*** Keskenmenon jälkeen plussanneet elokuussa***

Daizz: Mulla se maanantain kipu oli tosi "lamaannuttava", sellanen puristus iski masuun. Pisteli ja vihloi joka puolelle ja olit TOSI epämiellyttävä olla. Sellanen kiristävä tunne. Mulla tarkistettiin kohdunkaula ja kaikki oli ok. Kuten laitoinkin, mulla epäilivät, että joko oli kyse kasvukivusta tai harjoitussupistuksesta. Lähinnä se kipu iski sitten kotona sillai kun nousin sohvalta ylös ja jouduin "jännittämään" tahtomattani vatsaa niin helevetti ku teki kipiää! Tiistaina oli samanmoista koko päivän, mutta heti kun menin takaisin maate niin helpotti ihan selkeästi! Vaikka nyt on ollut parempi olla niin kyllä vielä noustessa vatsassa tuntuu epämiellyttävä vihlasu, mutta sen miellän jo "normaaliksi" venymiskivuiksi =) Onko sulla lähiaikoina neuvolaa tai mahis päästä sinne tutkituttamaan tilanne?

katherine: Mä työskentelen labrassa missä viljellään näytteitä ja voin sanoa, että listeria on todella harvinainen! Mulla on tullut vain kerran vastaan odottavasta äidistä istukkanäyte missä sitä kasvoi. Jos asia kovasti huolettaa niin soita ihmeessä äippäpolille ja kysy mitä he ovat mieltä asiasta! Suurin riski saada listeria on raaka kala mikä on pakattu siihen vakuumiin. Mun muistaakseni listerian saa todella harvoin huonosti pestyistä vihanneksita. Täällä uskotaan, että kyse ihan normi flunssasta ja hyvä juttu ettei ole kuumetta!!! :hug:

Toive81 ja mini 19+4

P.S.profiilissa masu tänään

daizz määkin peesaisin tuttiritaria eli maallikkona/ensikertalaisena sanoisin, että ihan normaali ns. harkkasupistus eli kohtulihaksen kovistelu onpi sulla kyseessä :) ei ne satukaan, mutta tuntuu tosi oudolta ja mulla noi salpaa ihan henkeä/pysäyttää tekemiset/pyörryttää välillä. sit ku liike/tekeminen loppuu, vähitellen helpottuu olo.

(.) yritän täs mennä aikasin nukkumaan, ku oon viime öinä nukahtanu puolenyön jälkeen, mut kattoo ny. dekkari odottaa...

Irtosora Saat ihan rauhassa surkutella oloasi. Hämärästi itsekin muistan et ne vikat päivät olivat aika raskasta menoa. Enkä varmasti ollut kaikkein hauskinta seuraa kenellekään. :saint: Saat siis valittaa niin paljon kun sua huvittaa!!! ;)
Toive Hienoa et ultrassa oli kaikki hyvin! Jospa nyt tosiaan hellittäisi noi sun kivut pian. Mulla kipuili melkein 2 viikkoo. Nyt ei siis oo ollu mitään yli viikkoon. Eli kyllä se siitä! =)
AE Ihana kuulla et vauvantuoksuinen elämä on alkanut kivasti huonosti nukuttujen öiden ja sinappien kanssa! :D Sitä täälläkin odotellaan et saatais. ;)
Tinii Piti ihan netistä katsoa mikäs tuo raskaushepatoosi on. Niin siellä sanotaan et jos on paha niin aloitellaan ja jos on laimeampi, niin tarkkaillaan. Toivottavasti menee hyvin miten tahansa tilanne on!!! Tsemppiä matkaan!!!
Danjuska Sullapas on tungosta masussa. :eek: Pääasia on et sieltä löytyi sykkivä sydän. :heart: Noi kasvaimet ei mun tietääkseni oo vaarallisia raskaudessa. Ne vaan voivat ruveta raskaana olon aikana hulluna kasvamaan. Oikaskaa vaan mua jos muistan ton asian väärin... :ashamed:
Noista kivuista vielä Harkkasuppari kovettaa koko vatsan ja salpaa hengitystä. Kasvukivut tuntuu et jotain repeää sisällä ja mulla eivät ainakaan kerralla tuntuneet koko kohdun alueella. Sit se sukkapuikko supistukset tuntuvat todellakin et sukkapuikolla tökittäs alapäätä ja pistää kiemurtelemaan. Mitäs muuta? Ne kohdun suun supparit taas tuntuvat et alapää supistelee. Tuollaisia tuntemuksia ainakin minulla. Ilkein oli noi kohdun kasvun kivut ja sukkapuikot. :( Tää on tätä raskauden ihannuutta ja se vaan menee pahemmaksi!!! |O Olenpas toi positiivinen!!! :x
Nyt nukkumaan..........................................

