*** Keskenmenon jälkeen plussanneet elokuussa***

Toive Ihanaa kun noi liikkeet nyt tuntuvat noin selkeesti!!! Mulla ne ei tunnut kyljillä oltaessa, vaan kun oon selälläni. Eli eiköhän noi oo tosi yksilöllisiä juttuja... Johtuu varmasti monesta asiasta. Mä en ees tiedä missä kohtaa mun istukka on... :/
Kärppä Tsemppiä sinne makailuun! Ihana mies sulla kun hoitaa sun netti juttuja! Toivottavasti selviää pian nuo vuotojen syyt. Se et vuoto on muuttunut ruskeammaksi merkkaa et se ei ainakaan oo lisääntynyt. Tuo on tuossa ainakin positiivista. Voimia! :hug:
Daizz Inhottavaa et suunnitelmat meni uusiksi. :/ Ei se Hesa "paha" paikka ole, kyllä siellä pääsee kivasti ympäriinsä. Sulje vaan ihmismassat mielestäsi pois, niin ei nekään haittaa. Kyllä se siitä järjestyy ihan varmasti!
(.) Laitoin eilen mun eka masu kuvan profiiliin, joten sitä saa käydä kattoo. Näyttää jo hurjan isolta.... :eek:

NullPoints ja Tirri 20+5

Neuvolakuulumiset:

painoa +450/vko :whistle:
rr 112/72
hb - (ei otettu)
pissa puhdas
:heart: 150
liikkeet ++ meuhkas ja vaihto paikkaa koko ajan ku kuunneltiin sydänääniä :D vilkas kaveri sano vaan neuvolan täti :heart:

Seuraava neuvola-aika rv21, sitä ennen kerkeekin olla kontrolliultra 4.9. ja rakenneultra 15.9. ihan mukavasti tossa syyskuussa saa olla töistä pois :D

käppis mukava kuulla sinusta, ja että kaikki on ok vuodon suhteen. Otat vaan rauhallisesti niin hyvin menee.

toive mulla oli kanssa esikoisen kanssa vasen kylki se "hiljanen" puoli ja oikeella ku makas niin alko meno... Toinen erikoisuus mikä mulla oli, mä en pystynyt nukkumaan kuin seläkteni aina jos kyljelle menin makaamaan toinen potki niin kauan että käännyin selälteni :D tätä ne ihmetteli neuvolassa kun yleensä ei voi nukkua selälteen :p

Orchid ja melskaaja 15+6 :heart: huomenna uus viikko :heart:

täällä käyty ultrassa ja siellä oli pieni 8,6mm toukka ja vahva pieni sudän sykki :heart: voiko olla mitään niin kaunista :saint: ihan pilvissä edelleen ja toivon nyt kaikin tavoin että tämä jaksaa loppuun saakka..

onko mitään hajua mikä on todennäköisyys saada keskenmeno sen jälkeenkin kun on sikiö ja syke todettu ultrassa??

anteeksi omanapa jälleen :ashamed:

JJ-t ja mussu 7+0 :heart:

frizzante mä olin esikoista odottaessa töissä kukkakaupassa vielä kaks viikkoa äitiysloman alun jälkeen kun oli niin hyvä olo etten kokenu tarpeelliseksi lopettaa. Sit kun lopetin työt, ni 16päivää ja vaavi oli sylissä rv38+6 =)

iltaa

Tännehhän tullut tekstiä =)

Tiniille ja miehelle
hurjasti onnea suloisesta prinsessasta! :flower:

Aurinkoenergiaa:
Hurmaavan näköinen Lauri :heart: Tulee ihan poitsun syntymä mieleen =)

Jjt:
Tuosta en tiedä onko skuinka suuri mahdollisuus keskenmenoon kun sikiö ja syke nähty.. mut itse ainakin vielä jalat tiukasti maassa vaikka viime viikolla toukkasemme näinkin.. mulla viimeksi tyhjennys tehtiin rv12 ja pikkuinen oli paria viikkoa pienempi..
yritän kyllä olla luottavaisin mielin.. ja ole sinäkin ;)

tänään järkytyin töissä kuinka turvoksissa olen :eek: työhousut ahdistaa :eek: tosin kovia kasvukipuja on ollut nyt pari pv:ää..

Ja työkaveri kysyi tänään ihan suoraan että onko sieltä toinen tatu tulossa... :whistle: tuumailin vaan että mistäs niin päättele.. sano että kun oon aina niin kamalan väsy :LOL: siihen minä vaaan että no hitto että oot tarkka näköinen.. keskustelu loppu siihen kun muita tuli paikalle..

kärppikselle voimia lepäilyyn ja makoiluun! :hug: Toivottavasti kaikki olis hyvin! Tule kertoilemaan huomiset kuulumiset jahka jaksat ja olo antaa myöten.

danjuska ja "toukka" rv8+3

Heippa taas.

