Täytyy tulla kyllä munkin kummastelemaan näitä erilaisia kaavoja lääkkeellisissä tyhjennyksissä..
Mulla eka km havaittiin ultrassa 10+ viikoilla, sikiö oli menehtynyt 7+4. Menin siis verisen, suht niukan kuitenkin, vuodon takia päivystykseen. Sattu olemaan pääsiäisen pyhät ja pääsin suoraan Kangasalta Tayssiin ultrattavaksi. (Normisti päivystys olisi Valkeekoskella.) Ultrasta jäin suoraan osastolle jossa sain cytotekkejä yhteensä kolme satsia. Kipulääkettä sain niin paljon kun pyysi, että kivulta olis koko ajan kärki pois. Koko ajan hoitaja seurasi vuotoa, kävin siis semmosella alusastialla vessassa. Vuosin tosi vähäisesti ja kivuttomasti. Kun klo 23 aikoihin hoitaja löysi vuodon seasta "itse tavaran" eli sikiöpussin, pääsin kotiin. Jälkitarkastus tehtiin normisti tk:ssa. Lääkäri teki suppean sisätutkimuksen ja olin kyllä aika kauhuissani, että silläkö seurannalla jätettiin.
Toinen km tuli 10+ viikoilla spontaanisti, eli vuosi itsekseen pois. Aivan hullut "synnytyspoltot" ja kivut, vuosin kun härän kurkusta. Päivystyksestä viikonloppuna sanottiin, että jos pysyy tajuissaan ja kotona on särkylääkettä, niin turha tulla. Maanantaina heti neuvolasta lähete jatkotutkimuksiin, onko kohtu tyhjentynyt koska alla yksi km, jossa sikiö jäänyt kohtuun. Keskiviikkona ultraan, jossa todettiin, että kohtu suht tyhjä, viimeisiä "riekaleita" havaittavissa. Sain vielä silloinkin kotiin yhden satsin cytotekkejä ja panacodia. Se sovittiin samalla jälkitarkastukseksi, sen jälkeen en missään käynyt tsekattavana, koska viimenen cytotekki satsi oli ikäänkuin varmuuden vuoksi.
Naive