NullPoints ja Tirri 20+0 :heart:

Mä laitan tän pikaisesti vielä tännekin ja pyydän ukko käydä lukemassa, josko joku osaisi mitään sanoa. :'( Mä oon istumakiellossa, joten en ole tässä pitkäään...

Mulla on menossa 11+6, mutta olen koko viikon tuhrutellut ruskeeta, joka toissa iltana ekan kerran muuttui punaiseksi. Koko viikon on ollut jos mitä ihmeellisimpiä kipuja, ei yleensä pitkäkestoisia. Kävin eilen viimeksi gynellä ultrassa ja tarkastuksessa ja sikiö oli vielä hengissä ja potki, MUTTA gynen mukaan kivut kuulostavat siltä, että kohtu supistelee. Kohdun suu tiukasti kiinni (sekä sisempi että ulkoisempi) ja kanava normaali.

Ja oikeassa oli. Viime yönä oli ekaa kertaa vähän pidempään kestäviä teräviä kipuja ja menkkakipuja, jotka tuntui selässä asti. Mitä kovemmat kivut, sitä voimakkaampi, vaikka edelleen niukka vuoto. Eilen alkoi ekaa kertaa tulla pientä hyytymää. Tosi pientä, mutta tänä aamuna huomasin ainakin yhden isomman, peukun pään kokoisen hyytymän.

Nyt ei satu, ja vuoto on taas niukkaa ja ruskeeta. Mutta tosiaan... aina kipujen myötä tuo muuttuu punaiseksi. Väliajoilla voi olla, ettei vuoda yhtään. Kivut on toistaiseksi yltyneet vain viimeisenä kahtena päivänä 1-2 kertaa päivässä.

Mulla itsellä kirves alkaa olla kaivossa, mutta ukon vuoksi vielä kyselen: onko kellään enää tässä tilanteessa käynyt hyvin? :'(

Lumi-Marjalle vielä iso lohtuhali...

Daizz: Ihana kun tykkäät lukea näitä miun tekstejä

Noista huimaus-heikotus-oloista, jolloin korvissa humisee ja silmissä sumenee - mulla ne on olleet yleisiä raskaudessa. Neuvolassa sanoivat silloin että äkillinen verensokerin tai verenpaineen lasku sai sen aikaan. Se on kyllä kauhea tunne kun tuntuu että pyörtyy just siihen paikkaan

Helmis: Tuosta enkelin synnytyksestä oli puhetta... Ei meilläkään kätilö ollut synnytyssalissa muutakuin epiduraalia ja käynnistystippaa kävi lisäämässä. Välillä kävi kurkkaamassa joko paikat olis auki.... Viimein ja vihdoin kun poikamme alkoi syntymään, jouduimme pitkään soittamaan kelloa ja kysymään ohjeita saanko ponnistaa vai en, jne.... Ja tajusihan se viimein tulla saliin ottamaan poikamme vastaan...

Oli se jotenkin niin kamalaa mennä synnyttämään kun se oli eka kerta ja ilman valmennuksia. Ja kun henkilökunta kertoi mulle ennen synnytystä vain sen verran, että "Tulet olemaan erittäin kipeä, koska kroppa ei ole synnytykseen millään lailla valmis..." Äääähhhhh...kamala muistellla, vaikka itse pojan syntyminen oli erittäin rauhoittava hetki, saada pieni enkeli syliin...

