**Keskenmenon jälkeen kuumeilevat**Talvella 2012-2013**

miss_piggy mieki katoin ebaysta niitä testejä..tosi edullisia:) en tilannu vielä ku on nuita edellisiä niin monta.

mie oon ollu niin väsy nyt pari pvää että. Eilen nukuin 1, 5 tunnin päikkärit ja silti väsytti ja illalla olin nukahtanu sohvalle ku miehen kanssa elokuvaa katottiin :s Eikä eilen jaksanu juuri mitään tehdäkkään.. ja nytki oon aivan poikki : / Ma-Ti pitäis ne menkat alkaa ja oon jo valmiiks jo allapäin:(
Toiveet aina niin korkeella loppukierrossa ja sit pettyy kuitenkin. Aika pelonsekaiset fiilikset tällähetkellä. . No parempaa päivänjatkoa kaikille! :)
 
Hei kaikille :wave:

Täälläpäin alkaa pikkuhiljaa paistamaan aurinko myös mieleen :) Välillä aloin jo huolestumaan, ja mieskin tuossa kyseli, että onko minulla masennus? Mietin jo johonkin lääkäriin menoa, koska ei ole tapaistani murehtia jatkuvasti ja olla apaattinen. Mutta nyt jotenkin muutaman päivää on alkanut elämä valostumaan, onneksi!

miss_piggy, todella edullisia nuo testit todellakin! Joskus niitä katselin, mutta en uskaltanut tilata, kun ajattelin että toimitus voi venyä niin pitkäksi. Digiovistestejäkin siellä myytiin 20 kpl paketissa, jossa ei ollut sitä laitetta mukana, onhan minullakin niitä mittareita jo kaksi ennestään. Kerro sitten kauan kesti toimitus.

Pömppikselle jaksuhaleja odotteluun :hug:

mamuska7, täällä Jutan dieetin noudattaja. Kuukauden noudattanut nostetuilla kaloreilla (syön 1500 kcal, päivässä). Ihan en uskaltanut kirjaimellisesti alkaa noudattamaan, kun kalorit jäi 1200. Jos ei sitten kierto sekoaisi. Paino tippunut nyt 4 kiloa, johon olen enemmän kuin tyytyväinen :) Liikuntaa en ole juurikaan harrastanut, vain hyötyliikuntaa. Pienissä erissä eteenpäin, tiputettavaa olisi vielä n. 10kg.

Polilaskuja täällä kanssa jo makseltu 3 kpl, ja yksi yksityisen lasku (109€), jossa lääkäri kertoi tämän suru-uutisen. Kallista puuhaa tämä "lapsenteko", ja mukaan vielä kaikki ovistestit ja raskaustestit, nehän tosin ihan vapaaehtoinen valinta.

MiNalo, toivottavasti tärppi käy tämän ovulaation aikana!!

Olen aivan pää pyörällä tästä kierrostani, kun nyt pitäisi olla kp 19 menossa, ja yleensä ovis on ollut kp17-18, mutta tässä kierrossa huvikseni tein ovistestin kp 14, johon tuli vahva viiva ja seuraavana aamuna todella haalea. Meniköhän mun ovis jo? Siinä oli kyllä aijemmin peittoja heiluteltu, joten ei ihan ohi päässyt kuitenkaan. Yleensä vatsaa on koskenut niin paljon, ettei ole voinut huomaamatta ovista, nyt ei mitään :confused: Tosin olen jatkanut tikuttelua joka aamu, ja siihen kyllä edelleen piirtyy huomattava viiva, tosin ei läheskään testiviivan vahvuinen. Joko tämä kierto tulee olemaan lyhyt tai sitten oikea ovishuippu on vasta tulossa, odotellaan mitä tuleman pitää...

Ihan aurinkoista sunnuntaita kaikille :heart:
 
Minulle saa päivittää kp 5/28-35.En saa puhelimella laitettua väriä.Onnea plussanneille ja tsemppiä kaikille sitä tarvitseville.Käyn koneella sitten paremmin lukemassa ja kommentoimassa kunhan saadaan Se huollosta kotiin.
 
Pikkusukka Mulla oli tiputettavaa 8-9 kg (mitkä tuli viime syksynä raskauden ja tupakanlopettamisen seurauksena. Kolme viikkoa dieettiä takana ja reilu 5 kg lähtenyt. Ei puutu enää paljon. Tulevaa viikonloppua odottaen, on tankkauspäivä tiedossa :p
 
  • Tykkää
Reactions: Pikkusukka
***Keskenmenon jälkeen kuumeilevat***

Sunnuntai 3.3.2013

HAAVEISSA ESIKOINEN

Hanttuliini84_____KM 10/12__________________________KP 23/34
Miwwi_____KM 5/12, KM 9/12, KM 1/13_________________KP 13/30-36
Pölö-______KM 1/13________________________________KP 9/?
Equus___27v____KKM 1/13__________________________KP 26/24-31
Taru81_________TM12/12___________________________KP 35/?

HAAVEISSA TOINEN

Kenya__KM 5/11,Kesk.kehitysh.vuoksi 10/11,KU 9/12_______KP ?/?
kanella___KKM 5/08,KKM 3/11,KKM+TM 12/11,TM 10/12____KP 16/28
prinsessat__25v___TM 07/12,KKM 11/12_________________KP 8
MiNalo___28v___KKM 6/11,KKM 3/12,KM 11/12__________KP 12/30-32

HAAVEISSA KOLMAS

Stellini___30 v____KKM 12/12__________________________KP 18/28-29
p.ö.m.p.p.i.s___26v___KM 1/13_________________________KP 27/28
Pikkusukka___35v____KKM 1/13________________________KP 19/?
sydänx3___25v____KKM 1/13__________________________KP ?/?

