Heipähei
Minäkin joka päivä käyn kurkkaamassa, mutta kirjoitteleminen jää jotenkin vähemmälle... Ehkäpä sitä syksyn ja arjen palatessa kuvioihin osaa taas olla ahkerampi kirjoittelija
Lasketusta ajasta on meilläkin ollut vääntöä neuvolassa. Kun se täti ei usko, että ovuloin myöhässä eikä kiertoni ole 28, vaan säännöllisen 30. Vaikka mulla oli ihan nivaska lääkärin laittamia papereitakin, että ovista seurattu ultrin ja labroin, se on tapahtunut 1.6. ja varhaisultrassa alkio on tätä täysin vastannut! "No joo, mutta me lasketaan täällä näin..." Laskekoon rauhassa, metsään menee
Onneksi itse tiedän tämän, niin ei tarvitse säikähtää nt-ultrassa jos sanovat että vauva on viikon pienempi kuin pitäisi. Mulla siis 17.2. - 23.2. Ei nyt niiiin iso heitto, mutta kuitenkin, sen verran että varmaan huomioivat siellä nt:ssä.
Mä olen muuten myös kahden vaiheilla sen nt-mittauksen kanssa. Mä en tiennyt aiemmin, että sitä ei ole pakko mitata! Neuvolan tädille tästäkin sanoin, että en varmaan muuten menisi siihen ultraan, mutta kun haluan nähdä vauvan. Luulisi, että siinä kohtaa olisi sanonut, ettei se mittaus mikään pakko ole, vaan ei... Outoa. Oli muutenkin vähän nihkeenä sen suhteen, etten aio mennä veriseulaan (hyi mikä sanakin, seula..) Meillä kun raskautta ei keskeytettäisi "kevyiden" kehitysvammojen suhteen. Sitten, jos selviäisi ettei vauvalla ole
mitään elinmahdollisuuksia kohdun ulkopuolella, olisi asia erikseen. Ehkä? Mies ei ole halunnut miettiä näitä asioita sen pidemmälle, kuin että jos on mahdollisuus että lapsi jää eloon vaikka vammaisena, niin tervetuloa meille! Tietysti jos tuossa nt-ultrassa näkyy jotain todella
superhyperhälyttävää, niin harkitaan tuota veriseulaa ja muita jatkotutkimuksia uudelleen, mutta ihan pienestä ei lähdetä siihen.
Tämmöisistä tunnelmista täältä
On muuten hauska huomata, miten pikkuinen reagoi jo tässä vaiheessa syömisiini. Kuuntelin dopplerilla ennen syömistä, ja syke oli 160. Kokislasillinen ja muutama laku myöhemmin, syke olikin jo 170! Oli ilmeisesti ollut nukkumassa tai levossa, mutta sokeripiikki herätti raukan... Täytyy varmaan miettiä tarkemmin tuota herkkujen napostelua, jos se saa toisen sykkeen tuollalailla hyppimään!
Ainiin, ja paino - 5kg raskauden aikana!
Pitikö tämän näin mennä? Silti housut tuntuu ahdistavilta.. Äidillänikin on raskaudet näkyneet aina tosi aikaisin, täytyy toivoa että olisin onnekkaasti perinyt tämän, vaikka taitaa mennä kuitenkin ummetuksen ja turvotuksen piikkiin tämä masu
16. päivä maksettavista lisistä ajattelin kuitenkin käydä itselleni ensimmäiset mammavaatteet ostamassa, sen olen päättänyt jo. Aion nauttia raskaudesta ihan koko rahalla, alusta asti.