Keskenmenon jälkeen kuumeilevat talvella

Tipetsu: Mullakaan ei ole tullut nyt oikein minkäänlaista viivaa enää noihin testeihin.. kun alan syynäämään niin vahvimmat viivat oli kp16 ja kp19.. mutta ei yhtä tummat testiviivan kanssa.
Oletin kyllä että ovis oli jo kaikista merkeistä päätellen (ja että pikkujoulu rytinöissä ois jäänmyt osittain huomaamatta) mutta tänään yks kaks alkoi vihloa alamahaan ja ihan kunnolla limoja tuli :confused: että tiedä nyt sitten mitä hittoa tämä on.. Kuitenkin mietin että mulla kp:t heitelleet (26)/31-34, joten kai se ovulaatuokin ois voinut vasta nyt olla??
sanokaapa viisaammat!!???

Hjannah: hienoa että vuoto harmitonta ja kaikki ok. Toivotaan että pieni pysyy lujasti mukana loppuun asti ja voisit alkaa nauttia raskaudesta ilman huolia =)

Championille
onnea ja tsemppiä tupakoimattomuuteen :D
 
Danjuska kyllä ovis voi ns. viivästyä!!
..ja pikkujoulumeiningit siellä vielä kun olleet, hyvin siis voinyt siirtyä hieman etiäpäin siinä tohinassa - varuilta nyt siis talletteluja!!!=)


Hjannah Oi miten iiiiiiiiihuna, pienen sydän siellä jumpsutellut:heart:
Onnea kovasti ja pienelle edelleen vaaviliimaa, sitä SUPER sellaista!!
 
Viimeksi muokattu:
No niin. Lääkäristä ei ole vielä kuulunut, mutta soitin labraan noita kilpirauhastuloksia:

TSH 1.0
TV4 14


Verensokeri 4,9.

Itse en nyt tajua yhtään millaiset nuo arvot ovat. kuulemma "viitearvojen sisällä"
v.2007 TSH oli 2.0, eli ainakin pudonnut tuo arvo on? Onkohan sillä mitään merkitystä? Tai vaikuttaakohan tuo pudotus mihinkään?

No, kun saisi lääkärin puhelun nyt (lupasi jo viime perjantaina soittaa) joten oletan että hän asian tiimoilta vielä soittaa...
 
Neiti-81 miusta siun kilppariarvosi vaikuttaa hyviltä.

Vauvaa haaveilevalla tuo TSH välillä 1-2, mieluiten siellä yhden pintaan ja T4V on myös Ok.
Tuo T3V arvo kyllä olisi myös hyvä joskus otattaa!

Toki siun oma oloisesi on se tärkeä mittari!!
Toisilla esim. TSH 2.0 voi jo tehdä vaajatoiminnan oirehia - varsinkin jos T4V laskee mukana.

Tuollapa noita Huslabran viitearvoja:
HUSLAB - Tyroksiini, vapaa, seerumista
HUSLAB - Tyreotropiini, seerumista
HUSLAB - Trijodityroniini, vapaa, seerumista
..eri labrojen viitearvoissa ON eroja!!

Soita oman aluueen TK:hon ja varaa soittoaikaa lääkäriltä!!
..silloin lääkäri soittaa sovittuna aikana, eikä tarvitse odotella ja kyttäillä soittoa..

Tuolla todella hyvää tietoa kilpirauhasesta ja raskauden suunnittelusta/raskaudesta!
Kilpirauhasfoorumi • Etusivu

Foorumille kannattaa kirjautua, silloin löytyy tietoa enämpi.=)
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille!
Mahtuuko joukkoon pikku kakkosesta haaveileva melkein kolme kymppinen naisihminen?
Takana nyt kaksi km:ää pojan syntymän jälkeen. Ja kaksi ennen poikaa.
Eli siis km 11/08, 2/09, 8/10 ja 11/10... Meillä ei siis ongelmaa raskaaksi tulemisessa vaan jossain muualla... : /
Nyt olis menossa KP 11/--... Hieman on epävarma tuo kierto vielä edellisen km:n jälkeen mutta kunhan menkat alkaa seuraavan kerran niin lasken sen siitä sitten.
Kävin lääkärillä ja ei sen suuremmin tutkittu mitään, otti bakteeri viljelyn ja siinä selvisi bakteeri vagioosi, käski pitää nyt tauon yrittämisessä ja jos sitten tammi-helmikuulla yritettäisiin taas... Kumminkin pelottaa koko ajatus jo... vaikka sitä niin sen lapsen haluaa...
Joulun odotusta kaikille!
Tässä jos aikani kuluksi tutustuisin tarkemmin noihin teidän kirjoituksiin..
 
