*Keskenmenon jälkeen plussanneet heinäkuussa*

Lumi-Marjalle onnittelut ihanista ultrakuulumisista :heart: Nyt vaan rauhassa masua kasvattelemaan :D

Jääräpää: itse en ole käynyt esikoiselta 4d-ultrassa, mutta olisin halunnut kovasti. Turhan kallis minun lompakolle silloin oli. Katsotaan jos kakkosesta kävis. Sinulla toki on nyt hyvä syy sinne mennä. Saa mielenrauhan kaatumisen jälkeen.
 
Lumi-Marja onnittelut :flower:

Jääräpää: paljonko maksoi 4d? missä päin suomea kävit?

ON tänään oli meidänkin ultra. ja siellä oli 7+3 viikkoja vastaava 11.9mm pitkä oleva ihmisen mallia muistuttava otus :D mies näki sykkeet, mutta kun kohtu on takakenoinen niin aina kun kurotuin katsomaan kuvaa vauvanalku katosi...mutta onneksi edes mies näki :heart:
 
Onnea miiak :heart: Kylläpä pieni täitä säikäytti, mutta onneksi nyt kaikki hyvin :flower:

Kiitoksia vain kaikille :flower: Kyllä olo on nyt todella helpottunut. Rytmihäiriöt vain vaivaa. Liekö johtuvat pitkään jatkuneesta helteestä vai stressaavan jännityksen purkautumisesta, mutta ilkeitä nämä kuitenkin on. Mulle ihan tyypillistä vaivaa joka tapauksessa oli raskaana tai ei. Tänään ilmalämpöpumppu tulee, päivän etuajassa, mutta sopii varsin hyvin. Nyt vähän järkkäileen paikkoja, jotta kehtaa edes oven avata :LOL:

Lumi-Marja ja Nuppunen 22+2
 
Miiak,Mahtavia uutisia,samoin Lumi-Marja...ollappa sinun saappaissa :heart:

Noniin,täällä ollaan nyt sellasessa tilassa et ei paljoo pysty muuta kommentoimaan...on meinaa huomenna np-ultra..... en oikein jaksa uskoo ettei kaveri elossa olis,oireiluista päätellen,mut jotenkin pelkään hulluna et jotain muuta on vialla :/ No ei auta kuin mennä kattomaan tilanne,toivottakaa onnea huomiselle!


Repa ja säynävä 11+4
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista! Ja Repalle tsemppiä huomiselle! Kätsylle onnea, kun vihdoin pääsit toiselle kymmenelle!

Minä menen ekaan neuvolaan "jo" perjantaina. Viikkoja silloin jotain 9+6 ja 10+4 välillä. Joka tapauksessa luottavaisin mielin menen. Päädyimme osallistua sittenkin nt-ultraan, ei sen seulonnan vuoksi, vaan jotta saamme nähdä taas tämän myttysemme. Vastahan se sitten on neljäs kerta, kun tätä ultrataan (ja kunnallisella!) . Sitä aikaa koitan saada kahden viikon sisään eli ennen töiden alkua.
 
Nyt on 4d-ultrassa käyty(TAmpereen terveystalolla) ja hinnaksi tuli 303 euroa. Kuulemma on pieni mahdollisuus että saan kelakorvaustakin mutta haen sitä nyt jälkikäteen.
Dvd:tä en ole vielä katsonut. Kyllä hän perusteellinen oli ja tutki myös kohdunsuun ja totesi ettei lapsivettä ainakaan nyt ole tullut, sitä ei sitten tiedä mitä se silloin kompuroimishetkellä(rappusissa kaatuminen) oli. Lapsivettä oli kuitenkin normaali määrä ja vauvalla kaikki hyvin. Paino oli 520g! eli keskikäyrällä tai hiukan sen yläpuolella mennään. Aika hyvin kun viime viikon rakenneultrassa oli n. 100 g vähemmän. Perätilassa oli taaskin. Mitään epänormaalia ei löytynyt. Kuulemma normaali raskaus. Kuvia tuli valtavasti mutta puolesta niistä en tajua mitä ne esittävät. Silti on rauhallisempi olo ja lopuksi hän onnitteli kädestä pitäen . Eli ihan ok reissu. Ja tosiaan se kätilön tyttöveikkaus varmistui!!
 
jääräpää: :heart:

Repa:Tsemppiä!Varmasti kaikki on säynävällä hyvin :heart: Tulehan sitten pikapikaa kertomaan hyvät uutiset :heart:

ON:No niin, nyt on kuva otettu "vauvamasusta" :D Löytyy profiilista ja tuolta kuvaketjusta :) Navan alaosa on vauvaa, mutta yläosa taitaa olla sitä nahkaa mikä on jäänyt esikoisesta :LOL: Olin siis tämän kokoinen hänestä vasta rv20 tienoilla. Tänään alkoi rv15 :heart:

Toive81 ja Sintti 14+0
 
Kääk! :wave:

Uskallanko ilmoittautua?! Mulla oli keskenmeno helmikuussa rv10 ja oon kirjoitellut tuolla km:n jälkeen kuumeilevissa. Nyt sitten 6.kierrosta tuli plussa ja eilinen lääkärissä varmistettu veritesti näytti hcg:ksi 16. Mun mielestä aika alhainen lukema ja siksi sitä seurataankin ja menen ensi viikolla uuteen verikokeeseen :/ Oon sekä onnellinen, että kauhuissani jos tämä alkanut onni ei olekaan totta!

Cappuccino ja muru 4+3
 
Huomenta!

Käytiin aamulla np-ultrassa ja kaikki oli hyvin :)

Jännitti niiin hirmuisesti mennä sinne, kun tota tuhruilua ja pari kertaa ihan veristäkin vuotoa on ollut. Istukka sijaitsi takana, että en tiedä olisko sekään sitten voinut vuotoa aiheuttaa. Mutta kaikki oli tosiaan hyvin ja niskaturvotustakin vain 0,7
Ultraaja oli tosi mukava ja paineli vatsaa että saatiin heppu hereille :) saatiin kolme kuvaa mukaan, täytyy kai skannata ne että säilyy sitten pidempään.
Huh, vaikea vielä uskoa todeksi tätä, mutta kyllä nyt on huojentunut olo.

Nyt oon niin täpinöissäni että käytän tän energian siivoamiseen :) varaan tänään sitten toisen neuvola-ajan ja kai lääkäriaikakin pitää varata, en uskaltanut varata uutta ekan jälkeen jos ultrassa tuleekin taas huonoja uutisia ...tuleville isovanhemmille kerrotaan illalla.
 
Cappuccinolle lämpimästi tervetuloa ja onnea plussasta, muistankin sut kuumeilijoista :flower:

Repalle toiveikkaita tsemppejä ultraan d =) b

Oon mummolassa oudolla koneella, joten tällä erää ei täältä kummempaa, lämmintä (vaan ei liian lämmintä ) päivää kaikille :heart:

BM ja Putti poksuu 17+0 *POKS*
 
Capuccino,tervetuloa ja onnea :heart:

Miukkari,
onnittelut hyvistä kuulumisista :heart:

Meill'ä kans ultrassa oikein vilkas yksilö,joka vastasi viikkoja 12+2 mutta laskettu,joka noilla mitoilla olis 8.2,ei kuitenkaan muuttunut koska eroa on vain 4 päivää,5 pitäis olla et muuttaa. Eli la pysyy 12.2. Turvotusta oli enempi kuin esikoiselta aikanaan,1,5,mutta kuulemma normi joten verikokeisiin ei menty. Päällisin puolin kaikki siis hyvin :heart:

Repa ja säynävä 11+5 (meen tuon menkoista lasketun mukaan,kun kerta eivät laskettua muuttaneet)
 
Cappuccinolle onnea ja tervetuloa :flower: toivottavasti hcg nousee. Mullakin on ollut alkuun aika matala, mutta siteen pian npusi jpo satoihin ja tuhansiin.

Ilmalömpöpumppu on mun uusin paras kaveri :D En enää luopuis tuosta vekottimesta mistään hinnasta. Rytmihäiriöt loppu kun seinään, kun ilma alko kunnolla jähtyyn. Lähes 10 astetta putos sisälämpötila tuon ansioista. Huh sentään, kun on raikkaampi olo nytten ja parempi olla. Ulos mua ei saa kirveelläkään tänään, on ihan liian kuuma. tällä hetkellä mittarissa +35 astetta varjossa. Alkas riittään mun kaltaiselle talvi-ihmiselle :kieh:

Repa, jännään täällä sun ultrakuulumisia. eiköhän kaikki ole ok. Tiedän tasan mitä sitä on pelätä ja panikoida. Edellisellä kertaa saatiin musertavan huonoja uutisia, niin tässä raskaudessa olin ihan sairaalloisen hermostunut ennen np-ultraa ja vähän kyllä tuo rakennekkin hirvitti.

