*** Keskenmenon jälkeen plussanneet elokuussa***

Huomenta kaikille. Minut voi sitten poistaa listalta. Vuoto yltyi yön aikana ja kivut olivat hurjia. Sain nukuttua suht pitkään särkylääkkeen voimalla ja aamulla tein r-testin, niin hailakka viiva, että hyvä kun näki. Keskenmenosta ei ole enää arvailuja, se tapahtui. Olikohan tämäkin pieni liian sairas elämään ja luonto hoiti pikimmiten pois. Ku tuskin on kyseessä, vaikka kipeä olinkin, kun aamulla ei ollut kipuja missään ja nytkin vain mahanpohjassa.

Nyt kahlaan suossa hekten aikaa ja teen kuten fenix-lintu. Nousen tuhkasta uudelleen ja jatkan elämää. Tämä oli nyt seitsemäs menetys. Itkin yöllä ja raivosin itsekseni, miksi elämä näin heittelee, eikö meille sitä toista ole tarkoiteetu, vai miksi näin käy. Vastauksia tuskin saa koskaan, ehkä joskus ymmärtää, mikä tarkoitus tällä kaikella on ollut.

Nyt vain on tartuttava pala palalta takaisin kiinni elämään, noustava, pestävä kasvot, katsottava peiliin ja elää. Lapset tarvitsevat ehjää äitiä, eivät surevaa ja surussa pihtaroivaa onnetonta tapausta. Lapset eivät tienneet raskaudesta, joten heidän edessään on pakko olla normaalisti, vaikeaa se on, mutta suren sitten, kun muut ei näe.
Meidän Pikkukulta on nyt tähtenä taivaalla toisten tätien joukossa, loistamassa valollaan ja muistollaan.

en tiedä, yritämmekö vielä, en tiedä, uskallammeko. Nyt tuntuu tältä, mutta mieli voi muuttua. Kyynelten läpi näen kuitenkin jo kirkkaamman päivän. Kiharat punaiset hiukset hapsollaan istuu sohvalla pieni tyttö, katsoo piirrettyjä ja hymyilee, kuulin hänen eka kerran sanovan "äiti". Jotain ihanaa tässäkin päivässä Tyttö on alkanut puhua myöhään, joten tuota sanaa olen odottanut kuulevani jo pitkään. Elämä jatkuu ja vaikeudet on tehty voitettaviksi. Nyt minulla on seitsemän enkeliä viiden lapsen lisäksi.

Onnellisia hetkiä kaikille, pitäkää masuistanne huolta, olkaa onnellisia Kiitos kaikille ja hyvää jatkoa, Lumi-Marja

Voi Lumi-Marja miten surullista :'(
Viestisi oli tosi koskettava ja menetyksesi tuntuu kohtuuttomalta...
On todellakin upeeta että sinulla on niitä pieniä siellä antamassa voimia jaksaa uuteen päivään :heart:

Voimia!!!! :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

Lumi-Marja. Voi miten surullista. :'( Kyllä sinä et helpolla pääse. Näitä vastaamattomia kysymyksiä näistä usein jää. Todella pahoillani olen. :( Kasseittain voimia sulle täältä lähetän. Tiedän itsekin että tuskaa helpottaa lapsoset, jotka siellä jo ovat, mutta tietysti ne eivät korvaa menetettyä. Voimia sinne! :hug: :hug: :hug:

NullPoints ja Tirri

Lumi-Marja: VOI EI! Pahoitteluni. :hug: Teksistä päätellen, olet todellinen taistelija luonne, mikä on ihailtavaa!!! Onneksi sinulle on suotu lapsia ja haluan uskoa, että teille vielä niitä lisää siunaantuu ihan syliin asti tuhisevana!!! Kovasti voimia! :heart:

UUSILLE PLUSSANNEILLE oikein paljon tervetuloa tänne ja tarrasukkia pikkuisille :)

