**~*Keskenmenon jälkeen plussanneet! Joulupino!**~*

Terve taas ja KIITOS kaikille tervetulotoivotuksista! :) Tällä kertaa en suostukaan täältä lähtemään edes kulumalla :kieh:

Toivottavasti Sinillä kaikki ultrasta huolimatta hyvin! Niin kuin kaikki ovat sanoneet, parin päivän heitto ei välttämättä tarkoita yhtään mitään huonoa. Toinen on vielä niin pieni, että mittauksessakin tulee helposti virhettä. Tarkistusultraa siis odotellessa, peukut pystyssä :attn:

Mymmyryy olit melko sinnikäs, kun oksuista huolimatta painelit reippaillen töihin! :x Mahdoit kyllä olla näky... :D

Uniccolla ollut rankkaa maatilan elämää... :( Yritä nyt kuitenkin itse ottaa edes jossain määrin rauhallisemmin, ettet itseäsi ja Taimia revi ihan kokonaan rikki! Niin ja kiitosa sivistävistä lehmäsanastoista, ihan uusia juttuja, kun ei itse ole missää tekemisissä kyseisten eläimien kanssa! Miehen kanssa tuossa kyllä oli jokin aika sitten puhetta, että jos mä tässä kovasti lihon toukokuuhun mennessä, niin miehellä on sitten ihan oma lehmä, ja huonosti sattuessa kapoisella tiellä miehellä voikin olla ihan oma lehmä ojassa... ;)

Vauvan vaatteista oli puhetta... Me ei olla ostettu vielä mitään, ei yhden yhtä vaatetta. :eek: Ehtiihän tässä vouden vaihteen jälkeenkin. Toivottavasti... Ja kun on noita menetyksiä ollut niin monta, niin suhtautuu nyt vieläkin ihan äärimmäisen varovaisesti kaikkiin hankintoihin. En vain jotenkin "uskalla" mennä sinne vauvan vaatteiden keskelle... :ashamed: No, ehkä sitten kun menen, sekoan täysin ja laitan koko tilin pienen pieniin nuttuihin! :p

Nyt täytyy alkaa lähtemään kaupunkiin, vielä pari viimeistä lahjaa hoitamaan! Kyllä, olen aina näin myöhässä joululahjojen suhteen.... :whistle:

Luultavasti en tänne enää ennen joulua (siis tänään) ja joulun aikana tule, joten OIKEIN HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE! :xmas:

Viuhtis ja Tyyppi 17+4
 
Huomenta!
Sini Toivotaan et pieni sydän siel jaksaa sykkiä ja se epämääräinen höttö sieltä katois pois.

mymmyryy :hug: Toivottavasti voit nauttii joulun herkkui et ne ei kaikki tuu pihalle. :x On se niin ihanaa et sullakin viikot ovat alkaneet vierii.
Niin iloinen olen siitä! =)
frizzante jaksamista vikoihin viikkoihin. Mua on kans huolestuttanut toi veden vähyys. Normaalisti sitä on niiden mielestä, mut kun tuntuu et masu on vaan vaavia täynnä, niin mis se vesi on? Kuulemma todellakin lopussa on vettä vähän, mut minkäs teet kun tällaset jutut huolettaa. :headwall:
daizz Ihanaa loppuvaihetta sinnekkin! :heart:
Unicco vanha kanttura täältä ilmoittautuu. Toi esikko juttu oli uusi, ei ainakaan mistä mä oon kotoisin tota termiä käytetty.
Se on aina surun paikka jos ihanan lehmän joututaan lopettamaan tai se kuolee. :'( Maatalon emännän työ on rankkaa, joten muista varoo masua. ;)
AM Heh! :LOL:
Nimra On neiti kasvanut hienosti! Ihanaa joulua sinnekkin!
(.) Mulla oli eilen sikana kipuja. Selkään sattui, samoin kylkiin ja masuun. Oli sellainen olo et karmeet menkat on alkamassa. :/ Yö menikin sit harakoille, kun selkä vihloi. :ashamed: Tuli vaan mieleen et onks nyt alkamassa ihan luonnostaan pian synnytys... Tää kun ei oo normaalia.