Vitsit, kun tekee nyt jätskiä mieli :p Harmi vain, kun kotosalla ei pakkasessa ole mitään muuta kuin jäisiä marjoja...taidan syödä sitten niitä. Mut pakko saada jotain hyvää ja äkkiä!

Lumi-Marja ja Nuppunen 22+3
 
miukkarille ja repalle paljon onnea ultrakuulumisista :flower:

ilmalämpöpumppu, meillä ollut jo pari vuotta, aivan loistava. meillä sisällä välillä niin kylmä että sukat saa olla jalassa :D

huh heijaa 4D:n hintaa! mä haluaisin sen sydämen toiminnan nähdä siellä 26 rvk paikkeilla - tuttavan sukulaisen lapselta löytyi niillä viikoilla vakava sydänvika joka vain 4d.ssä näkyi, mut mietin että rakenne on terveystalossa 21 rvk ja katsovat sielläkin 4d:llä.... täytyy kysyä jääkö paljon vielä näkemättä noilla viikoilla.

rakennetta muuten odottelen, siinä mun seuraava etappi. niin no niitä liikkeitäkin odotellaan, aavistuksia ollut vasta.....

vappupommi 17+1
 
Repa:Loistavaa, ihanaa, että kaikki hyvin! Esikoisesta turvotus oli 0,8 ja tästä 1,2 joten mekin jätimme veriseulan pois. Ihanaa odotuksen jatkoa, varmasti nyt helpottuneella mielellä :)

Miukkari:Siellä myös hyviä uutisia, ihanaa! :hug:
 
Tosi paljon hyviä ultrauutisia, onnea kaikille tasaisesti! :heart:

Ja uusille tervetuloa! :flower:

Ei saisi valittaa, mutta mä en oikein jaksa enää. Koko ajan sattuu jonnekin, helle vie hermot ja öisin en saa nukuttua. No joo, jospa nää säät tästä viilenis ja kyllähän tuo aika kuluu koko ajan...Silti mä en tajua, minne mun supistukset on hävinny. :headwall:

zanz Poks 38+0
 
Onnea Repa! Mekin aiomme nyt osallistua nt-ultraan, jotta pääsemme ultraan ylipäätään ja olemme asian suhteen täysin noviiseja. Esikko ultrattiin kyllä, mutta ei mitattu. Ja Cappucino tervetuloa! Luottavaisin mielin nyt vaan. Yksi epäonnistuminen ei onneksi tarkoita, että jatkotkin olisi tuhoon tuomittuja.

Ja kohta neuvolaan ensikäynnille ;)
 
Missä kaikki ovat?!

No niin, neuvolassa käyty. Voi vitsi niitä, nyt mulla on sitten kolme la:ta: 17.2., 21.-22.2. ja 26.2.! Ihan pakko oli pitää kiinni kuukautisten alkamispäivästä ja siitä alkaa ynnäämään 28 päivän kierron mukaista laskettua. Huoh... Ultraan saimme lähetteen ilman nt-mittausta, eli saamme saman kuin esikoisestakin. Saavat siis ihan rauhassa mitata sen, mutta tieto ei saa tulla meille missään tapauksessa.

Lasketuista ajoista alan itse kallistumaan entistäkin vahvemmin tuonne keskiryhmään. Pissatus alkaa helpottamaan, samoin vähäinenkin kuvotus alkaa olla ohi. Lisäksi alavatsalle alkaa tulla kevyttä painetta sekä pystyasennossa alavatsa on kova. Noin aiemman perusteella arvioisin, että kohtu alkaa siis nousta ylöspäin ja se kyllä kuuluu tuonne ennemmin tuonne 11.-12. viikon vaihteeseen kuin viikkoa aiemmas.
 
tillukas, mulla oli kans toissa raskaudessa säätöö tuon lasketun ajan kans. Mut lopuks päädyttiin siihen aikaan, mikä sitten ultrassa laskettiin. Ei kyllä pitäny mitenkään paikkaansa kierron mukaan, mut samapa se. Kaippa ne sit osas oikeen ajan kattoo.