Pikapäivityksellä.. :snotty:

Käytiin tänään lääkärillä, joka totes, että kohdunsuu + kanava on edelleen normaali, joskin kohdunsuu punoittaa. Papuskan syke oli 150, sen enempää en osaa kertoa. ...lääkäri oli mitä oli... Täytyy sanoa, et kolme viimeistä yksityisellä käytyä lääkärikäyntiä on olleet iiiiihan eri maailmasta kuin tuo tämän aamuinen julkinen. Eihän tuo edes kuunnellut, mitä vastasin sen kysymyksiin. :eek: Kysyi, onko ummetusta, vastasin ei, niin hän alkaa puhua mulle, et mun kantsii alkaa käyttää ummetuslääkettä. :xmas:

Noh. Nt-ultra ens viikolla. Kattotaan. B)

T. Kärppä ja papunen 12+3 (tai 12+4)

Kärppis hyvä, että kaikki on hyvin :heart:

Noi on noi julkisen puolen lääkärit kyllä mitä sattuu... mulla oli keskeytyksen jälkeen julkinen lääkäri joka ei edes puhunut suomea |O saikkua kyllä osas kirjottaa mutta ei mihinkään muuhun saanut vastausta...

...ja takasin töihin.

Orchid ja melskaaja 16+0 :D :heart:

Hei kaikille :wave: Täällähän on paljon tuttuja nimimerkkejä, sepäs mukavaa!

Iloisena, onnellisena ja toiveikkaana liityn nyt joukkoonne. Meneillään on ilmeisesti vasta 4+0 (laskettu jollain laskurilla) ja LA on 30.4. Kyseessä on esikoinen ja tämä on jo kolmas raskautumiseni vuoden aikana. Ensimmäisen kerran raskauduin tasan vuosi sitten (la oli silloin vain pari päivää myöhemmin) ja se raskaus päättyi rv 12+6. Vauvalla oli anenkefalia, aivotyrä sekä selkäydinkohju.
Toinen raskautuminen tapahtui keväällä ja se päättyi rv 8+2. Vauvan sydän oli lakannut sykkimästä ilmeisesti jo liki kaksi viikkoa aiemmin.

Alkuun varmaan keskityn enemmän lueskelemaan ja pääsemään muiden juttuihin mukaan ja pikkuhiljaa varmaan aktivoidun keskustelemaankin. :) Olen päättänyt yrittää nauttia tästä raskaudesta taas mahdollisimman paljon, vaikka pelot tietysti kummittelevat mielessä.

Hiiiiiii!!!!!!!

Onnea Tinii!!!
Niin ihanaa!!!

Eliisan ruusunnuppukin on niin ihanan suloinen

Miikkis kyseli tästä meiän rempasta

Kyllä yläkerta pitäis (eteinen, wc, suihkusaunatilat, kodinhoitohuone, keittiö, olkkari ja 3 makkaria) valmistua niin että 3-4vkon kuluttua pitäis olla kaikki valmiina

Alakerta valmistuu sitten myöhemmin, sillä ei niin pidetty kiirettä kun ei tarvita tilaa vielä niin paljoa

Alakerta on siis samankokoinen kuin yläkerta.

Oi kun ihana lukea Luminian koiranpennusta

On ne vain niin suloisia!

Onnittelut Mellulille nyytistä!!

Rouva Pikkumyy: Voi jestas,
mä jaksan kyllä ihmetellä miten sä pysyt ylipäätään pystyssä kun on noin matala verenpaine

Olethan tosi tosi varovainen
ettet vain pyörry johonkin yksinäsi

Onnittelut Toivelle puolivälin saavuttamisesta!

Sitten kun rv 30 menee rikki, se on yhtä mahtava fiilis, ellei jopa mahtavampi

Tuosta kuvan laittamisesta, mä lataan sen aijaalle, ja sieltä kopioin pienen kuvan osoitteen tänne. Niin kuva tulee suoraan, jos nyt oikein muistin että se oli pieni kuva... Näin muistelisin

Hieno masukuva sulla, kuten myös Nullpointsilla

Frizzante: Noista harkkasupistuksista, mulla niitä on tullut rv 18 lähtien, ja meilläpäin niistä ei anneta saikkua, ainoastaan kipeistä suppareista. Mulla alkoi noita harkkasuppareita tulemaan sen yhen työtapaturman jälkeen ihan mahottomasti kipeitten suppareiden lisänä. Harkkasuppareita tuli jopa yli 10 tunnissa, ja suurin osa tuli istuessa tai maatessa. Kannattaa laskea paljonko niitä tulee, ja mainita neuvolassa

Mulla sekä nuo harkkasupparit että muutamat kipeet supparit saivat kohdunsuun aukeamaan sentin verran

Eli täysin vaarattomia ne ei ole jos niitä tulee älyttömän paljon.
Täältä lähtee iso hali sulle!