HAAVEISSA NELJÄS

Alexa__40v__KM -93 ja -96,TM 6/06,KM 10/12_______________KP 16
dyddö_29v_KM 5/05,9/06,1/07,11/09,enkelityttö1/11,KM1/12,9/12__KP 5/28-35

HAAVEISSA VIIDES

carolina30+____KM 06/09,TM 03/12____________________KP 41/28-30

HAAVEISSA KUUDES

mamuska7__39v___viim.KM(ku)9/12______________________KP 7/28

HAAVEISSA SEITSEMÄS

suurperheen mamma___32v___KKM 12/12_________________KP 23/30

***PIINAILIJAT***:popcorn:




:heart: :heart: PLUSSANNEET 2012 :heart: :heart:

Tammikuu: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli
Helmikuu: Unelma kolme, Micaela, Johnu, Idylli?
Maaliskuu: Nellielli, Ipna, rontti1, Missa-76, Daizy06, Jenksula
Huhtikuu: mame31, malttamaton, Wandii, tiiru, vaavimasu, meadow, Lynette, Suerte, m1n1
Toukokuu: zoobles, *kenguru*, adora, Aniit, diiselikissa, Pink89, Sirel, Toivotonko
Kesäkuu: Tuuliannaliina, Neiti-81, Sanniz, cannes, mamiksi monelle, kodehu, heidukka, Jiiii, Suikkis, Missa-76
Heinäkuu: kwaidan, Whisky Peat
Elokuu: Naneni, Sussu -72, Hanne_, tiinelli, Mimmiel
Syyskuu: Quu, mumina, Scarleth, P12
Lokakuu: Emppuli83, kultakimpale2, iitu85, Lilleri82, heisu81, Haaveissani, Tanita, piuu, Lapinmaria, Tartsu74, tillukas, Taivaanrannan maalari
Marraskuu: Mosmos, Simpu83
Joulukuu: EVO, KattiKoo, Pintsu, Nöhvi1, lauru, hanja

:heart: :heart: PLUSSANNEET 2013 :heart: :heart:

Tammikuu: Miima81, suhveli, zapata, rupeltaja, Marsilio, rakkaudesta äiti, Essence
Helmikuu: Marlin, Miramei, Verppu

Linkki odotuspuolelle siirtyneisiin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2244328-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-kevaalla-2013-a/


TAUSTALLA/KATEISSA:

kokkeli
puskajussi
Mirrimami
Naapurin tyttö
Tulkinnanvarainen
nelikko82
Pippari
*tinakenkätyttö*
Hemu2
Miirabel
Bambini
Maame
Alien_1
Miss_Piggy
Eleonoora86
zannukka


Lyhenteitä:
KM = (spontaani) keskenmeno
KKM = keskeytynyt keskenmeno
KU = kohdunulkoinen raskaus
TM = tuulimunaraskaus
KEM = kemiallinen raskaus
KP ?/? = meneillään oleva kiertopäivä/keskimäärin kierron pituus
dpo = Days Past Ovulation (päiviä ovulaation jälkeen), dpo -1 = ovisplussapäivä, dpo 0 = ovulaatiopäivä, dpo 1 = ensimmäinen ovulaation jälkeinen päivä


Päivityspyynnöt punaisella kiitos! :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Minalo: Kiitos, jotenkin tuli parempi mieli kun kerroit että sullakin on ollu tuota vatsan kipeilyä ja millaisena sulla tuo tulehdus ilmeni. Ehkä mulla onkin sitten kaikki ihan hyvin. Noniih, olis kyllä mahtavaa jos sulla ois kierto vähän lyhentyny!!! Helpottaa yrityksessä :)

Equus:: UGh!! Et ole ainut jolla on näppylöitä! Mulle hiusraja tällä hetkellä todella ongelmallinen!!! Ei oo koskaan ollu ees näpyn näppyä, noh ehkä mulla alko hieman myöhäs murkkuikä sitten, pääsinki turhan helpolla silloin. Eiköhän tää tästä lopu, kova peitteleminen hiuksilla yms. ettei kukaan rupee arvaileen mistä vois johtua.

Miss_Piggyn vinkin vuoksi suuntasinkin ebayhin tutkiskeleen.. Sitten googletin ja löytyi tälläinen sivu Halvat ja “halvat” testit | Uusia askeleita Joku on tehnyt jo hyvää taustatutkimusta mistä saa kuinkakin halvalla testejä :)
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Kauanko teillä on muuten menny, että se raskaushormoni on laskenu verestä suht normaalille tasolle? Tein kuitenki eilen illalla huvikseni testin ja kyllä ihan selkeät ja kohtalaisen vahvatkin kaksi viivaa tuli näkyviin. Tosin eihän tuosta lääkkeellisestä oo vasta ku viikko aikaa.
 
miss_piggy Tosta aiheesta on ollu tässä pinossa usein puhetta. Mutta omalla kohdallani sain molemmilla kerroilla lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen negan testiin vasta noin 4 viikon päästä. Se on toki yksilöllistä mutta oon käsittänyt että se voi viedä melko kauan vaikka tyhjennysvuotokin olisi jo loppunut.