Oma napa: Tänne jälleen huonoa...Menin sitten fiksuna likkana töihin tänään vaikka eilen en pystynyt kunnolla kävelemään. Eihän siitä mitään tullut vaikka otin panadolinkin. Hyvä, että suoraksi itseni sain. Aamulle ennätin seisaaltani kuunnella miniä, ja pieni laukka siellä kävi. Toivon hartaasti, että kyse olisi vain kasvukivuista ja mini voi hyvin. Pelottaa ihan vietävästi. Nyt soitin neuvolaan JÄLLEEN ja pistin "kovaa kovaa vasten" ja vaadin päästä lääkärille. Sainkin ajan torstaiaamuksi ja siihen asti olen TAAS saikulla. Neuvola oli luottavainen, että vauva voi hyvin kun äänetkin kuulen ja mitä hetkellisiltä kivuilta helppaa, olen pientä liikettäkin tuntenut. Mutta kaikki kauhukuvat leijailee mielessä...pelottaa onko mini kasvanut normisti, voiko hän hyvin. Ei tää kipu VOI olla enää normaalia. Tosin kun olen makuuasennossa tai puoli löhössä niin selkeästi helpottaa eli liikkuessa tuska käy kamalaksi! Vuotoja ei onneksi ole. Sanoin vielä neuvolalle, että raskaus ei ole sairaus, mutta mä tunnen itseni ihan rammaksi. Lohdutti etten ole eka ketä kärsii moisesta kivusta.Pelottaa vaanniin penteleesti, että menetän minin. Hänetä on tullut jo hyvin rakas... :'(
Rohkaisevia kokemuksia otetaan mielellään vastaan kun taas makaan yksin kotona ja on jälleen liikaa aikaa ajatella kaikenlaista...

-Toive81 ja rakas mini 19+2 :heart:

Voi Lumi-Marja...

olen niin pahoillani :hug: Te ehditte jo iloita kotona ja mekin täällä palstalla elimme sitä teidän iloanne läpi :'( Voi kyllä mua harmittaa ja tuntuu pahalta puolestasi. Toivon, ettet luovuta ja anna periksi. Ymmärrän kyllä, että pelko asuu aina sisälläsi, kun plussa pärähtää testiin. Mutta minulla on semmoinen tunne, että te saatte vielä vauvan kotiin asti!

Kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi. Voimia ja uskoa huomiseen :heart:

Muumiska

Toive Siis noi kivut olivat kamalia... Sellaista särkemistä, kolotusta ja vihlontaa. Piti hidastella tosiaankin kun ne iski. :(
Sulla voi olla kivuliaampia, kun olet hennompi kuin esim. mä ja ekaa vaavelia odottelet. Mun nahkat kun on jo kertaalleen kunnolla venytelty, niin ei noin pahoja tullut. Eiks just näillä viikoilla vaavin koko tuplaannu, joten ei oo ihme jos tekee kipeetä? ;)
Lepäile nyt sit todellakin. Oon aivan varma et torstaina sanovat et kaikki on hienosti! :)

Nullpoints ja Tirri kyydissä

AE sylintäydeltä onnea koko perheelle pienen pojan syntymän johdosta :flower: :heart: :heart: :flower: nyt on odotus ohi ja pieni Lauri sylissä ihasteltavana =)

lumi-marja voimia :hug: :hug: olen niin pahoillani puolestanne

eliisa ja pikkuneiti 8 vrk :heart:

AE: voi miten ihana uutinen!! Onnitteluni koko perheelle suloisesta Lauri-pojasta :heart: :heart: :heart: Ihanaa, että se hki lääkäri vihdoin tajusi tilanteen ja sai vauhtia asiaan :D Nyt ei muuta kuin nuuskuttamaan ja pusuttelemaan pikkuista :heart:

Lumi-Marja: Sanaton suru on täällä puolestanne :'( Olen todella, todella pahoillani, että vielä tämäkin teidän piti kokea :hug: On kuitenkin ihailtavaa, miten kirjoituksestasi löytyy myös se valo tulevaisuutta ajatellen, todellakin olet Fenix-lintu :heart:

Inkaliina-83 ja Riiks : Onnitteluni plussistanne :heart: Ehdottomasti joukkoon mahtuu aina mukaan :wave:

Inkaliina: ilmoitatko vielä itsestäsi muutamia tietoja niin lisätään siut tuonne odottajat-listalle, eli laskettu aikasi, keskenmenosi, mahd. synnäri ja ikäsi jos tahdot sekä monesko teille olisi tulossa...

Toive: juuri noilla viikoilla oikeasti mullakin oli kaikenmaailman kipuja jomotuksista lähtien, koita olla huoleti, kyllä pieni siellä sinnittelee. Nyt otat saikun rauhallisesti ja torstaina menet lääkärin tykö reippain mielin :hug: Vauvasi ja kohtusi kasvaa tuossa vaiheessa kovaa vauhtia, ja kasvu- ja liitoskivut kuuluvat asiaan :hug:

miracle: tarkoitukseni ei todellakaan ollut säikyttää sinua, olen todella, todella pahoillani jos niin kävi :ashamed: :headwall: :ashamed: :headwall: :ashamed: Ei varmasti laitteet vielä alkuraskaudessasi vahinkoa ovat saaneet aikaiseksi.. Mutta kuten Tuuliska sanoi, niin raskauden edetessä on niitä hyvä välttää. Ja mä oon muutenkin tälläinen fanaattinen raskauden suhteen että edes pyörällä en ole ajanut etten vahingossakaan kaadu :LOL: :LOL:

Kysymys jälleen kerran :ashamed:
Te ketkä olette jo synnyttäneet, niin missä vaiheessa teidän masunne ovat laskeutuneet ennen synnytystä? Ensisynnyttäjillähän sen pitäisi laskeutuu paria kolmea viikkoa ennen. Mietin vain että voiko vauva olla jo kiinnittynyt, kun masu hieman laskeutunut, peppu tuntuu nykyään hiukka navan yläpuolella eikä rintalastan tykönä, palleaan ei enää paina samalla tavalla kun pari päivää sitten :/ Kun soita suppareita tulee ja menee, lisäx menkkajomotukset alkaneet taas ja alaselkää särkee välillä suppareiden aikana... Mitähän tästäkin pitäisi ajatella taas :snotty:

T. Miikkis ja masukki 32+1

Miikkis Mulla ainakin masu laskeutui jo tuolloin 2-3vkoo aikaisemmin. Pääkin oli ajoissa kiinnittynyt. Eli sulla asiat menee niin kuin pitäiskin. :) Toisaalta kuten olen toitottanutkin ei nuo merkit ainakaan mulla mitään meinanneet. Yksilöllistä se on. Muistan vaan et oli niin helpottava olo kun masu oli vajonnut. Pysty paremmin hengittämäänkin... :LOL:

NullPoints ja pointit Tirrille :heart:

Palasinkin jo tänne.

AE:lle täältäkin huisit onnittelut! Kyllä oli pitkän työn ihana palkinto! :heart: :flower:

Mymmyryylle jaksamista, tuo kokemus ei varmasti koskaan unohdu mutta onneksi nyt jo näkyy vähän valoa. :hug:

Inkaliina ja Riiks, tervetuloa ihanaan joukkoon!

Lumi-Marja, suuret pahoittelut menetyksestänne. Muistan sinut jo kuumeilijoista ja ei voi kuin ihmetellä tämän elämän kiemuroita. Halauksia. :'( :hug:

Luminia, jokos olet saanut tuloksia?

(.) (kai nyt on jo sen verrana mahaa että voi laittaa kaaret noin päin...)
Mullahan siis hälytti viime viikolla keskiraskauden seerumiseulassa kohonnut hcg-arvo. Olin käynyt yksityisellä np-ultrassa ja turvotus oli normaali, mutta sitä ei nyt otetu millään lailla huomioon. Kohonnut arvo, minun ikäni ja painoni sekä raskausvkot antoivat riskiluvuksi 1:55.
Maanantaina (rv 18+1) menimme TAYSiin missä sikiö ensin ultrattiin. Kaikki näytti olevan kunnossa eikä mitään markkereita kromosomipoikkeavuuksista löytynyt. Päädyimme kuitenkin lapsivesinäytteeseen, sillä sen riski (alle 0,5%) oli pienempi kuin tuon luvun ilmoittama kromosomipoikkeavuuden riski (n. 2%). Punktio oli aika mitättömän tuntuinen juttu, enemmän sattui rokotus jonka sain sen jälkeen, kun olen rh-neg. Lääkäri lupasi laittaa kromosomien määrityksen pikatestinä, koska r-viikkoja oli niin paljon. Olin tästä äärettömän iloinen, koska pikatestin tulokset tulevat muutamassa päivässä ja normaalit 2-3 vkossa. Melko iso ero odottelun suhteen!
Tiesin että tulokset voisivat tulla jo tänään, mutta kun klo 13 mennessä ei mitään ollut kuulunut (sanottiin että soitetaan klo 9-13) ajattelin että ehkä huomenna. Klo 15.30 kuitenkin äippäpolilta tuli puhelu: siinä pikatestissä tutkittujen trisomia 13, 18 ja 21 sekä joidenkin sukusolujuttujen suhteen ei ole enää huolta! Huh! Ne viljelmät tehdään kyllä silti, mutta tässä kai niiden suurimpien riskien suhteen ollaan puhtailla vesillä.
Olipa melkoinen kokemus. En kyllä koskaan enää lähtisi tuohon keskiraskauden seulaan, koska siinä lopulliset tulokset saattavat mennä reilusti yli rv 20. Onneksi tuo kai alkaa olla muinaisjäänne, meidänkin kunnassa siirryttiin nyt elokuussa yhdistettyyn alkuraskauden np+veriseulaan. Mutta todellakin, enpä ollut tarpeeksi pohdiskellut tuohon seulaan osallistumisen merkitystä sinne "viattomaan" verikokeeseen mennessäni. Nytpä olen viisaampi. Kiitos teille vielä kerran rakkaat ystävät myötäelämisestä! :heart: :heart: :heart: :heart:

frizzante 18+2

Miikkis,
Mä en vielä ole synnyttänyt mutta masu alkoi kunnolla laskeutumaan viikko kaksi sitten eli n. rv 34-35... saa nyt nähä koska se synnytys on edessä :D

Frizzantelle hirmuisesti onnea ihanista uutisista :heart:

Täällä huippaa sen verran että taidan lähtee lepäilee.. jaksuja neidot!

Tini+Pingu rv 36+3

Isot isot kiitoshalit kaikille :hug: Sateisten päivien seassa tänään paistaa aurinko. Omassa sisimmässä sataa, mutta ei ukkosta sentään. Pahaa oloa olen itenyt, kitkenyt kasvimaata samalla. Sain purkaa kiukun vesiheinään ja ohdakkeisiin. Noita pukkaa pintaa tuhka tiheään ja nopeesti.

Onhan tämä sellaista valosta varjoon pomppimista, välillä saa iloita ja seuraavaksi matto vedetään alta ja ollaan taas lähtöpisteessä. Ehkä nyt vain ei ollut taaskaan meidän pienelle oikea aika. Tuolla jossain, missä ikinä ne vauvantaimet odottavat tuloa maailmaan, on odottamassa se meidän pieni. Vielä joskus saamme kotiin pienen Kultamurusen. Ellei niin koskaan käy, asuu hän silti sydämessäni jo valmiina.

Taustailen tuolla kuumeilijoissa sen aikaa, kun päässä sisäistän kaiken ja ajatukset kulkevat tasaista rataa. Pahin vuoto on kai ohi, kun enää ei lotise. Siksi olenkin ollut ukona ja nauttinut hyvästä ilmasta. On vain kumma olo. Kaikki ennallaan, lapset koulunäjlkeen juoki pitkin pihoja, naapurin isäntä kaivaa ojaa niin kuin eilenkin ja kaivurin ääni kantautuu meille asti. Ihmiset kulkevat tuosta meidän ohi kuten ennenkin, mutta meillä on jotain mikä ei koskaan palaa ennalleen. Pieni pala sydäntä lähti tämänkin pikkuisen matkaan. Maailma elää ympärillä ja minä jämähdin hetkeksi paikoilleen.

Miehelle on itsestään selvää, että me jatketaan yritystä. Laittoi mulle viestiäkin, jotta on jo tauolla käyny nettikahvilassa ja tilannu läjän ovistikkuja, hassu mies :) Hän ei lannistunut, hänellä on selkeä päämäärä ja haluaa tavoittaa sen mun kans, vaikka kuinka nyt epäröisinkin. Jospa sittenkin, jospa joskus...kuka tietää, tulen tänne takaisin uuden plussan kanssa. Aika vain on avoin, milloin. Haave uudesta raskaudesta ja perhe, ne kantaa tämän surun läpi. Eikä tätä palstaakaan saa unohtaa :hug:

Teidän onnessa mukana eläen, Lumi-Marja

Frizzante Upeaa et kaikki oli hyvin! Mie ite en oo aatellu seulontoihin mennä, ku en tiiä pystyisinkö kuitenkaan raskautta keskeyttämään jos jotain ilmenisi.. Sen vuoksi ehk parempi olla käymättä, kai..

