**~*Keskenmenon jälkeen plussanneet! Joulupino!**~*

Huomenta!
Heräsin tossa justiinsa, piti lähteä jumboon alennusmyynteihin, mutta toisin kävi :ashamed: . Mulla on ollu monena päivänä päänsärkyä, joka ei meinaa millään mennä ohi. Nytkin on, ei oo kivaa *murisee*
EM:lla on aivan ihana masu, just tollanen vauvis :heart: .
surusydän onnea prinssistä :heart: :flower:
(.) Mulla oli aattona päivällä elämäni mukavin kohtaus vessassa :x mutta onneksi olo parani, että päästiin lähtemään mummilaan ja pystyin syömäänkin. Aatto meni mukavasti. Illalla käytiin pienen haudalla ja kuopuksella tuli taas ikävä vauvaa ja kotona taas juteltiin halattiin. Meidän kuopus on niin herkkä ja tunteellinen siili :hug: .
No paluu arkeen maanantaina edessä, pitää nauttia vielä näistä päivistä, kun voi ottaa rennosti ja olla vaikka yökkärit päällä koko päivän...
 
Heippatirallaa! Nyt on sitten pyhät juhlittu ja ehkä täälläkin alkaa taas näkyä väkeä. Olen kyllä käynyt kurkkimassa että olisko NP:ltä tai muilta vauvauutisia, mutta ei vielä... Näköjään muuten maaliskuisiin on syntynyt jo eka vauva - hui! Ja tuolla tammikuisten pinossa niitä tupsahtelee yhtenään. Kai se on uskottava, ettei tässä kauaa enää mene itselläkään... :eek: =)

Surusydämelle onnittelut pojasta! Nyt ei taida olla suru sydämessä. :heart: :heart:

Toive, olipa sulla inhottava pelästys Minin liikkumattomuudesta. :hug: Tuo on tässä lopussa juuri ahdistavinta ainakin mulle, kun pitäisi ITSE laskea liikkeitä ja tutkia kaikenmaailman olotiloja ja eritteitä ja vetää niistä johtopäätöksiä, että onko jotain vialla. Alussa, vaikka se olikin raastavaa, sitä oli pakko ajatella, että itse ei oikein mihinkään pysty vaikuttamaan. Toivotaan, että saadaan molemmat neitokaisemme ulkomaailmaan ennen kuin äipät on ihan hermoraunioina!

Tuttiritari, pikaista paranemista sinne! Me mennäänkin ihan tasaviikoin. =)

Viimeksi kirjoittelin siitä neuvolalääkäristä, joka ei muuta saanut aikaan kuin huolestumista... No, tiistaina sitten terkka onneksi rauhoitti taas mieltä. Hänen mittaamanaan sf palautui normaalille käyrälleen (34cm), eli kyse oli vaan eri tavasta mitata. Ja lapsivettäkin tuntui hänen mielestään olevan ihan ok määrä. Ja nyt on tosiaan maha tippunut, sitä ei voi olla huomaamatta, ja kuulemma pääkin kiinnittynyt. Mitään muita merkkejä ei kyllä ole ilmassa, joten vahvasti uskon, että tässä ensi vuoden puolelle mennään. Vaikka sukulaismies veikkasi jouluaattona, että syntyisi huomenna (28.12.)... On kuulemma niin paljon noita mahoja katellut... :eek:
Aika raihnaista tämä oleminen kyllä jo on, että sen puolesta voisi alkaa tapahtumaankin. Tänäänkin käytiin pikaisesti parissa kaupassa, reissuun meni ehkä 1,5h ja sen jälkeen piti toipua 1h sohvalla. Huvittaisi kaikenlaista tehdä täällä kotona, mutta ei vaan jaksa. Yleensä on toisin päin: jaksais kyllä, mutta mikään ei huvita... No, sain sentään koneellisen pyykkiä pyörimään.

Ei muuta kun viikonlopun jatkoja mammat!

frizzante + neiti rv 38+2
 
HEI!

Kotio majauduttiin jonkin aikaa sitten Tirrin kanssa.
Eli me saatiin aivan hurmaava pieni poika sektiolla 24.12 klo 09.24.
Painoa ihanuudelle oli kertynyt 3220g ja pituutta 52cm. Pipo 34cm.
Täydellinen ihanuus tuo pieni mies on ja sitä olen siis vaan tuijotellut vikat päivät. Sen verran hyvin meni sektio ja kaikki muu, joten kotiin tosiaankin päästiin. Tulen kertoo myöhemmin tarinan kunhan oon hengähtänyt. :heart:
 
Onnea Nullpoints!


Ja pitkää pinnaa ja onnea heille jotka kohta saavat nyyttinsä, hetki voi olla milloin vain :heart:

Mä lasken päiviä itsekin vaikkei se ultra sieltä sen nopeammin tule, toisaalta olen yrittänyt sitkeästi ajatella, että jos verta en vuoda niin kaikki on hyvin MUTTA, no kyllä te tiedätte! Mutta siis 3 päivää jäljellä, onneksi ultra on aamupäivällä :p

Tiettekö, se mun vanha kanttura parka makaa vieläkin tuolla tallin takana, ihanat nämä pitkät pyhät kun mikään ei toimi. Siis kun sitä ei voi haudata vaan se menee sellaiseen laitokseen poltettavaksi :(

Joulu meni muuten oikein mainiosti, parasta ruokaa on ollut kinkku ja ruisleipä. Nyt saunaan ja sitten jäätelöä!

Unicco ja Taimi (mitä se nyt on rv 8+3 tai jotain)
 
moi...pikaseen käyn..Lauri meinaa hermostua...
ensiks onnee mahottomasti vauvautuneille, ja sydämelliset halaukset pettyneille...niin se vaan menee että siinä missä saadaan onnellisia tähtiä siinä sammuu pieniä tähtiä... :'(

Viime kertaiseen: eli pelko oli persiissä siitä että nytkö taas raskaana, menkat(?) tosiaan tuli...myöhässä..tai oikeastaan se oli varhainen km...toisaalta helpottavaa mutta toisaalta TOSI surullista.. kommentoin huomenna lisää....

Väsynyt AE
 
NP onnea kovasti :heart: :heart: .
(.) Viime yön pohtinut km:ja ja miettinyt mitä, jos tätäkään ei syliin saada. Joo, mun ei pitänyt panikoida, mutta helpommin sanottu kuin tehty :ashamed: :ashamed: . Nää viikot on kauheita, kun ei voi mistään tietää, että masussa on kaikki hyvin... Eikä jokapäivä voi käydä ultrassa... No päivä kerrallaan kai se on mentävä...
 
mymmyryy kyl sie koht oot jo 20 vkolla ja se aika hujahtaa niin nopeesti, ettet huomaakaan. Koita olla murehtimati, kyl se aika siittä ohi mennee ja kaik on hyvin. Ja profiilissasha sanottiin, et syke löytyi ultrassa. Koita ny vaa olla miettimättä niitä huonoja kokemuksia, vaikka se vaikeaa onkin:hug:
 
NP Onnea tosi paljon pienestä pojasta!!! IHANAA!!! =) :heart:

Mymmis voi sulla on niin paljon ikäviä kokemuksia takana että ymmärrän kyllä että huolettaa... mut koita nyt liikaa olla murehtimatta etukäteen. Ethän sä halua että muistat tämän raskauden vain huolentäyteisenä aikana? Olishan kivaa saada iloisia ja onnellisia muistojakin? :) Mut pian ennen ku huomaatkaan ootkin jo yli puolenvälin ja kaikki menee hienosti loppuun saakka!!! :hug:

EM ja Dodo 20+5 :heart:
 
Jahas, ja sitten muita juttuja...

