**KESKENMENON JÄLKEEN PLUSSANNEET **~~ Huhtikuussa~~

Heips kaikki! Tosi harvakseltaan olen kirjoitellut, kun en vieläkään tahdo uskoa tämän nyt onnistuvan. Viikkoja on kuitenkin 18 kasassa ja rakenneultran jälkeen olen "päättänyt alkaa olemaan raskaana"

Leinikki: Eka reaktio kun tulin kurkkimaan, että mitä ihmettä leinikki tekee täällä.. :p Höh..ei vaan tajua vieläkään, että sä odotat vauvaa, jeeeeeee!! Kommentoinkin sulle tonne suljetulle..Oliko sulla se varhaisultra 5.5 (vai sekotanko johonkin toiseen..)

AM: Myötätuntorutistus, esikoinen syntyi rv 42 :eek: :eek: ..voi tsiisus.. Onhan tolla sun mahallakin jo kokoa.
 
Huhhuijakkaa mikä päivä takana..työkaveri tuli kiireen keskellä kommentoimaan masua eli kai se siinä on vaikken ite huomaa kasvua, jotain kivaa siis siinäkin päivässä. :D
kokeilin heti sitten tätä jonkun neuvomaa asentoa kuulostella asukkia.. kohdun ainakin tunnistin varmaan ensimmäistä kertaa kunnolla, siinä se on muutaman sentin navan alapuolella tuo ylin kohta. :) eli ainakin se tuntus olevan kasvanut ihan hyvin..
Onko kellään muulla havaittavissa laihtumista raskauden aikana?
syön hyvin mutta jalat ja takapuoli laihtuu..hmm tosin näin ollut myös äidilläni, liittyykö asiaan, sitä en tiedä.
painoa tullut pari kiloa lähtöpainosta, tai oli viimeksi kun kävin vaa'alla jossakin välissä.
tuntu tuossa neuvotussa asennossa, jalat sängyn ulkopuolella pari kertaa kun olisi vaimeasti ilma liikkunut melkein selän puolella..liikkeitäkö nuo?
no, kiinnostaa ainakin seuraavassa ultrassa tietää missä istukkakin on :)

nyt unten maille jotta huomenna jaksaa shopata :D

 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja realmerkku78:
Heips kaikki! Tosi harvakseltaan olen kirjoitellut, kun en vieläkään tahdo uskoa tämän nyt onnistuvan. Viikkoja on kuitenkin 18 kasassa ja rakenneultran jälkeen olen "päättänyt alkaa olemaan raskaana"
:wave: mä muistan sut ko olit meidän pinossa tuolla huhtikuisissa etkö ollutkin ?? sait sit vaan ikäviä uutisia tosi alussa :hug: :( :|

MUTTA sä oot lussannut sen jälkeen salaa ja ollut hissukseen :D :hug: :hug: ihanaa !! :flower: etiäpäin vain sanoi mummo lumessa ;) . . . ja just ko suunnittelin että meinaan vauvaantua näinä päivinä.. immeisiä alkaa tulemaan tänne ovista ja ikkuinoista :p hyvä niin :LOL:

Huomenna jorviin äippäpolille soitto aamusta ja pe aamulle ya-kontrolliin sitä aikaa... ja ukkokin lupasi jotai ässällä alkavaa yrittää pelata huomenna... :xmas: oi kuuteen kuukauteen, ooh melkein tulee tässä kosteaksi paikat pelkästä ajattelusta :whistle: enhän mä ilkiä ole :saint: ja just ko menin mainitsemaan aikasemmin että se on niin *lukossa* koko asian suhteen... otan pahat sanani takaisin..

am & hippunen 41+3
 
Täällä pistän taas kyselyä pystyyn :D

Eli te keille on luvattu että on tyttö tulossa tai te kenellä jo tyttö on, kertokaas vähän millainen odotusaika teillä on ollut :p

mulla mennyt melko eri tavalla tää raskaus kuin poikaa odottaessa (mut niinhän ne raskaudet voi erotakkin..)

