Keskenmenon jälkeen plussaanneet!

Terveisiä ultrasta!

Kauheasti en uskalla tuuletella, mutta ei mikään "maansa myynyt"-olokaan ole. Eli siis ei tää nyt ihan kuin Strömsöössä taaskaan mennyt. Tuntuu, että tähän raskauteen isketään jännitystä oikein olan takaa.....

No joo siis itse ultraus kesti 35 minuuttia. Mittaili ja saatiin katsella kun kaveri pyöri ja hyöri ja jotain sormileikkiä leikki käsillään:LOL:. Kaikki mitä löytyi oli ok...kai. Sydämestä ei saanut näkyviin jotain 3-suonen risteystä( tai mikä nyt ikinä olikaan). Lisäksi lopuksi sanoi että vauva on pikkuruinen.

Saatiin uusi ultra-aika ensi viikon torstaille, jossa tuota suonta yritetään uudestaan etsiä. Lääkäri sanoi että ei mitään hätää ja jos ei seuraavassakaan ultrassa näy niin sitten mietitään mitä tehdään. Näkyy kuulemma paremmin isommilla viikoilla.

En uskalla olla huolissani.....jotenkin tottunut että tämä ei mene kuin oppikirjoissa..........tai edelliset onnistuneet raskaudet.

ninnananna ja rusina 20+0:love:
 
Terveisiä ultrasta!

Kauheasti en uskalla tuuletella, mutta ei mikään "maansa myynyt"-olokaan ole. Eli siis ei tää nyt ihan kuin Strömsöössä taaskaan mennyt. Tuntuu, että tähän raskauteen isketään jännitystä oikein olan takaa.....

No joo siis itse ultraus kesti 35 minuuttia. Mittaili ja saatiin katsella kun kaveri pyöri ja hyöri ja jotain sormileikkiä leikki käsillään:LOL:. Kaikki mitä löytyi oli ok...kai. Sydämestä ei saanut näkyviin jotain 3-suonen risteystä( tai mikä nyt ikinä olikaan). Lisäksi lopuksi sanoi että vauva on pikkuruinen.

Saatiin uusi ultra-aika ensi viikon torstaille, jossa tuota suonta yritetään uudestaan etsiä. Lääkäri sanoi että ei mitään hätää ja jos ei seuraavassakaan ultrassa näy niin sitten mietitään mitä tehdään. Näkyy kuulemma paremmin isommilla viikoilla.

En uskalla olla huolissani.....jotenkin tottunut että tämä ei mene kuin oppikirjoissa..........tai edelliset onnistuneet raskaudet.

ninnananna ja rusina 20+0:love:
No jopas nyt koetellaan hermopinteitä! Koittakaa jaksaa!

Onneksi pääset ensi viikolla uudestaan ultraan. Kyllä siellä kaikki on kunnossa, pikkuruinen haluaa vain pitää äityliä vähän hereillä hermoratoja koetellen.

Mää en edes halua sanoa ääneen, koska mulla on ultra. Tuun sitten kertomaan kuulumiset. Jännitys alkaa tiivistyä näihin viimeisiin päiviin. Vaikka kaikki oli kunnossa ultrassa reilu pari viikkoa sitten niin silti sitä menee asenteella, että ei uskalla liikoja toivoa.

Tänään 19+6.
 
Äippäkorttia tuossa vilkaisin ja oli kirjoittanut "vastaa viikkoja"-kohtaan 19+2.......nyt siis 20+0. Laskettua aikaa ei kuitenkaan vielä ainakaan siirretty. Pääasia että kaveri huitoi ja puuhas menemään omiaan. Liikkui ja potki koko ajan. Kunnolla anturaankin kerran. Ei kuulemma tykännyt kun häirittiin.....:whistle:

Selaisen asian lääkäri vielä sanoi, että sydän löi tosi tihuseen aina välillä....sanoi kyllä, että niin ne pikkuiset välillä tekee ja se heille suotakoon......jäi kuitenkin hiukan mietityttämään.....

