Keskenmenon jälkeen kuumeilevat TALVI 2015

Musta tuntuu että jos saan plussan jossain vaiheessa niin mähän olen sen seuraavat 12viikkoa kotona. Otan vaikka palkatonta :D pääsis varmoille päiville niin olisi ihanaa. Voi kun saisi jo sen plussan. Mun ystävälle syntyi eilen vauva. Ja toiselle syntyi viikko sitten. Yhdelle syntyy 4vkon päästä. Toiselle 3:n. Joka puolella vauvoja ja raskaana olevia. Meilläkin olisi 2,5kk ikäinen vauva jos ei olisi mennyt kesken. Ja taas sain kuulla kysymyksiä että enkö minä halua enempää lapsia :eek: siis ihmiset luulee että minä en halua enempää mutta mies haluaa. En tiedä miksi. Ja se sattuu hirveästi kun kysellään. Tai sanotaan "nyt vaan uutta vauvaa". No kun se ei mene niin... Ei pitäisi välittää mutta kun sitä saa kuulla joka toinen viikko. :(

Onko täällä jollain jännät paikat? Lula testaa seuraavaksi?
 
Huomenta naiset! Tiiättäkö, mie en voi uskoa tätä, oon raskaana! Tänään kp24/26-28 ja ihan selvä plussa. Ei tarvi ees tihrustaa. Oon tosi ilonen, mutta toisaalta tosi ristiriitasetki tunteet. Olin jo sopeutunu siihen ettei vauvaa enää tule. Koiran kans kisailut tosi hyvällä mallilla, samoin kuntoprojekti. Ja vielä oon koiranpennun varannu kesäksi.. varmaan tämä nyt hetken vaatii sulattelua, vaikka onki aivan ihana asia
 
Onnea susa ! ♥

munkin ympärillä paljo raskaana olevia jotka synnyttää ihan piakkoin. Muutama jolla vastasyntynyt. Mä oon kertonu täs vauvan hankinnast vaan yhelle henkilölle . Munkin äiti välillä ääneen tokasee "kyl se ois niin kiva kun ois tytöllä leikki kaveri ja pikku sisarus" oon ollu vaan hiljaa...:D äiti on viiminen jolle haluun näist asioist kertoo kiska se ois vähä välii kysymäs "joko?" Tai sit tois ison pinon kaikkee vauvan teko niksejä mitä tulistanu netis. Tai jotain tollast vastaavaa :D ja haluun silleen pitää ihmiset aisois täst asiast ettei tuu liikaa "joko tärppää" tai "ootteko kokeillu sitä tai tätä juttuu" . .. mut täälä tykkään sit teijän kans keskustella ku ootte samastilantees. Ja joskus helpompi avautuu tuntemattomille ku tutuille
:)
 
Susa, ihanaa! Onnea tuhannesti!!!

Samoin Hattarah, ihanaa lukea kuulumiset ultrasta. Koitahan nyt alkaa nauttia olostasi ja ajattele että se jäljelle jäänyt pikkuinen on juuri se teille tarkoitettu.

Kyllä soisi plussaamisen jo Bettinahillekin, samoin tietty ihan jokaikiselle sitä toivovalle.

Mulla taitaa olla olla kp13 ja ovis luultavasti tuossa viikonvaihteessa tuloillaan. Ikävää vaan että huomenna lähden reissuun ja mies jää kotiin, joten tyhjä arpa on tämä kierto. Yritetään vielä huomisaamuna panostaa kuitenkin. Kyllä on odottavan aika ollut jo melkoisen pitkä täälläkin :cautious:
 
Hitsi vie. Mulla on oikeasti vahvasti sellainen olo että raskaana sitä (taas) ollaan... On kyllä pirun uskomatonta jos niin (taas) on.

Toisaalta on kyllä flunssakin - tai flunssan jälkimainingit - mutta ei tähän flunssaan ole aiemmin tällaista etomista kuulunut.

Testaamaan en pääse ennen kuin aikaisintaan perjantaina. Jolloin on vasta kp 23, mutta epäilen tosiaan oviksen olleen jo kp 10 tienoilla.
 
