Keskenmenon jälkeen kuumeilevat ***syksyllä***

Moikka vaan kaikille! Huhhuh, kylläpä on taas kiirettä pitänyt, kun ei oo edes koneelle kerennyt :) Joo, eli lauantaina sit kuitenkin täti kurvas kylään :( Ei tule pikkuista ei... En jaksa ymmärtää miksi toi kierto nyt tollai heitti, mut joka tapauksessa uutta putkeen ;) Kiertokin kesti huimat kaks ja puol päivää ja ainakin tänä aamuna meinaa taas paha olo kiusata, mut johtuu varmaan influenssa-piikistä, joka eilen tuli otettua.

Sori omanapaisuus, mutta mulle saa siis päivittää kp 4/25-? kun näyttää toi kierto heittävän nyt miten sattuu.
 
koski: voi harmi, mä ihan odotin että olisit plussannut kun tuli se viivanpaikkakin!

).( mä täällä ihmettelen omaa oloani. Ovis oli siis la/su välisenä yönä. Tasavahvat viivat pe iltapäivällä, la aamuna tummempi testiviiva kun kontrolli, vihlonnat aivan järkyttävät koko päivän. Yöllä (oltiin juhlimassa) maha turposi ja oli niin kipeä, että mietin jopa särkylääkkeen ottoa, mutta aamulla kaikki kivut pois. Eli irtosi sitten varmaan yöllä. Jokatapauksessa omituista, että oviksesta jäänyt nännit tosi aroiksi ja tänään kp 18 alkoi menkkamainen juilinta alavatsalla ja alaselässä?!?! Nyt vaan toivon ettei kierto yhtäkkiä lopu tähän ja menkat ala, illalla aloitan lugestronin varmuuden vuoksi, jos jeesaisi. Nyt peukut pystyyn, kiitos :)
 
Tsemppiä tädin yllättämille uuteen kiertoon!

sanlella ja nelliellillä taisi olla puhetta asetyylisalisyylihaposta... kokeilin omin päin yhdessä keskenmenneessä raskaudessa Disperiniä annostuksella 100mg/vrk. Aloitin kuurin noin viikko oviksesta. Mitään hyötyä tuosta lääkityksestä ei kylläkään minun kohdallani ollut. Haittapuolena oli, että reisiin ja käsiin alkoi muodostua yhtäkkiä mustelmia aivan itsestään, vaikken ollut itseäni mihinkään iskenyt. Mutta kokeiltu on ja hyvä niin. Ostin nyt kierron alussa purkin e-vitamiinikapseleita ja auringonkukkaöljyä ja ne on nyt kokeilussa (ajattelin, että jos ei tähän auta, niin jospa ne ees vähän hellisivät atooppista ihoa). Foolihappoa olen syönyt jo keväästä tuloksetta. Ajattelin myös varata ajan gynelle ja kinuta keltarauhashormonia seuraavan raskauden tueksi. Meille tosiaan tuli tällä viikolla aika niihin km-tutkimuksiin, mutta se on vasta kuukausien päästä keväällä. :ashamed:
 
Hei kaikille :)

Ajattelin nyt muutaman päivän ketjua lueskeltuani liittyä mukaan jos vaan sopii. Sain alkuraskauden km:n 11.11.11 (tulipa muuten siitäkin päivästä oikein ikimuistoinen) viikkoja oli 5+2. Ennestään löytyy löytyy yksi poika 12/10 syntynyt :) Eli pikkukakkosesta haaveillaan! Ennen poikaa sain km:n 07/08 ja samoilla viikoilla 5+2. Nyt ei olla mitään taukoa pidetty, eikä lääkärikään tätä kehoittanut :). Saa nähdä kuinka tässä käy!

