Keskenmenon jälkeen plussanneet - kevät 2012->

TilluNo jopas nyt koetellaan hermoja! Maha-asukki on kuitenkin edelleen mukana, joten edes pieniä toivonhippusia on olemassa.

Soittelin neuvolaan tuosta koko ajan kovenevasta alavatsakivusta ja käski seurailla kotona, mutta tietysti heti lääkäriin, jos vuotoa alkaa tulla tms. Täältä vain on se 100 km keskussairaalaan, jossa ultraavat klo 16.00 jälkeen. Meidän oma neuvola sulkee ovensa siis neljältä eikä tk:ssa ultrailla. Säästöä sekin! Mutta torstaina on neuvolassa lääkäri, jolle pääsee sitten jonon ohi, jos kipu edelleen jatkuu.
 
LuvLucy en oo varannu vielä sitä rakenne ultra-aikaa. :) Mutta eiköhän se joskus 7-8 viikon päästä ois ajankohtanen. :)

Riikka & Niisku 13+1
Eli tääki sit riippuu mis synnyttää, ku NKL saat samas lähettees molemmat ultra-ajat. :p Mul piti olla huhtikuun vika päivä, mut kerta en ollukkaa nii pitkällä mitä menkkojen mukaan oisin (ja tiesin tän itekki etten oo ja kerroin sille terkkarille, mut ei sit kertonu NKL:kkaan tietoa eteenpäin, oisivat muute antanu myöhemmin sen ajan) ni siirrettii sit kahrel päiväl ni ny on sit aika 2.5. :^]

Mulle ei oikeest kerrottu mtn. Ekas raskaudes kukaa ei puhunu mitään mistää pissanäytteest... Nyt sit sain siit kuulla ekas neuvolakäynnis, enkä oo vielkää sitä saanu aikaseks tehrä. >< Pakkohan se ois tehrä ihan lähipäivinä joo.. Ja varata uus neuvola-aika mis kuulisin ne labran tulokset.

Ku menin sinne ekaan ultraan, ei mul ollu mtn hajuukaa et siin samas laitokses otetaa ne verinäytteet. Mie olin lährös sielt veks kunnes sano se hoitaja jtn sano siit verikokeest ja olin sillee "ai siis nyt heti???" "joo joo, se on tuolla se labra"........ Hyvä et sano, ei mul ollu mtn tietoo et heti otetaa myös ne verinäytteet ja samas rakennukses jne. :/

Sit ku meen sinne veritesteihi kysyy hoitaja "onkos sulla ne pissaputket mukana?" No ei tietenkää ollu, ku en tienny et ne ois sinne voinu myös tuoda........ "Joo moni samal antaa neki tänne, mut toki sä voit ne myös viedä sinne omaan labraan"......... >< Prrrrrrrr....... Kyl menee hermot tähän, ku huomaa selvästi et ekaa odotan ni en tietenkää tiedä mistään mitään ja sit ei mtn kerrota. Oisin tietty tehny sen pissajutun ja vieny sinne verikokeisiin sit samal, jos oisin tienny et se niinki onnistuu. Huoh...

Missy1985 Eli se voi olla mullakin ees. Iiks. :O Noh kattoo mitä tapahtuu...
 
Nyt pakko avautuminen:

Kävin eilen aikani kuluksi Vero Modassa.
En todellakaan odottanut löytäväni pahemmin mitään,
ku eihän mun päälle ees mtn sielt pahemmin mahdu. :D
Sit näin kyltin "Ota 2 maksa 1" ja koski hienoi farkkui.
Olikohan mut tarkotettu huomaamaan toi kyltti?
Kyseessä kun oli vielä mamma farkut. :D
Katoin sit kokoi ja jahas, L oli suurin.
Ei ollu tietenkään XL kokoa, enkä siis tienny et mahtuuks sekää,
ku Vero Modan M koko on tyylii Prisman L....

Otin siitä sit L kokoiset mamma farkut,
sekä suurimman tuumaset farkut.
33/32 sekä 32/34 (en vielä siin hetkes tienny, kumpi noist tarkoittaa pituutta ja kumpi vyötärön ympärystä ni otin siks molemmat).

