Keskenmenon jälkeen plussanneet - kevät 2011-> *päivittäkää tietonne!*

sandemar: oi ihanaa, onnea!!!!!!!!! :heart:

syysmyrsky: peukut pystyssä :)

meikäläistä jännittää jo... paitsi kipeiden supistusten keskellä ei voi jännittää paljoa kun keskittyy vaan puuskuttamiseen ja itkemiseen... mutta vielä ei ole supparit kestänyt kuin max 1,5h putkeen, eli ei vielä olla sairaalaan menty. aika kovin väsyttää kyllä noi kipeät poltot, toivottavasti ehdin nukkumaan vielä ennen tositoimia.

Voikaa hyvin!
tömpsis ja super 40+6
 
... ja ehdin sitten useampaankin otteeseen näköjään :p

huomenna aamulla soitto sairaalaan, että monelta kannattaa mennä käynnistykseen... ei vois sitten enää enempää pelottaa ja ottaa päähän! :headwall: käynnistys tehdään cytoteceilla, joista on siis keskenmenon tyhjennyksestä todella surkeet muistot :'( onneksi määrät on murto-osa siitä, mutta silti...

pitäkää peukkuja, että selviän kunnialla ja että jää jotain positiivisiakin muistoja...
ensi kerralla taidan olla jo Äiti, voi kääk :D

Voikaa hyvin ja kaikille onnellista odotusta!!! :heart:
tömpsis ja super 41+5
 
Tsemppiä Tömpsis!! Uskon, että varmasti pelottaa. Itelläkin synnytys jo usein pyörii mielessä. Hui kun nousi karvat pystyyn ku näin sanan cytotec. Mullahan kans sillo turhaan yritettiin niil tyhjennystä km:n jälkeen. :(

Mutta tuuhan sitten kertoilemaan kuulumisia jahka kotiudut :)

MamiJ&MasuRakas 29+6
 
Tömpsis, tsemppiä käynnistykseen! Mulla on käynnistetty yksi synnytys cytotekeilla, ja aika epäkypsästä tilanteesta ja hyvin meni, sulla on vkoja niin paljon että pienikin murunen voi saada sen aikaan että käynnistää :) Kuulemma noilla viikoilla käynnistyy jo tosi herkästi :)



( . )
Vko 36+2 menossa... eilen vika nla lääkäri ja kaikki ok: vauva lähtökuopissaan tosi alhaalla kiinnittyneenä, kohdunsuu on 3cm, kiinni mutta pehmeä. Muttei siis ihan juuri ole lähtöä tulossa

Painoa on rapiat 23kg tullut :ashamed: ihan samalla tasolla kuin kuopuksesta! eli samat 30kg:a on menossa rikki taas:kieh:
Turvotus on jotain ihan kamalaa :( Mutta ei enää kauaa jäljellä, pitää asennoitua siihen 42 vkoon, ja se vähän ketuttaa :kieh:
Mutta muuttopuuhiin päästään viel 2 pvää ennen laskettua ehkä, niin ehkä on yliajalle ainakin puuhaa:LOL:
 
tömpsis, hurjasti tsemppiä!! Jännittää sun puolesta! =)

Sandemar, hienoa että sait hyviä ultranäkymiä! :heart:

Neidille jaksamista viimeisiin viikkoihin! Sielläkin ollaan jo loppusuoralla. :)

(.) Mä en näytä pääsevän pelosta mihinkään, vatsa ei ole juurikaan kasvanut ja se huolettaa. Viikko vielä pitää odotella seuraavaa neuvolaa. Tää odotus on kyllä todellakin yhtä odotusta! : /

Imoen & Mantti 15+1
 
Mua kovottelee ja supistaa, ei oo kovin kivaa....mulla on jumppaava kohtu ja pelkään sen taas tekevän samaa mitä ekassa raskaudessa: supistelut tunnistin vkolla 16 ja vkot 24-26 olin osastolla, poika syntyi vkolla 34. Pelottaa ennenaikaisuus, yritän vaan ottaa iisisti. Pienikin liikkuminen saa vatsan kovaksi ja ihan levossakin se tiukentuu, ei oikein mitään uskalla tehdä.

