**Keskenmenon jälkeen kuumeilevat**Syksyllä 2012**

Kattikoo, tervetuloa ja pahoittelut KM:sta:hug: Tosiaan, jos ei ole sen enempää vuodellut, niin oikea termi taitaa olla keskeytynyt keskenmeno.
Toisaalta jos vuotelee, niin luokitellaan kai km:ksi vaikka tarvitsisi vähän lääkkeellistä avustusta, mutta kun on alkanut tavallaan jo vuodella?
 
Kävin eilen ostamassa raskaustestin, että josko se tyhjennyksen jälkeen näyttäisi jo plussaa. Nyt siis kp 23/28 ja eilen sain testiin sen negan eli ei pitäisi olla mitään jäänyt kohtuun tyhjennyksestä. Toivotaan, että viikon päästä näkyis sitten jo plussa ;)
 
On tullut tekstiä aikastelailla mutta juuh silti omaa napaa, eli ovis olisi tuloillaan



vielä ei antanut hymy naamaa mutta josko jo huomenna :) nippailujen nappailuja on todella paljon. Eli tuo ovistestin viivanhan lähti haalenemaan ja nyt se on sit ruvennut tummenemaan oviksen vuoksi.

testaan vain kerran päivään, eli töiden jälkeen, voi olla että aamulla esim ollut jo huippu mutta ei haittaa sillä nyt ollaan menty joka toinen päivä taktiikalla kun moni on havainnut sen hyväks tekniikaks :) ei tuu liikaa ressattua :D

Palailen sitten taas myöhemmin astialle.

niin tosta kuvasta että testit on tehty kp 12,13 ja 14 ja tuo kp 14 siis tänään.

vielä kuva tuosta alimmasta wondfosta
 
Heipä hei kaikille=)

Minäkin voisin tänne liittyä.

Olen 32v ja yritämme viidettä lasta:heart:

Olin tuossa jokunen viikko sitten onnellisesti raskaana kunnes aloin oireiden loputtua epäilemään että pieni on kuollut ja varhaisultrassa epäilykset vahvistuivat todeksi:'( Menin ultraan rv.8+2 ja pieni oli kuollut jo rv.6+1

Tuon jälkeen on tullut itkettyä niin paljon ettei enään pysty itkemään vaikka kuinka pahalle tuntuis.

Sain kohtua tyhjennykseen valmistelevan lääkkeen sairaalassa vasta viikko sen jälkeen kun olin kuullut pienen kuolleen ja tuon jälkeen pe-la yönä alkoi niukka vuoto.Sunnuntaina otin tyjennyslääkkeet(6kpl) kotona ja niistä tuli vaan järetön palelu(lämpö nousi) ja oksettava olo.Vuoto ei huomattavasti lisääntynyt(ihan hiukan saatto lisääntyä)ja kipuja ei tullut yhtään.Vain tuollon la päivänä maha oli jonkun verran kipeä jolloin otin varalta lääkken ku luulin tulevani tosi kipeäksi mutta en sitten tullutkaan.Ma menin takas sairaalaan ku pyysivät sinne mun soitettua että vuoto on tosi niukkaa eikä mitään supistuksia ja kipuja tullut.

Pelkäsin että joudun kaavintaan,mutta kertoivat että eka voidaan ehkä antaa lisää lääkkeitä.Yllätys oli suuri ku ultrattiin ja mun kohtu oli jo melkeen tyhjä!!
Vain vähän verta siellä näkyi...

Vieläkin ihmetyttää mihin se kaikki veri meni ku sitet ei oo kunnolla kastuneet ja nyt pärjään jo pikkuhousunsuojilla ja yöllä ei vuotoa ollu tullu enää yhtään.Tosik outoa.

