Keskenmenon jälkeen plussanneet - kevät 2012->

Tulin vaan poksumaan! En voi uskoa, että olen jo näin pitkällä - sellaisilla viikoilla, että vauvalla alkaa olla teoreettiset mahdollisuudet selviytyä hengissä tähän maailmaan. Tokihan tässä nyt viikkoja edelleen kerätään ja toivottavasti vielä pitkään, mutta lohduttaa silti tieto vauvan pienen pienistä selviämismahdollisuuksista. Olo on muutenkin melko rauhallinen ja tyyni. En muista milloin olisin viimeksi käyttänyt doppleria, kun liikkeetkin tuntuu päivittäin. Paitsi nyt kun kirjoitin näin, niin tajusin, että vauvalla ei ole normaali iltajumppa käynnissä. Hmm ehkä sittenkin kaivan sen dopplerin esiin... =)

idylli 23+0 :heart:
 
idylli: noi viikot on sitä mitä mä niin odotan, että olisi jotku mahdollisuudet vauvalla selvitä jos jotain menisi pieleen.

Meillä oli paikalliset festarit to-la ja joka ilta tuli siellä notkuttua, joten masutaputtelijoita riitti. Mua ei haittaa, musta masu on niin söpö, että sitä saa taputella kaikki halukkaat, mutta mikä mua ärsytti niin en edelleenkään osaa/uskalla ottaa onnitteluita vastaan. Tottakai kaikki kaikkien ensimmäinen kommentti oli: onneksi olkoon, milloin on laskettu aika? No yritin siinä hymyillen ottaa onnitteluja vastaan, mutta en voinut tunteelle mitään ettei kaikki mene hyvin ja totesin vaan: kiitos, joulukuussa olisi laskettuaika jos kaikki menee hyvin. Pelko ei siis hellitä millään :(

missa: onnittelut sykkeistä!
 
Mukavia viikkoja alkaa jo täälläkin olemaan.

Pelko on edelleen persiissä että jotain menee pieleen..nyt pelottaa kohtukuolema kun lääkäri siitä niin mukavasti mainitsi viimeksi : /
Diabeetikoilla kun senkin mahdollisuus on suurempi jos vauva kasvaa nopeesti niin hapenottokyky lisääntyy,tai jotenkin nuin se sen selitti,mulla sumeni samantien kun kuulin sanan kohtukuolema.
Nyt on sitten liikkeitä vahattu ihan hulluina tai minä oon,en oo miehelle uskaltanu huolistani enää "valittaa".
Muutenkin näillä viikoilla liikkeet vähenee ja vauva nukkuu enempi niin tuntuu että olen koko ajan tökkimässä poitsua hereille ja tunnustelemassa liikkuuko hän. Olisin jo ihan valmis synnyttämään,varmasti pärjäisi paremmin teholla kuin minun mahassa...
Ei tässä toisaalta enää pitkä aika ole,mutta pelottaa silti!

En siis osannu rentoutua ja nauttia vaikka viikkoja tulisi kuinka paljon :( Vauva varmaan miettii että mikähän murehtia sen äitikin on...

kaktuspiikki ja tyyppi 31+2
 
Neiti-81 oih :heart: :heart:, onnea!

kaktuspiikki se on todella vaikea ottaa vaan huolettomasti, nyt onneksi tunnen sen verran liikkeitä että en huolehdi ja mulla on extra ultria varmaan kuukauden välin ellei useamminkin (kun esikoinen oli pienikokoinen syntyessään eli sga lapsi). Sekään ei helpota asiaa että viimeaikoina olen kuullut yllättävän paljon kohtukuolemista... tänne tätä ei varmaan pitäisi kirjoittaa mutta juuri vähän aika sitten kuulin että kaverin tutulta ei ollut liikkeet tuntunut enää niin hyvin ja LA päivänä leikattiin lapsi joka kuoli melkein heti... joten mä huokaisen helpotuksesta vasta kun mulla on se lapsi sylissä...

ipna 22+1
 
kaktuspiikki&ipna: näköjään mä en ole ainoa näiden pelkojeni kanssa, toisaalta ihana kuulla, mutta toisaalta todella tylsä että joku muukin joutuu kärsiä samoista peloista. Mä kanssa kuulin kerhokaverilta kuinka heidän edellisellä vauvalla oli ollut napanuora 2x kaulan ympäri, joten viimeisen kuukauden aikana ei ollut saanut tuskin mitään ravintoa. Äiti oli viimeisen kuukauden aikana käynyt valittaa useasti liikkeiden vähemistä, aina otettu vaan sykekäyrät mitkä oli ollut ok. Synnytyksessä jouduttu sitten vetää imukupilla sykkeiden romahtaessa, vauva oli saanut vain 2 pistettä, täysin sininen ja eloton, pienen pieni syke havaittu jostain ja elvytetty 20min, jonka jälkeen jotain elintoimintoja havaittu. Vauva kiirellisesti siirretty lastenlinikalla jäähdytyshoitoon ym. Aivovauriosta oltiin varmoja, koska oli niin pitkään ilman happea ym, mutta pikku hiljaa aivosähkö käyrät alkoivat normalisoitua (3kk:n jälkeen). Ensin ei annettu melkein mitään toivoa eloonjäämisestä, sen jälkeen todettiin ettei luultavasti tule ikinä oppimaan liikkumaan ym. Pikkuhiljaa jokainen "taito" kuitenkin ilmestyi eli oppi kääntymään, konttaamaan ym. Äiti sanoi, että ensimmäisen vuoden hän vaan itki ja tarkkaili lasta, mutta nyt lapsi siis normaali 2 vuotias. Hän odottaa nyt toista ja sanoi, pelkää niin paljon koko ajan eikä enää suostu hyssyttelyihin "kuuluu normaaliin raskauteen" esim liikkeiden väheneminen lopussa ym. Sanoi koko ajan, että olisi pitänyt luottaa omiin vastoihin...

neiti: oikein paljon onnea tuplalupauksesta :) IHANAA!!!
 
Onnea neiti-81!!

Meillä ois torstaina neuvola ja meinasin siellä kyllä huoleni mainita! Poitsu kyllä möyrii ajoittain,yleensä silloin kun makoilen sohvalla ja kun syön makeaa niin alkaa nyrkillä takominen. Yöllä kun käyn vessassa niin yleensä sen jälkeen saan muutaman tönäisyn,mutta potkuja en ole paljon enää tuntenut. Ultran mukaan jalat on tuossa rintojen alla,mutta en ole siinä kohtaa tuntenu mitään. Pepullaan kovasti työntää vasempaan kylkeen,se tuntuu aika "jänskältä".
Sanoin tänään miehelle että kovin kauaa en kestä tätä pelkoa enää,se kohtukuolema tosiaan kummittelee vahvasti mielessä! Kohta varmaan rupean luettelemaan lääkärille myrkytyksen oireita,jos vaikka käynnistäisivät ennemmin! Pakko nyt ainakin rv 32 yli päästä,se onnes täyttyy lauantaina!
Kaiken lisäksi verensokerit vaan nousee edelleen,joten luulisi käynnistykselle syitä jo olevan.

Ärsyttää kun niin kauan odotetu raskausaika menee tähän huolehtimiseen ja pelkäämiseen! :'(
 
Nyt on uutisia sulateltu. Voi hurja :D



Asumukset näkyy samassa kuvassa, papuja ei saatu vielä samaan kuvaan kun molemmat oli niin perällä kodeissaan, mutta tosiaan, erikseen kaiveltuina sitten saatiin ykittäis potretteihin :D


Tuossa siis vielä kuvia:heart::heart:

Mennään nyt virallisilla viikoilla kun la:ta ei siirretty :)

oma olo on iltaisin aivan hirveän pahoinvoiva.. siis iltaisin:confused: Ei aamusin ollenkaan niin paha tosiaan.
mahakin on alkanut jomotella, kasvusta varmaankin johtuu :)

Voi kiesus mä oon niin onnellinen:heart:

Se tunne kun se lääkäri sanoi että on kaksi, ja on molemmilla sykkeet ja se sykkeiden löytyminen kuulemma pienentää km riskiä jo merkittävästi... ja vielä tuo että ovat niin omissa oloissaan :heart:

T:Neiti81+Papuset 7+5
 
Onnea kovasti Neiti81 tuplapotista!

Huomenna pääsen Kajaaniin siirtymään. Tuli lastenlääkäreiltä ja gyneiltä lupa!!!
Tilanne edelleen suunnilleen samana-hieman parempikin,ku viime viikolla.
Hipun painoarvio oli reilut 1900g-- pää ja maha vastasi täsmälleen viikkoja,mut reisiluu reilun viikon edellä. MEIJJÄN PITKÄ POIKA-- isäänsä kuulostaa tulevan,ku se on 185cm :heart:

Tillu&Hippu 31+4
 
Mahtavia uutisia tillu79!!

neiti-81 ihania kuvia! On varmasti upeeta kun kaksi tulossa! Mulla oli kans pahoinvointia iltasin sillon alussa. Muutaman kerran sitten myöhemmin pukluutti aamulla,mutta helpolla on tämä poitsu siinä mielessä päästäny! Nyt sitten närästää kyllä alkuajan helppoudenkin edestä! :mad:

Äiti kävi tänään silittämässä vaatteita ja lakanoita. minä en pysty paljon seisomaan siinä hankalassa silitysasennossa,heti alkaa omituisesti kylkiä ja vatsaa kramppaamaan,ihan kuin joku lihas ois krampissa...supistuksia nekin?! Yleensä on supistanu kivuttomasti ja vatsa menny kovaksi,mutta toi kramppi on nyt ihan uus juttu!

