*Keskenmenon jälkeen plussanneet heinäkuussa*

Onnea Kätsy! Mahtavaa!!!!

Omenaruusulle vauvaonnittelut! Ja Riinulle... hirmuisesti voimia. Olen niin pahoillani.

Itse en vaan vieläkään osaa luottaa tähän raskauteen. Pahoinvoinnin epäilen johtuvan Lugeista ja enkä vaan osaa luottaa, että joku olisi edelleen minussa elossa. Tissien aristamattomuus vaivaa mieltä. Vaikka toisaalta pissalla saa rampata ja maha ei kestä painetta... Vaikka lääkäri piti raskauden onnistumista enemmän kuin todennäköisenä, en vaan osaa luottaa, että tällä kerralla kaikki menisi hyvin.
 
Uskaltaiskohan sitä jo tälle puolelle tulla??

Pluusasin ekan kerran maanantaina 5.6 ja elämäni ekan kerran ovistikuttelu tuotti tulosta B) ovisplussa oli 16.6 ja siitä laskien viikkoja olisi noin 5+2.

Tein muuten 3 raskaustestiä saman päivän aikana ennekuin uskoin ja heti seuraavana päivänä soitin neuvolaan ja pyysin raskaustestin myös sinne, koska jos tämäkin menee kesken niin on ainakin papereissa,että raskaana on taas oltu!! Neuvolantäti laittoi ihan kvantitatiivisen raskaustestin ja tiistaina hcg oli 2309 eli kai ihan ok viikkoihin nähden.

Nyt pitäisi sitten varata alkuraskauden ultra-aika ( sen verran skeptinen raskauden etenemisen suhteen) kunhan kerkiäisi :)

miiak ja onni 5+2
 
miiak,onnea plussasta ja tervetuloa tänne puolelle :heart:

Tillukas,mullakaan ei tissit arista vaikka esikoisesta niin teki...ajottain nännitä "käy" arkoina ja palaa sit kuosiinsa. Kyllä mä luulen et kaikki on sulla hyvin :hug:

Kätsy,Ihania ultrauutisia :heart: :heart: :heart:

Kärvistyn tänne kuumuuteen |O Meinasin pyörtyä aamulla,kauheen heikko olo...pahoinvointia ei juurikaan oo ollu vaikka välillä vielä ellottaakin hetkellisesti. Esikko menee huomenna mummulaan,sit sais levätä =)
 
Kätsylle onnittelut hyvistä uutisista!

Onnea plussasta miiak!

Otan riskin ja lähden pahoinvoinnin kanssa lomailemaan. Etelään on luvannut koko viikoksi hellettä. Vihdoinkin pääsee nauttimaan lämmöstä. Täällä pohjoisessa ei ole lämmintä vielä ollutkaan.

Harkitsen ultraan menemistä sitten loman jälkeen...

Peppioliina rv6+2
 
Onnea kaikille uusille plussanneille!

Voimia Riinu :hug:

Kaikille, jotka "kärsivät" oireettomuudesta; kaikki voi olla myös hyvin. Mulla oli alkuraskaudessa äärimmäisen vähän mitään oireita, ja ne vähäsetkin oireet hävis varmaan vko 10 tienoilla. Mutta nyt 18+4 maha näkyy jo ja selvät liikkeet olen tuntenut
 
Moi mammat, muistatteko viela minua? :wave: :p Edelleen USAssa, huomenna kohti Suomea ja loysin hotellilta koneen :D

Taalla mennaan viikoilla 11+4 jo ja sydanaania kuunnellaan paivittain niin pysyy jarjissaan :LOL: Masu on edelleen turpea, ehka kohta sita uskaltaa ajatella pieneksi vauvakummuksi? ;) Laitan kuvaa 12+0 kunhan kotiudutaan ja sitten onkin NP-ultra!!! :p Toivottavasti sielta tulee hyvia uutisia niin sitten tama raskaus on julkista :D

Palaan kotona paremmalla ajalla kommentoimaan!



Toive81 ja Sintti 11+4
 
Uusi ilmoittautuu! :wave: Kait minäkin taas tulen pinoon mukaan...

Joitakin tuttuja nimiä taitaa täällä ollakin, ainakin Repa, taisi olla muitakin. Joskus kuumeilu- tai odotuspuolella oltu samassa ketjussa, ei pysty enää muistamaan, että milloin ja missä... :)

Nyt siis taas raskaana, toista odotetaan. Esikoinen on vuoden ja puolitoista kuukautta päälle. JOS kaikki menee hyvin, ikäeroa tulisi suunnilleen 1v 9kk, ei turhan paljoa siis! :) Nyt taitaa viikkoja olla 7+3 (kovin vähän...) ja laskettu aika olisi 23.2.2011.

