Keskenmenon jälkeen kuumeilevat syksyllä

Pikasesti omaa elämää!

Mulla olin niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin ihana lääkäri tänään! Olin siellä 45minuuttia ja nyt on lähete taysiin reumapolille ja keskiviikkona gynelle papereiden kanssa et saan lähetteen laparoskopiaan kun on noita alavatsakipuja ja hirveitä yhdyntäkipuja. Lääkäri totesi et on skolioosi, toinen jalka asteen lyhempi kun toinen ja rintaranka jäykistynyt ja kyseessä siis mahdollinen autoimmuunisairaus.

Sanoi heti ettei kaksi lasta onnistuneesti synnyttäneellä ole mitenkään päin normaalia kaksi keskenmenoa ja anafylaksia, keskenmeno ja kivut viittaisi kaikki tohon autoimmuunisairauteen, eikä oliskaan erillisiä juttuja. Sain kunnon kipulääkityksen ja sitten sen kaikista kurjimman: Vauvantekokiellon. Lääkäri sanoi et jos on kyse autoimmuunisairaudesta niin niin kauan kun ei ole kunnollista lääkitystä tulee kaikki raskaudet menemään kesken. Toivon todella etten ole nyt raskaana kun ei ole ehkäsyä käytetty kun en jaksais enää keskenmneoa eikä voisi yhtään olla ilonen raskaudesta :( Saan e-pillerit sit samalla kun meen gynelle keskiviikkona.

Mut nyt odotellaan kutsua taysiin ja sain myös liikuntakiellon hyppyliikuntaan eli esim. zumbaan kun siellä tekee kipeetä rintakehään ja hyppiminen aiheuttaa kipua mahassa. Pilatesta suositteli kun tykkään jumpalla käydä.

Mulla on kauhean hyvä mieli ja kun sanoin lääkärille et kaikki sanoo et mulla on vikaa korvien välissä ja kyselee et voisinko olla masentunut niin se totesi vaan et on myös psykoterapeutti ammatiltaan ja että mussa ei ole mitään mikä viittaisi vikaan korvien välissä tai masennukseen. Kuten ei mun itsenikään mielestä. Tää lähtee hakemaan lapset nyt hoidosta..
 
Minnäi joutuin kans luopumaan toivosta ToukoPoukon kanssa
Kohtu oli ultrauksessa täysin tyhjä. Verikoe otettiin ja huomenna tulokset. JOko tuolla pienellä vuotelulla tullut ulos taikka epäilys kohdunulkoisesta. Toivotaan ensimmäistä.

*syvä huokaus*
 
MAANANTAI 4.10


HAAVEISSA ESIKOINEN



An-nie......................KM 08/10..........................KP 19/30-35
NoBlood...................KM 06/10...........................KP 20/25-30
durasel.....................KM 03/10..........................KP 21/24-28
tömpsis...................KM 07/10...........................KP 26/30-75
viirukissa..................KM, TM 07/09....................KP 28/27
Minttu81..................KM 09/09, 03/10.................KP 35/26-28
Ninnatar...................KM 05/09, 07/10
Emilii85.....................KM 02/10
SuSa91....................TM, KM 06/10
Anna-79...................KM 08/10
toiveissa11...............KM 08/10
Orkidea88................KM 09/10
Dark91.....................KM 02/07, 07/10
Sanmar82................KM 05/10, 09/10



HAAVEISSA TOINEN



Imoen..................KM 10/09, 01/10....................KP 12/26-32
Cappuccino.........KM 02/10, 08/10, 09/10............KP 17/26
Sanmoc................TM 01/10, KM 08/10..............KP 32/26-34
Linnea82.............KM 12/08...............................KP 45/31
Kengumamma......KM 03/04, 11/09
tilda69.................KM 03/10
memmu123..........KM 4/09
Pippuri-83............KM 12/09, 4/10
sunshine25..........KM 03/10
shenda81............KM 03/10
miimii10...............KM 04/10
Mamulis...............KM 07/10
Mariel85..............KM 12/09, 08/10
Dino80................KK 07/10