Yrittäminen alotetaan luultavasti heti vuodon loputtua ku saatiin siihen lupa monelta lääkäriltä.Kyselin ihan itteni mielenrauhan takia että jos tuun heti raskaaksi ja kohtuun on jääny jotain ni voiko se aiheuttaa uuden keskenmenon.Ei kuulemma voi ja vissiin sitä ei tuu etes raskaaksi jos kohtuun ois jäänyt jotain.
ootteko te muut saaneet millasia ohjeita tuohon uudelleen yrittämiseen? Eyttä onko mitään haittaa jos ei oota niitä yksiä menkkoja?
Meille sanottiin ettei oo muuta haittaa kuin se että uuden raskauden alkamis ajankohta ois sitten vaikeempi määrittää ja jos raskaustesti ois viiden viikon päästä positiivinen niin sitten ei tiedettäs että onko uus raskaus alkanut vai onko jääny jotain edellisestä.

Meillä on takana ennen yhdenkään lapsen syntymää 3vuoden lapsettomuus ja lapsettomuustutkimukset.Vikaa ei löytynyt kummastakaan.Tuona aikana sain yhden keskenmenon rv.6 ja siitä vuosi olin uudelleen raskaana jolloin oli kohdunulkoinen raskaus ja jouduttiin tekeen laparoskopia.Eli paljon rankkoja asioita ollan jouduttu kokemaan,mutta silti ollaan saatu neljä maailman rakkainta lasta:heart: Tyttö 2003, tyttö 2006, poika 2008 ja poika 2010
Esikoisen jälkeen tulin tosi helposti raskaaksi.Kakkonen muistaakseni kolmannesta yrityskierrosta,kolmonen sai alkunsa yllättäen yhden kierron aijemmin ennenkuin aijottiin alkaa yrittämään(keskeytetystä yhdynnästä) ja nelonen ekasta yrityskierrosta.Tää joka meni kesken sai myös alkunsa ekasta yrityskierrosta,mutta ei sitten pysynytkään mukana:'(

Eli luultavasti voisin tulla nopeaa raskaaksi,mutta kova pelko on tän keskenmenon takia ettei ´kaikki mee taaskaan hyvin.

Kuinka pian keskenmenon jälkeen teillä muilla on ekat kuukautiset tulleet? Onko ollut heti normaali kierto vai onko ollut pitkään sekaisin?
Entä onko kukaan alkanut heti keskenmenon jälkeen yrittämään?
Onko täällä ollut ketään joka ois ihan heti keskenmenon jälkeen raskautunut ja kaikki ois mennyt hyvin raskaudessa?

Ois kiva kuulla muidenkin kokemuksia.
Viime keskenmenon jälkeen meni tosiaan vuosi ennenkuin olin uudeen raskaana ja silloin tulin raskaaksi vain clomifeenien avulla.

Onkohan muuten tää mun olo seurausta tyjennys lääkkeistä,ku välillä palelee kovasti ja välillä hikeä puskee(toki hormoonitkin on varmasti nyt ihan sekaisin)Eilen illalla tuli yhtäkkiä ihan hirmu kamala olo ja kova yhtäkkinen vatsakipu jonka jälkeen meni vatta ihan sekasin ja samalla ku istuin pöntöllä tuntu että oksennus lentää yhtä aikaa ja mietin jo että pitääkö oksentaa vieressä olevaan lavuaariin-.Oksentamaan en sitten alkanutkaan mutta ihan hirmunen olo oli: /


Plussatuulia kaikille!!!

Rakkaudesta äiti
 
EVO
Tervetuloa uusille ja pahoittelut keskenmenoista :(

Taas yksi kysymys: Onko tää ihan normaalia kipuilua että nyt toisena vuotopäivänä (siis alkuraskauden km tai kemiallinen raskaus tai mikä ikinä nyt sit oikeesti olikaan) on sellaista outoa kipua kohdussa (tai siis sinne kivun paikallistan). Esim pissalla käynti tms ponnistelu, esim seisomaan nousu sattuu kohtuun. Ja myös koroilla kävely "tärisyttää" kohtua niin että sattuu :/

Tosi epämiellyttävä tunne.
 