Tirri 38+5 kuvassa, eli nyt aamulla otettuja on noi kuvat.
Eli tollasella masulla lähden siis reissuun.
Tuun sit heti ilmoittelee ku kotiin pääsen. Sunnutaina viimeistään toivon mukaan kotiudutaan, jopa lauantaina, jos kaikki menee tosi hyvin....

Eli neidot: Oikein Ihanaa Joulua vielä kertaalleen kaikille! :heart:

NP ja Tirri :xmas: 38+5
 
NullPoints IHANAA vauvanhakureissua huomenna!!! Voi miten ihanaa... :)

Toivotan IHANAA joulua kaikille masunkasvattajille tähän pinoon, jossa on voimakkaita naisi, oikein supernaisia! Vaikeuksista ollaan selvitty ja kiitos kaikille tuesta tämän minunkin hiukan paniikinomaisen odotuksen aikana. :) Vertaistukenne on ollut enemmän kuin merkittävää! Nyt kun kaikki on hyvin ultrankin mukaan uskallan olla onnellinen ja uskoa siihen että minusta tulee äiti ensi vuonna. :heart: :xmas:

IHANAA JOULUNAIKAA!

EM ja Dodo-neiti 20+0
:heart:

 
Moikka!

NullPoints:Komia masu!!! Tsemppiä vielä kovasti ja täällä jo täristen odotetaan kuulumisia :D

ElinaMaria:OHO mikä massu jo noilla viikoilla! Todellakin kadehdittavan kokoinen =) Ja onnea puolivälin saavuttamisesta!!! :flower:

Nimra:Ihanan kuvan taas laitoit vauvelista, ihku! :heart:

(.):Eli tässä toivottavasti tämän mamman viimeiset odotusajan neuvolakuulumiset:
- RV 38+2
- Vaaka 61kg (yhteensä tullut nyt 13kg)
- Pisu puhdas, RR hyvä, ei turvotuksia, Hemoglobiinia ei otettu kun aina ollut niin hyvä
- Minin syke 140, liikkeet++
- SF 34cm (keskikäyrällä )
- Edelleen RT ja pää kiinnittynyt ja jos mahdollista, entisestään "vajonnut" lähtökuoppiinsa

Nyt neuvolatäti sanoi, että suosittelee mua ottamaan tosi rauhallisesti jos vain mahdollista ELLEN halua Minin syntyvän ennen vuoden vaihdetta. Mies heti sanomaan, ettei haluta (ainakaan hän) :D On kuulemma ihan koska vain tulossa ja epäili suuresti että menee ainakaan paljon yli lasketunajan. Seuraava käynti olisi 8.1., mutta sanoi ettei uskoa mua enää silloin näkevän, käy mulle! ;) Samaan hengenvetoon totesi että jos vauva haluaa tulla ulos ennen vuoden vaihdetta niin sille ei sitten kuitenkaan voi yhtään mitään vaikka kuinka olisi relax. Mutta nyt on pakko tunnustaa, että alkoi perhosia lennellä vatsassa kun tajusin, että ei hitsit, Mini voi siis syntyä vaikka huomenna! No, mitään oireilua ei ole ja kova hän on siellä melskaamaan. Vauva voi kuulemma rauhoittua silmin nähden ennen kuin alkaa tapahtua...Käsikopelolla neuvoltäti veikkasi tällä hetkellä, että Mini painaisi syntyessään noin 3,2-3,3kg. Ultrassa arvio oli silloin 33+5 3,5kg. Mutta eipä muuta. Nyt vain ihmetellään ja koitetaan ottaa rauhallisesti. Se tosin meni jo mönkään kun pyörittiin vähän kaupoissa ja sitten heti perään talutin koiran ja sitten siivottiin ja nyt olen aika loppu taas. Nyt aletaan porkkanalaatikon laittoon :) Eilen paistettiin kinkku ja se onnistui! Meidän eka yhteinen joulukinkku... :snotty: Huomenna katsotaan netistä joulurauhanjulistus ja fiilistellään täällä ulkomailla. Lunta ei olla vieläkään saatu, mutta aurinko on muistanut meitä jo kaksi päivää. Muistaisi vielä huomennakin!