Miikkis: Mulle on tullut nyt vasta tämä raskauden tuoma energisyys, johtunee varmaankin siitä että vasta nyt pystyn tekemään suht paljon ilman järkytttäviä suppareita

Tai tuleehan niitä, mutta vähemmän kivuliaita.
Täällä synnytysvalmennukset pidetään vasta näin myöhään. Joukossamme oli pari syyskuussa synnyttävää ja pari lokakuista. Suurin osa oli marraskuulaisia.
Nuo syyskuulaiset ovat käyneet jo sairaalassa tutustumassa, meillä ja marraskuulaisilla se on 27.8. eli mun ja mieheni hääpäivänä

Täällä noita valmennuksia on 4 kertaa ja sitten se sairaalaan tutustuminen. Jotenkin tuntui välillä että ei mieheni kanssa kuuluta joukkoon...

Koko ajan puhutaan että "olette ensisynnyttäjiä, plaap plaap... Kun supistusten väli on tämä ja tämä, niin odotelkaa kotona vielä hetki, koska olette ensisynnyttäjiä. Eri asia olisi jos olistte uudelleen synnyttäjiä..." Nuo ei siis meitä koskenut, ja pitikin sitten selvittää, että milloin meidän tulee lähteä synnäriä kohti.
Tuli viimekesä mieleen niin selvästi... Synnytysvideon ilokaasun ääni sai kyyneleet silmiimme...

No, läpikäytävä se on, ei sille mitään voi... Toivomme vaan niin hartaasti että saamme elävän lapsen syliimme...

Sairaalaan mennään myös tutustumaan, vaikka siellä ollaan oltukin, mutta keskussairaalan synnytysosasto on rempattu, joten on ihan kiva käydä kurkkaamassa minkänäköistä siellä on. Tunteet nousevat pintaan sielläkin, ihan varmasti, mutta kestettävä se vain on.
Höh, ja sitten toiset valmennettavat varmaan ajattelevat meistä ettei me olla yhtään innostuneita ja onnellisia vauvasta...

Tietysti kun luulevat meitä autuaan kokemattomiksi.....

Niin, ja ihan massu myös sulla!

Aurinkoenergiaalle suuret onnittelut nyytistä!!!

Inkaliinalle, Riiksille ja Iltsu-natsulle tervetulohali!!
Onnea plussista!!

Frizzante: Suuret ja mahtavat onnittelut hyvistä uutisista!!!

Tiniille on täällä peukut pystyssä!!

Irtiksen tila jänskyttää...koskahan lähtö tulee...

ON: Täällä tosiaan remppaa tehty hurjasti! Pikkujätti tuntuu voivan hyvin, sen verran isoja muljahteluja masussa on. Ei raasulla ole siellä enää paljoa tilaa, joten potkut on enemmänkin puskemista

Tosiaan tuo synnytysvalmennus sai mut hokaamaan että ollaanhan tässä jo aika pitkällä!

Pitäis kyllä aikuisten oikeesti alkaa kuljettamaan neuvolakorttia mukana

Meillä on matkaa sairaalaan tunnin verran, joten lähtö sinne on alkanut jo olemaan mielessä... Ehkä eniten pelottaa se, että vitkuttelen liian kauan kotona, jos tää syntyy nopeesti kun tulee olemaan toinen synnytys... En tiiä, näkeepähän sitten

Energiaa riittää edelleen, vaikka välillä teen kyllä vähän liikaa ja sitten suppareita on reilusti

En vain tunne että olisin vielä loppuraskaudessa - miten ne viikot näin nopsaa on mennyt?

Tänään pitäis poimia viinimarjoja, tuolla olis reilu 20 puskaa odottamassa

Mitäs muuta, puhuminen hengästyttää, ja se tuntuu hassulta, ja ääni tuntuu katoavan välillä kokonaan

Tiedä sitten onko tuo äänen katoaminen normaalia raskaudessa, vai tekeekö astmani sen

On kyllä ihana saada tästä talosta omannäköinen

Muutettiin tänne pari vuotta sitten 80 neliöisestä kämpästä, ja tässä on tilaa tosi paljon enemmän. Nyt vasta ollaan remontin jälkeen ostettu tänne uusia huonekaluja, ja ne on ihkuja!

