**Keskenmenon jälkeen kuumeilevat**Talvella 2012-2013**

MiNalo Ei saa nuin ajatella! Ite kyllä kieltämättä olen myös ajatellut samoin tässä viimesen vuoden aikana, että entä jos meille ei ookkaan tarkotettu ku kaks lasta, mutta ku:n jälkeen tulin tulokseen että minähän en luovuta. Sitten vasta on kaikki toivo menetetty kun kohtu viedään. Raastavaahan tämä oottaminen on, ei siitä pääse yli eikä ympäri :hug:
 
MiNalo Liuskatestejä oon tehny aina joka toinen päivä, ja edelleen näyttää vahvaa viivaa, mutta en tiiä onko normaalia, että jos on menny kesken niin viiva jatkaa vahvistumistaan eli en tiiä.., otin kuvan aina testeistä kun ne on märkiä. Aijaa.com - 11553508 toi 31.12 ei voi oikeen verrata muihin kun oli muutenkin vähän paksumpi liuska. Sitten otin kuvia kun kaikki oli kuivia, mutta kyllä toi viimesin on vahvistunu kuivuneena. Aijaa.com - 11553557

Ja mulla takaraivossa on se, että meille ei vissiin oo tarkotettu ollenkaa lasta, jos tääkään raskaus ei mee hyvin.
 
Viimeksi muokattu:
Marlin Voimia myös sinne! :hug: On kai se niinkin, että haluan sitä vauvaa niin kovasti etten suostu luovuttamaan. Mutta kolme km:a, 2,5 vuotta yrittämistä ja nyt tämä laparoskopian odottelu..kuinka paljon yksi ihminen jaksaa kantaa!? :'(

Miwwi No kyllähän noi on niin vahvoja viivoja että! Ja hcg näyttäisi siis jatkavan nousuaan. Eiköhän siellä ole kaikki hyvin. Ei se digikään nyt kaikkea tiedä! ;)
 
Zapata, onnea plussasta! Loistavaa!

Eleonooralla pahoittelut :( Mutta uuteen kiertoon pää pystyssä! :)

Essence, ekoja menkkoja ei odotella, lääkäri sanoi jotenkin ympäripyöreästi että olisi hyvä odottaa muttei välttämätöntä joten ei odoteta. Eiköhän ne sieltä kuitenkin tule, semmoista tsäkää nyt ei vois käydä että heti tärppäis uudestaan. .. Poppaskonsteista kun kyselit, *myöntää nolona* ostin sitä paljon puhuttua greippimehua :D Esikoinen sai alkunsa yk 5 ja siinä viimeisessä kierrossa turvauduin poppaskonstina greippimehuun ja sitten tärppäsi. Huuhaaksi tuon kyllä luokittelen mutta siitä tykkään muutenkin :D Lisäksi aloin syödä foolihappoa vaikka sen saanti pitäisi mulla olla turvattuna ihan ravinnostakin. Lähinnä keskenmenoja ehkäisevän vaikutuksen vuoksi ja ihan vaan varmuudeksi.

MiNalolle jaksamista! Vaikeuksista ei voi olla kuin yksi suunta, ylöspäin!

Kyllä Miwwi viivat näyttää tosi vahvoilta ja vahvistuvan vaan! Toivottavasti saat kuitenkin pian helpotusta epätietoisuuteen!
 
Miwwi En usko että viivat vahvistuis jos hcg ei nousis :) Sillon ku testasin tuon ku:n (josta en etes tienny), niin testiviiva ei vahvistunu etes kontrollin vahvuseksi, vaikka hcg oli 532. Eli ite en välttämättä luottas siihen viivan vahvuuteen niinkään. Mutta ymmärrän toki että huolettaa. Toivotaan kovasti että kaikki ois hyvin, ja saisitte vauvan syksyllä :hug:

MiNalo Kiitos, voimia tässä kyllä tarvitaan. Kaveripariskunta sai aamulla vauvan, ja miehen veljelle ois tarkotus syntyä maaliskuun alussa vauva. Ei helpota yhtään : / Onneksi sulla kuitenkin on jo ens kuussa se laparoskopia, eikä esim maalis- tai huhtikuussa. Myönnän että sulla on "inhottavampi" tilanne, mutta kyllä me tänä vuonna piru vie plussataan! Jos ei luomusti, niin sitten hoitojen avulla :hug: Voimia sullekkin ihan älyttömästi :hug:
 
