Keskenmenon jälkeen kuumeilevat syksyllä

Tulin jakamaan tämän erittäin kauniin itseäni lohduttaneen runon:

Älä äiti itke,
sillä minun aikani ei ollut vielä.
Kävin vain katsomassa,
mutta tulen myöhemmin uudelleen.

Äiti, pyyhi jo kyyneleet,
Tiedän, sun on ikävä,
mutta minä olen tässä,
vierelläsi, vaikka et minua näkisikään.

Äiti, katso ulos.
Olen poutapilven hattarassa,
tuulessa kosketan hiuksiasi.
Sadepisarassa annan suukon poskellesi.
Auringon säteessä tunnet lämpöni.
Linnun laulussa helkkää nauruni.
Tähtien tuike on minun silmäniskuni.

Olen joka hetkessä,
jokaisessa askeleessasi.
Äiti, en ole mennyt minnekään.
Olen tässä, ikuisesti, sydämessä.
 
Neiti-81: :hug:
sanoja ei löydy jotka yhtään lohduttaisi. Voimia vaan kovasti sinulle toivon.
muista että sinulla siellä kaksi ihanaista tyttöä tarvitsee huomiota ja omalla tavallaan pitävät äidin pystyssä ja arjessa kiinni. Ainakin näin koin itse kesällä ja se auttoi jaksamaan. Toki se ei korvaa tai tuo menetettyä pienokaista takaisin, joka yhtä rakas olisi ollut. Koita jaksaa eteenpäin :hug:
 
TIISTAI 16.11


HAAVEISSA ESIKOINEN



ginger-lemon-honey...KM 09/10.........................KP 3/
tömpsis...................KM 07/10...........................KP 4/30-75
Orkidea88................KM 09/10...........................KP 7/32
Kiitäjä......................KM 06/09, 12/09................KP 13/28
durasel....................KM 3/10, 10/10..................KP 18/24-28
Sanmar82................KM 05/10, 09/10................KP 22/28-33
NoBlood...................KM 06/10...........................KP 36/25-30
Minttu81..................KM 09/09, 03/10.................KP 37/26-28
Dark91.....................KM 02/07, 07/10, 10/10......KP 40/
Ninnatar...................KM 05/09, 07/10
Emilii85.....................KM 02/10
SuSa91....................TM, KM 06/10
toiveissa11...............KM 08/10
Tipetsu....................KM 08/10, 10/10



HAAVEISSA TOINEN



Dino80................KK 07/10...............................KP 16/
Mariel85..............KM 12/09, 08/10...................KP 17/?
Huikkis.................KM 09/10.............................KP 21?/28?
Imoen..................KM 10/09, 01/10...................KP 26/26-32
Linnea82.............KM 12/08
tilda69.................KM 03/10
Pippuri-83............KM 12/09, 4/10
sunshine25..........KM 03/10
shenda81............KM 03/10
miimii10...............KM 04/10
Mamulis...............KM 07/10



HAAVEISSA KOLMAS



äiti88................KM -05, TM -07, KM 10/10........KP 4/28
Ruttuinen Rusina KM 07/10...............................KP 11/28-32
Koralli73............KM 04/10, 05/10, 09/10...........KP 13/25-28
Blanco...............KM 05/00, TM 08/10................KP 19/29-32
Muutosta..........KM 03/10.................................KP 34/26-28
Unicco..............KM 07/07, 03/09.......................KP 44/35-50
Helinäkeiju10....KM 07/10.................................KP 59/?
Riinu.................KM 02/07, KK 11/09, KM 07/10
tuoli..................KM 10/10



HAAVEISSA NELJÄS



Barbamama35.....KM 08/10..................................KP 11/26-30
Minnäi................KM 10/06, 04/10, 10/10..............KP 15/31
kitikat3................TM 07/02, KM 12/08, 06/09........KP 20/31
Maximilian..........KM 06/10


HAAVEISSA VIIDES



mamakone...............KM 06/10............................KP 18/28



HAAVEISSA KUUDES


Taaperotx5 ...........KM 04/10, 09/10......................KP 26/35





TAUSTALLA:

Annemaarit, Murmelin, HopeaQ, puupi, Jeju81, Marie1981, Tash, Siiri80, vauvakuume89, Tsuba, MayBeibi, Leisku, Nipsu86, Minna89, Piijuska-78, Haicu, Kiia79, Double-trouble, äiti0408, Sone, Unikeiju-79, Danjuska, jenkkivaimo, syyslaulu, jiinas, Oltermanni, Liinus, Champion, viirukissa, An-nie



:heart: PLUSSANNEET :heart:


2009

Joulukuu: Huisi, Sinimarja, zanz, kreta, caribbee, marsa22


2010

Tammikuu: sanzibar, Annmari-76, Eelis, Hupu07, avee, Odottavainen, Liilia

Helmikuu: Heilo, Stemia, Neila, Jaja78, rakuuna, sintsu78

Maaliskuu: stella-h, Rinja, piprane ema, Silent whisper, Blöö, jääräpää, Tesmis

Huhtikuu: SpanishDancer, melina84, Keffeli, Orchid x2, Minky, Tuittu-, manna-, Memmu86, Mutzilla, erika76

Toukokuu: BlondeMonsoon, Icefairy, Kipinäkenkä, Taffo82, toive81, Happihyppy, Onnellinen x5, Miukkari

Kesäkuu: Henkari, Nassi84, Repa, Ruputti, Riinu, Kätsy, Tillukas, Wendy79, TalvenTaika, Peppioliina, sasuma

Heinäkuu: miiak, Dakota Paws

Elokuu: liinukka83, ElliLei, Orion-, valdemaria

Syyskuu: Catalia, nepula, rikupi, kiia81, Minsku82

Lokakuu: Harhaanjohtaja, Sanmoc

Marraskuu: viivi ja vagner, Cappuccino, Hjannah, Anna-79, Vaavimasu



 
Vaavimasulle paljon Onnea matkaan! :heart:

Toivottavasti ehtisi teitä plussanneita nähdä tuolla toisella puolella joskus. Alkaa monet "tutut" siellä olla jo niin loppusuoralla, että vauvat ovat kohta maailmassa ja itse vaan jumittaa täällä.
 
Imoen, sullahan on jännäpäivät ihan käsillä, onko mitään tuntemuksia suuntaan tai toiseen ;)

Täällä tosiaan kp21/28 enkä oikein tiiä mitä näistä "oireista" pitäis ajatella.. Mut se selvinnee jossain vaiheessa...
 
se on sitten ehkäisy esiin ja vauvahaaveille moi moi.....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................:'(
 
Neiti81 vielä sille haaveellehin on VARMASTI oma aikansa!
Hetken kun aikaa kulunut ja kohtukin palautunut - myös sydämmen haavoille täytyy antaa aikaa parantua pahimmasta..

:heart:Hyvin paljon voimia&jaksuja siulle tuleviin päiviin ystäväin:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Täällä tosiaan kp21/28 enkä oikein tiiä mitä näistä "oireista" pitäis ajatella.. Mut se selvinnee jossain vaiheessa...
Minkälaisia oireita oot "löytäny" ;)? Mäkin täälä koko ajan kuulostelen itteäni ja samalla järki yrittää muistuttaa, että vastahan se pikkunen näillä päivillä kiinnittyis (jos on kiinnittyäkeen), niin ei kai sitä ennen edes voi tulla "oikeita" oireita :D Silti olen löytänyt ainakin yhden oireen: afta kielessä (tosi vakuuttavaa :LOL:) ja viime yönä olin tunetvinani pari nippausta jossain nivusen lähellä....hulluksi tuun! Tekisi koko ajan mieli rynnätä testaamaan, mutta samalla tiiän, ettei siinä millään vois vielä näkyä mitään. En jaksa odottaa!
 