Ultra meillä on reilun viikon päästä TAYSin lapsettomuuspolilla, siellä kun ollaan asiakkaina keskenmenojen takia. Raskauden tukena on Lugesteronit ja Disperin, toivottavasti auttavat... Välillä tässä esikoisen kanssa touhutessa melkein unohtaa olevansa raskaana, ja kun ei oireitakaan oikeastaan kummemmin ole, niin välillä täytyy kyllä miettiä, että olenko edes raskaana. No, ensi viikolla selviää :/

Tiivistetysti siis:
Viuhtis, 29v, la 23.2.2011, TAYS, toinen lapsi, km:t 12/06, 11/07, 2/08 ja 7/08
 
Heipähei kaikille, uusille ja vanhoille :D

Meillä on huomenna eka neuvola! Ihanaa, ei olla ennen päästy niin pitkälle... Esitietolomakkeet on tunnollisesti täytetty ja nettimatsku selattu, neuvolantädin käskystä :)

Tilasin myös kotidopplerin! Sen pitäisi tulla alkuviikosta :) Tiedän, ettei sillä vielä mitään ainakaan kovin todennäköisesti kuule, mutta kun... Mä halusin! Ja eipä siitä nyt ihan kamalasti voi olla haittaakaan jos ajoissa jo kokeilee että saisiko kuulumaan. Kunhan muistais pitää mielessä sen, ettei panikoi sitten kun niitä ei kuule (muistuttakaa minua tästä, kun tiistaina tulen itkemään vauvan varmaa kuolemaa, kun en saa niitä ääniä kuulumaan... ) Pitää yrittää pitää pää kylmänä :)

Onkos kuinka moni muuten kertonut jo vauvan tulosta kavereille/lapsuudenperheelle? Meillä miehen vanhemmat ja veli tietävät (kun tiesivät yrityksestä ja keskenmenoistakin ) sekä sitten oma äitini ja vanhin pikkusiskoni. Isä ja nuoremmat siskot saavat pysyä pimennossa vielä sen neljä viikkoa, kunnes saadaan vihdoin tämä ensimmäinen kolmannes hoidettua kunnialla :) (äitini ja isäni asuvat siis erikseen, äidin luona asuu tämä vanhempi sisko, isän luona pienet ). Äidille kerroin tänään, ja meinasi liitoksistaan revetä :D Kaivoi heti vanhan äitiyskorttinsa esiin ja luetteli sieltä ensimmäisen neuvolakäynnin tiedot (Paino 48 kg :D HAHAHA! Oma on lähempänä sitä seitsemääkymmentä... ) Tuntui ihanalta kertoa, ja kerrankin sain sen fiiliksen, että keskenmenon kohdatessa sitä tukea olisi. Aiemmilla kerroilla yksi kamalimmista keskenmenoon liittyvistä fiiliksistä on se, kun on aivan yksin... Ehkäpä olisi niistä aiemmistakin pitänyt kertoa? No, oli miten oli, niin tuleva mummi on nyt kuitenkin vallan onnellinen, suunnitteli jo sängyn ostoa :)

Jaksamisia kaikille kanssasisarille!

Kätsy ja Hobitti-Hopsu-Hillahelmeri (rakkaalla lapsella monta nimeä, kirjaimellisesti tällä kertaa ) 7+5 (tai 7+6 lääkärin mukaan, katsotaan minkä päivän se neuvolantäti huomenna päättää oikeaksi )
 
Onnea uusille ja hyviä ultrakuulumisia saaneille! :flower: :flower:

Kertomisesta : me kerrottiin nyt juhannuksen jälkeen, ja kun yks sai tietää oli pakko kertoa kaikille. Mulle tuli vähän haikea fiilis kun tää ei oo enää meidän salaisuus :/ Mut pakko oli kun tätä ilmapalloa ei voi piilossakaan pitää. Yksi on jo arvannut mahasta, oli kaveriltamme kysynyt asiasta.

Olo on niinkuin ei raskaana olisikaan, paitsi housut ei mee kiinni... ja vähän mahassa alkaa tuntumaan jos pitkään rasittaa itseään tai istuu pitkään autossa tms. Mut onneksi on dopleri, ilman sitä tulis hulluksi.

vappupommi 14+4
 
Tervetuloa Viuhtis ja paljon onnea :heart:

toive81, mihinkäs me sinut olisimme unohtaneet. Sullakin jo kivasti viikkoja kasassa. Ihana juttu :) Turvallista kotimatkaa ja onnea np-ultraan :heart:

Minä se kamppailen tämän helteen kanssa. Nyt alkas jo riittämään. Mua ei ole luotu elämään tässä kuumuudessa, ei sitten ollenkaan. Iho vain kukkii, kun tulee aurinkoihottumaa ja hikinäppyjä kuin pienelle muksulle :| eikä tuo fibrokaan liiasta lämmöstä pidä, vaan kaikki nivelet turpoo ja särkee. Ruoka ei maita, kylmää vettä vain juon litra tolkulla. Sisällä oleskelen tuulettimen kans ja ulkona olen sen mitä on pakko. Vaikee keksiä mitään positiivista enää tästä helteestä. No, pyykit kuivaa ainakin hujauksessa, jos ei muuta.

Kuus viikkoa sitten tälle raskaudelle ei annettu juurikaan toivoa. En tohtinut edes ajatella, että tänne asti päästäisi. Tänään kuitenkin tuli puoliväli täyteen ja se on mulle ihan erityinen etappi. Kaikki tuhrutkin on jo taakse jäänyttä elämää. Toivottavasti jatkossa kaikki menis edes jotensakkin hyvin.

Lumi-Marja ja Nuppunen [code:/] 20 POKSISTA :)
 
Tervetuloa uusille =)

Onnea Omenaruusulle! :flower:

Ja tosi suuret pahoittelut Riinulle :hug:

(.) Joo on kuuma. Toki toki tälle kesälle sattui tällaiset helteet. Olo on jokseenkin tukala, kaiken lisäksi iski vielä kauhea kutina. Aamulla oonkin menossa verikokeisiin, ettei maksa-arvoissa ole ongelmia. Vähän meinaa väsy iskeä, mutta eiköhän tää tästä...

zanz 35+3
 
Viuhtis,muistan sinut,tervetuloa ja onnittelut :heart:

Toive,ethää siä nyt niin nopeesti unohu ;) Hyvät viikot jo!

Mulla samaa asiaa kun kretallakin vaikka oonkin alussa,ihan kauheeta kärvistelyä pahoissa oloissa :/ Mut en valitä,mielummin näin kun ei raskaana =)

Repa ja säynävä 9+3
 
Ja hemppa sen kun jatkaa laskuaan rautalääkityksestä huolimatta :attn: . Nämä kuumatr ilmat eivät yhtään auta oloa! Tuska!!! Muutaman pykälän lasku vielä niin kuulemma "jatkotoimenpiteitä", mitä sitten ovatkaan. Tänään rv 19+4.
 
Harmin paikka, Jääris! Toivottavasti lähtisi nousemaan, ainahan siinä hetki menee lääkityksen aloittamisesta, eikö?

Minäkin odotin kovasti, että saisin maanantaiselta neuvolakäynniltä huonoja uutisia hempan suhteen, kun tapaan olla herkästi aneeminen (115 on mulla normaali arvo ), mutta se oli 148! Että ei sitten tämä huimaus johtunutkaan siitä... Neuvolan täti sanoi, että voisin jättää raskausvitskut pois, kun niissä on vähän rautaa mukana. En kyllä taida uskaltaa, koska pelkäään että foolihappo jää sitten ruokavaliosta liian vähäiseksi, etenkin nyt, kun ruokavalioni koostuu lähinnä jugurtista ja mehukeitosta.

Mä näin kamalaa painajaista keskenmenosta viime yönä. Hyi! Aiemmat keskenmenot on tapahtuneet niin aikaisilla viikoilla, ettei ole varsinaisesti ollut mitään nähtävää siellä vuodon seassa. Paitsi tuulimunassa, mutta ei siinäkään sitä vauvaa ollut, nestepussukka ja istukka vain. Mutta jos tämä nyt menee kesken, niin vauva on ihan selkeästi erotettavissa sieltä muun tavaran seasta. Pelottavaa.. En varmaan enää suostuisi tyhjennykseen kotona, oli se pienen istukan ja sikiöpussin synnyttäminen yksin kotona sen verran pelottava kokemus.

Ainiin juu, ja se doppler tuli :) Ei mitään kuulunut, mutta ei panikoitu! Ihan rauhallisesti päätettiin kokeilla myöhemmin uudestaan..