Talvenhaave2 Tervetuloa:flower:..ja pahoitteluni heti alkuun keskenmenoistasi:hug:

..itsellänikin kemialliset elokuussa&marraskuussa(rv 4+5&5+4)
Tammikuussa 2010 todettiin keskeytynyt keskenmeno rv8+3

Suru asioita ovat:'(vievät voimia ja uskoakin, että pienen vielä saisi syliin asti..

Sinä olet kuitenkin vielä sen ikäinen, että mahdollisuudet ovat mielestäni oikein hyvät.:)(jos ei siis todettua muuta ongelmaa..)

Bagteerivaginoosi on yllättävän yleinen naisilla, saitko siihen lääkkeen?
Emättimen bakteeritasapainon häiriö (bakteerivaginoosi) :: Terveyskirjasto

Kovasti plussatuulia siullehin laittelen!!!:heart::wave:
 
Viimeksi muokattu:
MUR MUR: juu mitää ei sanottu! Tytön nla oli klo 9 (päästiin sieltä pois 10 jälkeen reilusti vasta ja vein lapsen hoitoon ja SITTEN vasta menin kokeisiin. Lääkäri sanoi että labra on 7-15 auki, menet kun ehdit.
 
Neiti-81 mitä jos pyydät lääkäriltä uuden lähetteen kilpparikokeisiin?!
..perustelet sillä, ettei informoitu tarkasta kelloajasta!..

TSH/T4V/T3V..

Labrojen sivuilta:
Mikäli sinulta on määrätty otettavaksi kilpirauhastutkimuksia (S-T4V, S-TSH), näytteet tulee ottaa
ennen klo 10:tä.
 
Viimeksi muokattu:
Talvenhaave2, tervetuloa vaan joukkoon :)

Edelleen nippailee!! Tää on täysin samanlaista, kun viimeksi, kun tuli ilmi, että olen raskaana! :O En muista ikinä ennen, kuin viimeksi olleen näitä oireita.. Aivastin niin kauhea repäisykipu tuli oikeelle puolelle nivuseen. Ihan samanlailla, kun viimeksi. Ehkä mieli alkaa tehdä jo tepposia.. Listaan nyt kuitenkin oireita, joita olen haivannut muutamana päivänä ja jotka ovat täysin samanlaisia, kuin edellisessä kerralla(kun olin raskaana):

- Nännit arat ja niiden ympärillä pahkuroita
- Päänsärkykohtauksia (lyhyitä onneksi)
- Nivusista nippailee (molemmat puolet) ja nyt tullut aivastuksen myötä 1 kunnon repäisykipu + venytellessä sama homma
- Huonoa oloa oli pari päivää (eilen ja tänään ei juurikaan)
- Eilen pyyhkiessä tuli venyvää limaa, mutta tänään en ole sitä enää havainnut

Nyt tuossa ainakin jotain. Mites muilla? Nyt kuitenkin vasta 23/(32)42!! :confused: Ehkä nämä ovat vaan oviskipuja olleet, mutta kauan ne yleensä kestää? Luulis menevän jo ohi.
 
mur-mur, ihanaa kun jaksat aina tsempata kaikkia ja olet niin ihanan positiivinen :heart:

Danjuska, toivotaan, että ovis oli vain myöhässä =)

kultakimpale, positiivista, että kohtu tyhjeni hyvin, vaikka muuten aika rankkaa onkin tuo ”tyhjä masu” :hug:

Talvenhaave2, tervetuloa joukkoon.. Ja pahoittelut keskenmenoista, sinulle niitä onkin kertynyt jo monta :hug:

neiti-81, aika ihmeellistä kyllä ettei sulle sanottu mitään näytteenottoajasta.. :headwall: Toivottavasti saat lääkärin langanpäähän piakkoin..

innoM, sullapa on lupaavia oireita jo ;) Toivotaan, että oireet lupaavat juuri sitä mitä niin kovasti kaikki täällä odottavat, plussaa ja mielellään pysyvää sellaista :)