Orchid: Ihana vauvamasu sulla!

Sähän oot jo kohta puolessa välissä raskautta,
tosi mahtavaa!

Aurinkoenergiaa: Ihana kuva Lauri-pojasta!

Mymmyryy: Ei kirjoituksesi todellakaan häiritse täällä

Hirveästi vielä toivotan sulle ja perheellesi voimia...

Kärppis siellä vain huilailee

Hyvä ettei kirkasta verta ole enää tullut!

JJ-t: Onnittelut ultrauutisista!! Meillä näkyi vauvan alku sykkeineen rv 6+5 ja lääkäri sanoi että on 80% mahdollisuus että kaikki menee hyvin, ja sitten on se 20% mahdollisuus että ei mene.
Yritä olla luottavainen

Danjuska: Mäkin jäin melko nopsaa kiinni raskaudesta työkaverille. Hän sanoi mun kasvojen hehkuvan

Tervetuloa Tinkatar!!

Pahoittelut menetyksistäsi
ja onnittelut plussasta!!

ON: Tänne on tullut väsy...

On se jännä miten olotila voi heitellä näin nopsaa! Viime viikolla puhkuin energiaa ja intoa niin etten malttanut paikoillani pysyä, ja nyt tuo sänky vetää kyllä kovasti puoleensa

Eilen oli neuvola, ja siellä kaikki ihan hyvin.

Hb oli viime kerralla 124, mutta nyt 134!!

Neuvolantäti kysyikin olenko syönyt marjoja, ja vastasin että oon syönyt mustaviinimarjaa suoraan puskasta, ja kiisselinä ja mehuna, joten rautaa olen saanut

Enkelin aikana hb alkoi laskemaan tosi aikaisessa vaiheessa, jänskää ettei tässä raskaudessa ole tarvinnut vielä rautatabuja napsia

Verenpaineet oli sitä normaalia rataa 110/68 ja kohdunpohjankorkeus oli kasvanut sentin viikossa,
eli nyt oli 29cm

Painoa oli tullut järkyttävän makeanhimon seurauksena 590g viikossa, mutta se on ihan hyvä kun viime kerralla painonnousu oli vain 70g/vko. Kokonaispainoa on tullut nyt tasan 11kg

Neuvolantäti sanoi että enemmänkin saisi tulla kun lähtöpaino oli vähän matalahko, mutta kyllähän tässä vielä ehtii

Pikkujätin syke oli 130-145 ja kovasti piti taas doppleria monottaa ja nyrkittää

Synnytyksestä oli puhetta, täti kyseli miten asian koen ja mitä siitä ajattelen kun on kaksi edellistä raskautta mennyt miten on mennyt... Kerroin suoraan että pelkään ihan hemmetisti synnystä. En sen aiheuttamaa kipua, vaan sitä että ei tälläkään kertaa saada elävää vauvaa syliin

Pelkään sitä hiljaisuutta mikä siellä salissa taas vallitsee jos syliini nostetaan taas enkeli, kuin sikeää unta nukkuva lapseni...

No pelkopolia hän sitten alkoi suosittelemaan...

Kerroin että esikoisen synnytys on paljon mielessä varmasti senkin takia, että emme saaneet sairaalassa synnytyksen jälkeen minkäänlaista keskusteluapua, ei mitään. Kovasti meille tyrkytettiin sairaalapappia ja psykologia ENNEN synnytystä, mutta ei mitään synnytyksen jälkeen. Olen katkera siitä että yleensä normaalien synnytyksien jälkeen käydään kuulemma kätilön kanssa synnytys keskustellen läpi, käsitellään se kokonaan, vaan ei meille sellaista tarjottu, ja mielestäni olisimme sen ansainneet ja todellakin tarvinneet...

Jotenkin sitten tuo esikoisen synnytys
pyörii mielessä käsittelemättömänä, ja siten lisää pelkojani tulevaan synnytykseen

No joo, tulipas nyt avauduttua oikein kunnolla, anteeksi

Anyway, lupasin miettiä pelkopoli-asiaa ens neuvolaan saakka, eli pari viikkoa tässä on aikaa. Katotaan mihin suuntaan ajatukset menevät...

Nyt täytyy alkaa syömään, pikkujätti meuhkaa niin lujaa masussa, että taitaa hänellä olla nälkä

:MyAngels ja pikkujätti
rv 32+5 (ultra rv 33+0 POKS!)

