Keskenmenon jälkeen plussanneet - kevät 2012->

Onnea kultakimpale2!

kaktuspiikin aamu on kuulostanut ihanalta =)

Ja Tillu79, niin ne viikot ja kuukaudet sitten kertyy, jee! Toi kotidoppleri on kyllä varmasti ihan huippujuttu!

ON: Mulla on viime aikoina jonkun hiukankin fyysisemmän suorituksen jälkeen tuntunut vatsassa vihlaisuja ja nippailuja. Enkä siis ole mitään raskasta tehnyt, vaan esimerkiksi käynyt koiran kanssa lenkillä, käynyt hiihtämässä matalalla sykkeellä tai pelkästään imuroinut. Ja joko jo lenkin aikana tai sen jälkeen on alkanut tuntua vihlaisuja ja "kipuja". Ei mitään vahvoja, mutta sellaisia että ne selvästi tuntuu. Onko muilla ollut tällaisia ihan alkuraskaudessa ja nimenomaan siis "liikkumisen" yhteydessä? Huolestuttaa...

idylli 5+6

Viimeksi muokattu:
Mulla oli niitä nippailuja ja vihlomisia ihan samalla lailla kun sinä kuvailit sulla olevan. lumitöitäkin jos teki ihan varovasti niin alko vihlomaan ja välillä vihloi koko illan. Ne oli just alkuraskaudessa "pahempia" ja välillä vieläkin juileksii jos jotain raskasta tekee. Ei ne varmaan mitään vaarallisia ole,jos niihin ei liity vuotoa. Mulla ainakin tyyppi vielä menossa mukana! =)

Kiva kuulla kaktuspiikki. Yritän olla murehtimatta liikaa, mutta silti pelästyy kaikkia tuntemuksia. Enkä kyllä haluaisi koiran kanssa lenkkeilystä luopua, se on mun terapiahetkeni. Sitten vaan hiljennetään vauhtia ja vähennetään lenkkien pituutta. Mutta lumityöt ja puidenhaun jätän kyllä mielelläni miehelle raskauteen vedoten :p

Hei kaikille! :wave:

Taidanpa minäkin tänne leiriytyä, jos mukaan mahtuupi. Ikä 35, km 10/11, kolmas toiveissa ja LA on noin 16.10..Taustoista sen verran, että kolmatta palleroa odotellaan. Syksyllä havaittiin kkm 10/2011 nt-ultrassa, meille piti tulla huhtivauva. Kkm oli oireeton, kuvotus oli kyllä laantunut eikä näin kova kuin nyt. No, kaksi kertaa lääkkeellistä tyhjennystä yritettiin, mutta raskausmateriiali ei lähtenyt kohdusta kokonaan ja jouduin kaavintaan joulukuussa... tosi pitkän kaavan mukaan siis mentiin.

Ekojen menkkojen jälkeen aloitettiin uusi yritys ja tärppäsi ekasta kierrosta. Harmina tässä raskaudessa ollut parina päivänä tullut vähäinen ruskea tuhruvuoto paperiin aamuisen wc-käynnin yhteydessä. Ar-ultrassa syke löytyi ja gyne piti tuhruttelua harmittomana... mutta tiedättehän te miten epävarmaksi tuollainen vetää. : / Keskiviikkona olen menossa kontrolliultraan, jos tässä raskaudessa ongelmia ilmenee haluan olla niistä mahdollisimman varhain tietoinen.