Kokeilin, kaikki kolme mahtu! Sit kysäsin myyjält et kumpi on kumpi, noh eka numero on sit tosiaan se vyötärönympärys. Kävin sit 32 housut jalassa katsomas pienempää. Ei löytyny 31 kokoa, vaan 30/34. Noh... Tuumasin et ei se ny haittaa, jos mie kokeilen. Ainakin löysin jo 32 kokoiset, olin meinaa varma et just a just mahtuu 33 kokoiset. Uskomatonta mutta totta, koko 30 mahtu!!!! :O En oo ostanu farkkuja Vero Modasta vuosiin, juur siks ku sielt ei löydy tällaselle iso p*rseiselle ja isoille reisille mtn housui..... En siis vieläkään voi uskoa todeksi, et ensinnäkin löysin housut jotka mahtui ja et ne housut ei ollu ees ne suurimmat. :O Kai se 10kg pudotus sit jtn vei pois. :') Nyt ootan et lumet sulaa ja otan käyttöön uudet seksikkäät housuni, joita en ole voinut pitää vuosiin. Mieski tuumas joo, et näytän hyvält niis ja sano "vähänkö sulla on pienet pohkeet<3" ja tosiaan, mun pohkeet näyttää mun mielest viel pienemmilt niis mitä ne oikeasti on mis ei oo mtn järkee. :D Mut noh oon nii superduperhappy :ashamed::heart:

Ne on niin hothothot et tuun tosiaan käyttää noita vaikka tulis km..
Ei haittaa yhtää vaikka siinä on se venyvä juttu messis. :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Missy1985
Voi ei Tillu79! Toivottavasti kaikki selviää pian ja loppuisi se sairaalassa ramppaaminen. Kyllä teitä on jo koeteltu ihan tarpeeksi. Onneksi kuitenkin vaavilla oli kaikki hyvin. Kovasti toivon ettei meidän kummankaan tarvitse palata enää sinne lapsettomuuspuolen palstalle :) Tai jos palataan, niin sitten kakkosesta haaveilemaan ;)
 
johnu täälä kans sama homma,lähin synnytyssairaala,kys, 100km päässä ja siellä käyn myös äippäpolilla 3 viikon välein. tervkeskus sulkee ovet 15.30 ja siellä on kiviajan ultravehkeet lääkärin puolella ja neuvolassa vaan sydänäänten kuuntelu vehe. Toki tossa 30 km päässä on sairaala jonne polille pääsee jos jonotat sen 2-3 tuntia aulassa. että kyllä nämä välimatkat on pyllystä!! :kieh:
 
Välimatkoista No oha teil ainaski muutamalla aika pitkä matka sairaaloihin. :eek: :O Noh, iteki joutuu sen n.25-30km ajelee Helsinkiin NKL, et eipä sekää nyt tos iha naapurissa ole. Tarkastuksissa(ja toki päivystyksessä) ku siel käyny nyt 2vk välein, onneks sentää neuvolaan vaan 2,5km. :saint:

Täällä vaan jatketaan ihmettelyä että kuis sitä nyt näin pitkälle ollaankaan päästy! :O
Onkos muilla täällä sellast et tietty "raja" ylitetty ja sit alkaa huolehtia et onkoha vauva hyväs kunnos, ku itel "sellast huonoo" kokemust ei oo ja sit pelottaa ku näin pitkällä jo et sit synnytykses tai enne sitä tapahtuu jtn ikävää..? Elikkä toisin sanoen stressaan viel vaik liikkeet tunnen, vaikkaki välil vaimeampina jne.. :O |O : / :)
Kaikkee sitä tähän päähän mahtuu ku saikulla kotona jököttää! :O Aikaa ihan liikaa miettimiselle! |O |O

Missy ja prinsessa 27+5 :heart: :heart:
 
Voi ei Neiti-81 :( :'( :hug: Paljon voimia koko perheelle :heart:

Missy, kyllähän noita rajapyykkejä on ollu. Viikko 12 on vissiin kaikilla, sitten mulla oli viikko 15.. ja toi päivämäärä 26.3. kummittelee.. sillon se tapahtu ja just sinä päivänä mulla viikon 28 ultra.. Hmph.. Mut mitäs sitä koko elämää menettää pelolle.. :) Päivä kerrallaan..

