**Keskenmenon jälkeen kuumeilevat**Talvella 2012-2013**

voi ei miwwi :'( pahoittelut ja voimia :hug:
meidän naapurissa asui ennen nainen jolla minun tietääkseni keskeytyi useampi raskaus niin että vauva kuoli kohtuun :'( Sen viimesimmän kohtukuoleman jälkeen meni testeihin joissa tutkittiin jotain "hyytymistekijöitä" ja minun käsittääkseni alotettiin seuraavaan raskauteen jokin lääkitys.Siitä raskaudesta saivat sitten terveen pikku tyttösen :heart:
Sullahan ei silti välttämättä oo tuo sama asia "vikana" vaan keskenmenojahan voi tulla niin monesta syystä,mutta tosi hyvä että nyt pääsette tutkimuksiin.Uskon että huolettaa että jokin vialla ku monta peräkkäistä km,vaikkei välttämättä oo mitään vikaa.Itteäkin mietityttää tuo yksi oma keskenmeno(toinenkin ollut mutta sen jälkeen oon synnyttänyt neljä tervettä lasta:heart:) että missä oli vika ja varsinkin nyt pelottaa kaikki mahollinen ku tuntuu että kroppa ollu ihan outo keskenmenon jälkeen.Menkat tulee ajallaan mutta ihme mahakipuja usein ja sit alapään vihlasuja ja huonoa oloa ilman raskautta....

p.ö.m.p.p.i.s kiitos :) koitan jaksaa päivän kerrallaan ja ajatella vähän muutakin,mutta tänneppä taas eksyin lukemaan ja sitten oli pakko kommentoidakkin.
Näin eilen ystäväni niin ihanan vauvan että päätin olla luovuttamatta.Haluan vielä yhden kerran saada itsellekkin sellaisen suloisen pakkauksen :heart:

Ja nyt on vielä suurempi tyhjä paikka sille viidennelle lapselle sydämessä,kun sitä viidettä jo niin kovasti odotti viime raskauden aikana.Joten pakko saada vielä se pikku kuopus tähän taloon:heart:
Välillä unohan vieläkin että olen neljän lapsen enkä viiden äiti... raskausaikana sitä vaan niin kovasti jo ajatteli että olen viiden lapsen äiti.
Mutta jospa pian........

Niin ja sitä lääkäriaikaa en oo vieläkään varannut:ashamed:

rakkaudesta äiti 17/28 joka on ihan varma että menkat alkaa kp 28 :'(
 
Voi ei ei ei Miwwi :':)hug: Tää maailma on välillä aivan liian julma! Mutta onneksi nyt pääsette tutkimuksiin.

ON: Paljon oon taas käyny lukemassa, mutta ei oo jaksanu vaan kommentoida mitään :ashamed: Epikriisin laparoskopiasta sain pari viikkoa sitten, ja ainakin siinä luki että oikea munasarja ja tuuba normaalit. Siis kun oon pelänny että mulla on kauheesti kiinnikkeitä sektion takia, ja siitä sitten ois johtunu se ku. Mutta näin siis oletan että niitä kiinnikkeitä ei ole. Syytä ku:lle epikriisissä ei ollu. Ja se mun satavarma tärppifiiliskin hävis viime viikolla. Olin muka tuntevinani rintojen arkuutta viime viikolla, jota mulla ei koskaan oo oviksen jälkeen/ennen menkkoja ollu. Hätähousuna sitten testasin negat dpo10 ja 11 :headwall: Eli menkkoja ootellessa, jotka huomenna varmasti alkaa.
 
Voi Miwwi, pahoittelut ja voimia :hug:. Sun tarinaa lueskelin odotuspuolelta ja pelkäsin pahinta. Kuulosti nimittäin niin tutulta tuo kasvun jätättäminen ja hidas syke. Mulla takana 4 keskenmenoa, joista kahdessa kasvu jättättänyt ja syke ollut liian hidas, yhdessä vain syke ollut hidas (lisäksi ollut yksi tuulimuna). Kolme keskenmenoa nyt peräkkäin, mutta iän takia en enää pääse tutkimuksiin. Meille aikanaan yksi äitipolin huippupätevä lääkäri sanoi, että jos syke 6+ viikon jälkeen on alle 100, niin kaikki menee kesken. Kamalaa on ollut sitä hidasta sykettä ruudulta katsoa ja sitten vain odotella, milloin se sammuu. Toivottavasti teillä selviää, mistä keskenmenot johtuu ja miten niitä voi ehkäistä.
 
Miwwi olen tosi pahoillani, voimia kovasti teille! :hug: Minulle jo tämä yksi keskenmeno on ollut kova pala en tiedä miten sitä voi kestää kasassa jos on kokenut useamman :ashamed: Joskus elämä on epäreilua...

rakkaudesta äiti Mulla oli kanssa jo joulukuussa kun olin vielä raskaana niin ajatukset syksyssä että meillä on sitten 3 lasta ja sitä rataa, mutta toisin kävi. Mutta minä en luovuta meille tulee vielä pieni nyytti ja toivottavasti siihen ei vaan menisi hirveän kauan : /

Olen tänään ollut erittäin iloinen koska aamusta alkaen ei ole ollut enää yhtään pienintäkään vuotoa eikä tiputtelua :D Päästään uuteen kierrokseen :heart:
Onkohan mulla sitten niinkun tavallaan kierto puolessa välissä kun tää km vielä osui siihen aikaan kun kk piti alkaa... noo siitähän sen näkee.. Mitenkähän mie kestän pöksyissäni kun tää yritys alkaa taas ja sit ootellaan. Voi kun saisin muuta ajateltavaa tähän ohelle niin menis aika nopsaan =)
No nyt mennään oottelemaan miestä töistä kotiin :p
 
stellini; Minulla oli ensimmäiset menkat KM-vuodon jälkeen TODELLA runsaat ja kestivät vain 2 päivää. Ikinä aiemmin minulla ei ole niin lyhyitä menkkoja ollut eikä vuoto myöskään ole ollut niin runsasta, että esim. keskellä yötä joutuisi sidettä vaihtamaan..no, nyt oli.

Miwwi; Pahoittelut!! Ihan tosi tosi kurjaa! Tsemppiä ja jaksamista sinulle! :hug:

Kaikille uusille pahoittelut tapahtuneesta mutta tervetuloa kuitenkin! :wave:

ON: Ei mitään. Nada. Tällä viikolla menkkojen pitäisi alkaa, sitä odotellessa. Viime kierrossa testattu nega ja heti seuraavana päivänä alkaneet menkat romauttivat pään pois pilvistä sen verran rajusti, että nyt olen ollut erittäin pessimistisellä ja realistisella asenteella. Huoh.
 
Kiitos kaikille kannustuksista <3

Tähän on jo totuttu, mutta silti tuntu edelleen yhtä raskaalta. :ashamed: Pakko yrittää, että ei masentuisi..

Mä toivon, että löytyy syy ja se on joku pieni, minkä pystyy hoitamaan, sais edes sen yhden pienen syliin se riittäis mulle!! :ashamed: Ihan epäreilua, katsella kun kaverit ja tutut jotka on seurustellu vähemmän aikaa saa niin helposti lapsia ja eikä oo varmaan edes yrittäneet kauaa, mutta kauheeta kun kukaan tuttu ei tiedä kuinka kauan me ollaan yritetty ja että joku vika on. :'( Ja mikään ei ollu kauheempaa kun eka huomata, että sielä pienen sydän sykkii, mutta sitten se "sammuu", eli se on elänyt, mutta ei kauaa. :ashamed: ja siitä saan tietenkin myös olla tyytyväinen, että se tuli nopeasti ja kaikki ulos, ettei tarvi lääkkeitä tai kaavintaa!!
 
Viimeksi muokattu:
Miwwi :hug:

Mie kävin sairaalassa eilen toistuvien kipujen vuoksi, ja siellä selvis, ettei pikkuinen oo löytän ulos vielä ollenkaan :( uudet cytot sain ja tulos : ei supistuksen supistusta. Ensiviikolla kontrolliultra ja todennäköisesti sitten kaavintaan. Argh!
 
Marlin, hyvä että kaikki kunnossa laparoskopian perusteella! Toivottavasti ne menkat ei nyt tulisikaan vaan tulisi plussa, eihän dpo 10 ja 11 välttämättä testissä vielä mitään näykään! =)

Kiitos rupeltaja vastauksesta, lyhyet menkat siis ”normaalia” keskenmenon jälkeen. Mulla vuoto ei kyllä ollut ollenkaan niin runsasta kuin normaaleissa menkoissa :O

Miwwille vielä suuret pahoittelut uudemman kerran! Toi on kyllä niin väärin että monta kertaa joutuu km:n kokemaan kun se yksin kerta on ihan liikaa!!! Mutta mikäpä tässä maailmassa olisi reilua… :'( Toivottavasti löytyy helposti hoidettavissa oleva syy kuten itsekin totesit! Jaksamista! :hug:

Voi ei Nemmiina :( Varmasti inhottava odottella että tuleeko vaiko eikö ja joutuuko kaavintaan … :/ Jaksamista sinullekin :hug:

ON: Nämä mun menkat on kyllä ihan kummalliset! Alkoi siis maanantaina ja oli ”loppunut” ma-ti yönä. Ti-iltana alkoi uudestaan ja nyt taas näyttää tekevän loppuaan… Edelleenkään ei ole ollut minkäänlaisia menkkakipuja tai edes mitään pieniäkään alavatsatuntemuksia : /
 
Mulla Nemmiina sama homma varmaan tulossa. Ei ole vuotoa edelleenkään ja kipuilee jatkuvasti. Soitin polille toissapäivänä, niin sanoivat vaan että katsele vielä tää viikko ja syö särkylääkettä. Katotaan sitten ens viikolla uudelleen tilanne.
Plaah :(
 
***Keskenmenon jälkeen kuumeilevat***

Torstaina 17.1.2013

HAAVEISSA ESIKOINEN

Miramei___24v___KKM 4/12, KEM 9/12_________________KP 32/33-38
rupeltaja___30v___KKM 10/12_________________________KP 30/27-31
*tinakenkätyttö*___24v___KKM 7/11___________________KP 56/27-29
Maame___30v____KM 7/12____________________________KP 5/39
Cattibrie___25v__KKM 4/12, KEM 12/12_________________KP 45/28-30
Hanttuliini84_____KM 10/12___________________________KP 11/32-34
Essence___33v___KM 1/13____________________________KP ?/29-34
Eleonoora86____26v___TM 11/12_______________________KP ?/?
verppu___23v____KM 12/12___________________________KP 25/28
Miwwi_____KM 5/12, KM 9/12, KM 1/13_________________KP 4/30-36

HAAVEISSA TOINEN

alien_1___37v___KKM 10/12__________________________KP 5/28-32
Kenya__KM 5/11,Kesk.kehitysh.vuoksi 10/11,KU 9/12_______KP ?/?
kanella___KKM 5/08,KKM 3/11,KKM+TM 12/11,TM 10/12____KP 4/28
prinsessat__25v___TM 07/12,KKM 11/12__________________KP 19
Marsilio____31.v__KM 09/12, KM 11/12___________________KP 27/32

HAAVEISSA KOLMAS

Marlin____29v___KM 7/12, KU 11/12______________________KP 1/28
Hemu2___32v___KM 11/12_____________________________KP 47
Stellini___30 v____KKM 12/12__________________________KP 4/28-29
p.ö.m.p.p.i.s___26v___KM 1/13__________________________KP ?/?
Nemmiina___24v___KKM 1/13___________________________KP ?/?
Pikkusukka___35v____KKM 1/13__________________________KP ?/?

HAAVEISSA NELJÄS

Alexa__39v__KM -93 ja -96,TM 6/06,KM 10/12_______________KP 31
dyddö_29v_KM 5/05,9/06,1/07,11/09,enkelityttö1/11,KM1/12,9/12__KP 23/30-35

HAAVEISSA VIIDES

carolina30+____KM 06/09,TM 03/12____________________KP 22/28-30
rakkaudesta äiti__32v___KKM 10/12_____________________KP 19/28

HAAVEISSA KUUDES

mamuska7__39v___viim.KM(ku)9/12________________________KP 20/33

HAAVEISSA SEITSEMÄS

suurperheen mamma___32v___KKM 12/12____________________KP 4/30

***PIINAILIJAT***:popcorn:

Miramei - dpo 9
carolina30+ - dpo 8


:heart: :heart: PLUSSANNEET 2012 :heart: :heart:

Tammikuu: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli
Helmikuu: Unelma kolme, Micaela, Johnu, Idylli?
Maaliskuu: Nellielli, Ipna, rontti1, Missa-76, Daizy06, Jenksula
Huhtikuu: mame31, malttamaton, Wandii, tiiru, vaavimasu, meadow, Lynette, Suerte, m1n1
Toukokuu: zoobles, *kenguru*, adora, Aniit, diiselikissa, Pink89, Sirel, Toivotonko
Kesäkuu: Tuuliannaliina, Neiti-81, Sanniz, cannes, mamiksi monelle, kodehu, heidukka, Jiiii, Suikkis, Missa-76
Heinäkuu: kwaidan, Whisky Peat
Elokuu: Naneni, Sussu -72, Hanne_, tiinelli, Mimmiel
Syyskuu: Quu, mumina, Scarleth, P12
Lokakuu: Emppuli83, kultakimpale2, iitu85, Lilleri82, heisu81, Haaveissani, Tanita, piuu, Lapinmaria, Tartsu74, tillukas, Taivaanrannan maalari
Marraskuu: Mosmos, Simpu83
Joulukuu: EVO, KattiKoo, Pintsu, Nöhvi1, lauru, hanja

:heart::heart: PLUSSANNEET 2013 :heart::heart:

Tammikuu: Miima81, suhveli, zapata


Linkki odotuspuolelle siirtyneisiin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2208249-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-talvella-2012-2013-a/


TAUSTALLA/KATEISSA:

miuku9
Maniokki
Starhope
kokkeli
puskajussi
Mirrimami
MiNalo
Naapurin tyttö
Tulkinnanvarainen
nelikko82
Pippari


Lyhenteitä:
KM = (spontaani) keskenmeno
KKM = keskeytynyt keskenmeno
KU = kohdunulkoinen raskaus
TM = tuulimunaraskaus
KEM = kemiallinen raskaus
KP ?/? = meneillään oleva kiertopäivä/keskimäärin kierron pituus
dpo = Days Past Ovulation (päiviä ovulaation jälkeen), dpo -1 = ovisplussapäivä, dpo 0 = ovulaatiopäivä, dpo 1 = ensimmäinen ovulaation jälkeinen päivä


Päivityspyynnöt punaisella kiitos! :wave:
 
Voi miwwi! Suuret halaukset sinulle täältä.


ON: valitettavasti nyt pikaisesti omanapaisuutta. Kamalia nipistelyjä ja vihlomisia alamahalla ja oikeaan kylkeen on välillä vihlonut ihmeelliseti, en oikein osaa selittää millainen se tunne on. Välillä kauhea päänsärky jo heti aamulla ja tänään oli pakko ottaa aamupäivällä melkein 2 tunnin unet ja silti taas väsyttää, närästää ja aamulla tuli pahaolo yhtäkkiä kahvin jälkeen... Toivottavasti nämä olisi nyt sitä itseänsä, vaikkä näitä oli hiukan jo oviksen jälkeen, mutta nyt jotenkin erillaista. Dpo 8 ja kp 22 eli vielä on piinailtavaa...
 
Toivottavasti on sitä itseään carolina :)

Voi kun pääsis itsekin jo piinailemaan. :headwall:

Eilen otetut cytot ei aiheuttanut _mitään_ :kieh:
huomenna uudestaan soittoa naistentautienklinikalle ja ihmetellään mitä tehdään. Tahon vaan jo kohdun takas käytöstä ja uusinta kierrokselle (ilman ongelmia, kiitos!!)
 
Kiitos kaikille :heart:

rakkaudesta äiti Joo, tosiaan mietityttää, että mistä johtuu, kun on 3 km, ensimmäisessä alkio vastasi saman verran viikkoja kun tässä viimeisessä ennenkuin sammui, eli varmaankin syke on ehtinyt lyödä ja kasvanut siihen asti ihan hyvin, mutta sitten sammunut, eli raskaudun hyvin, mutta se kehitys loppuu alkiolla. : /

kanella Alkion sydän tosiaan löi tosi kovaa silloin ekassa ultrassa, mutta se hyytyi, niin mulla oli sellanen tunne, että kyllä se kestää, mutta sitten ei. : /

p.ö.m.p.p.i.s Tää 3 oli kyllä viimenen tikki tälle, tuntuu, että ei uskalla enää tulla raskaaksi, toivotaan, että hoidoista on apua. :)

Te joilla, ei tule itsestään ulos!! Mikään ei oo kauheempaa kun kestää vielä ne kivut ja vuodot niin kauan tämän kaiken keskellä.. Mä tosiaan oon onnellinen, että on tullut hyvin kaikki ulos, ekassa jouduin ottamaan lääkkeen. : /

Taas joutuu kestämään nää tädin tulot, nyttenkin on vielä kauheita kramppeja ja pientä vuotoa, mulla yleensä on tädin aikaan tooosi kipee maha saa syödä paketillisen särkylääkettä.. :|
 
Viimeksi muokattu:
miwwi:hug: Ajattele kuitenkin positiivisesti, että tulet kuitenkin raskaaksi. Nyt jos tutkivat mistä keskenmenot voi johtua ja löytävät siihen avun niin toivoa on vaikka kuinka!
Pitää tietty muistaa, että km taustalla voi olla sikiön paha kehityshäiriö. Niinhän sanotaan että luonto hoitaa tehtävänsä, ei kylläkään aina.
Itsellänikin kun odotin poikaamme, vuosin alkuu kuin seula. Lääkärit oli varmoja että tulee kesken. Vaan niinpäs kaveri sinnitteli ja saimme terveen pojan. Tai näin luulimme. Myöhemmin selvisi, että hän kantaakin mukanaan melkosta ristiä. Mutta ihana poika on ja on niin paljon opettanut meitä elämästä ja siitä kuinka pitäisi osata olla pienestäkin asiasta kiitollinen. Esim: Kun poika oli pieni ja elimme sairaalassa peläten herääkö poika kohtauksesta johtuvasta tajuttomuudesta, ei kukaan voi uskoa sitä tunnetta mikä oli kun poika monen tunnin päästä heräsi ja sanoi "äiti mun tekee mieli pillimehua" :heart: Siinä ei muut elämän murheet hetkauttanut mihinkään suuntaan, ihan sama oliko ulkona 30 astetta pakkasta ja ei päässyt ulos tai muuta vastaavaa mitä pihan muut äidit murehti.
Nyt poika on siis 17-v, mutta 5-v tasolla, kärsii epilepsiasta.
Itselläni on epäily että minun keskenmenojen taustalla on varmaan nämä kehityshäiriöt sikiöllä.
Toisaalta nyt selvisit että kystä mikä syksyllä oli ja mikä leikattiin eritti jotain hormoonia joka voi vaikeuttaa raskaaksi tulemista ja voi aiheuttaa keskenmenoja.
Eli mistäs tietää vaikka mulla on ollut toi kystä aikaisemminkin. Raskaaksi olen kyllä aina aikas helposti tullut, mutta km on ollut paljon.
Itellä tais tämä kierto hujahtaa ohi, mies oli pidemmällä reissulla ja ovis tuli ja meni. En viitsinyt edes tikuttaa, kun omaa miestä ei näkynyt maillahalmeillakaan. No ensi kuussa en päästä sitä mihinkään :D Mutta vaikutti että viime torstaina - perjantaina oli ovis
 
Viimeksi muokattu:
mulle saa päivittää iäksi 33v :attn: ..ois nimittäin tänään synttäripäivä. Ennen sitä lähettiin bilettämään kavereiden kanssa,mutta nyt aamu alko tutusti lasten herättelyllä,aamupalan laitolla ja koulukuskauksella.Mutta empä mää mihinkään bilettämään ees haluais.Ihanaa viettää synttäripäivää lasten kanssa arkisissa askareissa :heart: jos vaikka bilettäs tuon pyykkivuoren ja keittiön siivouksen kanssa:D Joo mutta oli mulla oikeasti toiveena että synttäripäivänä oisin raskaana ja 33vuotiaana saisin sen viidennen lapsemme.Vielähän tässä on toivoa mutta jotenkin tuntuu että kerkeän täyttää 34 ennenkuin vauva syntyy.No kun nyt ees tulisin äkkiä raskaaksi! Pelottaa riskitkin enempi mitä enempi ikää tulee...
Tänään on kyllä ollut vähän masis olo ku eilen mietin vauvaa niin paljon ja tuntuu jopa sille että mitä lähemmäs edellisen raskauden laskettu lähenee,sitä pahempi mieli tulee.Ensin tuntu että suru alkoi vähän helpottaa,mutta nyt se taas kasvaa ku laskettu lähenee.
Voi ku nyt vaan raskautuisin.Olo on taas vaan sellanen että varmana menkat alkaa ens viikolla:headwall:

Välillä oli olo etten jaksa enää ees yrittää ja vähänkuin luoutusfiilis että ei sitten yritetä.Alkakoon raskaus sitten joskus jos alkaa,mutta nyt tuntuu että kroppa ihan huutaa uutta raskautta ja vauvankaipuu on valtava.Eilen katselin vuoden 2012 vauvojen kuvia lehdestä ja mietin että minun vauvani tulee olemaan 2013 vauvojen joukossa =) Toivon kovasti että niin on.

mamuska7 Kyyneleet tuli silmiin kun luin tuota sinun juttua lapsestasi.Ei voi mitään pahempaa kuvitella kuin sen että joutuu pelkäämään lapsen hengen tai terveyden puolesta :hug:

miwwi ei varmaan lohduta nyt yhtään mutta yritän silti ;) Mulla on sellanen tausta että ollaan kärsitty kolmisen vuotta lapsettomuudesta sillon parikymppisinä ja sillon ajattelin myös nuin että voi kuhan saisin ees sen yhden lapsen.Lapsettomuustutkimuksissakin käytiin(vikaa ei löytynyt)kun meni aina vuosi että tulin uudelleen raskaaksi,Eka raskaus alko luomusti mutta päätty keskenmenoon rv6, seuraava alko clomeilla,mutta päätty laparoskopiaan noin rv.6 ku oli kohdunnulkoinen ja sitten vuosi siitä ni aloin oottaa esikoistamme joka on nyt jo 9v :heart: Tuon jälkeen hedelmällisyyteni jotenkin muuttui ja oon tullut heti raskaaksi ku oon halunnut(paitsi nyt ja sitten tokaa piti yrittää noin 2-3kiertoa) ja tosiaan sen kohdunulkosen jälkeen synnytin 4tervettä lasta ennenkuin tuli tämä kamala keskeytynyt keskenmeno.Mutta sitä vaan koitan sanoa että mekin toivottiin että sais ees sen yhen ja nyt meillä onkin jo 4 lasta:heart: vaikka sillon tuntu ettei varmaan koskaan saada ees sitä yhtä.Joten teillekkin voi kyllä tulla vaikka useampikin lapsi:heart: Toivotaan että keskenmenot ovat nyt kohdallasi ohitse!

Ensi kierrossa ajattelin kokeilla niitä ovulaatio testejä ja tehä kaikkeni että raskaudun.Onko vinkkejä mitä testejä kannattaisi ostaa.Vissiin niitäö joissa tulee se hymynaama ku kannattaa yrittää? Mitään viiva testejä en osaa tulkita.

rakkaudesta äiti kp20/28
 
***Keskenmenon jälkeen kuumeilevat***

Perjantaina 18.1.2013

HAAVEISSA ESIKOINEN

Miramei___24v___KKM 4/12, KEM 9/12_________________KP 33/33-38
rupeltaja___30v___KKM 10/12_________________________KP 31/27-31
*tinakenkätyttö*___24v___KKM 7/11___________________KP 57/27-29
Maame___30v____KM 7/12____________________________KP 6/39
Cattibrie___25v__KKM 4/12, KEM 12/12_________________KP 46/28-30
Hanttuliini84_____KM 10/12___________________________KP 12/32-34
Essence___33v___KM 1/13____________________________KP ?/29-34
Eleonoora86____26v___TM 11/12_______________________KP ?/?
verppu___23v____KM 12/12___________________________KP 26/28
Miwwi_____KM 5/12, KM 9/12, KM 1/13_________________KP 5/30-36

HAAVEISSA TOINEN

alien_1___37v___KKM 10/12__________________________KP 6/28-32
Kenya__KM 5/11,Kesk.kehitysh.vuoksi 10/11,KU 9/12_______KP ?/?
kanella___KKM 5/08,KKM 3/11,KKM+TM 12/11,TM 10/12____KP 5/28
prinsessat__25v___TM 07/12,KKM 11/12__________________KP 20
Marsilio____31.v__KM 09/12, KM 11/12___________________KP 28/32

HAAVEISSA KOLMAS

Marlin____29v___KM 7/12, KU 11/12______________________KP 2/28
Hemu2___32v___KM 11/12_____________________________KP 48
Stellini___30 v____KKM 12/12__________________________KP 5/28-29
p.ö.m.p.p.i.s___26v___KM 1/13__________________________KP ?/?
Nemmiina___24v___KKM 1/13___________________________KP ?/?
Pikkusukka___35v____KKM 1/13__________________________KP ?/?

HAAVEISSA NELJÄS

Alexa__39v__KM -93 ja -96,TM 6/06,KM 10/12_______________KP 32
dyddö_29v_KM 5/05,9/06,1/07,11/09,enkelityttö1/11,KM1/12,9/12__KP 24/30-35

HAAVEISSA VIIDES

carolina30+____KM 06/09,TM 03/12____________________KP 23/28-30
rakkaudesta äiti__32v___KKM 10/12_____________________KP 20/28

HAAVEISSA KUUDES

mamuska7__39v___viim.KM(ku)9/12________________________KP 21/33

HAAVEISSA SEITSEMÄS

suurperheen mamma___32v___KKM 12/12____________________KP 5/30

***PIINAILIJAT***:popcorn:

Miramei - dpo 10
carolina30+ - dpo 9


:heart: :heart: PLUSSANNEET 2012 :heart: :heart:

Tammikuu: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli
Helmikuu: Unelma kolme, Micaela, Johnu, Idylli?
Maaliskuu: Nellielli, Ipna, rontti1, Missa-76, Daizy06, Jenksula
Huhtikuu: mame31, malttamaton, Wandii, tiiru, vaavimasu, meadow, Lynette, Suerte, m1n1
Toukokuu: zoobles, *kenguru*, adora, Aniit, diiselikissa, Pink89, Sirel, Toivotonko
Kesäkuu: Tuuliannaliina, Neiti-81, Sanniz, cannes, mamiksi monelle, kodehu, heidukka, Jiiii, Suikkis, Missa-76
Heinäkuu: kwaidan, Whisky Peat
Elokuu: Naneni, Sussu -72, Hanne_, tiinelli, Mimmiel
Syyskuu: Quu, mumina, Scarleth, P12
Lokakuu: Emppuli83, kultakimpale2, iitu85, Lilleri82, heisu81, Haaveissani, Tanita, piuu, Lapinmaria, Tartsu74, tillukas, Taivaanrannan maalari
Marraskuu: Mosmos, Simpu83
Joulukuu: EVO, KattiKoo, Pintsu, Nöhvi1, lauru, hanja

:heart::heart: PLUSSANNEET 2013 :heart::heart:

Tammikuu: Miima81, suhveli, zapata


Linkki odotuspuolelle siirtyneisiin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2208249-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-talvella-2012-2013-a/


TAUSTALLA/KATEISSA:

miuku9
Maniokki
Starhope
kokkeli
puskajussi
Mirrimami
MiNalo
Naapurin tyttö
Tulkinnanvarainen
nelikko82
Pippari


Lyhenteitä:
KM = (spontaani) keskenmeno
KKM = keskeytynyt keskenmeno
KU = kohdunulkoinen raskaus
TM = tuulimunaraskaus
KEM = kemiallinen raskaus
KP ?/? = meneillään oleva kiertopäivä/keskimäärin kierron pituus
dpo = Days Past Ovulation (päiviä ovulaation jälkeen), dpo -1 = ovisplussapäivä, dpo 0 = ovulaatiopäivä, dpo 1 = ensimmäinen ovulaation jälkeinen päivä


Päivityspyynnöt punaisella kiitos! :wave:
 
Miwwille vielä paljon jaksamista lähetän :heart:

Itse kävin tänään siellä gynellä jälkitarkastuksessa ja kaikki oli loistavasti, jotain se puhu että munarakkula näkyy jo tuossa.. en tajunnu kyllä mut kai se on ihan ok :D Lääkärinainen oli tosi tyly, sanoi että yritättekö raskautta heti uudelleen ja sanoin että niinhän se olis tässä tarkoitus jos sille ei mitään terveydellistä estettä ole. Niin lääkäri sanoi että NO jos teillä niin kova kiire on tän asian kanssa niin ei hän kenenkään makuuhuoneisiin tule vahtimaan mitä siellä tapahtuu.. ja vielä aika tylyyn sävyyn:O

noh, jatketaan me silti yrittämistä ja olenkin ottanut nuo ovistikut käyttöön, mut en tiedä osaanko niitä nyt sitten käyttää mutta kokeilen kun tuli ostettuakin :)
 
Marlin; menkat! :( :hug:

Nemmiina; Oliko sinulla siis kaikki raskausmateriaali vielä kohdussa?? Itselläni silloin suurin osa tuli ulos jo ekana päivänä mutta 1,5 viikkoa kohdunkaulakanavassa oli jumissa jokin möykky…joka lopulta tuli ulos ilman kaavintaa! Toivotaan, että sinullakin kroppa alkaisi toimia itsestään/lääkkeiden avustuksella! :hug:

p.ö.m.p.p.i.s ; onpa ollut tyly gyne! Nyt vain uutta yritystä kehiin… =)

ON:
Kävin huvikseni lukemassa netistä PRIMOLUT-lääkkeestä. Söin niitä jokusen hetken elokuussa, kun kuukautisia piti siirtää ja sitten heti seuraavassa kierrossa raskauduin (ja tuli KKM). Lääkeseloste kertoi seuraavaa:

”Kuukautisia voidaan siirtää myöhemmäksi Primolut Nor -tableteilla, mutta vain sellaisen kierron aikana, jolloin raskaus ei ole mahdollinen.
Jos epäilet, että olet tullut raskaaksi ehkäisystä huolimatta, Primolut Nor -tablettien käyttö täytyy keskeyttää, kunnes lääkäri on selvittänyt tilanteen.
Jos olet raskaana tai imetät, epäilet olevasi raskaana tai jos suunnittelet lapsen hankkimista, kysy lääkäriltä tai apteekista neuvoa ennen tämän lääkkeen käyttöä.”
ynnä muuta…

Sain ajatuksen; olisiko tuolla syömälläni Primolut-kuurilla ollut jotain vaikutusta alkioon ja siihen, että kehitys pysähtyi/jokin meni pieleen ja siitä seurasi keskenmeno. No, tiedä häntä, pohdintaa vain.

Täällä KP 31, huomenna viimeistään pitäisi menkkojen alkaa…eikä minkäänlaista tuhruvuotoa tms. ole näyttäytynyt. :whistle:
 
Minä ilmottautuisin uutena tänne. Kotona tällä hetkellä ovat 2 ihanaa lasta. Kolmannen piti syntyä elokuussa, mutta keskiviikkona saimme neuvolalääkärissä huonoja uutisia. Eilen olimme vielä varmistus ultrassa ja niin se vaan oli että pikkuisen sydän oli pysähtynyt rv 8+4. Ja toinenkin pussi löytyi, muttase oli mennyt kesken itestään. Tänään olisi pitänyt olla 11+0. Eilen sitten sain lääkkeet kotiin ja kivut alkoi aika nopsaa ja ne vuoto alkoi viiden tunnin jälkeen lääkkeen laitosta. Aivan kamalat kivut olivat ja onneksi ne on ohi. Mutta nyt nokka kohti uusia tuulia. Eikä toi uutinen tullut mitenkään ihan yllätyksenä tullut, koska koko raskauden oli ruskeaa vuotoa ja olo semmonen että kaikki ei mee hyvin.


Tuun lukee teijän juttuja päivällä enemmän <3
 
Pahoittelut Verppu ja sydänx3 että jouduitte tänne meidän seuraamme, tervetuloa kuitenkin tänne purkamaan tuntoja! Sydänx3:n kanssa oltiin hetki samassa odottajaryhmässä, valitettavan paljon siellä on tullut huonoja uutisia viime päivinä :( Seurailen sitäkin ryhmää edelleen...

Kanella tsemppiä kropan kanssa, toivotaan että pian palautuisi normaaliin!

p.ö.m.p.p.i.s Mä testasin puhtaan negan jo viikko keskenmenon jälkeen. Kandee ostaa niitä Pregcheck testejä sittarista tai prismasta, maksaa noin 3e/2kpl, joten niillä voi sitten huoletta testailla useamminkin. Ja kun luin juttuja pidemälle niin hieno juttu että kaikki oli tarkastuksessa jo hyvin, tympeää vaan joutua kohtaamaan tollanen lääkäri. Jos siellä munarakkula näkyi niin sitten vaan äkkiä hyödyntämään tilanne!! :) Testasitko jo negan?

Miwwi, pahoittelut sinullekin menetyksestäsi. Onneksi pääsette nyt testeihin, jospa sieltä löytyisi helposti hoidettava syy näihin keskenmenoihin.

Marlin, hieno juttu että laparoskopia meni hyvin!

Nemmiina, toivottavasti saisit pian jo jätettyä keskenmenon taaksesi. Toivottavasti ei mene kaavintaan!

Stellini, kuulostaapa erikoisilta noi sun vuodot. Mutta keskenmeno (kuten raskauskin) on kuitenkin iso muutos kropalle, joten voi varmaan odottaa melkein mitä vaan. Toivotaan et tilanne normalisoituu pian!

Kurja tilanne Pikkusukalla kans, inhottavaa odotella noin pitkä aika! Voimia sinne!

Carolina30+, täällä on kaikki peukut ja varpaat ylhäällä että plussa sieltä pärähtäisi. Oireet kuulostaa ainakin lupaavilta! Koska ajattelit testata ekan kerran?

Mamuska7, ens kuussa sidot miehen patterin tai ehkä paremmin sängyn jalkaan kiinni niin pääsette hyödyntämään oviksen! ;)

Rakkaudesta äiti, myöhästyneet synttärionnittelut! Ne Clearbluen hymynaamatestit on kyllä hyviä, joskin kalliita. Mulla meni kans ihan hermo niihin epäselviin viivatesteihin, en ikinä päässyt oviksesta selvyyteen niillä!

ON: täällä kaikki hyvin, eikä mitään erikoista. Jos vanha kiertoni pitää paikkaansa ja lähti liikkeelle siitä km-vuodosta niin täällä vois olla kohta piinailupäivät eli ovis ois näinä päivinä. En oikein tunnista sitä, eli mulla ei tule mitään erityisiä oireita siitä, eilen tosin vähän viilteli oikealta puolen vatsaa aamulla + siitä että paikat on suht kosteina. Oiskohan se ollu sitä? Mitä oireita te muut saatte oviksesta?

Mies on sitä mieltä että tällä viikolla erityisesti yks peitonheiluttelukerta ois se mistä nyt sitten raskaudun :) Tiedä häntä mutta innolla odottelen et pääsis testailee :) Ainakin reilun viikon odottelen ennenkuin testit kaivan esiin. Valmiina on jo muutaman Pregchekit ja kotitestistä sai halvalla myös digitestejä (viikkonäytöllisiä) niin niitä tilasin kans niin tietää sit heti millä viikoilla mennään! Oli 2kpl yhteensä 21e ja ilman postikuluja tuli parissa päivässä postiluukusta! Halpaa ja helppoa!

Kivaa viikkistä ja iloista mieltä kaikille! Vielä me kaikki ne nyytit saadaan kainaloon :heart:
 
Hei. .
essence Joo siis testasin jo negan heti kun kaikki vuodot loppu. Nyt yritän tikuttaa oviksen. En ole koskaan ovistestejä käyttänyt mut katotaan. Ja tilanne on käytetty jo hyödyksi :D Minäkään en oikein tunnista ovista..ehkä vähän voi hahmottaa limoista ja viiltävää kipua toisella puolella mut en tiiä varmaks ;) Mutta toisaalta taas tämmöstä jännää aikaa eletään. :p
 
essence Katson os huomenna aamulla jo uskaltaisin testata. Eilen aloin valittamaan tissejäni kun paidat on ahtaat ja mies sanoi että on selvästi turvonnut ja aivan kuumat :O Onko jollain tästä tietoa, onko ne yleensä kuumat jos on raskaana???? Itse kun en tuollaista ole edes huomioinut aiemmin. Omasta mielestä ehkä hiukan on ne nännit suuremmat, mutta en osaa sanoa (tai uskalla ajatella niin). Kahvi on kitkerää ja pää painaa ja kuvottava olo... Minulla on vain sofi one step-testejä ja pitää katsoa löytyykö meidän kaupasta jo pc:n testejä lisää (taitaa olla suosittuja kun aina loppu) nyt oli kyllä hintalapussa että maksaa jo 3.50 tuossa lähikaupassa...
Kuinka luotettavia noi sofin testit on? Uskaltaako niihin luottaa vai antaako negaa vaikka olisi raskaana? Dpon pitäisi olla nyt 10 ja kp:t on vasta 24, mutta kauheasti kyllä tuntuu että nyt olisi tärppi käynyt ellei sitten taas oireet katoa yhtäkkiä ja iskee siitäkin paniikki...
 

Yhteistyössä