**Keskenmenon jälkeen kuumeilevat**Talvella 2012-2013**

Hyvää Uutta Vuotta 2013 =)

Tänä vuonna haavenani oisi viides lapsemme joten toivon että tuo toive täyttyy :heart:

En aijo kuitenkaan enään stressata,ainakaan vähään aikaan :stick: koitan aloittaa nyt vähänkuin alusta ja yritän olla stressaamatta ja laskematta kiertopäiviä liian tarkaan.Eka ajattelin ostaa ovulaatiotestit avuksi jos en nyt oo raskaana mutta nyt tuntuu että ottasin niistä vaan stressiä ja kun kuitnekin ovulaationi tapahtuu suurinpiirtein kierron puolivälissä ja sen itsekkin tunnen niin luulisin etten tarvi niitä ainakaan vielä.

Mutta nyt vaan toivon tänne pinoon kaikille plussia ja sitä että raskaus kestää loppuun saakka :heart:

Haluskia kaikille joilla oli suruja :hug: ..pikaseen selasin että osalla oli vuoto alkanut :(

rakkaudesta äiti kp 3/28

Minulla selvisi että jotkut hormooniarvot on päinhonkia. Huomenna menen tarkempiin verikokeisiin ja samalla otetaan HCG. Mutta lääkäri sanoi että taisi löytyä syy sekä nopealle painonnousulle että kuukautishäiriölle ja ehkä myös keskenmenolle.
Voi olla että yrittäminen pitää laittaa tauolle, no ei vielä, ennen kuin asia selviää. Mutta nyt oon siis lauantaista lähtien vuotanut ja kipuillut todella paljon.

Korjasin listan päivän:LOL: Olin sitten unohtanut sen vaihtaa kun sitä päivitin... No nt se on korjattu ja pitäisi varmaan vaihtaa uuteen vuoteen uusilla aivoilla... Meillä alkoi uusi vuosi tuskissa, kun kaaduin pihalla ja löin häntäluuni niin ettei meinaa pystyä liikkumaan. Viikonloppuna on reissu edessä eli muutama tunti autossa ja vikonloppu lasten kanssa pulkkamäessä ja kylpylässä. Reissu oli jo luvattu ja varattu ja kyytikin hankittu, niin ei voi perua... Pakko kestää:| Mies on huolissaan kun näkee kuinka sattuu, eikä pysty auttamaan kun on töissä, eikä pääse meidän mukaan "lomalle". Toivotaan että kuitenkin tästä pian toipuu niin pääsee kokeilemaan talletteluja kun pääsen takasin kotiin...

Hyvää uutta vuotta kaikille :) Plussiakin on tullut, hienoa! Osanotot tädin saaneille.

ON: Ovis bongattu su-ma ja se hyödynnetty huolella. Fiiliksiä vei vähän tän päiväinen gynekäynti. Kohtu onneksi tyhjä, kahdet menkat kkm:n jälkeen olleet runsaat ja viimeisissäkin tullut vielä istukan palanen. Nyt vaikuttaisi et ylimääräisiä ei enää ole. Limakalvon paksuus kuitenkin vain 6,5mm, olisi hyvä olla tässä vaiheessa 7-10. Keltarauhanen oikeassa munasarjassa joten munasolu irronnut normaalisti. Kallishan tuo oli, melkein 150e 15min. Tohtori sanoi et kevät nyt ainakin yritystä ennenkö kannattaa uudestaan tulla jos ei tärppää tms. Periaatteessa siis hyviä uutisia, en tiedä sitten miten oli niin pettynyt olo kun lähdin, eihän tuo limakalvokaan nyt ihan olematon ollut. Toiveet liian korkealla tähän kiertoon?

Mahtuuko mukaan? Täällä olisi yksi kkm:n jälkeen uudestaan kuumeileva 3-kymppinen, kolmas lapsi olisi haaveissa. Kkm tuli esille ultrassa pari viikkoa sitten, silloin piti olla rv 12+1, mutta sykettä ei löytynyt ja sikiö vastasi 7+2 :( Lääkkeellisen tyhjennyksen tein tasan kaksi viikoa sitten ja se onnistui ilmeisen hyvin, vaikka olikin kokemuksena karmaiseva, kuin synnytys :( Jälkivuoto loppui pari päivää sitten ja toiveissa olisi raskautua mahd. pian uudestaan. Tuo raskaus tärppäsi jo heti ekasta luomukierrosta minipillereiden jälkeen, samoin kävi edellisen kerran kun olin raskaana 4 vuotta sitten. Nyt ei ole mitään tietoa kiertopäivstä tai ovulaatiosta, kai tässä vaan ekoja luomumenkkoja vaan odotellaan...

