Keskenmenon jälkeen plussanneet HEINÄKUUSSA <3

Heipä hei!

Onnea SUSSOOLLE pojasta!

Puuh, mä olisin jo ihan valmis synnyttämään. Maha painaa niin paljon, että on tosi hankala olla, tänään on päätäkin juilinut ekaa kertaa moneen kuukauteen. Perjantaina on synnytystapa-arvio, toivottavasti sen jälkeen alkaisi tapahtumaan... no, yhtään supistusta ei ole ollut ainakaan kahteen viikkoon, eikä muutenkaan mitään merkkejä synnytyksestä, itsellä vaan on niin mahdottoman tukala olo. Ja tämä hikoilu, voi pojat, että hikoilen. Koko ajan mahdoton tuskanhiki päässä. Mutta päivä kerrallaan, kyllä tämä tästä..

WOODOO!!! Jos muistat, niin meillä oli kirjoittelua keinutuolista varmaan kolme kuukautta sitten.. ja torstaina saan keinutuolin! Jippiiii! Ja vielä niin, että käteinen ei vaihda ollenkaan omistajaa, tavarat vain. Meillä kun jäi tilanpuutteen vuoksi vuodesohva ylimääräiseksi, niin eräs tuttava lupasi ottaa sen, mutta mietti mihin sitten saisi keinutuolinsa mahtumaan.. tehtiin sitten vaihtokaupat! En ole muuten ostanut vauvalle oikeastaan mitään uutta, kaikki on jäämistöä esikoiselta. Vaunut ostetiin esikoiselle käytettynä, samat saavat kelvata edelleen. Samoin esikoisen turvaistuimet, sitteri jne. Ne kyllä ostettiin hänelle uusina. Vaatteitakin on niin paljon, että mitään ei tarvitse ostaa. Kirpparilta ostin hoitolaukun, kun esikoisen aikainen oli ihan ruttuinen kaapinperällä, mutta tämäkin hoitolaukku siis on jo käytetty. Rahaa ei siis ole kulunut oikeastaan yhtään mitään. Sanoin jo miehellenikin, että pitäisikö sitä edes jotakin ostaa uutena, kun ihan kaikki on käytettyä.. mieheni oli sitä mieltä, että ei tarvitse ja ei sitten olla ostettukaan.

Mutta nyt esikoinen kutsuu barbileikkeihin.. ja kyllä sitä on viimeaikoina sitten leikittykin. En millään meinaa pysyä leikissä mukana, sen verran vilkas on mielikuvitus 4 -vuotiaalla! :)

Sini ja tyttönen, rv 37+0!
 
Kävin ostamassa sit tulpallisen ammeen pallopäälle. On muuten ensimmäinen esine jonka ostin pinkkinä :D Olishan tuolla citarissa ollut vihreäkin amme, mut siinä ei ollut tulppaa. Vaparista mun aluks piti amme hakea, mut siellä ei ollutkaan tulpallisia lainkaan. Citarin lastentarvike hyllyt ammotti melko tyhjinä ja suuri osa tuotteista oli loppunut, eli taitaa se syntyvyyspiikki tosiaan olla meneillään nyt kesällä :D
Ostos reissulta tarttui mukaan myös Pampersin new baby vaippapaketti, Natusan sinkkivoide ja Natusan kylpyöljy. Nyt sitten siis kyselen tyhmiä. Jos lapsen kylvettää öljykylvyssä, niin tarviiko iho sen lisäksi myös öljytä / rasvata?
Tuo tuoteviidakko pelkissä lasten pesuaineissa on hirveetön. Yritän keskittää ostokseni nyt yhteen tuotemerkkiin, joka siis on Natusan, mut niitä tuotteita on jo yhden merkin sisällä pilvin pimein. Tarviiko olla siis kylpyöljyä, shampoota, pesunestettä kaikkia näitä erikseen, vai ajaako yksi tuote saman asian? Eihän vauvan iho eritä talia, niin et varsinaisesti pestä tarvitsee, kun eihän mikään noista sisällä peseviä aineita kuitenkaan.
Entäs sitten nämä kaiken maailman rasvat ja öljyt? Eikö se kylpyöljy riitä vaan tarviiko lisätä vielä erikseen?
Näissähän ihan sekoaa. Lastentarvikeliikkeestä en uskalla kysyä, kun hehän tietty myyvät kaiken mahdollisen, vaikkei kaikkea todellakaan tarvitsisi.


pinkkimieli ja pallopää
 
Heips!