Viimeksi muokattu:
***Keskenmenon jälkeen kuumeilevat***

Maanantaina 7.1.2013

HAAVEISSA ESIKOINEN

Miramei___24v___KKM 4/12, KEM 9/12_________________KP 22/33-38
rupeltaja___30v___KKM 10/12_________________________KP 20/27-31
*tinakenkätyttö*___24v___KKM 7/11___________________KP 46/27-29
Maame__________30v____km 7/12____________________KP 28/39
Cattibrie___25v__KKM 4/12, KEM 12/12_________________KP 35/28-30
Hanttuliini84_____KM ?/12____________________________KP ?
Essence___33v___KM 1/13___________________________KP ?/29-34
Eleonoora86____26v___TM 11/12______________________KP ?

HAAVEISSA TOINEN

Pippari_____KKM 10/11, KKM 7/12______________________KP ?
alien_1___37v___KKM 10/12__________________________KP 21/28-32
Kenya__KM 5/11,Kesk.kehitysh.vuoksi 10/11,KU 9/12_______KP ?
kanella___KKM 5/08,KKM 3/11,KKM+TM 12/11,TM 10/12____KP 23/28
prinsessat__25v___TM 07/12,KKM 11/12__________________KP 9
Marsilio____31.v__KM 09/12, KM 11/12___________________KP 17/32

HAAVEISSA KOLMAS

Marlin____29v___KM 7/12, KU 11/12______________________KP 19/28
Hemu2___32v___KM 11/12______________________________KP 37
Stellini___30 v____KKM 12/12____________________________KP ?/?

HAAVEISSA NELJÄS

Alexa__39v__KM -93 ja -96,TM 6/06,KM 10/12_______________KP 21
dyddö_29v_KM 5/05,9/06,1/07,11/09,enkelityttö1/11,KM1/12,9/12__KP 13/30-35

HAAVEISSA VIIDES

Carolina30+____KM 06/09,TM 03/12____________________KP 12/28-30
rakkaudesta äiti__32v___KKM 10/12_____________________KP 9/28

HAAVEISSA KUUDES

mamuska7__39v___viim.KM(ku)9/12_____________________KP 10/33

HAAVEISSA SEITSEMÄS

suurperheen mamma___32v___KKM 12/12_________________KP ?

***PIINAILIJAT***:popcorn:

Marlin dpo 4

:heart: :heart: PLUSSANNEET 2012 :heart: :heart:

Tammikuu: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli
Helmikuu: Unelma kolme, Micaela, Johnu, Idylli?
Maaliskuu: Nellielli, Ipna, rontti1, Missa-76, Daizy06, Jenksula
Huhtikuu: mame31, malttamaton, Wandii, tiiru, vaavimasu, meadow, Lynette, Suerte, m1n1
Toukokuu: zoobles, *kenguru*, adora, Aniit, diiselikissa, Pink89, Sirel, Toivotonko
Kesäkuu: Tuuliannaliina, Neiti-81, Sanniz, cannes, mamiksi monelle, kodehu, heidukka, Jiiii, Suikkis, Missa-76
Heinäkuu: kwaidan, Whisky Peat
Elokuu: Naneni, Sussu -72, Hanne_, tiinelli, Mimmiel
Syyskuu: Quu, mumina, Scarleth, P12
Lokakuu: Emppuli83, kultakimpale2, iitu85, Lilleri82, heisu81, Haaveissani, Tanita, piuu, Lapinmaria, Tartsu74, tillukas, Taivaanrannan maalari
Marraskuu: Mosmos, Simpu83
Joulukuu: EVO, KattiKoo, Miwwi, Pintsu, Nöhvi1, lauru, hanja

:heart::heart: PLUSSANNEET 2013 :heart::heart:

Tammikuu: Miima81, suhveli, zapata


TAUSTALLA/KATEISSA:

miuku9
Maniokki
Starhope
kokkeli
puskajussi
Mirrimami
MiNalo
Naapurin tyttö
Tulkinnanvarainen
nelikko82


Linkki odotuspuolelle siirtyneisiin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2208249-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-talvella-2012-2013-a/

Päivityspyynnöt punaisella kiitos!
 