Äääh! Mä en nyt olekaan enää yhtään varma et miten tää mun kierto nyt menee..Sen eilisaamun vahvan ovistestiviivan jälkeen viiva on haalistunut. Ja ovisoireet kipuilut ym. on häipyneet. Oisko se sitten niin et tänään on dpo0. Harmittaa en ennen eilisaamua testaillu niin en tiiä oisko se kunnon ovisplussa tullut toissailtana..? No ei voi tietää! Ajattelin ihan varmuuden vuoksi testailla vielä päivittäin et jos se ovis sittenkin on vasta tulossa..Semmonen hassu juttu tässä meneillään olevassa kierrossa muuten on et mun mies täyttää 22.päivä 30 vuotta ja tarkoitus olisi juhlia alkomahoolin kera sitä sitten. Eli toisaalta mua ei nyt haittais hirveästi jos ei tärppää..mut eipä silti, kaikkemme yritetään et saataisiin se plussa! :)
 
Moi kaikille lyhyen hiljaisleon jälkeen! Päivittäin olen käynyt lukemassa mutten ole ehtinyt kommentoimaan eikä omaan oloonkaan kummempia kuulu.

Polimaksuja harmittelin minäkin silloin : / Tokihan on ymmärrättevää että sairaalamaksuja pitää maksaa mutta jotenkin se on vaan ironista että saa keskenmenon ja sitten vielä maksaa siitä...

Ja niin kyllä kuulostaa tutulta tuo ettei tunne oma kroppaansa laisinkaan! Sain taas sen kerran kokea, luulin että ovis olisi ollut jo niinkin aikaisin kuin kp 9 tienoilla jolloin tuli messevät ovislimat ja veristäkin vuotoa hieman. No tänään yksi vessakäynti yllätti kun paperiin jäi aivan kirkas limaklöntti, koskaan ei ole kyllä aiemmin sellaista tullut! Ei ollut sellaista ovislimaa kuin yleensä :O Ja nyt siis kp 18. Heti perään tuli runsaasti valkkaria ja sit ei mitään! Kysynpä vaan taaskin kerran, mitähän tämäkin nyt on? :p Ei ota enää selkoa! Ovistestejä ei ole, mutta enpä ole niillä koskaan ovisplussaa saanutkaan.

miss_piggylle tuosta raskaustestistä, itse sain kp 16 tyhjennyksestä laskettuna pregcheckillä negan, samoin kp 18. Mutta mutta, apteekin testi antoikin haamun vielä viikkoja myöhemmin ja silloin selvisi että kohtuun olikin jäänyt pala istukkaa :/ Eli kokemuksesta suosittelen varmuudeksi sitten testaamaan parilla eri merkillä...

mamuska ja pikkusukka juttailee... Pitäisiköhän mun kokeilla myös! Painoindeksi on normaalissa, tosin ihan ylärajoilla, mutta tämä 4 kg jonka haluaisin pois ei lähde sitten millään!

pömppikselle tsempit odotteluun! Voi kun se plussa sieltä tulisi!

Minalo, sama juttu mulla että olis kekkerit tiedossa kuun puolessa välissä, n kp28 tienoilla. Ihan kiva olisi päästä pitkästä aikaa juhlimaan mutta kyllä mäkin sen plussan mieluummin ottaisin :)

Katselin muuten noista plussanneita, eipä ollut helmikuussa montaa vaikka tammikuuhun verrattuna! Joten eiköhän naiset räjäytetä pankki nyt maaliskuun plussien suhteen!!!!
 
***Keskenmenon jälkeen kuumeilevat***

Maanantai 4.3.2013

HAAVEISSA ESIKOINEN

Hanttuliini84_____KM 10/12__________________________KP 24/34
Miwwi_____KM 5/12, KM 9/12, KM 1/13_________________KP 14/30-36
Pölö-______KM 1/13________________________________KP 10/?
Equus___27v____KKM 1/13__________________________KP 27/24-31
Taru81_________TM12/12___________________________KP 36/?

HAAVEISSA TOINEN

Kenya__KM 5/11,Kesk.kehitysh.vuoksi 10/11,KU 9/12_______KP ?/?
kanella___KKM 5/08,KKM 3/11,KKM+TM 12/11,TM 10/12____KP 17/28
prinsessat__25v___TM 07/12,KKM 11/12_________________KP 9
MiNalo___28v___KKM 6/11,KKM 3/12,KM 11/12__________KP 13/30-32

HAAVEISSA KOLMAS

Stellini___30 v____KKM 12/12__________________________KP 19/28-29
p.ö.m.p.p.i.s___26v___KM 1/13_________________________KP 28/28
Pikkusukka___35v____KKM 1/13________________________KP 20/?
sydänx3___25v____KKM 1/13__________________________KP ?/?

HAAVEISSA NELJÄS

Alexa__40v__KM -93 ja -96,TM 6/06,KM 10/12_______________KP 17
dyddö_29v_KM 5/05,9/06,1/07,11/09,enkelityttö1/11,KM1/12,9/12__KP 6/28-35

HAAVEISSA VIIDES

carolina30+____KM 06/09,TM 03/12____________________KP 42/28-30

HAAVEISSA KUUDES

mamuska7__39v___viim.KM(ku)9/12______________________KP 8/28

HAAVEISSA SEITSEMÄS

suurperheen mamma___32v___KKM 12/12_________________KP 24/30

***PIINAILIJAT***:popcorn:




:heart: :heart: PLUSSANNEET 2012 :heart: :heart:

Tammikuu: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli
Helmikuu: Unelma kolme, Micaela, Johnu, Idylli?
Maaliskuu: Nellielli, Ipna, rontti1, Missa-76, Daizy06, Jenksula
Huhtikuu: mame31, malttamaton, Wandii, tiiru, vaavimasu, meadow, Lynette, Suerte, m1n1
Toukokuu: zoobles, *kenguru*, adora, Aniit, diiselikissa, Pink89, Sirel, Toivotonko
Kesäkuu: Tuuliannaliina, Neiti-81, Sanniz, cannes, mamiksi monelle, kodehu, heidukka, Jiiii, Suikkis, Missa-76
Heinäkuu: kwaidan, Whisky Peat
Elokuu: Naneni, Sussu -72, Hanne_, tiinelli, Mimmiel
Syyskuu: Quu, mumina, Scarleth, P12
Lokakuu: Emppuli83, kultakimpale2, iitu85, Lilleri82, heisu81, Haaveissani, Tanita, piuu, Lapinmaria, Tartsu74, tillukas, Taivaanrannan maalari
Marraskuu: Mosmos, Simpu83
Joulukuu: EVO, KattiKoo, Pintsu, Nöhvi1, lauru, hanja

:heart: :heart: PLUSSANNEET 2013 :heart: :heart:

Tammikuu: Miima81, suhveli, zapata, rupeltaja, Marsilio, rakkaudesta äiti, Essence
Helmikuu: Marlin, Miramei, Verppu

Linkki odotuspuolelle siirtyneisiin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2244328-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-kevaalla-2013-a/


TAUSTALLA/KATEISSA:

kokkeli
puskajussi
Mirrimami
Naapurin tyttö
Tulkinnanvarainen
nelikko82
Pippari
*tinakenkätyttö*
Hemu2
Miirabel
Bambini
Maame
Alien_1
Miss_Piggy
Eleonoora86
zannukka


Lyhenteitä:
KM = (spontaani) keskenmeno
KKM = keskeytynyt keskenmeno
KU = kohdunulkoinen raskaus
TM = tuulimunaraskaus
KEM = kemiallinen raskaus
KP ?/? = meneillään oleva kiertopäivä/keskimäärin kierron pituus
dpo = Days Past Ovulation (päiviä ovulaation jälkeen), dpo -1 = ovisplussapäivä, dpo 0 = ovulaatiopäivä, dpo 1 = ensimmäinen ovulaation jälkeinen päivä


Päivityspyynnöt punaisella kiitos! :wave:
 
Elikkäs jos nyt koittaisin tänne kirjoitella vähän tietoja ja taustaa omasta kuumeilustani.
Ennestään entisestä liitosta on jo 4 lasta, tytöt 15 v. 13 v. ja 8v. ja poika 11v. Nyt siis uuden miehen kanssa yhteistä eloa takana reilu vuosi ja suunnitelmissa iltatähti ja miehelle samalla ensimmäinen lapsi. Ehkäisy jätettiin pois 5/12 ja tärppi kävikin sitten aika pian ja heinäkuun lopussa tein positiivisen testin muutaman päivän ennen menkkojen alkua, koska raskausoireet oli niin selkeät ja kiinnitymisvuotokin tuli josta jo osasin epäillä tärppiä.

Käytiin VU:ssa ja siellä tosiaan oli hyvinkin elinvoimainen kaveri ja juuri oikeassa paikassa sillon tosiaan vastasi rv 6+6 vaikka menkkojen mukaan oli vasta 6+4. LA olisi ollut 5.4.13. NP ultra käytiin rv 11+6 sielläkin hienosti kasvanut kaveri ja kaikin puolin kaikki kunnossa. No pari päivää tuon ultran jälkeen alkoi tuhruttelu jota kesti vajaan viikon, soitin neuvolaan ja sanoivat että katsellaan vielä viikko miten tilanne etenee. Vuotokin tosiaan rauhoittui tuossa hieman jo. No rv 13+4 oli LN ja siellä ei sitten sydänääniä enään kuulunutkaan. Seuraavana päivänä ultraan ja näky oli lohduton, sikiö oli menehtynyt jo aijemmin ja lapsivesikin oli mennyt kokonaan. Eli ilmeisesti siinä tuhruttelun lomassa meni ne lapsivedetkin.
Lähete OYS:iin ja vajaan viikon päästä lääkkeellinen tyhjennys, sikiö syntyi hienosti muutamien tuntien päästä lääkkeiden otosta. Sitten istukka ei irronnutkaan ja sitä koitettiin irroitella käsin mahan päältä ja lisää lääkkeitä laittamalla. Mutta sitten olinkin jo menettänyt niin paljon verta että olikin mentävä kiireellä leikkuriin ja kaaviintaan. Menetin sitten n. 3 litraa verta koko tuon touhun aikana. Sikiö meni patologille mutta mitään syytä keskenmenolle ei selvinnyt. Tosin siihen vaikutti se että sikiö oli jo niin pahasti maseroitunut kun oli ollut ilman lapsivettä tuolla mahassa ja sen verran pitkään kuolleena. Onneksi ihana mies oli koko ajan vierellä ja ootti mua sitten osastolla kun heräämöstä mut sinne kärrättiin.

No tuosta kun selvittiin ja odoteltiin se kuukausi ennenkuin alettiin yrittämään uudestaan niin tärppi kävikin taas hyvinkin pian ja jo 27.1 tein positiivisen testin. Joka näytti että raskaana 2-3. Välissä siis kahdet kuukautiset ja taas tärppi. Saatiin kunnallisen kautta VU tuon edellisen keskenmenon vuoksi ja siellä rv 7+4 asukas vastasikin 6+4 eikä sykettä. Vajaan viikon päästä uusi ultra ja siellä tilanne oli sama ja alkio oli jo mennyt huonomman näköiseksi. Taas lähete OYS:iin ja torstaina tuli aika postissa. Huomenna olisi sitten aika ja lääkkeellinen tyhjennys edessä jälleen, nyt sen saan tehdä kotona kun viikkoja oli nuin vähän. Täytyy vaan toivoa että tuo tyhjennys menisi kaikkien oppikirjojen mukaan eikä tulisi mitään ikävää reissua kaavintaan taas.