* huimaus
*päänsärky
* todella tunteellinen olo :D
*turvottaa kovasti
*rasvaisen ja makean himotus (pojasta himoitsin kaikkea kirpeetä ja mausteista, ja maitotuotteita)
*iho meni heti huonoksi
*rinnat alkoi kasvamaan heti(pojasta vasta kun maito nousi)
*hiukset rasvottuu todella nopeesti, ja on menneet jotenkin karheen kiharaisiks
* kuvottaa mutta en oo kuin yhtenä päivänä oksentanu (pojasta vähintään kerran päivässä)

:D :LOL: Tässäpä näitä. Kiva on arvuutella kumpi tulee, vaikka pakko myöntää, että tyttötoive on suuri. Aiotaan kyllä saada sukupuoli tietoon jos vaan sitten ultrassa näkyy..Osaa sitten valmistautua ajatukseen, on sitten kumpi tahansa tulossa. Kuitenkin viimeinen lapsi olis suunnitteilla, niin jotenkin tyttöajatus houkuttaa :heart:
 
:hug: kaikille panikoiville odottajille! Ei auta kuin yrittää uskoa, että kaikki on hyvin.

Meritähdelle erityis :hug: Toivottavasti kaikki olis hyvin!

Allusmammalle jaksamista loppumetreille. Kyllä se aika kuluu, kai.

Musta tuntuu, että tää vauva olis jotenki laskeutunut nyt. Ainaki se on alempana ja välillä tuntuu epämiellyttävälle tuolla ihan alhaalla. Pissattaaki useemmin. Kaikki hyvin taas ja vielä. Viikkoja tänään 34! :heart:
 
Pakko Heinikselle pikaisesti vastata.
Mulla siis esikoinen poika ja nyt saatiin tyttölupaus rakenneultrassa. Raskaudet menneet tähän asti täysin saman kaavan mukaan... :LOL: Eli kosminen väsytys ja huonovointisuus aika pitkälle (ainakin viikolle 15) molemmissa, kuin myös huimaus (= alhainen verenpaine), maha ihan samannäköinen, iho voi hyvin...

Että silleen meillä. Ajattelin kyllä noiden perusteella taas poikaa odottavani, ja tyttölupaus oli ihana yllätys.

realmerkku teretulemast takaisin! Minä muistan sinut alkumetreiltä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heinämassu82:
Täällä pistän taas kyselyä pystyyn :D

Eli te keille on luvattu että on tyttö tulossa tai te kenellä jo tyttö on, kertokaas vähän millainen odotusaika teillä on ollut :p

mulla mennyt melko eri tavalla tää raskaus kuin poikaa odottaessa (mut niinhän ne raskaudet voi erotakkin..)

* huimaus
*päänsärky
* todella tunteellinen olo :D
*turvottaa kovasti
*rasvaisen ja makean himotus (pojasta himoitsin kaikkea kirpeetä ja mausteista, ja maitotuotteita)
*iho meni heti huonoksi
*rinnat alkoi kasvamaan heti(pojasta vasta kun maito nousi)
*hiukset rasvottuu todella nopeesti, ja on menneet jotenkin karheen kiharaisiks
* kuvottaa mutta en oo kuin yhtenä päivänä oksentanu (pojasta vähintään kerran päivässä)

:D :LOL: Tässäpä näitä. Kiva on arvuutella kumpi tulee, vaikka pakko myöntää, että tyttötoive on suuri. Aiotaan kyllä saada sukupuoli tietoon jos vaan sitten ultrassa näkyy..Osaa sitten valmistautua ajatukseen, on sitten kumpi tahansa tulossa. Kuitenkin viimeinen lapsi olis suunnitteilla, niin jotenkin tyttöajatus houkuttaa :heart:
Joo samoja oireita täällä..

