**KESKENMENON JÄLKEEN PLUSSANNEET **~~ Huhtikuussa~~

AM Oikein paljon onnea!!! Kunnollisen kokoinen typy sieltä tulikin. :D Meiän esikoinen oli tota luokkaa ja niin oli helppo jämäkkää vauvaa käsitellä. :heart:

Niin taitaa EMllä kans lähtö pian tulla. :wave:

Meritähdelle parasta sinne. :hug: Toivotaan et kaikki olis hyvin.

Täällä aloitellaan huomenna kiinteiden kans sotkemiset. Voi pojulla olla ilme. :D Niin ja sit on taas vietävä rokotukseen. :headwall: Pakkohan se vaan on....
Ei muuta kummempaa.

NP ja Tirri 18viikkoa

Ultrassa käyty!
Pikkuinen vastasi viikkoja 10+3, eli laskettu on tuo 21.11 minkä itsekin sain..Olin vaan jostain syystä päivää edellä laskuissa :whistle:

Siellä pieni oli, imi peukkua, eikä suostunut mittailtavaksi. Vilkutteli välillä, muuten kökötti paikallaan vaikka yritettiin vauhtia saada :D potkas äkäsesti vaan pari kertaa ja jatkoi rauhallista oleskeluaan :heart:

Mä oon niiiin onnellinen :heart: :D seuraava ultra on 1.7

Heinis ja rakas 10+3 (ei kovin kirpulle näyttäny :D )

Kaikki oli hyvin :D :heart: :D :heart:
Oikein reipas syke ja liikkeisiinkin jo merkattiin + kun pikkanen siellä liikehtikin.
Mie oon niin onnellinen, täytyy tunnustaa että olin jo heittänyt ehkä vähän kirveen kaivoon.
Nyt on ainakin toivoa taas, ja toivossahan on hyvä elää. =)

Koko vastasi 7+3 mitä oletinkin suunnilleen kun ottaa kierron pituuden huomioon, mutta ei lähtenyt muuttamaan laskettua aikaa joten kaippa mäkin menen tuolla neuvolan kaavalla ja aattelen menkoista laskettuna noi jutut.

Kiitos kaikille tsempityksistä!

Meritähti :heart: Pömppis 8+0 (Poks!)

heissan,
meille syntyi poika 3870g ja 51cm viime torstaina 23.pvä klo 20.17.

oli aika tyksiin ja lääkäri totesi että puhkaistaan kalvot ja ryhditään hommiin
kalvot puhkaistiin, omat supparit laimeita, annettiin tippaa ja johan alkoi tapahtumaan. epiduraalin kerkesin juuri ja juuri saamaan.
synnytyksen kesto 2h 45min.
napanuora oli kertaalleen tiukasti kaulan ympäri ja piti nopeasti saada poju ulos niin repesin siinä touhussa hieman ja 2 tikkiä laitettiin.
oltiin lauantaina lähdössä kotiin, mutta lastenlääkäri huomasi että poju hengittää liian nopeasti ( joka viittaa infektioon vastasyntyneillä ) hengitti 100 kertaa minuutissa kun normaali on 30-40 kertaa/ minuutti. tehollehan siitä tuli samantein lähtö.
aloitettiin antibiootit sekä penisiliini ja otettiin kokeita. kanyylin laiton kanssa oli ongelmia kun pojulla heikot suonet. raukan pää oli kuin neulatyyny.
teholla poju oli vajaan vuorokauden kunnes sain viereen kun hengitystiheys normalisoitui.
antibiootit ja penisiliini vaikutti nopeasti, eilen labrat ok ja pääsimme alkuillasta kotiin.

kyllä tuli kyynel jos toinenkin vuodatettua, mutta loppu hyvin kaikki hyvin!

meritähti hienoa!
heinämassu saanut myös loistavia uutisia ultrassa!

iltsu & Rasmus 5 vrk :heart:

Onnea iltsu-natsulle pojasta! Onnittelut Heinis ja Meritähti hienoista ultrakuulumisista! :heart: :flower:

Oxford kiittää, vilkuttaa ja poistuu takavasemmalle, en aio enää vauvautuneissa kirjoitella :wave: Ehkäpä siis tapaamme taas osan porukasta kanssa, kun seuraavasta vauvasta alan haaveilla

Oxford ja poika 12vrk :heart:

Onpas täällä ihania uutisia kaikilla!!!