JOULUJA KAIKILLE!!!

Toive81 ja Mini 38+2 :heart:
 
HYVÄÄ JA RAUHALLISTA JOULUA KAIKILLE!!! :heart: :xmas:

Ahkerasti taustaillaan. Masu kasvaa ja vaavi potkii ja möyryää kovasti. Ilmeisesti myös raskausdiabetes puhkesi, eli pitää vähän jarrutella noiden joulusyömisten kanssa... Koitan nyt vuoden vaihteen jälkeen vähän ahkerammin osallistua keskusteluun. Tuo olkoon mun uuden vuoden lupaus! ;)

Riine + Pallopää rv28 (tasanpoks)
 
AAM
:wave: Aatonaattoiltaa..

NP:lla ja EM:llä ihanat masuliini kuvat.. :heart:

Ja Nimran Anni on niin kaunis.. :heart: :xmas: guuguu silmillä tuijotan täällä..

Toive ei oo sulla enää pitkästi.. uutta vuotta odotellessa, työkaveri kertoi että hän oli laitoksella semmoi aikalailla 8 vuotta sitten tasan. ja Raketitko paukkui niin myös hän :D sai siis pojan silloi 31. päivä hyvin lähellä keskiyötä.. :)

Painoarviot: jännä että ne voi käsikopelolla heittää noita painoarvioita.. lapsiveden määräkin voi kyllä vaihdella mutta mä en luota silti pätkääkään noihin. Sille mun lyhyehkölle 153 cm kaverille jolla oli se horrorsynnytys käynnistyksineen niin heittivät että joo tops 3300 gr on vauva ja paskannakit.. !! muksu oli melkein 4 kiloa ja vielä omasi normipäänympärystä isomman kuulan, sitähän tietysti ei voineet tietää mutta silti.. :| :eek: ne on niitä ikäviä ylläreitä.. *sori' ei siis ole tarkoitus luodapakokauhua eikä muutakaan epäilystä kätilön ammattimaisuutta kohtaan mutta mä ole niin kauhean epäileväinen "arvioita" kohtaan, kuten niitä sf-mittojakin mitattaessa, sanon aina niin no se voi mitä vaan :D riippuu vauvan asennosta.. seliseli <=O)
*toivottavasti mun mielipide ei ketään jyrännyt*

Nyt taisi kone pysähtyä joten viimoiset joulupyykin narulle... hyvää xmasia vielä :) *iso-pus kaikille jos ei minua langalla näy*

Am & hippunen 24+1 :heart:
 
Aatonaattoa täältäkin!
Porkkanalootaa odottelen uunista ja kun sain paikat puunattua niin tulin koneelle aikaa tappamaan.. Jotenkin olen tuosta tv:sta vieraantunut, kun ei sieltä oikein mitään koskaan tule mutta tietokone onkin eri juttu :LOL: Kinkku paistettiin tänään, samoin paisti+peruna- ja lanttulaatikko on valmiina. Vielä viimoiset lootat uunista ulos :D Kerrankin tulee laitettua joulua ihan urakalla, aikaisempina vuosina ollaan nautittu yhdessäolosta ja ruokailuista vanhempien tykönä. Nyt on kivaa häärätä kotona. Huomiseksi on kaikki valmiina ja kivaa rauhoittua joulun viettoon.

Allusmamma ja Unicco tarjosivat hyvät naurut =) Ammuja koskeva sivistystaso on kyllä nyt huomattavasti noussut ;) Ikävää kyllä tuo eläinten menetys aina!

Nullpoints lähti sitten Tirriä hakemaan.. Hurja juttu. Ja Toiveellakin ihan loppumetrit odotukset. Sinne se aika vain on kadonnut!!