HAAVEISSA KOLMAS



äiti88................KM -05, TM -07, KM 10/10.........KP 4/28
Koralli73............KM 04/10, 05/10, 09/10.............KP 5/25-28
Blanco...............KM 05/00, TM 08/10.................KP 5/29-32
Muutosta..........KM 03/10.................................KP 15/26-28
Champion..........KM 04/10, 09/10.......................KP 20/28-31
Ruttuinen Rusina KM 07/10................................KP 27/30
Unicco..............KM 07/07, 03/09......................KP 35/35-50
Helinäkeiju10....KM 07/10.................................KP 51/?
Rhiannon...........KU 12/09
viivi ja vagner....KM 12/09
Riinu.................KM 02/07, KK 11/09, KM 07/10



HAAVEISSA NELJÄS



kitikat3................TM 07/02, KM 12/08, 06/09.........KP 9/31
Vaavimasu..........KM 08/10
Barbamama35.....KM 08/10


HAAVEISSA KUUDES


Taaperotx5 ...........KM 04/10, 09/10





TAUSTALLA:

Annemaarit, Murmelin, HopeaQ, puupi, Jeju81, Marie1981, Tash, Siiri80, vauvakuume89, Tsuba, MayBeibi, Leisku, Nipsu86, Minna89, Piijuska-78, Haicu, Kiia79, Double-trouble, äiti0408, Sone, Unikeiju-79, Danjuska, jenkkivaimo, syyslaulu, Tipetsu, jiinas, Oltermanni, Liinus


:heart: PLUSSANNEET :heart:


2009

Marraskuu: Ansu85, NeitiKat, pinpella, n11na

Joulukuu: Huisi, Sinimarja, zanz, kreta, caribbee, marsa22


2010

Tammikuu: sanzibar, Annmari-76, Eelis, Hupu07, avee, Odottavainen, Liilia

Helmikuu: Heilo, Stemia, Neila, Jaja78, rakuuna, sintsu78

Maaliskuu: stella-h, Rinja, piprane ema, Silent whisper, Blöö, jääräpää, Tesmis

Huhtikuu: SpanishDancer, melina84, Keffeli, Orchid x2, Minky, Tuittu-, manna-, Memmu86, Mutzilla, erika76

Toukokuu: BlondeMonsoon, Icefairy, Kipinäkenkä, Taffo82, toive81, Happihyppy, Onnellinen x5, Miukkari

Kesäkuu: Henkari, Nassi84, Repa, Ruputti, Riinu, Kätsy, Tillukas, Wendy79, TalvenTaika, Peppioliina, sasuma

Heinäkuu: miiak, Dakota Paws

Elokuu: liinukka83, ElliLei, Orion-, valdemaria

Syyskuu: Catalia, nepula, rikupi, kiia81, Minsku82

Lokakuu: Harhaanjohtaja



 
Moi!

Onnittelut asioiden selviämisestä Champion!Vaikka uutiset olivat aika ikäviä, helpotus on varmaan suuri kun vihdoinkin saa selvyyden ja asiassa päästään sitä kautta eteenpäin.
Pahoittelut Minnäille keskenmenosta. :(

ON: Mulla on ollut jo viisi päivää mielettömät menkkakivut mutta vuoto ei ole alkanut. Kuten aiemmin mainitsin, raskausoireita ei ole mutta hain sitten kuitenkin tänään testin.. PLUSSA! Ja vieläpä selkeä. Apteekin testiin tuli välittömästi kaksi viivaa ja toinen vain hieman vaaleampi. Nyt sitten panikoin täysillä. Kivut meinaan jatkuu edelleen joten joka kerta vessassa käydessä pelottaa.. joko? Voi kuinka mä toivon että tämä pysyisi kyydissä loppuun asti. Nyt täytyy vaan yrittää ottaa rauhallisesti kolmisen viikkoa ja soitella sitten jos saisi ajan varhaisultraan.
Ajattelin ensin, että en kerro miehelle jotta ei taas pettyisi, mutta enhän mä pystynyt vaan kävelin suoraan vessasta ilmoittamaan asiasta.. :ashamed:
Mutta nyt sitten vaan toivotaan parasta ja pelätään pahinta.:eek: Toivottavasti ei tarvitse pettyä.. Mutta odotuspuolelle en ole valmis siirtymään ennenkuin ultrat on tehty!
 