Plussatuulia kaikille ja jo plussanneille paaaaljon onnea tarrasukkien kera! :)
 


TIISTAI 22.11.2011

HAAVEISSA ESIKOINEN



nellielli....................KM 08/11...................................KP 13/26-30
Tillu79.....................KM 01/09, 08/09, 01/10..............KP 21/26-30
maikkuliini...............KM 10/10
Padmerine...............KM 11/10, 04/11
Coco-85..................TM 07/11...................................KP 4/28-31
Idylli.......................KM 09/10, 10/11
Evya........................KM 6/11, 8/11, 10/11, KM 11/11..KP 12/?
taraolivia.................TM 11/11


HAAVEISSA TOINEN



ElinaMaria...........RK 01/08, KM 05/08, RK 02/11..........KP 15/28
kultakimpale2.....KM 03/09, 12/10..............................KP 9/?
Chamon.............KM 07/11, TM 09/11
Quu...................KM 10/10, 12/10, 3/11, 8/11.............KP 5/28-32
_Lumi_...............KM 11/11.......................................KP 5/?
diiselikissa.........KKM 11/11......................................KP 8/?
beebe010...........KM 07/08, 11/11



HAAVEISSA KOLMAS



Fantteli............KM 08/11........................KP 16/26-32
Whisky Peat.....KM 07/11........................KP 7/30-35
Missa-76..........KM 04/11........................KP 8/28-32
Pikkuinen12.....KM 08/11, 09/11, 11/11....KP 16/38
Sanle...............KM 1/11, 3/11, 6/11



HAAVEISSA NELJÄS



Koski.......................KM 04/11...............KP 4/25-?
johnu.......................KM 01/11, 06/11
Vaavimasu...............KM 08/10, 08/11.....KP 13/28-29


HAAVEISSA VIIDES



miss bamse..............KM 11/10.................................KP 9/28


HAAVEISSA KUUDES







TAUSTALLA:

Bianca, Tipetsu, Sinderella, taaperotx5, Too-ticki, KatieSadie, Alpa, Lara_84, Katie85, Nuunuu78, Mamulis, plug-in-baby, Bebel, toukka90, mammuzki




:heart: PLUSSANNEET :heart:

2010

Marraskuu: viivi ja vagner, Cappuccino, Hjannah, Anna-79, HelinäKeiju10, Blanco, Koralli73

Joulukuu: Minttu81, Orkidea88, Huikkis, Sandemar, innoM, tömpsis, Maximilian

2011

Tammikuu: elmiju, äiti88, kitikat3, Omppu09, Dino80

Helmikuu: Muutosta, Neiti-81, koiksa-79, shenda81, Carriina, Miina84, Leeniliini, Minnuska89

Maaliskuu: Yale, Kiitäjä, Mariel85, MamiJ, Minnäi

Huhtikuu: äiti x4, äidiksi haaveileva, neljäskö, viena, tanjuska<3, Astre, Mango86

Toukokuu: LeenaT

Kesäkuu: Nenex, Naive88, Memelisa, sonsku, PIKKUVIIKINKI

Heinäkuu: Imoen, Epa_88, Champion, Äiti minäkin

Elokuu: syysmyrsky, vauvaqme (km), Nappula, Gabrielle

Syyskuu: Naive88, bebel (km), vauvaqme, Sanmar82, caisachu

Lokakuu: mammuzki (km), Emby^

Marraskuu: Bubba, Johanna26, Maria -80



Plussanneiden odotuspuolen pino
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2035190-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-syksy-2011-a/ :heart:
 
Kiitoksia :) Ainiii kp ois varmaankin tänään 12/28-30 ? Pakko vaan katsoa elämässä eteenpäin ja toivoa parasta! :) Peittoa ois tarkotus heilutella oikein urakalla, ovista en nyt tähän kiertoon kyllä ala vielä tikuttelemaan, jos sitten seuraavaan. En oikeen jaksa uskoa, että tähän tärppäis heti perään.... Ja eiks se niin oo että pessimisti, ei pety koskaan ;)
 
Heipat tänne!
Tätäkin ketjua kyttäilen vielä ja tulinkin noista disperiineistä kommentoimaan: Eli mä oon nyt syöny 50mg päivässä, joka on tosiaan pieni annostus, "normaali" kuulemma on 100mg, mutta kun mulla ei ollut kolmea km:ä eikä tutkittu tukostaipumusta niin alotettiin tolla. Ja mulle yksityinen gyne sano, että disperiinit alotetaan kp 8-10 ja syödään rv 11-12 (kun mulla km:t rv 10). Täytyy tunnustaa, että vieläkin niitä popsin, kun ei niistä haittaa ole..