).( ovis oli kaikesta päätellen normaali aikaisemmin, koska kp12 oireet oli kovimmillaan (ja ollut jo pari päivää ennen sitä) ja kp13 ei enää oireita lähes ollenkaan.. Mut eikai tuo ihme ois vaik ovis ois ollu tuolloin kun edellinen kierto oli sen 26 päivää.. Sen perustellaa ois siis "jo" dpo6 mut taidan kyllä silti laskea normikierron 28 mukaan, ainaki testauksen.. Mut ihmeen rentona oon nyt osannu tän toisen puolikkaan kierrosta olla, en jaksa syynätä oireita (ainakaan vielä) ja testauspäivääkään en ole vielä edes ajatellut/laskenut.. :O
 
Talvenhaave, tervetuloa:flower: ja Kultakimpaleelle myös:flower:


MUR MUR, lääkäri soitti, ja sanoi ettei tuolla ajalla ole merkitystä näissä olosuhteissa. Arvo on kuulemma priima luokkaa, eikä hän usko ongelman liittyvän kilpirauhaseen. tuo TV4 arvo oli täsmälleen sama 3 vuotta sitten kuulemma. Gynelle minua ohjasi, sanoi että EPÄILEE mun lyhyen kierron kielivän jostain hormoonin puutoksesta (lutenisoiva?) ja sanoi että ehdottomasti heti tutkimaan ne myös...hän uskoo vian olevan siellä. HUOH.

On se koomista. PersonalTrainerin mukaan fyysinen kunto on priimaa, verikokeet on priimaa, henkinen puoli mielestäni ok :D ja en enää lasta edes aikaiseksi saa. Onko tästä mitään iloa elää terveellisesti???? :D

MUOKS: ainiin, näyttäis siltä että menkat ovat alkamassa huomenna :) Eli kierto jatkuu säännöllisenä :D Pelottavaa tämä täsmällisyys.. oikeesti :D
 
Tervetuloa mukaan Talvenhaave:flower: Ja pahoittelut keskenmenoista :hug:

Hyvältä kuullosta innoM. Pidän peukkuja!!

Neiti-81 Onpa kumma kun näytteenottaja edes sanonu kellonajasta?! Mulle kyllä sanoi kun n. 10:30 menin labraan kun en yksinkertasesti ehtiny sinne 10 vaikka kuinka yritin. Noh,eipä sitten otettukaan sitä vaan käynti sitten siirtyi. Soitappas tk:een ja selostapas hommeli,että saisit uuden lähetteen ja lekuri langan päähän kans! ;)

Jeeh,täällä ovis-plussa ihan nurkan takana. Eilen ei vielä aamusella näkyny mitään davidin- testissä,otin sitten prismasta pregchekejä ja johan rupes näkymään :) Nyt viiva jotakuinkin yhtä vahva kontrollin kanssa,je-heeee!!! :D Nyt pitäs tuo ukkeli saada punkkaan....-jotenkin?

Aamulla pitäs sitten raahautua klo: 9 naistentautienpolille. En tiedä oikeasti mikä on tämän käynnin tarkotus..Aion nyt sitten sanoo rumasti kun ei nätisti puhuttuna lääkäri tajua tehä asioille yhtään mitään!! Aion vaatia tukilääkityksen,verikokeet,aikataulun ja suunnitelman,piste! Ja kun toiseksi viimeinen clomi-satsi on jo syöty,niin jatkosta ois jotain kiva tietää. Mun mielestä se ei paljo auta,jos joka kuukausi vaan käyn haaroja levittelemässä siellä,en mä siitä ultra-kepukassta tule raskaaksi??!!:rolleyes:

*muoks* Sitäpä tuossa mietin,että oliko teillä raskausoireena muutokset rinnoissa?
Mulla tummui nännipihat ja tuli nystyröitä niihin. Tummat ova vieläkin. Pelkäsin jo,että olenkin raskaana ja ehdin clomit vetää naamariin!! No en ollu kuiteskaan...
Eli jäikö teillä rintoihin nuo mahdolliset "raskaus-muutokset" km:n jälkeen?
 
Viimeksi muokattu:
Neiti-81 hyvä että lääkäri soitteli ja asia selkeni!=)

Mietin vain tuota kilpparikoe aikaa edelleen kun miulle siitä ihan erikseen mainittu aina, että ennen klo. 10.00..koska juuri ne olosuhteet(aika vuorokaudesta)vaikuttavat tulokseen.
..no, lääkäri tietää paremmin.

Thyroxin(kilpparilääke)lääkkeenkin paras aika, on ottaa se juuri ennen kymmentä.
 