Neiti-81 :hug: Älä vielä menetä toivoa! Luin tuosta toisesta sun aloittamasta ketjusta, että pääsette tammikuussa tutkimuksiin. Jos sieltä löytyisikin jokin syy keskenmenoille, joka voidaan helposti hoitaa ja saatte vielä miehesi kanssa yhteisen nyytin. Tammikuu tulee nopeammin kuin huomaatkaan :hug:
 
Sanmar82, kehtaanko edes listata oireita? Jouduin pian luulosairauksieni takia hoitoon :D

No tässä sulle kuitenki näitä.. Ompahan jotain "naurettavaa" jos menkat alkaa :D

-Turvotus joka alko kp 15 jatkuu edelleen ja tuntuu et pahenee koko ajan..
- Väsyttää ja on flunssanen olo (esikoinen nukku viime yönä tosi huonosti ku on kuumeessa eli ei ihme et väsyttää eikä ois ihme vaikka tulisinki kipeeks:D)
-närästää (mua kyllä muutenki välillä närästää)
- ja etenki tänään mulla on ollu koko alamaha ikäänku tulessa ja sellasta painontunnetta tuntuu ja selkää särkee samalla tavalla ku menkoissa..

Tossa ainaki ne "pahimmat".. Kyllähän lisäks kaikkia ihme nippailuja ja tuntemuksia löytyy :headwall:

Mullaki on testejä kaapissa, mut ei niistä tosiaan vielä ois mitään hyötyä kuitenkaan.. Ja onneks ollaan viikonloppu reissussa jossa en ajatellut (ainakaan näillä näkymin ;) ) vielä testata, eli alkuviikolle yrittäisin malttaa..

Muoks.. Nii ja tissit on oudon tuntuset.. :D
 
Viimeksi muokattu:
Noniin. 7.1.2011 on sitten naisten polilla aika ja aletaan tutkia mikä mussa mättää.
Luvassa on nöyryytystä, tutkintaa, ronkkimista ja piikittelyä ilmeisesti. Siihen asti pitäisi siis ehkäistä. ihan perseestä alkaa vinguttamaan jotain kumia nyt tässä vaiheessa sitten.

POSITIIVISTA: Minä selkeästi raskaudun nopeasti (3 km:a 6kk:ssa on jo suoritus sekin..) eli kun sitten on tutkimukset hoidettu, on toiveissa että saattaisi piankin ehkäisyn poisjätöstä raskautua. Joten.. nyt pitäs parikuukautta jaksaa haudata vauva-ajatus (todella helppoa :'(...)
Koska eihän tuo enää VOI olla huonoa tuuria. jokin mättää. Suvussa kilpirauhasongelmia jotenka voi hyvin ollakkin että sellaista taustalta löytyy. Mua on tutkittu mm. sydämen rytmihäiriöiden takia jotka voi joskus liittyä kilpirauhaseen, mun äidilläni on lääkitys ja muorilta juuri kuulin että kappas, kilpirauhanen on leikelty joka suvun naiselta melkein...

Mut joo, turhaa spekuloida. kai se sit selviää... tai ei selviä.
 
Mut minut voi lisätä listaan (kun täällä nyt notkun, tää on ihana pino, vaikka täältä poiskin toivoisi...)

eli HAAVEISSA KOLMAS...... Neiti-81.. raskaudenkesk.geneettisin syin 12/08 (rv18+), km 6/09, 6/10, 10/10, 11/10
 
Neiti-81, hyvä että pääset tutkimuksiin ja suhteellisen nopeesti kuitenkin.. Vaikka varmaan turhauttavaa tuo ehkäiseminen vauvakuumeen aikana, mutta tuskin sitä enää turhaan km haluaa kokea.. Ja tosiaan tosi hyvin olet aina raskaaksi tullut, joten toivotaan, että tutkimuksissa löytyy joku helposti hoidettavissa oleva juttu ja ennen kuin huomaatkaan olet raskaana ja huomattavasti "turvallisemmin" kuin aikaisemmin :) Kyllä se aika kuitenkin suht nopeesti menee, vaikka toki tässä vaiheessa voi tuntua ikuisuudelta.. Mulla ainaki on tunne, että vastahan mä plussasin ja nyt oisin jo jollain muistaakseni 15+viikolla jos kaikki olisi mennyt hyvin (..vaikka en asiaa haluakaan ajatella) mutta kuitenkin.. Paljon tsemppiä ja jaksamista sinne :hug: Ja kiva että jaksat kaikesta huolimatta meidän kanssa täällä rupatella.. :)
 
Neiti81 tiedän, että nyt kaikki tuntuu olevan--sieltä..ja mustaakin mustempaa..:(..ihan syystäkin, sillä noin monta menetystä pienen ajan sisään raastaa&satuttaa syvältä:'(

..mutta, kohta on jo tammikuu ja sinua aletaan tutkia - miksi pieni ei pysy kyydissä?

Kilpirauhasesta..

Miullahan oli -09 raskaudessa kilppariarvoista esim. TSH 9/09 2.16(Joulukuussa-09 raskauduin ja kkm 25.1.2010(8+6)
Elokuussa 2010 TSH 2.48(elokuussa kemiallinen 4+5)
Marraskuun alku 2010 kemiallinen 5+6->kilpirauhaslääkitys ollut koekäytössä reilun 2kk ja TSH siltikin vielä 2.72(noussut?)
..nyt lääkitys ollut kohta 1kk:n nostetulla annoksella ja joulukuun alussa taas kontrolli..
Myös muissa kilppariarvoissani oli viimeksi normaalista poikkeavaa.

Epäilen vahvasti itselläni olevan kilpirauhasen vajaatoimintaa ja sen olevan yksi syy raskauden keskeytymiseen..tokihan miulla jo ikä vaikuttaa paljon.(vanhoja/sekunda munasoluja)
TSH:n olisi hyvä olla 1-2 välillä jo raskautta yritettäessä ja raskauduttua siinä 1.

Olin yhteydessä gynen lääkäriin viime kemiallisen vuoksi(kontrolli ultra)ja lääkäri sanoi, että kilpirauhanen vaikuttaa PALJON raskautumiseen/raskauden kestoon!!

Sinulta varmasti näitä Kilpirauhasarvoja myös otetaan, tarvittaessa seurataan ja mikäli häikkää, saat Thyroxin lääkityksen.

Toivon, että siulla löytyy selkeä syy siihen, että raskaus keskeytyy alkumetreillä ja jo pian saisit pienen pienen syliin asti:heart:
..ja kuten mainitsitkin - raskaudut onneksi hyvin helposti!:)
 
Viimeksi muokattu:
Voi surku Neiti-81 !!!!!!
No mutta tiedät ainakin että raskaudut,joten kovin pahaa vikaa tuskin on jos mitään. Voimia ja halaukset sinne ja koita jaksaa odottaa vaikka vaikeaa on!!

Itse täällä yritän opetella uskomaan että olen raskaana.. Kummasti joka vessareissulla kurkkii ettei vaan tuu verta...
Pelottaa niin että menee taas kesken, vaikka toisaalta on niin vahva tunne että nyt menee kaikki hyvin.. Vielä en ole uskaltanut neuvolaankaan soitella aikaa... jos sittenkun vkot ois jo jotain 7 tai 8....
Mutta tsempitykset kaikille tännekkin että pääsisitte stressaamaan tuonne toiselle puolelle =)
Yritän nyt totulla ajatukseen että kirjoittelisin sinne,mutta voi olla että tänne tulee useammin vielä kurkittua.
 
Pahoittelut Neiti-81. Voimia!:hug:

Itselläni täällä nyt 19 pvää km-vuodon alkamisesta. Oviksen tunsin ja bongasin n. viikko sitten. Ihan vaan huvikseni testasin toimiiko kroppa. Nyt sitten kuitenkin ällö olo ja tissit oireilee!!? En kyllä usko että voisin raskaana olla,kun clomeilla alkaneet ne kaksi ja nyt en luonnollisestikaan voinu niitä alottaa. Toisaalta se kohdun limakalvo jäi paksuksi km:n jälkeen,eli aika hyvä alusta ois siellä pienelle..Joten josko vaikka menkat tulossa. Noh,kuun lopussa testi kehiin sikäli mikäli ei menkkoja kuulu. Ja 9.12 ois taas käynti lekurilla.
 
Neiti-81, halausta ja voimia suruun..:hug:

ON: Täällä vedän buranoita:popcorn: ja yritän keksiä jotkain mihin keskittyä taas kuukaudeksi. Lähdetään onneksi matkalle, ja valittiin sellainen matka, jolle olisi mahdollisimman hankala lähteä vauvan kanssa. Joskaan ei nyt tunnu siltä että matkailu olisi se mitä elämästäni puuttuu, vaan ihan joku muu aspekti.

Mur-Mur: Kertoisitko, jos tiedät noista kilpirauhasasioista: mun arvot oli 13 ja S-TSH 2. Lääkäri sanoi puhelimessa että normaalit on. Lisäksi kokeet otettiin klo 14 kun kukaan ei muistanut mainita että aamulla pitäisi ottaa. Kannattaisiko tai voisiko kuitenkin kysellä lääkityksen perään jo tuolla 2:n arvolla, jos sellainen keskenmenoa saattaa aiheuttaa? Tuntuisi vaan ihan hirveältä jos kaikki pienet olennot lakkaisivat elämästä vain siksi, ettei moista pikkuasiaa ole säädetty kohilleen!
Mun omalääkäri on selainen että ei paljon puhu, ihan pitää nyhtää irti siitä joka ainoa sana. :$

Jos sulla on Mur-Mur jotakin tietoa tai kokemusta 2:n arvon rajalla heilumisesta, olisin kiitollinen tiedoista. Kerron jos kuulen siihen liittyvää tietoa. Miten muuten itse voit, täällä paljon muita kannustelet? Onko oma olo yhtään parempi? Voimia sinne!

ginger
 
En voinut olla tulematta tänne huikkimaan, vaikka moni ei mua varmasti tunnekaan, mutta jos joku muistaa vielä...

Paljon Onnea plussanneille ja erityisesti Cappuccinolle!! Ihanaa lukea uudesta mahdollisuudesta! Voimia kovasti Neiti-81!!!

-Catalia 13+6 (jota pieni pelko jäytää varmasti raskauden loppuun asti, jos sinne asti päästään)
 
ginger-lemon-honey ei se miunkaan omalääkäri turhia puhele, kaiken tiedon saapi herralta nyhtämällä nyhtää!!!:kieh:

Oliko tuo arvo 13, T4V-arvo?..

Itse olen paljon asioista ottanut selvää(netistä lähinnä ja myös lääkäreiltä udellut kovastikkin) ja noista TSH arvoistakin, jotka vaikuttaisivat raskautumiseen/raskauden kestoon.
En ole asiantuntija ja mitään tarkkoja neuvoja EN oikein voi antaa.
Tuolla esim. jutustelua asiasta:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/1660934-kilpirauhasarvot/

Tietoa(asiallista)kilpparista löytyy parhaiten tuolta:
Kilpirauhasfoorumi • Etusivu

Ps. Itsellänikin arvot -09 kesällä lääkärin mielestä ns. "viitealueella".. mutta tarkemmin kokeita otettaessa, selkeää viitettä vajikseen ja oireeni kyllä siitä kertoivatkin!

Miulta katsottu näitä arvoja:
TSH/T4V/T3V/S-Tygl/S-TPOab
 
Viimeksi muokattu:
KESKIVIIKKO 17.11


HAAVEISSA ESIKOINEN



ginger-lemon-honey...KM 09/10.........................KP 4/
tömpsis...................KM 07/10...........................KP 5/30-75
Orkidea88................KM 09/10...........................KP 8/32
Kiitäjä......................KM 06/09, 12/09................KP 14/28
durasel....................KM 3/10, 10/10..................KP 19/24-28
Sanmar82................KM 05/10, 09/10................KP 23/28-33
NoBlood...................KM 06/10...........................KP 37/25-30
Minttu81..................KM 09/09, 03/10.................KP 38/26-28
Dark91.....................KM 02/07, 07/10, 10/10......KP 41/
Ninnatar...................KM 05/09, 07/10
Emilii85.....................KM 02/10
SuSa91....................TM, KM 06/10
toiveissa11...............KM 08/10
Tipetsu....................KM 08/10, 10/10



HAAVEISSA TOINEN



Imoen..................KM 10/09, 01/10...................KP 1/26-32
Dino80................KK 07/10...............................KP 17/
Mariel85..............KM 12/09, 08/10...................KP 18/?
Huikkis.................KM 09/10.............................KP 22?/28?
Linnea82.............KM 12/08
tilda69.................KM 03/10
Pippuri-83............KM 12/09, 4/10
sunshine25..........KM 03/10
shenda81............KM 03/10
miimii10...............KM 04/10
Mamulis...............KM 07/10



HAAVEISSA KOLMAS



äiti88................KM -05, TM -07, KM 10/10........KP 5/28
Ruttuinen Rusina KM 07/10...............................KP 12/28-32
Koralli73............KM 04/10, 05/10, 09/10...........KP 14/25-28
Blanco...............KM 05/00, TM 08/10................KP 20/29-32
Unicco..............KM 07/07, 03/09.......................KP 45/35-50
Helinäkeiju10....KM 07/10
Riinu.................KM 02/07, KK 11/09, KM 07/10
tuoli..................KM 10/10
Neiti-81............KM 12/08, 06/09, 06/10, 10/10, 11/10



HAAVEISSA NELJÄS



Barbamama35.....KM 08/10..................................KP 12/26-30
Minnäi................KM 10/06, 04/10, 10/10..............KP 16/31
kitikat3................TM 07/02, KM 12/08, 06/09........KP 21/31
Maximilian..........KM 06/10


HAAVEISSA VIIDES



mamakone...............KM 06/10............................KP 19/28



HAAVEISSA KUUDES


Taaperotx5 ...........KM 04/10, 09/10......................KP 27/35





TAUSTALLA:

Annemaarit, Murmelin, HopeaQ, puupi, Jeju81, Marie1981, Tash, Siiri80, vauvakuume89, Tsuba, MayBeibi, Leisku, Nipsu86, Minna89, Piijuska-78, Haicu, Kiia79, Double-trouble, äiti0408, Sone, Unikeiju-79, Danjuska, jenkkivaimo, syyslaulu, jiinas, Oltermanni, Liinus, Champion, viirukissa, An-nie, Muutosta



:heart: PLUSSANNEET :heart:


2009

Joulukuu: Huisi, Sinimarja, zanz, kreta, caribbee, marsa22


2010

Tammikuu: sanzibar, Annmari-76, Eelis, Hupu07, avee, Odottavainen, Liilia

Helmikuu: Heilo, Stemia, Neila, Jaja78, rakuuna, sintsu78

Maaliskuu: stella-h, Rinja, piprane ema, Silent whisper, Blöö, jääräpää, Tesmis

Huhtikuu: SpanishDancer, melina84, Keffeli, Orchid x2, Minky, Tuittu-, manna-, Memmu86, Mutzilla, erika76

Toukokuu: BlondeMonsoon, Icefairy, Kipinäkenkä, Taffo82, toive81, Happihyppy, Onnellinen x5, Miukkari

Kesäkuu: Henkari, Nassi84, Repa, Ruputti, Riinu, Kätsy, Tillukas, Wendy79, TalvenTaika, Peppioliina, sasuma

Heinäkuu: miiak, Dakota Paws

Elokuu: liinukka83, ElliLei, Orion-, valdemaria

Syyskuu: Catalia, nepula, rikupi, kiia81, Minsku82

Lokakuu: Harhaanjohtaja, Sanmoc

Marraskuu: viivi ja vagner, Cappuccino, Hjannah, Anna-79, Vaavimasu



 

Yhteistyössä