..mä ajattelen asiat niin, että oli tarkotus tapahtua ja että luonto korjaa.. Kyllähän toi viime vuotinen raju menetys on muhun jollain tasolla vaikuttanu..

Emby^ ja nökö 26+2
 
missy meillä taitaa se rajapyykki olla viimestään rakenneultra,jossa näkee munuaisten kunnon ja virtsarakon. Tosin näköjään jo ennemmin alkaavat pelotella sillä lapsiveden vähyydellä,joten varsinaista rajapyykkiä ei ole. Toki toi 12 viikkoo on sellanen että voi hieman huokasta jos pikkunen edelleen mukana.
Minäkin olin alussa siinä uskossa että "luonto hoitaa" jos jotain vikana,mutta eipä pitänyt se paikkaansa. Keskeyttää piti.
Nyt jotenkin ei enää osaa nauttia tästä raskaudesta,odottaa vaan sitä ens viikon ultraa ja millasen tuomion ne sieltä antaa. toistaseksi ei tunnu yhtä karseelta kun eka kerran kuuli että keskeytys edessä,mutta onhan se hirveetä jos siihen taas joutuu. Jotenkin on sellanen pölmistyny olo että taas me. Pitää vaan toivoo ettei tällä kertaa mene niin pitkälle (22+3) ja hilkulle että koko kesketyksen saa. (raja 23)

kaktuspiikki 14+4

Voi että neiti-81 :'( :hug:
 
Missy joo mulla on ihan selvä et se rajapyykki on rakenneultra. Sen jälkeen uskallan hengittää.

kaktuspiikki mä tosiaan toivon että siellä näkyis teillä se rakko täytenä ja munuaiset. :heart:

meillä on n.7 min matka sairaalaan. :) Et lähellä on.

LuvLucy peukut onnistuneelle shoppailureissulle! :D

(.)

EI mitään uutta auringon alle. Työt ei kiinnosta pätkääkään. Inhottavaa et motivaatio on niin hukassa... höh. Liitoskivut ovat tulleet seurakseni ja jäätelönhimo. =)

EM & "mimmo" rv 18+2
 
Tillu, kaikkea sitä sullekin kasataan... Onko sulla ollut jotain virtsisoireita?

LuvLucy, itse asiassa nyt se makeanhimo on vähentynyt! Halleluja! Tai ainakin muuttanu muotoaan, nyt tekee enemmän mieli just niitä hedelmiä mitä oon tuskissani vetäny karkin korvikkeena... Harmi tässä on se, että eniten tekis mieli mandariineja ja sweetie-greippejä, ja niille oon sit tietysti allerginen. Oon niitä silti syöny aina välillä ja sit raapinu ihottumaista naamaani. Sairasta touhua :headwall: Mä olen siis normaalisti ihan totaalinen sokeriaddikti, koko aikuisikäni olen varmaan syöny karkkia about joka päivä. Nyt KAKSI VIIKKOA karkkilakkoa takana ilman repsahduksia! *tuuletusta*

Ja en voi tosiaan pahimpaan himoon ottaa sitä yhtä karkkia tai suklaapalaa, mun ja karkin suhde on aika lailla sama kuin alkoholistin ja alkoholin... Menee koko pussi tai levy tai laatikko eikä aina riitä sekään.

No joo. Muuten täällä ei erikoista, kohdun supistusherkkyys näköjään lisääntyy raskaus raskaudelta, koska välillä on suppaillu jo yllättävän napakasti viikkoihin nähden. Lihaskrampit tekee tuloaan, mutta tiesin niitä jo odottaakin... Kaameita suonenvetoja on ollu välillä öisin kaikkien lasten maha-aikoina.

Liikkeitä oon odotellu, n. vkolla 14 on tuntuneet kaikkien lasten kohdalla, pari kertaa aavistus on ollut mutta ei niin selkeitä kuin aiemmissa raskauksissa. Venaillaan...