-Rinnat alkoi kasvaa heti
-Kuvotus, ei oksentelua
-Iho oli tosi huono puoleen väliin asti
-Makeanhimo
-Huimaus, matala RR
-Turvotus kova
-Hiukset kihartuu
-Kaaaaamee väsymys alussa ja nyt loppupuolella alkaa olla kans

:D

kleo ja tilliäinen 32+0
 
Jaahas, tytönodotuksen oireita kaivattiin.. minullahan on siis kohta 4 -vuotias tyttö ja nyt on annettu tyttölupaus. Nämä kaksi raskauttani ovat olleet todella samankaltaisia, pahoinvointia ei juuri yhtään, lievää kuvotusta vain, rinnat "muhkeat" ja koko ajan tekee mieli syödä kaikkea makeata jne. Viime kesäinen raskaus, niin kauan kuin sitä kesti, oli täysin erilainen. Oksensin valtavasti, paha olo oli mieletön. Kun söin, teki mieleni pihviä, tässä raskaudessa olen vain yhden kerran syönyt kunnon pihvin, kesäisessä raskaudessa halusin joka päivä pihviä 10 viikon ajan! :LOL: Päätä on särkenyt nytkin, tosin kesäisessä raskaudessa päätä särki jatkuvasti, enemmän kuin nyt. Esikoistyttöä odottaessa ei sitten taas pääkipua ollut kuin pari kertaa.

Ja sitten se ihmeellisin "oire" eli esikoista odottaessa olin varma että tyttö on tulossa. Mitään lupauksia ultrasta tms. ei silloin saatu. Minulla vain oli todella vahva tunne, että masussa on tyttö. Viime kesänä sanoin alusta asti, että nyt masussa on poika. Sitähän en tiedä kumpi siellä sitten oli.. mutta nyt heti välittömästi plussan jälkeen sanoin, että nyt on masussa taas tyttö. Siitä on vain niin mahdottoman vahva tunne. Kysyin mieheltäni rakenneultraan mennessä, että kai me kysytään kumpi on tulossa ja mies vastasi siihen, että mitä sitä kysymään jos minä kerran olen niin varma tytöstä muutenkin. Kysyttiin kuitenkin ja tyttölupaus saatiin. :heart:

Sini + tyttönen rv 24+2
 
Heinis mulla on tehny kovasti mieli maitotuotteita, hedelmiä, MAKEAA siis leivonnaisia... alussa oli tosi kuvotusolo, ekassa raskaudessa joka oli poikaraskaus ei ollu läheskään niin paha ku nyt. Ja yhessä vaiheessa liha oli TOSI pahaa. :x Pelkkä marinadin haju sai pahan olon aikaseks. Ja Linea Negra menee tisseihin asti... masu on kuulemma selkeä tyttömasu. Sellainen rantapallo. :)

EM ja dodoliina 37+2 :heart:
 
AAM
tännekin tyttö siis ois tulossa ja oireita se verta että aikaslailla samanlaiset kui poikaa odottaessa.. :snotty: okei tiisulit o olleet jo vähän isommat heti ja makea maistuu sairaasti, poikaa odottaessa se kebab oli kova sana :p
ja sit toi turvotus mutta en tiedä onko se sen takia kun on toinen raskaus ?

Ainiin !! tilanneilmoitus :D LIMATULPPAA havaittu.. ei siis kirkasta ja kauhiasti mutta havaittu on b:)d innoilla odotamme siis edistystä... :p :xmas: B) *HÄPPI*

AM & hippunen 41+3
 
Jee, AM jee, josko nyt tajuisit jo vääntää se ulos!!!???

Huomenna ois heti aamusta neuvola, saa tietää onko typerä penska, joka ei potki elossa. Että kuuluuko tumstums sydänäänet.. Eiköhän se ole hengissä, mut jännittää kyl taas.

Jos ja kun se on hengissä ni huomen jätän jakun töissä pois, saas nähä miten jengi regoi. Osa kyllä tölläilee jo mut osa ei ainakaan vaikuta siltä, että ois tajunnu mitään. Lienee turha sitten mitään tiedotustilaisuutta pomolle pitää, eiköhän se ilmotus ole sillä selvä...

