*~~*~~* Keskenmenon jälkeen plussanneet MARRASKUUSSA*~~*~~*

Taas täällä, neuvolakuulumisia ;)

Paino: tasan lähtölukemissa (tuossa välissä oli -2,3kg), tästä se alkaa sitten varmaan nousemaan
Verenpaine: 134/78, syytän flunssaa ja huonosti nukuttua yötä (mitattiin kaksi kertaa, ekalla kerralla oli vielä korkeampi alapaine)
Hemoglobiini: 123 (syyskuun alussa 136)
Pissa: puhdas
Syke: 150 :heart: Ei ollut vauva yhteistyöhaluinen, sykettä sai metsästää tovin.
Sf-mitta: 16cm, kuulemma ihan normaali näille viikoille, muutenkin kohtu vastasi viikkoja

Ei kai siellä muuta. :) Harkkasuppareita pitää tarkkailla, jos niitä tulee useita päivässä/peräkkäin, pitää ottaa yhteyttä neuvolaan, pääsee sitten lääkärille tarkistuttaan paikat. Verenpainetta pitäis seurailla kans, mulla ei ole mahdollisuutta mitata, joten omaa vointia pitää seurata (käskemättä tehty :D ).

Meniskös sitä kohta lukemaan sänkyyn (=nukkumaan).

Empuuu ja Anni/Elmer 17+6 :wave:

(kopio toisesta pinosta, ei jaksa näpytellä erilaista viestiä :saint: )

Kiitos kannustuksesta! Huomenna on neuvola.. en sit tiedä mitä neuvolassa voi asian eteen tehdä.. Ei auta muu kuin odottaa... Kuun lpussa on ultra. siellä sit viimeistään nähdään mikä on tilanne ellei ole tullut ulos ennen sitä. En ole kovin toiveikas.. tuntuu liian tutulta. :'(

mulla ei oo muuten ollu kohdunkasvukipuja pitkään aikaan, kun olitte vihlomisista jutellu.. :| ei koskaan oo hyvä vihlo tai ei :D

Empuuu et oo ainakaan keränny turhaa painoa, aika ihailtavasti oot lähtölukemissa viel :D mä tuun pe ilmottaan montako kiloa on jo paino noussu.. :ashamed:

tässä eiliseltä 16+0 aamumahaa:

just olin kirjottamassa et liikkeitä ei viel tunnu kun taas tuntu tuttu 'tumps' navan alapuolella, mutku mä en tiiä onko ne niitä vai ei... |O jos se on vaan pieru, niinku rakas mieheni ilmoitti..

Aappa tsemppistä neuvolaan! oireet loppuu tosi monella nuihin aikoihin.

iihana vauva-kuva oli dadalla, ja harhaanjohtajalla myös :D :heart:

marjutti Ei mullakaan ole pahemmin mitään kohdun kasvukipuja tuntunut, ja silti tuo on ihan normaalisti kasvanut näille viikoille. :) Painoa ehtii varmasti mulla tulla, väliksi ei olisi, koska ylipainoa on valmiiksi ainakin viisi kiloa. :ashamed: Pahoinvointikin loppunut ja herkut maistuu... Sullahan on ihan selkeä raskausmaha! Epistä :D

Aappa Kysäsepä neuvolassa, voisitko saada lähetteen ultraan tms. Ei ole kiva joutua odotamaan epätietoisuudessa. :hug:

rv17+6

Huoh.. Tänään sain tietää että ystäväni jonka luona olimme eilen pojan kanssa kyläilemässä on saanut sikaflunssan... eli samana iltana kaverille paukahti kova kuume ja tänään sitten kävi lääkärissä.
Mulla tuli eilen just siitä rokotuksesta 2 viikkoa, mutta meidän pojua ei olla rokotettu. Vähän jännittää pojan puolesta :(

Vernis ja Baby-J rv 34+5 :heart:

Pikille Myöhäiset onnittelut tytöstä!! :heart:

Aappa :hug: Toivotaan, että masussa olisi kaikki hyvin :hug:

Meritähti Ihana ylläri :heart:

Empuuu Tiedän niin tuon tunteen :hug: Kurjaa, kun aina joku asia varjostaa odotusta. Itellä ei kans oo yhtään raskaana oleva olo.. Onnittelut hyvistä neukkukuulumisista :heart:

Vernis Voi kurjuus! :hug: Toivotaan kovasti ettei poikaan tarttuisi.

