**~*Keskenmenon jälkeen plussanneet! Joulupino!**~*

Voimia RouvaPikkuMyylle :hug:
Tervetuloa minunki puolesta Nanniina :wave:
Onnea mukavista ultrakuulumisista Kärppis ja Kleopatra :flower:
s-anttu sä olit tuntenu jo liikkeitä varmasti ihanaa :D Mä ootan niitä niin kovasti, mut mitää ei viel tunnu, ehkä oon vähän malttamaton, esikoinen kuitenki tulossa :ashamed:
Hurjaa todella, että säkää et oo enää kauan täällä NP! Viikot on alun jälkee lähteny lentoo.

(.) Mulla on ollu tosi hyvä olo ja oon jaksanu käydä kuntosalilla ja jumpassa, ihanaa ku ei tarvii jättää niitä. Mulla on kyllä heti selkäoireita jos oon urheilematta että ihan pakko on päästä. :kieh: Hassua, että mun paino on laskenu alun jälkee normaaliks, vaikka kuitenki maha on kasvanu :p Mä olin ihan varma, et on monta kiloo tullu lisää, mut ihan hyvä vaa ettei oo :D
Ens viikolla on neuvola ja mä ootan vaa, et pääsee kuuntelee sydänäänii. :heart:
Jännä muuten huomata miehessä tapahtunu muutos raskauden edetessä. Se on jotenki paljon kärsivällisempi ja jaksaa mun mielialamuutoksia ja itkuja, joita on sillon tällön tullu... :whistle:
Mutta nyt saunaan, huomenna on vapaata töistä!!! :D

Sophia ja Muru 15+0 POOOOKS!!

Munki mies o iha mahottoman ihana, se aina on iha hädissää ku itken jostai. Mut nykysin se jo on tottunu siihe ni tulee aina vaa hirmuisesti halimaan ja suukotteleen sekä pyyhkiin kyyneleitä :heart: Kyl on niin ihanaa ku on tuollainen mies vierellä kannustamassa tällaisellaki taipaleella! En tiedä mitä tekisin ilman sitä :heart:

AAM
Meritähti täällä se on vaikea uskominen joskus vielä hakusess kuin vetää pipo kireellä kuin ei olis raskaana :D kauppakassit ja poika puoliks sylissä, suppareita solkenaan.. :whistle: :headwall: HYI EI SAA kiusata itseään, vaan pitäisi arvostaa ja antaa itsensä olla "tyyneyden ja rauhan tilassa " jkun siinä kerran "on päässyt"..

Noi odotuksen persii kireenä ja kylmä rinki otsalla-viikot ja muualla on niin rassaavia.. ehkäpä sitä tajuaa tän pikku hiljaa kun alkaa olemaan toisella kolkilla.. ;) KAI ?

Bai thö vei ennenkö unehdan (taas jtn) onnea kärppis moore gööörls ja Kleopatralle onskulit kans I ultran hyvistä tuloksista :hug: :p

Nanniina :hug: :flower: onneksi olkoon.. :)

Pahoinvoiville lohtuhaleja ja selkääntapuja. . . kroppa toimii ja hormonit jyllää, mikä jees mutta laatoitus, nou kiva.. :( toivotaan pikaista ohimenoa (paha olon suhteen)

NP, Luminia, Orchid ja Toive sekä Danjuska teillä kohta kaikilla enempi lähempi koitos edessä pian... :xmas:
kaikkia jänskättää Erkkinä tietty... =)

:heart: :lla AM & hippunen 22+1

Nimra
Hei Kaikille :wave:

Pahoitteluni, että olen ollut täältä poissa enkä juurikaan muutenkaan kykene täällä käymään, kun omat kivut on vielä aika kovat, mutta EN UNOHDA teistä kyllä ketään, niin SUURI TUKI olette ollut minulle, miehelleni ja myös tuolle tuhisijalle :hug: :heart: Ihan ensimmäiseksi, että KIITOS IHAN KOKO PERHEELTÄ JA SUUREN SUURI :hug: KAIKILLE

Rva Pikkumyy Olen täysin sanaton.. :'( Itkin ja itkin...ja itken :'( :'( :'( vieläkin, kun mietin miten tällainen joillekin tulee monta kertaa koettavaksi.. :headwall: Haluan lähettää täältä mieheni kanssa suuren halauksen :hug: ja voimia tulevaan ja KAIKKEA HYVÄÄ ja en tiedä että onko minun oikein sanoa, mutta älkää vielä kokonaan luopuko toivosta :heart: Elämä ottaa, mutta se osaa myös antaa.. Antakaa, vaikka aikaa kulua hiukka enemmän ajattelematta ja..sitten mietitti uudelleen, mutta tietenkin päätös on teidän ja edelleen suuresti voimia teille :hug:

Täällä oli myös monilla hyviä uutisia niin ultrista ja äpoli käynneiltä, joten kaikille suuri stemppihali sitten eteenpäin!!! :D

Ja UUSIA ODOTTAJIA on tullut myös joten onnea kaikille uusien elämien kantajille :heart: Mahdottomasti vauvalimaa matkaan mukaan :wave:

Sitten...kaikille muille jotka on kipeinä tai muut perheenjäsenet on kipeinä niin stemiä :wave: Sairastaminen on niin pee****ä |O |O

Kovastihan täälläkin vaan masut kasvaa ja vauvat jo kovasti potkii!! IHANAA :heart: :heart: Niin se elämä yllättää ja on se niin ihana ja ihmeellinen asia. Sitä mun piti sanoa vielä (varsinkin esikkojen odottajille ), että nauttikaa siitä masustanne ja niistä liikkeistä, vaikka ne kipeetä tekeekin :LOL: On se vaan niin outoa kuitenkin, kun ei olekaan enää massua..eikä kukaan potki :eek: Joskus olen yöllä herännyt, että missäs on maha ja vauva..., mutta tuolla se rakas pinniksessä tuhisee :saint:

Omassa olossa ei ole siis juurikaan mitään "hyvää" muuta kuin, että olen ÄITI :whistle: Tarkoitan, että en olisi ikinä uskonut olevani näin kipeä ja "saamaton" sektion jälkeen, mutta kivut on huh huh... |O |O |O Noh, jospa jo kuukauden kuluttua onnistuisi normaali touhuaminen.. :D Massu ja selkä on ihan "rikki", mutta... hiljaa hyvä tulee.. Ilman isäntää en kyllä oikein pärjäisi, joten onneksi on ukko kotosalla :p On tämä rankkaa sillekin, kun joutuu tekeen KAIKEN, kun mut on istutettu LEPOON ja täytyy myöntää, että KERRANKIN NOUDATAN OHJETTA LEVOSTA :LOL: :LOL: Kun EN OIKEASTI kykene MIHINKÄÄN :eek: mutta en ota stressiä sillä se on normaalia B)

Imetys sujuu vähän niin ja näin, mutta katsellaan miten se alkaa edetä.. :snotty: ja jos ei etene niin sille ei voi mitään ja sitten mennään pullotellen ja tutilla ;) Olemme sen isännän kanssa päättäneet, että emme ole yhtään sen huonompia vanhempia ellei imetys onnistu, sillä yritämme kaikkemme :flower: ja tiedämme, että Annilla on kuitenkin hyvä olla, vaikka maito tulisikin tutin myötä =) Sillä tärkeintä on kuitenkin, että olemme rakastava perhe ja pärjäämme yhdessä :hug:

Synnytyskertomuksen voisin kirjoittaa...jos sen vielä jaksaisin tässä istuessa vääntää... sitten on mentävä lepäämään ja heräteltävä tytär syömään, kun Anni on niin nukkuvaa sorttia, että se on kun äitinsä :D En tehnyt muuta kuin nukkunut ja syönyt..nukkunut ja syönyt.. B)

Eli perjantaina 5.12 klo 09:45 menimme polille tarkistukseen (pissa puhdas, hyvä tasainen käyrä, sisätutkimus ok..paikat auenneet ja pehmenneet ) ja sit ultralla lääkäri totesi, että kyllä tämä näyttää nyt olevan niin iso (yli 4 kg ), että käynnitys me tänään aloitellaan ja antoi meidän viedä auton kotiin ja hiukka syödä...ja kotoa sit kamat kasaan..ruokaa naamaan ja pikkuveli sitten vei meidät sairaalaan. Olimme siellä ehkä joskus klo 13 ja pääsin huoneeseen jossa otettiin sitten käyrää..ja isäntä lähti veljeni kanssa sitten pois ja lupasin ilmoitella..

Noh, käyrää otettiin kaksi kertaa ja supistuksia tuli 9 min välein (en itse huomannut ) ja vauvan syke oli 180 ( eli LIIKAA ) ja minut siirrettiin synnytyssaliin kokoaikaiseen tarkkailuun (mistä lääkäri näkee vointini ja vauvan voinnin ) muihinkin huoneisiin. Noh, en ehtinyt sitten olla siellä salissa juurikaan 15 min pidempään, kun lääkäri saapui ja sanoi että kiireellisenä mennään =) SYYNÄ: Vauvan huono syke, joka johtui napanuoran mekaanisesta puristuksesta (ELI:Oli puristuksissa vartalon ja kohdunseinän välissä ) ja ahtaan lantioni takia eivät halunneet riskerata, kun kyse oli kuitenkin vauvan hapensaannista.