Ai ni, ja vaaka on vetänyt pidemmän korren, saldo 1,5kg plussalla ja ei enää mene alas vaikka kuin jumppaan. :headwall: :headwall: :'(

Tsemppiä kaikille.

wrv18

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Ai niin, merkulle onnea, samoilla viikoilla meet ku mä, mut mä muistelen, et ihan alussa putosit tuulimunan takia pois? Oliko väärä häly, vai muistanko väärin?

Niin tai näin, onnea näin pitkälle pääsystä!!!

:xmas:
 
Moi!
Täällä tehty kans selkee plussatesti viikonloppuna, kun vihdoin uskalsin testata ja ajattelin liittyä joukkoonne...
Vauvelia yritetty nyt aika tarkkaan vuosi, tuloksena yks raskaus joka päätyi keskenmenoon 08/08, alko vuotaan pois viikoilla 11+
Mutta nyt siis jälleen näyttää vihreetä valoo! :)
Oon seuraillu keskusteluja tuolla KM:n jälkeen kuumeilevien puolella vaikken oo sinne pinoutunu. Mutta jos nyt uskaltais tulla tänne, jännäileen kuinka tällä kertaa käy.

Olen siis 27 v. ja mieheni kanssa esikoista odotellaan. LA on vielä hiukan hämärän peitossa, kun kierrot ollu KM:n jälkeen vähän mitä sattuu... Nettilaskureiden mukaan ton tavallisen 28 pv. kierron mukaan LA ois 13.12. mutta saa nähdä. Ite laskeskelin et se menis ennemminki tonne 22.12. Ja synnäri olis VAS. Tarkentelen tietoja sit kun on jotain kättä pidempää.
 
GO AM GO!! Hyvältä kuulostaa limatulppailut :D Toivottavasti nyt syntyy :heart:

Merkulle vilkutuksia myös tänne puolelle :wave: :wave: Juu täällähän minä, vielä toistaiseksi..

elisarille tervetuloa tänne jännäilemään :flower: Kiva että tulee muitakin jotka tuskailevat samoilla viikoilla. Mulla la 23.12, siis jos tämä nyt oikeasti syntyy..


Omanapa. Mulla meinas tänään lähteä taju!! Nousin nojatuolista ylös ja lähdin kävelemään ja sitten tuli yskän puuska ja yskiessäni vihloi ja repi masua niin paljon että silmissä sumeni täysin ja kävelin päin seinää... :headwall: Tämä raskaus on jotenkin ihan erilainen kuin muut raskaudet tähän mennessä, muissa raskauksissa on tehnyt ihan järjettömästi mieli BigMac hampurilaisia mutta nyt voisin syödä Hornetteja vaikka pellillisen joka päivä!! :eek: Olisikohan tänne tulossa tyttö??

jaahas, nyt lukemaan anatomian tenttiin... :wave: :wave:
 
AAM
iltoja leidies ja tervetuloa myös elisar :) :heart: :hug: onnea lussasta... :)

( . ) muutamia kipeämpiä suppareita on tullut.. b:)d aamulla silti jorviin vielä.. :p
ukolta en nyt sit ottanutkaan vastaan romantiikkaa :D :LOL: katsellaan jos säästelis sitä lauantaille tai sunnuntaille jos tää ei oo kehittynyt kuten esikoisen synnytys, sehän meni limatulpasta pari päivää ni oli poika sylis.. :saint: :D

am & hippunen 41+3 :heart:
 
Heips ja ihanaa kun moni muistaa! Mulla on tosi montaa km:a takana, mutta viime kertainen "tuulimuna" oli väärä hälytys, KERRANKIN sain hyviä uutisia kontrolliultrasta =) ..Voi kun mä toivoisin, että tää nyt menis loppuun asti hyvin.. :ashamed:

AM; Vauhdittakaas limatulppaa S:n keinoin. Tosi jänskät paikat sulla!! Jorviin minäkin menen synnyttämään aikanaan..