Eipä muuta kuin PoKs PoKs 13+0

Saanko mä tännekin tunkea mahakuvan? Oon niin iloinen, kun makuuasennossa sain otettua kuvan, missä on selvä kumpu. :D

Tuossa mun möhö, joka poksuu huomenna 19.:lle viikolle.

Alisa Poks poks vaan! :flower:

Vernalis Mä kans toivon, että teidän poika säästyisi taudilta. :hug:

Nyt lukemaan ja nukkumaan! :wave:

rv17+6

En tiedä muistaako teistä kukaan enää minua, mutta tulin pitkästä aikaa kurkkimaan teidän kuulumisia. Aika menee niin nopeaan, ettei meinaa perässä ehtiä. Peppikin täyttää muutaman päivän päästä jo 6kk :eek: Osaa jo ryömiä perittämällä, istua ja ensimmäinen hammaskin on tullut. Meillä ei ole enää siis pikkuvauvaa ja uusi vauvakuume nousee taas :whistle: Voikaa hyvin :heart:

MLL
Huomenta!

Ihanat pikku masut empuuulla ja marjutilla! :) Siitä se lähtee. Mullakin pullahti ihan yht äkkiä näkyviin tollanen pallo just vk 20 tietämillä, nyt se sitten onkin kasvanut huimaa vauhtia. Voisin minäkin vaikka laittaa kuvaa kun pääsen kotiin :)

Eipä täälä ihmeitä, on nuha ja kurkkukipu vaivannut koko viikon, mutta kuumetta ei ole eikä kovin veto poiskaan, onneksi(tai vielä *koputtaa puuta*)! Mulle oli eilen tullut ilmotus, että äitiyspakkaus tulee kahden viikon sisällä, vähän huippu jännäää! Nyt valmistautumaan kaupungille lähtöön, meen ostamaan joululahjoja sukulaislapsille jätetäväksi tänne eteläsuomeen odottelemaan joulupukin jakamista :D

MLL *POKS!* :) :heart: poju 23+0

Rakenneultrassa käyty ja kaikki oli niinku pitääki pikku vauskilla.. :)
Painoarvio n. 360g ja tyttöveikkaus saatiin.. :) :heart:
Oyssissa oli ylläriksi 4D ultra, mutta ei onnistunu 4d:llä ultraus kunnolla, ku kuulema sen verran vähän lapsivettä (hyvä ja aivan riittävä määrä raskauden kannalta, mut tuo 4d ilm. vaatii enemmän), mut saatiin me yks 4d kasvokuva mukaan.. :)
Ihan on esikon näköinen kasvonpiirteiltään, pieni nykerönenä ja suppusuu.. :heart:
Lääkärinä oli Kati Ojala, josta jäi ikäväkyllä negatiivinen kuva.. :/ Hyvin rutiinilla suoritti tarvittavan, ei enempää, eikä kyllä paljo turhia porissu.

Kellis ja Aarre 20+2

MLL
Mukavaa kellis että vauva voi hyvin! Sullakin on jo sievästi maha pyöristynyt :) Kurjaa vaan kun lääkäri on ollut omissa maailmoissaan, monesti tuntuvat olevan vähän turhan kliinisiä..

Nanakuu onnea asunnon myynnistä! Se meni tosiaan nopeasti :) Toivottavasti löydätte mieleisen vuokralle tilalle!

Mulla on viikko hujahtanut niin nopeaan täälä reissussa..Joka päivä on kauheasti ollu ohjelmaa ja huomenillalla pitäisi sitten lähteä kotiin..Miestä ja koiria on kamala ikävä, mutta niin tulee näitäkin ihmisiä kun menee takasin :heart: :'( Repii kahtaalle..Pitää alkaa pehmitellä miestä jos muutettaisiin vielä vähän etelämmäs kun valmistun (vaikka äitin naapuriin) :D Ostin pojulle ensilelun, sellasen minkä pepusta vedetään narusta ja soittaa "over the rainbow", kaveri alkaa hulluna potkimaan mahaa kun se laittaa siihen lähelle. En tiedä onko e nyt sitten hyvä vai paha asia? Ainakin herättää tuntueita...