Täällä muuten kaikki mallillaan. :)

Naive ja Sissi 14+2
 
Naive88: En siis ollut harhakuvia luonut kun luulin että oviksesta pitää jo aloittaa. Sehän tosiaan parantaa kohdun verenkiertoa ja hetihän se alkio sinne kiinnittyy joten apu on tarpeen jo alussa. Mäkin oon kuullut että osa syö sinne 12rv ja osa koko raskauden. Ihan loppupuolellahan se pitää sit lopettaa ettei tuu synnytyksen ja mahdollisen sektion kanssa sitten ongelmia kun veri ei hyydy. Mut ite ainakin ajattelen jo nyt että mikäli mahdollinen raskaus alkaa ja jatkuu yli sen 12vk niin kyllä mä noita jatkan. Saa nähdä mitä se neuvolaterkka ja lääkäri sit sanoo tuosta omatoimisesta lääkitsemisestä jos sinne asti päästään. Mä meen nyt tuolla 50mg annoksella, mut jos plussa tulee niin luulen että sitten nostan 100mg annoksen.

Ja pieni yökki juttu jatkoksi. Löysin toissapäivänä pienemmän pojan kakkavaipasta kihomadon!! YÖK!!! Ei muuta ku koko sakki lääkekuurille ja eilen pidettiin sitten karanteenipäivää hoidosta. Varmaankin päiväkodilta saanu tartunnan tai voihan sen saada ihan mistä vaan. Eilinen meni sitten teemalla pese, puunaa ja desinfioi.

Sanle kp19/28
 
naive88 Kiittää infosta! :) nyt vaan aloin miettiin, et olisko sittenki pitäny kans syödä se 100mg kun kuitenkin on tukostaipumusta (kun on ollu se tulppa jo nuorempana). No, voinhan mä sit jos plussa tulee, niin nostaa sen määrän sit siitä 50mg:sta 100mg:aan. Mut jos nyt tästä tiedosta rohkaistuneena aloittais sen lääkitsemisen jo tänään. :) Ovisplussa on varmaankin tuloillaan nyt lähipäivinä.
 
Quu
Beebe010, tervetuloa ja pahoittelut keskenmenostasi :hug:

Koski, tätipahoittelut, kuulosti niin lupaavalta :(

Morebabies, oispa noi oireet nyt sitä itseään.. ;)

Mäkin osallistun mini-aspiriini -keskusteluun, mulle annettiin Väestöliitosta ohjeeksi aloittaa 100 mg r-testiplussasta. Sairaalasta ei otettu kantaa siihen, sanottiin että voihan sitä käyttää, mutta mitään näyttöä avusta ei ole. Mitään tukostaipumusta mulla ei ole todettu. Yhteen kemialliseen ja yhteen kolmisen viikkoa mukana pysyneeseen raskauteen ehdin jo aloittaakin, mustelmataipumusta se jonkin verran teki. Mutta nyt mietin, että pitäiskö kuitenkin aloittaa jo aiemmin. Eli oviksesta tai vähän ennen? Olisko joku muu vielä saanut tarkemipia ohjeita tai jopa perusteluja lääkäriltä?
 
pikkuinen12 tuli luettua tuosta tukostaipumuksesta toi juttu..siinä tais olla, ettei sitä oo todistettu, et se asetyylisalisyylihappo vähentäis keskenmenon riskiä..mut ei kai siitä sit tosiaan haittaakaan oo, jos kokeilee..mut taidan itekin kyl sittenki (mieli muuttuu koko ajan.. :D ) aloittaa vasta oviksen jälkeen primaspanien ottamisen...
 
itse en ehkä yhden keskenmenon jälkeen lähtisi vielä kokeilemaan omin päin lääkityksiä, yksittäisen keskenmenon jälkeen uuden raskauden onnistumismahdollisuus on sama kuin sellaisella joka ei keskenmenoja ole kokenut.