Tässä kompaktisti vielä tiedot:
Haaveissa kolmas
Stellini 30 v., KKM 12/12, KP ?/? (28-29 ollut ennen kkm:a)

Keskiviikko 2.1.2013

HAAVEISSA ESIKOINEN

Miramei___24v___KKM 4/12, KEM 9/12_________________KP 17/33-38
zapata___31v__KKM 6/12, KEM 8/12____________________KP 24/24-26
hanja___34v__KM 4/12, KM 8/12______________________KP 33/26-32
rupeltaja___30v___KKM 10/12_________________________KP 15/27-31
*tinakenkätyttö*___24v___KKM 7/11___________________KP 41/27-29
Maame__________30v____km 7/12____________________KP 23/39
Cattibrie___25v__KKM 4/12, KEM 12/12_________________KP 30/28-30
Hanttuliini84_____KM ?/12____________________________KP ?

HAAVEISSA TOINEN

Pippari_____KKM 10/11, KKM 7/12______________________KP ?
alien_1___37v___KKM 10/12__________________________KP 16/28-32
Kenya__KM 5/11,Kesk.kehitysh.vuoksi 10/11,KU 9/12_______KP ?
kanella___KKM 5/08,KKM 3/11,KKM+TM 12/11,TM 10/12____KP 18/28
prinsessat__25v___TM 07/12,KKM 11/12__________________KP 4
Marsilio____31.v__KM 09/12, KM 11/12___________________KP 12/32

HAAVEISSA KOLMAS

Tulkinnanvarainen___KM 4/12__________________________KP 33/30
suhveli__28v__TM 7/11, KM 9/12______________________KP 53/28-30
Miima81____TM 1/06, KM 10/12__________________________KP ?
Marlin____29v___KM 7/12, KU 11/12______________________KP 14/28
Hemu2___32v___KM 11/12______________________________KP 32
Stellini___30 v____KKM 12/12____________________________KP ?/?

HAAVEISSA NELJÄS

Alexa__39v__KM -93 ja -96,TM 6/06,KM 10/12_______________KP 16
nelikko82__30v__KM 01/11,KKM 06/11,KU 10/12___________KP 25/28-30
dyddö_29v_KM 5/05,9/06,1/07,11/09,enkelityttö1/11,KM1/12,9/12__KP 8/30-35

HAAVEISSA VIIDES

Carolina30+____KM 06/09,TM 03/12____________________KP 7/28-30
rakkaudesta äiti__32v___KKM 10/12_____________________KP 4/28

HAAVEISSA KUUDES

mamuska7__39v___viim.KM(ku)9/12_____________________KP 5/33

***Piinailijat***

:heart: :heart:PLUSSANNEET 2012 :heart: :heart:

Tammikuu: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli
Helmikuu: Unelma kolme, Micaela, Johnu, Idylli?
Maaliskuu: Nellielli, Ipna, rontti1, Missa-76, Daizy06, Jenksula
Huhtikuu: mame31, malttamaton, Wandii, tiiru, vaavimasu, meadow, Lynette, Suerte, m1n1
Toukokuu: zoobles, *kenguru*, adora, Aniit, diiselikissa, Pink89, Sirel, Toivotonko
Kesäkuu: Tuuliannaliina, Neiti-81, Sanniz, cannes, mamiksi monelle, kodehu, heidukka, Jiiii, Suikkis, Missa-76
Heinäkuu: kwaidan, Whisky Peat
Elokuu: Naneni, Sussu -72, Hanne_, tiinelli, Mimmiel
Syyskuu: Quu, mumina, Scarleth, P12
Lokakuu: Emppuli83, kultakimpale2, iitu85, Lilleri82, heisu81, Haaveissani, Tanita, piuu, Lapinmaria, Tartsu74, tillukas, Taivaanrannan maalari
Marraskuu: Mosmos, Simpu83
Joulukuu: EVO, KattiKoo, Miwwi, Pintsu, Nöhvi1, lauru