Miikkis juu ei hätiä mitiä =) Kyl mie sitä pelästyin, mut ihan hyvä, et kerroit siitä :) Ite ku en oo aatellu, et semmonen vahingoittais.. Jotenkii sitä on aatellu, et no sit ko on isompi maha ni sit on riskejäkin olemassa ja vaara menettää pieni jos menee härveleihin yms... Mut ny ainaskii osaan olla varovaisempi :heart: :hug:

Kuvottaa kahvinhaju. Ite en koskaan ees juo kahvia, mut enne sen haju ei oo juuri haitannu. Ny vaa tuntuu, et tuo miehen tyhjän kahvikupin hajukin jo ällöttää, ni piti siirtää sitä:p Eka ihmettelin, et missä haisee kahvi ku on nii pahan hajusta ni se olkii melki nenän alla :D Tosin haisee se vahvasti vieläkin vaiks se on kauempana :x

**miracle & mytty 5+5**

Iltaa ja kiitos NullPoints ja Miikkis! Makoillut olen ja kipu iskenyt heti kun oon käynyt vessassa ja jääkaapilla. Otin jälleen panadolin ja sen turvin köpötin mummovauhtia lyhyen rundin koiruuden kanssa. Se ihmetellen mua katsos kun yleensä mennään tosi reippaita lenkkejä ja nyt mimmi matelee kuin matami :| Ottaa vaan päähän kun tunnen itseni täysin epäonnistuneeksi ja pelkään ettei mun kroppa pysty "olemaan" raskaana. Tosin samaan hengen vetoon ymmärrän ettei musta tällasena ole mitään iloa töissäkään. Noh, ehkä jälleen levolla menee ohi. Mietin vain kuinka kauan ne töissä mun krämppäilyä jaksaa kun olen "vain" sijainen. Tosin monta vuotta ollut heillä. Nyt tuli virkakin auki, mut jotenkin epäilen, että rampaa raskaana olevaa siihen valitaan,murr... :kieh: No niin, jälleen on näemä täysi itsesääli päällä. Nyt mä hiljenen. :$

miracle: No niin, tulihan niitä oireita jälleen, yökötyshän on aika klassista =) Ja älä peljästy jos ei joka päivä yököttäiskään, sekin on ihan normaalia, että välillä voi olla useita päiviäkin hyvä olo. Trust me, I`ve been there...*muokattu ;) kiireessä kirjoittaa miten sattuu...*

Frizzante:Hienoa, ettei ole mitään hätää enää! Nyt vain nauttimaan odotuksesta!!! :hug:

Lumi-Marja: vielä kerran :hug:

-Toive81 ja mini 19+2 :heart:

Toive juu niihä se on =) Eikä mua ny suuresti yökötä, ottaa nenään vaa nähä. Mut eiköhää niit ehi niit oireit viel tulla :D Tosin häihin en suuresti kyl mitään toivois tulevan B) Sie varmaa huomasikki virhees tuos, eli et I've been there tulis olla =) Eeeen mie yhtää pilkkua viilaa, en... Sori :ashamed:

Lumi-Marjalle äärettömän paljon voimia, onneksi teillä on jo perhettä kasassa ja arki pyöritettävänä. Itse ainakin koin sen avuksi, kun ei voinut märehtiä loputtomiin surkeissa ajatuksissa. Ja ihana asenne sun miehellä, kun on noin positiivinen ja kannustava!

Miikkis, mulla alkoi laskeutua aika aikaisin maha. Marraskuun loppupuolella oli jo ihan vähän laskeutunut, ja muksu syntyi 20.12. rv 38+4 (38+6 ultran mukaan). Eli varmaan jo joskus rv34 aloin huomata painovoiman vaikutuksen :) Ihan lopussa maha oli kuin kypsä hedelmä, ihan putoamaisillaan. Sen kyllä huomasivat lähes kaikki, ja sainkin siitä kommentteja jonkin verran. Oli kiva kun maha laskeutui, niin itsekin hoksasi, että synnytys lähestyy :)

Onnea Frizzantelle hyvistä pikatestin tuloksista! Nyt vain huolet sivuun ja jossittelu sikseen. Voit nauttia raskaudesta täysin sydämin - sullahan on nyt suurempi todennäköisyys saada terve lapsi kuin meillä "tutkimattomilla" ;)

Oma maha on vieläkin aika pieni, tai siis piilossa. Kyllähän potkuja satelee jo navan korkeudelle, mutta mun lantiot ilmiselvästi joustaa sivusuuntaan, koska tuntuu että kroppa leviää vain sivuille eikä eteen :) Viimeksi selkeä muutos masussa tapahtui joskus rv22 jälkeen, nyt odottelen samaa ilmiötä. Syyskuun alussa menen taas yliopistolle, ja siihen mennessä olisi kiva saada se pyöreä vauvamaha...

Tuttiritari 18+5

Voi Lumi-Marja, noinko siinä kuitenkin kävi. :hug: Harmi juttu tosiaankin. Voimia kovasti teille! Ihanaa että sulla on tuollainen mies, taitaa olla täysillä mukana vauvahaaveissa. Etsi ja löydä onnen aiheita nyt perheestäsi, kuulostaa tosiaan että niitä sieltä löytyy.