Leikkaus itsessään sujui ihan hyvin mikäli se tuntui kyllä erittäin epämiellyttävältä |O ja kauhe repiminen ja tunkeminen siellä tuntui. Kaikki tehtiin spinaalipuudutuksessa..ja mä taisin siitä kuulemma "toipua" siitä liiankin nopeaa, kun jalkani pelasi jo salissa lääkäreiden ommellessa mua kiinni :LOL: Hyvä etten potkassu lääkäriä :whistle: Totesi vain, että täällähän liikkuu jalalt :LOL:

Noh, tyttö syntyi klo 15.14 ja lastenlääkäri oli paikalla ja antoi tytölle apgar-pisteissä 10/10 :heart: kaikki ON siis loistavasti. Mies odotti lastenhuoneessa ja oli Annin seurana sen aikaa, kun olin heräämössä itse ( n 2 h ) sitten pääsimme huoneeseen ja siellä se yhteinen taival alkoi.... opettelulla ja tutustumisella :D

Parin päivän ikäisenä Anni käytettiin lastenlääkärillä ja siellä oli kaikki kunnossa eli nyt kuitenkin hän on täysin terve täysi kymppi :heart:

Tyttö nukkuu todella paljon ja pitkiä aikoja joten hän on helppohoitoinen ainakin nyt :snotty: ....meille kuitenkin sanottiin sairaalassa, että ei saisi nukkua ilman syöttöjä yli 6 h, joten joskus on heräteltävä... :whistle: kun toinen vetelis vielä niin makeita unia :xmas:

Arki on kuitenkin ihan hyvin alkanut rullaamaan ja terveydenhoitaja tulee käymään meillä torstaina.. katsomaan miten pärjätään ja samalla sitten tarkistaa mun ompeleet (kun määrättiin pidempi tikkien poistoväli ) ja saa sit kysellä mitä haluaa.. ja niitä kyssäreitä varmaan on B) ja ehtii vielä tulla ja monesti =)

Täytyy kyllä myöntää, että tämä perhe-elämä ja VIHDOINKIN se oma lapsi...niin mitä tässä enää voi muuta elämältä pyytää ? Kaikki on kunnossa. Isoäitini josta pelkäsin reaktiota, että kun emme kasta tyttöä niin olikin HYVÄ. Hän kävi sairaalassa omien vanhempieni kanssa ja siellä sanoi, että voihan tytöstä ottaa kuvan kastemekko päällä silti ja mä tuumasin, että TIETENKIN ja saahan se mekko olla nimiäisissä päällä :saint: joten ei oikein voi parempaa enää toivoa... Kaikille erittäin ihanaa jatkoa ja lupaan tulla käymään täällä AINA, kun ehdin ja kuntoni antaa myöten. Sitten, kun olen parantunut niin varmaan käyn useamminki... :Whistle:

Mitenkäs sinne kerhoon muuten mennään ja keneltä niitä salasanoja sai ?! Mä olen jo unohtanut :ashamed:

Suvi, Eero, Anni-tytär ja Vili-kissa :heart:

Nanniinalle tervetuloa!!!!!!!!
Toivon oikein ihanaa odotusta ja pientä tuhisevaa pakettia sateenkaaren lopussa. :heart:
Meritähti täällä mies on ollut positiivinen koko raskauden ajan. Sit 1kk sitten ennen ä-polia olin kauheen hermona ja jutuillani pelottelin miehenkin. Sillä oli sit ollut aika uneton yö ja meikä vaan kuorsasi. :LOL: Eli joo. :saint:
s-anttu mul oli kans suppareita aikaisin ja sit ei mitään. Toivotaan et niitä ei tulisi paljoo sullekaan (ei saa rehkiä liikaa), koska voi helposti joutuu vuodelepoonkin. :/
Kärppä tuhansittain onnitteluja tyttölupauksesta!

Sophia Niin en kauaa täällä tosiaankaan tuu notkumaan. Sellaistahan se on: toisesta laidasta levitään & kadotaan ja toisesta sit tulee tilalle uutta verta. Kyllä aika on mennyt nopsaan sen jälkeen, kun pahimman yli pääsin. En olis uskonut et onnellisesti loppuun päästään.
Saitko muuten sen dopplerin???
Onnee poksuista!
SS Kyllä miehiltä varmasti vaaditaan enemmän raskausaikana. Hormonaalinen nainen on varmasti hankala. :kieh: Voi raukkoja! :saint:
AM Sullakin on aika paljon viikkoja jo kasassa! :flower:
Nimra Olipas ihana lukea kuulumisia. :'( Niin onnellinen olen teiän puolesta! :wave: Sektion jälkeen imetys voi olla vaikeaa, koska maito ei nouse välttämättä nopeasti ja helposti. Yritä vaan, mut jos ei voimat riitä, niin eihän se oo pakko. Se ei ketään tee huonommaksi äidiksi. :hug:
Kannattaa liikkua niin paljon kuin vaan voit. Silleen paranee nopeammin. Eli särkylääkettä vaan naamariin jos ei muuten kykene.
Kuulostaa tutulta tuo leikkaus. Minusta se tuntui vain oudolta kun tuntui nykimistä, mut ei sattunut tai ollut muita tuntemuksia. Se on outo tilanne tosiaankin.
Ihanan lapsen ootte saaneet kun on noin rauhallinen. Kateellisena saa tuota kuunnella. :ashamed:
Niin sen salananan saa kai Vimpulalta. Hänen nikki ( oliks se nyt Vimpula 05 ja 07?) on etusivulla. Tuu moikkaamaan kun kerkeet!!!! :heart: Täältä tullaan perässä...
NP ja :xmas:

SusSoo
Nimran kuulumisia oli mukava lukea. Mä henk.koht. toivuin aikoinani sektiosta sikahitaasti. Olin tosi kipeä ja vasta yli kuukauden kuluttua pystyin kävelemään normaalisti. Siihen asti hipsuttelin lyhyitä askelia selkä kumarassa. Mun toipumista hidasti se, että leikkaushaava aukesi jo sairaalassa ennen kotiutusta. Vaikkakin äitiyskortissa lukeekin, että haava kotiutettaessa kiinni jne. :eek: No yrittäväthän ne sulkea sitä uudelleen siellä sairaalassa kaiken maailman haavateipeillä... Mukava, että leikkauksesi sujui hyvin (onneksi et potkaissut ketään :) ) Ihanaa että teillä on kympin vauva!

(.) Täällä jännittävät viikot nyt meneillään. Aikaisemmat km:t tapahtuneet rv 6-9 välisenä aikana, yksi rv 14. Ensimmäinen ultra on äippäpolilla joskus tammikuussa. Ajatuskin tuosta itkettää ja kauhistuttaa. Olen niin monet surulliset uutiset kuullut siellä ultrassa, joten pelottaa kamalasti ajatuskin mitä tällä kertaa siellä meille sanotaan. Itku siellä tulee molemmilta, oli uutiset sitten mitä tahansa.

Äsken paketoin joululahjoja ison kasan. Sain sen verran itselleni virtaa päikkäreistä, että jaksoin jotakin joulunkin eteen tehdä. Muuten kyllä tulee tonttuiltua puoliunessa tämä joulu :xmas:

terkuin Sussoo ja Suloinen 8+2 (8+4)

Mut eikös sitä sanota, et lapset on muutenki vastasyntyneinä ja pieninä tosi rauhallisia ja nukkuvat paljon? Eikös sit vast muutamien vkojen/kuukausien päästä muutu jos on muuttuakseen? Tosin hyvähä se vaan ois jos Nimra teidän muru ois semmosta rauhallista sorttia :) Ihana oli lukea kuulumisia! :heart: :flower: Mieki nii ootan tuota et sais pikkuisen syliin! Mies usein jo puhuukin et enää 4kk ni meil on vauva jne.. Tuntuu nii oudolta :saint: Ja mie yritän ainaki sit masusta nauttia jahka se kunnol alkaa kasvaa ja potkut tuntuu kovemmin =) Ku tuntuu jo nyt et sit sitä tulis iso ikävä :D

Sussoo eiköhän tällä kertaa kaikki ole hyvin!! :heart: :hug: :flower:

Kärppikselle onnea sukupuoli tiedosta :D

Nimra Tiedän kokemuksesta kuinka inhottavaa kipuilua on section jälkeen :( Itsellä sectio kohta 8 vuotta sitten

Sussoo Samanlaisilla kauhunsekaisilla fiiliksillä itekkin olen ultraan mennyt.. Raskaudenkeston määritys rv 9+4 kun oli niin en uskaltanut katsoa ruutuun vaan kysyin, näkyykö siellä mitään elävää? Lääkäri siihen että uskaltaa katsoa, syke näkyy :D

Sama nyt oli np-ultrassa. Olin varautunut pahimpaan ja katsoin ruutuun heti ja totesin vaan et ompas siellä iso möhkäle ja sitten se liikahti ja samalla unohtui niskaturvotukset ja sentit ja millit!! :LOL: Jälkeenpäin katsoin neuvolakortista että mikä se turvotus ollutkaan kun en kuunnellut lääkäriä :ashamed: Tärkeintä siis oli että siellä oli elämää :heart:

Ja lisäksi kun kaikki olikin mitä parhainpäin, mitat ym muut, on olo vieläkin onnellisempi :heart:

Tsemppiä kaikille jännittäjille ultraan ja sydänten kuunteluun neuvolaan! Tiedän miten pahalta tuntuu olla epätiedossa! :hug:

Nimra
SuukkoSuulle On kai lapsoset vastasyntyneitä rauhallisia...ja nukkuvat paljon, mutta mitä siellä sairaalassa kuuli ja näki niin kyllä tuo tytön tyllerö tuossa sitterissä on kiltti :D ja tosiaan tullut äitiinsä joka herätettiin syömään, kun olisin muuten itse nukkunut vaikka kellon ympäri :LOL: :LOL: Vierustoverin vauvakin oksenteli monet yöt ja puklautteli...ja valvoi, sit oli koliikkivauvoja, massuvaiva vauvoja...kaikenlaisia siis, mut meidän neiti vaan veti sikeitä :D :LOL: kiltti tyttö = äitiinsä tullut :heart:

Joo, voihan se olla että tuo tuosta muuttuu, mutta en usko että kovin kamalaksi ja hankalaksi muuttuu...nytkin on vedellyt muutaman inahduksen saattelemana unia ja möykkää ympärillä vaikka kuinka =)