Pikaisesti kirjoittelen viimeisen lääkärin kuulumiset:

37+0
pissa: puhdas
paino: 327g/vko
RR: 124/82
sf: 28 (viime vko 30?!?)
liikkeet: ++
syke:150
kohdunsuu: kiinteä, kiinni ja 2cm jäljellä

Vauva ei siis ole vielä hetkeen tulossa. Paikat on tiukasti kiinni ja taitaa pysyäkin. Mun lenkeistä ja siivouksesta ei ole siis ollut mitään hyötyä. Pää alaspäin se onneksi on mutta ei ole laskeutunut. Lääkärikin tunsi kantapään mun kylkiluissa. Tuntuu niin ihanalle! =)

Tervetuloa myös Tupulle! :heart:

Sini sielläkin poksuu! Onnittelut. :flower:

Päksäkkä 37+0 :heart:
 
Meil alkais nyt sit oleen kaikki valmista vauvan tuloon, tosin en alkanut vielä pyykkäämään noita äippäpakkauksen kamoja. Taidan tänään lajitella ne valkoiset, värilliset 40 ja 60 asteen pesukasoihin ja pestä sit huomenna :D

Täällä mä istun väri ( siis värinpoistoaine ) päässä koneella. Huomiseksi varasin ajan kulmien värjäykseen, eli yritän saada itestäni ihmisen näköistä ja samalla hieman hemmottelen itseäni. Josko tuo mieskin eksyisi joskus taas ajoissa lakanoiden väliin kun akka ei näytä ihan pyryharakalta joka on nielaissut koripallon :LOL:

pinkkimieli ja pallopää
 
Luulis, että voivat halutessaan joustaa dada. Soita sinne ja kerro, että teillä ei kemiat kohtaa ja haluisit jonkun toisen. Ei se hullu oo, joka pyytää....

:eek: Mulla täällä pienoinen paniikki. Heräsin aamulla, eikä rinnat kipeet. Tässäkö tää nyt sitte oli :ashamed: ?
 
Hui kun tänne on tullut elämää hiljaisten viikkojen jälkeen, liekö uusien aktiivisuuden ansiota kun viestejä tulee parempaan tahtiin. Kiva =)

happihyppy eipäs hätäillä, kyllähän ne oireet vaihtelee hurjasti. Toisina päivinä oksettaa, toisina ei. Toisina jomottaa, toisina ei. Toisina on tissit kipeet, toisina ei. :)
Juu olen paraskin puhuja mä olin heti hirveessä paniikissa kun yksi aamu en oksentanutkaan :ashamed:

tiitu ihan normaalilta kuulostaa nuo menkkamaiset jomotukset, en olisi niistä huolissani. :hug: Noista peloista kannattaa tosiaan jutella. Itse olen käynyt muutamia kertoja neuvolapsykologilla juttelemassa ja olen kyllä kokenut että siitä on ollut hyötyä. Saa avoimesti puhua eikä tarvitse miettiä mitä toinen tuumaa.
Niin ja täällä palstallakin saa sitten purnata, ei yhtään tarvitse pidätellä :hug: :)

tupu onnea plussasta ja tervetuloa :flower: Hyvin epätodennäköinenhän se kolmas keskenmeno on. Itsellänikin kaksi km ennen tätä raskautta ja onhan tuota tullut mietittyä ja pelättyä, mutta eikös sitä sanota että kolmas kerta toden sanoo? :)

Vernalis kiitti :) Mustakin on ihana kun tuli tuo ekstraultra vielä kun ei mitään pelättävää sinänsä pitäisi olla. Tuntui niin oudolta aatella että saatetaan olla menossa vikaa kertaa ultraan, kun on raskaudesta vielä puolet jäljellä ja mä oon nyt päässyt ravaamaan ultrissa niin taajaan tahtiin. Tais tämä olla nyt kuudes ultra.