MLL :heart: pojukka 23+1 (6 pvää niin saadaan tehostettua hoitoa jeee!)

snowball kyl sut muistetaan :D niin se aika vain äkkiseltään vierähtää..
täälki alkanu ajatukset siirtyä synnytykseen, pikkuhiljaa alkaa kaikki kamatki olla vauvaa varten valmiina. Tosin vaatteita en ole vielä ku ottanu esille ja nostanu semmosenaan tuonne lipastoon.. pitäs vähän järkkäillä (mut tuli vieraita ja piti saada pöydät siistiksi :ashamed: ). Viikon päästä aattelin alkaa nuita akupunktio pisteitä paineleen.. mut mul on tosin viel sellanen olo, etten ole yhtään valmis synnyttään.. kai se sit tämä vauva-asia konkretisoituu, ku pienen saa oikeesti syliinsä.. hirvittää vain niin kaikki, et ei ole jotenki vielkään valmistautunu..
sukkis 37+3 :heart:

Empuuu Ihanaa, sun masu näkyy jo noin hyvin maatessa :heart: Poksuonnittelut myös sinne :)

MLL Kuvaa kehiin vaan :D Oih, ei mee kauaa, että saat ihanaa postia. Poksuonnittelut :heart:

Kellis ihania uä-kuulumisia ja onnittelut tyttöveikkauksesta :) Ihana masu sulla!Miehestä varmasti mahtava saada tuntea käsillään vauvan liikkeet :heart:

Nanakuu Vau, sehän oli nopeeta toimintaa :D saitteko sen hinnan mitä pyysittekin?

Pikaisesti poksumaan :)

Tänään oli myös neuvola ja sieltä tulikin yllätyksenä lähete Taysiin! :eek: Baby-J:n sykkeet oli yli 170 eikä laskeneet vaikka mitä yritettiin :( No taysissa sitten makoilin käyrillä aika tovin ja sykkeet oli ihan normaalit, välillä nousivat yli sen 170 mutta laskivat sitten aina hienosti 130:kin välillä. Perus syke oli edelleen 150. Huoh..
Lääkäri kuitenkin vielä tarkasti tilanteen ultralla ja kaikki oli oikein hyvin vauvalla. Napavirtaukset hyvät sekä kaikki muukin oleellinen.
Kohdunkaula on alkanut lyhenemään ja napukka aika pehmeä jo. Onkin viime päivinä supistellut aika reippaasti ja tuntuvasti. Normaalia tässä vaiheessa toista odottavalle.
Eli loppu hyvin kaikki hyvin :D

Kellikselle onnittelut hyvistä rakenneultrakuulumisista!! :flower:

Snowballille vilkutuksia!!! Minä ainakin muistan sut. Ja olen siis ent. Leinikki :D

Nanakuulle onnittelut nopeista kämppäkaupoista! :flower: :flower:

Aappalle tsemppiä alkuraskauden epävarmuuksiin. :hug:

Ja, ja nyt en kerkiä enempää :D

Vernis ja Baby-J rv 35+0 POKS!!! :heart: :heart:

kiitokset onnitteluista =)
alisa pyynti oli 129 mut saatiin 125 eli hyvin kuitenkin.. aikamoista tarjous"sotaa" käytiin :D

sisko tuli jo nyt kylään tuola se nukkuu sohvalla.. :D aamulla (klo11aikaa) pitäis lähtee sen kans shoppailee ja sitten klo 15 alkaakin uusikuu leffa johon ollaan menossa :heart: ja siel istutaankin pari tuntia.. rankka päivä tiedos saas nähä miten selviän ku mulla tulee selkä tosi nopeesti kipeeks ja lantio ja lonkat alkanu ilkeilee istuessa ja kävellessä..

meritähti sulla on ollu ihanat juhlat :) toivottavasti munkin ystävät järjestäis sellaiset :)

kellis oon kateellinen sulle ja miehelles :p meillä kun sanon miehelle et nyt voisit laittaa kätes masun päälle niin pikkuinen heti lopettaa liikehdinnän tykkää kovasti leikkiä piilosta :D ja eikä miehel oikeen riitä kärsivällisyys tuntikausia kättä siinä pitää..

vernisonneks kaikki sit kuitenkin oli hyvin :) sullahan h-hetki alkaa jo häämöttää :)

MLLaika nopeeta toimintaa sen äitiyspakkauksen kanssa :O mä en oo viel saanu sitä raskaustodistusta.. saan sen vissiin sit ens kerral eli viikkoa ennen joulua.. mitenköhän muuten menee että saadaanko me 09 mallinen pakkaus vaiko sitten jo se uus.. mä niin toivoisin et sais sen 2010 pakkauksen kun en oikeen pidä -09 pakkauksen vaatekuoseista.. en kyl ees oo nähny millaisia vaatteita sitten uudessa pakkauksessa on :LOL:

Nanakuu ja emma/jasper 21+4

nanakuu onnea asunnon myynnistä!
Mut eiköhän meille tuu se 09 pakkaus. Mulle sanottiin et saan ne kelan paperit nyt seuraavassa neuvolassa ja olikohan mulla viikkoja jotain 23, et kyllä meille pärähtää se vanhempi pakkaus...