NullPoints Mä en tajua mistä se yv laitetaan :whistle: :ashamed: :ashamed:
Mä en tosiaan tiedä tuosta imetyksestä, kun on tosi hankalaa, ku nmaito nousee hitaammin sektion jälkeen ja sit kun joudun käyttään tuota kumia ja Anni ei kovin innostuneesti kumia ime, kun se on hiukka "hankala" :snotty: Mut kiitos kommentistasi imetykseen. Ei se tosiaan määritä sitä miten hyvä on äitinä ja noin muuten vanhempana ;)

Pakko kysellä teiltä jo lapsia saaneilta, että jos on tosiaan nukkuvaa sorttia oleva lapsi niin kuinka pitkiä syöttöväjelä te olette pitäneet ? meillä pisin 6 h ja sanoi sairaalassa ettei pidempiä sais olla :D Sit vielä sellainen juttu, että..onko sillai olemas mitään (tiedän siis ettei tarkkaa ) mutta jotain keskiarvoista määrää sille kuinka paljon ja nopeaa maidon määrä vauvalla lisääntyy ? Eli kuinka paljon vastasyntynyt syö/vrk noin suunnilleen ja kuinka se maidon tarve kasvaa ? Ihan kokemuksia vaan kyselen :wave:

Onnea vaan vielä kerran kaikille!!!!!!!!!!!! :heart: Niin paljon sydämestäni sitä täältä kaikille toivon :hug: :flower: :heart:

SS En oo varma tuosta ollenkaan. En oo ainakaan huomannut et mistä kohti vois silleen tehä. Jos joku fiksuna tietää, niin kertoo.........
NimraTossa on sulle linkki mis näet Vimpulan vanhan viestin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t970029,125#m10014852
Siitä nimen alta olevasta kirjekuoresta paina ja saat sit yv:n tehtyy...........
Imetyksestä Mulla oli kans tosia vaikeaa alussa kun maito ei meinannu nousta. Siis sain sen babybluesin sen takia. Itkin et minusta ei oo ees maitoo antamaan, miten musta on äidiksi...... :LOL: Eli silleen........
Minulle ainakin sanottiin et rinnat erittävät sen verran kuin vauva tarttee ruokaa. Eli jos nyt vauva nukkuu ja on tyytyväinen, niin se saa tarpeekseen. Tuo 6 tuntia on varmasti kuitenkin ihan hyvä väli enimmillään. Maitohan on tosi rikasta aluksi ettei sitä välttämättä paljoo ees tarte.
Meillä neiti heräili usein ja sil oli karmee nälkä. Olisinko kaks kertaa per yö heränny imettämään. Eli olin aika puhki alussa..... Menin sit aina päivällä nukkuu kun neiti nukkui, koska muuten en olisi öitä jaksanut sen kans hillua.
Ja jos vaavilta tulee kakkaa joka toinen päivä, niin se saa tarpeekseen maitoo.
Mulla imetyksen kans oli se jännitys et oma mutsi ei koskaan siinä onnistunut. Sen takia ajattelin et tuskin minäkään. Mut sen verran erilaisia ollaan, et ei se silleen mennytkään.
Niin ja rauhallisuudesta. Ei kaikki oo rauhallisia todellakaan. Toisilla on yhtä he...iä alussa. Synnärillä viimeks oli vaikka minkälaista huutajaa... Ja oma neitikin oli aika vaativainen. Sit neiti oli aikamoinen tissitakiainen muutenkin. Hätkähti hereille joka kerran kun rinnalta siirsi pois ja ei olisi halunnut yksin nukkuu, vaikka kuinka laittoi kapaloon jne. Sen takii annoin sit tutin käyttöön, et jotain turvaa sai, koska en kai minä siinä pysty joka sekunti olee.....
SusSoo Kurjaa et sun haava repes tolleen. :eek: Mun haava oli ok. Ainut mikä on harmittanut jälkeen päin on se et olin niin puhki alussa (mua kun vietiin ruuatta monta päivää kun käynnisteltiin) et ei minusta ollut liikenteeseen kun vasta toisena päivänä. Silloinkin vaan vessareissulle ja takas. Toivon nyt et jaksaisin liikkuu nopeemmin. On tarpeeks paha et oon joulun siellä, mut en tosiaankaan haluu olla lisä päiviä... Eli ylös ja liikenteeseen on mun ajatus.
Toivotaan et nää tulevat viikot menee hyvin sulla. En minäkään pystynyt nauttimaan raskaudesta ennen kuin olin mennyt ne vanhat epäonnistumis etapit ohi. :ashamed:
Niin toivon sydämestäni et kaikki pinolaiset saavat vauvan ja ettei enää kukaan joudu huonoo kokemaan. :heart:
SusSoo Minä olin aivan hysteerinen silloin kuin näin Tirrin ultrassa ja et kaikki on hyvin. Itkin kuin hyeena, jopa ä-polin tyypit luulivat et olin saanut huonoja uutisia...... Kaikki pelot ja stressi asiasta purkaantui kerralla. :whistle:

NP ja Tirri :xmas: 36+6

Juu ei siis ookaan aina rauhallisia vastasyntyneinä, mut tarkoitin sitä, et jos onkin erittäin rauhallinen ni se heräily ja huutaminen voi tulla sit vasta jälkijunassa. Tokikaan ei kaikilla tuu ja jotkut nukkuu tosi hyvin :) Ja sehän se vasta onni oiskin :heart:

Heippa kaikille!