Viimeksi muokattu:
Täälläpä on ollut hiljainen päivä tänään...

Pakko oli tulla sen verran kirjoittamaan omaa napaa, että en mä kyllä ota enää selkoa omasta kropastani ja sen toiminnasta yhtään. Toissapäivänä luulin että on ovis ja nyt tänään leuka paukahti täyteen finnejä ja koko ajan koventuvaa menkkakipua on. Mutta ei kai ne menkatkaan voi sieltä vielä tulla kun ei tyhjennyksestä ole kuin vajaa 3 viikkoa!

Aamulla vielä testasin (edellinen oli iltapissasta) ja ihan täyspuhdas nega tuli. Hyvä niin, mutta toisaalta veti mielen matalaksi, taas entistä enemmän realisoitui se, että meille ei tosiaan tule sitä heinäkuun vauvaa :( Jos raskaus ei olisi mennyt kesken, olisi tänään tasan 15+0 mutta turhahan noita on laskeskella, kun sais vaan pois mielestä.

Sori todella omanapainen vuodatus!
 
stellini Joo ei tän kropan toiminnan suhteen pysy yhtään kärryillä. Minäkin tuossa marraskuussa luulin että ovis juilii kun päivätkin passas, vaan samalla viikolla alko vuoto, ja seuraavalla viikolla paljastu kohdun ulkoseks : / Mutta toisaalta hyvähän se ois jos sulla nyt täti kurvais kylään, niin pääsisitte heti yrittään uutta raskautta :) Ja sitä vartenhan tää palsta on että täällä saa niitä omia tuntemuksia purkaa. Ei aina tarvi olla muiden viestejä kommentoimassa :hug:
 
Joskus sitä näköjään voi yllättyä positiivisestikin. Mun epätäydellisen lääkkeellisen tyhjennyksen 8 viikon jälkivuodon loppupuolella oli reilu viikko hyvin menkkamaista vuotoa ja kipuja, jonka jälkeen mulle tehtiin sitten se kaavinta. Kaavinnasta on nyt 3 viikkoa ja odottelin menkkoja alkaviksi ehkä parin viikon päästä. No, edellisistä menkkamaisista oireista on hyvin tarkalleen se 32-34 päivää, joten kai nekin sit oli kuukautiset, vaikka kohdussa jotain pientä raskausmateriaalia vielä oli.

Menkat nimittäin alkoivat eilen! Eilen oli myös kaavinnan jälkitarkastus ja lääkärin mukaan kaikki vaikutti hyvältä. Täytyy vielä odotella labrakokeiden tulokset, mutta nyt näyttää siltä, että pääsemme vihdoin yrittämään uudelleen! Jee, on tätä odotettukin! :cool: Seuraavaksi ovistikkuja shoppailemaan... :p

Minun kohdalleni voi päivittää seuraavat tiedot:
Hanttuliini84_____KM 10/12 KP 2/32-34
 
Hei kaikille, en ole uskaltanut vielä siirtyä odottajiin ennen kuin pääsen ultraan. Tänään soitin neuvolaan, kun aamulla tuli pientä verenvuotoa, mutta ei ollut kipuja ja pääsenkin jo huomenna tsekkaamaan tilanteen. Ensimmäinen oikea neuvola varataan sitten viikolle 9 tai kymmenen. Netin laskurin mukaan tänään ois jotain 6+5 mutta neuvolassa sanoivat, että yli seitsemän ois viikkoja. Seiska- ja kasiviikon maissa se kehitys oli viimes loppunut, että siinä mielessä kyllä jännittää, että kuuluuko siellä sykettä huomenna vai ei :(

Täällä on onneksi näemmä ainakin pari saanut plussan tikkuun raskauden merkiksi! Onnea kovasti ja toivotaan, että kenenkään plussanneen ei tarttis tulla enää takaisin tänne. Itse ainakin osaan iloita tästä vasta sitten, kun selviää huomenna mikä tilanne. Ja senkin jälkeen on varmasti huoli ainakin sinne niskapoimuun asti :|
 
Onnittelut plussanneille ja :hug: sitä tarvitseville.