(.) Neuvola tänään. Rautakuuri on tehnyt tehtävänsä, kun reilussa kuukaudessa on hb noussut satasen tietämiltä 133:een! Noin hyvä ei ollut edes ennen raskautta. Joten vannon Retaferin nimeen :D Painoa oli tullut parissa viikossa 100g/vko, joten saa herkutella jouluna ihan hyvällä omalla tunnolla. Seuraava nla on jo viikon päästä ja joulusyöpöttelyjä katsotaan kuulema vähän ohi sormien.. Kysyin nimittäin saako niitä anteeksi :whistle: Liikkeet oli ++ ja verenpaineet melko samaa kuin ennen. SF oli 32. Vauvan asennosta ei th osannut sanoa mitään, joten käytiin sitten ultrassa saman tein. Ja olihan vauva kääntynyt rt!!! Pää oli vain niin ylhäällä, ettei sitä löytänyt/ollut varma onko pää. Ja peffa on siis tosi ylhäällä. Katsotaan nyt, pysyykö tuossa asennossa, kun liikkuu vielä aika tavalla isoja liikkeitä. Tuota käännöstä en kyllä huomannut, välillä vain sen että olisi ollut pää+peffa molemmissa kyljissä eli poikittain.
Paino+synnytystapa-arvioon laittaa lähetteen sairaalaan ensi viikon käynnillä.

Mutta nyt lähden minäkin täältä roikkumasta, jospa parin päivän tauosta ei tulisi vierotusoireita, ainakaan kovin pahoja =)

Ihanaista joulua!
Luminia ja tytteli 34+4

P.S. Lapasesta on lähtenyt vauvanvaateostokset täälläkin. Mies kysyi terkalta tänään ultrassa, että "onhan se tyttö".. mietti kai niitä vaaleanpunaisia vaatteita.. Mutta eihän sitä tuosta terveysaseman ultrasta voinut sanoa. =) Ja sitä paitsi ne vaatteet on käytettyjä melkein kaikki.. :whistle:
 
Onpas täällä ollut koko joulun hiljaista! :xmas: Millattis on joulut menny? Meillä kivasti. Kaikki jouluruoat onnistui ja joulutunnelmakin oli =) Voi vitsit...NullPointsilla on nyytti sylissä, tulisipa pian kertomaan miten kaikki meni! :wave: Täällä ei merkkiäkään synnytyksestä, joten ehkä päästään ensi vuoden puolelle :D Mutta ei nyt tähän hätään uutta, samalla vähän nostelen meitin pinoa ylemmäs =) Tulkaahan pian joulun vietosta kertomaan miten meni!!!

Toive81 ja Mini 38+4 :heart:
 
Meillä meni Joulu oikein rauhaisasti ja mukavasti anoppilassa :) Söin hyvin (tosin aika vähän kai siihen verrattuna paljonko yleensä suomalaiset jouluna syö ) ja iloitsin tunnelmasta sekä lahjoista. Pukkikin kävi ku oli pari pientä lasta joukossa.

Täälläki ootellaan NP:n synnytys- sekä vauvauutisia!! :heart:

Ny pesen toista koneellista äp:n vaatteita/vaippoja :heart:
 
Tervehdys palstasiskot! :wave: Käväisen pikaisesti kertomassa, että meille syntyi laskettuna päivänä 18.12. suloinen poikavauva :heart: Olemme todella onnellisia lahjasta ja synnytys sujui nopeasti. Väsynyt olen kyllä, sillä pikkuinen nukkuu päivät ja valvoo yöt, mutta eiköhän se tästä, kun jonkinlaiseen normaaliin rytmiin myöhemmin pääsemme. Kaikille oikein mukavia joulunpyhiä ja palailen kirjoittelemaan myöhemmin lisää.

Terveisin surusydän ja ipana 7 vrk
 
:wave:

Meillä meni joulu ihanasti, syömistä, paketteja, olemista ja pelailemista. Eilen vierailtiin sukulaisilla ja tutuilla ja tänään vielä pitäisi mummon luona käydä. :)

Suukkis no tuo kuvakulma vähän huijaa... :p siinä masukuvapinossa näkyy kyllä sivukuva et ei se ihan noin iso oo. Mun oli vaan pakko laittaa toi kuva kun mua nauratti se miten isolta se edestäkatsottuna näyttääkään... :LOL:

ONNEA surusydän!!! :heart: Toivotaan että poika ymmärtää jossain vaiheessa alkaa nukkumaan myös öisin. :)