Kätsy ja Hobitti 8+1 (taas jäi eiliset poksumiset poksumatta )
 
Tiedättekö missä vaiheessa se vauvavakuutus pitäisi hankkia? Muistaakseni se on hyvin varhaisessa vaiheessa, kuitenkin reippaasti ennen syntymää kun samanlaista ei syntymän jälkeen enää saa. Me ollaan vakuutukset hankittu tytöille vasta syntymän jälkeen mutta nyt vois toimia ajoissa.

Toinen asia: tehdäänkö rakenneultrassa pelkkä ultraus vai tutkitaanko kohdunsuun tilanne myös?
 
jääräpää:Muistaakseni vakuutus tulee hankkia 2kk vai peräti 3kk ENNEN laskettua aikaa, muuten sen sai vasta 2kk vauvan syntymän jälkeen jos vauva terve. Mulla ainakin esikoisen rakenneultrassa vain ultrattiin, ei tarkistettu kohdunsuun tilannetta! :wave:

Toive81 ja Sintti 12+0 (POKS!)

P.S.Huomenna NP-ultra.... :whistle:
 
Sen verran tulin päivittelemään että eilen olin sitten tiputuksessa.. Pahoinvointilääkkeetkään ei edes auttaneet enään tähän mun oloon.. Maanantaina piti mennä töihin kesäloman jälkeen, sain soittaa pomolle parin tunnin jälkeen että sori nyt, mutta mä joudun lähtee et oon oksennellu koko aamun ja vieläpä koko viime viikon.. Oli ihan ymmärtäväinen vaikken ole pomolleni kertonutkaan mistä tässä on oikesti kyse.. :saint: Kävin sitten työterveydessä ja kirjoittivat sieltä tämn viikon sairaslomaa ja tosiaan eilen mitta tuli täyteen että menin TK:n ja sanoin että nyt laitatte mut tippaan! Niin ne onneksi laittoivatkin :) Nyt tämä päivä ollut taas aivan mahtava olla.. Ruokaakin pystynyt syömään, JEE :LOL:

Mutta ilokseni huomasin, että uusiakin on saapunut joukkoomme, onnea ja tervetuloa :)

Sen enempää en jaksanut alata selailemaan noita vanhoja viestejä kun oli niin paljon tekstiä.....

Täällä jännäillään perjantain ensimmäistä neuvolaa :)

Sasuma ja taapero 6+4
 
Oon täällä taustalla lukenu kuulumisia, oon pitäny itsestäni nyt hiljaiseloa, kun oon niin jännittänyt tätä raskautta. Vaikka kukapa muu sen paremmin ymmärtäisi kuin te, saman kokeneet :)

Vähän omaa napaa, siis pakkohan se on tulla tänne hehkuttamaan :)
Tänään oltiin nt-ultrassa, pienellä kaikki hyvin. Vastasi hyvin viikkoja ja niskaturvokekkin oli normaali. Ehkä nyt hitusen uskaltaa hengähtää ja alkaa nauttia tästä pienestä pallosta joka tuohon navan seudulle on ilmestynyt <3 Olin jo viime viikolla rohkea ja ostin muutamat äippähousut, onneksi ostin kun alesta sain :)

Pipana ja niin rakas pieni ipana 12+3


:heart:
 
Anteeksi jo etukäteen pelkkä omanapaisuus...

ON:Piti kommentoida vaikka mitä, mutta nyt oon niin fiiliksissä, että ei pysty keskittymään :heart: Sain hyviä uutisia NP-ultrasta!!!:)Turvotusta oli 1,2 ja kaikki näkyvä kunnossa :whistle: Sintti vastasi täysin kokoa 12+1 kuten kuuluikin. Vitsit on helpottunut olo! :p

Nyt tämä on totta ja asian voi paljastaa lopuillekin Meille tulee toinen vauva!!! Vauva liikkui oikein vilkkaasti ja jännityksellä odotan, tunnenko liikkeitä kahden viikon päästä...Esikoisesta tunsin ne jo 14+3 alkaen...Istukka sijaitsee nyt myös takaseinässä kuten esikoisestakin, mutta jää nähtäväksi. Jipii! :D

Ikionnellinen Toive81 ja Sintti 12+1 :heart:
 
Kyllä on ihanaa taas syödä mitä haluaa kun kävi siinä tiputuksessa! Eilen heti piti tehdä ranskalaisia ja lihapullia ja illalla miehen kanssa haettiin pitsaa.. :LOL: :saint:
Toivotaan että paha olo pysyykin nyt poissa :)

Ja onnea toiveelle ja pipanalle ihanista ultra kuulumisista :heart:

Sasuma ja taapero 6+5
 

Yhteistyössä