**Keskenmenon jälkeen kuumeilevat**Talvella 2012-2013**

Miirabell Kyllä tuo on totta, että keho raskautuu kun on siihen valmis, mutta se voi aiheuttaa myöhemmin sitten jotain ongelmia, en tiedä mitä mutta näin minä olen kuullut. :) Ja kyllä jokainen saa päättää koska aloittaa uudestaan yrittämään, mutta itse ainakin odottelisin, vaikka tää aika todellakin menee hitaasti.. :| Mutta tsemppiä sinne teille! Toivottavsti pian tärppää! :)

Tuosta perhesuunnitteluneuvolasta, voiko sinne siis olla yhteydessä keskenmenojen takia? En tosiaan, edelleenkää tiedä mihin julkiselle puolelle olisin edes yhteydessä?

Alkuperäinen kirjoittaja p.ö.m.p.p.i.s;28161955:
Jep labraan soitettu ja hcg alle 1, eli ei toivoa tässä kierrossa.... vituttaa suomeks sanottuna... Riitti mulle. :(:headwall:
:hug:Voimia!!!! Ja niin tuttu tunne että ymmärrän kyllä! Älä kuitenkaan luovuta! Voit "unohtaa" yrittämisen, mutta älä luovuta! Helpommin sanottu kuin tehty, tiedän.

Miwwi: en tiedä.. Tiedän et siellä hoidetaan pilleriasiat ja sit päinvastasesti lapsettomuushoitoja.. Voi sitä varmaan kysästä sieltä, koska se on kuitenkin paikka jossa voi suunnitella sitä lapsen ehkäisyä ja myös tekoa

miss_piggy
Mamuska7:Toisilla ovistestit voi näyttää hailakkaa viivaa läpi kierron, joten vaikea ennustaa milloin se ovis on. Ei auta ku tikutella. Silloin se on jos molemmat viivat on tasapaksuja tai testiviiva jopa kontrollia tummempi.

Pömppis :hug: Älä nyt kuitenkaan heitä kirvestä kaivoon! Mistäs me nyt saatais sulle se rekkalastillinen reipasta mieltä?

Miirabel, itse ajattelin myös samoin ettei raskaus ala ellei keho ole siihen valmis! Tosin ei ehditty kaavinnan jälkeen edes sekstailla ennen kuin menkat alkoi!

Ovistestin viivoista: aiemminkin kirjoittelin ettei mulla ole yksikään ovistesti näyttänyt tasavahvoja viivoja ja silti olen raskaaksi tullut haaleiden viivojen aikana... Miksiköhän ne testit ei tunnista mun ovista..? Tosin liuskatesteillä olen ainoastaan tikutellut, hymynaamoihin en ole raaskinut tuhlata.

Mua melkein naurattaa tämä mun himotestailu :D Mutta ihmettelen kyllä että miten mielen tasolla suhtaudun näin lungisti nyt koko hommaan. Aiemmin olisin ollut ihan tulisilla hiilillä noista haamuista mutta nyt en. Raskausoireitakin muka on vaikka mitä väsymyksestä päänsärkyyn, paleluun ja pahoinvointiin mutta nehän voi olla ihan mitä vaan :p

Mulle sanoin tunnetun lapsettomuusklinikan gynekologi keskeytyneen keskenmenon ja kaavinnan jälkeen, että ei tarvitse odottaa kuukautisia ennen yrittämisen aloittamista. Liekö sitten ajatellut, että en mä kuitenkaan raskaudu niin nopeasti. Aiemminkin gynet on sanoneet, että ei tarvi odottaa.

Meidän terkkarissa ehkiksen puolella hoidetaan ehkäisyasiat ja keskeytys- sekä sterilointilähetteet. Lapsettomuusasiat ja perusgynekologiset jutut on tavallisen terkkarin puolella. Vaikka samat lääkärithän molemmilla puolilla on. Työnjako varmaan vaihtelee terveysasemittain.

Ovistesteistä heittäisin tämmösen et melkein aina niihin tulee vähintään se häilyvä viivahko.. Mutta se minkä oon useasti huomannu lukeneeni, että moni kirjottaa testanneensa aamulla. Sehän ei näy aamuisin. Itsekin ku tikuttelin viime kierrossa, niin aluks otin aamupissasta ja otin vielä jostain syystä illallakin.. Sit luin et klo 10-20 välisel ajalla.. Mutta ovisplus päivänä tein taas heti herätes kunnes taas muistin että ei sitä vielä saanu.. Siinä ei näkyny yhtää mitään mutta siitä kolmen tunnin päästä oli kontrolliviivaa paljon tummempi.. Suosittelen kyl tekeen mieluummin päivällä, niinku ohjeetki sanoo..

Ja tosiaan, ne on ärsyttäviä ne liuskat ku niihin tulee aina jonkinlainen viiva. Mutta sitten vasta ku on varmasti yhtä paksu ja tumma tai tummempi ku kontrolli niin se on + :)

Himotestaaja täällä huomenta! :D

Aamulla prgcheckin testi tehtynä, ei tullut plussaa eikä haamua, mutta aivan valkoinen viivanpaikka, erottuu siis taustasta tosi selkeästi! Kummia nuo testit kun näyttää mitä sattuu.. Mikä lie sitten oli se toisspäiväinen haalea viiva sillä predictor earlyllä... Joten odottelen menkkoja alkavaksi viimeistään ensi keskiviikkona jolloin kp 28, ilmeisesti ovis ei ollutkaan tässä kierrossa kp 9 niin kuin luulin sen olleen!

***Keskenmenon jälkeen kuumeilevat***

Perjantai 8.3.2013

HAAVEISSA ESIKOINEN

Hanttuliini84_____KM 10/12__________________________KP 28/34
Miwwi_____KM 5/12, KM 9/12, KM 1/13_________________KP 18/30-36
Pölö-______KM 1/13________________________________KP 14/?
Equus___27v____KKM 1/13__________________________KP 2/24-31
Taru81_________TM12/12___________________________KP 40/?
miss_piggy______KKM 02/12_________________________KP 13/?

HAAVEISSA TOINEN

Kenya__KM 5/11,Kesk.kehitysh.vuoksi 10/11,KU 9/12_______KP ?/?
kanella___KKM 5/08,KKM 3/11,KKM+TM 12/11,TM 10/12____KP 21/28
prinsessat__25v___TM 07/12,KKM 11/12_________________KP 13
MiNalo___28v___KKM 6/11,KKM 3/12,KM 11/12___________KP 17/30-32
Taike80_________KKM 1/11___________________________KP 16-17/26-29

HAAVEISSA KOLMAS

Stellini___30 v____KKM 12/12__________________________KP 24/28-29
p.ö.m.p.p.i.s___26v___KM 1/13_________________________KP 33/28-30
Pikkusukka___35v____KKM 1/13________________________KP 24/?
sydänx3___25v____KKM 1/13__________________________KP ?/?
Miirabell_________KKM 1/13 (rv 17+)____________________KP 7/28

HAAVEISSA NELJÄS

Alexa__40v__KM -93 ja -96,TM 6/06,KM 10/12_______________KP 21
dyddö_29v_KM 5/05,9/06,1/07,11/09,enkelityttö1/11,KM1/12,9/12__KP 10/28-35

HAAVEISSA VIIDES

carolina30+____KM 06/09,TM 03/12____________________KP 46/28-30
zannukka_____KKM 10/12, KKM 2/13___________________KP 2/25-26

HAAVEISSA KUUDES

mamuska7__39v___viim.KM(ku)9/12______________________KP 12/28

HAAVEISSA SEITSEMÄS

suurperheen mamma___32v___KKM 12/12_________________KP 28/30

***PIINAILIJAT***:popcorn:

p.ö.m.p.p.i.s DPO 16

:heart: :heart: PLUSSANNEET 2012 :heart: :heart:

Tammikuu: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli
Helmikuu: Unelma kolme, Micaela, Johnu, Idylli?
Maaliskuu: Nellielli, Ipna, rontti1, Missa-76, Daizy06, Jenksula
Huhtikuu: mame31, malttamaton, Wandii, tiiru, vaavimasu, meadow, Lynette, Suerte, m1n1
Toukokuu: zoobles, *kenguru*, adora, Aniit, diiselikissa, Pink89, Sirel, Toivotonko
Kesäkuu: Tuuliannaliina, Neiti-81, Sanniz, cannes, mamiksi monelle, kodehu, heidukka, Jiiii, Suikkis, Missa-76
Heinäkuu: kwaidan, Whisky Peat
Elokuu: Naneni, Sussu -72, Hanne_, tiinelli, Mimmiel
Syyskuu: Quu, mumina, Scarleth, P12
Lokakuu: Emppuli83, kultakimpale2, iitu85, Lilleri82, heisu81, Haaveissani, Tanita, piuu, Lapinmaria, Tartsu74, tillukas, Taivaanrannan maalari
Marraskuu: Mosmos, Simpu83
Joulukuu: EVO, KattiKoo, Pintsu, Nöhvi1, lauru, hanja

:heart: :heart: PLUSSANNEET 2013 :heart: :heart:

Tammikuu: Miima81, suhveli, zapata, rupeltaja, Marsilio, rakkaudesta äiti, Essence
Helmikuu: Marlin, Miramei, Verppu

Linkki odotuspuolelle siirtyneisiin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2244328-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-kevaalla-2013-a/

TAUSTALLA/KATEISSA:

kokkeli
puskajussi
Mirrimami
Naapurin tyttö
Tulkinnanvarainen
nelikko82
Pippari
*tinakenkätyttö*
Hemu2
Bambini
Maame
Alien_1
Miss_Piggy
Eleonoora86

Lyhenteitä:
KM = (spontaani) keskenmeno
KKM = keskeytynyt keskenmeno
KU = kohdunulkoinen raskaus
TM = tuulimunaraskaus
KEM = kemiallinen raskaus
KP ?/? = meneillään oleva kiertopäivä/keskimäärin kierron pituus
dpo = Days Past Ovulation (päiviä ovulaation jälkeen), dpo -1 = ovisplussapäivä, dpo 0 = ovulaatiopäivä, dpo 1 = ensimmäinen ovulaation jälkeinen päivä

Päivityspyynnöt punaisella kiitos! :wave:

Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Tein r-testin ja toinen viiva näkyy enää vain hailakkana haamuna, joten voidaan varmaan olettaa, että hormonitasot on ruvennu laskemaan ihan mukavasti :) Helpompi lähteä sitte uuteen yritykseen :)

Miten teidän muiden miehet on suhtautuneet keskenmenoon?
Minä kun en oikeasti tiedä yhtään, että mitä tuon mun miehen päässä liikkuu. Se on aina ollu sellanen että ei paljon asioista puhu, vaikka oon koittanu nyhtää jotain siitä ulos. Ei se oo puhunu koko asiasta. On vaan kuunnellu ku minä oon puhunu ja jotain kommenttia heittäny välillä. Yksi kaveri kellä on ollu pari keskenmenoa, kysyikin että miten tää tapaus on suhtautunu, johon sanoin että en tiä ku ei se paljoo oo puhunu, niin kaveri vaan tuumas, että "perinteinen mies" :D

zannukka Jaksamista tyhjennykseen!

Taike Tervetuloa joukkoon. Teillä on yritystä takana jo pitkälti :hug:
Lexie Myös tervetuloa tähän joukkoon. :hug: Toivottavasti teistä kumpikaan ei joudu olemaan täällä pitkään!

pömppis :hug: Olen pahoillani. Myös mie lähetän siulle positiivista ja iloista mieltä rekallisen (ja perään sellasen täyspitkän perävaunullisenkin :D )

piggy Miun mies otti asian kyllä vakavasti. Kertoi että itkikin kun lähti sairaalasta kun päästin sen sieltä odottelemasta. Kertoi että oli ollut alkuun pettynyt ja surullinen mutta on nyt jo sinut asian kanssa eikä suuremmin enää keskenmenoa mieti. Mies on ollut enemmän huolissaan miusta ja miun jaksamisesta. Eilen kyseli gynen käynnin jälkeen, että onko kaikki hyvin ja kunnossa.

Kävin eilen jälkitarkastuksessa gynekologilla ja kaikki hyvin! Ja samoin eilen alkoi myös menkat!!! *tähän sellasta voitontanssia* Mie oon niiiiiiin hyvilläni, ihanaa ihanaa! Gyne oli oikein mukava ja olin vähän hölmistynyt kun se sanoi, että jälkitarkastukseen kuuluu maksuton ultra! Voi että, olin jo varautunut omasta pussista siihen, että tulee käyntimaksu+ultraus päälle, mutta täähän oli erittäin mukava yllätys. Kaikki hyvin, ihan niinku pitääkin ja tosiaan menkkatuhrua alko tulla eilisaamuna. Gyne sanoi, että ei ole mitään estettä uudelleen yrittämiselle nyt, vaikka sairaalan ohjeessa on, että odotetaan 1-2 kuukautiset. Nyt ei enää ees harmita reilu satasen lasku, mikä tuli toissapäivänä postista sairaalasta (gyn.polimaksu+päikin maksu). Nyt myö päästään yrittämään uudestaan!!!!

Aurinkoista naistenpäivänaamua kaikille! :)

Pahoittelut uusille tänne joutuneille :hug:

Mieheni on ollut suuri tuki minulle ja pitänyt minut järjissäni! Kyllä hänkin myöntää surevansa kumpaakin menetystä jotka olemme joutuneet kokemaan, mutta uskoo vahvasti että kyllä se nyytti vielä meille tulee. :)

Kävin eilen katsomassa hyvän ystäväni viikon ikäistä tyttövauvaa! :heart: kyllä oli niin pieni ja suloinen nyytti!! Itsellekkin jotenkin tuli tunne että kyllä meillekkin vielä vauva tulee kun sen aika on!

Mulla on kivut jo melkein loppuneet. kahtena päivänä tarvinnu ottaa särkylääkettä vaan aamulla ja illalla ja vuotoakin tulee enää tosi vähän! Toivottavasti kaikki on nyt tullu pois!

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: _Kenguru_
Voi perhana. Lueskelin ohjeita tuohon km:n lääkkeelliseen hoitoon. Cytotecien olisi pitänyt antaa liueta suussa tai pureskella. Eipä tullut puheeksi, sanottiin vain, että suun kautta jos vuoto on runsasta. Ja minä nielaisin menemään kokonaisina, tottakai.

Täytyy soittaa sairaalaan, koska vuoto alkaa jo hilliintyä. Vaikea uskoa, että kaikki olisi muka tullut ulos, kun maanantaina oli kohdussa vielä _kaikki_. Pieni sikiö ja raskauspussi. Hemmetin hemmetti.

*muoks* hitsi, olin jo niin toivonut, että tämän olisi saanut hoidettua nopeasti ja siististi vain pois. Mä en ala :|

Viimeksi muokattu:
Ihanaa Eleonoora että sinulla alkaa olla jo kivut ja vuoto ohi! :) Miten Zannukka jakselee?

Tsemppiä kaikille plussausta odottaville (piinailijoille)! Me ehdittiin yrittää lähes vuosi ennen tätä plussaa, joka siis meni kesken, ja joka kuukausi yhtä suuri pettymys ja turhautuminen, kun täti tuli kylään. Sellaista odottelua tämä homma tuntuu olevan. Voi kun voisi nauttia joka hetkestä vaan ja olla stressaamatta ja odottamatta liikaa lopputulosta!

Ihanaa naistenpäivää meille kaikille! Sillä naisia me ollaan, äitejä tai ei, raskaana tai ei!

Minähän nyt vallan spämmään tänne. :ashamed: Ihana hoitaja puhelimessa, itsellään ollut samoihin aikoihin keskenmeno, ei kuulemma välttämättä tule juurikaan muuta kuin verta ja verihyytymiä, voi jotain pientä "roipetta" olla mukana. Varasi kuitenkin minulle ensi viikoksi ajan ultraan, tarkistetaan, miten tyhjentyminen etenee. Eikä se cytotecien nielaisu kokonaisenakaan kuulemma haittaa, vaikuttavat vain sitten hitaammin. Näillä mennään. :|

miss_piggy
Mulle sanottiin Cytotecista, että jos vuoto on runsasta, niin sitten se laitetaan peräsuoleen, eikä emättimeen. Täällä päin sitä ei oteta suun kautta laisinkaan, vaan 4 tbl joko emättimeen tai peräsuoleen.

miss_piggy
Niin ja Kenguru, meilläkin lähes vuosi yritystä ennen ku plussa tuli ja kesken meni...mulla vielä pco hankaloittaa raskaaksi tulemista, ja pitkät kierrot+epäsäännöllisyys.

Equus Kiitoksia :) Ja ihanaa että pääsette nyt sitten yrittämään :heart: Ja olipas kyllä mahtava postiviinen yllätys, että se ultra oli ilmanen.

Eleonoora Mukava kuulla, että sulla kivut ja vuoto jo helpottaa :)

Kenguru Hengissä ollaan täällä :) Eilinen päivä meni tosiaan vessassa asuessa. Ja sitä vuotoa sitten tuliki ihan kunnolla. Hyvä että tuosta nyt ei mitään haittaa oo vaikka nielasit ne lääkkeet.
Aika kummaa ettei sulle sanottu mitään siitä, että ne pillerit pitää antaa liueta kielen alla. Määhän tosiaan laitoin aamulla ne 4 ensimmäistä emättimeen ja siitä 3 tunnin päästä kielen alle vielä kaks. Mulla tosiaan alako vuoto jo vajaan tunnin päästä niistä ensimmäisistä lääkkeistä. Tosin ite alkio ja muut roippeet tuli vasta joskus 15 aikaan pihalle.
Niitä hyytymiä tuli pitkin iltaa sitten eikä nuo supistukset helepottanu koko iltana. Yön onneksi sain nukuttua eikä isommin vuodellu. Vuorasin sängyn varalta vanhoilla pyyhkeillä mutta side oli miltei puhas aamulla. Nyt taas supistelee ja tulee vuotoa, mutta ei tosiaan enään niin paljon ku eilen. Jospas tämä tästä alakais rauhottuun vielä, jos ei niin sitten pitää soitella sinne Naisten polille.

Mulle varmaan vois nyt sitten päivittää kp 2/25-26 Jos siis vanhat kiertopäivät pysyy vielä kohallaan :) Niin ja tässä tulee väkisinkin nyt sitten piettyä se yhet menkat välissä ku mies ilmotti eilen, että sillä menee ainakin 2 viikkoa työreissulla tuolla Tukholman kupeessa :/

Ihanaa Naistenpäivää meille kaikille ihanille naisille

zannukka

Viimeksi muokattu:
Moikka taas,

Pölö, mulla ei ovistestiin aina tule sitä haaleaa viivaakaan, on tullut myös sellaisia että ihan vaan kontrolliviiva näkyy... Nyt tässä kierrossa tuli haaleaa viivaa kp 7-10, sitten ei enää mitään!

Kenguru, hyvä että pääset ultraan tarkistamaan että kohtu on tyhjentynyt! Mä myös soittelin silloin tyhjennyksen jälkeen polille, kun jälkivuotoa ei ollut juuri yhtään. Sanoivat että "ei varmasti ole mitään kohtuun jäänyt" kun kerroin kuinka tyhjennys oli edennyt ja sitä kamaa tuli niin paljon että vessanpöntt tukkeutui kaksi kertaa... Mutta olipas kuitenkin jäänyt!

miss_piggy, mun mies alkuun otti asian tosi raskaasti mutta toipui nopeasti. Itselleen tyypillisesti ei asiasta ihan hirveesti puhunut, enemmän kuitenkin mitä oletin...

miss_piggy
Mä en nyt tiä että pitäskö mut laittaa tohon listalle, ku kiertopäivistä ei oo tietoa. Vai lasketteko ekan tyhjennys/vuotopäivän kiertopäiväks nro 1? Mietin vaan ku zannukka sanoi että on kp 2.
No jos lääkkeellisestä lasketaan, ni sitte tiedot vois laittaa, että:
miss_piggy, kkm 02/12, kp 13/? ja ensimmäinen lapsi yrityksessä.

Voi olla että mä tuun kohta takasin tänne tuolta odottajista. Eilen pientä tuhruu, tänää jo vähä enemmän verta ja nyt alko menkkamaiset jomottelut melko kovina, että katotaan kuinka käy. Sama meno kyl ku viimeks ettei täs enää paljo toivoo jäljel ole..

Mää aattelin alakaa laskeen miss_piggy tuosta tyhjennyksestä nuo kiertopäivät. Ompahan jotaki ajankulua ku laskelee nuita vaikka saattaakin tämä eka kierto vielä venähtää. Ainakin viimeksi venähti muutamalla päivällä sen lääkkeellisen tyhjennyksen ja kaavinnan jäläkeen.

verppu :hug: kuulostaa ikävältä. Toivotaan kuitenkin että pikkuinen ois lujilla tarrasukilla varustettuna siellä :)

Yhteistyössä