Viimeksi muokattu:
Neiti-81 hyvä että lääkäri soitteli ja asia selkeni!=)

Mietin vain tuota kilpparikoe aikaa edelleen kun miulle siitä ihan erikseen mainittu aina, että ennen klo. 10.00..koska juuri ne olosuhteet(aika vuorokaudesta)vaikuttavat tulokseen.
..no, lääkäri tietää paremmin.
.
Tuo oli yksityinen lääkäri... mutta täytyy sanoa että mä en luota lääkäreihin enää yhtään:ashamed: koska mun kuopuksen kohdallakin on tehty ihan räikeitä virheitä hoidossa (ei ole noudatettu lähetettä, nukutettu turhaan, pistetty väärät putket väärin paikkoihin korviin...)
En jaksanut ruveta inttämään vastaan nyt, kun TIEDÄN että tammikuussa on taatusti kokeet edessä.
On mielenkiintoista nähdä mitä tuloksia sieltä saadaan.

Noh, porissa varmasti uusivat tammikuussa kyseisen kokeen.

Menkat eivät alkaneet vielä.. hmm...
kp 24/24..
 
Sandemar: hienoa!! Onnea!! Määkin haluun oviksen.. :D

Omaanapaa: Mistä lasken milloin voin odottaa menkkoja!!? : ensimmäinen keskenmenossa tullut vuoto tuli 20.11 ja se loppui, uusi vuoto tuli ihan kunnolla ja kestikin ja silloin tuli kaikki raskausmateriaali ulos 28.11. loppui 2.12. eli onko mulla nyt sitten 20/30 vai 12/30?

Greippimehu, vitamiinit, tupakoimattomuus+juomattomuus, juon nyt sitten sitä greippimehua tässä seuraavat pari kiertoa, jos auttais kun lääkäri on sitä mieltä että olen kahdessa vuodessa tullut kerran raskaaksi niin en tarvi avuja. en kiertoa tasoittavaa, joka saattaa parhaimmillaan olla 55, tai ovista stimuloivaa, kun olen saanut aikaiseksi jopa tuulimunan.. :kieh: katkeraa, mutta siltä se tuntuu.. :)

Ovulaation tutkintaan siis, milloin se meikäläisellä tulee ja mistä tunnistaa ;)

kengu
 
Täällä kotiuduttu polilta. Limakalvoa ihmetteli edelleen,siis sen paksuutta. Noh,lopputulema oli se että jos tulen nyt raskaaksi,niin soitto sinne ja seurantaan hormonit yms. Jos en tule,limakalvon takia tähystykseen,jossa rapsutellaan limakalvoa pois ja näytteet otetaan,joilloin varmistutaan että kohtu on terve. Ensi viikon lopulla s-prog. koe.
Ovisplussan bongasin tänä aamuna ennen lähtöä,lääkäri sanoikin siellä olevan oikeen hieno munasolun,joka irtoaa tässä tänään-ylihuomenna aikana. Tänään pitäs kuulemma yhtyä,myös huomenna. Heh,musta on niin hauskaa kun lääkäri määrää peuhaamaan :D
Laittoi sitten vielä pregnyl-irrotuspiikin tukemaan ovista ja keltarauhasta. Jospa nyt sitten tärppi,joka pysyis!

Pidän peukkuja neiti-81 Koska testaat? :)
 
Kiitos teille kaikille tuesta :heart: Täälä ollaan kolmatta päivää saikulla ja on kyllä tehnyt hyvää. Huomenna töihin. Tiistai aamuna tuntui siltä, etten todellakaan mene töihin ja onneksi ymmärtäväinen työterveyslääkäri kirjoitti mukisematta saikkua. Kysyi vielä, etttä riittääkö kolme päivää ja mitä haluan, että kirjoittaa saikkulappuun syyksi. Hyvää palvelua siis :) Sain eilen ehkä parhaimman lohdutusviestin ikinä, kun kaveri kirjoitti, että "Älä luovuta - susta tulee vielä niin hyvä äiti" Jotenkin toi kolahti ja tuntui niin hyvältä, että itkeä tirautin taas muutamat kyyneleet ;) Sen olen kyllä päättänyt, että luovuttamaan tässä ei ainakaan ruveta! Pakko sen on joskus onnistua!