EM ja Dodo 20+3 :heart:
 
surusydän: Oikein paljon onnea uuni tuoreesta prinssistä! :flower: :heart: :hug:

ElinaMaria:Mulla oli muuten sama juttu, että edestä kun otti (siis aikaisemmilla viikoilla) masusta kuva, se tosiaan näytti jätimmältä kuin sivusta otettu. Sama juttu hieman viistosti otetuissa :D

SuukkoSuulle:Mukavaa, että sielläkin meni joulu hyvin ja tunnelmaisesti :xmas:

(.):Täällä alkaa jo tänään "arki" kun mies aloittaa jälleen työt vapaaputken jälkeen. Aamulla Mini säikäytti äipän pahanpäiväisesti kun ei lukuisista kyljen käännöistä, masun silittelyistä, kylmän juomisesta huolimatta liikauttanut vähäänkään itseään! |O Ehti itku tulla ja kaikki kamalat mielikuvat notkui pään yläpuolella... :ashamed: :( :'( Mies heräsi mun nyyhkytykseen ja sai hetken aneltuaan (en meinannut uskaltaa) luvan painaa korvan masuun ja heti sanoi sieltä kuuluvan nopea jytke mikä ei ollut mun syke :whistle: Sitten hetken Miniä huudeltuaan sai Minin aloittamaan tutun aamujysän!!! :p Ette arvaa kuinka helpottunut olin. Siinä sitten pääsi helpotus itku ja annoin miehen kuulla mun sydämen vuodatuksen kuinka paljon mua pelottaa ja haluan, että Mini syntyisi siitäkin huolimatta, että hänestä tulisi loppuvuoden vauva (mies siis on se ketä toivoo Minin syntyvän tammikuun puolella). Sanoi ymmärtävänsä mua täysin, mutta hän jaksaa uskoa ja luottaa ettei mitään pahaa meille tai Minille tule tapahtumaan. Voi nakki kun tää loppuaika on peestä ja hermoja raastavaa!!! :kieh: |O :/ :| :ashamed:

Hetken sydän syrjällään ollut Toive81 ja kultaakin kalliimpi Mini 38+5 :heart: :heart:
 
Onnea NullPointsille! Toivottavasti saamme pian kuulumisia :)

Toive81, meillä alkaa tuo vauvan aamu-unisuus olla jo joka-aamuista... Varmaan viikon ajan on jo aamuisin ollut ihan hiljaista masussa, herättelyistä huolimatta. Olen oppinut olemaan panikoitumatta, mutta ensimmäisinä kertoina kyllä sydän laukkasi. Vauvaa on aika turhaa yrittää saada hereille ennen aamukahdeksaa, vaikka herään esikoisen kanssa välillä jo viideltä ( :headwall: )... Voihan tuo olla vaan loppuraskauden merkkejä, ettei vauva enää niin aktiivisesti myllää, eikä tosiaan reagoikaan enää niin herkästi herättelyihin. Mutta onneksi voi mieheltä aina varmistaa sykkeen :)

Onnea Surusydän!

Omaa napaa: sain ihan hirveän kuumetaudin aaton jälkeisenä yönä, joten nyt olen vaan tosi iloinen, ettei ole tarvinnut lähteä synnyttämään. Joka ilta ja yö tulee kipeitä supistuksia, muttei vielä kovin pitkäkestoisesti. Jospa tästä parin viikon sisään pääsisi jo tositoimiin... Maha on laskenut ja vauva on alhaalla, mutta ei vielä ole tullut yhtään limatulppaa. (Esikoista odottaessa limatulppaa alkoi tulla 5-6pv ennen synnytystä, joten sitä odottelen nytkin.) No, kunhan nyt parantelen itseni ensin, niin sitten alkaa taas aktiivinen synnytyksen edistäminen ;)

Tuttiritari 38+1
 
Joulun vietosta on nyt palattu, ja täytyy sanoa, että on IHANAA olla rauhassa yksin kotona! :D Mieskin lähti perinteisesti "tapania tappamaan", niin mulla on täällä nyt sitten laatuaikaa!

NPn uutisia jo täällä odotellaan, toivottavasti kaikki meni oikein hyvin!