Heinis: Mulla on sekä poitsu että tyttö ennestään ja pojan odotus oli helpompaa kaikinpuolin. Eli mielestäni tytöstä olin tosi paljon väsyneempi, kärsin huonovointisuudesta ja päänsärystä ja tytön aikana aloin honttaamaan makeaa (pullaa, viinereitä, leivoksia..) ja turvotusta oli paljon enemmän tytöstä.

Omasta olosta päätellen tänne on poitsu tulossa, katsotaan minkälainen ennustajavelho olen (2 vkoa rakenneultraan) B)

Leinikki: Hyvät raskausoireet sulla ja hyvä niin! Pidetään sut täällä kynsin ja hampain!

:wave: Merkku
 
AM pistähän menoksi jo, toista toisen eteen :D
elisarko oli uusi tulokas? Onneksi olkoon oikein kovin :hug:

Mie en tajua miten en vaan saa unta taasen, joten tänneppä siis tieni vie. :LOL:
Mitäpä muutakaan tähän aikaan yöstä tekemään.
Onneks ei oo huomenna aikaista herätystä, ehtii nukkua vielä 9 tuntia jos nyt menis maate. :saint:
Päivitinpä aikani kuluksi profiiliin uuden masukuvan tältä illalta,
*kuiskii masukkaan* kasva muru, kasva :heart:


dada 17+5 näin perjantain puolella :D
 
AAM
:wave: vielä täällä suppareita yön aikana tuli kaikkiin en edes herännyt.. nousin vartti sitten ja pari kellotin.. nyt sit tuntuu että ne hyytyi... pitäisköhän perua äippäpoliaika ?
en tiiä.. :headwall:
 
Tää on niin jännä, et hyvä ku pöksyissä pysyy, siis AM tilanne... Heti ku katoin, et vika viesti am klo 6 aamulla, ni oli jo ennen ketjun avausta että NYT!!

Meil pitäis kaikilla olla mokkulat ja miniläppärit ni voitais sitte salistakin raportoida, tuleeko supistus vai ei.

NYT kyllä pidetään peukkuja, että AM saa palkintonsa jo tänään!!

Ihanaa merkku, et oli väärä hälytys, aina noista puhutaan, mut harvemmin taitaa mennä noin? ONNEa vielä!

Mä lähen neuvolaan, moikka!!

:heart:
 
AM GO woman GO!

realmerkku mäkin muuten päätin, että rakenneultran jälkeen aloitan raskaanaolemisen... lähden samantein shoppailemaan etc. No nyt huomaan, että hannaan edelleen. Ehkä aavistuksen löysemmin rantein kuitenkin nyt mennään kuin vielä viime viikolla! Toivoa siis on! Yksi konsti voisi olla vaan räväyttää ja ostaa jotakin, vaikka vaunut. Ihan noin maltillisesti! :LOL:

elisar tervetuloa ja onnea!! :flower:

woodoo hei, hei nainen! Mitä tähän nyt kirjoittaisi! Totta kai kuulet sydänäänet ja TIETYSTI kaikki on hyvin! :hug:

Tyttö/poikaraskauksista vielä. Milloin teillä on tyttöraskauksissa alkanut makeanhimo? Sitä tuntui monilla olevan. Mulla siis eka puolisko meni käytännössä täysin ilman suklaata (normaalisti olen aikamoinen suklaahiiri), eikä oikein mikään makea uponnut. Nyt olen aavistuksen petrannut, mutta pärjään edelleen oikein hyvin ilmankin. Mieli tekee hamppareita, sipsejä, pizzaa ja lihaa. Lisäksi kaipaan kirpeää ja raikasta eli hedelmiä menee. Ja siis tyttö tulossa...

Kerttu ja Oliver (vai Olivia) 21 POKS
 

Yhteistyössä