Sanmoc
Onnittelut plussasta <3 Ei sun tarviitsekaan lähtee odotuspuolelle ennen ultria, täällähän me kaikki ollaan vertaistukena, tai ainakin lohduttamassa ja innolla kuulemassa hyvä uutisia, ainakin näin mun mielestä :)

Minnäi & äiti88
Ihan tajuttoman suuret pahoittelut keskenmenoista :(
Minnäi, toivottavasti sun tilanne ei ainakaan oo sit kohdunulkoinen... Tsemppiä ja kovasti voimia sinne :hug:

Harhaanjohtaja
Ensinnäkin sä aloit testaamaan tosi aikasin :D
Ehkä kuitenkin viivat vahvistuu ja tärkeintä se on että vahvistuu ;)
Ite en saanu edellisessä raskaudessa alkuun muuta kuin haaleita plussia, ja parin plussan perusteella uskoinkin olevani raskaana :D

Champion
Ihanaa kuulla hyviä uutisia, että tilanteet alkaa pikkuhiljaa selviämään :heart:

omanapa....:
Johan oli päivä, väsynyt ja mielialat heitelleet häränpyllyä... Tk:sta eivät antaneet lähetettä lainkaan ja neuvolasta eivät voi antaa, kun en oo vielä asiakas. ARGH

Yölläkin kävi hauska juttu, mä en nimittäin koskaan käy pissillä yöllä :D
Niin näin unta, että BB:n elisabetilla oli koira, ja sit jostain syystä heräilin vähän väliä siihen, että aloin hytkyttää itseäni... xP
Kunnes tajusin, että oho, täähän on sitä, että mulla ON pissahätä... ^^
Pissalla joutunut juokseen törkeen monta kertaa tänään. Aamuneljältä, aamuseitsemältä, 11 aikaan ja 14 aikaan, 17 aikaan... Ei jaksa ees luetella. :D
Normisti käyn aamulla, päivällä ja sitten illalla, ehkä yks pissi väliin joskus. Elis iis oon juonu liian vähän ainakin tähän mennessä.. :D

Ja lämpö on koholla, tänään 37,2 eilen oli 37,1...

Voiskohan sitä luottaa noihin viivoihin ja vaan soittaa neuvolaan, vai onko se johonkin kirjotettu että pitäis saada vahva viiva ennenko voi soittaa... :/
 
Dark91 siulla menkat karussa, oirehia ja haaleat plussa viivaset testeissä?(selkeästi punaista viivasta(ko?)..jos näin, voit ihan hyvin varailla aikaa.
..ja voithan neuvolassahin tehdä R-testin, heillä kyllä niitä aina jemmassa:)..sittenhän sen näkee, tuleeko vielä väriä testiviivaseen..
 
Viimeksi muokattu:
Hei vain pitkästäpitkästä aikaa!

Täällä on tapahtunut niin paljon mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoittaa mitään kun oma olo on ollut ehkä tasaisen kyllästynyt. Ja ehkäpä epäuskoinen, ei meille enää taida kolmatta tulla kun en halua edes lääkäriin lähteä koska siitä saa vain turhaa toivoa... Nyt siis edellisestä keskenmenosta 1½ vuotta, niin se aika juoksee ja mie vaan vanhenen, mie joskus ajattelin, että lapset on siihen mennessä tehtynä kun kolmekymmentä vuotta on ikää.
No juu, melkein tuli ennätyslyhyt kierto kp 32 tuli ekat tuhrut mutta nyt tänään siis kp 1, kiitos päivittäjälle jo etukäteen :flower:

Nyt olisi niin paljon muistettavia, etten taida siihen pystyä joten suurensuuri:hug: ihan kaikille!

Ja nyt täytyy jakaa teille ilouutinen jonka kuulin ystävältä, hän odottaa neljättä lastaan ja kävi np-ultrassa vastikään ja kaikki oli kunnossa. Jaa miksikä haluan kertoa tämän? Tämä on hänen 10. raskautensa ja lapsia tällä hetkellä siis 3.

Oikein mukavaa lokakuuta kaikille!
 
mur-mur
Niin, totta, oireita on, lämmöt koholla, nännit kipeät, pissattaa usein, mielialat ailahtelee, sillon tällön etomis tai närästyskohtauksia mitä ikinä lienevätkään....
Ja joo, niissä viivoissa oli selkeesti punasta väriä, eivät olleet harmaita... Sit mä olisin vaan ajatellu ne viivanpaikoiksi, eli sillon eivät olisi olleet plussia, eli sillon olis ollu negaa, mut nyt...

Jotenkin jänskättää, uskaltaako sitä sinne neuvolaan muka sitten soittaa?
 
Jos sitä kävis vielä Pregcheck- paketin ostamassa, ja jos sille näyttää että plussa on vahvistunut, niin uskallan siirtyä tonne odotuspuolelle :) jännä miten kyyniseks nää keskenmenot on tehneet.

Dark91: pidän peukkuja että viivat sullaki vahvistuis!

Unicco: tsemppiä alkaneeseen kiertoon:hug:

Sanmoc: onnea! Jos me yhdessä uskallettais siirtyä odotuspuolelle:whistle:

Minnäi::hug: voimia sinne.

Champion::':)hug: voimia kovasti!
 
No nyt on varmistustestin varmistustesti suoritettu:LOL::xmas:

Kai mä nyt sanon tähän pinoon heipat ja menen kurkkimaan odotuspuolen pinoa. JÄNNITTÄÄ! Kattelin just kuopuksen neuvolakorttia, ja totesinkin että seuraavaan tulee raskauksien kohdalle että G6 P2. Pysy pieni matkassa jooko:heart:

Kovasti plussatuulia kaikille!!!!
 
Minulle tuli km 29.8.-10, yritämme vielä lasta mutta kuukautiset alkoivat eilen.
Pelottaa ettei me saada lapsia ollenkaan, minulla on ollut klamydia puol vuotta joka hoidettiin puolvuotta sitten, myös mieheltäni. Lopetin mini pillereiden syömisen elokuun 1 päivä.-10.
Se vaan tässä on nyt outoa että luulin et nyt olisi tärpännyt koska rinnat olleet kivuliaat viikon verran, kiukkuisuutta ja väsymystäkin ilmassa.
 
TIISTAI 5.10


HAAVEISSA ESIKOINEN



An-nie......................KM 08/10..........................KP 20/30-35
NoBlood...................KM 06/10...........................KP 21/25-30
durasel.....................KM 03/10..........................KP 22/24-28
tömpsis...................KM 07/10...........................KP 27/30-75
viirukissa..................KM, TM 07/09....................KP 29/27
Minttu81..................KM 09/09, 03/10.................KP 36/26-28
Ninnatar...................KM 05/09, 07/10
Emilii85.....................KM 02/10
SuSa91....................TM, KM 06/10
Anna-79...................KM 08/10
toiveissa11...............KM 08/10
Orkidea88................KM 09/10
Dark91.....................KM 02/07, 07/10
Sanmar82................KM 05/10, 09/10



HAAVEISSA TOINEN



Imoen..................KM 10/09, 01/10....................KP 13/26-32
Cappuccino.........KM 02/10, 08/10, 09/10............KP 18/26
Sanmoc................TM 01/10, KM 08/10..............KP 33/26-34
Linnea82.............KM 12/08...............................KP 46/31
Kengumamma......KM 03/04, 11/09
tilda69.................KM 03/10
memmu123..........KM 4/09
Pippuri-83............KM 12/09, 4/10
sunshine25..........KM 03/10
shenda81............KM 03/10
miimii10...............KM 04/10
Mamulis...............KM 07/10
Mariel85..............KM 12/09, 08/10
Dino80................KK 07/10



HAAVEISSA KOLMAS



Unicco..............KM 07/07, 03/09......................KP 2/35-50
äiti88................KM -05, TM -07, KM 10/10.........KP 5/28
Koralli73............KM 04/10, 05/10, 09/10.............KP 6/25-28
Blanco...............KM 05/00, TM 08/10.................KP 6/29-32
Muutosta..........KM 03/10.................................KP 16/26-28
Champion..........KM 04/10, 09/10.......................KP 21/28-31
Ruttuinen Rusina KM 07/10................................KP 28/30
Helinäkeiju10....KM 07/10.................................KP 52/?
Rhiannon...........KU 12/09
viivi ja vagner....KM 12/09
Riinu.................KM 02/07, KK 11/09, KM 07/10



HAAVEISSA NELJÄS



kitikat3................TM 07/02, KM 12/08, 06/09.........KP 10/31
Vaavimasu..........KM 08/10
Barbamama35.....KM 08/10


HAAVEISSA KUUDES


Taaperotx5 ...........KM 04/10, 09/10





TAUSTALLA:

Annemaarit, Murmelin, HopeaQ, puupi, Jeju81, Marie1981, Tash, Siiri80, vauvakuume89, Tsuba, MayBeibi, Leisku, Nipsu86, Minna89, Piijuska-78, Haicu, Kiia79, Double-trouble, äiti0408, Sone, Unikeiju-79, Danjuska, jenkkivaimo, syyslaulu, Tipetsu, jiinas, Oltermanni, Liinus


:heart: PLUSSANNEET :heart:


2009

Marraskuu: Ansu85, NeitiKat, pinpella, n11na

Joulukuu: Huisi, Sinimarja, zanz, kreta, caribbee, marsa22


2010

Tammikuu: sanzibar, Annmari-76, Eelis, Hupu07, avee, Odottavainen, Liilia

Helmikuu: Heilo, Stemia, Neila, Jaja78, rakuuna, sintsu78

Maaliskuu: stella-h, Rinja, piprane ema, Silent whisper, Blöö, jääräpää, Tesmis

Huhtikuu: SpanishDancer, melina84, Keffeli, Orchid x2, Minky, Tuittu-, manna-, Memmu86, Mutzilla, erika76

Toukokuu: BlondeMonsoon, Icefairy, Kipinäkenkä, Taffo82, toive81, Happihyppy, Onnellinen x5, Miukkari

Kesäkuu: Henkari, Nassi84, Repa, Ruputti, Riinu, Kätsy, Tillukas, Wendy79, TalvenTaika, Peppioliina, sasuma

Heinäkuu: miiak, Dakota Paws

Elokuu: liinukka83, ElliLei, Orion-, valdemaria

Syyskuu: Catalia, nepula, rikupi, kiia81, Minsku82

Lokakuu: Harhaanjohtaja



 
Sanmoc, Onnittelut plussasta!! :heart: Saako jo laittaa listalle?

Harhaanjohtaja, toivottavasti nähdään pian toisella puolella! :wave:

josefiina, pahoittelut keskenmenosta. :hug: Minulla ainakin oli KM:a seuraava kierto täynnä raskausoireita, ja muutama muukin kierto... Se lienee ihan tavallista, vaikkakin tosi ärsyttävää. Jos haluat listalle, kerrotko kuumeiletko esikoista?

).( Tää kierto taitaa mennä ihan hukkaan kun mies taas vaihteeksi hankala. Vaikka samapa tuo, kun ei yrityskään sen kummempaa tulosta ole tuottanut. Ihan kivakin toisaalta pitää välissä yksi stressivapaa kierto ja tehdä "kaikkia juttuja", joita raskaana ollessa ei voi tehdä. Nimim. yhdet bileet tiedossa loppukierrosta. :D
 
Tänään labratulokset, raskaushormooni oli jo aikas vähäine. Soli sitten siinä, siisti, nopee ja kivuoton. Ei kohdunulkoista vaaraa enää.
Näillä taas lähtään liikkeillä ja taistellaan tämän jälkivuodon kanssa...
 
Hyvä mieli jatkuu vieläkin mut huoli on iso. Huomenna on se gyne mistä lähete laparoskopiaan ja e-pillerit mutta se raskaudenaikainen selkävihlonta ja rintakipu on palannut takaisin ja nyt hiukan huolettaa et oonko sittenkin raskaana. Se on enemmän kun 50% mahdollista kun ehkäsyä ei ole käytetty ja tuun helpolla raskaaksi.. No jos olen raskaana niin sen mukaan sit elän vaikka toiveita raskauden kestämisestä ei annettukkaan :( Oviksesta ei tietoa koska on ollut tai tulee..

Minnäi oon todella pahoillani sun puolesta :hug:

Harhaanjohtaja sulla ei sit ole paluulupaa :D
 
Terveisiä auringosta! Espanjan reissua ja muuta kiirettä ollut täällä joten eipä ole tullut täällä käytyä viime aikoina... Tervetuloa uusille ja pahoitteluni että tänne puolelle olette "joutuneet"...
Onneksi joku plussakin on ilmestynyt=)
Sanmar pahoitteluni myös sinulle, ennen reissua huomasin että olit plussaajissa ja en ole ehtinyt lukea taaksepäin ketjua mut näköjään pikkuisen kehitys ei sitten ottanut tuulta purjeisiin... todella paljon voimia :hug:

ON:ei mitään tietoa kierrosta taaskaan... raivostuttavaa jo tää touhu ku koko ajan ihan pihalla... noilla kiertopäivillä siis varmaankin mennään mitkä taulukossa on mut ei mitään tietoa menkoista, en usko raskauteenkaan, ne terolutit jätin kokonaan pois ku tuntui et 3 kuurin jälkeenkin oli vielä ihan ihmeellisiä sekoiluja kierrossa, mielummin sit luomukierto sekoilee ku pillerikierto... siinä ne kyllä auttoi et menkat alkoi suurinpiirtein aina oikeaan aikaan mut muuten oli sit piiiitkiä menkkoja, tiputteluvuotoja, ovista en tuntenut missään kierrossa (minkä olen aina ennen tuntenut) yms yms... oliko sit väärät pillerit vai väärä annostus mut olkoon... vyöhyketerapian olen taas aloittanut, jospa siitä saisi apua jollain aikavälillä! Jos sitä vuoden loppuun asti odottelis ja sit jos ei vieläkään ole kierto edes vähän normalisoitunut niin sit täytyy mennä vaatimaan tutkimuksia!!! Ennen kuitenkin kierrot oli sellaisia normaaleja että oli mahdollisuus tulla raskaaksi....
 
Nytpä alko pelko että tänne vielä palataan..Alko tulla sellasta valkovuotoo missä vissiin verta seassa koska väri on sellanen hailakan oranssi. Pitää soittaa neuvolaan, voihan tää olla esim joku tulehdus tmv, mut mieleen hiipii epäilys että keskenmeno on aluillaan :headwall:
 
Viileää syyspäivää kaikille! Taas on päivät kulunut sellaisella vauhdilla, etten ole kerennyt kuulumisianne edes lukemaan. Sen verran kerkesin nyt silmäilemään viestejä, että huomasin uusia kuumeilijoita liittyneen mukaan. Tervetulotoivotus ja lämmin :hug:, sekä pahoitteluni kokemienne keskenmenojen vuoksi! Myös "paluu muuttajia" tähän ketjuun näyttää olevan joten teille myös pahoitteluni ja oikein iso :hug:! Onnittelut plussanneille ja tarrasukkia matkalaisille jalkoihin, jotta pysyvät oikeassa paikassa loppuun saakka!

Meillä päivät vilahtavat ohi vähän liiankin nopeasti, tuntuu etten kerkeä itse ollenkaan mukaan. Päivät on vaan täynnä töitä, kotihommia, ruoan laittoa, lasten harrastuksia, jne...! Olin niin suunitellut et tänä syksynä aloitan jonkun harrastuksen, zumba ois kuulostanu mukavalta, mut nyt töiden takia kaikki jumpat tai vastaavat joita ois aina tiettynä päivänä ja aikana viikosta, ei tule kysymykseen. Työajat kun vaihtelevat miten sattuu, niin ei oikein huvita maksaa osallistumis maksuja kun ei ehkä pääse kun muutamaan jumppaan. :( Mut ehkä mä vielä joskus saan itelleni jonkun harrastuksen (eläkkeellä voi sit harrastaa vaik joka päivä eri lajia :) )

Mukavaa syksyn jatkoa kaikille, ja paljon plussia kehiin! Palailen taas jossain vaiheessa kun kerkiän! :wave:
 
Harhaanjohtajalle supertsempit ja extra-annos tarraliimaa!

Mulla on tänään yksityiselle gynelle aika. Ihan vaan haluan tarkistaa, että kohtu on tyhjentynyt kunnolla, kun tuo vuoto oli väliin niin epämääräistä.
 
Harhaanjohtaja
Onnea nyt sitten vahvasta plussasta! Ja ihmisliimaa paaaaaaaaaljon mukaan sinne! <3
Voi ei =( Nyt pidät sen pikkusen siellä! Toivottavasti ei ole mitään km:n viittaavaa! voimia :hug:

Josefiina18
Pahoittelut keskenmenosta :hug:
Hyvä toisaalta, että sulla kierto palautuu, mulla kun keskenmenoni jälkeen ole vielä menkkoja tullut lainkaan, huomenna jo kp80.
Tsemppiä kiertoon ja hyviä tärppipäiviä! :)

Minnäi
IIIIISOOOOOO HALI :hug:
Voimia sinne <3

Champion
Miksipä et testaisi sitten jo huomenna, että onko oireet juuri siitä tulleet?

Minttu81

Samaistun niin tuohon kierrosta tietämättömyyden tunteeseen! Mulla menossa tosiaan kp80 ilman menkkoja, raivostuttaa
kun koskaan tiedä milloin se puna-armeija päättää rynnistää....
Voimia sinne <3 :hug:

Koralli73
Tuu kertoon sit ultrausuutiset, toivottavasti on tyhjentynyt kokonaan, niin pääsette yrittämään! :hug:
Voimia <3

OMANAPA
Oireettomana tässä ei ole menty, ei... :D
Tissit on turvonneet ja selvästi pyöristyneet entisestä "lapasen muodosta", nännit on olleet jo puoltoista viikkoo kipeet,
koko ajan nälättää ja välillä aamuisin (yleensä ennemmin sillon ku vatsa on tyhjä) niin on mojovaa pahaa oloa.
Eilen koko päivä meni nippailuja ihmetellen, alkoivat siinä 12 jälkeen aamupäivällä, nipisteli yhtäkkiä vasemmalla alavatsassa
melkein tuntu, että nivusta olis nippaillut... Sitten oikean puolen alavatsaan, joka oli ylempänä sitten taas...
Ja aina kun liikehti johonkin suuntaan, hurja nippailu ja kavereillakin ilmeet oli aika näkemisen arvoset. Miettivät mikä mua vaivaa
mutta ennenkuin neuvolassa on käyty ja johonkin suuntaan päädytty (tosin viivakin sen kertoo) niin sitten aattelin vasta kertoa.

Ja keksin myös mitä (voisi, ehkä, en tiedä onko käytännössä mahdollistakaan) häiden kanssa tehdään...! ^^
Jos LA sijoittuu ajalle ennen häitä, ja lapsi syntyiskin ennen häitä, niin sit vois pitää nimiäiset samaan syssyyn ! ^^
kyllä siinä naamat venähtäis, kun vieraat ei tietäis vielä meidän lapsesta, ja sitten meidän lapsen "ristiäiset" siinä vihkimisen
jälkeen :D

Voikohan saada pyytämällä esim. synnytyksen käynnistämistä johonkin toukokuun lopulle, jos LA on kesäkuun alussa?
Ja mahtaiskohan siitä käytännössä tulla mitään, jos vihkimisen ajan joku muu huolehtis meidän vauvasta?
Mitä te lapsekkaat ootte siitä mieltä? (joo oon aika nyyppä, tosin sen vuoksihan mä tätä kysyin xP)
 
Mää laitan tän mun vuodatuksen tänne vähän niin kun itselle muistiin. Kirjotin tän mitäs nyt palstallekkin jos olisi kohtalotovereita löytynyt..

En tiedä onko yhtään kohtalotovereita mutta mulla alkaa loppua jaksaminen kesken.. Tuntuu et aina saa vääntää kättä lääkärien kanssa ja aina lopulta todetaan et on korvien välissä vikaa..
Lyhyt historia:

Toisen synnytyksen jälkeen alkoi lantiopohjan lihasten kramppailut jotka veivät toisinaan ensiapuun kun kipu ei loppunut, yhdyntäkivut vaan pahenee koko ajan. Asiaa tutkittiin ja todettiin et lihakset jumissa - normaali ja menee ohi parissa vuodessa. Jatkoin elämää tyytyväisenä luullen et kivut loppuu.

Pari vuotta sitten ensimmäinen anafylaksinen shokki - ei löydetty syytä. Parin kuukauden päästä uusi, todetaan et rasitus ja ilmeisesti joku ruoka-aine jota ei pystytty toteamaan. Alan saada astmaoireita, hengittäminen vaikeaa ja rintakehä todella kipeä. Todetaan et pef arvot matalat, aletaan lääkitys ja tehtiin mattotesti jossa ei todeta rasitusastmaa mutta ventoline auttaa selkeästi hengitykseen. Se siitä sit, elän astmalääkityksellä.

Alavatsa kivut pahenee, käyn gynellä, munasarjat ja kohtu ok. Ei enempää tutkimuksia. Vien monta pissanäytettä labraan kun epäilen pissatulehdusta kun koko ajan pissattaa ja sattuu. Ei löydy mitään ja asiaa ei tutkita sen enempää, johtuu ehken alavatsan lihasjumista.

Tulen raskaaksi. Koko ajan alaselkään sattuu kovaa, sykkeet löytyy kaikki ok. Saan uuden anafylaktisen shokin ja joudun sairaalaan. Vatsaa juilii tosi kovaa ja sanon miehelle et nyt ei ole kaikki kunnossa. Lääkärineuvolassa parin viikon päästä sykettä ei löydy ja menen ultraan. Sikiö kuollut 9+4 eli niihin aikoihin kun anafylaktinen shokki oli. Menen lääkkeelliseen tyhjennykseen ja kohtu ei supista tavaraa pihalle ja vedetään pihdeillä tavaraa pois, kaikki ok. Kahdeksan viikon jälkeen kaavintaan kun iputteluvuoto ja kivut ei lopu. Kaavinnan jälkeen kipuilee, käyn ultrassa kaikki ok ja matkaan antibioottikuuri.

Ja alavatsakrampit lisääntyy, käyn gynellä joka sanoo et joo lihakset jumissa ja vika lähtee korvien välistä. Lähden lääkäristä itkien kotiin. Seuraavalla viikolla menen työterveyslääkärille ja sanon et anna korvien väliin lääkettä et kivut loppuu johon lääkäri hölmistyneenä toteaa et pitäskö kokeilla lantiopohjan fysioterapiaa. Aloitan terapian ja terapeutti oli mahtava. Sain sähköhoitoa ja sielläkin todettiin todella paha jumitus ja kipua si-nivelissä. Fysioterapeutti suositteli magneettikuvia niistä ja kauhean itkutaistelun jälkeen lääkäri kirjoitti lähetteen. Kuvissa todettiin vähäinen luuödeema joka viittaisi lievään sakroiliittiin. Kotikunnan lääkäri ei ota lausuntoa tosissaan eikä kirjoita lähetettä reumapolille mutta olisi valmis antamaan fysiatrille lähetteen.

Tulen uudelleen raskaaksi ja tutkimukset ja fysioterapia jää kesken. Saan keskenmen reilu viikko testistä ja taysissa todetaan alkuraskauden keskenmeno ja hcg oli laskenut. Keskenmneotiputtelua oli kaksi päivää.

Lopulta tuttuni suosittelee hyvää lääkäriä jolle mennä ja olin siellä maanantaina 45 minuuttia! Sain lähetteen reumapolille ja lääkäri totesi että kaikki nää jutut mitä on tapahtunut liittyvä toisiinsa ja epäilee autoimmuunisairautta. Tuli kielto tehdä lapsia ja käsky hakea lähete laparoskopiaan että saadaan suljettua endometrioosiepäily pois ja tiedetään mitä etsitään. Sanoi myös ettei ole normaalia saada kahta keskenmenoa peräkäin kahden terveen lapsen jälkeen ja et jos kyse sairaudesta mitä epäillään niin kesken menee uudetkin raskaudet. Sain lääkityksen joka kuuluu reumakipujen hoitoon.

Tänään sit gynelle joka kirjotti e-pillerit ettei uusi raskaus ala ja itkemällä sain taas lähetteen laparoskopiaan. Gyne oli sitä mieltä et ihan turhaa kun ei ole kovia kk-kipuja, tulen helpolla raskaaksi ja kohtu ja munasarjat ok. Lähete on tosi pilkallisesti kirjotettu ja loppuun todetaan et reumatutkimus ensin ja sit vasta laparoskopia jos ei mitään löydy. Soitin omalääkärille joka reumapolille laittoi lähetteen ja se oli hiukan hämmentynyt mut sanoi et tyydytään nyt siihen jos sitä lähetettä oli niin vaikea kirjottaa gynelle.

Mun on niin paha olla ettei mitään järkeä. Joka kerta mää lähden lääkäristä sillä fiiliksellä et on korvien välissä vikaa ja kun sitä vauvaakin on kovasti haluttu niin sitäkään ei nyt saa tehdä. Kaikista pahinta on ettei olla käytetty nyt ehkäisyä ja jos oon raskaana niin tiedän et se tuskin matkassa edes pysyy joten ei siitäkään voi paljoa iloita. Koskahan tää taistelu loppuu näiden asioiden kanssa. Oma kroppa pettää ja kukaan ei ota tosissaan sitä että sattuu. Multa menee kohta avioliitto tän vuoksi kun seksikin tuntuu joka kerta pahemmalta.. Kohdun taus on sisätutkimusta tehdessäkin niin kipeä ettei mitään järkeä mutta mitään selitystä tälle ei löydy vielä.

Lyön kohta hanskat tiskiin etenkin jos ne taysissakin vielä vähättelee mun vaivojani :'(

Kiitos jos joku jaksoi lukea.. Pakko vaan purkaa tätä paskaa pois..
 
Champion voi surku, miten ikäviä&turhauttavia suurin osa siun lääkäri reissuista ollut:( toivon todella, jotta joku s e l k e ä syy siun kipuiluun löytyisi pian ja saisit siihen apua!!
Olen kyllä tosi pahoillani puolestasi - ISO lämmin voima&jaksu halitus miulta, siulle:heart::hug::heart:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä