***Keskenmenon jälkeen plussanneet maalis- ja huhtikuussa***

Kiitos kaikille onnitteluista ja tervetulotoivotuksista! :heart: Täällä tuntuu olevan niin mukavaa porukkaa!

Gatsu, jos päivittelet tuota listaa niin ikää mulla 27 ja eka ois tulossa, km 11/07 ja laskettu aika 18.12. ja sairaala Kätilöopisto. Tuntuu kyllä ihan hullulta kirjoittaa noin, en vielä uskalla yhtään uskoa, että tästä jotakin tulee... Mutta toivottavasti. Varasin tänään ajan ultraan, joka on 2.5. Huh. Kun nyt sinne asti päästäis.

Nimra
Hei, täällä mennään todellakin edelleen päivä kerrallaan.., mutta kaippa se on kahden km jälkeen tosiaan parempi niin ettei sitten pahimman (taas) sattuessa tipu ihan niin korkealta ja kovaa :'( No viikkoja on vasta joku 6 ja vähän päälle (ehkä) eka ultra kun ei ollut ihan tarkka tuossa arviossa. Mulla tulee edelleen aina muutaman päivän välein tuota verta paperiin pyyhkiessä, mutta eipä ainakaan vielä ole kukaan neuvolasta tai sairaalasta hätääntynyt tai antanut aihetta paniikkiin, mutta onhan sitä vielä niin itse kuitenkin jokaisesta asiasta/tapahtumasta peloissaan mitkä ei kuulu normaaliin oloon. No, sydämessä on kuitenkin toivo, että kaikki menisi todella hyvin ja saisimme terveen lapsen vielä tänä vuonna =) Se olisi kyllä se toiveiden täyttymys ;) kauan odotettu ilouutinen :heart:
Gatsu: Tässä on siis tarkemmat tiedot minusta tuohon listaan. Keskeytynyt km -05 ja kemiallinen km -07, nyt n. rv 6 ja esikoista tässä yritellään saada aikaiseksi. Ikää on kummallakin 27. Sairaala on K-SKS.

Kiitos kaikille onnen toivotuksista ja toivotaan nyt kaikki kaikkien puolesta, että saadaan ne esikoiset ja seuraavat lapset terveinä tähän maailmaan - Kaikille suuresti onnea ja paljon jarrusukkia =)

Hiljalleen eteenpäin ja mukavia miettiessä -

Yksi kysymys, että onko kenelläkään ollut oiretta johon kuuluu siis aivan tajuton "hätä" käydä vessassa ? Mulla oli siis alussa vessakäynti noin 1 h välein, mutta nyt tuntuu, että siellä saisi istua koko ajan....jotenkin tuntuu, että valuis ihan solkenaan, jos pöntöllä istuisi....No, vähän nolo ongelma, mutta tuntuu, että tuolla rakennuksella työskennellessä enin aika menee siihen, että istuu pissalla :ashamed: Jotenkin siis aivan olematon tuo pidätyskyky. Olen sairastanut aikoinani pienenä tyttönävirtsatietulehduksen ja tiedän aika tarkasti sen oireet - Nyt ihmettelen, kun ei ole sellaisia oireita, mutta miten tuo voi olla mahdollista, että vessa on paras kamu ja pidätyskyky on aivan olematon...?!

Miina,onhan se ihanaa että kohta saa vauvan käsiinsä :heart: Mutta sellasta selvillä vesillä-fiilistä mulla ei kyllä valitettavasti oo vieläkään. Oon kyllä huomattavasti luottavaisempi kuin aikasemmin,mutta vielä jokus tulee mieleen,että mitä jos jotain vielä sattuu :ashamed: Mulla oli kauan puolenvälin jälkeenkin panikointia liikkeistä yms...nyt onneks kaveri liikkuu sen verran hyvin,toisin sanoen on niin iso,ettei voi olla tuntematta niitä liikkeitä,että enää ei ole sitä tarvinnut huolehtia.... Siks tää loppuraskaus on kyllä ollut kivaa aikaa...

Nimra:Kyllä mulla aineenvauihdunta kiihty jo alussa...mutta että ihan noin usein ei kyllä tarvinnut vessassa käydä. Mutta jos sulla joka kerta tulee virtsaa,eikä siis vain ole sellainen tunne,niin en usko että sit on kyse tulehduksesta. Muutenhan se voi olla aika oireetonkin,toi tulehdus,et jos siltä alkaa tuntumaan,niin kandee esim.neuvolasta kysyä...

Myös minä olen sitä mieltä että tää meidän porukka on paras :D Tuolla toukokuisissa ei juuri koskaan kukaan kommentoi mihinkään,mitä kirjoittaa...tuntuu pidemmänpäälle kun kukaan ei lukis koskaan niitä mun tekstejä :/ Tulee sinne sit lähinnä kommentoitua kuulumisia ja vastattua muiden perinteisiin,onko sairaalakassi pakattu-kysymyksiin... varmaan johtuupi siitä kun sitä tekstiä pukkaa sinne niin jumalattomasti koko ajan...