Hermo menee täälläkin omaan kroppaan. Kävin ekojen kuukautisten lopulla ultrassa, ja limakalvo kohdussa oli parempi kuin mulla ikinä, residuaa ei näkynyt. Vuodotonta aikaa kesti reilun viikon ja ovisplussankin ehdin saada. Mut dpo 4 alkoi verinen tiputteluvuoto, joka vain jatkuu ja runsastuu. Mietin aluksi, että on jokin tulehdus, kun alavatsaa nipisteli, mutta ei ole ainakaan tähän mennessä antibiooteilla yhtään rauhoittunut - päin vastoin. Turha ainakaan tässä kierrossa siis plussaa odotella. Toivottavasti vain ei vuoto tarkoita sitä, että kohdussa sittenkin on edelleen tavaraa.
 
Ois ilmeisesti pitänyt alkaa jo aikasemmin käyttään digi ovistestejä:
Aijaa.com - finally! kp23.

siinä se on, eka satavarma ovisplussa! Tänään ois verikoe siitä, onko ovis tapahtunut..se on varmasti liian aikaisin ja saan korotuksen clomiannokseen ensikiertoon, ellei tulis joku toinenki plussa tuossaparin viikon päästä :)

..niin ja digissähän viivojenvahvuudet ei merkitse mitään? EIPÄ!
 
Kiitos Marlin!

Hanttuliinille onnittelut menkkojen alkamisesta! Tsempit uuteen yritykseen!

Lauru, voin vaan kuvitella pelkoja mitä tuossa vaiheessa on… Tulehan kertomaan mikä tilanne on!

kanella, toivottavasti vuoto loppuisi tai sille löytyisi jokin syy!

Miramei, kiva hymynaama :) Saitko jo verikokeen vastausken?

ON: ihan on kyllä hukassa oma tuntemus omaan kroppaan! Toissapäiväiset ”menkkakivut” loppuivat ja eilen vaan vähän viilteli alamahaa… :/ Mitä lie. Edelleen tulee limaista, vähän veristä vuotoa parit kerrat päivässä, varmaan edelleen jotain jälkivuodon rippeitä… Tyhjennyksestä laskettuna tänään olisi kp 22/(28-29), menkkoja en kuitenkaan vielä ensi viikoksi odota, tuskin kierto tosiaan heti asettuu. Vaan saisi kyllä alkaa jotta päästäisiin uuteen yritykseen täälläkin!
 
Täällä ollut ovistuntemuksia JO viime viikon perjantaista asti ja limat ilmestyi sunnuntaina ja nyt tuntuu vielä enemmän "märältä" ja TAAS on kipuilu oikealla puolella ja selässä. Eilen illalla pupuilun jälkeen tuli hiukan vaaleanpunaista, mutta en sitten tiedä oliko jotenkin tuosta kipuilusta. Minulla oviksen aikoihin alkaa seksi sattumaan, mutta haluja on kyllä :( Onko muilla ollut tälläistä? Pelottaa hiukan tämä kierto kun viime kierrossa oli se kemiallinen ja ovis oli silloin todella aikainen... mielialat alkoi heittelemään kanssa eilen ja itketti kun katsoin elokuvaa dvd:ltä ja sitten ei meinannut illalla mennä nälkä ohi millään, vaan olisi halunnut syödä kokoajan. Minulla näköjään alkaa tälläisiä oviksen aikaan, menee ohi ja alkaa uudestaan eli en voi niitä laskea raskausoireisiin enään... No nyt pitää alkaa jännämään sitten parin viikon päähän! Ovista en enään tikuta kun aika selkeästi olen sen nyt osannut tuntea ja varsinkin tuo kipuilu sen minulle paljastaa, niin ja kohdunnapukka minulla aukeaa hiukan ja turpoaa samalla kun limat alkaa muuttumaan "kirkkaammiksi" ja runsaantuu eli selkeästi erotan jo koska on ovis!
Paljon plussatuulia meille kaikille ja toivoa ei saa menettää vaikka kuinka tuntuisi ettei enään jaksa.
Sain näitä ohjeita juuri kun olin keskustelemassa diakonissan kanssa lasten leireistä ensi kesälle ja kerroin sitten näistä omistakin murheista ja epätoivosta.
 