Tervetuloa uusille vertaistuen kaipaaville! Ikävää että jouduitte joukkoomme. :hug: Mutta, itse voin ainakin sanoa että elämä on ollut huomattavasti helpompaa kun kiukkua/surua/vihaa/epätoivoa voi jakaa muille jotka ihan oikeasti ymmärtävät tilanteen. :)

EVO Pahoittelut ettei pieni pysynytkään matkassa. :hug: Itsellä tuon kemiallisen aikana (ennen kuin tiesin että on muuta kuin menkat) ihmettelin myös tuota "tärinää" koroilla kävellessä.

Pahoittelut myös uuteen kiertoon joutuneille, toivottavasti tämä kierto on parempi ja plussarikkaampi. :hug:

MiNalo Joko uskallat ajatella olevasi raskaana? Onnittelen kuitenkin :) :flower:

Tanita onnittelut tuplasykkeestä! :heart: Toivottavasti pikkuiset tarraavat kovasti kiinni!

tillukas Hienoa kuulla että siellä on asukilla kaikki kunnossa. Olet ollut ajatuksissani. :)

Muille toivottelen runsaita plussatuulia, ovisonnea ja tuloksekkaita jumppatuokioita!

Täällä piinapäivät tuntuvat toooooodella pitkiltä. Jotenkin olen tähän kiertoon ladannut taas hirveästi toiveita ja loppukesän vaavi jo mielen pohjukoilla kypsyy ajatuksena. Pelkään että ensi viikolla putoan taas ja korkealta. :ashamed: Olen silti vakaasti vannonut itselleni että virallinen testauspäivä on 17.11. ei yhtään aikaisemmin. En tahdo nähdä hätähousuista negaa.
 
rakkaudesta äiti Tervetuloa ja pahoittelut! :hug:
Mulla alkoi ekat menkat jo 24 päivää kaavinnan jälkeen, mutta oli ihan tosi niukat. Ja sitä ennen oli tehty lääkkeellinen tyhjennys, kun siis mulla kkm. Ja seuraava kierto olikin sitten normaalia jonkun verran pidempi, mutta sitten tasoittui onneksi. Että parit epänormaalit menkat.

Kattikoolle myös tervetuloa ja osanotto. :hug:

Itellä on ollut tänään tunteet melkoisen pinnassa. Itkettää vaan kaikki (äsken mm. luulin iPhonen kalenterin tyhjentyneen, mietin että sinne meni kaikki muistiinpanot edellisestä plussapäivästä, neuvolasta, lääkärikäynneistä, kaikkien kiertojen tiedot jne.. Itkuhan siinä tuli). Pyörii niin paljon päässä se keskenmeno nyt taas. :(

Kävin kyllä hierottavana tänään, se vei ajatuksia vähän muualle. Ihana tunne kun ei oo hartiat ihan jumissa. :)
 
Mä olen EVO nyt miettinyt kanssa näitä mun oireita.. Mulla siis ilmeisesti oli kemiallinen raskaus,plussasin haaleen viivan,en haamua hiukan selvemmän torstaina,perjantaina ois pitäny menkkojen alkaa,mut la aamulla sit tunsi kun sängystä nousi,et vuotohan sieltä alkaa :( Mulla on nyt kuitenki ollu alavatsalla vähän väliä nippailua,kävellessä varsinkin välillä tuntuu,mutta ihan levossakin,rinnoissa on vielä "nystyröitä" ja välillä etoo.. vuoto kesti tosi runsaina kaks päivää ja loppu ku seinään. Maanantaina siis tuli ehkä kerran pyyhittäessä rusehtavaa enää tiistaina ei mitään,ja nyt tänään taas muutaman kerran pyyhittäessä "limaisempaa"..tosi outoa. Tein jo varmuudeks testin,ku pelästyin et jos kohdunulkonen kuitenkin, mut eikös siinä ihan selvää plussaa tule?ihan pieni haamu Ehkä havaittavissa. Johtuuks tää kaikki sit vaan siitä kemiallisesta raskaudesta?
 