Heips :wave:

Ekaks, onnittelut Tiniille ja hänen perheelleen pienestä tyttärestä ja Mellulille ja hänen perheelleen pojasta :flower: :flower: Jaksamista ja voimia arjen ruljanssiin :heart:

Onnea Tinkatar plussasta ja tervetuloa joukkoomme :heart: Uskotaan ja luotetaan, että tällä kertaa kaikki sujuu hyvin :hug:

Kärppiskin toi hyviä uutisia ultrasta, pääasia että paikat kiinni, otahan silti iisisti siellä :hug:

JJ-T: Onnea ultrakuulumisista :flower: Mulle sanottiin rv 8 kun kävin varhaisultrassa että keskenmenon mahkut ovat aika olemattomat kun syke näkyi, olikohan se ihan muutama prossa eli todella pieni :D Koitahan nauttia raskaudestasi koska todennäköisyys on puolellanne :heart:

toive:masu vaan menee spuukimmaksi koko ajan, siis liikkeiden näkeminen kun nyt näkyy että jalka tulee tuolta tai tässä sulle mamma vähän peppua :LOL: Onnea kunnon melkasta masussa :D

hienoa että mymmyryyn jälkitarkastuksessa ei tullut takapakkia!! lähetän kovasti voimia ja jaksamista, ei muuta kuin radalle takaisin heti kun siltä tuntuu :D Toivottavasti myös uuden duunin löytäminen sujuu mutkitta :heart: Huonot työolot lisäävät stressiä joka nyt ei ole tervetullutta :hug:

( . ) Neuvola oli tänään...
Painoa 1200g/vko :eek: :eek: :eek: Eli 2,4kg kahdessa viikossa :snotty: KAMALA!!!!
Pissa puhdas
RR: ala 78 ja ylä 112
HB: ei katsottu
liikkeet ++
syke 150
Turvotus: ++
sf 31 eli sama kuin viimeksi.
* Sanoi vain että selkeesti masu laskenut, että vauva pääsee nyt kiinnittymään, pää on jo todella alhaalla, että ei pakolla mene enää kauaa :eek:
* Painon nousu selittyy extra turvotuksesta, kun kerroin että paino voi vaihdella 2 kg päivässä :LOL: Mutta en joutunut dietille sentään :LOL:
* Kerroin th:lle että ollut parina päivänä aika koviakin menkkajomotuksia, että joskus ihankuin tuntuisisi selässä mutta ei aina, ja joskus kestää pidempään niin sanoi että ne on nyt niitä oikeita suppareita :eek: KÄÄÄÄK
* Parin viikon päästä neukkalääkäri, samana päivänä kuin synnärille tutustuminen, oiskohan merkki ;)

Muuta ei ihmeellistä, paitti että eilen haettiin vaunut ja kaukalo, NE ON IHANAT :D :D Vaunut on Emmaljungan sellaiset väriltään Grey/Apple ja kaukalo sellainen ruskea/punainen Gracolta.. Siinähän toi eilinen meni kun avasin noita paketteja kun pikkutyttö joululahjojaan ja hetihän ne piti koota ja koe ajaa ne sisällä :LOL: :LOL: :LOL: Miten mä selviän vielä 1,5kk :saint:

Voikaa hyvin mammat!

T. Miikkis ja masukki 33+2

http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/Emmalj08_Smart_GreyApple.jpg, kivannäköiset vaunut olette valinneet Miikkis! Onnittelut niistä, kyllä on varmaan ihanaa saada ostaa /tilata lastentarvikkeita siis vauvojen! :heart:

MyAngels: Juu paineet on mitä on , mutta nyt olen taas alkanut pyöräilemään työmatkat 14 km mennen tullen , mutta minulla sellaine masutuubin tapainen tukijuttu , tukee selkää ja alavatsaa, kuopat joskus tuntuvat ilkeiltä kohdun seutuvilla, kun se tekee niitä kasvumuutoksiaan., pianhan minäkin saan laittaa masukuvani! :heart:

Niin paikallaan olo on pahinta RR:n kanssa, liikkeellä ollessa helpompaa, mutta esim istuesa välillä ei tule mitään, kun maailma vaan pyörii.

No perjantaina gyne ja varhaisultra, saa nähdä, mitä gyne sanoo paineistani? :saint:

Tissit turpoo edelleen vauhdilla B-kupista olen jo siirtynyt C-kuppiin, minä voin töissä sanoa , että minulla on sellaiset nykyään saatavat luomusilikonit! :heart: Taidan pian jäädä kiinni tämän masuni kanssa raskaudesta, koska olen norm-hoikahko ja masu kasvaa;=)) :heart: ja tissit;=)) Minusta toiv tulee aikanaan hyvä lehmä= imettämään rakasta pientä vauvaamme! :heart:

Tervetuloa kaikille uusille pinoon, teitä on niin monta! :heart:

Itse en osaa vielä ainakaan pelätä keskenmenoa, eri juttu on kun pitää mennä npultraan 5 vk:n kuluttua , sitä pelkään, kun viimeksi tipahdimme, silloin taivaista! :ashamed: Mutta toivottavasti tällä kerralla paremmalla Onnella menemme! Perjantaina menen siis varhaisultraan yksin. :heart:

Ihanaa pvn jatkoa kaikille!