Hei vaan pitkästä aikaa!

Onnea kaikille plussanneille =) Ihanaa kuulla etenkin tässä pinossa tärppiuutisia!Luo toivoa, että km:n jälkeen voi oikeasti onnistua!

Ystävä -ja tuttavapiirissä satelee edelleen vain raskausuutisia ja tottakai olen onnellinen jokaisen puolesta, mutta mielessä jyllää myös ajatus: Milloin on meidän vuoro? Nyt viimeisimmät uutiset olivat sellaiselta parilta, joka on yrittänyt yli kaksi vuotta ja käynyt hoidoissakin, kunnes sitten tärppäsi titdidiiii.... LUOMUNA. Onneksi nyt sitten tärppäsi!


Monet ovat myös saaneet ovisplussia näkyviin, onnittelut siitäkin! Ihanaa huomata, että toisillakin on ollut vaikeuksia saada se kiinni ja lopulta on onnistunut. Luo uskoa, että ehkä minäkin joskus...Itsellä ei oviksesta tietoakaan, nyt kun yritin tikuttaa sitä tässä kierrossa. Kun kerran on kaksi kertaa ollut se 39 päivää kierto, niin laskin sen mukaan, mutta ei tulosta. :mad:

Viime viikolla kuitenkin oli jälleen oikean puolen munasarjan kohdalla "kuumotusta" ja nipistelyä...alan olla kohta jo ihan vainoharhainen ja diagnosoin itselleni munasarjakystan tai muita naisten vaivoja, kun ei kerran sitä toivomaa plussaa tule! :ashamed: Tuntuu, ettei mikään saa alkuaan tässä stressitilassa, joka mulla tällähetkellä on! Ja kun pystyisikin noudattamaan monien jakamaa ohjetta olla stessaamatta...

Mutta pitäisi siis selvittää kuntani jonotusaika ja varata aika gynelle ja selvittää, ovuloinko ollenkaan? Seuraa tyhmä kysymys: Mihin soitan? :ashamed: perhesuunnitteluneuvolaan vai teveyskeskukseen vai minne? Olen ollut viime vuodet opiskelijana ja siitä syystä olen pihalla ei-opiskelijoiden terveydenhuollosta.

Tsemppiä kaikille piinailijoille ja laittakaahan ovisplussan saaneet peitot heilumaan ;)

Vainoharhainen Maame
 
Nevola-aika oli siis tänään ja meinasin jo heittää pyyhkeen kehään lopullisesti ku odotusaulassa housuihin lorahti verta :( mutta ultrassa näkyi kuin näkyikin syke ja viikot vastas n. 6+3 eli just se syke alkanut sykkiä. Meidän neuvolatäti on kyllä ihana! Varattiin helmikuun alulle se "oikea" ultra ja sit se laittoi mulle vielä kahden viikon päähän ajan että tarkistetaan vielä rttä kaikki on kunnossa. En siis edes itse pyytänyt. Huippua kyllä että on neuvolassa nuo laitteet ja tuommoinen ihminen on sattunut kohdalle!
 
Ihanaa Lauru että syke näkyi!!!:heart: Ja on kyllä huippua että neuvolassa on ultralaitteet, ei meillä vaan ole (pk-seudulta olen)!

carolina30+, tuosta seksin sattumisesta oviksen aikaan, itselleni ei ole aiemmin niin käynyt kuin kerran, se oli se kerta jossa viimeisin raskaus todennäköisesti sai alkunsa. Ihmettelin myös silloin mistä ihmeestä se voi johtua!