Pikkusen alkaa jo jänskättää millon SAA jäädä osastolle! ens to ois taas äippäpoli,olisin jo ihan valmis! Yöt on tuskasta pyörimistä,kylkiin sattuu ihan kauheesti ja nivusia polttelee.
Toisaalta poitsu saisi vielä kasvaa,mutta ei tässä muutenkaan loppuun asti päästä,kunhan nyt sen rv 32 yli edes. Eipähän tarvii sairaalassa olla niin pitkään. Ristiriitaset tunteet,toisaalta haluis raskauden jatkuvan vielä pitkään,toisaalta ei.
Kunhan kaikki vaan sujuu hyvin!

Tsemppiä kaikille vointien ym muiden vastoinkäymisten kans!

kaktuspiikki 31+4
 
  • Tykkää
Reactions: Idylli
Hei,

mahtuisiko tähän ketjuun vielä mukaan?

Taustalla on lapsettomuushoidoilla saatu esikko 2007 ja sen jälkeen yksi kemiallinen raskaus, yksi kohdunulkoinen ja kaksi alkuraskauden km, jotka molemmat johtuivat kohdussa vuotamaan alkaneesta verisuonesta. Nyt olisi sitten päästy pitemmälle kuin kertaakaan noissa keskenmenoissa, eli rv 15. Mutta ei se pelko mihinkään ole kadonnut, varsinkin kun kärsin jos jonkinlaisista vatsa- ja selkäkivuista (joita oli myös onnistuneessa raskaudessa, mutta eihän se mitään auta...) Pari viikkoa sitten ultrassa kaikki oli hyvin, perjantaina olisi neuvolalääkärin tarkastus ja se pelottaa taas kovasti.

Lumeton ja Pikkarainen rv 15+0
 
Tervetuloa Lumeton ja tsemppiä matkaan :flower:

Kaktuspiikille voimia epätietoiseen odotteluun ja onnea Tillulle paremmasta voinnista!

Oon nyt kehittänyt itselleni pienen stressin siitä, että virtsaamisen tarve on viikonlopusta asti selvästi vähentynyt. Puoltoista viikkoa sitten neuvolassa kaikki oli ok, ei valkuaista pissassa, verenpaineet hyvät jne. ei siis oireita esim. raskausmyrkytyksestä. Mut oon jotenkin huolissani, kun aiemmin kävin kolme kertaa yössä pissalla, nyt vaan kerran. Ja päivisinkin tulee käytyä tosi vähän, kun aiemmin jouduin käymään tunnin - parin välein. Lisäksi paino on lähtenyt selvään nousuun. Yks päivä oli ylävatsa kipee ja parina päivänä särkenyt päätä, mutta ne on ollut ohimeneviä juttuja. Eikös tässä vaiheessa päinvastoin pitäisi alkaa virtsaamisen tarve lisääntyä? Oonko nyt ihan turhaan huolissani? Voiko vaan johtua siitä, etten oo nyt juonut yhtä paljon, kuin helteillä... Äh, en tiiä, tekis mieli deletoida koko teksti, kun tuntuu itsestäkin toisaalta tyhmältä pohtia tällaista...

idylli 23+4 :heart:
 
idylli mietin kans samaa,vauva on voinu vaihtaa asentoa ja jos tosiaan juot vähemmän kun ennen. Sekin koskee päähän jos juo liian vähän ja paineet yleensä nousee kun pidemmälle raskaus etenee.
Ihan tuossa vaiheessa vielä ei se myrkytys yleensä tule,toki on mahdollista,mutta yleensä loppu vaiheen vaiva.
Neuvolaanhan voi soittaa ja pyytää labraan lähetettä maksakokeesta.Siitä huomaa js arvot koholla onko myrkytystila vai ei. Ne ottaa sen ihan verikokeella,multa otetaan parin viikon välein kun diabetes altistaa sille myrkytykselle ja mulla on verenpainelääkitys nyt raskauden ajan sekä koko ajan valkkarit pissassa koholla. Tarvii siis seurata aika tinkaan omaan vointia!

Tervetuloa lumeton! Onnea odotukseen!
 