Mutta ensi viikon torstaina ollaan toivon mukaan taas viisaampia ja saadaan jouluksi hyviä uutisia.

VV: Haluat olla noin mystisenä, niin onnittelen ja toivottelen tsemppiä ultraan jo nyt!!!!!!!!!!!!

ninnananna ja rusina:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Ninnis: Kylläpä teillä riittää jännitettävää, mahtava asenne sinulla kyllä, pakko ihailla :) hieno juttu, että saitte tarkistusajan ja eiköhän se haarakin sieltä vielä löydy <3 tsemppiä odotteluun ja mahtavaa, että tyyppi viuhtoi vikkelänä menemään!

Meilläkin ultra ohi. Nyt vasta ehdin kirjautumaan kun ollu hurja kiire. Ensimmäinen vaatehankinta vauvalle tuli tehtyä äskeisillä vaatekutsuilla :) meillä näytti kaikki olevan hyvin. Kontrolloinnissa tarvetta ei ollut, kaiken pitäisi olla ok. Painoarvio oli jotain 391g ja mitat vastasi 21+2 (nyt 20+6). Kassit bongattu, joten meidän neiti taitaa saada pikkuveljen. Mä olin aivan varma tytöstä ja nyt tuntuu, että vaikka ne kassit omin silmin näin kuvasta, en tahtoisi silti uskoa ;) no aikaa on tottua ajatukseen! Menkkasärkyä on ollu koko päivän..töistä tullessa aika paljonkin ja piti panadoli ottaa.huolestuin, mutta järjellä ajattelin että kivut johtuu ultrauksesta ja mahan painelusta. Muuten vaan kun on ollu niitä supistuksia niin paljon niinkivut tietty heti mietityttää. Olen yrittänyt levätä...eiköhän tää tästä!
 
  • Tykkää
Reactions: minttumar
Ninnis: Kylläpä teillä riittää jännitettävää, mahtava asenne sinulla kyllä, pakko ihailla :) hieno juttu, että saitte tarkistusajan ja eiköhän se haarakin sieltä vielä löydy <3 tsemppiä odotteluun ja mahtavaa, että tyyppi viuhtoi vikkelänä menemään!

Meilläkin ultra ohi. Nyt vasta ehdin kirjautumaan kun ollu hurja kiire. Ensimmäinen vaatehankinta vauvalle tuli tehtyä äskeisillä vaatekutsuilla :) meillä näytti kaikki olevan hyvin. Kontrolloinnissa tarvetta ei ollut, kaiken pitäisi olla ok. Painoarvio oli jotain 391g ja mitat vastasi 21+2 (nyt 20+6). Kassit bongattu, joten meidän neiti taitaa saada pikkuveljen. Mä olin aivan varma tytöstä ja nyt tuntuu, että vaikka ne kassit omin silmin näin kuvasta, en tahtoisi silti uskoa ;) no aikaa on tottua ajatukseen! Menkkasärkyä on ollu koko päivän..töistä tullessa aika paljonkin ja piti panadoli ottaa.huolestuin, mutta järjellä ajattelin että kivut johtuu ultrauksesta ja mahan painelusta. Muuten vaan kun on ollu niitä supistuksia niin paljon niinkivut tietty heti mietityttää. Olen yrittänyt levätä...eiköhän tää tästä!
Oikein paljon onnea poikalupauksesta! Me elellään ylläri fiiliksellä toivottavasti raskauden loppuun saakka.