Itse olen ollut tämän asian kanssa aika rikki, pakko vaan koittaa porskuttaa eteenpäin ihan vaan lasten takia ja koittaa hoitaa kunnialla tämä arki. Vaikka välillä tuntuu, että voisin vaan hautautua peittojen alle ja nukkua ja murjottaa. Jotenkin tuntuu ettei mieskään tajua kuinka lujille tämä asia mulla ottaa. Se kun vaan tuumas, tästä keskenmenosta että että kun meni niin aikaisilla viikoilla ja niitähän sattuu paljon. Itse näen enemmän kokonaisuuden ja tämä on tosiaan jo toinen keskenmeno peräkkäin ja kaikki aikasemmat raskaudet on sujuneet täysin ongelmitta, eikä tosiaan näitä ennen ole yhtään keskenmenoa taustalla. Ja tuo laittaa mulla kyllä hälytyskellot soimaan.
Kunnalliselta sen ultran jälkeen sain lähetteen verikokeisiin kun pyysin, että katsottais ainakin kilpirauhasarvot, josko niistä löytyisi jokin selitys näille keskenmenoille.
No kävin verikokeissa perjantaina ja samalla tosiaan otettiin sitten pieni verenkuvakin. Arvot oli TSH 0,97 ST4V 12,7. Nuohan nyt on viitearvojen sisällä mutta ilmeisesti tuo ST4V sais olla korkeempi kun raskautta kuitenkin yritetään. Sitten siellä hälytti RDW jonka pitäisi olla alle 15 mulla se oli 19 ja tuo viittaisi punasolujen suureen kokoon. Joka ilmeisesti taas viittaa B12 vitaaminin/foolihapon puutokseen. Tuosta laittelinkin neuvolaan tänään viestiä ja nyt sitten odotellaan mitä sieltä sanotaan. Toki kysyn nuista arvoista huomenna siellä naisten polilla kun menen ne tyhjennyslääkkeet hakemaan.

Sovittiin nyt sitten miehen kans että kunhan saahaan tämä raskaus lopulliseen päätökseen niin sitten aloitetaan molemmat foolihappo"kuuri" joskos sillä saatais minimoitua kolmannen keskenmenon riski. Toki olen nytkin syönyt kummassakin raskaudessa Lady Vitan Mamaa, jossa tuota foolihappoa ja B12 vitamiinia on.

zannukka 36v. KKM 10/12 KKM 2/13 kierrot päivittelen sitten kun saan ne taas rullaamaan.
Toivottavasti tosiaan mahdollisimman pian niin pääsee sitten uuteen yritykseen. Minähän en aijo luovuttaa vaikka sekin on käynyt pariin otteeseen herkällä hetkellä mielessä. Mutta kun pahin itku ja pahamieli on väistynyt niin sitä pystyy ajattelemaan selkeämmin.

Paljon plussatuulia kaikille tänne :)

zannukka
 
Zannukka :hug: Kovasti sulla on vastustanu tämä iltatähden teko :( Onneksi ottavat jo nyt testejä eikä odottele sitä kolmatta km:a sun kohdalla. Sun St4v arvosta jos tietäis mikä sun sairaalan labras on viitearvo niin ois helpompi sanoo kuinka alhaalla se on. Netistä kun katsoin niin Oys:in labran viitearvot on 7,5-21. Empäs oo törmänny koskaan ennen noin suureen viitarajaan.. Mutta jos sulla on ollu kilpirauhasen vajaatoimintaan liittyviä oireita niin niitenkin mukaan lääkitään ihmisiä ku kaikki ei näy nois verikokeis... Itselläni on ollu b-12 vajaus ja jouduin syömään b12 3000 ug(migrogrammaa) per päivä 3 kk. Sen jälkeen b12 oli noussu sopivalle asteelle. Nykyään napsin 1000ug napin joka toinen pvä... Sen halusin nostaa sen vuoksi esille, koska noissa vitamiinipurkeissa on 1-3ug b12:sta. Elin itse otan sitä 1000 kertaisen annoksen.. Sitähän ei voi saada liikaa, vaan se ylimääräinen tulee pissan mukana pois. Itse syön närästyslääkkeitä ja niiden vuoksi ne vissii huonommin imeytyy ruasta. Muuta syytä en ole keksinyt, pari apteekkaria on ollu samaa mieltä kysyttäes, lääkärit ei. Mutta nyt poikkesin aiheesta, piti sanoman et juuri tuota foolihappoa ja b12 kannattaa kyl saada kuntoon ja jos saat sieltä polilta sitten lisäohjeistusta :) Itse olen pistänyt mieheni myös syömään foolihappoa sekä sitä b12:sta kun se tukee foolihapon imeytymistä, foolihapolla on merkitystä siittiöihin, kuulemma myös d-vitamiinilla.. Ilkein asia, niin en oo antanu miehen polttaa, kiltisti on ollu polttamatta, saa vetää sitten suuren sikarin ku plussa pärähtää... Et kyllä niitä miehiäkin voi patistaa ottamaan tälläisiä vitamiinejä, ei ne ainakaan huonoksi ole! Ja oikein paljon tsemppihaleja sulle tyhjennykseen :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Pölö- Näköjään ne niitä testejä ottaa kun vaan pyytää ottamaan. Neuvolasta tosiaan soitteli terkka ja aikoi laittaa nuo mun kilppariarvot lääkärin katsottavaksi, että oliskos aihetta alottaa lääkitystä siihen. Siihen toiseen arvoon ei oikeen sanonut juuta eikä jaata. Aiko huomenna soitella sitten, että mitä lääkäri asiasta on mieltä. Näyttäis tuon T4V:n viitearvot olevan tuossa meijän labrassa 10,2-21. Mitä tuosta oon lukenu niin sen arvonhan pitäs olla kuitenki siellä ylimmässä kolmanneksessa. Mutta jospas se tosiaan lääkäri kattos nuo nyt niin ois sitten viisaampi ja jos sieltä ei apua heru niin sitten täytyy kipasta yksityiselle.

Kattelin tuosta netistä ja ainakin Tohtori Tolosella oli hyvä foolihappo jossa on nuo B-vitamiinit mukana ja foolihappoakin se 800 yksikköä joka on aika monessa maassa se saantisuositus, joskaan ei Suomessa. Tuota nyt aletaan syömään sitten kumpikin. Ite kans oon lukenu, että tuolla foolihapolla on vaikutusta siittiöihin. Ja paljon vaikutusta myös muihin sairauksiin ja siksi mies varmaan siihen niin suostuvainen olikin, ku niillä suvussa on taipumusta sydän- ja verisuonitauteihin ja tuo foolihappo ehkäisee niitä myös :) Mies on vähentäny tupakointia rajusti, joskos tässä sais patisteltua sitä sen verran, että lopettas kokonaan :D

Kiitokset tsempistä, jotenkin niin huojentavaa, että pääsee saattamaan tämän asian päätökseen ja sitten pikkuhiljaa miettimään uutta yritystä :heart:
 
Viimeksi muokattu:
zannukka isot halaukset sinne ja jaksamista :hug:

mulla on itsellä ollut foolihapot ja b vitsut kanssa jo pitkään käytössä. Ja d vitamiineissa on "yliannostus" ollut jo pitkään :)

Mie oon yrittäny tänään ja eilen siivoilla joka kaappeja ja varastoja ja hyvin oonki onnistunu, kirpparille on menossa hienosti tavaraa ja vähän huonekalujaki :D Sais tän ajan kulumaan..huh. Huomenna jos testais (negan kuitenki) aamulla kun pitis menkkojen ehken jo alkaa. Alkaavat tietty tänään kun huomiseen yritän tässä ootella :|
No illalla elokuviin kaverin kanssa saa sen illanki viellä vierähtämään. Miten voikaan mieli heitellä näin pahasti, pelottaa ja ärsyttää jo valmiiks et ne menkat alkaa vaikka kovasti toivonki jos ne nyt jäis jo vaikka pois... ärsyttää elää epätietoudessa... ois jo huominen.
 
Foolihaposta..itse käytin 3v tätä..
Bio-Folin 400

Tulee käytössä edullisemmaksi kuin Tolosen foolihappo.=)
..tätä käytin alkuun itsekin.

2tbl/vrk= 800 mikrogrammaa..paketissa 180tbl..eli 3kk:n annos ja hinta vain 5.70e.

Päivittäinen max. annoshan foolihappovalmistetta, on se 1000 mikrogrammaa.


Itse EN nauti vitamiineja monivitamiinipakkauksista, vaan aina vitamiini, vitamiinina..näin saa max. annokset hyödynnettyä.

Muistakaatte ihunat myös tämä tärkeä D-vitamiini!
..itse nautin 100mikrogrammaa/vrk(se turvallinen, sallittu annos)

Professori lyttää D-vitamiinisuositukset - "annoskokoa pitäisi lisätä" | Yle Uutiset | yle.fi

..eli, D-vitamiinin suositusraja aikuisella Suomessa= max. 50mikrogrammaa..mutta annos 100mikrogrammaa turvallinen.:)

8v poikani käyttää esim. 30 mikrogrammaa/vrk(max. saantisuositus 50mikrogrammaa)
Ajankohtainen D-vitamiini - Itsehoidon artikkelit - Tohtori Tolonen

Lapsi aiemmin sairasti vuodessa(varsinkin talviaikaan)ainakin 2-3xflussan/nuhakuumeen..mutta nyt esim tänä talvena vain kerran ja sekin meni lyhytkestoisena nopeaan ohitse.=)

..ja esim. ylipainoisena, olen itse käyttänyt hieman suurempaa B-12vitam. annostusta, kuin saantisuoistus on.


Tässä vielä: Vitamiinien, Kivennäisaineiden ja Rasvahappojen saantisuositukset.

Ravintoaineet - Ravintoaineopas.fi

Kovin heppoisesti ei vitamiineja popsita,(eikä varsinkaan lapseni)aina tarkoin otan selvää, mitkä olisivat ne turvalliset rajat..ja käytän myös maalaisjärkeä.:)


Vinks!..syöttäkää armaille puolisoillenne Maca-jauhoa tai tabletteja..on oikein hyvä "miekunnon" kohottaja";) ja siittiöiden tuotantoon osallistuva vanha ihme aine.:wave:
SUPERFOODIT

Vuonna 1961 tehdyn tutkimuksen mukaan maca lisäsi hedelmällisyyttä rotilla. Tätä seurasivat tutkimukset hamstereilla, pässeillä, lehmillä ja lopulta ihmisillä (18). Esimerkiksi pässeillä macan todettiin lisäävän siemennesteen laatua ja määrää. Osa vaikutuksesta perustuu varmasti macan korkeaan arginiinipitoisuuteen, jolla on kliinisesti todistettu olevan yhteys spermantuotannon lisääntymiseen. Vuonna 2002 tehdyissä 4 kuukautta kestäneissä ihmiskokeissa todettiin 1.5g-3g annostuksilla macan lisäävän seksuaalista halukkuutta ja sperman laatua aasialaisilla miehillä. Seksuaalinen halukkuus kasvoi 180%, jonka lisäksi suurimmalla osalla tutkimukseen osallistuneista miehistä mm. DHEA-tasot nousivat ja stressi väheni. Näiden tutkimusten (7)(8)(9)(10)(11)(12)(13)(14)(15)(16)(17)(18)(19) valossa maca onkin vakiinnuttanut asemaansa seksuaalista halukkuutta ja lisääntymiskykyä parantavana superyrttinä ympäri maailmaa.