No niin mäkin toisaalta oon ajatellut, että voi olla eri asennossa ja kun oon tosiaan juonutkin vähemmän. Luin, että raskausmyrkytys on loppuvaiheen vaiva, mutta voi alkaa rv20 eteenpäin. Ja sitten sitä vaan alkaa omassa mielessään pyöritellä ajatuksia ja lopulta kuvitella kaikenlaista. Meidän neuvolantäti osaa toisinaan olla puhelimessa aika inhottava, jos sinne soittelee ns. turhaan, joten en oo viitsinyt sille soittaa, kun ei mitään selkeetä oiretta tai vaivaa ole. Seurailen nyt vaan tilannetta ja täytynee muistaa juoda paljon, vaikkei niin janottaisikaan. Kiitoksia teille =)
 
Idylli, tuossa vaiheessahan vauva ja kohtu nousee ylöspäinkin että voi siitäkin johtua että pissaamisen tarve helpottaa. Kyllä mullakin alun jälkeenoli taukoa ettei tarvinnut pissalla ravata ja nyt se sitten rv30 jälkeen alko uudelleen kun alkaa kaveri päällään painaa tuonne alas.
 
  • Tykkää
Reactions: Idylli
Heippa teille!

Tulin lueskelemaan kuulumisia ja ihania juttujahan täällä oli! :) Erityisesti Tillu ja Neiti81, ihanaa lukea teiltä mukavia uutisia! <3

Meillä vauva-arki rullaa, tyttö on ollut superhelppo, vähän mahavääntöjä ollaan itketty, mutta muuten kaikki mallillaan. :) Tyttö sai jo jokunen viikko sitten nimen Lumi.

Naive88 ja Lumi kohta 8vko
 
Kiitos tervetulotoivotuksista :)

Aamun lääkärineuvolassa kaikki oli hyvin ja sydän puksutti kovaa vauhtia. Hetkeksi voi taas huokaista helpotuksesta. Verenpaineita mullakin vahditaan koko ajan, ei siis ole raskausmyrkytystä ollut, mutta stressi nostaa mulla paineita heti pilviin...

Eilen sain ravintolassa kohtauksen aikaiseksi kun sain eteeni ruokaa, jossa oli ulkomaista sinihomejuustoa enkä sitten syönyt sitä (en millään halua ottaa ylimääräisiä riskejä) ja tarjoilija alkoi kovaan ääneen tivaamaan, että mikä on kun ruoka maistu kun heillä on huippuruokaa jne. Loppujen lopuksi aloin itkemään ja poistuin vessaan. Jäi ihan tyhmä olo, että olen ihan pöllö ja typerä. Vielä kun oltiin miehen kanssa odotettu iltaa pitkään kun ei kovin usein päästä kahdestaan ulos syömään.

No, tommoista tilitystä. Teistä on monet jo tosi pitkällä :)

Idylli, minä kanssa inhoan soittaa neuvolaan kun sitten aina tuntuu, että selitän jotain tosi hölmöä vaivaa.

Onnea myös kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille!

Lumeton ja Pikkarainen 15+2
 
Huomenta!

Lumeton, no johan on menny ravintolassa palvelu oudoksi kun tivataan mikä on vikana :O oliko annoksessa merkintä siitä sinihomejuustosta kuitenkin? Itse "ravintola-alalla" olleena tiedän et jos asiakas sanoo että ruuassa on vika, ei sitä kyseenalaisteta vaan tehdään uusi. Näin se vain menee. tai pitäs mennä..

).(

sain kilpparikokeiden tulokset (suluissa viimeksi mitatut) ja TSH oli 2,2 (1) ja T4V 15 (11-13). T4V on noussu kivasti, mutta niin on TSHkin minkä ei tarttis nousta. Mut ihan kohtuulliset arvot siis, täytyy niistä jutskata neuvolassa että laitetaanko lisää troppia vai.
Mut tuosta T4V noususta olen iloinen:)

Olo on taas sellanen tuskahikinen, muuten ihan ok :)

T. Neiti+ Mussukat rv 8+0 POKS POKS!
 
  • Tykkää
Reactions: Idylli
Onnea tuplista Neiti-81:lle!

Täällä on jos jonkinpituista raskautta, mutta nyt aion valittaa näitä alkuraskauden iloja!! Helkkari, kun väsyttää KOKO AJAN. Ahdistaa oikein, kun on veto pois. Toinen harmitus on ihan jatkuvalla syötöllä tuleva etominen. Välillä tuntuu, kun kärsisi merisairaudesta 24/7. Noh, jottain tapahtuupi kehossa varmaanniin... Tällä viikolla saavutus on ollut käydä kaupassa. Muuten olen ollut kotioloissa ja manannut. Huomenna pitäisi lähteä 100 km päähän isoihin juhliin katsomaan kun jengi pämppää... Yritä nyt pysyä 100 km autossa hengissä ja sitten vielä juhlat siihen päälle :stick: Vali-vali!

Onnellinen Kolmoispompun äiti, rv 8+0
 

Yhteistyössä