Omasta asenteesta en tiiä...jotenkin vaan tuntuu, että nyt on niin paljon tämän raskauden suhteen potkittu päähän, että en tiedä itsekään mitä ajatella.....hetki kerrallaan.
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista! Ja ihana asenne ninnanannalla tosiaan, varmasti pienellä on kaikki hyvin. Varmasti ihana saada kuitenkin varmistus asiaan vielä ennen joulua. :)

Minttumar & poitsu 21+4
 
Hei vaan kaikille! Olen täällä välillä käynyt kurkkimassa, että mitä teille kuuluu. Kiva kuulla, että vauvat kasvavat masuissa ja voivat hyvin. :) Minulle on keskenmenotutkimuksia tehty. Viikko sitten testattiin hyytymistekijät. Vastauksia ei ole vielä tullut. Muutenkaan ei ole ainakaan vielä mitään syytä löytynyt. Kävi sitten silleen, että eilen pärähti vahva plussa testiin, vahvempi kuin kontrolliviiva. Nyt on siis jälleen 4+1. Jo neljäs kerta vuoden sisään 4+1. Tulin siis tänne taas pyörähtämään vähäksi aikaa. :love:
 
Hei vaan kaikille! Olen täällä välillä käynyt kurkkimassa, että mitä teille kuuluu. Kiva kuulla, että vauvat kasvavat masuissa ja voivat hyvin. :) Minulle on keskenmenotutkimuksia tehty. Viikko sitten testattiin hyytymistekijät. Vastauksia ei ole vielä tullut. Muutenkaan ei ole ainakaan vielä mitään syytä löytynyt. Kävi sitten silleen, että eilen pärähti vahva plussa testiin, vahvempi kuin kontrolliviiva. Nyt on siis jälleen 4+1. Jo neljäs kerta vuoden sisään 4+1. Tulin siis tänne taas pyörähtämään vähäksi aikaa. :love:
Apua, et tiedä kuinka hyvältä tuntuu nähdä sun kirjoitus täällä! Isot onnittelut, nyt on teidän vuoro päästä loppuun asti!

Tsemppiä tuleviin minuutteihin, tunteihin, päiviin, viikkoihin ja kuukausiin. Pikkuhiljaa eteenpäin.

Hipitille myös tsemppiä, teitäkin näemmä nyt koetellaan paljon. Mulla oli vuotoja tässä raskaudessa ilman syytä viikoilla 8 ja 13 ja olin varma, että ei tästä taaskaan tule mitään. Mutta niin vaan tänään sovellus näyttää puhelimessa, että 50 % raskaudesta on kulunut.
 
  • Tykkää
Reactions: minttumar ja Jutska
@Vauveli vanhalle kiitos! Ei tässä kyllä oo plussan jälkeen montaa ressitöntä päivää ollut! Ihmetyttää kun jossain pääsee ultraan heti jos vähäkin verta tulee.. Mä oon nyt vuotanu 20 päivää ja ultra aika vasta viikon päähän :/ hcg mitattu kaks kertaa, mutta edellisestäki on jo 9 päivää.. Ei oikein soois mun luonteelle tällänen :D
 
@Vauveli vanhalle kiitos! Ei tässä kyllä oo plussan jälkeen montaa ressitöntä päivää ollut! Ihmetyttää kun jossain pääsee ultraan heti jos vähäkin verta tulee.. Mä oon nyt vuotanu 20 päivää ja ultra aika vasta viikon päähän :/ hcg mitattu kaks kertaa, mutta edellisestäki on jo 9 päivää.. Ei oikein soois mun luonteelle tällänen :D
Mitä olen tämän vuoden aikana seurannut, niin paikkakuntakohtaisia eroja on paljon. Meillä on pienen paikkakunnan edut, tutkimukset käynnistettiin jo kahden km:n jälkeen, mutta niihin varattu aika muuttuikin ultraksi. Pääsin varhaisraskauden ultraankin ja hcg:tä on mitattu ja vuotojen tullessa oon myös päässyt ultriin.