Tuli nimittäin nukuttua töistä pääsyn jälkeen tunnin päikkärit, nyty jaksaa noin 2 tuntia pirteänä! :LOL: :heart:

Eli kauppaan suuntaus! :p

Minä ja Pirpana :heart:

Morjens naiset!

Tinkatar: Tervetuloa ja onnea plussasta! Täältä viskellään vauvaliimaa runsaasti =)

MyAngels: En yhtään ihmettele, että sua jännittää synnytys moisten kokemuksien jälkeen!!! Me täällä kuitenkin uskotaan, että vauva ihan oikeasti teille tulee syliin asti!!! :hug:

ON: Se pelätty rakenneultra on nyt takana. Ensinnäkin Minillä rakenteet kunnossa, ei mitään häikkää löytynyt :whistle: Sydän hakkasi 142 vauhdilla ja kaikki mitä näillä viikoilla pitää olla löytyi juuri mistä kuuluikin :D Miniä kun mittattiin niin pari päivää nuorempaa kone näytti, mutta hoitaja sanoi, että vauvan asennostakin riippuu saadaanko "oikeat" tarkat mitat niin eletään kuten tähänkin asti menkkojen mukaan. Vilkkaasti rakas liikkui ja haukotteli ja pisti peukun suuhun ja kipristeli varpaitaan ja oikoi söpöjä koipijaan. Olin ihan myyty!!! Kyllä mun mies jäi ihan hirmusti kaikesta paitsi :/ Noh, hän tulee käymään Suomessa kun mulla meneillään rv 26-27 niin ehkä mennään sitten uuteen ultraan oma kustanteisesti niin tulee samalla tsekattua istukan toiminta ja joitain virtauksia. 4D vähän houkuttaisi...
Ollaan koko ajan oltu sitä mieltä, että jos sukupuoli ois nähtävissä niin haluttaisiin se tietää vaikka ymmärretään ettei se missään nimessä ole sata varmaa...Noh, hoitaja ei pystynyt sanomaan kumpi ois. Monesta eri kulmasta yritti katsoa, mutta sanoi ettei uskalla edes veikata. Voi olla siis kumpi vain :D Mutta onhan tässä vielä mahiksia saada se selville tuossa myöhemmässä ultrassa jos sinne halutaan =) Anoppi on sitä mieltä, että tulee tyttö ja oma äiti veikkaa masun muodon perusteella poikaa. Mulle on ennustettu, että saisin 3 poikaa joten veikkaan itse poikaa kun taas mies veikkaa tyttöä. Mutta ihan sama kumpi tulee, kunhan tulee jompi kumpi :D Oon nyt niin helpottunut!!! Nyt kun vielä se mun seuraava etappi (rv22) ylitetään niin alkaa olo olla aika huojentunut...
Miehen sisko sanoi, että nyt on masu pullahtanut enkä näytä enää hyvin syöneeltä :D Töissäkin saan huomautuksia, että vatsa näkyy vaikka meillä on labrassa todella väljät työasut. Ja tosiaan, masu on yhtäkkiä pumsahtanut tosta kuvasta kunnolla esiin. Pieni sievä se vieläkin on, mutta jo selkeä vauvamasu, IHANAA!!! Yritän saada aikaiseksi viimeistään viikonloppuna ottaa uuden kuvan profiiliin.

Onnellisin ja huojentuin terveisin:
Toive81 ja söpökultarakasmaailmanihanin Mini 20+3 :heart:

Mulla on huomenna rakenneultra, ja NYT se lievä paniikki iski... Pelottaa että sieltä löytyy jokin vakava rakennevika. Me kun ei jatkettaisi raskautta, mikäli kyseessä olisi selkeästi vakavampi poikkeama. "Pelkkä" down-epäily vaatisi kyllä harkintaa, mutta esimerkiksi lapsen pikaiseen kuolemaan johtava tauti olisi meille automaattisesti signaali keskeyttää raskaus. Toivottavasti ei löydy mitään! Ei ainakaan edellinen ultra & seula hälyttänyt, joten toivotaan parasta. Oli sen esikoisen pienehkön sydänviankin kanssa ihan tarpeeksi huolta, vaikka leikkausriskit oli pienet ja poika on nyt parantunut ihan täysin...