Ensiksi onnea Meritähdelle!! Mulla tuli niin tippa linssiin kun luin että kaikki onkin hyvin. Olen niin onnellinen sun puolesta :hug: :D :flower: :heart:

Ja Heinikselläkin oli kaikki hyvin masussa! Ihanaa kuulla :D :flower:

Ja iltsulle onnea pojasta!! :flower: :flower:

Kärppis. Täällä on kanssa yksi allergikon ja refluksipotilaan äiti. Voimia sinne ihan hirveästi! Refluksi on kamala tauti ja meidän pojalla se on rakenteellinen vika, niinkuin minulla :(

Omanapa pikaisesti.
Olen eilin aamusta asti ollut aivan HIRVEÄSSÄ mahataudissa!! :x :x Koko eilispäivänä ei pysynyt edes pieni vesitilkka sisällä ja oksensin ja paskoin ainakin tuhatkertaa ja kamala nestehukka jo illalla päällä. Mies soitti jo ensiapuunkin kun oli niin huolissaan mun puolesta. En pysynyt illalla edes pystyssä kun olo oli niin heikko ja sisuskalut ihan rullalla oksentamisesta :( Mutta sitten alkoi helpottamaan kun oksentaminen loppui. Yöllä vielä ravasin vessassa, ja aamullakin vielä kerran mutta sen jälkeen vesikin alkoi jo pysyä sisällä. Nyt olen jo syönyt vähäsen kaikkea pientä ja kevyttä ja olo alkaa kohentua vauhdilla. Osmosaliakin vedin ison lasillisen aamulla ja olo parani heti huimasti :saint: Nyt vaan pelkään että sairastuuko poika tähän tautiin.. Mutta raskauspahoinvointi ja mahatauti on maailman huonoin yhdistelmä :headwall:

Nyt huilaamaan kun vielä voi. Mies on tämän päivän kotona, mutta huomenna mun pitäisi olla jo kunnossa hoitamassa esikkoa. Toivon niiiiin todella ettei poika tähän sairastuisi..

Leinikki & Baby-jesus rv 5+6

SusSoo
AM :flower: onnea sinulle ja teidän koko perheelle!

Heiniksellä onneksi oli kaikki hyvin... ja mistähän muusta täällä oli parin päivän aikana jutusteltu
Pitäis käydä joka päivä katsomassa jutustelua, koska ei sitten osaa kommentoida mitään järkevää.

(.) Neuvolassa tänään kävin. Oikein kehaistiin tänään kun oli paino noussut niin vähän viimeisen kuukauden aikana. Nyt on tullut semmoiset 10kg. Mä en edelleenkään ymmärrä, että miksi niiden pitää mulle valittaa tuosta painosta kun en edes lähtöpainossani ollut ylipainoinen... No kai mä sitten olen jo niin vanha, ettei saisi tässä iässä enää turhia paisua :saint: Vauva köllötteli pää alaspäin, josta olen tosi iloinen. Pysyköötkin sitten tuossa asennossa loppuun asti!

Sussoo ja Suloinen 28+4 :heart:

Iltsulle ja koko perheelle onnittelut pojasta :heart: :heart:

Meritähti, onnea hyvistä ultrakuulumisista, kyllä tämä kaveri taitaa pysyä mukana loppuun asti :hug: Toivotaan :heart:

Oxille jatkoja täältäkin :wave:

Oma kurjaakin kurjempi napa... Eilen kuulin viimeksi, kuinka suureksi aion kasvattaa tän mahan? Tuntuu ihan kuin olisi nyt jo ylisuuri, on hankala nukkua jne. Valivali. Kunhan kaikki menisi hyvin, äitipoliaikaan on vielä liki neljä viikkoa aikaa... ja muutenkin on niin ahdistavaa, mies ihan alamaissa vieläkin eikä oikein uskalla mistään puhua kun heti tiuskii tms ja mähän EN osaa tehdä enää mitään :headwall: Sanoi ettei tämä (siis isänsä kuolema) ole mitään verrattuna viime kesään, mutta taitaa olla, tai sitten suree samalla viime kesäistä menetystämme :'( Kun ei raukka silloin tainnut kunnolla käsitellä koko asiaa, kun mä olin niin alamaissa :ashamed:

Palataan, HP & Pikkukaveri 32+6

Täällä on ilouutisia nyt oikein roppakaupalla. Ihanaa! Ekaksi kaikille vauvan saaneille sylintäydeltä onnea! :flower:

Meritähti ihania uutisia! Onnea! Kyllä se nyt siltä näyttää, että me kasvatetaan sit syksyllä tätä manselaisten joukkoa urakalla! Se on niin uskomaton tunne kun kuulee hyviä uutisia ultrassa!