Täällä kp 24/26-27 ja herkässä liuskatestissä saattaa olla haamun haamu?
Peukkuja (y)

Jätin testaamatta, kun eilen ei ollut sitten yhtään sellainen olo kuin olisin raskaana ja aloin epäillä että se etominen johtui vain flunssasta. Kun tuo raskaaksi tulo on myös varsin epätodennäköistä tässä kierrossa, niin odottelen ja testaan sitten jos ei menkkoja kuulu - tai jos olo menee taas sellaiseksi että tuntuu että pitäisi :)
 
Mä oon testannu kiertopäivä kymennestä ja saanu haleeta viivaa sen jälkeen tänään tuli ihan nega, Et entiiä oliko "ovis" nyt siinä? Ei tosiaan selvää plussaa tikkuun tullut. Oli viel vika testi joten enpä huomen testaa uusiks ,en jaksa tuonne lumeen tarpomaan testin takia :D

No eipä mulla muutenkaan oo ollu tän kierron suhteen hyvät odotukset.
 
Onnea plussanneille! :)

Täällä oli puhetta siitä, että toiset kyselee, milloin tulee vauva ym. Minä olen aina kyselijöille tokaissut (jos rupee hermostuttamaan), että ei tule vauvaa, kun ei onnistu ilman apua. Eivät ole sitten kyselleet enää myöhemmin ja saan olla rauhassa.

Lääkäri soitti keskiviikkona ja laittoi lähetteen Kyssiin lapsettomuusklinikalle. Tekevät todennäköisesti vielä munatorvien tähystyksen. Ja lääkäri epäili vahvasti, että ivf-hoitoihin joudutaan. Siihenkin vain on kuulemma vuoden jono...

Nyt en sitten ole jaksanut ajatella/stressata sen kummenkin tätä lapsentekoa. Kun ei tärppää, niin ei tärppää. Nyt olen pari päivää (lääkäri soitti ke) miettinyt, että jos hoitoihin pääsemiseen menee vuosi ja sitten menee vielä aikaa, että ne onnistuu, niin 2-3 vuoden päästä meillä voisi olla toinen lapsi. Ajatus toisaalta helpottaa. Olen aina sanonut toisille, että minä odotan vaikka sen 5 vuotta, jos tiedän varmaksi, että saan lapsen. Toki nyt en tiedä varmaksi, mutta jonkinlaista toivoa kuitenkin olisi.

Muuten tänne ei kuulu sen kummempaa. Tässä kuussa jäi ilmeisesti oviskin pois (mitä mulle tapahtuu tosi harvoin). Eilen piti olla, mutta ei tullut mitään tuntemuksia. Tai koski minulla mahaan ja oli huono olo, kaupassa käydessä tuntui, että oksennan. Se kipu vaan oli koko alavatsassa eikä selkeästi toisella puolen, kuten oviksen aikaan normaalisti on. Nyt toivon sitten, että menkat alkais ennen hiihtolomaa. Ei tarviis koko lomaa kärvistellä menkkojen kanssa.

Tulipas pitkä sepustus. Toivottavasti jaksoitte lukea. :)
 
Pahoittelut taas Bettinah! Mulle ei valitettavasti Mrs.80 kuva avaudu, herjaa vaan virhettä sekä puhelimella että koneella.. Toivotaan plussaa!

Mulla viiva vahvistuu, ihan superselkeä se on, ei tarvi arvailla. En kyllä ymmärrä, että miten se voiki niin vahva olla, ku laskurin mukaan tänään ois vasta 3+5! Ja eka ihan selvä plussa tuli jo keskiviikkona! En usko, että ovis ois ollu aikasemmin. Edelliset menkat oli ihan ajallaan ja ovistuntemukset ihan selvät ja normaalit.

Ajatuksetki on tässä ehtiny vähä selkeytyä ja nyt oon superilonen plussasta! Koiranpennun varauksen perun sitte, ku eka neuvolassa käyty ja jos kaikki ok (ultrataan). Tarkotus oli ihan kisakoiraa tehä enkä varmasti vauvan kans ehtis siihen niin keskittyä ku haluaisin. Koiria saa sitte myöhemminki. Kisailen nyt vanhemman koiran kans niin pitkään ku pystyn, kesäkuun puoliväliin on ainaki kisoja sovittuna ja majotuksiaki varattuna. Kuntoprojektiki jatkuu nyt oikeastaan vielä paremmalla motivaatiolla, ku mitä aikasemmin =) Toivottavasti vaan kaikki menee tällä kertaa hyvin!
 