Jahas, nyt näköjään koiranpennut ovat inventoimassa just pestyä ja kuivattua pyykkikasaa, sen verran railakkaasti näyttää toinen juoksevan sukka suussa pitkin taloa

Joten nyt pieniä paimentamaan!

:MyAngels ja pikkujätti rv 32+0 (rv 32+2)

Kärppis! Nyt vauhdilla äippäpolille!

Soitat vaikka matkalta että olet tulossa. Mulla oli tässä raskaudessa etinen istukka jossa hematooma. Vuotoja oli välillä reilummin ja välillä vähemmän, mutta aina kun tuli kirkasta verta, oli kivutkin pahemmat.
Kävin usein ultrassa tarkistuttamassa tilanteen, ja sanoivat että jos tulee hyytymiä, vähänkään, niin heti pitää lähteä tarkistuttamaan tilanne.

Olen esimerkki siitä, että kaikki meni hyvin, joten älä vielä heitä kirvestä kaivoon. Lähtekää vain näytille, neuvolakortti mukaan ja positivista mieltä...

Tiedän kokemuksista että helppoa se ei ole, mutta pidän täällä peukkuja, ja toivon todellakin että kaikki on hyvin!!

Kärppis tosiaan samat sanat kuin MyAngels, äippäpolille mars.
Itekin oon tässä raskaudessa jo kaks kertaa soittanut matkalta, että tulossa ollaan. Ekan kerran vuoti 10+6 erittäin runsaasti, sitä ennen pientä ruskeaa tuhrua pitkin viikkoa. Ultrassa kaikki hyvin, istukassa pieni repeämä noin 2cm :heart:
Toisen kerran vuoti 13+1 ja taas alkoi tuhrulla, ja yhtäkkiä runsas verinen holahdus ja taas mentiin. Samainen repeämä kohta oli auennut uudestaan, ultrassa edelleen pikkusella kaikki hyvin :heart:
Nyt mennään 15+2 ja pikkusen potkut tuntuu todella voimakkaasti, joten kaikki on hyvin. Mut määrättiin ottamaan rauhallisesti kaikki nostelut ja kantelut maitopurkkia painavammasta oli kielletty. Etistä istukkaa mulla ei oo todettu vaan se repeämä. Ja kyllä mullakin kohtua supisteli noina päivinä ja runsaan vuoden jälkeisinä päivinä aikasta laillakin...

Tässä toinen onnellinen kertomus, jospa nää pikkusen lois sulle valoa =)

Tiedän todella, että säikäyttää mutta täytyy ajatella positiivisesti. Toivon sydämestä, että teilläkin on kaikki hyvin :heart:

Kärppis!!! Toivottavasti toi nyt ei oo pahempaa. :( Mulla ei oo kokemusta tuollaisesta (vaan niistä huonosti menneistä...) ELI MyAngelsin ja Orchidin mielipiteet ovat varmasti oikeita. Tsemppiä sinne kaiken murehtimisen keskelle!!! Luulis jo baby oli eilen ihan hyvin, se on sit istukka mikä falskaa. Minä pidän peukkuja pystyssä! :heart:
Ihana kuulla taas MyAngelsin juttuja. :D Nuo on noi synnytysvalmennukset tuollaisia... Ekan kans menin sinne, mut en tainnu paljoo oppia. :headwall: No ei tarte sinne ainakaan uudelleen mennä ihmettelemään. :wave:
(.) Ei sen kummempia täällä kun vaan et lapsonen oli moikkaamassa mummoaan, joten oli tosi hiljainen talo. Pitää pian minunkin mennä sinne ja huomenna takaisin. En oo anoppia nähny muutamaan viikkoon, joten se saa nyt ihmetellä kasvanutta masuani. Onneksi se on nyt rauhottunut vouhkaamisensa kanssa, joten sen kans voi nyt ihan asiallisesti keskustella...
Muuten kaikki hyvin. Liikkeitä tuntuu ja olo on ihan hyvä.