Nyt en oikein osaa keskittyä mihinkään. Toiveelle onnittelut ihanasta ultrakäynnistä!

Niin ja vielä: olen ihan varma, että tämä on poika. JOS kaikki menee hyvin ja saan tietää sukupuolen, otan sitten lapsesta jo sen tulevan nimen käyttöön :D

Tuttiritari 19+6

Tuttiritari2: Kuule sama olo oli mulla viel tänään ennen ultraa :hug: Kaikki menee sullakin hyvin, usko pois! Mä yritin ainakin itseäni tsempata että np-ultrassa kaikki oli oikein hyvin. Veriseulaa en halunnut kun turvotus oli niin vähäinen. Tsemppiä huomiseen!

miracle: Mies meni töihin sinne ja palaa kotiin keväällä eli kyse väliaikaisesta ratkaisusta =) Mä tosin muutan sinne "pian" perässä. Lokakuun puolessa välissä jään eka talvilomalle ja siitä sitten varhennetulle äippälomalle ja mitä todennäköisemmin synnytän ulkomailla, iiks! Oma talo jää odottamaan meitä tänne Suomeen. =)

enkä en ala :headwall:
kirjotin hyvät pätkät ja puff.. katos jonnekki avaruuteen..
no jos koittas tiivistettynä..

elikkäs kaikille utrassa käyneille onnitteluja! hienoa että kaikilla kaikki ok.

Tinkatar:
Tervetuloa ja paljon tarroja pienelle! :flower:

Käsppis:
hyvä kun kaikki tähän asti ok. Ja eiköhän ensi viikollakin ole! =) :hug:

MyAngels:
Varmasti synnytys kovasti mielessä kun aikaisemmat raskaudet päätyneet niin suureen suruun. Mutta koita olla luottavaisin mielin (vaikka onkin helpommin sanottu kun tehty)
Kyllä teillä pian oma käärö on kainalossa. Vaikka etukäteeen pelottaisi niin kun tositoimiin pääset aika ja kaikki muu menettää merkityksensä. sitä vain odottaa millon uuden perheen jäsenen saa nähdä =)
ja kannattaahan sitä pelkopolia miettiä jos yhtään siltä tuntuu. eihäs se ota jos ei annakkaan. mut luottavaista mieltä toivottelen, :hug:

mitäs muuta.. täällä poika kipeenä ja ite oli kotona tämän päivän jätkän kans. ja ihan hyvä niin. ite myös turkan ja pärskän ja olo on totaalisen vetämätön |O ois kolme aamuvuoroa vielä ennen kun saa levätä :headwall:

iik.. tässä alkaa jo jännittää vähän :D
ensi ti ois se puvun sovitus, to ois ultra. sitä seuraava viikko oiskin sitten jo hääviikko =) toivon vaan koko sydämessäni että ultrassa olis kaikki hyvin.. haluaisin niin että hääpäivä olis ihana ja ikimuistoinen.

minkäslaiset Miraclen fiilikset on??

Täällä ollut useamman päivän jo kasvukipua ja alamaha alkaa muuttua kiineäksi ja saada muotoa.. nyt jo :eek: vähän jopa pelottaa. en haluais kenenkään vielä huomaavan raskautta..

mut jos koittasin nyt lähettää tämän josko vaikka perille eksys..

Danjuska, kiitos kysymästä, hyvät o fiilikset :D Häät senkus lähestyy vaan.. On se aika jännää aatella, et ennee alle 3vkoo ni on rouva :saint: Mut suht hyvin kaikki on reilassa, pitäs kyl se pöytien mitta tietää jo et vois ostaa sitä koristekangasta :p Pukua koitin tuos yks pvä ja voi että se on nätti!! Millane puku sulle tulee? Mulle täysvalkonen, halterneck -puku, jossa kauniita kirjailuja sekä nostettu niit helmoi vähäsen sillai jännästi =)

Nimra
Moikka moi - piiitkästä aikaa kaikille :D

Mukava, kun on iloisia uutisia taa tullut tänne joten Onnea kaikille uusille plussanneille ja oikein älyttömästi jaksamista kaikille!

Kärppä: Ihanaa, että on mennyt teilläkin hyvin ja täällä kovasti pidämme teille kaikille peukkuja ja toivomme hyviä jatkoja :D Olette ajatuksissamme!!!

Ihania lapsukaisia oli saanut syliiin ja kotiin tässä kirjoitusteni välillä moni ja kuten myös erittäin paljon Onnea teille kaikille ja mukavaa vauva-arkea kaikille =) Kerrassaan MAHTAVAA!