Ja se on ihan tutkittu juttu että tulehduskipulääkkeet haittaa ovulaatiota, parasetamoli ei niin paljoa kuin muut (naprokseeni, ASA, ibuprofeeni). Siksi ei ehkäpä kannata läpi kierron syödä ASA:a. Toki ovulaatio voi tapahtua vaikka minkä lääkityksen "läpi" mutta aina kannattaa miettiä onko valmis siihen riskiin että lääkityksellä estää ovulaation tapahtumasta.
 
Kyllä raskaus varmasti alkaa, jos on alkaakseen muutaman kierron kuluessa. Ellei ole mitään häikkää kehossa. Ja jos ei ala, ja jos tohtori suosittelee, kannattaa napsia lääkkeitä. Itse olen ottanut käyttöön foolihapon, en muuta. Ja tutulla oli noita keskenmenoja useita, todettiin tukostaipumus, määrättiin lääkettä ja nyt heillä on kaksi lasta. Eli uskon tuohon kyllä, mutta en niinkään omiin diagnooseihin. En usko minkään lääkkeen nauttimisen varmuuden vuoksi olevan hyväksi. JA NÄMÄ OVAT MINUN USKOMUKSIANI, VOI OLLA ETTÄ KUUKAUDEN PÄÄSTÄ VETELEN NIITÄ ITSE PAKETIN PÄIVÄSSÄ :D

Mulla paras konsti raskautumiseen on ollut ennenkin painonpudotus ja yleisen kunnon & ruokavalion petraaminen. Tänään taas painelin tauon jälkeen salille ja hain ihanan salaatin sen jälkeen. Ja jos ei vauvaa saa, niin ainakin timmimmän kropan. Mulla liikaa se suomalaisille niin tyypillinen 10 kg.
 
Viimeksi muokattu:
Ai niin. Minähän joudun välillä syömään Burana 600 kuureja selkäni takia. Tosin saan heittää pillerit nurkkaan, kun reenaan salilla, auttaa itse syyhyn eikä vain oireisiin.

Mutta. Edellisen pitkän kuurin (2vkoa) aikana olin saada slaagin ihokarvoja ajaessani. Pieniä naarmuja tuli sääriin ja uskokaa tai älkää, tyrehdytin sitä veren tihkuntaa liki puoli tuntia!! Ja verta tuli sen verran, että mieskin jo hieman huolestui. Ohjeessahan mainittiin juurikin veren hyytymiseen liittyvistä ongelmista. Tulipa mieleen, mitä olisi käynyt, jos olisin satuttanut itseni ihan kunnolla.

Mutta koetetaan kuitenkin pärjäillä ja tsemppiä taas kaikille <3
 
whisky beat hurjan kuuloista tuo vuotaminen burana-kuurin aikana.

).( voi kun saisi ajan kulumaan nopeammin, laskeskelin että viikon päästä voisi yrittää testata...Lugestronin aloitin eilen, mutta prednisolia en otakaan. Soitin lääkärille ja olikin sitä mieltä ettei oteta luonnolliseen kiertoon vaan vasta jos tulee plussa testiin.
 
mulla on hempat 150 pintaan olleet aina ja olen ennenkin syönyt mini-ASA:a säännöllisesti tukoksia estämään muussa kuin vauvantekotarkoituksessa, siksi en koe tarvetta himmailla sen kokeilun kanssa nyt kun tilanne on mikä on. Jos ei tepsi niin ei siitä haittaakaan ole.

Foolihappoa ostin myös ja syön päivittäin monivitamiinia ja d-vitamiinilisän aloitin siihen päälle kilpirauhasarvojen heittojen vuoksi. Tyroksiiniannos tuplattiin.

Ylipainoa ei onneksi ole, molemmista raskauksista on kilot tippuneet oitis pois eli bmi on 19-20. Syön terveellisesti ja liikun säännöllisesti, tosin herkutkin maistuu, etenkin karkki..

Kaks vauvaa saanut hups noin vaan vaikka menny tupakkia aski päivässä ja juhlimassakin käyny pari kertaa kuussa perseet-olalle-tyyliin ennen raskauksia, alipainoinenkin ollut. Nyt oon savuton ja kutakuinkin absolutisti ja kuinkas kävikään...
 
pikkuinen12 Itellä on ollut tulppa jalassa, joten siksi aattelin, että söisin niitä primaspaneja..koska joudun kuitenkin piikittämään itseäni raskauden alusta loppuun asti..näin mulle sanottiin kun kysyin neuvolasta asiaa..heti kun plussaan, niin pitää ottaa yhteys neuvolaan ja sieltä sitten saan lähetteen sairaalaan, jossa selvitetään mulle annostus klexanea..enkä tosiaan aatellut nyt ruveta syömään niitä primaspaneja vielä..joskus sitten oviksen jälkeen..

Whisky Peat Olen ite ollut joskus aika paljonkin ylipainonen..enää en oo..tiputtanu melkein 40 kiloa painosta..syön terveellisesti ja liikun paljon..salilla käyn kolme kertaa viikkoon ja jumpilla siihen lisäksi muutaman kerran viikossa..eli ei ole itellä ylipainosta tai terveydestä kiinni! :) mutta siis samaa mieltä oon sun kanssa, että kyllä se painonpudottaminen ja terveelliset elämäntavat muutenki vaikuttaa siihen raskautumiseen.. :)
 


KESKIVIIKKO 23.11.2011

HAAVEISSA ESIKOINEN



nellielli....................KM 08/11...................................KP 14/26-30
Tillu79.....................KM 01/09, 08/09, 01/10..............KP 22/26-30
maikkuliini...............KM 10/10
Padmerine...............KM 11/10, 04/11
Coco-85..................TM 07/11...................................KP 5/28-31
Idylli.......................KM 09/10, 10/11
Evya........................KM 6/11, 8/11, 10/11, KM 11/11..KP 13/?
taraolivia.................TM 11/11


HAAVEISSA TOINEN



ElinaMaria...........RK 01/08, KM 05/08, RK 02/11..........KP 16/28
kultakimpale2.....KM 03/09, 12/10..............................KP 10/?
Chamon.............KM 07/11, TM 09/11
Quu...................KM 10/10, 12/10, 3/11, 8/11.............KP 6/28-32
_Lumi_...............KM 11/11.......................................KP 6/?
diiselikissa.........KKM 11/11......................................KP 9/?
beebe010...........KM 07/08, 11/11..............................KP 12/28-30



HAAVEISSA KOLMAS



Fantteli............KM 08/11........................KP 17/26-32
Whisky Peat.....KM 07/11........................KP 8/30-35
Missa-76..........KM 04/11........................KP 9/28-32
Pikkuinen12.....KM 08/11, 09/11, 11/11....KP 17/38
Sanle...............KM 1/11, 3/11, 6/11.........KP 19/28



HAAVEISSA NELJÄS



Koski.......................KM 04/11...............KP 5/25-?
johnu.......................KM 01/11, 06/11
Vaavimasu...............KM 08/10, 08/11.....KP 14/28-29


HAAVEISSA VIIDES



miss bamse..............KM 11/10.................................KP 10/28


HAAVEISSA KUUDES







TAUSTALLA:

Bianca, Tipetsu, Sinderella, taaperotx5, Too-ticki, KatieSadie, Alpa, Lara_84, Katie85, Nuunuu78, Mamulis, plug-in-baby, Bebel, toukka90, mammuzki




:heart: PLUSSANNEET :heart:

2010

Marraskuu: viivi ja vagner, Cappuccino, Hjannah, Anna-79, HelinäKeiju10, Blanco, Koralli73