Varsinkin "musta" Maca-jauhe olisi se oikea superi..
Maca-jauhe
Täällä jauheita useita erillaisia..
Maca - Superfoodit


...naista unohtamati - Maca oikein sopiva myös raskautta yrittävälle:
Maca Kapselit | Superfoodit esittelyssä
..mm.hedelmällisyyden lisääjä, tasoittaa kiertoa, sekä kohottaa "libidoa":heart:

Maca kapselit | SUPERRUOKAPUOTI | Luontaisp
Superfoodit : Maca kapselit, 120* 500mg, luomu

Plussatuulosia.
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Oon syönykki noita Tohtori Tolosen FoliB-strong-tabletteja mutta jostain syystä lopetin ku tulin raskaaks ja jatkoin vaan monivitamiineilla. Taidan siis hommata noita taas, ainaki MiniManista mun mielestä täältä päin saa niitä.
 
Mur-mur: Kiitoksia tiedoista! Itsekin syön vitamiini vitamiinilta ja vältän nuota monivitamiinejä.. Mietin että olisko joku b-vitamiini vielä foolin ja b12:sen lisäksi hyvä.. Mutta vaihtoehtoja on monta niin mietin pitäikö sitten b:stä otta tollasta monivitab:tä... Ja pakko sanoa et mut valtas aivan tajuttoman suuri onnellisuuden tunne, kun luin että sulla on 8-vuotias poika! En oo sitä enne huomannu ja oon aina ajatellu sun tekstejä lukies että sä ansaitset lapsia :heart: Et oo varmaan niissä keskusteluissa maininnut joita ite oon lueskellu :)

Tuu P.ö.m.p.p.i.s meillekin siivoomaan :D Joku siivousinto pitäis täski taloudes saada aikaseksi! huoh... Ehkä huomenna?

Piggy kiitti vinkistä, voisinpa käydä itekin vilkasees tuon minimanin tarjonnan mitä tolosia löytyy! Ku mietin päivällä josko tilaisin, mut mulla on ny joku nuukuusaika päällä enkä malta maksaa mistään postimaksuja :D :D

ON: Soittelin tänään kuitenkin tuosta mahakipuilusta, ku perjantaina valvoin melkein koko yön sen takia.. Sain kahen viikon päähän lääkäriajan ja ultraa silloin. Pitää kuulemma mennä päivystykseen jos kovin pahenee kivut. No soiton jälkeen tietenkään en oo tuntenu mitään. Mutta se on mulla yleinen vaiva, hammaskipu loppuu heti ku aika lääkärille on annettu :D Mies oli kovin iloinen asiasta että ultraavat.. Hän sano heti että hyvä, näet sitten että siellä on kaikki hyvin eikä sitä tarvi sitten enää ressatta. Ja näinhän se onkin, kauheeta ressiä on tuosta ollu koko ajan. Ja sekin vielä että siellä suunnalla on joku haava tai jotain kun ny on viikon tullu pyyhittäen haaleasti verta, ei mitään menkkatyylistä vaan niiku haava ois.. Hui ku tuli paljon omaa napaa!!! Mut oon vaan niin iloinen että kahen viikon päästä oon viisaampi! Ehkä siellä sitten näkyy oonko ovuloinu tässä kierrossa :D Aattelin muuten mennä vyöhyketerapiaan heti ens kierron alussa! :) Jos ei siis napsu tästä kierrosta!

muoks* Ukkoni on tota macaa syöny, nyt ei oo varmaan vuoteen syönytkään.. Valitin aina kun on niin kallista, itsekin kyllä söin sitä vaniljajugurtin kans, nam! Pitääpä ostaa kaupasta! Hän syö myös Gojimarjoja.. Ukko tietää näistä itse asias enempi kuin minä, joten siinä suhtees pääsen helpolla, että hän on tässä 100% mukana ja on hoitanu itseään.. Ja mä se oon vaan vinkunu kui kalliita sen tuotteet on :D
 
Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Pölö-;28146945:
Mur-mur: Kiitoksia tiedoista! Itsekin syön vitamiini vitamiinilta ja vältän nuota monivitamiinejä.. Mietin että olisko joku b-vitamiini vielä foolin ja b12:sen lisäksi hyvä.. Mutta vaihtoehtoja on monta niin mietin pitäikö sitten b:stä otta tollasta monivitab:tä... Ja pakko sanoa et mut valtas aivan tajuttoman suuri onnellisuuden tunne, kun luin että sulla on 8-vuotias poika! En oo sitä enne huomannu ja oon aina ajatellu sun tekstejä lukies että sä ansaitset lapsia :heart: Et oo varmaan niissä keskusteluissa maininnut joita ite oon lueskellu :)

Tuu P.ö.m.p.p.i.s meillekin siivoomaan :D Joku siivousinto pitäis täski taloudes saada aikaseksi! huoh... Ehkä huomenna?