Hempasta teillä oli puhetta... Mulla viime neuvolassa oli hemppa 123, ja terkka sanoi, että se on oikein hyvä! :eek: Eihän tuolla saisi enää vertakaan luovuttaa... Yleensä mulla on ollut melkein 140, mutta, ehkä tuo sitten oli riittävän hyvä. Erilaisia käytäntöjä näköjään eri tädeillä... :whistle:

Frizzantella ei enää voi olla pitkä aika synnytykseen! Kohtä pääsette hommiin... :D

Unicco, enää KAKSI päivää ultraan, se menee nopeasti! Tiedän, helppo sanoa täältä toisesta päästä, ja varmasti hermostuttaa, kun on kaikenlaista tullut koettua. :/ Mutta varmasti kaikki on loistavasti! :)

Mymmyryylle tsemppiä, yritä nyt vain uskoa kaiken olevan hyvin! :hug: Muuta kun ei oikein voi tehdä, vaikka joku ihana kotiultra olisi toki mahtava keksintö... Stressaamisesta ei tosiaan ole hyötyä, jos vain millään pystyt ajattelemaan rauhallisesti ja positiivisesti, niin olo on varmasti parempi. Ja kohta ne viikot tosiaan lähtevät vierimään vauhdilla! :eek:

Täällä on liikkeitä tuntunut jo masun ulkopuolelle! :D Eilen illalla sängyssä maatessani tunsin Tyypin potkivan samaan kohtaan koko ajan, ja kokeilin kevyesti kädellä, niin samperi, ne pikku puksautukset tuntuivat käteen asti! Ja tänään aamulla sama juttu, kovasti pieni liikkui ja reissasi ympäri masua, potkuja tuntui ulospäin välillä ylempänä ja sitten taas ihan alhaalla. Voi vitsi, mikä tunne... =)

Viuhtis ja Tyyppi 18+2
 
Huomenia!

Joo... huomenta tosiaankin. Vähän taas nukutti. :snotty: Taisin saada lorvikatarrin joululahjaksi, musta tuntuu, että olen nukkunut päivät pääksytysten. Aamulla pitkään, illansuussa päikkärit ja yhdentoista maissa kaadun taas sänkyyn. :whistle:

Juh, syömisrumba ois sitten tältä erää takanapäin, vähän jänskättää, mitä neuvolan vaaka sanoo ylihuomenna. Pitäs olla laitonta pakottaa ihmistä vaakaan näin pian joulun jälkeen. :xmas: Toisin kuin Suukkiksella, mulla tais tuo syöminenkin vähän karata käsistä. :p

Mutta tällaista omanapaista kuulumista tällä kertaa. Pitää palata vielä myöhemmin lukaisemaan tarkemmin ja kommentoimaan. SuukkoSuulle mun piti vielä kommentoida joku muukin juttu, mutta enhän mä enää muista mitä, kun se jälkeen luin vielä pari sivua tekstiä. :snotty: Noh, tuun takas sanoo, kun tulee mieleen. =)

Suihkuun ja töihin..

T. Kärppä ja papuska 31+2 (korjaus: kylläkin +1 vasta :D)

p.s. muistinpas! :D Se oli tuosta karvoittumisesta. :D Joo, mä oon karvoittunut mahastani kanssa, normaalisti oon tosi karvaton joka paikasta. Mut nyt kasvaa mahassa semmoista piiiiitkää vaaleaa karvaa. :| Onneks juu vaaleaa, mut yhteen väliin ne näytti alkaa tummuvan. Mut on sit ajanmyötä noi tummatkin vaalentuneet. :xmas:
 
Kaa
Joululahjana sain minäkin 2 kg painoon lisää... :eek: Onneksi seuraava neuvola on vasta tammikuun puolessa välissä, niin ehtii vielä tilanne tasoittua. ;)

Mutta siis asiaan; onnittelut vauvaantuneille!

Kaa 28+5
 
mymmyryy:Ymmärrän huolesi, mutta me täällä jaksetaan sua tsempata! Mullakin ollut yhtä vuoristorataa tunteiden kanssa koko odotusaika. Mutta kun tunnet iloisuutta ja onnen tunnetta niin nauti niistä täysillä ilman pelon häivää! :hug: :heart:

Suukkis:Munkii piti sulle aiemmin kommentoida karvoista, että mulle ilmestyi tummaa lyhyttä karvoitusta vähän ennen puoliväliä koko masuun, mutta onneksi ei ole kasvaneet ja tummuneet lisää :D Luotan, että haalenevat kun odotus on ohi. =)

(.):Tänään poksuu toivottavasti viimeinen uusi alkava viikko! Minille aamulla sanoin, että jos sovitaan, että alat syntymään vasta 1.1.2009 niin isikin on tyytyväinen :D Saas nähä totteleeko. Yöllä tuli harjoitussupistuksia tiuhaan, muttei missään kohtaan sattuneet ja nyt taas tilanne ennallaan. Koiran kanssa aamupisulla tuntui hetken painetta ja nipistelyä siellä, mutta hiljensin vauhtia ja olo loppui. Sovittiin etten nyt muutamaan päivään mene edes pitkiin koiralenkkeihin mukaan vaappumaan. Aattoiltana sitten voin alkaa "riehumisen" :D Voitteko uskoa...En ole saanut lempeä sen jälkeen kun neuvolatäti peloitteli miehen sanomalla vauvan voivan tulla ihan koska vain ja suositteli ottamaan hyvin rauhallisesti. Aika härskiä mun mielestä ;) En ois uskonut roolien kääntyvän varsinkaan näillä viikoilla niin, että se olen MINÄ kun joutuu vonkaamaan :LOL: Noh, jos Mini ei ehdi ennen tulla ulos niin aattona suunnittelen illaksi totaalisen lemmenansan :LOL:

Tässä tuorein otos masupallosta! Toivottavasti ois nyt vimppa ettei tarttis enää ensi sunnuntaina ottaa :D



Toive81 ja Mini 39+0 (POKS!) :heart:
 
Juu kateeks käy Toiveen mahaa. :D Mulla on jätti verrattuna tohon. ...ja rasvaakin enemmän... :snotty: Ootteko muuten huomannu, että raskaana olevan maha on yhteistä riistaa? Sitä saa kommentoida ja tulla taputtelemaan ihan miten vain? :saint: Mä oon ehkä hormoniherkkäkin tässä asiassa (myönnän, sillä tuo mahan jättiläisyys pistää itselläkin silmään :xmas: ), mut meinas jo hermo mennä jouluna, kun appiukkokin tuli tuosta vaan yhtäkkiä taputtelemaan mun mahaa ja totes, että kyllä sä voit paksusti ja mun mummo ei jaksanut olla ihmettelemättä, kuinka ei tuo vauva kyllä enää helmikuulle asti tuolla ole, on tuo niin iso ja alhaalla jo. :xmas: Hehheh. Millään ei voinu uskoa, et itse asiassa papu oli viime ultrassa painokäyrällä keskikäyrän alapuolella ja että mulla nyt vaan on semmoinen kohtu, joka kasvaa (ja istukka sopivasti etuyläreunassa, mikä kuulemma kasvattaa mahaa lisää ) ja maha on ollu "laskeutunut" jo viikkoja, sillä lantio laskee vauvan turhan alas. Jooh. Oli niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin kivaa jatkuvasti kuulla, et kyllä se sitten ONKIN jo iso. :kieh:

Ei sillä, älkää ymmärtäkö väärin. Edelleen liikun mielestäni suhteellisen ketterästi ja innolla silittelen massuani. Mutta en jaksais "vierailta" (=toisilta) kuulla jatkuvasti kommenttia pötsini koosta. :snotty:

Huh. Jopas helpotti. :ashamed: Voi että mua hinguttais lähteä lenkille, tuolla on niin upea ilma. Mut koko viime viikon on suppaillu siihen tahtiin, et just nyt en varsinkaan uskalla. Pari viikkoa ja sit. :xmas: Sais vaan noita nesteitä kiertämään, mulla on nyt kadonnut kahdesta sormesta turvotuksen vuoksi jo tunto ja se alkaa vähän ärsyttää... Joku rannekanavasyndrooma kuulemma. Nesteenpoistovinkkejä otetaan vastaan (tosin aika montaa jo koittanutkin). =)

Niin ja piti vielä korjata, että huijasin äsken. Tänään on vasta 31+1 ei +2, kuten aikaisemmin väitin. :D Mä elän jo maanantaita, kun kerran pitäs töitä tehdä.. :whistle:
 
Mua jostai syystä ei haittaa kommentit yhtää :D Sillo vähä kahtoin vinoon ku joku sano, et on tullu syötyä hyvin (ja sit kamu sano, et no se on raskaana), ja arveli et onko LA helmikuussa. Mut sit mietin, et no eihä se heitä ku parilla kuulla... Enkä jaksanu sitä sen ihmeemmin miettiä. Viimeks sit yks sano et no eihän se ees oo niin huge ku ois voinu luulla :D Eli kaikenmoista kuulee ja jokunen on halunnu kokeillakin masua. Se o mu mielestä iha mukavaa :heart: Varsinki siis jos kysyy luvan =)
 
AAM
NP:lle halitukset rinssistä ja surusydämelle myös :heart: :hug:

Voi mymmyryy :hug: huolehtia saa mutta ei liikaa... :) mitä vähempi stressiä sen parempi. ja hyvillä viikoillahan sinä jo purjehdit..