NullPoints+ Tirri 20+1 :heart:

Kärppis toivottovasti tekin saatte onnellisen lopun, ja tuo johtuu jostain muusta kuin keskenmenosta, kun se voi johtua niin miljoonasta muustakin asiasta...ja sitten kaikki menee hyvin :hug:

toive kiitos sulle ihan hirmusesti!! oli huojentavaa lukea tekstiäsi... en ole soittanut minnekään, flunssaa pukkaa mutta kuulin että sitä on töissä liikkeellä ( vaikkei juuri lähimmillä työtovereilla ) niin kai se sit on joku aikainen syysflunssa... toivon ma =)
Nyt kuumaa juon ja suklaata syön tän illan.. :saint:

my angels huh huh, on siinä urakkaa kerrassaan poimia marjoja...mutta ne on niiiiiiiin hyviä!!! teillä on sitten oma koti kullan kallis ja lisää kultaa tulossa!! :saint:

nyt miehen viereen pusimaan ja lepäämään ja kurkkua parantaan!!!
jatkan huomenna...

kathe ja kultsi 21+5

heips

kerrankin ajan kans :D

poitsu ja mies mummolassa.. huomenna tuleevat takas kotiin. hiljasta on!

NullPoints:
jep ainakin lääkäri sanoi että vielä ei mitn tarvetta kystan hoitoon. Ja tuon on täytynyt ilmestyä tämän raskauden aikana koska mitään tommosta kystää ei vielä alkukesästä ollut. toivotaan veen että ei alkais kasvaa kovin isoksi!

Kärppis:
Täällä peukut pystyssä teidän puolesta!
Nuo Orchidin ja MyAngelsin tarinat toivottavasti herättää toivoa! ja sitähän tosiaan on! :hug: Tuu kertoo kuulumisia kunhan pystyt ja jaksat.

jep, jep. mut jos kohta lähtis virlä koirien kans kävelemään...

heips!!
tuossa pari kuvaa meidän pikkuneidistä jos nyt onnistuin ne siihen laittamaan :D
eipä tänne tosiaan ehdi enää niin usein jostain kumman syystä =) arki on lähteny hyvin käyntiin, neiti syö paljon ja hyvin ja nukkuu hyvin ja nyt jo valvoo pitkiä pätkiä, itku tulee vaan jos on nälkä tai masu liaan täynnä eikä uni tuu heti et ei paljon turhista kitise, sylissä viihdytään täälläkin parhaiten mutta niinhän se pitääkin =)
neuvolassa käytiin eilen ja meilläkin on jo ylittyny syntymäpaino joka siis oli 3555 ja nyt paino oli 3595 että hyvin ruokaa ainakin saa ja kyl itekkin huomaa että maitoo tulee hyvin kun valuu kokoajan yliäyräiden :D
isotsisarukset on ottanu vaavin avosylin vastaan, molemmat vaan pitäis sylissä ja pusuttelis, ei ainakaan vielä siis mustasukkasuutta ilmassa, toivottavasti siltä vältytäänkin

tämmöstä meille, kiirusta pitää mutta ihanaa kuitenkin :heart: niin yöt sujuu nukkuen ja syöden, usein herää kyllä mutta en oo vielä jaksanu pitää lukua kuinka usein, tissi vaan suuhun ja jatketaan unia =) nyt alkaa kuulua ähinää enkä vielä ehtiny mitään syödä vaikka piti, no ehkäpä sit kohta

irtikselle hurjasti tsemppiä viime metreille ja itse koitokseen =) ja ethän sä oo vielä valittanu yhtään, verrattuna vaikka muhun :D

kaikille muillekkin hurjasti hyvää vointia

palailen taas kun ehdin
eliisa ja pikkuneiti 12 päivää

iltaa Arvon Ladyt!

oon ollut totaalisessa nettipimenossa eli siis mökkeillyt...ja nyt pikasesti mummilan konella...
ehkäpä tässä joku päivä taas jotain kerkiäis...

eli pikaseen SUPERONNITTELUT ARSKALLE LAURISTA!! :flower:
Loppuviimeeks hyvin päivän valitsitte, meidän tyttö on syntynyt 10.08.06!

