Minulle tehtiin lääkkeellinen tyhjennyt tuulimunan takia viime kuussa, rv 8+6. Sain sen esilääkkeen edellisenä päivänä ja itse tyhjennystä varten menin osastolle aamulla. Pärjäsin pelkästään 1g Paratabs + 600mg Burana kombolla koko päivän. Osastolla tehtiin sen takia kun pitkä matka sairaalaan jos tarvetta olisi tullut. Tarjolla olisi ollut myös Panacodia ja muita vielä vahvempia, mutta olin tyhjennyksessä yksin ja halusin ajaa illalla kotiin.Kiitos kannustuksesta! Olen kyllä aivan hermona.. Minäkään en haluisi ottaa Panacodia, kun se vaikuttaa keskushermostoon. Siinä on se kodeiini sellainen aine.
Mä muistan kun olin osastolla tyhjennyksessä niin joudun gynelle ja se repi jollain pihdeillä lopot istukasta pois ilman mitään puudusta :ONo niinhän se meni että jouduin vielä kevytimukaavintaan. Toinenkaan satsi cytoja ei vaikuttanut mihinkään ja raskausmateriaalia oli vielä kohdussa.
Menin sitten seuraavana aamuna sitten polille ja tällein todella "positiivisesta" jos ajatellaan, niin jos vielä jouduin samaan tilanteeseen niin pyydän päästä kyseiseen toimenpiteeseen suoraan.
Tuntia ennen piti ottaa 2 x burana ja panadol. Polilla sain antibioottitabletit ja sitten jonkun pillerin joka pisti vähän kupolia sekaisin. Toimenpide suoritettiin kohdunkaulapuudutteella ja kesti varmaan 10 min. (Tietenkin osa materiaalista oli multa tullut pois jo). Mutta siis vähän vaan nipisteli ja hoitaja ja lääkäri olivat hyvin huolehtivaisia. Sen jälkeen ei juurikaan kipuja tai vuotoa, pari tuntia piti pötkötellä ennekuin sain lähteä pois. Täytin vielä siellä lapun että suosittelenko kaverille. No sanoin että jos nyt jotain tälläistä haluaa suositella niin suosittelen.
Nyt sitten vaan täyty toivoa ettei tule mitään tulehduksia enää..
Kiitos tsempeistä! Näin päivänvalossa olen vähemmän hysteerinen. Soitin tänään vielä klinikalle ja juttelin pitkään hoitsun kanssa huolistani ja hän sanoi että näissä hommissa se palautuminen kestää, varsinkin jos raskaus oli pitkällä. Käski odottamaan ne ekat kuukautiset ja sitten menemään lääkäriin jos vielä vaivaa tai jos niitä menkkoja ei kuulu. (Alkais jo! )Särki, mullakin on kohdussa tuntunut painetta ja kipujakin, mutta mullehan ei tehty kaavintaa. En usko, että olis vaarallista, tsemppiä
Meillä saatiin tutkimusten tulokset vasta 2kk keskeytyksen jälkeen. Samalla tehtiin jälkitarkistus. Multa otettiin Verikokeisiin ja lapsivesipunktio sekä synnytin sikiön ja istukan, jotka tutkittiin myös. Sovittiin että kaikki tulokset kuullaan samalla kertaa. Meille syytä ei tosiaan löytynyt.Moikka kaikille
Pahoitteluni uusille. Onnea plussanneille. <3
Itse tässä odottelen ekoja kuukautisia tyhjennyksen jälkeen ja ollaan jo yrityskin uusiksi aloitettu, vaikka käskettiin odottaa yhden kuukautiset, mutta ei malta ei. No en kyllä varmastikaan tule heti raskaaksi, että se siitä pelosta.
Jälkitarkastus on 30 pv, toivottavasti silloin on se patologin lausunto vauvasta myös saatavilla, syy tahdottais tietää keskenmenolle, mutta sitä tuskin löytyy. Kauan muilla on mennyt sen siinä patologin lausunnossa?
Pappikin soitteli ja kyseli siitä hautaamisesta, mutta me päädyttiin siihen yhteishautaamiseen, lohdullinen ajatus, että sitten pieni ei ainakaan olisi yksin, ja toisaalta ei meillä ole voimia itse haudata vauvaa.
Tsemppiä kaikille ja ihanaa kevään alkua.