Perskukles,mikä mussa on vikana kun en nyt edisty tossa kaapinsiivouksessa :kieh: tekis vaan mieli leipoo... :p mut huomenna vasta ettei oo sokeria pissassa aamulla...kun on se vimppa nla lääkäri. Noh,meen nyt kattoon jos sais ees jonkin tavaran paikoilleen |O

Repa tota pullia miekin ajattelin laitella ulommaiseksi kun kaveri sitä kovasti kehu jotta ei vuoda läpi mutta ohi voipi vuotaa jos tullee liian täyteen,pitänee kokeilla tolla yhellä froteella...jos maitoa tulee yhtä paljon kun poikien aikaan ni toi ei kyllä riitä ni taidan varuiksi tehä muutaman paksumman.

AE Mie aloitan äippäloman 50pv ennen laskettua ja ihan vaan merkkasin sen siihen kelan paperiin sen kummempia ylimääräsiä lappuja ei siihen tarvittu mutta erityisäitiyslomaan pitää olla lääkärin todistus jotta et todellakaan voi sitä työtä tehä normi loman alkuun asti ja luulisin kyllä että sen saisit kun tuollainen työ kyseessä,ainakin miun kaveri sai tuon erikoisloman ja hää työskentelee perhepäivähoitajana.

Tervetuloa kaikille uusille :flower: tää on kyllä ihana porukka ja aina saa apua ongelmiin ja mieltä painaviin asioihin.

Nyt sitten omaan isoon pullahtaneeseen napaan:

Pissi: Puhdas
Paino: +734g/viikossa joten yhteensä 10kg :ashamed:
Paineet: 128/78
Hb: 102 joten toi on taasen laskenu
SF: 30.5 kuukaudessa tullu lisää 5.5cm
Vauvojen sykkeet: 150/145
Vauvojen liikkeet: ++ kummallakin

Sokereissa narahdin ne oli raja-arvoja ja yksi lukema oli ihan liian korkea ja nyt mittailen kotona 3pv ja ensi viikon äitipolilla katsotaan miltä nuo näyttää hein mielestä,tänään ollu ainakin matalia lukemia joten josko olis ollu joku häiriö se iso lukema...enpä tiiä.

A-vauva on laskeutunu lähtökuoppiin ja on siellä hyvin tiiviisti ja B-vauva on istuma asennossa joten kävelen kuin pingviini kun A-vauvan pää on tuolla haaruksissa mukavana pallona.

Puotoksesta selvitty ja vasen puolikin on jo parempi joten tänään olin sitten poikien kanssa ulkona 5h haravoimassa ja uskotteko jotta nyt sen tuntee.

Äitee ja tuplat 26+5

helou, höpönassut :wave:

tervetuloo uusille, joita en oo vielä moikannut ja onnea, onnea, onnea vaan iloisesta uutisesta! voi hurja, ailia ja miinaa, jotka tuo mukanaan jo jouluvauvat! ja meneekös nimrankin LA joulukuulle? nyt tulee multa kyllä klassiset "vastahan-mä-plussasin" -sanat :D

nimra: mulla on ollut tuota jatkuvaa vessassa ravaamista. ihan vasta just (nyt rv 22+6) olen päässyt siitä. yölläkin olen käynyt jotain 7 kertaa. en tiedä, mistä johtuu, tai miksi nyt loppui. tosin - olen lisännyt veden juontia hoitajan kehotuksesta (siis yleisneuvosta), koska en normaalisti juo niin paljoa kuin mitä suositellaan, joten olen olettanut, että siitä sit on ylimääräset vessakerratkin tulleet. joka kerta kyllä on tullut jotain, joten en mä siellä turhaan ole juossut. mutta kyllä minä normaalisti pystyn pidättelemään, mut nyt on ollut ihan pakottava olo aina, kun oon vessaan mennyt. ja heti on mentävä, kun tunne tulee.

mut nymmäämeen lepäämään soffalle, oli rankka päivä töissä, kun opetin sijaistani. se perehdyttäminen käy kyllä kropallekin, vaikka ihan office-työtä teen :/ heippa, ja hyviä odotuksia kaikille!

irtis ja lisänumero 22+6

äitee ja ae vielä huikkaus: mää otan normaalin 30 pv etukäteis-äv:tä, mutta oon kesälomalla 6 viikkoa ennen sitä. jos sinä aikana tarvetta on, käyn hakemassa saikkua ja siirrän kesälomaa tulevaisuuteen. moni on suositellut sitä, että ottais ihan tavallisen 30 pv sitä etukäteis-äv:tä ja sit tarpeen mukaan saikkua.