Sandemar 10+4
 
Tömpsiiiiis!!!!!!!!! Jokos on vauva maailmassa? :D

Imoen mä en kans lakkaa pelkäämästä. Siksi mies sanoi et hommaa se doppleri ja mun pitäisi se saadakin huomenna. Mä en tykkää elää niin etten tiedä missä mennään, oon sellainen luonne joten ehken se doppleri helpottaa sit oloa :)

Piti noista cytotekeista sanoa sen verran et mulla on yksi synnytys käynnistetty niillä ja sit on yksi keskenmeno hoidettu niillä ja ovat ihan eri asia joten ei kannata pelätä synnytyksen käynnistystä niillä :)

Champion ja Martta 12+4
 
Hei kaikille!

Meillä on nyt jo yli kolmikuinen tyttö :heart: Taisin luvata synnytyskertomusta tänne, joten tässä sitä nyt tulisi. Ensin kuitenkin onnittelut kaikille plussanneille ja ultratuille, erityisesti Sandemarille roppakaupalla tsempityksiä! Ja Hjannahille onnittelut vauvasta tietysti! Toivottavasti saadaan pian myös tömpsiksen kuulumiset :)

Kesäkuussa oli siis meidän H-hetki, laskettu aika oli 19.6. Eka synnytys käynnistyi supistuksilla ja toinen lapsiveden menolla leikkipuistossa, joten jännityksellä odoteltiin, miten nyt käy... Noh, 13.6. illalla istuin lastenhuoneessa sängyssä esikoinen sylissä iltasatua lukemassa, kun tuntui lorahdus. Ensin ajattelin, että kuvittelin vain, kunnes lorahti uudestaan ja reilummin ja tuli kiire vessaan ennen kuin lapsiparan sänky kastuu :D Kaiken kaikkiaan oli kuitenkin kivampi, että lapsivedet menivät kotona verrattuna siihen, kun sitä alkoi tulla tulvimalla asukaspuistossa leikkijunan vieressä...

Supistuksia jäin odottelemaan kun olin synnärille soittanut, vedet menivät puoli kahdeksan jälkeen illalla ja supistukset alkoivat oikeastaan vasta yhdentoista jälkeen. Anoppi tuli jo valmiiksi yöksi ja mieskin meni lopulta nukkumaan kun tuntui, ettei homma etene. No, siitähän ne supparit tietysti voimistuivatkin :) Supistuksista tuli tiukempia ja välikin lyheni puoleen minuuttiin - minuuttiin. Kävin itse vessassa kokeilemassa kohdunsuun, pari senttiä oli vasta auki, mutta edellisestä kerrasta viisastuneena tiesin, että synnärille on lähdettävä niin kauan kuin pystyy jotenkuten autossa istumaan. Yhden jälkeen yöllä kai lähdettiin, Naistenklinikalla vastaanotossa kätilö katseli kun kerkesin yhden lauseen aikana supistaa useamman kerran ja vei suoraan synnytyssaliin :)

Näistä kolmesta synnytyksestäni tämä oli yllättäen ehdottomasti kivuliain avautumisvaihe, osasin kyllä vesien menon takia odottaa, että supistukset ovat kiivastahtisia ja kipeitä, mutta aina se vain osaa yllättää... En ole ennen onnistunut vetämään övereitä ilokaasusta, mutta nyt senkin sitten tein, menin kuulemma reagoimattomaksi synnytyssalissa ja taisivat siinä mies ja kätilö jo jonkin verran panikoidakin... Kutsuivat lääkärinkin paikalle, tietysti tuurilla päivystävä gynekologi oli kaverini. Onneksi kuitenkin tokenin ja pystyin jo hetken päästä moikkaamaan kuin normaali ihminen :)