Kiitti SS uudesta pinosta, hienolta näyttää! NP pääsi nyt kauan odotetulle lomalle ihan molemmista hommista :)

Paljon ootte taas kirjoitellut alkuviikon aikana. En ehtinyt lukea koko ketjua, mutta yritän päästä taas kärryille pikku hiljaa.

Pikkumyylle paljon voimia suruun :hug: En osaa edes kuvitella miten raskasta aikaa käytte läpi nyt. Jaksakaa olla toistenne tukena ja uskoa tulevaan :heart:

Sitten oli uusiakin tullut joukkoon! Tervetuloa ja onnea plussasta :flower: Tarrasukkia masuasukeille!

Kiva Nimra että jaksoit tulla kertomaan kuulumisia ja synnytyskertomusta. Tosi nopsaan oli kaikki tapahtunut! Ja sun liikkuva jalka leikkauspöydällä :LOL: siinä ei varmaan ollut sillä hetkellä mitään hauskaa, aika karmivaa jopa. Luuletko antoiko ne liian vähän puudutetta? Olen samaa mieltä NP kanssa siitä imettämisestä. Imetät jos pystyt ja jos et pysty, niin älä vaan tunne huonoa omaatuntoa tai huonoa äitiyttä! Rakkautta ja rajoja, niinkuin sanoit. Ruoka ei ole onneksi tässä maassa tissistä kiinni :) Paljon voimia sairaspedille!

Moni oli käynyt neuvolassakin ja minä myös tänä aamuna! Voitteko uskoa, et meillä oli taas eri neuvolatäti :/ Tämä oli nyt neljäs eri täti.... Ensi kerralla pitäisi olla sitten uusi vakkari, jonka pitäisi pysyä meidän raskauden loppuun saakka. Saas nähdä. Ja sen päälle viime viikolla soittelin hammaslääkärille tarkastusaikaa ja kunnalliselta puolelta kerrottiin, että nyt on viiden lääkärin vaje. Meidän alueella (lähes hämeen ydinkeskusta) ei tällä hetkellä ole hammaslääkäripalvelua!! Kyllä on hyvä tilanne! Mutta, kaikki meni hyvin, tässä meidän tietoja:

Rv 17+4
Paino 280 gr/vko (lähtöpainoon on ilmestynyt yht. 4 kg (koti vaaka selvästi valehtelee meillä :LOL: )
Hb 113
RR 90/60 mikä selittää mun heikon olon. Määrättiin vitamiineja ja enemmän nestettä.
Pissa puhdas
Syke kuului hienosti ja oli 150.

Tästä päästään taas siihen, mistä olen valittanut ennenkin. Syödä pitäisi monipuolisemmin ja tasaisemmin, vihanneksia lisätä. Ruokahalua on kuin pienessä pitäjässä, mutta ei oikein ole energiaa laittaa, vaikka kokkaamisesta tykkäänkin. Saamattomuutta varmaan vaan työpäivän päälle. Ja vettä määrättiin nyt 2 litraa/pv. Itsekuria siis elämänhallintaan, helpommin sanottu kuin tehty.

Takas töihin :whistle:

Niinuska 17+4

Hui miten paljon tekstiä taas =)

Kärppistä piti tulla onnittelemaan ultrakuulumisista! :flower:

Ja ihana kuulla Nimran perheen hyviä kuulumisia =) Hienoa että tyttö on terve ja tyytyväinen. :heart:

niinuskalla kyllä mennyt hassusti siellä neuvolassa, ei ole kyllä kiva jos koko ajan on eri ihminen. Tuo on muuten ihan totta että mielellään söisi hyvin ja terveellisesti ja monipuolisesti mutta sitä energiaa hyvän ruuan laittamiseen ei aina tahtoisi löytyä.

AM on sitten vieläkin epäuskoinen vaikka viikkoja on nuinkin paljon, saas nähdä milloin se sitten iskee tajuntaan, jossain vaiheessa varmasti. :)

Ultrista oli täällä puhetta.
Minä en varmaan kanssa uskalla katsoa siihen ruutuun. Ja ajattelin sanoa sille ultraajalle että sano sitten heti näkyykö jotain. Viimeksi kun se ultrasi ja ultrasi ja halusi vielä katsoa paremmalla/uudemmalla laitteella kun "näkyi kuulemma huonosti". Huonettakin siis vaihdettiin.
Ja sitten vasta sanoi että siellä se vauva on mutta valitettavasti sykettä ei löydy.
Eikä meillä käynyt mielessäkään ettei löytyisi, me vaan jännättiin onko siellä yksi vai kaksi.
Nyt mie haluan heti tietää mitä näkyy.

Ja enpäs enää muista mitä muuta piti sanomani...aamuista neuvolaa odotellessa, sitten on yksi etappi takanapäin, pitäkää peukkuja mulle huomenna.