Tänne ilmestynyt viimeaikoina ilahduttavasti tuttuja tuolta kuumeilupuolelta... lukenut olen jo jonkin aikaa ketjuanne. Paljon onnea plussista ja tarrasukkia kaikille pikkuisille matkaan! :)

Mulla on ihan sama homma; pientäkin fyysisempää puuhastelua niin johan nippailee. Vasta vko6 menossa. Lääkäri ja hoitaja sanoivat molemmat, että kannattaa ottaa se hyvällä; niin kauan kun nippailee ja tuntuu, niin kohtu vain todennäköisesti kasvaa ja kaikki on hyvin. Joten nyt panikoin jos ei nipistele ja jos nipistelee :LOL:

Ipna ja Minske kiva kuulla, että näitä on muillakin. Sitä vaan pelästyy kaikkea ja juuri kuten Minske sanoit, että on huolissaan, kun nipistelee ja on huolissaan, kun ei nipistele =) Olen vaan ajatellut, että kohdun kasvukivut alkaisi vasta myöhemmin, mutta uskotaan sun lääkäriä ja ajatellaan nippailuja positiivisena merkkinä.

Jee, tänään aamulla on ekaa kertaa tissit hiukan turvonneet ja kipeet. Otan ilolla kaikki lisäoireet vastaan =)

idylli 6+0 (poks!)

• Tykkää
Reactions: Missy1985
ipna täälläkin paha olo..senkun jatkuu..tuntuu, ettei mikään ruoka maistu.. kaikki vaan oksettaa..toivois jo, et tulis oksennus, et jos olo helpottais sillä..ja tissit myös kipeytyny lisää.. positiivista, että oireet on ihan erilaisia kun keskenmenneessä, et jospa tää olis hyvä juttu! :)

nellielli 6+0

• Tykkää
Reactions: Missy1985 ja ipna
Tämä on kyllä niin huippua vetaistukea!!! :D

Mulla kans ollut vihlomista ja jomotusta tuolla alhaalla jossain. Ja nimenomaan jos olen touhunnut paljon päivällä ja liikkunut enemmän. Mutta kun on jonkun aikaa rauhassa, sen mitä kolmelta muksulta kykenee, oireet helpottuu. Kun en millään muista oliko edellisissä raskauksissa samanlaista... : /

Käykö/kävikö teistä moni "ylimääräisissä" ultrissa alkuraskaudessa? Ja miten teillä on neuvolan hklökunta siihen suhtautunut? Täällä on vähän nihkee suhtautuminen asiaan. Ajattelin nimittäin, että jos tuossa parin viikon päästä nätisti pyytäis ylimääräistä ultraa, niin sais oman mielen rauhoittumaan.

Tilasin muuten semmoisen perusmallin dopplerin, saa nähdä onko ihan turhake koko laite, kun oli niin halpa.

johnu 9+0

Me käytiin viikolla 8 varhaisultrassa, sillon katottiin, et on oikeassa paikassa jne ja kaik tarpeelliset.. Ja nyt mennään ylimääräselle viikolla 28. Entiiä miks, mut näin ne pyysi.. :)

Meillä neuvolätäti on suhtautunu oikein ihanasti asiaan :heart: Jalat maassa ja järkevä maalaisjärki.

Niiiin ja tervetuloa unelma kolme :) ja onnea! :flower:

Emby^ ja nökö 25+6 :heart:

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: unelma kolme
ipna täälläkin paha olo..senkun jatkuu..tuntuu, ettei mikään ruoka maistu.. kaikki vaan oksettaa..toivois jo, et tulis oksennus, et jos olo helpottais sillä..ja tissit myös kipeytyny lisää.. positiivista, että oireet on ihan erilaisia kun keskenmenneessä, et jospa tää olis hyvä juttu! :)

nellielli 6+0
Ollaan nähtävästi täsmälleen samoilla viikoilla :) Mulla on tänään ekaa kertaa ollut kunnolla etova olo ja yritän myös ajatella sen positiivisena, kuten sinäkin. Myös mun aiemmat keskenmenoraskaudet olleet melko oireettomia, joten siksi keskenmenopelkoa hieman helpottaa noi oireet. Voihan oireet jatkua vielä pitkään km jälkeenkin, mutta nyt kun tulee lisää uusia oireita, niin jospa se kertoisi raskauden etenemisestä. Näin ainakin halua uskoa =)

idylli 6+0

mulla on lähes koko ajan nälkä! huoh painoa ei sais tulla paljoa raskauden aikana tai ei tarvitsis oikeestaan ollenkaan.. koska nyt jo sen verran ylimääräistä painoa.. Mutta ei ole viellä mitenkään ällötyksiä viimeksi tippui 3kg kun alkoi pahoinvointi....