Epiduraalin sain ja lisäannoksenkin, tosin taisin tunnustaa kivun ja ponnistustarpeen pikkuisen liian myöhään, koska kerkisin lisäannoksesta puutumaan sopivasti heti sen jälkeen kun pikkuinen oli maailmassa :D Noo, sattuuhan näitä... Kaksi ekaa ovat syntyneet jakkaralla, mutta tämä viimeinen tuli kylkiasennossa, kun en enää sängyltä kerinnyt mihinkään liikahtaa. Hiukan hartioita auteltiin ulos, mutta muuten ponnistusvaihe meni ihan sujuvasti, muutaman kerran muistan äkistäneeni. Ja bileet, istukka tuli spontaanisti, yhden käsinirrotuksen kokeneena olin tosi tyytyväinen ettei tarvinnut uudestaan samaan hommaan ruveta.

Nyt on sitten kolme ja puoli kuukautta eletty vauva-arkea, isot veljet 2 v ja 3 v 9 kk olisivat koko ajan hoitamassa ja pussaamassa pikkusiskoa, mutta äiti henkivartijana vähän toppuuttelee kun on tuo uhmaikäisten rakkaus joskus hiukan rajunpuoleista :)

Kerrottakoon tässä nyt sitten sekin, että lähete sterilisaatiota varten meni jälkitarkastuksen yhteydessä gyn. pkl:lle ja sinne poliaika on marraskuussa, mutta sen verran vanhanaikaisesti kävi, että meillä saatetaan muutaman viikon päästä uittaa tikkua pissassa... Elämme mielenkiintoisia aikoja :popcorn: Oi voi... No, jos käy vieläkin vanhanaikaisemmin, niin sitten pitää vain perua poliaika ja piirtää tulevan talon huonejärjestys uusiksi :whistle:

Hyvää jatkoa kaikille, taidan kyllä jatkossakin käydä täällä kurkkimassa, miten teillä menee!

Panacea ja tyttö
 
  • Tykkää
Reactions: Neiti-81
Vihdoin kotona ja koneen äärellä!

21.9.2011 meille syntyi maailman suloisin pieni tyttö 3005g ja 50cm!!! :heart:
Loppujen lopuksi kaikki hyvin vaikka kiireelliseen sektioon jouduinkin. Kerron kaiken kunhan kerkeän naputella pitkän tarinan :)

Kiitos teille tuesta ja turvasta ja juttuseurasta tässä ketjussa! Toivon sydämeni pohjasta, että saatte kokea tuon syntymän ihmeen ja nähdä kuinka olematon siittiö ja munasolu saavatkaan kummallista kauneutta loppujen lopuksi aikaan :) Me olemme niiiin kiitollisia että tämä raskaus sujui hyvin! Onnea jokaiselle odotukseen!!!

Miten paljon voikaan pientä ihmistä rakastaa
miten paljon voikaan suloista naamaa ihmetellä
miten paljon voikaan ihminen itkeä ihmeen nähdessään
miten paljon voikaan onnea tuo tuoda tullessaan

Super-onnellinen Tömpsis ja Super-suloinen Super pian 6vrk :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Neiti-81
tömpsis Onnea kovasti! :)

Täällä nt-ultra takana ja kaikki hyvin! :heart: Olin niin onnellinen et nauroin niin paljon meinas vauva seota masussa :) otti kaikkia missimäisiä poseeraus asentoja ja kätilökin sanoi että päivän kuvauksellisin :) Ehkä nyt voin rauhallisin mielin lähteä nauttimaan tästä onnesta!
 
  • Tykkää
Reactions: Neiti-81
Tömpsis ja Panacea onnea!:heart:

syysmyrskyllä ihania uä-uutisia:heart:



Tänne ei mitään uutta, lopun odotusta.
Olen jostain syystä nukkunutkin oikein poikkeuksellisen hyvin, närästys on helpottanut! se tekee varmaan osansa :)
37+1 vkon neuvola suoritettu ja sielläkin kaikki ok.
seuraava sit 38+1.. ja sit 39... ja 40...
tuntuu et siellä saa juosta joka välissä.
Kilpirauhaskontrolliin pitäs laahustaa vielä tällä viikolla.

T:Neiti 37+2
 

Yhteistyössä