dada mä en ole ehtinyt vielä ajatella mitään synnytykseen liittyvää. Enkä oikeestaan haluakaan :D

Noista hankinnoista on ollut puhetta. Mä en ole vieläkään uskaltanut ostaa mitään. :ashamed: Mulla on tosin moniakin juttuja valmiina, jotka ehdin ekassa raskaudessa ostaa ennen kuin meni kesken. Tokassa keskenmenneessä ostin myös yhden pussilakanan kun yritin pakottaa itseni olemaan positiivinen.
Nyt en ole mitään ostanut ja ajattelin että pian on pakotettava itseni kauppaan. Enkä ole kyllä juuri mitään katsellutkaan saati pahemmin ajatellut hankintoja. Sen nyt päätin, että pistän pian tilaukseen pinnasängyn patjan. Kokolailla uutena varmaan tullaan ostamaan, tietty varojen mukaan, mä olen tosi nirso...

Tuosta varhaisultrasta, itse en menisi liian aikaisilla viikoilla jos ei ole erityistä syytä pelätä kohdunulkoista tms. Varhaisultran kannalla kyllä olen, en itsekään enää np-ultraan pystyisi odottelemaan. Mutta liian aikaisin jos menee seuraa siitä usein turhaa murhetta ja uusi käynti.
Itselleni kunta tarjosi varhaisultran aikaisempien keskenmenojen takia ja ihmettelin miksi se oli jo 6+ kun suositellaan vasta rv 8. No sykkeet löytyi mutta liian hitaat ja mulle se oli kova paikka kun aiemmissa raskauksissa oli sydän aina hiipunut ennemmin tai myöhemmin. Epäiltiin kromosomivikaa tai huonoa näkyvyyttä. Kontrollissa pari viikkoa myöhemmin kaikki oli hyvin, oli vaan näkyvyys ollut huono kun oli viikkoja niin vähän.
Ultraaja sanoi että noin 85 % joutuu kontrolliin kun noilla 6+ viikoilla käy, joten en ymmärrä miksi hitossa se munkin ultra oli jo silloin, kontrollin odottaminen oli tosi inhottavaa. Mutta siis pointti oli se, että jos menee kovin aikaisin voi siellä jäädä asioita auki ja kun se raskauden kestokin on aina epävarma kannattaa varautua siihenkin ettei ehkä ollakaan niin pitkällä kun luultiin eikä sykkeitä senkään takia aina löydy jos mennään liian ajoissa.

Täysiaikaisuuden saavuttaneille onnea, teitä olikin nyt useampia :flower:

Tulipas taas sepostus...omaan napaan ei onneksi kummempia, en jaksaisi enempää enää kirjoittaa...
Loma lähenee, sunnuntaina lähdetään pohjoiseen =)

Meritähti :heart: Pömppis 20+1 ( VAU!!! )



 
Happihyppy se on varmasti juuri niin että oireet saattavat tulla ja mennä, yritä olla panikoimatta. Tiedän kyllä että helpommin sanottu kun tehty.... mä mietin ihan samoja juttu joka aamu kun herään eli onko rinnat vielä kipeet, miltä tuntuu mahassa jne. Hirvee stressi koko ajan kaikista tuntemuksista ja siitä jos ei tunnu miltään.

Mua taas huolettaa se että mä voin taas "liian hyvin" ei mulla ole yhtään pahaa oloa tms. Ihan sama kuin niissä 2:ssa keskenmenneessä raskaudessa. Mulla on myös 7 vuotias tytär ja voin todella huonosti häntä odottaessani. En kyllä muista koska se pahoinvointi silloin alkoi, ei sitä silloinkaan muistaakseni ollut heti ensimmäisinä viikkoina plussan jälkeen.

Koska teillä muilla on alkanut pahoinvointi?
 