Itsellä ihan päivittäin vaihtuu, että onko hyvä vai huono...sattuuko ym - Ei oikein tahdo tietää, että mikä tässä olisi hyvä....mutta eteenpäin mennään päivä kerrassaan. Neuvolassa käytiin 6.8 ja siellä oli sit seuraavaa:

Pissa puhdas
RR: 122/73
B-Hb: 134
Painon muutos:850g/vko :eek:
KOhdunpohjan kork: 21 cm
Liikkeet: ++ (syke 146)

Sain lähetteen sokerirasitukseen ja samalla viljelyyn virtsasta.... :) normi toimintaa kuulemma. Antoi myös nuo Kelan laput, että ehtii hakea noita rahoja ja pakkauksia -pitää vain jaksaa sählätä, että saa oikeat laput ym, kun haen eri tuloista päivärahaa, kuin vuoden 06 tuloilla - Silloin oli mulla sen yli 20% huonompi palkka :/

Nyt tosiaan näihin omiin vaivoihin...
Mua polttaa, pistää, vihloo, vetää suonta ihan jokapaikasta...mahasta, kyljistä, nivusista... :( Ei kiva ja tosiaan en edes osaa kaikkia kipuja eritellä). Sanottiin, että todennäköisesti on kasvu ja liitoskipuja ja TODELLA VAHVOJA. Supistuksia minulla ei mielestäni ole ainakaan ollut, mutta en osaa vamaksi sanoa... tahtoo alkaa tulla tuota väsymystä uudelleen :(

Se mun nilkka mikä meni jo viime kuun alussa niin diagnoosi vahvistui ja ELINIKÄINEN vaiva - vanhempana saattaa aiheuttaa nivelrikon vas nilkkaan...vasemman nilkan luun sisäinen paine on siis kasvanut ja turvottaa edelleen ympärillä olevaa pehmytkudosta :/ Töihin menin tosin, kun ei enää jaksanut olla kotosalla ja kaipasikin jo työtä :p Nyt siellä kaksi päivää oltuani olen ihan POIKKI ja VÄSY, mutta parisen kuukautta ja vähän päälle, kun jaksaa niin sitten alkaa äitiysloma :D

Nyt minulla iski eräs toinen vaiva ja ajattelinkin siihen kysellä, että josko kenelläkään olisi mitään vinkkiä tai apukeinoja - Mä soittelin tänään ortopediselle osteopaatille ja kyselin niin sanoi, että ensisynnyttäjälle ei tehdä mitään 7 kuukauden jälkeen, joten minulla vielä muutama viikko aikaa - tosiaan se Ongelma on seuraava: ISKIAS-hermo! Mulla on vasen jalka alaselästä - varpaisiin melkein koko ajan puuduksissa... :( Kamala jomotus tuonne selkään ja ei meinaa millään pystyä olemaan 8 h töissä pystyssä jaloilla...raksalla, kun vielä olen niin ei ole edes mitään "kevyttä"... eikä ukot osaa auttaa muuten kuin muistuttaen, että on se oma mieskin näköjään jotain saanut aikaan.... Mut olen muutamia kikkoja yrittänt tähän mutta mikään ei tunnu auttavan - Olisiko kenelläkään apua ?

Nimra + Vipeltäjä 24+4

Jee, rakenneultrassa kaikki kunnossa :) Nyt sitten odotellaan sitä rv21+4 tarkempaa ultraa Kättärillä. Voin puolitoista viikkoa levähtää :) Ikävää oli istukan sijainti, eli edelleen vahvasti etualhaalla. Ei ilmeisesti ole aivan täysin keskellä kohdunsuuta, mutta peittää sen kuitenkin edelleen. Kontrolli lienee edessä joskus rv28-30 paikkeilla. No, yksi sektio on takana, joten en sitä osaa kauhistella, jos istukka ei nousekaan. Mutta olisihan se ihana kokea ihan tavallinen alatiesynnytys...

Nyt pitää pestä pyykkiä, kun sunnuntaina lähdetään ennen kukonlaulua etelään viikoksi :D

Toiveelle erityiskiitokset tsempistä - mä olinkin päättänyt vierittää syyn sun niskoille, jos jokin on pielessä ;)

Tuttiritari 20+2 (kahden ultran ja kk-kierron mukaan, mutta nla laskee 20+0)

Nimra
Hei taas :D

Olisiko jollain (vähemmän stressaavalla) jotain lohdutksen sanoja minulle...?
Olen tässä tosiaan ollut pari päivää työssä ja nyt olen huomannut, että työn alkamisen jälkeen olen tuntenut vähemmän liikkeitä kuin aiemmin...ja niistä on tullut mielestäni hiukan hennompia - tiedän, että rauhalliset päivät kuuluu asiaan, mutta huolestunut olen..välillä tuntuu kyllä ihan kunnon potkuja, mutta harvemmin kuin ennen... Miten pitäisi menetellä...vai ritänkö ottaa vain rauhallisesti ? Istukka mulle on kohdun takana, joten ei pitäisi vaikuttaa liikkeiden tunnistamiseen.