Piggy kiitti vinkistä, voisinpa käydä itekin vilkasees tuon minimanin tarjonnan mitä tolosia löytyy! Ku mietin päivällä josko tilaisin, mut mulla on ny joku nuukuusaika päällä enkä malta maksaa mistään postimaksuja :D :D

ON: Soittelin tänään kuitenkin tuosta mahakipuilusta, ku perjantaina valvoin melkein koko yön sen takia.. Sain kahen viikon päähän lääkäriajan ja ultraa silloin. Pitää kuulemma mennä päivystykseen jos kovin pahenee kivut. No soiton jälkeen tietenkään en oo tuntenu mitään. Mutta se on mulla yleinen vaiva, hammaskipu loppuu heti ku aika lääkärille on annettu :D Mies oli kovin iloinen asiasta että ultraavat.. Hän sano heti että hyvä, näet sitten että siellä on kaikki hyvin eikä sitä tarvi sitten enää ressatta. Ja näinhän se onkin, kauheeta ressiä on tuosta ollu koko ajan. Ja sekin vielä että siellä suunnalla on joku haava tai jotain kun ny on viikon tullu pyyhittäen haaleasti verta, ei mitään menkkatyylistä vaan niiku haava ois.. Hui ku tuli paljon omaa napaa!!! Mut oon vaan niin iloinen että kahen viikon päästä oon viisaampi! Ehkä siellä sitten näkyy oonko ovuloinu tässä kierrossa :D Aattelin muuten mennä vyöhyketerapiaan heti ens kierron alussa! :) Jos ei siis napsu tästä kierrosta!

muoks* Ukkoni on tota macaa syöny, nyt ei oo varmaan vuoteen syönytkään.. Valitin aina kun on niin kallista, itsekin kyllä söin sitä vaniljajugurtin kans, nam! Pitääpä ostaa kaupasta! Hän syö myös Gojimarjoja.. Ukko tietää näistä itse asias enempi kuin minä, joten siinä suhtees pääsen helpolla, että hän on tässä 100% mukana ja on hoitanu itseään.. Ja mä se oon vaan vinkunu kui kalliita sen tuotteet on :D
Pölö- onhan miulla 2 niin rakasta poikasta 8v ja 26v:heart::)

Miulla käytössä B-vitskuista tämä:
Vitatabs Mega B 350 tabl. - 11,00EUR - Verkkoapteekki.fi

Siinä kaikki B-ryhmän vitskut ja lisänä vielä hieman Foopihappoa ja Biotiniä.=)

Onhan noilla "pillereillä" hintaa..kannattaa kuitenkin paljon googletella ja etsiä halvin siitä hyväksi todetusta merkistä - itse ostan kaikki netistä.(myös postituskuluja vertailen)

Kyllä uskon itselläni apuja olleen parempaan oloiseen ja tärppiinhin..eivät vain kestäneet enää näin vanhalla mammalla kyydissä pienen pienet alut..
 
Täällä kanssa vitamiinien suurkuluttaja :wave: Otan aamuisin kalsiumia, d-vitamiinia, foolihappoa, b12-vitamiinia, kalaöljyä, välillä e-vitamiinia (en ole osannut päättää onko hyväksi enään silloin jos raskautuu??). Ja kaikkia tabuja erikseen, monelta olen kuullut että monivitamiineissa on kaikkea niin vähän, ettei juurikaan tehoa. Syön kyllä ihan monipuolisesti, mutta olen yrittänyt kanssa katsoa ettei menisi yli saantisuositusten.
Kiitos *mur-mur* maca-jauhe-kapseli vinkistä, se voisikin olla hyvä lisä ;)
 
Mur-mur Mulla mies kans käyttää tuota macaa, käyttäny jo pitemmän aikaa ja ihan jauheena sitä ottaa, sekottaa sen kaakaoon niin ei kuulemma maistu etes pahalle :)
Tuota macaa ainakin Luontaistuntijoilla on myynnissä semmosena missä on kaikki macajuuren värit samassa jauheessa sopivassa suhteessa.
 
miss_piggy
Sain just netissä aikaistettua mun varaamaani aikaa sille yksityislääkärille, eli nyt ois aika varattuna parin viikon päähän, 18.3. Halusin aikaistaa, ku mulla polttelee nuo terolutitki kaapissa, että josko se kirjottais mulle niitä clomeja, tai keskustellaan nyt ainaki mitä mieltä on asiasta.

Tuli postista nyt sitten haettua ennen km:ää tilattu mahatuubi ja äitiyspaita...Onneks nuo kumpiki on sellasia että voi käyttää vaikkei edes olis raskaanakaan..
 
Noniin nyt on testattu, nega :ashamed: Tänään ois pitäny menkat alkaa, mut voihan ne olla et menee vielä muutama päivä. Oireista jälellä hillitön väsy ja tissit on vähän hellänä. Eilisestä illasta alkaen oon ollu ihan varma et nyt alko menkat, mut ei vielä. Yritän olla huomisen testaamatta ja testaan sitten torstaina jos ei siihen mennessä menkat ala. Joo siis tänään on miun kännykän kalenterin mukaan siis kiertopäivä 30, ja on näköjään yhen kerran viime vuoden puolella alkanu menkat kp33 et odotellaan vaan... ei se auta kun jatkaa siivoilua ja touhuilua :)

pölö se on pakko käyttää nää lomat ja vapaat 4 hengen taloudessa kaappien ja muitten järjestelyyyn ja siivoukseen. Mut ei siinä mie siivoon ja järjestelen ihan mielelläni =) Jos jaksais alottaa vielä yläkerran vessassa kahen seinän maalauksen.
 

Yhteistyössä