mies kävi selän takana kommentoimassa, että kirjoitan tässä muka: "moi, olen irtosora ja hämmästelen kovasti, miten yhtäkkiä on maha niin kasvanut. nyt laiskottaa kovasti, kun kävin suihkussa, mutta onneksi poikaystävä tekee mulle lettuja." :D noh, kaikki toi pitää kyllä paikkansa :D

Irtosora mie sen takia aloitan ton loman aikasemmin kun ei ole varmaa että viihtykö nää muksut mahassa siihen asti että alkais 30pv ennen ja mie olen nyt saitsulla sinne loman alkuun ja muutenkin jään kotiin hoitamaan kun emännyys tilasta tulee miulle jossain tässä syksyn aikaan kuitenkin...ni miulla ei sellain ole väliä ton alotuksen suhteen,en osaa nyt järkevämmin selittää...

Toivottavasti letut on herkullisia ja maistuvia. meillä ukko töissä ni pitää ite tehä iltapala ja sokereiden takia en uskalla lettuja nyt syödä vaikka kuulostaa kyllä herkullisilta :p

tiistaita mammat! :D

enpä ole aikoihin kirjotellukkaan mutta täällä ollaan yhessä koossa (ja ollaankin vielä muutama viikko) ja kaikki kunnossa. huomen aamulla menen pissakokeen antamaan, tuntuu nyt uhkaavsti siltä et jotain on meneillää tuolla alakerrassa :ashamed: nyt peukkuja ettei mitää tulehduksia olis. ei ainakaa yhtään hotsittais mitää lääkekuureja alottaa. olen niin vähällä säästyny niissä, yhen kuurin olen syöny.

synnytysvalmennus (osa II) oli tänää illalla, aika paljon oli mun mielestäni vanhan kertausta. vielä yksi olis tiedossa vauvanhoitoa koskien.. sitten ollaankin ihan valmistuneita :LOL:
uskomatonta ajatella ettei enää montaa viikkoa.. :D

repa olen muuten täysin samaa mieltä et tää pino on kyllä täynnä huippuporukkaa, vastauksia,lohdutusta ja neuvoja saa sitten pulmaan-kuin pulmaan :) toisin kuin LA ajan kyseisessä pinossa.

nimra mulla kanssa alkuraskaudessa tuo vessassa hyppiminen oli ihan järjetöntä. nyt
loppupuolella taaskin yöllä saa vessassa ravata (1-3 kertaa yössä). olenkin koittanu ihan viimitteks illalla välttää juomista.

uusiakin oli tullut keskuuteemme, onnea hurjasti ja tervetuloa :heart:
nyt taitaa tää mamma painua sohvalle töllön eteen ja kohta unille.. palataa jälleen!!!

marleena83 ja vinski 32+4

Huomenia!
Eli eilen tuli käytyä siellä neuvolassa, ja neuvolatäti oli sitä mieltä että sitä erityisäitiysvapaata ei voi hakea muut kuin sellaiset jotka työskentelevät haitallisten kemikaalien kanssa
olin ihan että miksei...ja tokaisin vaan että tästä työstä pitäis saada vaarallisen työn lisää...

mutta pissi oli puhdas
painoa tullut vihdoinkin, mutta aika paljon +1100/vko
(sanoin että nyt saan satikutia, niin neukka sanoi että mieluummin saisit jos et olis saanu painoa..ku alussa laski ja ei noussu..)
hb 113
verenpaineet 114/60 ei oo haitannu mun salmiakkisyönnit

syke oli 130 (eli pojan sykkeet :D )
ja liikkeet ++

Nytkin pistää koko ajan bailaten tuolla masussa...liikkeitä kyllä tuntuu päivittäin, jopa öisin..

Ai niin Irtis: mie en oikein voi pitää tuota saikkua, kun eka 7pv on mulle palkattomia, ja sitten loput on onnettoman vakuutuksen mukaan..on niin huonot tulot että eipä kannata...
tekis mieli valittaa niille päättäjille tuollaisista tyhmistä papereista...

Mutta nyt tekeen ruokaa...
Ajattelin että teen pizzaa, saa nähä kelepaako hoitolapsille, kun vanhimmalle hoitolapselle ei kelepaa oikein mikään ruoka..eilenkin joi vaan maitoa...näyttää vaan mulle joka ruoan kohalla että

No katsotaan miten nyt käy :kieh:

Aamuisin tunnelmin AE ja vilho 23+6

Heipä hei,

Taas on muutama päivä vierähtänyt vain viestejä lukien.. En kerta kaikkiaan ole jaksanut kommentoida :ashamed: .

Tervetuloa ja onnea kaikille uusille palstalaisille! Tämän ryhmän sympaattisuutta ei turhaan ole mainostettu. Mä en osaa kirjottaa tonne kesäkuisiin lainkaan.. Eikä ole kai tarveskaan, kun täällä saa niin ihanaa vertaistukea. :flower: =)

( . ) Mulla on tullu limatulpan palasia jo parina päivänä. Lisäksi kävelystä on tullu vaikeeta, vauvan pään tuntee niin tuol kuopassa. Häntäluukin siitä valittaa.. Supistuksia tulee myös ihan mukavaa tahtia.. Meinaakohan kaveri kärkkyä omaa vappupalloa :eek: ?!!? Hope not. Vielä sais muutaman viikon kasvaa...

Irtiksen miehellä läppä lentää :LOL: . Paistaispa joku mullekin lättyjä :p .
Arskalle jaksuja vaarallisen työn parissa.. ja muutenkin :hug: . Salmiakit rocks! :p
Äitee, toivottavasti sokerit pysyy kurissa.

Keväistä keskiviikon jatkoa jokaiselle. Onneks sääkartoilta(kin) löytyy lähipäivinä "Aurinkoenergiaa" ;) B)

-A- 33+1

Yhdyn näihin kehuihuin tästä meidän pinosta :heart: Huippuporukkaa =)

Päivittelin listaa ja Nimralta jäi LA laittamatta, mahtoko se lukea jossain? Niin mukavasti on uusia odottajia tänne saatu että laittakaahan heti viestiä jos joku puuttuu listalta tai tai tarvii muokata tietoja =)

Irtis ja hänen miehensä sai kyllä mutkin himoitseen lettuja :LOL:

AE aika outo kommentti neuvolatädiltä kun kaikki opuksetkin tuntuu sanovan että raskaat ja vaaralliset työt on hyvä jättää jo aikasemmin. Pidä puoles vaan =)

Nimra mä mittasin alussa et parhaillaan kävin 20min. välein pissalla, en toki 24/7 mutta "hyvinä päivinä" :D

Miinalle on tainnut jäädä tervetulohalit laittamatta joten tässäpä tulee :hug: onnittelut plussasta ja mukavia hetkiä odotukseesi :heart:

Tinii onnea hyvin menneen rakenneuä:n johdosta :heart:

(.) Kuvioihin on ilmeisesti tullut liitoskivut (?) lenkkeily tuntuu aika extremeltä kun nivuset irtoo mutta sissinä jatkan matkaa :D nyt taidan painua ottamaan aurinkoannosta lenkkeilyn/köpötyksen merkeissä ja sit raksalle..

HUOM! Onko kellään mitään niksipirkka ohjetta että millä saa maalin pois vaatteista??suurella kiitollisuudella ottaisin vastaan :wave:

dodii...lapsista vanhin ja nuorin nukkuu...
tämä mun vanhin hoidokki ei syönyt EES pitsaa...mie alan olla kohta avuton...
Kertokaa mulle vinkkejä millä lapsi saadaan syömään, kyse on eskariin ensi syksynä lähtevästä pojasta...olo on
kuin seinään päätään paukuttais...
Kuulemma samanlainen kotona...

Gatsu: millaisesta maalista on kyse??

Helou.....

Oon nyt jotensakin pää pyörällä lääkärikäynnin johdosta,että en osaa paljoo kommentoida muuta :ashamed:

Mut siis nla lääkäri käynti meni jotensakin näin: Kyseli multa että onko supisteluja,ja enhän minä niitä juuri ole tuntenut,ihan pari kivutonta tullut nyt näiden viikkojen aikana..vihlonut vähäsen ja kävely sattuu kovasti. Nooh,siinä sitten tutkimuspöydällä lääkäri huudahtaa,Ai et oo tuntenu supisteluja?! Täähän on 3cm auki ja kaulaa puolisenttiä jälellä :D Miä sitten siihen että aijaa :eek: Ihan tosi...luulin ettei tolla rintamalla oo tapahtunut mitään :D
Pää ei oo ihan vielä kiinnittynyt,mutta ei paljosta puutu,lapsivesi on vähentynyt,kuulemma normia tässä vaiheesa... Painoarvio vajaa 3kg Sopusuhtaista vauvaa veikkaa...
Sellaset ohjeet nyt tuli että herkästi pitää lähtä sairaalaan kun noita supisteluja alan tuntemaan,kun kerta näin huomaamatta mulla toi avautuminen on tapahtunut,voin sitten kun oikeesti ne supparit tunnen,olla äkkiä kokonaan auki :eek: Sanoi,että yliaikaiseksi tuskin menee ja veikkas jopa että ennemmin etuajassa...mutta ite uskon että mennään tässä vielä kolmisenviikkoa ainakin yhtenä kappaleena =)
Muuten kaikki ok,painoa tälläkertaa per viikko +350g,kokonaisuudessaan n.13.5kg,lekurin mukaan just hyvin,ei ollenkaan liikaa :saint: Pissa puhdas,paineet hiukan koholla 129/83,mutta normi juttu mulla lääkärikäynnin yhteydessä.