Minäkin täällä henkäisin hämmästyksestä nähdessäni EMn masukuvan, näyttää niin pirun isolta! :eek: Mutta ehkä kuvakulma tosiaan selittää jotain... :)

Toiveelle onnea loppusuoralle! Varmasti säikäytti Minin liikkumattomuus, mutta onneksi kaikki kuitenkin oli hyvin. Olisi jotenkin niin kovin helppoa, jos vauvan saisi liikkumaan mahassa tasan silloin kuin haluaisi, eikä tarvisi miettiä, miksi liikkeitä ei tunnu. Jonkin sortin käynnistysnappula ehkäpä...? :whistle:

Surusydämelle ja pienen pienelle pojalle ONNEA! :flower:

Tuttiritarille parantumisia taudista, niin pääset sitten synnytystä edistämään! ;) Itse ihmettelen, kun ei ole vielä mikään tauti iskenyt, kun joka puolella on jokun kipeänä, mutta kai ensi vuoden puolellakin ehtii jonkin taudin saada. Mieluusti olisin kyllä ilman... :/

Meillä meni joulu ihan rauhassa, aatto anoppilassa, päivä minun vanhempien luona. Minun sisarukset tuli sitten eilen illalle meille iltaa viettämään ja yöksi. Mukavaa oli kyllä, ei siinä mitään, mutta kyllä on nyt mukava olla rauhassa kotona ihan yksin! Kohta kun heittäydyn tuonne sohvan nurkkaan kirjan kanssa, niin sieltä en ihan heti sitten nousekaan! :D

Viuhtis ja Tyyppi 18+0
 
toive varmasti alkaa jo vähän hermostuttamaan. :) Uskotaan nyt vaan että kaikki menee hienosti loppuun saakka ja pian ennen kuin huomaatkaan niin Mini on jo teidän sylissä!!

Noniin, laitetaas ihmettelijöille masukuva sivultapäin rv 20+0. Eli samana päivänä kuin tuo megamasukuva. :D Eli ihan normaalin kokoinenhan se taitaa olla. :LOL:


 
Kiesus!!! Musta tuntuu EM että mulla on jo samankokoinen massu kuin sulla... Siis ei millään pahalla, vaan itse jotenkin hätkähdin, että voiko olla mahdollista :xmas:

Onnea plussanneille ja uusille :heart: Ja vauvaantuneille :heart: :heart: Tässä on taas aikaa vierähtänyt, joten en muista puoliakaan mitä piti kommentoida. Kaikkea en edes ehtinyt lukea, lähinnä keskityin uusimpiin juttuihinne.

Neuvola-aikani siirtyikin viikon takaisesta aatonaattoon, ja kaikki oli hyvin. Onneksi! Pieni potki dopleria siihen malliin, että korvissa soi, mutta syke kuului aluksi hyvin. Sitten kääntyikin niin ettei mitään enää kuulunut, mutta se alku riitti mulle, tietääpähän että on elossa :heart:
Rautaa pitää nyt syödä, kun hemppa oli marraskuun mittauksissa 123 (sain nyt vasta tulokset verikokeista), tämä sijainen tuntui kovin tarkalta monesta asiasta.

Nyt on sitten kerrottu lähipiirille vauvan tulosta, osa oli jo huomannut (eikä mikään ihme tällä mahalla, äitiyshousut on ainoat mitkä mahtuu miehen housujen lisäksi) :kieh:

hp rv 15+1
 
HP juu ei mitään. Musta on ihanaa että on selvä vauvamasu!! :) Ja sehän on just sen kokoinen kun sen pitää olla, et läskiä siinä ei oo! :LOL: Vauva tarvii tilaa ja ilmeisesti mun kropassa sitä ei tuolla selän ja lanteiden seassa ole niin se pullahti heti isoksi tuohon eteen. :) Ihanaa. :D Musta on kans aika outoo et laitto sut syömään rautaa... :whistle: no mulla olikin 129 viimeks mut silti tuntuu aika hassulta. Kun eiks 110 oo joku raja-arvo?(hämärä muistikuva jostain mitä neuvolassa on sanottu)
 

Yhteistyössä