Lääkäriin pääsee nopeasti jonojen ohi ja neuvolaan pääsee saman päivän aikana, kun sinne aamusta soittaa. Tekstiviesteillä on myös paljon kommunikoitu neuvolan kanssa ja jos neuvolakeikalla tulee jotain kysyttävää lääkäriltä, niin sitä käydään heti kysymässä lääkäriltä. Saa nähä kuinka pitkään näin hyvä palvelu jatkuu kun kaikesta säästetään. Mutta oon ollut tosi tyytyväinen ja mun mielestä on väärin, että kohtelu on niin eriarvoista.

Mää pidän peukut ja varpaat pystyssä, että kaikki olisi siellä hyvin!
 
Mitä olen tämän vuoden aikana seurannut, niin paikkakuntakohtaisia eroja on paljon. Meillä on pienen paikkakunnan edut, tutkimukset käynnistettiin jo kahden km:n jälkeen, mutta niihin varattu aika muuttuikin ultraksi. Pääsin varhaisraskauden ultraankin ja hcg:tä on mitattu ja vuotojen tullessa oon myös päässyt ultriin.

Lääkäriin pääsee nopeasti jonojen ohi ja neuvolaan pääsee saman päivän aikana, kun sinne aamusta soittaa. Tekstiviesteillä on myös paljon kommunikoitu neuvolan kanssa ja jos neuvolakeikalla tulee jotain kysyttävää lääkäriltä, niin sitä käydään heti kysymässä lääkäriltä. Saa nähä kuinka pitkään näin hyvä palvelu jatkuu kun kaikesta säästetään. Mutta oon ollut tosi tyytyväinen ja mun mielestä on väärin, että kohtelu on niin eriarvoista.

Mää pidän peukut ja varpaat pystyssä, että kaikki olisi siellä hyvin!
Mulla on nyt kolmas paikkakunta missä näitä asioita hoidan.. Esikoisen aikana pieni paikkakunta, hyvin toimi. Kuopuksen aikana kaupunki mutta silti toimi kaikki hyvin, neuvolaan pääsi kuuntelenaan sydänääniä, viikonloppuna vuodin verta ja maanantaina pääsin heti lääkärille ja ultraan.. Nyt en tiedä miks on niin hankalaa :/ neuvolasta kyllä tehtiin lähete jo viikko sitten..
 
Ihania uutisia Jutska! :love::love: Tervetuloa joukkoon, toivotaan että tällä kertaa teillä sujuu kaikki hyvin loppuun saakka. <3
 
  • Tykkää
Reactions: Jutska
Onnea Jutska ja tervetuloa! Täällä sitten pysytään loppuun saakka!!!!(y)

Mulla oli kamala aamu tänään.:sick::confused: Ennen kuin edes nousin sängystä niin pyörrytti.:confused: Aamupalan jälkeen tuli huono-olo. Menin kuitenkin töihin, mutta huono-olo ja huimaus jatkui noin kolmisen tuntia. Pyörittelin jo neuvolatädin numeroa puhelimessa.....en kuitenkaan soittanut, kun olo sitten helpottui pikku hiljaa mehua juoden.

Olin kuitenkin neuvolatätiin yhteydessä päivällä sähköpostilla ja kehoitteli soittamaan aamulla josko verenpaine ja hemoglobiinikontrolliin menisin. Verenpaineet otettiin kyllä eilen kun oli rakenneultra ja ne oli ok.

Pitänee soitella aamulla josko jotain kokeita otettaisiin. Oli kyllä kurja fiilis ja toivotaan ettei huomen aamuna ole samanlaista.:cautious:

ninnananna ja rusina 20+1:love:
 
Onnea Jutska! :) Toivottavasti nyt pysytään tällä puolella!

Mä kuulostelen täällä koko ajan oireita. Oviksesta laskettuna nyt on vasta 5+1, joten koitan rauhoitella itseäni, ettei kovin merkittäviä oireita vielä tässä vaiheessa monillakaan ole. Plussan jälkeen on ollut tissikipua lähinnä ja tänään alkoi nyt pienet tuntemukset myös alavatsalla, mikä vähän helpottaa oloa. Jotain ainakin yrittää tapahtua! Mutta on kyllä ollut stressikertoimetkin välillä huipussaan, kun en muutenkaan ole mitenkään kärsivällinen ja pari viikkoa vielä pitää kituutella ennen ultraa.
 