Toiveella on nätti pallo :D ja ei oo frizzantella ja Tuttiritarillakaan paljon matkaa maaliin it´s only matter of dayzzzz... =) *waiting...*

Mitäh maaliskuisiin tullut jo beibejä ? :| no ne on kyllä ollut aikaisia kavereita sitten. Sinne vain voimia ja huolenpitoa paljon :hug:

EM täällä kans näpsästiin semmoinen pötsien pötsi kuva eilen että oksat pois.. :whistle:

Ylimääräiset koskettelijat kärppis pitäis laittaa päälle paita jossa lukee yksityisalue koskeminen kielletty :D mutta eiköhän semmoisen paidan sais tilattua jostai niistä netti kaupoista?
mun veli (40 vee) :D on kans niin sentimentaali että tuli tässä ko mun faijalla oltiin joulupäivänä syömässä ja käymässä niin ensimmäisenä syöksyi suorastaan kädet ojossa vatsaa kohti ja leperteli että mitäs sille hänen siskontypykälle kuuluu :LOL: mun mies oli siinä leuka auki :eek: ja näytti ko takaraivoon ois tullut kuula :D sanoin vaan että se on mun veli :heart: jos ois joku toinen mies niin |O *muks* (puoliso hyvä ko vatsaa hipeltää, on niin vanha juttu jo sanoo :D ja sillä oli se tunneälyjuttu vähän toispuoleinen välillä jos muistatte :) )

Unicco kurja etteivät vanhaa ammua saanut sieltä pois pyhinä :( eikö se ala olemaan vähän niinko jo hygienia juttu jo tossa vaiheessa vai "säilyykö" siellä ettei synny ongelmia.. :hug:

huoh tässä on koneelta lintsattu niin lahjakkaasti ettei tosikaan nooooh huomenna pääsee lorvimaan lisää kun joutuu TÖIHIN pitkästä aikaa |O YÖÖÖÖK! ei jotenkin jaksais kuunnella ko jouluna meni rahaa ja ei oo maksaa laskuja.. plaah ! no eip auta ruotuun vaan takas kolmeks päiväksi sit tarttii taas olla siellä 5.1. ja sitten onkin neuvolaan vähän yli viikko aikaa ja kaksi kuukautta ÄIPPÄRIIN !! ja siinä vaiheesa toiveella ja tuttiksella ja frizzantella kääröt jo varmaan kainalossa :whistle:

AM & hippunen 24+6 :heart:
 
Kylläpä aika kuluu nyt nopeasti! =) Nyt menossa jo 16 raskausviikko, hui! Neuvola ois 9.päivä =) Milläs viikoilla yleensä rakenneultra? Kun ei oo vielä kutsua postissa tullut, vaikka sanottiin et sieltä kirje sitten tulee..

Joulunaika sujui ihanissa lämpimissä tunnelmissa oman perheen ja appivanhempien parissa.. Vauvelin liikkeet vahvistuu koko ajan =)
 
Meillä taasen rakenneultra varattiin itse soittamalla.. Neuvolassa käydessä ois voina sillonki se neukkutäti soittaa sen ajan, mut sovittiin et mie soitan ni saa sopivan ajan (ku sit ties paremmin miehen töistä ). Ja mulla oli rakenneultra muistaakseni 20+6 vkolla.
 
AAM
kleopatra meillä espoossa kun soitin jorviin ja sovin ekan käynnin ultraan (2kpl ) niin samalla sovittiin se rakenneultrakin mutta eiköhän se ajoitu sinne 20-22 viikoille ? soita ihmeessä ja varaa aika eiköhän sekin onnistu ?
 

Yhteistyössä