Heinikselle myös onnittelut ultrakuulumisita! Iso pieni jo siellä kyydissä. =)

Täällä alkaa kasvukivut vaivata ajoittain melko inhottavasti. Toisaalta mahakin kasvaa, ja sehän on ihanaa. Mammavaatteita pitänyt hommata ihan urakalla. :LOL:

Barbapörrö ja Sisu :heart: 14+2

Neuvolaterveiset:

VAUVA ON PERÄTILASSA!!! :kieh: :kieh: :kieh:
Huomenna kääntöyritys alkaen 9.30....

|O |O

Kiukuttaa. Viimeiset kolme viikkoa on sanottu että siellä se on pää alhaalla... ja kolme eri terkkaa ja yks lääkärikin vielä. Enkä mä oo huomannu et se olis sit viime viikon jälkeen kääntyny...

pöh. :snotty:

AAM
EM komia maha :heart: sulla mutta tuo perätila no voi perskules... onnea kääntöyritykseen, meillä kyllä huhtikuisissa yks toi perätila vauvan ulos ihan nätisti kuite :)

Heinis ja meritähti Aivan valtavan ihania uutisia!!! tuollaisia lisää.. :hug: :flower: :heart:

Uusille tervetulotoivotukset oliko tullut ?! :/ :whistle: aivokäyrä pätkii täällä pardona me :ashamed: voi olla että sekoitan tuohon pikku2listaankin.. |O

Ox :wave: :hug: heissulivei ja voikun oisit tuonne vauvaantuneisiin tullut.. :) ois ollut kiva tavata livenäkin kun pk seudulta olet.. ystäviä ei koskaan ole likaa..

Rouvalla oli neuvola tänään tsempitykset sine :hug:

Suurin Kiitos vielä kaikille onnentoivotuksista ja tuesta ennen kaikkea :heart: olette ihania ja vertaistuki täällä on ollut korvaamatonta :hug: :hug: :)

am & neiti A. 4,5 vrk

No niin sitten selvisi että kyseessä olikin kai ruokamyrkytys!! Olin lauantaina polttareissa ja melkein koko polttariporukka oli sairastunut. Siellä oli piknik ruokaa ym. muuta tällaista kuumana päivänä arvelluttavaa ruokaa. Olo alkaa olla jo melko ihmismäinen, vaikka heikottaakin vielä aika tavalla ja ruoka ei tahdo maistua :(

EM.
kurjaa kuulla että perätilaan oli taas menty :hug: Onnea kääntöyritykseen!

Leinikki & Baby-Jesus rv 6+0 (Poks!!) :heart:

Leinikki: jaksuja kurjaan oloon :hug:

Iltsulle
onnea pojan johdosta :heart: , on teillä ollut aikamoinen reissu.

Meritähti Ihanaa kun ultrassa kaikki olu hyvin :heart: Kyllä se pikkuinen nyt kestää matkassa loppuun asti :heart:

(.) Ei mitään uutta,iltaisin supistelee, mutta siinä kaikki. Olen varmaan kasassa vielä juhannuksenakin...

-snowball&peikko 38+2

iltsu-natsulle oikein suuret onnittelut vauvasta!!! :flower: =)

Kiva kuulla meritähden ja heinämassun hyviä ultrakuulumisia! Mukavampi taas jatkaa odottelua. :)

ElinaMaria toivottavasti kääntö onnistuu! Tsemppiä sinne.

oxfordille :wave: ja mukavaa perhe-elämää uuden tulokkaan kanssa! :)

Hp:lle jaksamista ja miehelle kans!

Mulla on huomenna neuvola. Tilassa ei suurempia muutoksia, välillä on kuitenki alkanut jo supistelemaan, mutta eipä kovin paljon. Vauvan vaatteet on nyt pesty ja laitettu lipastoon. Jotain tarvikkeita vielä tarvis, mutta en jaksa stressata, kun mieskin kuitenki osaa käydä kaupassa. Viikkoja tänään 34+6 :heart:

Neuvolassa käyty ja siellä se pieni :heart: jumputti 150!
Ihanaa oli kuulla että vauva on kunnossa ja jos sitä nyt alkais uskomaan että oikeasti ne on pienen liikkeitä joita olen tuntenut.