maame, meillä ainakin riippuu iästä, ollaanko yhteydessä perhesuunnitteluneuvolaan vai terveyskeskukseen, alle 30 v. perhesuunnitteluneuvolaan ja sitä vanhemmat sitten tervyskeskukseen. Varmaan kuntakohtaisia eroja, mutta kyllä se varmaan selviää soittamalla kumpaan tahansa!
Myös minä meinaan tulla hulluksi kroppaani tarkkaillessa... milloin mulla muka on ovis, milloin menkat alkamassa, milloin diagnosoin itselleni munsarjakystan tai vaikka -syövänkin... :/ Just tänään ajattelin että nyt mun pitää lopettaa tämä näin tarkka oman kropan tarkkailu, ettei joka ikisestä nipistyksestä tai jomotuksesta ala itseään diagnosoimaan!
 
Viimeksi muokattu:
***Keskenmenon jälkeen kuumeilevat***

Keskiviikkona 9.1.2013

HAAVEISSA ESIKOINEN

Miramei___24v___KKM 4/12, KEM 9/12_________________KP 24/33-38
rupeltaja___30v___KKM 10/12_________________________KP 22/27-31
*tinakenkätyttö*___24v___KKM 7/11___________________KP 48/27-29
Maame__________30v____km 7/12____________________KP 30/39
Cattibrie___25v__KKM 4/12, KEM 12/12_________________KP 37/28-30
Hanttuliini84_____KM 10/12___________________________KP 3/32-34
Essence___33v___KM 1/13___________________________KP ?/29-34
Eleonoora86____26v___TM 11/12______________________KP ?

HAAVEISSA TOINEN

Pippari_____KKM 10/11, KKM 7/12______________________KP ?
alien_1___37v___KKM 10/12__________________________KP 23/28-32
Kenya__KM 5/11,Kesk.kehitysh.vuoksi 10/11,KU 9/12_______KP ?
kanella___KKM 5/08,KKM 3/11,KKM+TM 12/11,TM 10/12____KP 25/28
prinsessat__25v___TM 07/12,KKM 11/12__________________KP 11
Marsilio____31.v__KM 09/12, KM 11/12___________________KP 19/32

HAAVEISSA KOLMAS

Marlin____29v___KM 7/12, KU 11/12______________________KP 21/28
Hemu2___32v___KM 11/12______________________________KP 39
Stellini___30 v____KKM 12/12____________________________KP ?/?

HAAVEISSA NELJÄS

Alexa__39v__KM -93 ja -96,TM 6/06,KM 10/12_______________KP 23
dyddö_29v_KM 5/05,9/06,1/07,11/09,enkelityttö1/11,KM1/12,9/12__KP 15/30-35

HAAVEISSA VIIDES

Carolina30+____KM 06/09,TM 03/12____________________KP 14/28-30
rakkaudesta äiti__32v___KKM 10/12_____________________KP 11/28

HAAVEISSA KUUDES

mamuska7__39v___viim.KM(ku)9/12_____________________KP 12/33

HAAVEISSA SEITSEMÄS

suurperheen mamma___32v___KKM 12/12_________________KP ?

***PIINAILIJAT***:popcorn:

Marlin dpo 6
Miramei dpo 0


:heart: :heart: PLUSSANNEET 2012 :heart: :heart:

Tammikuu: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli
Helmikuu: Unelma kolme, Micaela, Johnu, Idylli?
Maaliskuu: Nellielli, Ipna, rontti1, Missa-76, Daizy06, Jenksula
Huhtikuu: mame31, malttamaton, Wandii, tiiru, vaavimasu, meadow, Lynette, Suerte, m1n1
Toukokuu: zoobles, *kenguru*, adora, Aniit, diiselikissa, Pink89, Sirel, Toivotonko
Kesäkuu: Tuuliannaliina, Neiti-81, Sanniz, cannes, mamiksi monelle, kodehu, heidukka, Jiiii, Suikkis, Missa-76
Heinäkuu: kwaidan, Whisky Peat
Elokuu: Naneni, Sussu -72, Hanne_, tiinelli, Mimmiel
Syyskuu: Quu, mumina, Scarleth, P12
Lokakuu: Emppuli83, kultakimpale2, iitu85, Lilleri82, heisu81, Haaveissani, Tanita, piuu, Lapinmaria, Tartsu74, tillukas, Taivaanrannan maalari
Marraskuu: Mosmos, Simpu83
Joulukuu: EVO, KattiKoo, Miwwi, Pintsu, Nöhvi1, lauru, hanja