Eliisalla ihanat kuvat. :flower:

jees, viikkoja itelläkin jo rv26 että etiäpäin sitä vaan mennä porskutellaan.
onnittelut uusille, pahoittelut surunvaltaamille ja epätietoisuudessa eläville...
voimia!! :hug:

palaillaan...

Lauantaita :wave:

Ekaks, Tiniille suuren suuri voima hali :hug: Miten sulla ruvetiin sitä maksajuttua epäilemään? Kutittiko sua kovasti vai? Ja miten se todettiin? Sehän siinä on kun käynnistävät synnytyksen todella nopeasti diagnoosin jälkeen. Paljon voimia tulevaan koitokseen :heart:

AE Hienoa, että olette päässeet kotiutumaan ja Lauri syö hyvin ;) Nyt vaan nautitte siitä ainutlaatuisesta alun ajasta :heart:

Eliisan tytär on niin suloinen :heart: Sydänten murskaaja varmasti isompana tai jo nyttenkin :D Varmasti arki menee omalla painollaan eikä aikaa jää paljoa muuhun. Hienoa että isommat ottaneet uuden tulokkaan hyvin vastaan, kyllä sitä mustasukkaisuutta olis jo varmaan havaittavissa jos olis tullakseen :/

Toiveelle onnittelut upeista kuulumisista :heart: Todella upeaa että lääkärit tarkistivat asian ja sait hieman mielenrauhaa kun ultrattiin munuaisia myöden. Onhan se niin että lääkäriin kannattaa mennä heti jos mieltä epäilyttää koska ei se stressikään vauvalle tee hyvää :hug: Nyt otat iisisti ja kasvattelet masua rahassa, joka varmasit kohta pompsahtaa ja kunnolla :D

Kärppis: Mikä vointi?? Toivottavasti olet lääkäriin päässyt itsesi tarkistuttamaan!!! Huolissamme ollaan täällä, joten sitten kun jaksat, tulehan kertomaan mikä tilanne on :hug:

Pamu: Kiva kuulla siustakin :wave: Mitenkä musta tuntuu että kirit mua niin kovasti :D

jokohan Irtis olis laitoksella ;)

Kiva kuulla myös MyAngelsista, otahan iisisti rempan keskellä.. Se on kyllä niin ihanaa kun saa omanlaiseksi ja näköiseksi laittaa. Valmiistuuko pikkujätin tuloon mennessä?
Harmillista tuo valmennus ollut teillä.. Varmasti on rankkaa kun ei ne tollot tajua mitä olette jo joutuneet kestämään, mutta onneksi masussa on nyt tulossa terve vauva :hug:
Joo, noi puskemiset on ihania ja ne muljahdukset, potkut täällä kanssa vähentyneet!!

( . ) Täällä alkaa sillai kaikki olemaan valmiina vauvaa varten, vaatteet ym.. hankittu ja vaunut ja kaukalo haetaan heti alkuviikosta. Ompelut vielä kesken, mutta kuluuphana aika sen parissa :D
Eilen kävin lenkillä, sellaiset 45 min kävelin ja laskin että n. 15 supparia sain aikaiseksi siinä sivussa, muutama vähän kivuliaampi joka tuntui selässä asti... :/ Täytyy varmaan vähän himmata sitä hommaa... Aloitin myös tekemään noita lantiopohjanlihasten jumppaa ja kessus että voi olla huonossa kunnossa.. Kumpa joku ois sanonut mulle aikaisemmin sen merkityksen niin ei tarttis nyt kituutella... Sain sairaalalta lainax nivus ja häpyluu kipuihin sellaiset "tukivyön" ja että on hyvä, suosittelen :attn: :attn: :attn:

Tänne ei muuta, ensi viikolla sit neuvolaan taas :kieh:

Voikaa hyvin ja masuille silityksiä :wave:

T. Miikkis ja masukki 32+5

voi pöh.. kirjotin pitkät pätkät ja puff.. kaikki hävis :headwall: en ala..

no lyhyesti sitten...