Kiitos vastanneille jo etukäteen.

Iltaa...

Tuttiritari2: Mähän sanoin että kaikki menee hyvin ;)

Tänään kävin neuvolassa viemässä lausunnon rakenneultrasta ja samalla otettiin perus kokeet:
pissa: puhdas
RR: 105/61
Hb:125
Paino: 51,6 kg (+350g sitten viikosta 16+4)
Syke: 150

Tänään mitattii SF-mitta ekaa kertaa ja se oli VAIN 15cm...jäi kuitenkin alakäyrän yläpuolelle, mutta jos oikein ymmärsin saisi olla enemmänkin...HMMM...Tosin neuvolatäti sanoi, että kun itse olen niin pienikokoinen, mitta sopii täysin viikkoihin. Ja onneksi totesi, että vatsa on ainakin pullahtanut selkeästi esiin :D Mutta eilen ultrassa Mini oli juuri sopivan kokoinen viikkoihin nähden niin ehken vielä ala ressaaman sen enempiä...

Mitäs teillä on ollut SF-mitat rv20 paikkeilla???

Toive81 ja potkuja jakeleva Mini 20+4

Toive, mulla oli esikoista odottaessa rv 20+6 ~20cm, mutta silloin (kuten nytkin) kohtu kasvoi oikealta puolelta enemmän, joten mitta oli otettu vähän vinoon ja saattoi olla yläkanttiin.
Nyt oli sf-mitta rv17+6 17cm, eli yläkäyrän yli. Tuohon on jo tullut pari sormenleveyttä lisää, sikiö potkii jo reilusti navan yläpuolelle. Mulla kun masu pullahtaa vasta myöhemmin, niin näköjään kompensoi kasvamalla ylöspäin :)

Terve!!!
Onnee kaikille hienoista neuvolatuloksista ja ultrista Ochid, JJ-t, MyAngels, Miikkis, Toive, Nimra ja Tuttiritari. Ja jos oli muitakin niin toivottavasti on menny hienosti! :heart:
Sulla taisi olla outo lääkäri Kärppä. Jotkut ovat tollasia. Puhuvat eri asioista kuin itse. :eek: Toivottavasti ei satu sama tyyppi sulle uudelleen. :headwall:
Danjuska Noita tarkka silmäsiä aina löytyy. Ne yleensä tietävät jopa aikaisemmin kuin edes itse. :LOL:
Onnee Danjuska ja Miracle häähommiin. Mä oon onnellinen et meidän häät on ohi. Oli niin stressaavaa hommaa kun meil oli monimtkaiset kuviot ja paljon itsetehtyjä juttuja. Ikimuistoinen tilaisuushan se on. :flower:
Tinkatar Tervetuloa ja onnea paljon plussasta! :flower: Viikot alkavat menemään nopeeta ja pian teilläkin on käärö kainalossa. :heart:
MyAngels Kiitti masu kommenteista. Niin se kumpu vaan kasvaa... :D Ehdottomasti sinuna menisin juttelemaan synnytyksestä. Niin olet rankan kautta mennyt. :( Ei se historia aina todellakaan toista itseään, mutta parempi on mennä laitokselle hyvin mielin kuin kamalassa paniikissa. :/
Rouva Pikkumyy Onnee uusista puskureista! :LOL: Sait siis jo äidiksi tulo lahjan ja aidot. Se on täälläkin ollut bonusta et rinnat kasvoivat. Saa nähdä millaisiksi kärpäslätkiksi ne nyt muuttuu tän seurauksena... :headwall:
Nimra Millaista työtä sä teet: eli istutko vai kävelet? Jos paljon joutuu liikkumaan, niin ei varmasti liikkeitä tunnu. Mulla on istuma työ. Jotkut päivät on isoja rumbia meneillään. Joskus on hiljaisempaa. En nyt olisi huolissaan, kunhan vaan joka päivä jonkinlaisia liikkeitä tuntee, niin kaikki on hyvin.
(.) Kaikki on hyvin, paitsi musta on tullut tosi herkkä uninen nyt. Vessaan kun yöllä menee, niin ei sit tuu uni ollenkaan... Töissä on pitänyt tällä viikolla olla tosi skarppina yhden työn kans. Kiva on sit tsempata itseään et ei tulis väsymys kohtausta. Ei auta mun ainakaan tehdä vahinkoja, kun ihmisten elämään (lue: lompakkoon) se sit vaikuttaa nopeesti. :|

NullPoints ja Tirri 21+0

Yhteistyössä