TAUSTALLA/KATEISSA:

kattikati
Sachie
miss bamse
miuku9
Maniokki
Starhope
kokkeli
puskajussi
Mirrimami
MiNalo
pupu75
Naapurin tyttö

Linkki odotuspuolelle siirtyneisiin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2208249-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-talvella-2012-2013-a/

Päivityspyynnöt punaisella kiitos!

rakkaudesta äiti Ihana kuulla, että olet päättänyt ottaa vähän rennommin! :D Se auttaa kummasti aina näissä hommissa! Itsehän tikutin pitkään ovista, vaikka tunnistan sen muutenkin..Testit aina vain vahvisti sen tiedon. Meillä on kahdesti tärpännyt samantien siitä kierrosta, kun olen jättänyt ovistikut käyttämättä. Uskon täysin siihen., että oviksen tikuttaminen vain lisää stressiä ja siten voi vaikeuttaa raskautumista. Tsemppiä yritykseen ja toivotaan, että se tuottaa tulosta mahdollisimman pian! :heart:

Miima81 Kuinka jännittävää! :heart: Varovaiset onnittelut! :flower: Eiköhän kaikki hyvin mee!

mamuska7 Todella harmi, että olet saanut tuollaisia uutisia! :hug: Hormonihäiriöt on aina tympeitä! Et siis tiedä vielä mistä hormonista on kyse? Toivottavasti saat pian enemmän tietoa asiasta ja kumpa yrittämistä ei tarvitsisi tauottaa.

carolina30+ Auts! Varmasti teki kipeää! : / Oon itsekin aikaisempana vuonna kaatunut suoraan persuuksilleni ja kyllä olin kipeä pitkään..nyt on tosi liukkaat kelit kun lauhtui niin ykskaks yllättäen. Toipumista sinne!

alien_1 Onnittelut oviksen bongaamisesta! Ikävää, että ultra herätti ristiriitaisia tunteita..Toiveet on ihan hyvä pitää korkealla! Pysyy mielikin parempana. :)

stellini Pahoittelut keskenmenosta! :hug: Tervetuloa vertaistuen pariin! Täältä saa kyllä hyvin tukea omille ajatuksilleen. Jospa uusi tärppikin kävisi nopsaan ja pääset täältä takaisin odottajien puolelle mahdollisimman pian! :)

Omassa navassa ei mitään uutta...Kait se pian ovisaika olisi, mutta taitaa olla parempi antaa mennä huti. 18.2. on siis laparoskopia eli ainakin 3 kiertoa menee sivu suun. Joka ikinen päivä ajattelen viimeisintä(kin) keskenmenoa ja luen edelleen heinäkuisten pinoa..en jotenkin osaa päästää irti. :ashamed:

Pintsu, Miwwi: kiitos halauksista!

ONNEA PLUSSASTA Miwwi, Nöhvi1, Pintsu ja Miima81 !!! :heart:

Hanttuliini84 ; pahoittelut keskenmenosta mutta "tervetuloa" joukkoon kuitenkin! Tämä on paras paikka vertaistuen saamiseen! Ikävä kokemus sinulla, pitkään kestänyt…. :hug:

Marsilio; tervetuloa myös sinulle ja pahoittelut menetyksistäsi! :hug:

malttamaton; onnittelut vauvan syntymästä! Ihanaa, tällaiset uutiset luovat toivoa… :heart:

carolina30+, sinullakin on ollut joulun aikaan aikalailla vaihteleva tilanne; tsemppiä! Uutta kiertoa kohti! Ja autsis, kaatumisen vuoksi!

rakkaudesta äiti; :hug: Kyllä uskoisin, että jos kohdussa jotain ylimääräistä olisi niin se joko tulisi menkkojen mukana pois tai sitten jos kävisi tylsästi niin aiheuttaisi tulehduksen ja tätä kautta tulehduksen oireet eli kipu, pahanhajuinen vuoto ja kuume.

Hemu2; tsemppiä! On varmasti ärsyttävää, kun asiat pitkittyvät…varsinkin kun se palo uuteen yritykseen on suuri!! Aika nopeasti (?) sinulla verikoe otettiin, itse kävin vasta 5vk KM:n jälkeen HCG-verinäytteen antamassa. Lieneekö tässä(kin) sitten sairaala/lääkäri/paikakkuntakohtaisia eroja…

Eleonoora86; hyvin sinulla kroppa on lähtenyt pelittämään tuulimunan jälkeen!! Toivotaan kovasti, että olisi heti jo tärpännyt…!

Marlin; :hug: Kyllä se keskenmennyt raskaus laskettuine aikoineen ym. tuntuu pahalle vielä pitkään, itse kullakin….

suurperheen mamma; tervetuloa sinullekin ja pahoittelut tapahtuneesta! :hug:

mamuska7; :hug:

lauru; mitä jos hakisit digitestin? Onnea plussasta kuitenkin! Ja olitkin jo kun pidemmälle luin, saanut vahvan viivan. ONNEA! :heart:

Alexa; :hug:

prinsessat; :hug:

alien_1; peukut, toivotaan että tärppää…

stellini; pahoittelut keskenmenosta! Tervetuloa joukkoon kuitenkin.. :hug:

MiNalo, kiitos kun jaksat päivittää! Ja mieli menee matalaksi täälläkin aina välillä…

ON
Ovulaatio (oletetusti) meneillään, ainakin kiertopäivien perusteella ja nyt sitä ollaan kyllä hyödynnetty ja jatketaan edelleen…ei ainakaan yrityksen puutteesta voi itseään syyttää! :D Vatsa on hurjasti turvoksissa ja välillä kipeäkin. Muistelen, että silloin syyskuussa ovulaation aikoihin olisi ollut vastaavanlaista; maha oli kuin ilmapallo RV 30 vaikkei raskaudesta silloin (vielä) ollut tietoakaan.

Lähipiirissä on TODELLA paljon vauva- ja raskausuutisia…osasta olen aidosti ilahtunut ja onnellinen, toisten uutiset tuntuvat jostakin syystä tosi pahalle….vaikkei kenenkään muun raskaus tai vauva edelleenkään ole minulta pois. Ehkä eniten harmittaa sellaiset, joiden LA osuu samalle kohdalle mitä itsellä olisi ollut ilman keskenmenoa.

Joulu herkisti; vajaa viikko ennen joulua alkaneet menkat olivat jotenkin TOSI kova pala….ja sit kaikki joulujutut sai mielen matalaksi. Umpivinoa kuusta koristellessa pääsi itku, ei vinon kuusen vuoksi vaan siksi, että syksyllä olin ajatellut että jos emme raskaudesta vielä isänpäivänä kerro niin jouluna viimeistään… Nyt ei ollut kerrottavaa.

Olen viime päivinä jakanut KM- ja vauvayritysasian kahden ystävän kanssa - toinen kertoi tovi sitten raskausuutisen minulle, esikoisensa täytti juuri vuoden. Toinen taas kertoi omista, vuosien takaisista lapsettomuushoidoistaan ja silloin kokemistaan kahdesta keskenmenosta joista en ollut tiennyt. Tyystin erilaiset tilanteet molemmilla mutta IHANAA tukea sain! Nyt sen huomaa, että aika kun kuluu niin KM ei ahdista tai pyöri mielessä kovinkaan paljoa mutta silti; aina kun siitä kertoo niin tuntuu että se pienikin harmitus pienenee aina hiukkasen… :)

Toiveet korkealla, yritän arkisesti ahertaa ja suunnistaa kuntosalille puolen vuoden löysäilyn jälkeen, ettei ajatukset pyörisi taas loppukierrossa liikaa siinä, mikä KP on menossa ja milloin menkkojen pitäisi alkaa.

Moni "toukokuun toukista" pudonnut on raskautunut uudelleen..ihanaa, antaa toivoa.. :heart:

IHANAA JA PLUSSARIKASTA UUTTA ALKANUTTA VUOTTA MEILLE KAIKILLE!!!

Kiitos tervetulo-toivotuksista!

Olen tässä mietiskellyt, että mikähän ihme mulla on, oikeaan munasarjaan (?) painaa/vihloo vähän väliä. Tämä alkoi jo elokuussa jolloin jätin pillerit pois. Kun kävin alkuraskauden ultrassa, niin mainitsin tästä gynelle joka katsoi ultralla myös munasarjat mutta mitään poikkeavaa ei näkynyt. Välillä vihlonta tuntuu enemmänkin häpyluussa, välillä oikealla ihan alavatsalla. Toivottavasti harmitonta, on kyllä vähän ärsyttävää vaikkei mitenkään kovin kipeää teekään!

Hei te pidempään täällä olleet; osasitteko bongata ovista keskenmenon jälkeen ennen ekoja menkkoja? Entä kuinka pian ne ekat menkat keskenmenon jälkeen tuli?

Onnittelut myös minulta kaikille plussanneille ja plussaonnea kovasti meille kaikille muille täällä oleville!!!

STELLINI, mulla on aina KM:n jälkeen alkanut säännöllisesti kuukautiset. Riippuu paljon kuinka nopeasti hormooni laskee. Mulla ollu sillee hyvä tuuri, että mun kroppa on laskenu hormoonit aina nopeasti. Kertaalleen olen ollut uudelleen raskaana 5 vkoa keskenmenosta jo. Toisinaan ekassa kierrossa ei kait ovista välttämättä tapahdu jos hormoonit on kohollaan.

Ovis on siitä metka mulla, että mä aina tunnen sen kyllä: tai tunnen paria päivää ennen. Tulee selkeät oireet mutta nyt tajunnu vasta että itse ovis tapahtuu vasta pari päivää aina siitä kuin oletan sen tapahtuneen.
Tämä raskaus sai alkunsa suoraan KM:sta (toukokuun 18.pvä sain plussan, mutta vuoto alkoi samana päivänä, eli kemiallinen?tai tosi aikaisessa vaiheessa siis kuitenkin)
tämän jälkeen Oletin kierron olleen normi (mulla lyhyt 24-26 pvää) mutta ultran mukaan kierto oli ollut itseasiassa 30 päivää. Kesäkuussa sitten tuli plussa joka ultrassa todettiin kaksosraskaudeksi :heart:

Viimeksi muokattu:
Eka clomikierto, kp 18 ja johtofolli vain 13mm. Limis 4,8mm. Toivottavasti molemmat kasvaa muutaman päivän ja sitten ovulaatio.
Normisti ovis ollut kp25-32 eli onhan tuo aikaisempi ovis, jos se tapahtuu "jo" kp22.

Minäkin tulisin mielelläni mukaan keskusteluun, jos sopii? Itse juuri keskenmenon "keskellä" eli eilen kävin Kättärillä epäilykset vahvistamassa ja lääkkeet sain tyhjennyksen varmistamiseen. Viikot oli eilen 7+2 menkoista laskettuina. Viikko tätä asiaa ollaan kaiketi ehditty surra, varhaisultrassa näkyi viikon liian pieni alkio ja digikään ei enää noussut viikoissa, joten alkoi piirtymään tajuntaan, ettei toivoa enää juurikaan ole. Viikonloppuna alkoi vuoto ja uudenvuodenaattona sitten kipujen kera. Kyseessä oli mun eka raskaus ja raskaalta tuntuu :( Ollaan miehen kanssa kuitenkin aika optimistisia ja suremisen jälkeen suunnataan katse tulevaa kohden! Toivottavasti tärppäisi mahd pian :) En ajatetellut yksiäkään menkkoja ootella, vaan käydään hommiin kunhan vaan tää vuoto loppuu ;) Lääkäri sanoi että siitä vaan jos siltä tuntuu ja ettei asialle ole mitään estettä.

Essence, 33v, km 1/13, kiertopäivä ?/ 29-34pvä, kiertopäivistä ei luonnollisesti hajua :/ Haaveissa siis ensimmäinen

Minuakin kiinnostaa tuo mitä Stellini kysyi eli kuinka nopeasti menkat teillä alkoivat? Kauan keskenmenon tyhjennysvuoto kesti? Onko kokemusta kuinka nopeasti täällä ihmiset on raskautuneet keskenmenon jälkeen? Googlailin muutamia keskusteluita ja aika moni ilmeisesti tullut aika nopeasti uudelleen raskaaksi ja joillekin lääkärikin oli todennut että km:n jälkeen olisi jotenkin hedelmällisempi?