  • Tykkää
Reactions: Jutska
Kiitos kaikille onnitteluista! Meillä nämä raskaudet kyllä yleensä keskeytyy viimeistään 6+0 mennessä. En ole siis yhtään toiveikas. Oireet on ihan samat kuin keskenmenneissä. Kiva on silti olla täällä vierailulla ja aina voi toivoa, että tällä kertaa vierailu jäisi pidemmäksi. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Fujin
Tulin pitkästä aikaa tänne myös lueskelemaan ja ihana nähdä, että täällä sujuu hyvin. Jutska ja Hipiti, ONNEA ja tarrasukkia!!!!!
Itsellä kaikki loistavasti, viikkoja nyt 13+6 ja olo alkaa olla superhyvä ja energinen, alkuraskauden väsymys ja ällöolo poissa :D Maanantaina oli nt-ultra ja siellä oli kaikki juuri niinkuin pitikin, lähes 7cm matonen siellä niin täydellisen näköisenä nukkui :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Fujin ja Hipiti
Onnea plussasta ja tervetuloa Jutska :)

Toivottavasti saisit nyt pysyä täällä. Luin muuten juuri yhdeltä toiselta foorumilta henkilöstä, jolla on ollut 24 keskenmenoa mutta saanut myös kaksi lasta... Että kyllä siinä plussassa aina on toivoa (y)

Onnea myös Armadillo hyvin menneestä ultrasta :)

Täällä näillä näkymin viimeinen työpäivä 9.2. Apua, miten mä niinkin kauan jaksan! :D Onneksi tässä välissä on viikko vapaata uuden vuoden tienoilla.

KevätTähti rv 26+4 (luulisin, olen nykyään välillä ihan sekaisin viikkojen kanssa, kun vielä alkuraskaudesta ei ikimaailmassa olisi voinut unohtaa tai erehtyä :D )
 
Heippa kaikille! Onnittelut uusille plussan saaneille ja kovasti tsemppiä pienille toukille!

Mulla oli tänään kauan odotettu nt-ultra. Jännitin niin paljon että meinasin oksentaa enkä tosiaan oksenna herkästi o_O
Pieni vilkas tyyppi löytyi, jolla turvotusta ei juuri nimeksikään. Tosiaan oli hyvin hyvin vilkas kaveri ja oli muutamaa päivää isompi kun menkoista laskettuna. Laskettuaika pysyi samana eli 1.7. :love:
 
Hei ihanaa Jutska! Tervetuloa jäämään tällä kertaa!

Me käytiin tänään seurantaultrassa. Vauvoilla kaikki ok :) Painot 136g & 139g eli tosi tasaisesti kasvavat eikä ainakaan vielä ole mitään merkkejä siitä, että istukka jakaisi ravintoa epätasaisesti. Perätilassa ovat molemmat, mutta se nyt muuttuu (ainakin toivottavasti :D) vielä monta kertaa. A vasemmalla, B oikealla. Kahden viikon päästä uudestaan. Aiemmin sanottiin, että 2 viikon välein seuranta (jos kaikki ok) jatkuu viikolle 24, mutta nyt se olikin viikolle 26 saakka. Sitten voidaan kuulemma huokaista ja seuranta saattaa hetkeksi harventua ennenkuin taas tihenee. Nyt voikin sitten rauhoittua joulun viettoon rennoin mielin.
Fiilikset on kyllä tosi uskomattomat tän asian suhteen, rupeaa pikkuhiljaa olemaan sellainen olo, että meille tulee ihan oikeasti kaksoset.

Fujin 15+6
 

Yhteistyössä