Tiinii ja Kärppis
kovasti olette mielessä! :hug:

eliisa:
Voi kuinka ylisuloinen neitonen teillä on! :flower: :heart: :D

Tänne ei mitään uutta... tai no sen verran että aamulla töissä olo oli tosi huono.. pyörrytti ja heikotti kovasti. hetken jo mietin että pitääkö sanoo vaan etten jaksa mut helpotti iltapäivää kohti onneksi.

oikella alamahassa kipuilee.. varmaankin se kysta.. tietääkö joku voiko sitä hoitaa mitenkään raskauden aikana??
mulle lääkäri vaan tuumasi että ei leikkaamisen tarvetta.
täällä taitaa olla tänään rv8 =)

oli ihana saada miesväki kotiin iltapäivällä. poika simahti kun saunalyhty kun nukkumaan toin. ei ollut nukkunut päikkyjä niin alkoi ylikierroksilla menemään jo.

jos tästä lähtis miehen kans saunaan jahka lämpenee kunnolla.. siis se sauna :D sulan sitten minäkin :D palelen nimittäin kestona 24/7 ja mikään vaatemäärä ei tunnu riittävän..

danjuska ja "toukka" rv8

Heips!
Danjuska Ihan katseli netistä ja löysin ton keskustelun:
http://www.helistin.fi/keskustelut/viewtopic.php?t=34011
Eli leikkaus on ainoa kunnon vaihtoehto, mut sitä ei tietty tehdä kun oot raskaana. Kipuja voi tosiaankin kystasta tulla. :( Kurjaa et tuollanen juttu löytyi. :/
Eliisa Ihana tyttönen teillä!!! Ja sinä kuulostat kans tosi onnelliselta! Voi että! :heart: :heart: :heart: Täältä perässä tullaan hitaasti, mutta varmasti.... :ashamed:
Irtis Mua kans laiskottaa. Et ole ainoa. Millos sulla nyt oli seuraava tarkistus?
Kärppä Sinä olet minunkin mielessä. Toivottavasti kaikki on hyvin. :|
(.) Mulla on nyt alkanut tulla pikku hiljaa kodin laittamis vietti. Muutama projekti olisi ennen kuin haluaisin tän pikkusen ulos tulevan. Meil on kaksio, joten tilaa ei oo kamalasti. Pikku juttuja on tehtävä siis et optimoidaan nää tilat.
Sit ens kesänä tehdään jatkoa, joten saadaan yksi makkari lisää. Tykätään niin kovasti missä asutaan et tosiaankin pakon edessä vasta muutetaan. Se pakko tulee olemaan sit kun/jos tulee kolmas lapsi. Taitaa olla tosi yleistä et pesänlaitto iskee kun on raskaana...

NullPoints + Tirri 20+2

Huomenta!
Täällä ollaan kukuttu valveilla jo ennen kuutta, koiranpentu tykkää olla aamunvirkku.. Ja on yöllä huomattavasti virkeämpi kuin päivällä.. No tulee harjoitusta vauvaa ajatellen. Tai jospa tulisi vaihteeksi oikein hyväuninen vauveli..

Kärppiksen tilanne on mielessä. Täällä on kaikki varpaat ja sormet pystyssä, että kaikki on parhain päin!

Eliisa oli laittanut kuvia, olipa ihania! Muutenkin on ihana lukea vauva-arjestanne, AE ja Eliisa.

MyAngelsin kuulumisiakin oli mukava kuulla "pitkästä" aikaa.

Irtiksen onkin parempi ilmottautua, sinunkin kohdalla herää epäilykset vauvanhakureissusta heti jos ei kuulu, usko pois!

ON: tänne ei ihmeempiä. Viime viikon neuvolasoiton opastamana aloitin lisäraudan popsimisen. Vauvelin liikkeitä on tällä viikolla tuntunut jo enempi, nyt jo seisoskellessakin. Koiruli on vienyt ajatuksia myös vauvan odotuksesta, joka on toisaalta ihan terveellistä meikäläiselle. Eipähän tule stressattua ihan koko ajan..

Toivottavasti tänään ei tule koko taivasta niskaan niin kuin eilen..
eli aurinkoa ja aurinkoista mieltä toivon kaikille!