Mä pelkään tätä oireettomuutta, siis ettei ole ollenkaan paha olo.
Rinnat hiukan kipeenä ja kipuja vatsassa tuntuu, mutta sehän ei merkkaa
sitä että menis hyvin. Kovasti odotan oksuoloa..
Joka aamu herätessä heti kuulostelen oloa ja päivät mene pelätessä..
Varhaisultraan oon menossa parin viikon päästä, hulluksi tässä muuten tulee.
Tänään 5+0
 
happihyppy teet vain niin, että jos tissit ei ole tarpeeksi arat niin puristelet niin kaun että taas sattuu ;)

On se jännä miten siitä huonosta olostakin voi nauttia. Mulla alkoi tässä raskaudessa joskus rv 7 + tosi etova olo ja sit kun se hävisi joskus viikolla 11 niin mun oli sitä niin ikävä :headwall: Se kun oli mukamas ollut merkki siitä että kaikki on hyvin, vaikkei edes ole. Sit porasin sitä kun ei ole paha olo enää ja kaverit vähän kattoi kieroon :D
 
Mulla ei tuota pahaa oloa tullut lainkaan, ei tässä, eikä edellisessäkään mikä meni kesken.

Tän päivän oon pyykännyt äippäpakkauksen vaatteita ja siivonnut vaatehuonetta. Nyt tarvii lähtee roudaan "turhia" tavaroita kellariin ja rautakauppaan ostaan jotain puuta, mistä saan tehtyä pinnasänkyyn kissasuojan hyttysverkon avustuksella.

pinkkimieli ja pallopää 25+5
 
MLL
Täytyy kommentoida tohon pahaanoloon, että mulla se on ainakin ailahdellut. Samoin kuin muut oireet. Pahaolo tuntuu menevän niin, että pari päivää oksettaa, sitte vähän taukoa ja palaa aina vähän pahempana. Ihan pöntölle asti ei ole vielä tarvinu mennä, kammoan oksentamista niin, että vältän sitä viimiseen asti. Eiköhän se ole muillakin alussa olevilla niin, että vaikkei joka päivä olisi pahaolo niin kaikki on ihan kunnossa. Toivotaan parasta :hug:

Yritin eilen varailla ultraa jo aikasemmin kun kunta tarjoo "vasta" kahen ja puolen viikon päähän, mutta eipä niitä näin heinäkuussa saakkaan :( Eli on vaan maltettava. Eilen ja tänään ollu jotenkin tosi pelokas olo! Oon miettiny erityisesti tuulimunaa, kun tuntuu, että se voi olla vaikka olisi oireet ja vatsakin voi kasvaa. Karseita mietteitä, viime yönä näin untakin että alkoi vuoto. Huoh :ashamed:

MLL ja 6+2 *muoks. Mulla edistää, tänään onkin rv 6+1 :D
 
Hih, tuntuu meillä ihan just plussanneilla olla samat huolet ja odotukset. Hassua että sitä OIKEESTI haluaisi että tulisi mahdollisimman paha olo! Ja myönnetään että joskus tuntuu vähän höhlältä kun seisoo vessassa puristelemassa omia tissejään ja miettii että onko ne tarpeeksi kipeet :LOL:
 
Tupu76 täällä kuule ihan sama juttu.. haluisin mielummin oksentaa ku olla ilman oireita.. hah.. oon varmaa ihan pöljä mutta se sais ehkä mut rauhoittumaan.. en tiiä..
Pelottaa niin vietävästi tää kaikki..

Niin jos joku haluais lisää mun tietoihin että 22v ( oikeesti on su synttärit mutta ehkä siihen voi jo laittaa 22) ;) Sairaala olis kättäri ja la olis 26.3:)

tiitu & masuasukki rv4+5
(kohta taas vaihtuu viikko jo) :)
 
Sapfo oikein paljon onnea! :heart:

Mulla ei ollut juuri mitään oireita keskenmenneessä eikä tässä raskaudessa. Väsymys on kummassakin ollut vaivana. Pahaaoloa en ole joutunut ollenkaan kärsimään vaan päinvastoin, ruoka on maistunut. :p Huomasin joskus itse että töissä kokeilin onko tissit vielä kipeet. Sit tajusin et hitto mä oon töissä, huomaskohan muut. =) Silloin tunsi itsensä hieman hulluksi!