Loppusuoralaisille paljon jaksamista ja suppareita sinne sit et saatta nyytit pian syliin.

Tää kävi eilen ostamassa turvakaukalon. :D
Vaatteita en oo vieläkään ostanu, mut jos tänään jotain tarttuis mukaan ku mennään kaupunkiin ostoksille muutenki.
Mulla on taas alkanu tuo issias vaivaan, se oli pari viikkoa ihan ok, mut nyt... :$
Auts...Varsinki näin aamusin, sitä vihottelee ihan älyttömästi. Ens viikolla alotan sen harjottelun joka tapauksessa, katotaan miten sit käy... Vielä ois yks iso essee mikä pitää tänään saada valmiiksi, tän sairasloman ajalta pitää käydä se vielä läpi. No, pianhan tuon tekee loppuun.

Nyt jatkaan lukuja ja kahvittelua!

buam 17+2

MLL
Nanakuu vahva veikkaus että saadaan se tän vuoden pakkaus ja veikkaan, että sinäkin saat (valitettavasti). Kuulemma huhtikuun puolelle yleensä menee, että vanhat on jaettu loppuun. Voihan se olla, että alkuvuodesta on paljon vauvoja ja ehit saada sen uuden :) Meilläkin vauva tekee tota, että kun mies laittaa käden mahalle niin pysähtyy kun seinään. Yhtenä iltana sitten piti kättä pidempään masulla kun kateltiin telkkaria ja niin se vauski sielä alko heilua :D Nyt ei sitten enää ujostele isäänsäkään :)

Buamille jaksuja kouluhommiin ja issiasvaivaan, ei varmasti ole mukava seuralainen :(

MLL :heart: poju 23+2 (on vissiin asiaa teille kun alko vimmatusti muksia kun aloin tätä viestiä naputtaa :LOL: )

Tsemppiä Aapalla ja toivotaan, että kaikki kunnossa.

Nanakuu onnea asunnon myynnistä! Hyvä, että meni nopeasti kaupaksi =)

Meritähti, kyllä ystävät on ihania kun muistavat. Kuulosti aivan ihanilta juhlilta.

rituri ja öttiäinen 41+5

:wave:
Pitkästä aikaa taas..
Eilen loppui näyttöviikko ja olo onku keitetyl spagetilla..
No, itsearviointi pitäis viel väsätä viikonlopun aikana kun on
se arviointi jo heti maanantaina...ihanaa toisaalta saada se
heti pois alta...sit saa hengittää taas vapaasti. :D

Suloisia vauvakuvia oli laitettu.. :heart:

Ja masukuvia myös..mä en kyl taida mun löllöpötsistä kehtaa
kuvaa tänne laittaa.. :LOL:

Ja kiitos Dada halista, tarpeeseen tulee.. =)

riturilla alkaa oleen vikat päivät jo käsillä...
muistan ite kun olin tossa tilanteessa, mulla käynnistettiin
sitten 42+2, joko teille on aika sovittu? Tsemppihali koitokseen!

Aijoo, kukas se olikaan vauvautunut..? En nimeä muista mutta
onnittelut kuitenkin! :flower:

nanakuulla kävi hyvin kämpän kanssa, onnittelut!
Meilläkin sama asia mietinnässä...laitetaanko myyntiin vai ei..
Mun mielestä järkevämpää olis myydä vaikkei täysin vielä
tonttiasiat olekkaan selvinnyt...mutta asioilla on aina tapana järjestyä..

Me saatiin jo paperit täytettäväksi Kelaa varten, mutta tuolla ne
pöydäl pölyttyy vielä...eipä mitään kiirusta kun ei tuota tilaa
niin kamalasti ole pakettia säilytellä..
Mutta iski kyllä tajuntaan vasta, että se vakuutushan pitäs jo
mennä kohta tekeen...pitääkin ottaa hoidettavaksi se heti..
Ja eilen iski myös tajuntaan, et olis enää pari kuukautta loman
alkuun...äkkiä se aika vaan menee..

Nyt on kyllä pakko alkaa miettiin sitä arviointia, ei mikään helppo
nakki tiedossa...pitää miettiä hensun jokaiseen kohtaan vähintään
kolme vahvaa ja kolme kehitettävää kohdetta...apua...!?

Yhteistyössä