Luminia 16+2

Meille syntyi tiistaina 12.8. klo 20:22 pikkuinen poika |O

Painoa Miksulla 3195g ja pituutta 52cm. Pisteitä hän sai 9. Kaikki mennyt tosi hyvin! Kotiuduttiin perjantaina ja vauva-arki on lähtenyt ihanasti alkuun =) Toinen pääasiassa nukkuu, pissii, kakkii ja syö. Tissi maittaa..!

Synnytyskin oli positiivinen kokemus. Kesti kaikenkaikkiaan noin 13 tuntia (säännöllisten supistusten alkamisesta laskettaessa), josta ponnistusvaihe 7 minuuttia.

Profiilissa kuva mein pienestä hurmurista :heart:

Melluli & Miksu 5vrk

Painin täällä edelleen sen niin matalan verenpaineen kourissa, eilen oli myös aika paha pv sen suhteen, nyt aamulla kaikista pahin tähän mennessä, tuolillakin istuessa huimaa! RR ollut siis luokka 89/65 :heart: Nyt varmaan vielä matalampikin, koska oireet sen mukaiset, huhhuijaa, Sain neuvolasta ohjeet 2-3 ltran nestetyksestä pv:ttäin ja suolalisäys ruokiin, sen olen tehnyt.

Muuten kaikki oikein hyvin , rinnat kipeät turvonneet, alavatsatuntemukset välillä, 3 sektiota takana, ei siis kipuja. Pahoinvointia ei ole! :saint: :heart: Kalanhaju on kauhea, söimme eilen kalaa, maistui hyvälle, mutta se haju! :headwall: :headwall:

Luen kyllä tekstejänne: Anteeksi , en ole paljon kommentoinut juttujanne, mutta kyllä sitten taas kun tämä alku sujuu ensin! :heart:

Perjantaina varhaisultra! :heart:

Rva Pikkumyy ja Pirpana rv6+4

Onnea Melluli! :flower: :heart: :hug:

Danjuska mulla löydettiin kans kysta np-ultrassa, ei ollut kipuillut ni en aavistanut mitään. Se oli kuulemma luumun kokoinen, n.3x5cm. Rakenneultrassa se oli pienentynyt ja sillon 1x3cm. Mulle sanottiin vain, että se sisältää vettä, eikä ole vaarallinen ja yleensä kutistuu itsestään. Kuulemma raskausaikana niitä saa helpommin. Joten en usko että sulla olisi syytä huoleen :)

Täälläpäin ei kummempaa, pari viikkoa kesätöitä jäljellä, sitten jatkuu iltakoulu ja lokakuun puolessa välissä alkaa äippäloma, kun aloitan sen jo varhennettuna 50pv ennen laskettua aikaa. Laskettiin, että taloudellisesti kannattavampaa niin =)
Ens viikolla jatkuu perhekerho ja me tytön kanssa odotetaan jo innolla! Siellä ei kukaan tiedä mun masusta ja mahtaa olla ylläri kun pompsahdan sinne jo näääin ison mahan kanssa! :LOL:

Findy :heart: 24+3

Päivää plikat!

Nyt ois sitten puoliväli saavutettu, ihanaa! Rakenneultra ihan pian ja se jänskättää jo ihan hulluna! Muljautuksia tuntuu vain kun maltan rauhoittua, josko silloinkaan. Malttamattomana jo odottelen koska tuntisin kunnon liikeitä ja muutoinkin kun vain löhöessä... Ja masuakin odottelen jo malttamattomana! Taitaa äippä laittaa liikaa paineita minille... =)

Eliisa80: Oih, mikä kaunotar teille saapuikaan, ihana! :heart:

Melluli: Onnea komeasta prinssistä :flower:

-Toive81 ja rakas kultu mini tasan 20+0 :heart:

P.S.profiilissa jälleen uusin masukuva, epätoivoisesti toivon taikatemppua, että yht äkkiä se oikein pumsahtaisi siihen :D Miten te muuten saatte suoraan kuvan näkyviin tähän itse tekstiin ilman linkkiä???

Yhteistyössä