Meritähti :heart: Jellona 7+5

Oma äippäpoli käynti takana, eli oli se istukka ultra. Nyt ei enää ole istukasta vaivaa =) oli jo reippaasti korkeammalla kun mitä tartteis olla alatie synnytykseen. IHANAA! Mutta sen epähomogenisuuden takia, joudutaan vielä rv36 tsekkaamaan istukan toimintaa uudestaan. Napavirtaukset OK, lapsiveden määrän jotekin määritteli kanssa ultralla, joka oli OK kanssa. Vauva on todella alhaalla, minkä jo neuvola eilen kertoikin, ja pyörittää päätään ihan suoraan kohdunsuun päällä. Tekee ihan mukavan kipeetä välillä |O . Vaaveli kasvaa keskikäyrällä ja painoarvio nyt on 1875g jos samaa rataa kasvaa täysaikasena olis painoarvio 3700g mutta tiedossa kyllä on, että muutaman millin heitto mittauksessa tarkottaa parin sadan gramaan eroa :whistle: että ei taida olla sen pienempi kuin tuo 4042g painanut esikoinen.

Itsekkäästi nyt vaan kännykällä omat kuulumiset, palailen illalla koneella :wave:

Orchid ja pallero 32+0 RIKS RAKS POKS :heart:

Ollaanpas täällä oltu ahkeria!!! :D

Pisti uusi plussannutkin silmiin, nanniina?Onnea ja tervetuloa pinoon!!! :flower: =)

Nimra:Kiva kun jaksoit tulla kertomaan kuulumisia ja mukavaa kun olette päässeet kivasti alkuun vauvan kanssa =) Ja kiitos synnytyskertomuksesta...Ne jostain syystä nyt kiinnostavat aina vain enemmän ja enemmän :D

Kärppänä heinälatoon:No niin, tyttöä povattu! Niin meillekin eli saadaan vähän punaista pinoon :D

Kleopatrakin saanut hyviä ultrakuulumisia, jee! :flower:

Orchid:Hyvä, että istukka noussut pois edestä ja varmasti mukava tietää, että pääsee vielä ultraan tarkastamaan, että kaikki toimii kuten kuuluukin! =) Ja onnea poksuista! :)

Niinuska: No onpas ollut tosiaan monta tätiä sulla! Mulla vaihtui Suomessa vain kerran kun oma oli kesälomilla, mutta muuten oli sama. Tosin sijainenkin oli ihan pirun mukava niin en voinut valittaa! =)

NullPoints:Oot varmaan tuhannesti kirjoittanut, mutta tyhjä pää kun ei muista niin jos kerran Tirri on nyt pää alaspäin (ja jos pysyisi niin) niin tehdäänkö sulle joka tapauksessa sektio??? Vai oisko sulle sitten mahdollista halutessa koittaa alatiesynnytystä? Hävettää kun en nyt muista ootko jo tästä kirjoittanut kun sen ymmärsin, että Tirrin perätilasta johtuen se suunniteltu sektio ois... :ashamed: :/

(.):Huomenna neuvola, jossa on tulkki puhelimessa kun käydään nyt juurta jaksain läpi kaikki synnytykseen liittyvät jutut. Vaikka tutustumiskäynnillä tulikin perusteellisesti kuultua kaikkea niin hyvä tällaselle lahopäälle on nää jutut kerrata kun kerran untuvikko olen :LOL: Samalla sitten perusjutut niin näkee onko arvot kunnossa.

Mahtaakohan mun viikoilla saada vielä uida??? Nyt siis rv 36+3 ja täällä ei kuulemma tonne alapäähän kurkata ellei ole tarvetta. Vasta sitten kun oletan synnytyksen olevan käynnissä eli sairaalassa vasta...Oliko se niin ettei uimista suositella tulehdusvaaran vuoksi jos paikat pehmenneet/auenneet? Kysyn kyl tätä huomenna, mut jos jollain on jotain tietoa niin... :wave: Tosin mulla on vain bikinit täällä mukana niin kehtaako niillä edes uimaan mennä? En millään viitteis enää ostaa mammauimapukua ja mieli halajaa lillumaan veteen ja koittamaan täkäläistä "köyhän naisen" saunaa!!!

Löydettiinpä eilen keskiverto videokamerakin, jee! Synnytystä ei todellakaan kuvata, mutta kiva sitten saada Miniä ikuistettua hänen elämänsä varrella :saint: Mutta palaillaan taas!!!

Toive81 ja Mini 36+3 :heart:

morjes

jopas ootte olleet ahkeria. Nyt vaan pikana kun poika tuolta tpötteli tulla kun ei unta saanut.. ja on jo kaivautumassa vaatekaappiin piiloon :whistle: :heart:

Nimran
kuulumisia oli mukava lukea! :hug: kipujen kans jaksuja ja älä tosiaan siitä imetyksestä stressaa. sujuu jos sujuu.
meillä poika nukkui kans ekat viikot tosi paljon ja itse sain myös rintatulehduksen kun maito pakkautu ja jätkä vaan veti sikeitä.. enkä tajunnut silloin alkuun lypsää enintä pois. Meillä kun neuvola täti kävi kotona niin sanoi että voi herätellä syömään4-5 tunnin välein. Yöllä poika söikin sitten useammin mutta päivällä nukkui pitkiä pätkiä jolloin äidillä maito vaan lorisi. Myöhemmin sitten tuo maidontulo tasaantui ja poikakin alkoi vähän tiheämpää syödä.