Panacea 14+2
 
miks ei nyt vaan vois mennä hyvin?!?!
aamu lähti päin peetä liikkeele,verensokerit huiteli parissa kympissä enkä meinannu saaha niitä millään alas,ei viittis hulluna piikittääkkään... ilmeisesti nyt sitten hurahuksella lähti insuliinin tarve nousuun kun eka kolmannes on takana. Silloin oli huolena liian matalat sokerit,nyt korkeet... pelottaa jo valmiiks mitä diabeteslekuri sanoo ensi viikolla...ja mitä tää kaikki tekee pikkuselle :(
sori,varmaan hepreaa teille muille,piti vaan päästä purkamaan tätä ketutusta jonnekkin. välillä tuntuu että mitä pahaa oon tehny että sain tämän sairauden ristiksi...

säälittävän myrtsi kaktuspiikki 14+5
 
Osanottoni Neiti-81

Välimatkoista: TilluOlen täältä Etelä-Pohjanmaalta ja lähin sairaala on Seinäjoki.

Pääsin pikapikaa jonon ohi aamulla lääkärin vastaanotolle. Ei osannut selittää miksi maha on niin kovasti kipeä, eikä mitään havaittavaa tulehdustakaan ollut. Semmoinen maitohappobakteerikuuri uusinta kuitenkin tekisi kuulemma varmaan hyvää. Siellä se maha-asukki köllötteli. Pienet jalat oli jo näkyvissä ja sydän löi vahvasti. :heart: Oli kasvanut viikossa hurjasti!! Ehkäpä tässä jaksaa nyt kolme viikkoa odotella seuraavaa neuvolaa/lääkäriä.

dopplerista sain sen eilen, mutta mun mahanahka on niin paksu :D etten saanut sydänääniä kuuluviin.

johnu 9+4
 
neiti-81 Voimia sinne oikein paljon! :hug:

kaktuspiikki Juuh aika monilla on se nt-ultra jonkilainen eka etappi ja sit huokasevat vähäsen. Itellä se ei sillai helpottanut stressiä, me stressattii kaikista eniten siitä rv.11+ ku oli se ultra rv.19+4 ja siit viel sinne rv.21+0. Mul ku tosiaa nii enneaikane synnytys takana ja myöhänen keskenmeno, et ei ees osaa joteski pelätä alkuraskauden keskenmenoa... :whistle: Sellast ku ei siis itellä tietosesti ole ollut ja joteski ajattelenki noin myöhäsen km kokeneena et mieluummin otan sen alkuraskaudessa ja luonto hoitaa kuten joku sanoikin. Kaikkiha nuo ikäviä ovat en sitä sitten tarkoita kuiteskaan, mut ymmärrätte varmastikin. :ashamed:
Toivotaan nyt et siel ru on sitten kaikki hyvin pikkuisella ja edelleen matkassa! :saint: :D :heart:

Panacea Itel sama ongelma et oon onneksi lievästi, mut allerginen klementiineille ja sitrushedelmille, mut niitä klementiinejä vetäny kilotolkulla tän raskauden aikana. Nykyää itelle maistuu vaa kaikki epäterveellinen.. :( :p Oon saanuki ihanan punaisen leuan tost jatkuvast klementiinien syönnist ja nyt en oo vähää aikaa siks enää niitä syönyt! :ashamed: :)

ElinaMaria On kyllä lähellä synnytyssairaala sitten! :D

Missy ja prinsessa 27+6 :heart: :heart: :heart:
 
Neiti-81 Ei taas :( Voi kurjuus ja vääryys! Kaksi tuulimunaa kokeneena, ne tuntuu maailman suurimmalta huijaukselta. Olla muka raskaana ja kuitenkaan ei olla ollenkaan. Voimia hurjasti, niin vähän kuin se onkin sanottu!