Huh,huh..no täytyy nyt sit todellakin saada noi kamat paikoilleen ja viimeset pikkuhankinnat tehtyä =) Nyt meen kuiteskin leipomaan piirakkaa :p

Palataan kun tokenen :LOL: PS. alapää on kuin jyrän alle jäänyt...sen verran hyvin kopeloitu :kieh:

Repa ja kutvonen rv 36+1

irtis voi noita miehiä, tuo munkin ukko yks ilta tuli mun taakse kun jotain lueskelin ja sano että, juu siellä kirjotellaan että voi kun mun maha on kasvanu, onkos muitten maha kasvanu yhtä paljon, voi voi :LOL: olin vaan että just tolleen kirjotellaan juu :D

tinille onnittelut hyvästä ultrauksesta =)

voi hurjaa repa mutta eihän sulla tosiaan oo enää kun viikko että vauva on täysaikanen, voi kun aika menee nopeesti =)

saas nähdä jaksaisko tänään mennä vähän huitoon haravalla ulos vai siirränkö vielä huomiselle =) ilma on kyl ollu ihana vaikka toi piha ihan märkä vielä onkin
mut nyt on pakko mennä antaan pojalle jotain syötävää kun huutaa tuolla leipäpaketin kanssa, terve taas

eliisa ja pikkuruinen 23+6

terppa

kivoja kuulumisia oli monella. AE no jos mikään ei kelpaa, eikä edes se pizza niin kait se eskari sit opettaa...
Repa, eiks rv 36 oo jo ihan täysaikanen, muistan että jos alkais syntyy niin ei ainakaan enää esteltäis, jännittäviä hetkiä!!

juu eipä kohta tarvii kellekään vauvauutisesta kertoa, nyt soitti anoppi (ihana ihminen) ja kysy ett jokos sä odotat? Tietty ollaan kaikille ja koko maailmalle kertomassa mutta aateltiin se seuraava ultra oottaa kun on noi km tuol taustalla...mutta mutta,
mun olo on jotain niin kauheeta ja kait sit tosiaan naamastakin näkyy pelkkä zombi
:x kun taas arvatttiin mun odottavan.
juu-u pahaaoloa 24 h mutta minkäs teet! Otetaan se positiivisena eiks jee.
ja kyllhän se muutaman viikon päästä loppuu...hope so.

eliisa80 nää on tuolta osin vähän samasta puusta veistetty nää meitin ukot :D

uu, repa, mua alkaa jo vähän jänskättää sun puolesta!

ja sit pitää rientää lepuuttaan kroppaa, hyvät voinnit taas tasasesti ihan kaikille!!

irtis rv 24

Nimra
Gatsu: En tarkalleen tiedä vielä LA:ta, mutta kaippa se on jossain tuolla marras-joulukuun vaihteessa... Mä kävin viime viikolla sairaalassa ultrassa ja siellä sanottiin, että raskaus on menossa viikolla 5-6 ja se olis muistaakseni maanantai päivä, että onhan siitä kyllä mennyt jo yli viikko =) lisää aikaa, joten on kai se sit on jo vähintää viikolla 6+3 (?), mutta jotenkin arvelen, että olis jo 7+ jotain...en ole kuitenkaan varma ollenkaan. Eiköhän se LA siis mene marraskuun lopulle paremminkin.

Kävin tänään antamassa näytteenottokeskuksessa virtsanäytteen, joten huomenna ainakin tiedän osan asiasta, että missä mennään - Kunpa nyt ei olis tulehdusta. Se on aina hyvin ikävää :(

Mulla on alkanut olla tota etovaa oloa nyt jonkin verran ja pelkään oikein, että milloin tulee yrkkä, mutta toivon kyllä pääseväni pelkällä etovalla ololla. En ole mikään ykäämisen ystävä eikä varmaan moni muukaan :LOL:

Mun pitäs kanssa kysellä sitä erikoisäitiysrahaa, että voiko sitä myöhemmin saada, mutta saattaa se olla, että ei meikäläinen sitä saa, vaikka rakennuksella raskasta työtä onkin ja vielä päivittäin ylitöitä.

Milloin teille on tullut niitä mielihaluja, jos on yleensä edes tullut... Mä olen syönyt sellaisia raskauspillereitä ja uskon, että ne mielihalut on varmasti hyvin kurissa niillä sillä alussa teki mieli raejuustoa, mutta nyt kun noissa on noita eri vitamiineja ja muita tarvittavia hivenaineita niin sekin "halu" on kadonnut :)

Närästystä ei onneksi ole ihan jokainen päivä ja sain tänään aamulla ensimmäisen sappikohtauksen...Onneksi meni ohi ilman Litalgin-lääkettä ( ei saisi käyttää raskauden aikana) Mulla todettiin pari vuotta sitten sappikiviä :( joten ne tuppaa näissä raskauden aikana olla hankalia - Onko kenelläkään muulla samaa vaivaa ?