Kärppikselle onne tyttö uutisista! =)

Ja mitä tuohon vauvan rauhallisuuteen tulee.. toki varmasti yksilöllistä on. Meillä poika pari ekaa kuukautta suht rauhallinen tapaus ja söi ja nukkui.. välillä valvoi ja seuraili ympäristöä.. Sitten vasta alkoi enemmän itkeskellä (ei silloinkaan paljon, mutta vähän enemmän kuitenkin) Aina ollut tosi rauhallinen ja tuumivainen poia.. Nyt vasta 3v tullut oikein kunnolla pojan koltiaisen oiretta kera uhman.. välillä ei tiedä itkeäkkö vai nauraa. :LOL:
vaikeimmat ja itkuisimmat hetket meillä oli jostain 4kk- 1v kun tuon ihon ja allegioiden kanssa taisteltiin. Mutta nyt ne onneksi takanapäin ja tulevaisuudessa tiedetään tasan tarkkaan että mitä vaatia ja että aina ei oma neuvolantätikään ole oikeassa :headwall:

jahas.. poika tyhjentänyt hyvin petivaate komeron :whistle: taidan lopettaa tähän ja palailen sitten kun kerkeen.. neuvolakin on iltapäivällä =)

MOI!

Edelleen tietokoneeton... tällä viikolla pitäis saada... :) Pikaisesti taas kaverin koneelta:

Rouva Pikkumyy :'( :'( Olen todella pahoillani!!!! :hug:

Nimra ONNEA ONNEA ONNEA!!! IHanaa että pieni prinsessa on maailmassa!!!

Vai Epsuplussannu?! MAHTAVA UUTINEN! =) :heart:

Täällä voidaan hyvin. Siippa tunsi liikeet ekaa kertaa masun päältä sunnuntaina. :)
Tulen pian aktiivisemmin takaisin!

EM ja Dodo 18+1 :heart:

Kauhiasti tekstiä taas tullu. Lueskelen huomena. Justiinsa töistä kotiuduin ja olo sen mukainen. Hammassärkyä tänään ollu, onneksi huomena taas pääsen sen kamalan akan luokse paikattavaksi :headwall: :headwall: ,. Jos se taas huutaa, ni sitten mä teen siitä valituksen, et silleen!
Pahoinvointia on kiitettävästi :x
Mymmis ja nöppönen 8+

Varovasti tänne kurkin, josko uskaltautuisin teidän seuraanne..

Täällä taitaa jo porukka tietää, että sen plussan sain vihdoin ja viimein :heart: Sydämelliset kiitokset onnitteluista kaikille!!
Täällä on pää niiiiiiiiiiiiiiiiin pökkyrässä vielä, en meinaa tätä todeksi uskoa sitten millään. Pelottaa myös ihan hirveästi.. :ashamed: Eikä se varmasti ihmekään ole, kun tässä on 2½ vuotta yritetty ja kolme km:a koettu.. Jospa tällä kertaa onnistuisi :saint:

Tuohon listaan sitten jos mut laitetaan niin laskettua aikaan en osaa vielä sanoa, joskus elokuussa se varmaan on :heart: Ikää on 38v, synnäri E-KKS, KM:t 12/06, 03/07 ja 10/07. Ja toinen lapsi ois tulossa jos Luoja suo.

Halit ja pusut kaikille!

epskeps: hienoja uutisia :flower: muistan sut tuolta kuumeilijoiden puolelta. sydämestäni uskon ja toivon, että kaikki menee pikkuisella hyvin ihan loppuun asti.
- - -
Rouva Pikku Myylle toivon jaksamista ja voimia
- - -

Oon ollut tosi hiljainen tässä pinossa, vaikka oon käynnyt säännöllisesti teidän juttujanne lukemassa. Taustalla on ollut pelko tään raskauden onnistumisen suhteen joka alkoi helpottaa vasta viikko sitten, kun pääsin onnellisesti niiden rv yli, jolloin jouduimme pari vuotta sitten siihen onnettomuuten ja poikani syntyi -menehtyi...Jotenkin tuntuu uskomattomalta, että tällä kertaa kaikki voi mennä hyvin ja saadaan oma pieni tuhisija syliin helmikuussa :heart: Mut varovasti alan siihen jo uskoa...Eilen olin neuvolassa ja oli juttua siitä, että todennäköisesti suuniteltu sektio tulee olemaan joskus 13.02, jos lapsi ei päätä itse alkaa syntyä aikaisemmin.

Onnellista ja turvallista odotusta teille kaikille!

T: Tuulen sydän (ex Luhtalemmikki)

Yhteistyössä