:heart::heart: PLUSSANNEET 2013 :heart::heart:

Tammikuu: Miima81, suhveli, zapata


Linkki odotuspuolelle siirtyneisiin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2208249-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-talvella-2012-2013-a/


TAUSTALLA/KATEISSA:

miuku9
Maniokki
Starhope
kokkeli
puskajussi
Mirrimami
MiNalo
Naapurin tyttö
Tulkinnanvarainen
nelikko82


Lyhenteitä:
KM = (spontaani) keskenmeno
KKM = keskeytynyt keskenmeno
KU = kohdunulkoinen raskaus
TM = tuulimunaraskaus
KEM = kemiallinen raskaus
KP ?/? = meneillään oleva kiertopäivä/keskimäärin kierron pituus
dpo = Days Past Ovulation (päiviä ovulaation jälkeen), dpo -1 = ovisplussapäivä, dpo 0 = ovulaatiopäivä, dpo 1 = ensimmäinen ovulaation jälkeinen päivä


Päivityspyynnöt punaisella kiitos!
 
Viimeksi muokattu:
Heissan vaan kaikille ja Hyvää Uutta Vuotta.
Oon taas käynyt vaan viestejä lukemassa, mutta en ole jaksanut alkaa kirjoittamaan mitään, kun ei ole ollut mitään kirjoitettavaa.;)

Ihana kyllä lukea plussauutisia, ehkä itsekin saa kertoa plussasta vielä tämän vuoden puolella, toivotaan niin.
Halaus kaikille menetyksen kokeneille ja kaikille, joilla täti tuli kyläilemään. Ei muutakuin uutta matoa koukkuun vain.:hug:

Carolina30+ Itsekin olen huomannut, että oviksen aikaan tulee ihan samanlaisia oireita kuin raskauden alussa tai ennen menkkoja. Väsymystä, rintojen arkuutta, pahoinvointia. Ei sitä sitten tiedä mitä odottaa. Ärsyttävää kyllä. Aikaisemmin (ennen keskenmenoja) minulla ei ole ollut mitään oireita ennen menkkoja, mutta oviksen olen aina tuntenut hyvin. Tosin olin aika vanha ennen kuin yhdistin kivun ja oviksen yhteen.:D

Tuntuu kyllä siltä, että joka puolella on raskaana olevia naisia ja joka puolelta kuulee raskausuutisia. Olen aidosti onnellinen heidän puolesta, mutta silti olen katkera. Kaverillani on laskettuaika maaliskuussa. Hän kertoi raskaudestaan juuri kun itsekin olin tehnyt positiivisen raskaustestin. Olin iloinen, että on joku toinen kenen kanssa jakaa raskauteen liittyvät jutut. Itselläni vaan ei raskaus kestänyt loppuun saakka, mutta olen onnellinen kaverin puolesta, että heillä on mennyt kaikki hyvin. Ehkä tästä kierrosta tärppäisi meilläkin. En kyllä tiedä milloin siitä mahdollisesta plussasta uskaltaisi iloita.

Lauru: Paljon onnea ja paljon tarrasukkia matkaan. Varmaan helpottavaa nähdä syke, mutta silti aivan varmasti takaraivossa tunne siitä että mitäs jos…. Yritä kuitenkin nauttia raskaudesta mahdollisimman paljon (tiedän; helpompi sanottu kuin tehty). Ihanaa että on noin ymmärtäväisiä neuvolantätejä. Kumpa osuisi samanlainen omalle kohdalle.:heart:

ON: Mulla on tänään vatsaa nippaillut ja taitaa olla ovis päällä. On sen verta kovat alavatsakivut. Mulla on oviskivut varmaan kipeämmät kuin menkkakivut. Päivätkin täsmää kierron suhteen, joten illalla täytyy peittoja heiluttaa urakalla. No niin ollaan tehty tähän saakkakin. :D Ovistestejä en ole testannut, sillä musta tuntuis, että tulee kauhea stressi siitä, että täytyy jotain hommailla. Tosin tunnen oviksen niin hyvin, että en testejä tartte. Kyllähän sen oviksen vois testillä tarkistaa, mutta säästän ne rahat sitten raskaustesteihin. (Ekan lapsen aikaan tein 10 raskaustestiä ennen kuin uskoin olevani raskaana) :D
 