Oikein mukavia hetkiä kaikille ja lokoisaa loppuviikkoa :p

gatsu: vaihdatko mulle tohon listaan hiidin ruispalaksi.

repa:mulla ei aikaisemmissa raskauksissa ole supistellu enne ku olen lähteny synnyttää, mutta nyt on kyllä. mun lääkäri siirrettiin koulutuspäivän takia vasta viikolle 37, joten saas nähdä. ihanan sopiva pikkuinen sun vauvasta on arvioitu tulevan. ja kohta alkaa jännittää sun puolesta.

onnea kaikki uudet plussanneet :heart:

oma napa: toisin kuin AE:lla mulla se paino vaan nousee 25kiloa tullu jo ja ihan kade ku neuvolatäti tuulettaa painonnousun puolesta ;) mulla se narisee vaan vihanneksista, ja ei usko ku sanon,et jokainen joka on käynny suomalaisen tarha, terveyskeskus ja koulurumpan läpi tietää mikä on lautasmalli ja mikä vihannes, mut mua ne varmaan luulee erityisen hitaaksi oppilaaksi ku noi tankkaavat.

kaikki muuten hyvin, jaksan hyvin uida, vesijuosta ja hölkätä pojan pyörän perässä. vähän alkaa iltaisin olla tukalaa istua, eikä oikein löydy tv.n katselu asentoa, lukemisasentoa, nukkumis/neulomisasentoa.

onko muilla muuten kipeitä suonenvetoja esiintyny? en enää yhtään ihmettele miten joku voi hukkua jos uinti reissulla tulee suonenveto. melkein huudan tuskasta öisin ja aamuisin jalka ihan kova ja kipeä.

lapset odottaa veljeä kovasti ja opettavat sen kuulema ensimmäiseksi tekemään kuperkeikkoja ja näyttää lordi merkin...taitaa reppanat vähän pettyä ku tulokas vaan kakkii ja syö.

ruispala + terminaattor3 34+4

Nimra
Kävin katsomassa tuolla kelan sivuilla äitiyspakkauksen kuvia (saattoi olla vielä -07), mutta kyllä saikin nuo kuvat kyyneleet silmiin, kun ajattelee että pakkauksen olisi ekan kerran jo saanut 3 v sitten.... Kyllä niin toivoo, että saisi vaavan kenelle laittaa noita ihania pukuja ja hoitaa ja huoltaa omaa lasta =) Kuulostaa ehkä tyhmältä, mutta kyllä tämä raskaus on omaa mieltä niin piristänyt ja tuonut muistoja edellisistä km... Yritän kuitenkin olla luottavaisin mielin ja mietiskellä noita ihania potkupukuja ym :D

Repa: Sähän pääset kohta ennen mua synnyttämään ;) Kiva, että lupaillaan ettei yliaikaiseksi mene, koska sanonko mistä tämä loppuodotus on, P:stä! Mullakin on ollut tosi vähän ns. harkka suppareita, mutta ne pistelyt kohdunkaulalla on kait kanssa jonkinlaisia supistuksia, koska kun sydänkäyrällä makasin niin hoitsu totesi aina, että ai sulla onkin taas supistus menossa, johon minä totesin että aha?!? Ja vaikka oli kypsät, pehmenneet ja sisäsuusta kohdunkaula raollaan jo monta viikkoa sitten niin täällä vielä roikutaan. En tarkoita siis lannistaa sua, kunhan vain puran omaa turhautumista. Anteeksi!

Ei sillä, että mitään vaivaa vieläkään olisi eli fyysisesti olo loistava. Neuvolassa taas tänään kaikki ok: rr 112/70, SF 34.5cm, sykkeet vauvalla 150, paino: 200g/vko (12,8kg koko raskausaikana), pää edelleen kiinnittyneenä... Henkisesti alkaakin sitten tekemään tiukkaa, joko-puhelut kyselyt tekevät mut hulluksi ja muutenkin hormonit on sekaisin, koska tänään aamulla itkin useamman tunnin vaan sitä, että eikö tämä vauva voisi jo tulla ulos eli ei todellakaan mitään syytä itkuun. Mies jo huolestui, että lähteekö töistä, no en antanut tulla!

Gatsu: kun mietit, että missä vaiheessa liikkeet rauhoittuvat, kun tila loppuu niin täällä ei ainakaan vieläkään. Taas tänään sain neuvolassa kuulla kuin temperamenttinen tämä meidän neiti on kun hermostui totaalisesti sydänääniä kuunnellessa. Erikseen neuvolantäti vielä mainitsi, että hän kyllä odottaa jatkuuko meno samanlaisena sitten syntymän jälkeen. Joo, niin odotan minäkin, koska meillä ei täällä masussa nukuta ikinä tai ainakaan olla paikallaan...

Eliisa: Vai saa alaselän hieronta aikaan supistuksia?!?! Nyt hierojalla hierotutan aina vaan niskat, hartiat ja keskiselän. Alaselkää en ollenkaan, kun ei ole mitään ongelmaa ja tuntuu ikävältä, mutta taidankin huomenissa soittaa tunnin ajan pelkkään alaselkään :LOL:

Tinii: Onneksi olkoon rakenneultrakuulumisista!

Anteeksi mun tämän hetkinen negatiivisuus, tuntuu etten vaan jaksa odottaa enää sekunttiakaan tätä vauvaa, kun tätä on odotettu ja toivottu vuosia :'(

malttamaton&prinsessa 39+0

Malttamaton: Joo,ei se mullekkaan luvannut että ennen laskettua tulis,mutta ettei yliaikaseksikaan.... luulen siti et notkun hamaseen loppuun täälä :D Mulle riittäis että ei menis ainakaan kun pari päivää yli,sekin olis parempi kuin ei mitään... Enkä minä lannistu,olen orientoitunut niin ettei tää vielä vältsist tule =)
Koita sinä nyt jaksaa,ihan varmasti kohta tulloo lähtö,enkä varmana kerkee ennen sinua,lupaan sen :hug: :D

Pamuk: Juu,ei estellä enää,saapi tulla jos on tullakseen....täysaikaiseksi laskevat muistaaksen rv 37 jälkeen =)

Kyssä :attn: Tuli tossa jokunen tovi sitten sellanen rusehtava klimppi,ikäänkuin sitkeetä limaa :eek: Voisko olla limatulpan palanen...kellään tietoo? Ajattelin jos se olis irronnut hiukan ton kopeloinnin ansiosta...

Ihanaa lukee ku niin moni on jo lähellä h-hetkee! Tervetuloa myös uusille!

Repa Kyl toi limatulpalta kuulostas...itellä sitä alko tuleen muutamaa päivää ennen synnytystä.Kohta odotus palkitaan. =)

Malttamaton ei enää kauaa tarvii sunkaan ootella pikkusta syliin.Viimeset viikot o viel itelläki turhan hyvässä muistissa.Tietää tarkalleen mitä tarkotetaan ku sanotaan,et odottavan aika on pitkä! Jaksamisia...Kokeile ottaa rennosti,ite ainaki sain rehkimisellä paikat kipeiks,enkä mitään suppareita! :whistle:

Ruispala Ihmettelinki mihin oot menny...Kokeile tohon suonenvetoon magnesiumia,mulla autto se jonki verran ennen ku vauveli alko kunnolla painamaan ja tukkimaan suonia.

Puoltoista tuntia ni meijän jätkä on 5kk,äkkiä on aika menny!Meillä asustaa hyväuninen suursyöppö hymypoika! Eilen oli neuvola ja jätkä on nyt 67 cm ja 7745g.Omaa tahtoa on vaikka muille jakaa ja hirvee kiire ois liikenteeseen!

Muistutan vielä tosta kerhosta!!!Multa saa sinne sen salasanan!
Ois kiva saada sinnekki porukkaa kirjotteleen enempi!Kuiteskaan vauvan kans ei oo ihan niin helppoo järjestää aikaa koneelle,näin ite oon huomannu,huomatkaa aika monelta täällä notkun.

Nyt on kyl painuttava koisimaan!

Hyviä vointeja kaikille tasapuolisesti! Ennenkaikkee voikaa paksusti! :wave:

Repa mein esikko synty rv36 mutta hällä oli alussa jonkun verran ongelmia ja laskettiin keskoseksi alhaisen painon takia mutta siullahan on jo vauvelikin ihan hyvän kokonen ja kyllä toi miusta kuulostaa limatulpalle =) joten nyt jännäillään josko teille kohta se nyytti syliin annettaisiin...

Malttamaton Tsemppiä siulle loppu raskauteen,uskon jotta olo on tukala ja malttamattomuus nostaa päätään mutta kyllä se pieni sieltä kohta tulee teitä ilahduttamaan.

Nimra miulla oli kuopuksen syntymän jälkeen tosi pahat sappikivet kiusana,laihduin -25kg 9kk aikana ihan vaan sen takia kun ei pystynyt syömään mitään ja mie pääsin sitten hesaan leikkaukseen kun täällä missä asun ni olisi mennyt yli vuosi jonotukseen,onko siulle sanottu mitään tuosta sapen poistosta? miulle silloin lääkäri sano jotta parempi poistaa ennen uutta raskautta koska vaiva voi paheta entisestään mutta kyllä miun nytkin pitää noudattaa osittain sappipotilaan ruokavaliota.

Miuhun iski ihan kauheen flunssan,toiseen keuhkoon pistää hengitettäessä ja keuhkoputkista nousee veren maku suuhun yskiessä ja yllätys jotta yskän puuskan jälkeen tulee sitten supistuksia...ei ole kivaa,yritin saada lääkäriä mutta ei suostunut vielä antamaan kun tauti alkoi vasta toissa yönä mutta jos kuulemma huomenna vielä vaivaa ni sitten voin ehkä saada ajan jos ei ole tauti mennyt ohi...ajattelinpa sitten illemmasta soitella päivystykseen josko sinne pääsis.

Miulla oli eilen illasta joku ihme "kukaaneimustatykkääilta" mutta mies ymmärsi kun selitin jotta tää mun muhkea ulkomuoto jotenkin aiheuttaa oloa ja olen ihan varma että mieskin kohta kyllästyy mun alati kasvavaan mahaan ni miun ihana mieheni sanoi:mikään ei saa häntä kyllästymään sinun ulkomuotoosi ja olet kaunis mahoinesi,hän on ylpeä siitä kun mahani kasvaa ja voi näyttää kaikille jotta katsokaa myö ollaan saatu uudet elämät luotua alkuun (vaikka ei porukka sitä tiedä että siellä on kaksi) kylläpä miulla on ihana mies,olen taas ihan :heart: :heart: :heart:

Sokereita olen nyt mitannut ja noi ei todellakaan ole liian korkeita,4.1 oli alin ja korkein lukema ruokailun jälkeen 6.1 joten ei miulla ainakaan raskausajan diabetestä ole,taitaa tulle ennemmin sanomista polilla kun on aika alhaiset lukemat.Siskolla oli toi diabetes ja hää onkin miun neuvon antaja tällä hetkellä ja motkotti jotta miun pittää syödä enemmän mutta kun ei mene alas,en syö edes niin paljoa päivässä mitä tuossa sokeri dietissä sallitaan.

Nyt lähen ottaa riisipiirakat uunista,mies toi töistä reilu 100 pakaste piirakkaa ni pitäähän noita aamupalaksi paistaa jotta saapi myös mies eväitä töihin kun lähtee taas loppuviikoksi ajoon.

Mie näin muuten unta viime yönä jotta ens viikon äitipoli käynnillä lääkäri näyttää jotta siellä siun mahassa on Jorma ja Uolevi :LOL: myö oltiin sitten miehen kanssa ihan ihmeissään jotta ei kai mein noita nimiä tarvia lapsille antaa ni lääkäri sano jotta pitää antaa kun uusi laki sanoo niin että lääkäri päättää lapsien nimet...saa nyt nähä pitääkö uni paikkansa ja kumpikin on poikia,toinen on ainakin mutta toinen on se arvoitus tapaus...olis kyllä ihana saada 4 poikaa kun anopillakin heitä on viisi kipaletta.

Äitee ja tuplat rv 27 (onpas viikkoja jo kertynyt mukavasti)

Moikka B) !

Repa, wau! Sulla ei mee enää kauaa. Limatulpalta tuo vahvasti kuulostaa ja paikkojen avautuminen sen varmaan on saanu liikkeelle. Voi kun sulle tulis helppo synnytys, jos kerta tähänkin astinen avautuminen meni noin kivuttomasti :) .

Malttamattomalle jaksuja loppuraskauden kalkkiviivoille. :hug:

Äitee-paralle pikaista paranemista flunssasta. Toivottavasti saat taudin nujerrettua mahd. nopeesti. Hyvä että sokerit ovat kohdillaan :p . Lohdullista huomata, että täällä muutkin uneksii outoja :LOL: . Musta tuntuu välillä iltaisin, ettei uskalla silmiään sulkea kun ei tiedä mitä sieltä on taas REM-kanavalta tulossa.. Yhtenä yönä heräsin (ja herätin miehenkin) itkemällä unissani aivan naama ja tyyny märkänä :'( . Itku tuli vielä päivälläkin, kun kerroin mitä siinä unes oikeesti tapahtui... Hormoonit, hormoonit... :snotty: Ja tuttua on myös tuo "kukaaneimustatykkää"-fiilis. Hellyys-hali-kehumispula on loputon...

Vimpula, kylläpäs aika menee nopeesti! 5kk jo!!!?? Maltahan hetki, niin mä tuun ainakin teidän kerhon täytteeksi :) .

( . ) Huomista täs odottelen. Luvassa oikein hemmotteluperjantai. Kaverin kans lounaalle Amarilloon, sit kampaajalle ja mikä (lähes) parasta - sillä aikaa meille tulee miehen palkkaama siivooja. Hän on ollut niin huolissaan mun rehkimisestä ja kaikista näistä oireista, että palkkas meille kotiapua.. Naureskeli vaan, että 'montakohan päivää sä siivoot ennen ku maltat päästää sen siivoojan meille sisälle?!!?' Noh, noi limatulpan palat on säikäyttäneet sen verran, että saavat villakoirat laiduntaa ihan vapaasti huomiseen asti.

Nyt koiran kanssa pyllertämään ..lähi-Siwaan :p . Tahtoo jotain hyväskää :saint: .

-A- 33+2

Yhteistyössä