Hiljaista täällä tosiaan on ollut. Kaikki on varmaan vielä viettämässä kesää :) Täällä sataa vaihteeks ja ihan hyvä että sataakin. ALko jo kaikki paikat niin hirveesti kärsiä kuivuudesta, että alko näyttää kurjalta.

(.) Olo ihan mukava. Meinasin vaan mennä uimaan, mutta louhoksella oli sen verta viileetä vettä, että alko supistella ja poistuin pian taka vasemmalle. Pitää kokeilla lämpimämmässä vedessä seuraavan kerran. Uimaan vaan tekee niin hirveesti mieli.

Lumi-Marja ja Nuppunen 22+5
 
Heipähei :) Minäkin joka päivä käyn kurkkaamassa, mutta kirjoitteleminen jää jotenkin vähemmälle... Ehkäpä sitä syksyn ja arjen palatessa kuvioihin osaa taas olla ahkerampi kirjoittelija :)

Lasketusta ajasta on meilläkin ollut vääntöä neuvolassa. Kun se täti ei usko, että ovuloin myöhässä eikä kiertoni ole 28, vaan säännöllisen 30. Vaikka mulla oli ihan nivaska lääkärin laittamia papereitakin, että ovista seurattu ultrin ja labroin, se on tapahtunut 1.6. ja varhaisultrassa alkio on tätä täysin vastannut! "No joo, mutta me lasketaan täällä näin..." Laskekoon rauhassa, metsään menee :D Onneksi itse tiedän tämän, niin ei tarvitse säikähtää nt-ultrassa jos sanovat että vauva on viikon pienempi kuin pitäisi. Mulla siis 17.2. - 23.2. Ei nyt niiiin iso heitto, mutta kuitenkin, sen verran että varmaan huomioivat siellä nt:ssä.

Mä olen muuten myös kahden vaiheilla sen nt-mittauksen kanssa. Mä en tiennyt aiemmin, että sitä ei ole pakko mitata! Neuvolan tädille tästäkin sanoin, että en varmaan muuten menisi siihen ultraan, mutta kun haluan nähdä vauvan. Luulisi, että siinä kohtaa olisi sanonut, ettei se mittaus mikään pakko ole, vaan ei... Outoa. Oli muutenkin vähän nihkeenä sen suhteen, etten aio mennä veriseulaan (hyi mikä sanakin, seula..) Meillä kun raskautta ei keskeytettäisi "kevyiden" kehitysvammojen suhteen. Sitten, jos selviäisi ettei vauvalla ole mitään elinmahdollisuuksia kohdun ulkopuolella, olisi asia erikseen. Ehkä? Mies ei ole halunnut miettiä näitä asioita sen pidemmälle, kuin että jos on mahdollisuus että lapsi jää eloon vaikka vammaisena, niin tervetuloa meille! Tietysti jos tuossa nt-ultrassa näkyy jotain todella superhyperhälyttävää, niin harkitaan tuota veriseulaa ja muita jatkotutkimuksia uudelleen, mutta ihan pienestä ei lähdetä siihen.

Tämmöisistä tunnelmista täältä :) On muuten hauska huomata, miten pikkuinen reagoi jo tässä vaiheessa syömisiini. Kuuntelin dopplerilla ennen syömistä, ja syke oli 160. Kokislasillinen ja muutama laku myöhemmin, syke olikin jo 170! Oli ilmeisesti ollut nukkumassa tai levossa, mutta sokeripiikki herätti raukan... Täytyy varmaan miettiä tarkemmin tuota herkkujen napostelua, jos se saa toisen sykkeen tuollalailla hyppimään!

Ainiin, ja paino - 5kg raskauden aikana! :eek: Pitikö tämän näin mennä? Silti housut tuntuu ahdistavilta.. Äidillänikin on raskaudet näkyneet aina tosi aikaisin, täytyy toivoa että olisin onnekkaasti perinyt tämän, vaikka taitaa mennä kuitenkin ummetuksen ja turvotuksen piikkiin tämä masu :D 16. päivä maksettavista lisistä ajattelin kuitenkin käydä itselleni ensimmäiset mammavaatteet ostamassa, sen olen päättänyt jo. Aion nauttia raskaudesta ihan koko rahalla, alusta asti.
 

Yhteistyössä