Soittelin neuvolastakin sen mun toisen hcg mittauksen tuloksen ja se oli vain 262. Eli maanataina oli 218 ja torstaina 262. Joten ei ihmekään, että tää raskaus meni kesken : / Toihan ei ollut noussut paljon mitään, vaikka arvon ois pitäny vähintään tuplaantua, jopa enemmänkin. Luulen, että sama vika on ollut kaikissa, että hcg nousee tosi hitaasti. Tai alussa kaikki menee hyvin, koska saan plussan/haamun aina 3, jopa 4 päivää ennen menkkojen alkua. Mutta sitten tapahtuu jotain ja hcg nousee matelemalla. Toivottavasti tiistaina gyne osais ottaa asiaan jotain kantaa. Mietin, että voisko vika olla oikeesti keltarauhasessa, jos se toimii vähän vajaasti, eikä jaksa ylläpitää raskautta? Vaikka viimeksi gyne väitti, ettei keltarauhasella ole vaikutusta, muuta kun kiinnittymiseen, mutta ihan selkeästi luin netistä, että vaikuttaa myös raskauden jatkumiseen, koska keltarauhanen ylläpitää raskautta ekat viikot, ennenkun istukka(?) ottaa homman hoitoonsa. Jossain oli tehty tutkimuksia, että keltarauhanen oli poistettu kirurgisesti ja raskaus oli päättynyt samantien.

Neiti-81 nuo sun arvot ollu kyllä todella hyvät! Noi lääkärit on kyllä niin ihme porukkaa välillä. Mullekin edellinen gyne sanoi viimeksi, että kilpparikokeet pitäis ottaa ennen klo14! Ihmettelin vähän, että muistaakseni ne pitäis ottaa jo paljon aikaisemmin, mutta en väittänyt vastaan, kun en ollut varma. Tarkistin asian netistä, kun pääsin kotiin ja menin sitten ennen klo10 ottamaan ne. Mutta nakerti kyllä vähän luottoa siihen lääkäriin heti, kun ei tuotakaan tiennyt. Kilpparikokeet pitäis ottaa kai sen takia enne klo10, että sillon pitoisuudet on elimistössä suurimmillaan.

InnoM lupaavalta kuulostaa nuo oireet! Jos sulla ovis ollukin aikaisemmin ja tulossa lyhyempi kierto ja sen takia mahdolliset raskausoireet tuntuukin "jo" nyt ;)

Tipetsu onnea oviksen bongaamisesta! Ja onnea sen hyödyntämiseen!

Huikkis pidän sulle niiiiin peukkuja täälä, että plussa pärähtää sitten kun testaushimo vie vallan :whistle:

kultakimpale hyvä, että kohtu oli tyhjä, ettei tarvi mitään kaavintaa tai muuta jatkoa. Vaikka ainahan se kohdun tyhjäksi toteaminen vie sen viimeisenkin toivon rippeen, että "jos sielä kuitenkin olisi vielä joku hengissä". Tuo vuoto ja sen määrä taitaa olla kyllä kovin yksilöllistä ja viikoista riippuvaistakin. Mulla on nyt aika samanlaista vuoto kuin viimeksikin. Ei oikeestaan runsaampaa kuin perus menkoissakaan, mutta kuitenkin ihan erilaista, enemmän hyytymiä.

Tervetuloa kaikille uusille ja samalla pahoittelut kokemuksistanne :hug:
 
TIPETSU: En testaa ollenkaan: Nimittäin en nyt usko kyllä et olis raskaana, on se raskautumiskielto päällä, ja ollaan kyllä toisinaan pidetty huoli että ehkäisy on. Ehkä tässä kierrissa ilman ehkäisyä ollut joku 10 kertaa...... muuten pidetty huoli etteivät veitikat päädy sinne minne pitäisi :D
Noin kirjoitettuna tuohan kuullostikin aika paljolta.. :D.. varmaan vajaa puolet kerroista ehkäisty (meilläkö muka seksiä usein... :LOL: ) taitaa siinä jotain riskiä olla..... Mut en usko kuitenkaan, ei ole sellanen olo. :D
Tietty se sotkis tutkimuskuviot sitten ihan täysin jos näin olisi....


SANMAR: jostain luin ettei keltarauhaslisäys paranna mahista raskauden jatkuvuuteen. Jos munasolu on hyvä, siitä tulee tarpeeksi iso keltarauhanen. Jotenkin näin mä luin.
Mulla oli siinä kromosomipoikkevassa raskaudessa keltarauhanen 4.8cm! ja lekuri sanoi ettei kyllä kesken ole ainakaan menossa.... eikä ollutkaan: vaikeasta poikkeavuudesta huolimatta raskaus jatkui vkolle 18+ asti kunnes keskeytettiin/ synnytys käynnistettiin.

Onkohan meillä sama vika kun molemmilla raskaus alkaa, muttei jatku?
 

Yhteistyössä