Onnea iltsu-natsulle vauvasta!

Hyviä ultrakuulumisia oli myös ainakin heiniksellä ja meritähdellä

ElinaMarialle :hug: toivottavasti kääntöyritys onnistuu!

Mukavaa loppuviikkoa kaikille ja vappua myös!
T:Rouva ja masukki 15+6

Meritähdelle ja Heinikselle onnea ihanista uutisista! :heart:

EM , minullakin esikoinen oli perätilassa, mutta en edes halunnut, että yrittävät kääntää vauvaa. Ei lääkärikään oikein kauheasti edes painostanut siihen. Mielummin otin suunnitellun sektion, siinä ainakin tarkasti tiesi koska vauva viimeistään syntyy! :LOL:
Onnea kuitenkin kääntöyritykseen, jos kääntämistä aiotte yrittää!

Ja vielä iltsu-natsulle suuret onnittelut! Monta hyvää uutista olikin tänään luettavana!

Oma vauva on ollut tosi hiljainen jo neljättä päivää. Muutama muksahdus vaan silloin tällöin. Onneksi kotona on doppler ja sillä kuunneltuna syke on kuitenkin aina kuunnellessani n. 150 luokkaa. En sitten tiedä miten päin vauva oikein on, kun ei ole moneen päivään kunnolla monottanut. Liikkuu kuitenkin sen verran, että voin sanoa tuntevani liikkeitä, kunnon potkuja ei siis vaan ole nyt tullut. Pakko vaan luottaa, että kyllä siellä masussa kaikki on ihan hyvin.

Lisäksi omat työkuviot menivät ihan uusiksi. Sain tänään kuulla, että pomo vaihtuu 1.5. lähtien ja en pidä muutoksesta lainkaan. No, 2 viikkoa vielä töitä ennen kesälomaa. Kaipa sen jotenkin kestää, vaikka motivaatiota ei ole sitten niin yhtään jäljellä. Kesäloman jälkeen olisi vielä 3 viikkoa töitä, mutta en tiedä pystynkö silloin töihin. Jos ei ole fyysisiä vaivoja, niin psyykkisiä sitten. En vaan halua olla tuon uuden pomon alainen, ajatuskin ahdistaa niin paljon, että alkaa etoa.

Mutta enää huominen töitä ja sitten 3 päivää vapaata. Johan taas helpottaa.

:)

Sini + tyttönen, rv 25+1

Onpas nyt paljon asiaa, positeiivisia ja sitten niitä harmittavaisempia...

Heinikselle ja Meritähdelle ekaksi halit ja onnitteluit ihanista kuulumisista! Tippa linssissä täällä lueskelin! Loistavaa!

Ja sitten onnittelut Iltsulle! Onneksi kakki on nyt hyvin!

Sussoo mä en kyllä ihan käsitä mietn tuota painoasiaa jaksetaan niin syynätä ja korostaa. No, on mullakin ikää jo sen verran, että ehkä siksi. Mutta kun mulla on nyt +2 kg lähtöpainoon eikä lähteissäkään mullakaan mitenkään ylimääräisiä ollut. No, yritän itse olla niin kovin miettimättä.

Herkkupepulle piristys :hug: !!

EM voi eikä! Tsempit ja muista, että kyllä se kaveri sieltä ulos saadaan, tavalla tai toisella, jooko!

Rouvallakin hyviä kuulumisia, ihanaa!

Snowball sinne täälät suppareita zup-zup!

Leinikki toivottavasti tokenet pian. Toi on kyllä ihan kamalaa!

Sinille vielä halit työasioiden johdosta! yritä keskittyä nyt siihen oleelliseen ja unohtaa kurjuudet, pomoja ja muita voi sitten miettiä joskus tuonnempana! Viimeiset viikot seisot vaikka päälläsi, jos sikseen on!

Omaan napaan ei mitään ihmeellistä. Mun masuasukki ei selvästikään tykkää, kun mulla on farkut päällä! Erityisesti näin töissä pitkään istuessa tuo vyötärönauha vissiin painaa ja potkuja siitä saan palkaksi.

Kerttu ja 21+5

Yhteistyössä