Joulukuu: Minttu81, Orkidea88, Huikkis, Sandemar, innoM, tömpsis, Maximilian

2011

Tammikuu: elmiju, äiti88, kitikat3, Omppu09, Dino80

Helmikuu: Muutosta, Neiti-81, koiksa-79, shenda81, Carriina, Miina84, Leeniliini, Minnuska89

Maaliskuu: Yale, Kiitäjä, Mariel85, MamiJ, Minnäi

Huhtikuu: äiti x4, äidiksi haaveileva, neljäskö, viena, tanjuska<3, Astre, Mango86

Toukokuu: LeenaT

Kesäkuu: Nenex, Naive88, Memelisa, sonsku, PIKKUVIIKINKI

Heinäkuu: Imoen, Epa_88, Champion, Äiti minäkin

Elokuu: syysmyrsky, vauvaqme (km), Nappula, Gabrielle

Syyskuu: Naive88, bebel (km), vauvaqme, Sanmar82, caisachu

Lokakuu: mammuzki (km), Emby^

Marraskuu: Bubba, Johanna26, Maria -80



Plussanneiden odotuspuolen pino
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2035190-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-syksy-2011-a/ :heart:
 
Mullahan taustalla on jo 3 keskenmenoa joihin ei syytä löytynyt, niin jos noista primaspaneista ei muuta hyötyä oo niin ainakin henkistä tukea antaa yrittää uudelleen kun edes jotain kokeilee. Tuntuu että ihan tyhjältä pöydältä ei yritykseen enää jaksa lähteä. Tuo on ristiriitaista että sen sanotaan haittaavan ovulaatiota, nimittäin sitä Asa:a määrätään usein juuri niille jotka ei onnistu tulemaan raskaaksi. Tehostaa kohdun verenkiertoa jne. Mullahan raskautuminen ei oo ollut ongelma, 5krt oon tullut raskaaksi yk1 joten sitä plussaa ei oo hirveästi tarvinnut odotella. Toiselta palstalta kuulin myös että sitä määrätään niille joilla korkea hemppa ja matala verenpaine. Mulla verenpaine yleensä normaali mut raskaana olo laskee sitä. Eli mulla on kahdessa onnistuneessakin raskaudessa ollut noita verenpaineen tippumisia tosi paljon. Hemppa ei mikään superkorkea, mut hyvä kuitenkin. Vaikka mulla ei tukostaipuvuutta oo havaittu kokeissa, niin sukurasitteena sitä kuitenkin on ja useampi lähisukulainen syö verenohentajia ja ovat kärsineet/menehtyneet veritulppiin. Joten näillä perustein lähdin tuota kokeilemaan. Sithän sen näkee auttaako, voi ainakin sit sanoa että jotain tehokeinoja on yritetty.
 
mulla myös kolme keskenmenoa nyt takana peräkkäisissä kierroissa, huomenna selvii mitkä on jatkot hoidollisella puolella. Mutta oon varautunut siihen että edelleen meille viitataan kintaalla (ei ole yhtäkään pahoittelua tullut keskenmenoista vaikka monasti ollut lääkärin puoleen yhteydessä jokaisesta kerrasta). Joten "kotihoidolla" aion jatkaa, yksityisellä gynellä käyn myös ensi kuussa kuulemassa mielipidettä. Usko kestävään raskauteen on mennyt mutta yrityksestä en aio vielä luopua.

Pikkuannoksellahan tota ASAa syödään raskauden edistämiseen, voisin olettaa että ovulaatiota estävänä annostus on babytablettia suurempi. Itsellä ei ainakaan parasetamoli estä ovulaatiota, olen sitä nyt kahdessa kierrossa joutunut syömään reippaita määriä hormonaaliseen migreeniin ennen ovista. Tämän kierron kärvistelen ilman lääkkeitä, varmuuden vuoksi.
 
Taustalta tulen ilmoittamaan, että tänä aamuna testattu vahvaakin vahvempi +++plussa+++ :xmas:

Onnittelut muillekin marraskuussa plussanneille :flower:
pettymään joutuneille tsemppiä ja isot rutistukset :hug:

Bebel 5+0
 

Yhteistyössä