MLL taitaa tosissaan huonosti olla aikoja tälleen heinäkuussa. Mullakin on neuvolassa just valmistunut terkka joka ei tietenkään ole sama asia kun mun oma jolla on joku 30 vuotta kokemusta. Mun oma terkka tekee heinäkuun paperihommia. Tosi viisaissa paikoissa säästetään!

Päksäkkä 37+1 :heart:
 
Huomenta kaikille!
Uusille tervetuloa mukaan ja paljon tarrasukkia matkaan!

Kyllä minäkin alkuraskaudessa olin hermoraunio oireita odotellessa. Mutta sitten kun oksentelu 24/7 alkoi, niin hieman helpotti. Pahoinvointi kesti viikolle 18 asti. Onneksi ei enää tarvitse halailla posliinipönttöä. Keskenmeenneessä raskaudessa oli paljon lievempää pahoinvointia ja se loppui viikolla 8 (KM viikolla 11). Ja joka vessareissulla on koko tämän raskauden aikana täytynyt tarkistaa, ettei vaan ole verta paperissa.

Täällä suunnalla ei edelleenkään ole mitään ihmeellistä. Selkäsäryt on viimesen viikon aikana alkaneet vaivat, mutta eiköhän niitten kanssa pärjää. Viime yö meni hikoillessa ja selän jomotellessa, ja kaiken hyvän lisäksi iski vielä suonenvetojakin pohkeisiin. Yöunet jäivät aika huonoiksi. Kyllä sitä edelleen miettii joka päivä onko pienellä kaikki hyvin. Jos liikkeitä on tuntunut vähän, nousee aina pieni paniikki mieleen. Kuitenkin vauva on kauan kaivattu ja haluttu ja toivoisin vain että saisin hänet omaan syliin ja meidän perheeseen.

Rituri ja Öttiäinen 24+4
 
Tänään olotila seuraavanlainen: tissit kipeet (edelleen onneksi) ja vatsassa painontunnetta ja ajoittain pieniä nippailuja. Huomasin sellasen eron edelliseen keskenmenneeseen että silloin mulla oli ihan alussa paljon kovempia kipuja, varsinkin vasemmalla puolella. En tiedä onko sillä merkitystä, mutta mulle on pakkomielle etsiä hyvi merkkejä =)

Ei väsytä, eikä ole paha olo. Naamassa finnejä ja ruoka maistuu. En oikeen millään tahdo usko että olen raskaana.... hirveä pelko persiissä koko ajan....

Lisäisin vielä omia tietojani eli ikää siis 32v, km:t 11/08 ja 04/09. Tämän olisi toinen lapseni, mutta ensimmäinen yhteinen nykyisen mieheni kanssa
 
Tupu76, täällä vähän samat fiilikset. Pitää ettia itsestä koko ajan jotain merkkejä..
Mullakin oli kipeämmät oltavat siinä keskenmenneessä. Nyt kivut on mukavia pieniä..
Onko sellaisia mukavia, mutta kuitenkin. Rinnat on kipeät mullakin, eri lailla kuin viimeksi.
Hyvä kun jotain merkkejä edes.. Haistoin tänään voimakkaasti myös vessan lavuaarin viemärin, en oo ikinä sellasta haistanut. Tekeekö ne vahvemmat oireet tuloaan. JIPPII!!
Varasin varhaisultran ja silloin oisin 6+6 ja siihen on 12 pitkäää päiväää!!
Toivottavasti saadaan silloin hyviä uutisia, seuraavana päivänä ois sitten mun synttärit.

Illan jatkot ja paljon tarrasukkia kaikille! :)
 
Tervetuloa uusille!

Meritähdelle onnea puolivälin saavuttamisesta!

Täälläkin on liikkeitä tuntunut muutaman päivän ajan, on ne vaan niin ihania! Aika harvakseltaan ja hentoja vielä ovat, mutta erottaa kuitenkin.
Sen kotidopplerinkin sitten hankin loppujen lopuksi, on kyllä auttanut hermoiluun.

Vernalis, meillä on näköjään samana päivänä rakenneultra, kunpa aika kuluisi nopeasti!