Frizzantelle onnittelut hyvistä tuloksista! :heart:

Toiveelle tsemppiä kipuilujen keskelle.

Minulla on myös vähän jomotellut alavatsaa tänään, eilen aloitin työt loman jälkeen ja yöllä maha meni monesti kovaksi palloksi, ei tosin kipuja ollut. Toivottavasti tämä nyt on jotain töihin totutteluvaihetta vain, eikä alkais mitään isompia vielä tapahtumaan... Ei tässä vaiheessa huvittaisi sairaslomalle jäädä. Täytyy tästä lähteä nukkumaan että saa vähän lepoakin kiireisen päivän jälkeen.

Tuuliska ja Pieni 17+2

varovasti toivottelee huomenia...
plussasin tuossa viikonloppuna ja ihan pirusti pelottaa kuinka tässä käy.
mutta faktaa neljättä odotellaan, km:t 9/05, 11/07 ja 2/08 ikää 27vee ja synnärinä tyks

olen oikea testifriikki ja tehnyt vko:n lopun jälkeen joka päivä testin ja kyllähän plussa tuntuu vahvenevan joten eiköhän sekin hyvä merkki. tyksiin ovat luvanneet ottaa tarkempaan seurantaan uuden raskauden myötä ja ajattelin sinne tänään soitella.

jaa niin ja la 14.4 kuukautisista laskien mutta voi hyvinkin heittää useammalla päivällä etijäpäin.

iltsu ( entinen masukki ) ja "työnimetön" 5+1

Huomenta!

Hienoa Frizzante et kromot olivat mallissaan! Varmasti oli kamalaa odotettavaa. Tuollaiset hälytykset ovat kyllä ilkeitä. Tosi kinkkinen homma jos olisit joutunut miettimään mitä tehdä. Ei minulla olisi ainakaan ollut oikeaa vastausta sellaiseen. :( Luojan kiitos kuitenkin pieni sai puhtaat paperit! :heart:Tuttiritari Pian ihan varmasti pullahtaa oikea vauva masu. Itsekin lyllerrin yliopistolla ekan kans masu koholla. Sain varmasti kieroja katseita, kun olin ainoa raskaana oleva. :/ Muuten opiskelu ja raskaana oleminen oli ihan ok, paitsi että mulla oli pahan laatuinen raskausdementia. :LOL: :LOL: :LOL: Kuka järkevä menee laskennan kokeisiin ilman laskinta???? :kieh: Mun piti ovella tarkastaa laukku aina 50 kertaa et varmasti on kamat mukana... :ashamed:
Iltsu-Natsu Tervetuloa joukkoomme!!!!!!!! Onneksi olkoon kovasti plussasta ja toivottavasti sulla on nyt sitkeä sissi kyydissä! Tuo on hyvä juttu et tuut saamaan tarkempaa seurausta. Nuo ekat viikot kun ovat tosi pelottavia, niin kaikki extra kontrolli on varmasti tervetullutta. Sulla on muute LA sama kuin mulla alkoi vikat menkat!!! Ultrassa se sit tosin vaihtui kolmella viikolla taakse päin, mutta heti tunnistin tuon päivän! ;)

NullPoints + 19+6 (huomenna siis 20 viikkoo!!!!!!!!!! Ei voi olla totta?)

öö, moi :wave: :xmas:

tervetuloa iltsu-natsulle! hmm, sanoinkos mää jo inka-liinalle kädestäpäivää..? onnea plussasta joka tapauksessa molemmille!

(.) yhä hitaammin pitää ottaa nousut ruokapöydästä, sängystä, yms., ettei pyörry/henki salpaudu kokonaan. vauva lienee vielä tosi ylhäällä ja painaa kaikkea mukavaa mun elämää helpottavaa toimintoa :D
aivot esim. on ihan yliarvostettu elin, ne ei ainakaan toimi enää, joten mää veikkaan, että tulevaisuuden homo sapienseilta ne surkastuu kokonaan pois :p
mittään synnytykseen viittaavaa ei nyt oikeen oo ilmassa, vaikka ukkelin kanssa maaniteltiin eilen pikkuista, että keskiviikko olis niin hyvä päivä syntyä :LOL:

irtis ja laskennallinen tasan 40+0 (rakenneultran mukaan korjattu LA huomenna)

Yhteistyössä