Hyvää alkanutta kaikille ja toivon plussatuulia meille kaikille :heart:

Viimeksi muokattu:
Essence mulla vuoto kesti 1,5 viikkoa suunnilleen ja kierto venyi 58 mittaiseksi :/ Keskenmeno tapahtui huhtikuussa ja edelleen kuumeillaan. Nyt kuudes kierto keskenmenosta. Keskenmenoon johtanut tärppi tuli niinikään 6. kierto. Yritys aloitettu siis 6/2011

Neiti 81 voi kun mulla kävis samoin... Onnittelut sulle! :)

Essence mulla varsinainen tyhjennys kesti 3 tuntia; Cytotecien laitosta meni 5 tuntia, sitten poksahti lapsivedet, sitten tuhrusi pari tuntia ja sitten tuli jumalaton ponnistamisen tarve ja sitten sitä kamaa tulikin aivan mielettömästi :/ Itse en ollut ollenkaan varautunut siihen että alkaa lapsivesien menolla ja shokki siitä oli melkoinen! Lopulta hulahteli vielä verta ja se oli siinä sitten. Muutamana päivänä tuli vielä vähän hyytymiä mutta muuten jälkivuoto oli melko niukkaa ja kesti reilun viikon. Uskon kuitenkin kaiken tulleen ulos, koska sitä tuli paljon! Raskaustestin tein huvikseni viime pe, haalea plussa tuli. Nyt maanantaina tein uudestaan ja ihan haamu tuli enää. Ens viikolla testaan vielä uudestaan. Nyt tulee sitten jotain limaa, jossa vähän verta mukana, mutta ei kai tää vielä voi ovis olla...?

Miramei onko sulla kierrot ennen km:ää ollut säännölliset? Itsellä juuri tuo pelko että nyt kierrot alkaa venyä... Aiemmin ollut suht säännölliset pillereiden lopettamisen jälkeen, toivottavasti se säilyisi...

Stellini, huh kuulostaa aivan kamalalta! Mulla ei ollu noin dramaattinen, vuotokin aika inhimillistä jo. Toivottavasti loppuu pian!

Kierrosta, mulla on ollu tosiaan tuo 29-34 päivää, tuo 29 päivää saatiin aikaiseksi akupunktiolla eli koko ajan tuntui vain kierrot venyvän kun aloitus heinäkuussa aloitettiin. Eli viimeisin oli 29 päivää ja siitä sen jälkeisestä kierrosta sitten raskauduin.

steliili ja essence mulla meni vedet tunnin päästä, mutta alkio tuli ulos vasta viikon päästä :( sen jälkeen loppu kivut, mutta viikon olin kivuissa ja sairaalassakin neljä yötä. Ei menny "ihan" niin helposti kuin antoivat ymmärtää.
Mulla r-testi näytti positiivista 3-4kk!! Vaikka ultrattiin ehkä neljä kertaa prosessin aikana/jälkeen.

Stellini ja Essence Minulla tyhjenysvuoto/jälkivuoto kesti kummassakin keskenmenossa 5 päivää. Ensimmäiset menkat alkoivat kp32, kummassakin. Nyt viimeisemmän keskenmenon (8/12) jälkeen koko hormoonitoiminta mennyt hieman sekaisin - ovulaatiot bongattu kp14 ja 16 mutta menkat alkaneet kahtena kertana jo kp26.
Ensimmäisen keskenmenon jälkeen (4/12) tein plussatestin heinäkuussa, joka meni kesken elokuun lopulla ja sen keskenmenon jälkeen tein vuoden 2012 viimeisenä päivänä plussatestin.

Hieman on nyt koko ajan pienoinen pelko mukana...keskiviikko aamuna sitten pienoisesti tuli tuhrua paperiin ja pikkuinen paniikki iski samantien. Päässä pyörii ihan koko ajan ajatus että tässäkö tämä raskaus nyt sit oli. Ei auta vaikka oon lukenut että alkuraskauden aikana saattaa esiintyä tuhruvuotoa...keskenmenon pelko on niin vahvana.

Halauksia kaikille jotka ovat kokeneet keskenmenon ja plussatuulia jokaiselle :heart:

En uskalla iloita vielä ja siirtyä odottajien puolelle...ehkä jossain vaiheessa.

Yhteistyössä