**Keskenmenon jälkeen kuumeilevat**Talvella 2012-2013**

Voimia tyhjennykseen zannukka ja kenguru, toivottavasti kaikki sujuu niin hyvin ja kivuttomasti kuin mahdollista.... Ikäväähän tuo on joka tapauksessa :(

Stellinille varovaiset onnittelut, hurjaa!! Toivottavasti viiva siitä vahvistuu, pidän peukkuja!

Pömppikselle voimia ja jäitä hattuun, odottaminen on niin syvältä... Toivon että odotus palkitaan parhaalla mahdollisella tavalla ;)

Equus, kiitos kun lisäsit minut listaan. Toivottavasti sullakin pääsis oma kierto käyntiin piakkoin, itseltä ainakin tuntui niin ärsyttävältä olla siinä "limbotilassa" kun ei omasta kierrosta ollut vielä hajuakaan... Odottavan aika on pitkä.

Itsellä kuukautiset ovat näköjään jo loppusuoralla, eivät olleet niin pahat kuin aluksi pelkäsin, vaikka runsaammat ja kivuliaammat kuin yleensä. Tästä se sitten lähtee, hui... Ei olla vielä miehen kanssa ihan päätetty, miten tehdään tämän kierron kanssa, että ehkäistäänkö vaikka ei. Jälkitarkastus kun on vasta kolmen viikon kuluttua... Mutta ainakin kroppa nyt toimii, näköjään. Olen yrittänyt pitää kropasta nyt hyvää huolta, kun ollut aika kovilla, eli olen syönyt mahdollisimman terveellisesti (ja pientä herkkuttelua unohtamatta) ja liikkunut sen minkä jaksaa niin että ainakin fyysisesti olisi vahva olo vaikkei henkisesti olekaan. Lisäksi olen rautaa syönyt kun hemoglobiini tippui niin alhaiseksi ja monivitamiinia olen myös ottanut. Ja maitohappobakteeria kun vatsa menee tuosta raudata sekaisin, ei siitä ainakaan haittaa ole :)

Voimia kaikille ja plussia toivotellen!

Miirabell

Viimeksi muokattu:
Miirabell Hyvä, että sielä rupeaa kaikki olemaan hyvin. :) Itse mietin kans silloin ensimmäisen keskenmenon jälkeen rupeaisiko yrittämään heti keskenmenon jälkeen, me tosiaan jätettiin ainakin yksi kierto välistä, vaikka monet sanookin, että ei raskaudu jos kroppa ei ole valmis, mutta mun mielestä on ainakin varmaa ja turvallisempaa odottaa ainakin yksi kokonainen kierto, koska siitä tosiaan voi olla haittaa tulevaan raskauteen. :) Mä oon kanssa ruvennut syömään rautaa, vaikka ei hemoglobiinin kanssa oo mitään ongelmaa ollu, ja vatsa tosiaan menee tuosta raudasta ihan sekaisin, eli vissiin ihan normaalia :D

Miwwi: juu, ihan normaalia on että vatsa menee siitä raudasta sekaisin :) raskauksissa mulla mennyt siitä vatsa ihan kovaksi, tällä hetkellä taas toisin päin....
Kyllä meillekin olis varmaan fiksuinta odottaa vielä tämä yksi kierto, varsinkin kun edelliset raskaudet alkaneet heti ekasta kierrosta kun ehkäisyn jättänyt pois. Katsotaan nyt, miten hermot kestää ;)

Miirabell Mä kans en kestä tätä odottamista, en tosiaan oo edes sillä tokalla kierrolla plussannut keskenmenon jälkeen, mutta tää ensimmäinen kierto keskenmenon jälkeen tosiaan mennään ehkäisyn kanssa ja kokeillaan sitten tulevassa kierrossa tärppääkö. Mut tää odottaminen on niin tuskallista...

muoks. Tänään kp 16 ja edelleenkään ovistuntemuksia, mennäänköhän taas sinne kp 22 paikkeille.. huoh.

Viimeksi muokattu:
Paljon voimia uusille ja jo aiemmin täällä olleille:hug:
Itsellä alkaa olemaan sellainen tunne että ne oli sittenkin menkat, vaikka kestikin vain sen 2 päivää. eilen tein ihan huvikseni pc:n ovis testin ja tuli niin vahva viiva että oli tehtävä toinenkin ja sama juttu. Tänä aamuna tein kanssa ja hiukan vahvempi viiva tuli ja sitten alkoikin sellaiset jomottelut oikealla ja alamahalla että pakko olla KUNNON ovis :heart: Ja kyllä sitä nyt on ollut su,eilen ja tänä aamunakin aktiivista ja spontaania seksiä ettei voi sitten ainakaan olla siitä kiinni... Eli en muuta kiertopäiviä kun en niitä jaksa nyt laskea...tai sitten ne on kp 14 jos yhtäkkiä nyt muistelisin.. ja eikö se sitten ole jos eilen oli vahva ovis+ niin tänään dpo 0 ? eli huomenna olisi dpo 1? Jos noin niin voin sitten alkaa piinailla sitä seuraavaa testaamista ja en mieti muuta vaihtoehtoa. No se lääkäri on onneksi sitten 27.pvä eli saa sitten jotain kerrottavaa lisää (onko sitten hyvää vai huonoa, en vielä arvaile, aika näyttää)

• Tykkää
Reactions: Taike80
Monella täällä tosiaan tyhjennys meneillään tai juuri läpikäyty, voimia siihen :hug:

Carolina30+, hyvä että ovis hyödynnetty! :)

Miwwi, en saanut siitä haamuviivasta kuvaa... Piti purkaa testi osiin jotta varmistuin ettei kuvittelemani viiva ole mikään heijastus testipuikon ikkunasta, mutta kyllä siellä tosiaan haalea viiva oli... Eli ylihuomenna pitäisi olla jo vahvistunut?

Enkä tosiaan tiedä varmaksi mikä dpi nyt on, kp22 ainakin on varma. Tuskasta odotusta, toisaalta toivon tietenkin että se olisi plussa, toisaalta en usko siihen yhtään.

Tätä keskustelua seurannut jonkin verran taustalla, ja ajattelin liittyä joukkoonne.
Jotain tekstejä kun olen lukenut, niin on ihan kun omia ajatuksiani lukisin.
Paljon voimia ja jaksamista toivon teille kaikille. :)

Minun tilanteeni on että meillä yksi lapsi ennestään, ja toista lähdettiin yrittämään ja ekassa ultrassa rv9+4 todettiin että sikiö menehtynyt rv8+4 eli viikkoa aiemmin.
Syytä ei tiedetä eikä edes lähdetty tutkimaan.
Sain Sytotecit ja lähetettiin kotiin tyhjentämään.
Tyhjenny epäonnistui ja tehtiin kaavinta.
Ensimmäisen menkat kaavinnasta tuli n.kuukauden päästä.

Kovasti olisi pikkuinen haaveissa, mutta saa nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

miss_piggy
Mulle muuten polilla se lääkäri sanoi kun kysyin silloin kun km todettiin että miten voi aloittaa uuden yrityksen, että yhdet kuukautiset olisi hyvä odottaa, mutta "ei tässä nyt pakko ole mitään ehkäisyä ruveta käyttämään". Eikä kyllä meinatakaan käyttää. Ensiksikin olen kumille allerginen joten kortsut ei tuu kyseeseen, ja pillereiden kans en ala värkkäämään. Ei tässä nyt ihan vielä näinä päivinä voi kyllä alkaa pupuilemaan, en halua ennen ku tuo tuhrukin on kokonaan loppu.

Lexie :hug:

Tämän illan on saanu juosta vessassa koko ajan ja sit alko tässä illalla koskee tosi oudolla tavalla mahaan. Alapäästä tuonne napaan ihan ku ois naru vedetty tiukalle... :x ja muutenki yök olo... No ostettiin ihan sellainen apteekin testi huomisaamuks niin kokeillaan mitä se sanoo. Mutta miun tuurilla ne menkat alkaa ennen ku pääsen edes testaamaan :kieh:

Pahoittelut sulle Lexie :hug:

Pömppis, mullakin on apteekin testi odottamassa huomisaamua :D Tosin päätin testata vasta ylihuomenna, mutta ei tule onnistumaan näillä hermoilla... vaikka tuskin siinä mitään näkyy kum tämän päivän haamu tuli herkällä testillä eikä tuo apteekin testi ole kai erityisen herkkä?

kiitos tsempeistä :flower: ja tosiaan zannukka, todella samoilla mennään - olisi ihana nähdä taasen jossain raskauspinossa, ihan kohtsillään!

Minullekin sairaalan lääkäri sanoi, että 1) keskenmeno ei johdu mistään, mitä itse olisin tehnyt, kaikenlaisen itsesyyttelyn voin jättää kokonaan pois 2) ei vaikuta raskaaksi tulemiseen mitenkään huonontavasti 3) voi aloittaa uuden yrittämisen heti kuukautisten jälkeen, ja vaikka tärppäisi jo ennen niitä, ei sekään vaikuta uuteen raskauteen mitenkään heikentävästi. (Oli aika ihana tapaus :flower:, kun miettii, mitä olisi voinut olla... Lueskelin noita pahimpia kommentteja keskenmenoon ja osa oli aika :mad:)

Täällä siis vuodetaan ihan kohtalaisesti, välillä tulee enemmän ja välillä vähemmän, myös kipuja. Eli vähän niin kuin aaltoillen, kuten kirjoititte. Vuotohan alkoi jo ennen lääkkeitä, mutta se kohdunsuuta valmistellut lääke vaikutti niin, että vuoto (ja kivut) lisääntyivät jo silloin selkeästi. Mutta ei ole tullut ollenkaan tuollaisia vuoto"syöksyjä" enkä ole huomannut mitään raskausmateriaalia, pitäisikö olla huolissaan vai riittääkö, että tulee verta ulos? :|

*muoks* unohtui, kun tuo tyttö pyöri tässä samalla. Eilen muutamaan otteeseen, kun tunsin, että kohdussa on tulossa isompi supistus, puristin itse mukana, ponnistin vähän samalla tavoin kuin synnytyksessä. Ajattelin, ett se olisi hyvä keino saada kohtu tyhjenemään nopeammin ja tehokkaammin. Oletteko muut tehneet mitään vastaavaa? Oli toisaalta vähän friikki olo, mutta toisaalta ajattelin, että synnytyshän tämäkin tavallaan on..? : /

Luottavaisin mielin täällä mennään, nyt vuodetaan tämä vuoto pois, kohtu tyhjäksi ja sitten elimistö normaaliin olotilaan. Oli lohdullista lukea jostain täältä, että elimistö olisi päättyneen raskauden vuoksi jotenkin vielä virittyneempi raskautumaan ja siten keskenmenon jälkeen raskautuminen olisi helpompaa kuin tavallisesti. Ehkä itsepetosta mutta lohdullista sellaista :)

Ihanaa pakkaspäivää kaikille!:hug:

Viimeksi muokattu:
_Kenguru_ Mulle taas sanottiin, että siitä voi olla haittaa tulevaan raskauteen jos ei odota uutta kiertoa.. :) aika kumma kun kaikille lääkäri sanoo ihan eriä. :) Mutta mä en ainakaan ottais mitään riskiä, aina se on parempi että menee sillä "turvallisemmalla" tavalla, mitä on kuullut. :)

Kiitos tsempeistä kaikille :hug:
Mulla oli jotenki niin kökkö lääkäri että alako oikeen ärsyttään ja tuntu, että ihan sama mitä se sanoo niin menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Se oli jotenki niin kylmän olonen naikkonen :mad:
Se kätilö sitten joka nuo lääkkeet anto ja ohjeisti niin oli tosi mukava, se olikin sama kun sillon lokakuussa joka anto mulle sen Mifegynen ennen seuaavan päivän osastolle menoa. Sano vaan sitten että olis hyvä oottaa ne yhet kuukautiset että ois helpompi määrittää sitten laskettuaika jos sattuukin tärppäämään heti.

Täällä on nyt Cytotecit laitettu ja särkylääkkeitä popsittu aamupalaksi, nyt vaan ootellaan sitten.

zannukka

miss_piggy
_Kenguru_: Se raskausmateriaalin ulostulo riippuu varmaan myös siitä, että kuinka pitkällä se raskaus oli. Ja joskushan joudutaan tosiaan tekemään se kaavinta, jos ei tuu kaikki ulos...
Mulla tuli silloin heti kun ne Cytotecit alkoi vaikuttamaan, semmonen kauhee kudosköntsä vessanpönttöön, tunsin oikein kun jotain tuli ulos...Ja parin tunnin päästä taas ja samalla kerralla verta valui pönttöön ihan valumalla.. Eli mulla kyllä nuo supistukset työnsi ulos myös sitä kudosmateriaalia. Ja vielä parin päivän päästä tuosta kesken koulupäivän oli pakko mennä vessaan kun tuntui että jotain tulee vieläkin ulos, ja just kerkesin pöntölle, niin sieltä valahti ulos taas joku verinen kudosmöykky :(

Oli kyllä elämäni ällöttävin ja kivuliain kokemus. En halua enää koskaan kokea tuollaista.

Zannukka, tsemppiä tähän päivään. Ne kivut voi olla aika kovat, mutta mulla helpotti tosiaan heti kun kohtu tyhjeni ekan kerran...

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Heippa. En edes muista olenko jo tänne ilmoittautunut,. joten tiedot varuiks:
toiveissa toinen, keskenmeno tammikuu 2011, kaavinta helmikuu, siitä laskien yk 13 taitaa olla menossa jo :(, kp 26-29, nyt menossa ehkä jokun 15 tai 16 päivä. Olen nyt 4 viikkoa ollut ilman tupakkaa kun ajattelin että jospa auttaisi raskautumaan, vitamiineja aamuisin, lasi tai 2 greippimehua. Ruokavaliokin vaihtui 4 päiväää sitten kun ihmeettelin miten voi olla vatsa niin pömpöllä. jos en paremmin tietäisi oisin luulla olevani raskaana joten ehkä se rukavalion vaihto voi auttaa huonoon turvonneeseen oloon. Nyt tässä sitten olen koittanut pitää toivoa yllä etsimällä mieleisiä äitiysvaatteita,, alkaa syömään mieltä tämä epätoivon saapuminen. Peitto heilunut vkl 3 päivänä peräkkäin, puoltuntia takapuoli ylhäällä jälkeen, kerran viiniä nautittiin kun sanottiin sen auttavan myös(?) raskautumaan jollakin tavalla.. Oisko jotain vielä mitä voisi kokeilla?? Tuntuu oikeasti tosi vakaasti nyt siltä että tämä alkaa vaikuttamaan mun mielenterveyteen pian masentavasti ja se ei auta raskautumaan todellakaan. Kk on säännölliset ja normaali määräset, ovulaation tunnen kovana kipuna, aina vasemmalla puolella kipein mutta nyt oli oikea puoli ja heräsin siihen yöllä. kesti vain sen yön ja vähäistä kipuilua sitten päivän pari. mistä tuo voi johtua? huoks,. kiitos jos joku lukee ja haluaa kommentoida. pidetään lippukorkealla.:flower:

tarkennusta : sikiö tai sen alku todettiin kuolleeksi viikolla 9, ja 2 päivää jälkeen oli lääkkeellinen tyhjennys. kk myöhemmin raskausarvot eivät olleet laskeneet , ultrassa todettiin raskausainesta todella paljon vaikka vuosin kuin seula tyhjennyksen aikaan joten pikainen kaavinta suoritettiin 3 päivää ultraamisesta. Siitä lähtien on kk ollut säännölliset edelleen ja normaalit kuten aikaisemminkin. Raskautta yritettiin ennen km 9kk, ja tärrppäsi vasta kaikkien mahdollisten temppujen ja kokeilujen aikaa taktiikalla joka toinen päivä. Minusta joka päivä heiluttelu on turhaa koska siittiöt elää pidempään kuin päivän, raskautua voi mihin aikaan kierrosta vain, joten olen itselleni sopivan taktiikan valinnut jotta hommat pysyy mielekkäänä. Tosin viimepäivät on olleet tavallisesta poikeavat mielentilojen ja halujen kohdalla.

Viimeksi muokattu:
Taike80 Tervetuloa tänne, vaikka ketään haluaisi toivottaa tervetulleeksi tänne. Itse en oikeen osaa auttaa tuossa raskautumisessa, kun itesellä ei sitä ongelmaa ole. : / mutta tosiaan jos ei mitkään konstit auta ja stressinkin on yrittänyt jättää pois niin sitten varmaan yksi vaihtoehto on jotku lääkkeet tai hoito jotka voisi auttaa. Ja ymmärrän tuon masentumisen pelon, koska itsellä se on myös ollut tässä ihan lähettyvillä. Semmoista vielä kysyisin, että onko teillä miehen kanssa ennestään lapsi?

kenguru, mulla tuo tyhjennys sujui kuin synnytys, tavAraa tuli TOSI paljon ulos, kudosmateriaalia ihan mielettömästi ja sitten verta ihan hulahdellen. Ja siitäkin huolimatta jouduin kaavintaan vielä viikkojen kuluttua kun pala istukkaa oli jäänyt kohtuun. En halua pelotella ja yksilöllisestihän nämä kai etenee, mutta itse olisin polille yhteydessä jos tuntuu ettei tavaraa tule tarpeeksi ulos…

Zannukka, voimia tyhjennykseen!

Taike, tervetuloa tänne ja toivotaan nyt pikaista raskautumista sulle!

Pömppis, mitä apteekin testi näytti..?

ON: Apteekin testillä aamusta nega. Supermegahimotestailijana ostin marketin tyhjäksi preg-checkin testeistä (no en ihan tyhjäksi :D) ja testasin semmoisellakin ja haalea haamu tuli, sa-manlainen kuin sillä eilisellä herkällä testillä. Joten odotellaan! Jotenkin olo ei nyt ole yhtään stressaantunut tai ärsyyntynyt tämän testailun suhteen, mieli on ihan rauhallinen, vahvistui se viiva siitä sitten tai ei!

Miwwi: mä jotenkin uskon siihen, ettei raskaudu, ellei keho ole siihen valmis... En tiedä sitten onko siinä mitään perää, luulen että se on semmoinen asia josta ei ole mitään faktaa. Tärkeintä on mielestäni, että tekee niin kuin itsestä tuntuu oikein :) mutta odottaminen on p:stä... Päivät tuntuvat niin pitkiltä.

Yrittämisestä keskenmenon jälkeen: tuntuu että kaikilla lääkäreillä on oma mielipiteensä siitä, milloin voi taas yrittää, että pitääkö odottaa yhdet kuukautiset vai ei... Mua lähinnä mietityttää se, kun meidän tapauksessa tutkittiin mm kaikki virustulehdukset ja muut kun oli myöhäinen keskenmeno joka siis on aika epätavallinen, rv 17+ oli jo menossa kun todettiin. Ja sikiö meni myös patologin tutkimuksiin. Että jos löytyisi joku syy, joka voisi vaikuttaa myös seuraavaan raskauteen niin ei olis kiva olla jo jälkitarkastuksessa raskaana... Mutta epätodennäköistä on, että syy löydetään, jää usein näissä tapauksissa mysteeriksi. Tekis mieli jo lähteä yritykseen kun tuntuu että keho palautunut tosi hyvin ja kaikki meni hienosti kaavinnan jälkeen... Mutta, mutta, ajatukset nyt pyörii päässä ja mieli muuttuu koko ajan.

Mukavaa Lexie ja Taike80 kun uskallatte liittyä keskusteluun, vaikka ikääväähän se on että tähän pinoon kuulutte! Pahoittelut siis keskenmenosta ja toivotaan teille pikaisia plussauutisia :)

Täällä kuukautiset nyt totaalisen loppu, jes. Tilalle saapuikin sitten täysrekallinen räkätautia ja lisäksi valvoin lähes kolme tuntia viime yönä kun ajatukset pyörivät päässä... Oli aika masis fiilis loppujen lopuksi, onneksi sain sitten unen päästä kiinni ja aamulla oli mieli hieman valoisampi. Ja ulkona aurinkokin paistaa :)

Tsempitykset taas kaikille, oli sitten kyse tyhjennyksestä tai piinailusta tai peittojen heilutuksesta :)

Miirabell

Miwwi miehellä 3 ennestään ja mulla yksi,. yhteistä siis ei ,. eka yhteinen yritys siis meni kesken .
Stellini kiitos. :) Mä olen alkanut keräillä tosiaan äippävaatteita,, joitakin housuja jo on,. paitoja ei,. haaveena on monta lasta joten tulee ne käyttöön kunhan tästä alkuun päästäisiin,..

Sain eilen miehen kotiin reissuhommista ja nyt en päästä sitä lähteen ennen kuin on tärpännyt. Köytän sängyntolppaan kiinni jos meinaa kaivaa matkalaukkuja esille ;)
Eilen tikutin ovistestillä ja tuli tosi haalea viiva eli ei vielä ovista, mutta kun haalea viiva tuli niin mitä luulette oisko oovis tulossa lähipäivinä? Vai voiko näyttää haaleaa viivaa vaikka ovis ei ois lähelläkään? Pitäisö tänään testata, huomenna, ylihuomenna? Eilen peitto heilui kovasti, kun ei voinut pitää näppejä erossa miehestä, oli niin ihana saada hänet kotiin, mutta vauvan tekoon siitä ei nyt sit ollut hyötyä :D

Olen ollut Jutan dieetillä kohta neljä viikko ja tajusin yks päivä että olen ketoositilassa, ei ollut yhtään hyvä olotila. Piti vähän löysätä dieettiä ja olo parantui. Mitenkähän voikohan toi ketoositila vaikuttaa kuukautiskiertoon?

• Tykkää
stellini Negahan se, ei mikääny llätys sinällään... Käsin tänään verikokeessa josta katotaan se raskaus. Saapahan sitten mielenrauhan kun kuulee sieltä että en ole raskaana. Sit loppuu tää yritys ja vehtaaminen. Tuntuu tällä hetkellä että miten paljon p***aa ihmisen elämään voi tulla. Muistan lapsuudesta asti miten mikään asia ei ole omalla kohdallani mennyt niinkuin strömsössä.. kokenut olen vaikka mitä maan ja taivaan väliltä ja ei niin mukavia juttuja. TUntuu vaan että mitäpä sitä enää masentumaan joka kk, jättää tän yrittämisen kokonaan ja jos se sieltä joskus vaikka matkaan tarttuisi... masentaa tänään ja paljon... :(

pömppis Tsemppiä nyt hei,.:flower: ymmärrän todellakin tuo tunteen,. kun tuntuu että aivan sama se,.. mut eihän se o aivan sama? Mull sama systeemi oli 3 kk,. en tehnyt testejä, osottelin vain et tuleeko täti vai ei,. ja jos, niin ei tehty siitä suurta numeroa.. Pidän peukkuja sulle ja ilosta mieltä sinne arkeen :)

Nopeesti tulla töissä kahvitauolla kirjottamaan...

Jaksuja kaikille uusille, jotka tänne on tullu, useampi parin päivän aikana :hug: Paljon voimia tyhjennykseen ja koittakaa hemmotella itseänne!

Taike80: Teillä on ollut pitkään yrittämistä km:n jälkeen. Vuoden yrittämisenhän jälkeen saa jo apua. Suosittelen käymään juttelemas jossain perhesuunnitteluneuvolassa. Jos on vaikka liian lyhyt luteaalivaihe tai keltarauhashormonia ei välity tarpeeksi tai jotain muuta et tarvitaan tukea raskautumiseen :)

(.) Huh ku tänää on ollu alavatsa kipeä :/ Ärsyttävää ku sen lääkäriajan sai vasta 1,5 päähän.. Olisi tosin ollut huomisellekin aika, jos vain puhuisin toista kotimaista kieltä!!! Argh.. No, ei se vielä niin kipeä oo, että juoksisin päivystykseen.. Vai voiko se olla oviskipuja kp 13? Minkälaisia ne on teillä ollu? Ku itellä tää ei vihlo mitenkää erityisesti kummallekkaan puolelle, vaan tuntuu sellanena "kohtukipuna" ja tuntuu sellanen hirvee paine ja kipu.. hmm

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää

Yhteistyössä