Maon ja vaavi 17+4
 
HUomenta.. tänään vaihtui viikot.. Mutta eipä oo oikee mitää senkummempia oireita ja se pelottaa ja PALJON.
Rinnat on ehkä vähän turvonneet ja päät kosketusarat.. vatsa on iltaisin turvonnut mutta ei muuta.. ei okseta ei mitään.. MIKSI:/ kun mä niin haluisin ku luulen että sekin auttais mua tän stressin kanssa.. huoh.. aattelin että jos jaksan vain niin menisin varhais ultraan sittenkin vasta rv8+3.. katotaan nyt miten käy..
Aijoo kyllä mua väsyttää.. heh

Tiitu ja masuasukki rv 5+0
 
Tiitu87 mulla on just ihan samanlainen oireisto ja olotila kun sulla. Ei ole yhtään paha olo, eikä kyllä suuremmin väsytäkään. Ehkä tämä tästä, vaikka meillä kummallakkin on hirveä pelkotila tästä, niin ehkä meillä on kuitenkin kaikki tällä kertaa hyvin. Mä luulen että sitä pahaa oloa pitää vielä odottaa reilu viikko huoletta, ollaan me sen verran vielä alussa tässä. Eiks olekin hassua kun toivoo pahaa oloa

Tupu 4+3 =)
 
Tupu76 Niin mä olen yrittänyt ajatellakkin että joo ehkä se pahaolo tulee ens viikolla tai vasta viikolla 7.. heh..Sitä vaan ei ehkä stressais niin paljon jos olis oireita.. Luulen niin..
Ku välillä tuntuu että on vähän huono olo mutta sit mietin että mietinkö liikaa vaan sitä että tulis huono olo ja sit tulee.. vai onko ihan oikeesti..
Mä ajattelin mennä yhden kerran juttelee neuvola psygologille tästä km pelosta.. ehkä se auttaa vähän.. jospa sen kautta pääsis varhaisultraan katsomaan tilanteen.. en tiedä..
 
tiitu87 ja tupu76: Mulla ei ollut alkuraskaudessa kovinkaan montaa muuta oiretta ku rintojen arkuus sillointällöin ja tietty menkattomuus, vasta joskus rv10-12 tienoolla iski hetkellinen huonovointisuus ja päänsäryt. Jos teillä ei ole pahemmin "oireita" nyt, niin ne ehtii kyllä vielä iskeä, tai sitten olette meitä käsittääkseni aika harvoja jotka pääsee helpommalla :D :hug:
Mutta molemmilla on kaikki varmasti oikein hyvin :)

omaan napaan:
Hah kylläpä se auringonpaiste on laittanut pään sekaisin, kävin tänää kaupassa ja siellä oli terveyssiteissä joita aiemmin käytin, ni alennus..no minä siinä sitten miettimään että ostanpa ennen ku tajusin etten edelleenkään ole niitä viime joulukuun jälkeen tarvinnut :LOL: eikö tähän pitäs jo tottua? :D

voi maailman paras päivä, en tiiä miten päin sitä oikein olis!Mahassa lentelee perhosia, tai kuvaus olisi ehkä lähempänä strutsia tai... :D :LOL:
Tänään on se päivä kun mä ekaa kertaa kahteen viikkoon saan viettää mieheni kanssa aivan ihanan KOKO VIIKONLOPUN! Enää muutama tunti ennen kuin ovikello soi.. :heart:
On se jännä juttu, toista rakastaa ja läsnäoloon tottuu..sitten kun onkin väkisin "tauko" näkemisestä niin voi että miten ruusuista se elämä on sen jälkeen.
Kaipaan toista niin kauheasti, mutta ei tää niin kauheeta olekaan kun miltä ekat pari päivää tuntui :)

Aikakin kuluu kauhean nopeasti, taas piti käydä kalenterista tarkistamas viikot :whistle:


Te muut suht samoilla tai pidemmillä viikoilla, onko kokemusta mitä ihmettä masussa tapahtuu kun se pari kertaa päivässä selkeesti tärisee?!
Dada Onnellinen :heart: 30+5 :eek:
 

Yhteistyössä