Tillu79 Kyllä suakin koetellaan! Rankkaa ja hermoja raastavaa takuulla. Ihana kuitenkin, että pienellä näytti kaikki olevan hyvin.

kaktuspiikki Ei kuulosta helpolta tuo sokereiden kanssa tasapainottelu. Kovasti tsemppiä sulle!

johnu Hienoa, ettei mahakipu enteillyt mistään pahasta :)

Meillä on rakenneultra takana ja poikaolo muuttui tyttölupaukseksi. Ihanaa! En muista juuri mitään kätilön puheesta, kun se ensimmäisenä paljasti sukupuolen ja mua vaan hymyilytti lopun ultrausta. Kaikki oli kuitenkin kunnossa, mikä tärkeintä. Nyt oon jo innoissani shoppaillut tytönsävyisiä vaatteita verkkokaupoista. Pienen liikkeet on jo voimakkaita ja etenkin iltaisin mellastaa kovasti häiriten mun yöunia :) Nyt jo uskon, että neljännellä yrityksellä onnistaa. Onnellinen olo!

wallaroo + pikkuneiti (työnimi mietinnässä) 21+4
 
Tänään se lääkäri sitten soitti niistä eilisistä verikokeen ja pissanäytteen tuloksista. Ihmetteli vieläkin, et miksi on lievästi crp koholla, mutta ei nyt tehdä asialle mitään.
Ja pissanäytteestähän viimeksi löytyi se joku tosi harvinainen bakteeri, mihin ei juuri mitkään lääkkeet tehoa. ONNEKSI osoittautui tässä toisessa näytteessä vääräksi hälytykseksi!!! Mistä lie tullu se kontaminaatio siihen edelliseen näytteeseen. Mutta ONNEKSI näin!!!!!
Vuotoa ei onneksi ole taas vaihteeksi näkynyt. Menee näköjään niin,et noin kuukauden välein sitä tulee.

Eilen oli mun synttärit ja sain mieheltä kultasepänliikkeeseen lahjakortin. Kävin aamulla hakemassa itselleni IHANAN Kalevala korusarjan Talonsydän riipuskaulakorun.

Tillu&Hippu 14+5 :heart:
 
panacea mulla on tyypin1 diabetes,sairastanu tätä jo 16 vuotta että pitäs olla jo tuttua touhua,mutta raskaus saa aina systeemit sekasin! sitten kun pitäs vielä olla kaiken melkein tiptop ja sitten kun tulee näitä päiviä niin hermoja koetellaan! :mad:
On ne sokerit nyt ok,sain talttumaan ne pitkällä aamulenkillä ja vähällä syönnillä!

tillu79 hyvä että kaikki ok,jospa ne vuodotkin siitä asettus.

missy samoilla linjoilla sun kans siinä että kun ei ole tarvinnu kokea alkuraskauden keskenmenoa tai keskenmenoa ollenkaan niin ei oikein osannu pelätä sitä. olen kyllä toivonu että jos jotain on vialla niin vois mennä jo alussa kesken,on ne keskeytykset myöhäisillä viikoilla niin rankkoja! En toki väitä että keskenmenotkaan mitään helppoja olisi!! Mulla onnes diabeteksen ja edellisen keskeytyksen takia ultria n.3 viikon välein,niin nyt luulisi hieman aikasemmin huomaavan jos jotain vialla. ei tarvitse sinne rakenneultraan asti odotella.

Mulle ei kyllä makea uppoa ollenkaan,hyvä vaan näiden sokrujen takia! tänään söin yhen kinderin kun oli hoitolapsen sykyjuhlat,niin tuli siitä ihan karmee ällö olo! vettä piti juuva varmaan litra sen jälkeen! :x

Taitaa taas joku nyplätä kun navan alapuolella tuntuu jotain....toisaalta toivon että se on vauva,mutta jos keskeytykseen joudutaan niin jotenkin olisi "helpompi" ajatella että pikkuinen ei olisi enää hengissä...sori jos jotain nyt kauhistuttaa tämä mun kirjotus! Kun edellisessä keskeytyksessä vauva oli vielä hengissä kun lääkitys alotettiin ja ne pumppas mut niin täyteen kipulääkettä kun ei tarvinnu "säästellä" vauvaa niin kuin normaalissa synnytyksessä. Jossain vaiheessa tyttö sit menehtyi. Siksi olisi minusta helpompi jos toinen olisi jo mennyt ennen keskeytyksen alotusta...
Anteeksi nyt kauheesti jos aiheutin järkytystä ja pahaa mieltä!!
vaihetaan aihetta,jookos?!

kaktuspiikki 14+5
 

Yhteistyössä