Nemelia: varmasti lapsettomuustutkimukset ja hoidot vaativat kärsivällisyyttä ja pitkäjänteistä ajattelua. Mutta tietenkin se kannattaa! Oon käsittänyt että mahdollisuudet onnistuneeseen raskauteen ovat nykyään tosi hyvät hoitojen avulla. Tsemppiä prosessiin <3

Pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta Bettinah :( Toisaalta uusi kierto on uusi mahdollisuus... Onko sulla siis ollut suunnitelmissa jotkin tutkimukset Onko niiden aikana yritys laitettava aina tauolle?

Tein tänään apteekin herkän testin ja tulos taitaa olla positiivinen! (ei vain haamu tms.)2016-02-21 09.39.21.jpg
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: susa123 ja nemelia
En saanut kuvaa auki mrs.80. Toivon plussaa ❤

En tiedä pitääkö laittaa yritys tauolle. Huomenna soittelen. Mullahan siis yritystä kauan takana. Ja mulla oli varattu aika jo aiemmin joka sit peruutettiin kun lääkärit sohelsi jotakin. No nyt soitan kun taas ollaan uudessa kierrossa. Menkkojen pitäisi loppua huomenna. Joten saan sopivasti tietää että mitäs nyt. Mutta toisaalta, se että saan sen ajan.. Siihenkin saatta mennä yli kuukauden. Jos menee niin teemme teho yritys kuukauden :D vedän sitä greippimehua oikein olan takaa. Ja käytämme pre-seediä yms. Kaikki keinot taas käyttöön ja joka toinen päivä talletus :D en jaksa näitä menkkoja yhtään enää. Aina ne alkaa uudestaan ja eka päivä aina ihan tuskaa. Nyt kyllä ollut suht niukka vuoto mutta selkeät kuukautiset silti.

Tsemppiä kaikille :love: ja jos en ole muistanut onnitella niin paljon onnea myös Susalle :love:
 
Bettinah: meille kävi niin, että tärppi tuli kierrossa, jossa varsinaista yritystä ei ollut vaan ainoastaan yhden kerran heiluteltiin peittoja (1×/3vko). Ilmeisesti sitten kuitenkin otolliseen aikaan.. Mietin, että voiko olla niin, että liian usein pupuilu voi heikentää mahdollisuuksia hedelmöittymiseen??
 
  • Tykkää
Reactions: Bettinah
Bettinah: Ainakaan tutkimusten aikana ei tarvii laittaa yritystä tauolle. Ja jos vika on esim. hormoneissa tms. niin silloinkin yritystä jatketaan, joskin lääkkeiden avulla. Sitä en sitten tiedä, että miten nuissa rankemmissa hoidoissa on.

Meillä esikoinen sai aikoinaan alkunsa, kun oltiin jo lopetettu koko lapsen teko monen vuoden yrittämisen jälkeen. Mielestäni meillä ei ollut siinä kuussa, kun raskauduin, niin yhtään seksiä, mutta ilmeisesti oli ainakin yksi kerta. :D Silloin ainakin selkeästi auttoi se, että keskittyi ihan muuhun. Ja toki muukin stressi helpotti, kun sain vakipaikan töistä ja moni muukin asia helpotti tuolloin.
 
  • Tykkää
Reactions: Bettinah
Hei kaikille! Mahdunko mukaan kirjoittelemaan ja jännäämään?

Sain myöhäisen kkm Rv 18+4 14.1. Sitä ennen minulla oli keskenmeno rv 7. Nyt kun koettelemuksesta on kuukausi aikaa alkaa kroppakin jo palautua. Ensimmäiset menkat on loppunu ja nyt odotellaan ovista.

Raskautuminen pelottaa, jännittää...Miten sitten jos saan plussan? Kuinka stressaan ja pelkään raskautta tai siis sitä että taas menee kesken...Paljon mietityttää mutta periksi ei anneta. Heti oli miehen kanssa selvää että tätä ei jätetä tähän vaan uutta yritystä vain päälle.

Onnittelut plussista ja tsemppiä piinailijoille!
 
Mukaan vain! Kuulostaa todella rankoille kokemuksille, vieläpä perättäisinä :( <3 Hienoa kuitenkin, että mies tukee sua ja että fyysinen palautuminen on sujunut hyvin! Kuumeiletko Piitu nyt esikoista? Lisään sut listalle :)
 

Yhteistyössä