Hei! Olen tässä etsinyt aikani sopivaa palstaa minne kirjotella ja en oikeen löytänyt paitsi tämä:)

Eli tosiaan olen joutunut viimeisen viikon aikana kokemaan keskenmenon :(

Aloitetaan siitä, että minulla siis on jo kaksi lasta ja viimeisimmän jälkeen on ollut hormoonikierukka joka poistettiin viime vuoden kesäkuussa ja sitten ensimmäinen plussa pärähti 8.12, mutta nyt sitten päättyi näin ikävästi. Itkuni olen itkenyt ja henkisesti olen ollut aika hajalla mutta oloni alkaa olla nyt kuitenkin parempi. Joku merkityshän tälläkin on :/

Nyt olen alkanut tietenkin vähän jo katseita suuntaamaan eteenpäin ja miettinyt paljon asioita uudesta raskaudesta/mahdollisuudesta tulla raskaaksi. tämä keskenmeno siis sattui vielä samaan aikaan kun minulla olisi oikeat menkat(kiertoni säännöllinen 28pvää). VOinko jo siis ovuloida heti tässä "kierrossa" km jälkeen?
Niin ja minulla on jälkitarkastus ensi viikon perjantaina jolloin tavalliseen aikaan olisi ovulaatio hetki, niin onko siellä gynella mahdollisuus nähdä onko ovulaatio menossa tai alkamassa? Jos teillä on kokemusta asiasta.. :)

Anteeksi jos on tässä paljon vielä ihmetystä matkalla koitan päästä jyvälle tästä palstasta ja koko asiasta :)

Mutta olen lukenut tässä näitä teidän muiden juttuja ja kuitenkin aika positiivia viestejä täällä on että ei toivo vielä ole menetetty :)

pömppis(26v) KM 5.1/13 ehkä vielä uusi mahdollisuus? :)
 
pömppis: pahoittelut keskenmenosta. :( itselläni oli vähän eritapaus kun oli tuulimuna , mutta mulla ekat menkat alkoi 29 päivän päästä lääkkellisentyhjennyksen jälkeen.
Kyllä gyne näkee jos on ovulaatio meneillään: ) itse satuin viime vuonna loppukesästä juuri silloin gynelle ja hän kertoi minulla olevan ovulaatio :) toivoa ei kannata menettää,

on: täällä menkat ohi ja aloin taas greippimehukuurille :D mieskin tykästyi tuohon mehuun, saas nähdä onko sillä jotain positiivista vaikutusta kun kummatkin sitä juo.
tais vaan mulle flunssa iskeä, voimaton olo ja kurkku ja suu ihan karheana.
 
:wave:

Täällä toivuttu vatsaflunssasta, yöks! Monta päivää lämpöä, heikkoa oloa, vatsa sekaisin olemista, ruokahaluttomuutta, kuvotusta.....tylsää! Eilen tippa linssissä onnesta söin makaronia ja lihapullia pikku annoksen ja kävin ulkona happea haukkaamassa! :)

Ajatukset oli todellakin kaikessa muussa kuin raskausasioissa....mikä oli mukavaa vaihtelua. Muuten tauti olisi saanut jättää vierailematta. Ärsytti, kun työterv.hoitaja vastaanoton päätteeksi kysyi, että "Niin muutes, voisiko olla mahdollista että olet raskaana ja nämä oireet johtuisivat siitä??" Mitäs siihen sitten.....joo, voi olla mahdollista mutta jos olisin, niin aikaisintaan ensi viikolla voisin vasta testata...eli tuskinpa nämä oireet raskaudesta johtuvat vaikka sellainen olisikin aluillaan. Hmph. MISSÄÄN ei siis pääse alituisesta kyselystä eroon...perk.... :mad:
 

Yhteistyössä