nyt vähän kuitenkin "pelottaa" lopettaa tuo... kun kaikesta sitä repii aina panikoimisen aihetta ;)

Kohdun väliseinämää ei perjantain ultrauksessa näkynyt eikä siitä tarvitse muutenkaan sen suuremmin olla huolissaan. Vuodotkin on taas loppuneet/tauolla :) saikkua vielä kuitenkin viikko jäljellä.

Bebel ja niksu 15+0 *POKS*
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa munki puolesta uusille!

Bebel Hienoa että siellä on ainaski nyt kaikki hyvin! :heart:

Kaktuspiikki Vaikka vähä erilainen tausta oliski, ni eiköhän täällä ymmärretä menetykset ja muut pelot raskauden ajalta tosi hyvin. :hug:

Täällä vaa ootellaan et nää 2vk menis nopeasti ja sit saatais vihdoinki tietää että onko kaikki edelleen hyvin lääkärissä ja rennompi mieli tästä odotuksesta. Ei tarvis jännitellä sitte läheskää näin usein enää. :eek: =)

Missy 21+5
 
minä en vielä tiedä laskettua aikaani koska diabeteksen takia sektiolla otetaan niin saan sen tietää paljon myöhemmin,mutta voi laittaa vaikkapas elokuun lopussa,kun sinne jonnekkin se menee!
tuosta aspiriinistä on pitäny kysyä,että miksi sitä syödään? mihin se vaikuttaa? määrääkö sen lääkäri jostakin syystä? urpo minä... :ashamed:
maanantaina eka neuvola,ultrassa olen jo käynykkin kun tuli tuhruvuotoa ja epäilivät tuulimunaa ensin. piti ravata kolme kertaa viikoin välein ultrassa kun ei meinannu näkyä ensin mitään,mutta tyyppi olikin pienempi kun luultiin! oi sitä onnen tunnetta kun viimesessä ultrassa lääkäri sanoi että täällähän on tosi virkeän oloinen kaveri ja sykekkin löytyy :heart:
ruskuaispusseja oli 2,mutta vain toisessa oli asukas...

kaktuspiikki & tyyppi 7+4 (voi kun ois jo enempi!)
 
Mun pitää alkaa tuota mini aspiriinia syömään rv 9:n tienoilla. Mulla sen takia, kun tutkittiin noita toistuvia keskenmenoja, niin löytyi se mahdollinen hyytymishäiriö, elikkä ois sitä veritulpan riskiä. Mulla ei tuota hyytymishäiriötä tiedetä varmaksi, koska kaikki tutkimuksia ei ehditty tehdä, kun tulin raskaaksi. Eli varulta syön niitä.

KrisJa + toive 6+0 *poks*
 
Moi!
Eilen käytiin ultrassa ja siellä se pieni köllötteli. Sydänkin jyskytti hurjaa tahtia. <3
Ensin pelästyin aivan suunnattomasti että joko se taas oli tässä. Lääkäri alkoi ultraamaan ja näin sen kasvoista että jotain on vialla, ultrasi ja ultrasi ja lopulta sanoi ettei täällä näy mitään! Tuijottelin vaan kattoon ja pidättelin itkua. Mietin kaikkea mahollista ja sitä kaikkea mielipahaa mitä taas joutuisin kokemaan. Mutta sitten ihmeen kaupalla lääkäri sanoikin että kyllä täällä sittenkin joku asustaa, sydän sykkii ja kaikki on hyvin. Vähän pienempi vain mitä luultiin.

Olen niin onnellinen tuosta uutisesta!<3 Ja lasketuksi ajaksi voi laittaa 17.9.2012. Se kylläkin saattaa muuttua kun taas kahden viikon päästä on uusi ultra kun sikiö oli vielä niin pieni ettei osannut sanoa tarkkoja viikkoja.
Mutta näillä puheilla olisi menossa 7+2 tai 8+2 jotain tämmöstä.. Lasken ite nyt ainakin tuon kaksi viikkoo tuolla pienemmällä.

Mutta jokatapauksessa viikkokin eteenpäin niin ollaan jo pidemmällä kun viime raskaudessa. :)

Riikka 7+2
 
Np-ultrassa käyty ja siellä oli kaikki hyvin. Vilkas sikiö oli ja tovin sai ultrailla että saatiin mitat otettua. Edelleen oli sen viikon pienempi niinkuin aikasemmissakin ultrissa niin siirrettiin nyt se virallinenkin laskettuaika sinne elokuun puoleen väliin. Ehkä tässä nyt hieman voi jo huokasta.

BABEL: Minähän oon kans syönyt Primaspania (sama ku disperin) ovulaatiosta asti. Mullekaan ei oo kukaan lääkäri sitä määrännyt mutta itse kokeilen olisiko tästä apua keskenmenojen estoon ja ainakin toistaseksi näyttää hyvältä. Itsekin olen hieman nyt epävarma että missä vaiheessa uskallan lopettaa noiden syömisen. En varmaankaan vielä, ehkä sitten joskus puolen välin tienoilla jos kaikki ok. Paljon on kuullut vaihtelua erilaisista ohjeistuksista. Osa lopettaa rv12, osa rv30 osa vasta pari päivää ennen synnytystä.
 
riikka90 aika samoilla viikoilla mennään! :)
kiitti vastauksista tuon asperiini/disperiini hommelin suhteen. mullahan ei sillälailla ole keskemenoja ollut muuta kun se keskeytetty raskaus niin ei se asperiinin syönti hyödytä minua tai siis ei kannata suotta sitä rueta syömään.
Toivotaan nyt vaan että tämä raskaus sais jatkua loppuun asti normaalisti eikä sikiöllä olisi mitään rakenteellista vikaa,tuo diabetes kun tuolla taustalla kummittelee niin ikinä ei tiedä mitä tuleman pitää...mutta positiivisin mielin mennään eteenpäin! :)
pakkasviikon jatkoja!
 
Tervetuloa kaktuspiikki! Tänne pinoon mahtuu monenlaista taustaa, eiköhän tämä ole sullekin ihan oikea paikka :)

Riikka90 ja Sanle, ihania uutisia, onnea! Ja ElinaMarialla myös! Tuleva sirkuskoululainen selvästi mahassa :)

Meillä mennään pahoinvoinnin aalloilla seilaten. Onneksi oksentaminen on sentään hellittänyt aika paljon kun varsinainen mahatauti meni ohi. Nyt vaan sitten venaillaan, että alkaa dopplerilla sydänäänet kuulua...

Panacea 8+1
 
Quu
Hurjasti onnea ultrakuulumisista, niitä oli taas monella, ja onneksi hyviä sellaisia =)

Tervetulotoivotukset ja samalla tsemppaukset kaikille uusille, ihanaa että niin moni on plussannut! Pitkiä nämä ekat viikot kyllä on, ei sille mitään voi. Oireiden vähenemisestä huolestuneille, en olis ikinä uskonut, että mulla normaalisti sujuvassa raskaudessa voi oireet heittää jatkuvasta oksentelusta lähes oireettomaan ja taas takaisin, mutta niin vaan kävi ja ja kaikki ollut kontrolleissa kunnossa, vaikka itse olin jo ihan 100% varma km:sta.

Mini-aspiriinista oli juttua aiemmin, itse sain ohjeeksi käyttää plussasta rv 36 asti. Mulla siis yksi normaali raskaus ja sen jälkeen km x4 taustana, syytä ei tutkimuksissa löydetty. Tuon ASA:n tutkimusnäyttö on kuulemma heikko, mutta ilmeisesti toistuvissa km:ssä on tapana sitten sitäkin tarjota, kun paljon muutakaan ei ole. Luget mulla on käytössä rv 12 asti, se lähestyy ja vähän jo lopettaminen pelottaa..

Kävin ma viimeisessä ylimääräisessä kontrolli-ultrassa, seuraava on nt-ultra 1,5 vk päästä. Kaikki oli edelleen niin kun pitääkin =)

Quu 10+5
 
yh mikä olo! ei jaksa tehä mitään,joka paikkaan kolottaa ja paleltaa hiivatisti! päivällä otin yhen panadolin kun tuntui että kuume nousee.
olo on paremminkin sellanen kuin ois flunssassa eikä raskaana! oksettanu ei ole pariin päivään eikä mitään mielitekoja ollu,niitä nyt ei kyllä ole koko aikana ilmenny.
onnes kohta viikonloppu ja neljän päivän vapaat eessä!
onko muilla tehny mieli ostella vaatteita tai muuta härpäkkeitä vauvalle?! mulla ei ole sellasta fiilistä ollu että pitäs ostaa jotakin,kai se on itsesuojelua tai jotain,että jos jotain sattuukin niin ei ole ne bodyt yms muistuttamassa asiasta.
en sitten tiijä tuleeko ostovimmaa kun on kunnolla nähnyt tyypin ultrassa...viimeks se oli vielä niin pieni että muistutti lähinnä papua kuin ihmistä!
 
ISO KIITOS kaikille jotka ovat jaksaneet täällä tukea minua tässä asiassa.iso kiitos :hug: hali teille kaikille.oon lukenut täällä kirjoituksia mutten ole jaksanut vastata.nyt on vuodot loppu ja tuska edelleen sielussa..... :( mutta onneksi tekin ootte tukena.olen hakenut ammattiapua tähän ongelmaan kyllä....
 
kaktuspiikki tervetuloa mukaan! :flower: Tänne mahtuu kaikki. Minäkin olen täällä, vaikka en yhtään keskenmenoa ole kokenut. Kaksi keskeytystä kylläkin.

hallansuru :hug::hug:suosittelen tosiaan keskustelua jonkun ammattilaisen kanssa. Kävin edellisen menetykseni jälkeen psykiatrisen sairaanhoitajan juttusilla ja se oli kyllä tosi hyvä juttu! suosittelen. Kovasti sinulle voimia toipumiseen. :heart:

Quu, hienoa että kaikki on nyt niinkuin pitääkin! :heart:

(.) Täällä yritän pysyä positiivisella mielellä. Onneksi on viikonloppu täynnä tekemistä. :) Ja niin, uskokaa tai älkää mutta olen tuntenut vauvan ensimmäiset liikkeet tällä viikolla. Hurjaa. Kalanpyrstön vipatuksia, hivelyä ja sivelyä, perhosen siipiä. Huh. En uskoisi jollen itse kokisi. :)

EM rv 12+4
 
Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille! :heart:

Täällä raskaus jatkuu epäuskoisissa merkeissä. Oireita saisi olla vähän enemmän. Mielestäni ällö olo ja etominen voimistuu pikku hiljaa päivä päivältä, mutta sekin on niin helppo kuvitella... Rinnat ei ole juurikaa kipeät saati turvoksissa, mikä huolestuttaa eniten. Palelu on ehkä selvin "oire", palelee ihan koko ajan. Nytkin istun toimistolla toppatakki päällä. :) Toisaalta, eipä tuolla ulkonakaan ihan lämmin ole. Plaah.

Ultraan olis vielä n. 1,5 vkoa ja jotenkin en millään voi uskoa, että kaikki olis hyvin. Mutta sepäs ei ole omissa käsissä, joten ei auta kuin odotella.

Toivottavasti muilla on paremmat viikonloppufiilikset. :)

*muoks* Tänään siis menkoista 5+3, oviksesta varmaan 5+6.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä