Keskenmenon jälkeen plussanneet - syksy 2011 ->

Olen pitkään seuraillut eri ketjuja ja pähkinyt, mihin oikein kuulun. Tämä pino taitaa olla lähimpänä sitä omaa tilannetta. Tuonne heinäkuun hellemasuihin olen pari kertaa kirjoitellut, mutta jotenkin tunnen itseni siellä pahanilmanlinnuiksi pelkoineni. En halua muiden mieliin huolta kylvää, mutta en itse pysty pitämään raskauden hyvin sujumista itsestäänselvyytenä. En osaa vielä pohtia lapsen sukupuolen selvittämistä, hoitokuluvakuutuksen ottamista tms., kun ylipäänsä en uskalla miettiä raskautta tätä päivää pidemmälle. Lueskelin täältä, että monella muullakin (Naive88, Sanle jne.) ollut samankaltaiset fiilikset.

Tilanteeni on siis se, että takana on kolme perättäistä keskenmenoa. Niistä kaksi tuulimunaa ja yksi spontaani keskenmeno. Tutkimukset on tehty toistuvien keskenmenojen vuoksi, mutta mitään syytä ei ole löytynyt. Tällä hetkellä olen neljättä kertaa raskaana. Varhaisultrassa kävin jo rv 6+2 hormoni- ja lapsettomuuspolilla. Oli uskomaton fiilis nähdä ensimmäistä kertaa, että siellä kohdussa tosiaan on jotain elämää - syke siis löytyi! Tänään oli jo toinen ultra samaisessa paikassa ja edelleen kaikki oli hyvin. Nyt taas asteen verran luottavaisempi olo, että jospa tällä kertaa onnistaisi! Esikoista siis odotellaan.

Hallansurun kanssa on tuolla toisella palstalla kirjoiteltukin, että keskenmeno/-t tuo oman ikävän sävynsä seuraavaan raskauteen. Tuttua tuo vessapaperin tarkistaminen yms. ja kyllähän mäkin edelleen omaa oloa ja oireita vahtaan, vaikka ultrassa kaikki ollutkin hyvin.

Toivoa tuo, että täälläkin monella jo raskaus pitkällä (neljäskö, Imoen) - hienoa! Sanlelle myös peukutukset, että vuoto lakkaisi tyystin!

-wallaroo 9+1-
 
Ruskeaa limaa vuotaa edelleen hieman,mutta alaselkä on pirun kipeä. Soittelin neuvolaan mutta mitään lääkäriaikoja ei oo vapaana. Yksityisellekään ei pääse ku vasta tammikuussa. Joten siis vaan odotellaan tai sitten päivystykseen jos kivut yltyy
 
Taidanpa tulla tähän pinoon... Km on takana 10/11 ja heti tulin raskaaksi uudestaan, nyt mennään ultran mukaan 10+4, tosin kuukausi km:n jälkeen kävin yksityisellä ultrassa ja siellä sanottiin, että olin vasta joitakin päiviä aikaisemmin ovuloinut ja se taas ei täsmää noihin viikkoihin, jotka viime perjantaina sain neuvolassa. Noh näillä mennään, kunnes toisin todetaan. Perjantaina ultran jälkeen ehdittiin miehen kanssa n. 12 tuntia iloita sykkeestä ja liikkuvasta tulokkaasta. Illalla sitten tuli kirkasta verta ja ihan reilusti. Me asutaan sen verran sivussa, ettei tunnin ajomatka äitipolille houkuttanut myöhään illalla, entuudestaan yksi eskarilainen kotoa löytyy. Noh, aamulla vuoto jatkui mutta rahoittui lauantain mittaan muuttuen ruskeaksi, joukossa oli hyytymiä mukana. Sitä mukaa kuin vuoto väheni, niin menkkamaiset kivut voimistuivat. Ja supistuksia tuli lisäksi, ne jatkui vielä eilen. Olin lauantaina aamusta satavarma, että tämä jäi nyt tähän. Mutta tänä aamuna oli aika verikokeita varten neuvolaan ja siellä ultrattiin taas. Vilkkaasti liikkuva kaveri se siellä heilutteli. Joten sen puolesta näyttää vahvalta.

Tosin korvien väli ei enää uskalla tästä odotuksesta iloita yhtään. Koko ajan on mielessä pelko keskenmenosta ja jokaista tuntemusta mietin. Ja vessassa käynti, noh, paperi tulee syynättyä erinomaisen tarkasti... Edelleen on menkkoja edeltävä olo, siis sellainen, että kohta alkaa vuotamaan.

Mutta jos tämä nyt matkassa pysyy, niin heinäkuun puolessa välissä pitäisi matkalaisen tulla perheen jatkoksi.

annales 10+4
 
Hei,

Tervetuloa uusille! Nyt ei jaksa ja jouda tarkemmin perehtymään, pikaisesti vain omaa napaa.

ON: oksettaa (en oksenna kuitenkaan), palelee, väsyttää ihan infernaalisesti ja pahat hajut on PAHOJA. Eli ei tarvitse miettiä etteikö tuolla masussa joku asustelisi. Yyh. Mut hyvä juttu, ainakin tietää et siellä joku on. ;)

Ja kaiken huipuks sain tänään töitä! Hui! Pitäis jaksaa vuoden alusta lähteä sitten takaisin työelämään... Miten musta tuntuu että mä oon ihan huijari kun meen raskaana työhaastatteluun... vaikka ei pitäis potea huonoa omaatuntoa. Hyvä mä työssäni oon siltikin vaikka raskaana oonkin. En siis tietenkään oo sanonut siellä mitään ja tunnen oloni jotenkin rikolliseksi. :snotty: Vaikka sen ei PITÄIS olla mitenkään moraalitonta tai väärin, mut miks musta vähän tuntuu siltä? Höh. Mut jee, töitä! Ihan hienoa päästä töihin taas vähäks aikaa ennen ku (jos) jää sit äippälomalle! =) Jännittää et miten mä jaksan tämän alkuraskauden ja lapsen kuskaamisen päiväkotiin (pulkalla/rattailla kun ei aina oo autoo) ja koko sen hässäkän... Huh! Noh, sittenhän se nähdään!

-EM rv 6+0 POKS!

(poks. hih.)
 
  • Tykkää
Reactions: Emby^
tulee hieman paha olo teidän kaikkien puolesta kun lukee näitä tarinoita keskenmenoista :( koskaan ei voi arvata milloin ilo muuttuukin suruksi.pelkään todella paljon että niin käy minulle uudelleen.aiemmin en osannut pelätä keskenmenoja :/ kumpa vois vaan unohtaa.

kiitos kaikille vastauksista, hieman lohdullista kuulla muilta ihmisiltä ettei yksi keskenmeno tarkoita et niitä tulee sitten montakin.tosiaan en ole näistä kovin tietoinen.olihan tuo viimeisin keskenmeno ensimmäinen elämässäni.sitä edellinen raskaus sujui ongelmitta ja jopa oireetta :) nyt vaan hermostuttaa kun ei voi oikein puhua kellekkään tästä raskaudesta kun ei tiedä onko kaikki hyvin. :/ kiva istua jouluna vanhempieni luona pöytään kun ne tarjoaa viiniä.sanon etten juo niin koitapa sit selitellä miksi en niin tee kun juon joka vuosi sitä ruuan kanssa, en halua paljastaa että olen raskaana ennenkuin tiedän onko kaikki kunnossa. mitä ihmettä teen.en ainakaan juo sitä viiniä.se on varma.en tahdo ottaa mitään riskejä..

mutta jaksamista kaikille teille näitä samoja tunteita läpikäyville!
 
Voisin kai tulla tähänkin pinoon varovaisesti mukaan jo :)

Elikkä täällä on plussattu kanssa ja kuudennen la osuis tonne elokuulle ja kovasti toivottais että kaikki menis tällä kertaa hyvin loppuunasti :)

taaperotx5...................29v...................TAYS...............6.
 
Mulla on itellä ollut kohdun ulkopuolinen raskaus vuonna 2001 ja sitten tuulimuna oli vuonna 2003 ja sitten tuli noita varhaisia keskenmenoja vuonna 2010 ja 2011 ja nyt on toivotaan kovasti että tää pieni saatais syliin asti ja sit ois meillä lapsiluku täynnä :heart:
 
Uusille tervetuloa ja tsemppiä alkuraskauteen, se vaan ON hermoja raastavaa ja aika kuluu hi-taas-ti. Ja Onnittelut plussasta, etenkin taaperotx5, toivon kovasti että NYT onnistuu! Laittakaahan noita tietoja jos haluatte listallekin. :)

Pikapoksumiskäynti vaan...

Imoen & Mantti 28+0 ja viimeinen kolmannes...
 
  • Tykkää
Reactions: Neiti-81
Imoen: Kiitos! Mut voi lisätä listalle wallaroo..... 30..... TAYS..... tm 6/06, km 1/11 tm 5/11..... 1.

ElinaMaria: Onnittelut työpaikasta! Varmastikin ihan inhimillisiä noi fiilikset, mutta niinhän se vaan on, ettet ole millään tavalla tilivelvollinen uudelle työnantajalle noin henkilökohtaisesta asiasta kuin raskaudesta. Eikä edes tarvitsisi vastata, vaikka asiaa esim. työhaastattelussa suoraan kysyttäisiinkin (mikä ei kyllä ole hyvien tapojen/käytäntöjen mukaista).

annales: Toivotaan kovasti, että vuotoa ei enempää tule ja raskaus jatkuu normaalisti. Tosi kurjia ja pelottavia tuollaiset ns. harmittomatkin vuodot! Kyllähän se huoli heti pompsahtaa potenssiin tuhat noissa tilanteissa.

taaperotx5: imoenin tapaan onnittelut plussasta ja toivotaan, että pieni pysyisi loppuun asti matkassa mukana!
 
Tervetuloa kaikille uusille ja kovasti peukkuja, että kyytiläiset pysyy nyt tiukasti mukana sen 9kk :wave:

Wallaroo sun kirjoitus tuntui kovin "omalta". Meilläkin siis esikoinen haaveissa (ja masussa) ja keskenmenoja 3 + yksi kemiallinen takana. Kertaakaan aikaisemmin ei meilläkään oltu sykettä keretty näkemään, joten oli kyllä mahtava fiilis nähdä nyt tässä raskaudessa varhaisultrassa pieni ja syke :heart: Isot tarrasukat pienelle, että tekin saisitte nyt nyytin syliin asti!

ElinaMaria ihan ymmärrettäviä noi fiilikset tuon työn suhteen, että ihan kun oisit tehnyt jotain "väärää", vaikka eu olekaan. Onnea työpaikasta =)

Sanle niiiiiiin toivon, että sielläkin vuoto nyt loppuisi ja pieni pitäisi tiukasti kiinni! Tosi inhottavaa, ettet pääse mihinkään tarkistuttamaan tilannetta. Ootko kokeillu, jos sairaalan/äippäpolin päivystykseen pääsisit?

Imoen oi kun oot ihanan pitkällä!!

tömpsis Kiitos terveisistä :wave: Miten tää aika toisaalta menee näin nopeasti? Tuntuu, että vasta kirjoiteltiin samassa ketjussa ja nyt sullakin on ollut nyytti sylissä jo jonkun aikaa! Kuluispa nää omat rv:tkin yhtä vinhaa vauhtia. Ihanaa vauva-aikaa sinne :heart:

Joku puhui tuosta vessapaperin tuijottelusta. Täällä tunnustautuu yksi neuroottinen paperin kyttääjä :ashamed: En varmaan pääse tästä eroon koko raskauden aikana. Sitä jotenkin luuli, että rv12 jälkeen uskaltaisi vähän hengähtää, mutta mitä enemmän viikkoja, niin tulee vaan uusia huolen/pelon aiheita. Vielä reilu 3 viikkoa rakenneultraan. Huomenna tokaa kertaa neuvolaan! Tai oikeastaan kolmatta, mutta viime kerta oli vain nlalääkäri ja nyt on toista kertaa oma th =)

Sanmar + superpapunen 16+3 :heart:
 
Sanle: Mitkään sanat ei varmaan oloa helpota, mutta paljon voimia ja jaksamista teille! Tuulimunat tuntuu kyllä niin isolta huijaukselta. Toisaalta mua on aina helpottanut hiukan se tieto, ettei siellä koskaan ole kunnon alkiota ollutkaan, josta olisi voinut kehittyä sikiö ja vauva. Kyllähän asia silti surettaa!
 
Mulle vois laittaa lasketuksi ajaksi 10.8

Tänään teki kyllä tosi pahaa kun olin tytön joulujuhlassa.Ensin tulee kauheen vilu ja sit tuntuu et tulee ylös mut onneksi ei tullu ja sain joten kuten katottua ainaki tytön esityksen :D
 
Sanlelle lämmin :hug:, ei tässä oikeen muuta osaa sanoa. Kurjaa.

Onnea uusille plussille! :flower: Ja rautasia hermoja alkuun! Kyllä täälläkin vielä säännöllisesti tarkastellaan vessapaperia :LOL:

Mä olen kyllä päässyt oikeastaan jo km-pelosta eroon, enää vaan pelottaa onhan rakenneultrassa kaikki hyvin, mutta vaikka ollaan miehen kanssa näistä km:stä puhuttu ja se on aina sanonu, että ei hän oo oikein osannu surra, vaan on sattunu eniten se, että kuinka paskana mä oon ollu, niin viime viikolla yhtenä iltana kun oli ollut viihteellä kavereiden kanssa ja hain sitä kotiin niin puhuttiin vauvasta ja mun mies sano, ettei vieläkään uskalla luottaa, että kaikki menis hyvin, että hän iloitsee sitten vasta toukokuussa, sano, että koko ajan pelottaa kun mä käyn vessassa, että millon sieltä kuuluu vaan itkua ja huutoa, että nyt tulee verta. :O Tää yllätti meikäläisen ihan täysin, että kai ukkokin sitten vähän herkillä on ollu, kun ottaa kuitenkin nyt koville.

Joulua täällä odotellaan ja ollaan laiteltu. :) Viime päivinä on EHKÄ tuntunu ekoja liikkeitä, en niitä uskalla vielä laskea kun en oikein tiedä. Jo saisvat tuntua, "kaikki muut" toukokuiset jo melkein tuntee.. Pöh.

Naive ja Sissi 18+3
 
Sanle, voi ei! Ei voi muuta toivottaa kuin jaksamista!

Meillä verenvuoto säikäytti miehen todenteolla, jos nyt itsekin säikähdin, mutta tuntuu, että siippa otti säikähdyksen pahemmin kuin minä. Vuodot ovat onneksi loppuneet (tältä erää) ja nyt odotellaan nt-ultraa, joka on alkuvuodesta. Eilen tuli kutsu sinne. Ehkä sen jälkeen uskaltaa jo huokaista ja alkaa oikeasti odottamaan.

Lähimmät työkaverit tietävät raskaudesta, kerroin viime viikolla neuvolan ultran jälkeen, kun syke näkyi. Mutta hiukan paloi eilen käpy, kun eräs näistä naisista on aika innokas kyselemään eikä aina ajattele loppuun asti. Itse olen sitä mieltä, että minun raskaus on minun raskaus eikä minun tarvitse sitä kaikille jakaa jokaista yksityiskohtaa myöten. Ärsyttää muutenkin se, että raskaana olevasta naisesta tulee julkinen kommentoinnin ja hiplaamisen kohde. Minulla nämä henkilökohtaiset rajat ovat aika isot. En siis halua kaikille hyvillekään kavereille jakaa kaikkea ja kun vielä ei jaksa uskoa siihen, että loppuun asti menisi hyvin, niin suostu miettimään laskettua aikaa tai muuta vastaavaa, asioita, jotka ovat vielä todella kaukana tästä hetkestä, kun välillä vääntää mahaa ja joskus jomottaa selkää.

Näettekö te muut omituisia unia? Itse en ole nyt keskenmenosta nähnyt unta, mutta muita ei-niin-onnekkaita unia kyllä tuntuu vilisevän yöaikaan silmissä.

ElinaMaria: itse olen viime viikolla saanut toistaiseksi voimassa olevan työsopimuksen käteen. Toki olen nykyisessä paikassa ollut kolme vuotta jo, mutta silti tulee olemaan hieman jännää kertoa esimiehelle tuossa kevättalvella (ehkä, jos sinne asti päästään), että jään pitkälle lomalle. Ja vielä kun tiedän, että minulle on yhtä tiettyä uutta alkavaa projektia kaavailtu työksi keväästä alkaen. Tsippadii, mutta näillä korteilla mennään mitä käteen on saatu.

annales 10+6
 
Sanle, :hug: :( voimia!

Täällä, kävin neuvolassa :) Painoa tullut kolmessa viikossa 100g per viikko. Koko raskauden ajalta tullut painoa.. noh.. alhaimmillaan ollut 70,8 ja nyt oli 71,4 et eipä tossa :)

Sydänääniä kuulin :) :heart: Sain jopa äänitettyä ne! Ihana pikajuna siellä köllii, 143 oli syke hänel :) IHANA! Jokohan tähän uskoo ny :)

Emby^ ja Jormaliini (aka nökö) 14+2
 
Voi ei Sanle :hug: jaksamista sinulle.

Eilen oli kontrolliultra jota pelkäsin etukäteen tosi paljon. Maanantai meni ihan hermot riekaleina. En millään uskaltanut toivoa hyviä ultranäkymiä vaan taas pettymystä pettymysten perään... Ja kyllähän siellä ultrassa taas meinasi itku päästä mutta tällä kertaa ilosta! Masussa huiski ihana pikkuinen, mitä lie zumbaili siellä :D Mittaa oli 24mm eli vastasi taas päivälleen viikkoja.

Hematooma on yhä likimain yhtä suurena paikoillaan mutta on nyt tällä viikolla hiljaksiin taas vuodellut. Ehkäpä se sitten häviää jossain vaiheessa kokonaan. Hus pois vaan!

Sairasloma ja määräys lepäillä jatkuu pyhien yli ja seuraavaan kontrolliin menen sitten loppiaisen jälkeen. Se taitaakin sitten olla jo np-ultran paikka :)

Täällä tuntuu olevan monta muutakin vuodoista kärsivää. Kysymys kuuluukin käytättekö te kenties hematoomasta kärsivät tai muuten vuotavat klexanea tai miniasperiina tms (vuotojen aikanakin)?

Bebel 9+0 POKS
 
Heippa vaan. Mä olen ollut nyt tosi pitkään poissa kuvioista. Oon kärsinyt ihan järkyttävästä pahoinvoinnista. Kerran olen ollut sairaalassakin tipassa. Siis elämä on ollut ihan totaalisen kamalaa. Oksennus lentänyt 5-10 kertaa päivässä ja olen ollut täysin masentunut. Maannut melkein 4 viikkoa sohvalla putkeen toimintakyvyttömänä. Olis vielä tuo esikoinen jota pitää hoitaa ja ollut äärimmäisen tuskallista. Voin rehellisesti sanoa että raskaudesta en ole pystynyt iloitsemaan yhtään. Tuntuu että elävältä on kidutettu vaan. Siis kokemus on jotain niin järkyttävää että en voi uskoa että tällaista kärsimystä voi olla....tämä pahoinvoinnin voimakkuus yllätti täysin. Tänään eka päivä että olen saanut syötyä vähän lihapiirakkaa enkä ole vielä oksentanut. Sitten vielä suuhun iski sammas koska en ole voinut kovin hyvin hampaita pestä kun muuten olen oksentanut lavuaariin niin kaiken on kruunannut ihan järkyttävä maku suusssa koko ajan. Pahoinvointia siis 24 h vuorokaudessa, ja yöunet jääneet pariin tuntiin kun pahaltaololta ei pysty nukahtaa. Pelkkää kipua ja kärsimystä ollut viimeinen kuukausi.

Eli täällä on lähinnä itketty ja yritetty pysyä hengissä. Toivon että kukaan ei joudu vastaavaa kokemaan. Mietityttää että pystynkö tästä raskaudesta iloitsemana yhtään missään vaiheessa kun tämä kammottava alku painaa vaan mieltä.

Anteeksi omanapaisuus, en pystynyt kovin paljoa lukemaan koska alkaa heti velloa mahassa.

Tsemppiä kaikille ja Ihanaa Joulua!!!!!!

Bubba 11+0
 
Sanle!! :':)hug: olen kovin pahoillani!!!!

bubba voi kauhistus sentään!!! toivottavasti sinulla alkaisi olo jo kohta helpottamaan.

annales, sanmar ja wallaroo
kiitos vain... vähän se tuntuu huijaukselta mutta pakko se on vaan tehdä näin jos aikoo pärjätä elämässä. Eiköhän pomotkin ymmärrä, kaikilla naisilla taitaa olla lapsiakin. ;) Mut 4kk koeaika, niin kauaa en pysty pitämään salassa ja neuvolakäynnitkin joutuu kertomaan pomolle...

bebel ei ole käytössä. :)

Olo on edelleen pahoinvoiva ja raskaanaoleva. vuotoja ei ole tullut uusia....

Mukavaa ja ihanaa joulua kaikille!

EM ja masukki 6+2 :heart:
 
Quu
Uskaltaudun varovasti tänne kurkkimaan.. Eli rv 4+4 olis nyt menossa, takana yksi onnistunut raskaus ja sen jälkeen vajaan kahden vuoden aikana 4 alkuraskauden keskenmenoa, max päästy rv 8+. Tukena Lugesteron ja mini-aspiriini sekä foolihappolisä, jotka kaikki oli käytössä myös edellisessä raskaudessa. Varailin tänään luvattua varhaisultraa sairaalaan, sain ajan 4.1. eli silloin olis sitten viikkoja kasassa 6+3, jos niin pitkälle päästään..
Pelko on lisääntynyt jokaisen epäonnistuneen raskauden myötä, nyt huolestuttaa, kun jo ennen testiä alkanut pikkuinen pahoinvointikin on poissa. Ainoassa onnistuneessa raskaudessa se alkoi aikaisin ja voimistui nopeasti oksenteluksi, muissa on pahoinvointia vaihtelevasti ollut, mutta sen loppuminen on tarkoittanut vuodon alkamista muutaman päivän päästä. R-testiviivat on silti alusta asti olleet tummia ja edelleen vahvistuneet, eli päivä kerrallaan sitä täytynee mennä, oli se suunta sitten lopulta mikä hyvänsä.

Tällaista omanapailua tällä kertaa, piti päästä johonkin purkamaan, kun vielä ei olla haluttu raskaudesta kertoa lähimmille kavereillekaan eikä yrityspinoonkaan oikeen voi jäädä valittelemaan..

Oikein hyvää Joulun odotusta kaikille, luultavasti palailen tänne vasta pyhien jälkeen. Seuraavaksi pitäis suoriutua äidin huijaamisesta joulupöydässä kiellettyjen kalojen, mätien ja viinin suhteen, yleensä kun ne on olleet mun suurta herkkua =)
 
Bubba toivottavasti olot alkaa helpottaan ja pääset nauttimaan odotuksesta edes vähäsen!

Quu sulle toivottelen paljon onnea ja tarrasukkia vauvalle!

(.) mä sain saikkua 13.1. asti ja sillon on lääkärineuvola ja sit jatketaan saikkua tod. näk. äitiyslomaan asti joten ihan lepposa joulu tässä edessä kun ei tartte murehtia töistä mitään. Mies jää tänään kans yli viikon lomalle töistä joten ihanaa yhteistä perheen keskistä aikaa vietellään :)

Hyvää joulua kaikille!

Champion ja Martti 25+2
 
  • Tykkää
Reactions: Emby^
Rauhallista ja lämmintä joulua kaikille mammoille ja asukeille! :heart: :xmas:

Tämä mamma viettää sen tänä jouluna töissä : / ..mut täytyyhän vanhuksillakin joulu olla :)

Emby^ ja Jormaliini (aka nökö) 14+4
 

Yhteistyössä