johnu: Omakustanteisesti kävin 1,5 vkoa sitten ar-ultrassa ja uudelleen kontrolliin menen keskiviikkona. Terveyskeskuksessa noihin ihan positiivinen suhtautuminen... eipä ole pois heidän resursseistaan. Toivottavaa toki olisi, että terveyskeskuksessa olisi oma ultra, mutta ei ole. Helsingissä on muuten nuo äitiysneuvolakäynnit harventuneet vuosi vuodelta... varmaan muuallakin näin. Toka th-neuvola vasta rv 22-24, sydänääniä meen kyllä kuuntelemaan jo aiemmin. Doppleria myös minun mieleni halajaisi...

Mulla myös masua välillä jomottelee. Masu joutuu välillä koville, kun 2,5v ja 4,5v pitävät äitiä "hyvänä" välillä vähän rajuin ottein. Pelottaa myös vähän nostella tuota pienempääkin, kun ei tiedä mistä tuo tuhruttelu johtuu..

kultakimpale2: Mulla on jakuvasta kuvotuksesta huolimatta paino noususuunnassa, vain syödessä kuvotus katoa ja kaikki uppoaa... valitettavasti! Nyt tuntuu kyllä, että vihannes ja hedelmä linja alkaa korostumaan / maistumaan paremmin.

unelma kolme & papunen 8+5

kultakimpale2 Onnea plussasta ja tervetuloa joukkoon! :flower: :D Täälläkin nälkä olis kokoajan, ihan ärsyttävää jopa välillä! :O Ei tarttis tännekää painoa tulla enempää, tullut jo 7,5kg, onneks sentää vähä saanu hillittyä sitä vaik nälkä onki! :)

unelma kolme Tervetuloa tänne mahtuu! :flower:

Naive88 Siel poksutaan jo hyvillä viikoilla!!! :flower: :heart:

Ultrista Mulla ku tuo keskenmeno meni nii myöhää ja sit taas hyvin enneaikanen synnytys takana, ni mulla ei seuranta ennen nt-ultraa ollu ees miteskää välttämätön. Mut nyt sit taas sen jälkeen oon ahkeraan tarkastuksissa rampannu, ihan itse päivystyksessä sekä kontrolliultrissa. Eivät oo muhun enää nihkeästi suhtautuneet onneksi vaikka siel päivystyksessäki tullu ravattua! :ashamed: :eek: :O :) =) :D

Missy ja prinsessa 27+2 :heart: :heart: :heart:

Pitkästä aikaa täällä, pinokin vaihtunu tässä välissä...

Hei vaikka kuinka paljon uusia, tervetuloa kaikki! :flower::flower::flower: Kiva kun pino pysyy aktiivisena :)

Pikainen päivitys omista kuulumisista: 28.2. oli np-UÄ ja kaikki hyvin, myöskään veriseulassa ei mitään tavallisuudesta poikkeavaa. Oksuolo vaihtelee, välillä tuntuu että on mennyt kokonaan ohi ja sitten taas tulee ykäpäivä... No, kai tää tästä.

Töihin paluu on edessä 28.3. ja tuntuu että pää on ihan tyhjä... Aargh! Rehellisesti sanoen olen kauhusta kankea kun tuntuu että kaikki osaaminen on muka hävinny äitiysloman aikana ku pieru Saharaan. No, tiedän totta kai että hommat palautuu mieleen heti kun pääsen sorvin ääreen. Ja johan sitä neljä kuukautta istuu vaikka kusiaispesässä. Sitten onkin taas äitiysloman aika :D

Panacea 13+6

• Tykkää
Tervetuloa uusille ja paljon tarrasukkia ja vauvaliimaa matkalle mukaan! :wave:

(.) turvottaa,närästää,kiristää ja pakottaa. siinäpä tämän viikonlopun olotila! olin jo mielissäni kun yökkäilystä pääsin niin nämä sain vaihoissa! Sängyssä kun koittaa kylkeä kääntää niin tuntuu että tissit on eessä tai maha on eessä,oikee sarvikuono olotila! :kieh:
Päähänkin yrittää koskee tasaseen tahtiin...Jospa huomenna ois virkeempi olo kun takasin työrytmiin 2 viikon huilin jälkeen! saa ainakin ulkoilla ja tulee kunnon rytmi päivään,mutta saattaahan se väsymys iskee kun 4 mukulaa päivän tässä pyörii :D

koitan nyt lähtee tuonne sänkyyn pyörimään kera närästyksen,mieskin lähti yövuoroon. : /

kaktuspiikki 14+1

ai niin! liikkeitä oon jo tuntenu!:heart:

• Tykkää
Hei vielä pakko kysyä teiltä, jotka pidätte karkkilakkoja. Mulla nyt elämäni ensimmäinen karkkilakko menossa, 11 päivää mennyt ja edelleen ihan sairas karkinhimo... Helpottaako tää karkittomuuden potutus ja hirveä craving jossain vaiheessa vai onko se karkkilakko koko ajan samaa hampaat irvessä rutistamista lakon pituudesta riippumatta?

Tuskaa! Onneksi pahimmin tekee mieli hopeatoffeita ja niitähän ei enää valmisteta, eli on kohtalaisen helppo olla ilman :)

Panacea Karkkilakosta sen verran et toimi alkuun joku nelisen viikkoa sen jälkee ihan turha toivo ollu täällä. Ei välttämättä tuu joka päivä syötyä karkkia varsinkaa, mut mä nyt lasken toho mukaan et tekee mieli kaikkee epäterveellistä makeaa. :eek: Kuten suklaata, jtn makeita leivonnaisia jne.. yleensä en ees välitä mistää esim maustekakusta, mut nyt raskauden aikana syöny pari kertaa ja ain vaa maistuu hyvälle.. :O :D Alkuun itellä oli helpompi ku teki mieli eniten hedelmiä!! Mut nyt niiden lisäks kaikkee tosi makeaa, en kyl joteski jaksa ressata, sit vauvan tulon jälkee pakko alkaa vaa heti vetää kilot alas jos niit paljon viel tulee jäädäkseen. :D :heart: Täl hetkel sellanen 7,5kg kertyny ja varmaa jo vähä enempiki ku neuvolast viikko aikaa ja ei oo uskaltanut vaa'alle mennä. :LOL:

kaktuspiikki Ihanaa että liikkeet tuntenu jo, mäki tunsin täs raskaudessa hyvin ajoissa, joskus rv.14+2. :heart:

Missy ja prinsessa 27+3 :heart: ihan uskomattoman pitkällä jo :heart:

Quu
Tulen nyt lyhyesti laittamaan huonot kuulumiset: minut saa poistaa listalta. Keskenmeno tällä kertaa rv 15. Kaikki olosuhteisiin nähden nyt kuitenkin hyvin, elämä jatkunee, kun pahimmasta surusta selvitään. Tukea ja apua on saatu hurjasti.
Suuri kiitos teille kaikille vertaistuesta! Toivon sydämestäni teille parempaa onnea!

Quu+enkelityttö

Quu mulle tulee niin tippa linssiin kun ajattelen asiaa. Tsemppiä ja voimia suruun :hug: !!!

).( onneksi tänään ei ole niin paha olo mitä viikonloppuna, johtunee varmaan ehkä tasaisemmasta syömisestä. Väsyttä kyllä todella paljon ja pää on sellainen ihan kuin sumussa kulkisi. Mä alan ehkä päivä päivältä enemmän uskomaan sitä että kaikki menee hyvin loppuun asti. Mutta kun Quu kaltaisista jutuista kun lukee niin saa näköjään pelätä ihan loppuun asti kaikkea mahdollista!

Yhteistyössä