rakkaudesta äiti Mulla oli kans viime kuussa keskeytynyt keskenmeno, sikiö oli kuollut viikolla 7-8. Terkkari sanoi, että mitään fyysistä estettä yrittämiselle ei heti ole jos vaan henkinen puoli on kunnossa. sairaalassa taas sanoivat, että ensimmäisten menkkojen jälkeen voi aloitella uudelleen. No me aloitettiin heti. Mulla vuotoa kesti kaksi viikkoa ja sen jälkeen tikutin heti oviksen, kun vuoto loppui. Nyt odotellaan sitten viikon verran, että josko olisi heti ekasta tärpännyt. Mulla siis yksi lapsi entuudestaan, joka tärppäsi silloin muistaakseni toisesta tai kolmannesta kierrosta (ei ollut mitään tietoa oviksesta kun oli syönyt ikuisuuden pillereitä). Nyt tärppäsi ekasta kierrosta, jossa tikutin oviksen. Että jospa se nyt tärppäis yhtä nopsaa niin vois kans pienesti haaveilla loppukesän vauvasta :)
 
Kävin tänään sairaalassa gynellä. hcg 5. Ultrassa oikealla munasarjassa nestekysta, kuulemma niitä ruukaa olla tietyssä vaiheessa kiertoa ja ne puhkeaa itestää. vaaraton. luin heti googlesta mikä se on.
Kyselin heti paniikissa että onko se kasvain, ei onneksi. Kohdussa näkyi vielä jotain röhelmää joka meinas ilmeisesti näitä mun menkkoja, mikäli nää on ne.
Vasen munasarja oli oikein siisti ei nestekystia. hieman jäi mietityttään kun netissä luki

Hedelmällisessä iässä munasarjaan voi helposti kehittyä ns. toiminnallisia kystia (nesterakkuloita), jotka häviävät itsestään. Toiminnallinen kysta kehittyy munarakkulasta, joka ei puhkeakaan vaan kerää nestettä ja kasvaa jopa 5–6 cm:n kokoiseksi, ennen kuin se yleensä seuraavan kuukautiskierron aikana häviää. Vastaavalla tavalla keltarauhanen ei aina surkastu kuukautisten alkaessa, vaan siitä voi muodostua kysta.

NIin onko se ollut munarakkula, onko se siis eri kuin munasolu?
 
Pahoitteluni ikäviä uutisia saaneille :hug: ! Jaksamista vaikeassa tilanteessa!

Itsellä muutaman päivän pyörinyt päässä oma km. Mietin, että millainen mahani jo olisi ja millainen olo minulla olisi... tyhmää, mutta surutyö on tehtävä. Onneksi täällä voi valittaa ja surra, saman kokeneet jaksavat tsempata ja ymmärtää, KIITOS SIITÄ KAIKILLE!

Tänään hcg 38 eli laskenut taas reilusti (km:sta nyt 5viikkoa). Soitin äitipolille ja kyselin, että pitääkö olla huolissaan, kun ei ole vielä nega (alle 5,3). Kätilö konsultoi osastonlääkäriä, joka neuvoi vaan testaamaan raskaustestillä viikon-kahden päästä... eli kaiken pitäisi olla hyvin. (ihmettelivät, miksi minulla seurattu seerumista tuota arvoa.. oli pakko selitellä jotain epämääräistä! :D )

Nyt siis odottelen menkkoja (tai hcg:n nousua :whistle: ) !
 
Rakkaudesta äiti Pahoittelut että tänne jouduit. En tiiä muistatko mua, mutta oltiin yhtä aikaa elokuisissa 2010 :)

Kattikoolle myös pahoittelut tänne joutumisesta, ja kun raskaus ollut vielä niin pitkällä :hug:

ON: Mää oon niin :confused: :confused: Eilen kp11 ja ihan selkeet ovisoireet oli. Rupesin laskemaan että jos kp1 onkin ollut silloin kun ekan kerran tuli ruskeaa tuhrua ja kirkasta verta kerran, niin tänään ois kp18. Mulla yleensä ovis on ollut kp16. No, minä nyt meen kuitenkin sen mukaan että nyt on kp12, koska kunnon vuoto alko sillon lauantaina, eikä maanantaina.
 
Viimeksi muokattu:
Marlin En mää muista sua,ku ei oo jotenki jääny yhtään nimimerkit mieleen.Varmaan johtuu siitä ku mun mies joutu pahaan työtapaturmaan meidän neljännen lapsen ollessa vain kuukauden ikäinen ja mulla on tosi sumussa menny vauva aika:'( Siitä vieläkin hirmu paha mieli.Hoidin kyllä vauvan,kolme muuta pientä lasta,miehen,koiran,kodin ja kauppareissut neljän pienen kans,mutta silti niin paha mieli ku ei muista kaikkia ihania hetkiä vauvan kans samallalailla ku muiden vauva ajoilta.
Sen kyllä muistan ku vauva kainalossa ramppasin sairaalassa.Muistan jopa minkä väriset potkarit vauvalla oli ku menin sairaalaan vessaan vaihtaan vaatteita ja vaippaa, vaipan valskattua.Onneksi muistan ees jotain =)
Tuliko teille tyttö vai poika? Meillehhän tuli poika ja synty tosiaan vasta 9.9 vaikka laskettu oli elokuun viiminen päivä.Nyt tuo pikku ukkeli on vieläkin niin äitin vauva:heart: Tuntuu niin paljon vauvemmalta kuin meidän tytöt tän ikäsinä.Ne puhu jo täyttä häkää mut tää ukkeli puhuu yhtä vähän ku veljensä saman ikäsenä.Lauseita ei vielä tuu,mutta sanoja kokoajan tulee lisää,joten en oo huolissani.Velikin 4v on nyt oikea papupata vaikka kunnolla alko puhuun vasta 2v8kk iässä.Tytöt meillä alko puhuun jo alle vuoden ikäsinä ja lauseita tuli puolitoistavuotiaana.On ne lapset niin erilaisia=)

Olipa kiva kuulla että jotku muutkin on alkanu yrittään ennen ekoja menkkoja.
Mua mietityttää nyt se että millon vuodon loppumisen jälkeen yhdynnän uskaltaa aloittaa? Mää oon nyt ollut eilisestä illasta asti ilman sidettä(hyvin epäuskosena kyllä ku mullahan vutoa tuli "kunnolla" vain la,su,ma ja ti, eli 4päivää muka vaan kesti mun tyhjennysvuoto!!! Voiko se muka olla mahollista?? Aamulla pissatessa tuli verta pönttöön,mutta ei enään yhtään housuihin asti ja nyt ei oo tullu mitään enään vesa käynneilläkään.
Mietityttää sekin että tuleeko mulla jonkun päivän päästä sitten joku veri ryöpsähdys ku tää vuoto on ollu niin vähäistä.Kiva jos oon ihmisten ilmoilla enkä enään käytä sidettäkään....

Ja sit tuo yhdyntä,millon tiiän ettei vuotoa enään oo tulossa.En halua ottaa riskiä kohtutulehduksesta

Mullahan ei tosiaan ultrassa näkyny enään juuri mitään kohdussa joten voinkohan nyt vaan luottaa siihen ettei siellä mitään enään oo ja alottaa normaalin elämän kuhan tuo vessakäynneillä tuleva vuoto loppuu,jos siis sitäkään enään tulee....

Rakkaudesta äiti
 
Hei! Siirrympä toukokuuntoukista tänne.
Eilen oli vielä viikkoja 11+4, ainakin luulin niin.. Ultrassa kävin 2 kertaa. ekan kerran viikolla 4 jolloin näkyi sikiöpussi ja lääkäri sanoi että kaikki näyttää yvältä. Toisen kerrqn ultrattiin viikolla 9 ja silloin sama lääkäri ja sanoi että tuossa näkyy sydämensyke ja vilaukselta näki lääkäri pikkuisen, itse en nähnyt, lääkäri syytti kivikautista ultralaitetta. Viime vikolla keuvola jossa taas sama lääkäri halusi kuunnella sydänääniä, mutta laitteesta oli akku tyhjä, samalla käynnillä pyörryin verikokeessa. kaikki ultraukset terveyskeskuksessa ja viimeisin käynti neuvolassa.

no eilen oli sitten np ultra jota odotimme miehen kanssa innolla, kätilö ei kuitenkaan löytänyt. pikkuista ja lähetti mut vielä lääkärille jota saimme odottaa yli tunnin. nyt eri lääkäri iuin aikaisemmin. hän ultrasi ja totesi että tuulimuna. miehen kanssa oltiin että mitä?!?! huomenna edessä lääkkeellinen tyhjennys...
tänään soitan terveyskeskukseen ja annan kyllä palautetta lääkäristä ja heidän ultralaitteesta!

viimeyönä sain unta joskus kahden jälkeen, puoli neljä heräsin kun tunsin vuotavani. vessassa huomasin että tyhjeneminen oli alkanut ilman lääkkeitä mutta ei tullut tavallisia menkkoja enempää joten täytynee huomenna toi lääkkeellinen tyhjennys tehdä..

Tässä minun tarinani, jatkossa menen ultraan vain yksityiselle! uutta alamme yrittämään heti seuraavien menkkouen jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
prinsessat Aa, okei :) Voihan se olla että eilinen on ollut sitten vaan jotain muuta tuntemusta.

rakkaudesta äiti Meille synty tyttö. Elokuun alussa oli la, ja tasan kaks viikkoo meni yli. En tainnu niin hirveesti kirjotella siellä, kun tuntu että osa kirjotti monta kertaa päivässä. Ja ku tyttö synty niin palstailu jäi melkeimpä kokonaan, jo senkin takia että kun jotain kirjotti ja halus tukea, tuntu että kukaan ei noteerannu, vaan yhet ja samat siellä toisiaan "hyysäs". Mulle on niin hyvin jääny mieleen ku sinä ootit ja ootit että vauva syntyy, ja pelkäsit että kohta yksin kirjottelet. Kamala kuulla että miehesi joutui onnettomuuteen, onneksi kaikki on kuitenkin kääntynyt parhain päin :)
 
Voi miten surullista Eleonoora86, ihmetyttää tuommoinen sekoilu ultrassa, ei ihme jos haluat jatkossa yksityiselle ultraan. :/

Mulla on siis vasta alkukierto menossa kp8, mutta eilen illalla jo tuntui juilintaa mahassa. Tänään pitänee siis jo ryhtyä tekoihin jos ovis tuleekin aikaisessa. Tuo edellinen raskaus nimittäin alkoi ovulaatiosta 5. kiertopäivänä. Oli vielä menkatkin meneillään joten pikkuisen yllätyttiin. Eli se(ovis) taitaa tulla ihan milloin lystää. Tän kierron jälkeen aion sitä testata, jos ei tässä tärppää ahkeralla yrityksellä.

Voiko tuollaisesta aikaisesta oviksesta olla jotain haittaa raskautumiselle jne.?
Muuten kierto on ollut kyllä hämmästyttävän säännöllinen km:n jälkeen. 4 viikon jälkeen tuli ekat ja siis sitä ennen menkat olleet huhtikuussa. No, ainakin kroppa toimii.
Kävin vasta nyt jälkikeskustelussa elokuussa olleesta myöhäisestä keskenmenosta ja pakkoa sanoa, että se oli pettymys. Kuvittelin, että verikoetulosten lisäksi keskusteltaisiin omasta jaksamisestani, mutta ei. Lääkäri luki koneelta tuloksia ja minä kuuntelin. Toivoin myötätuntoa tai edes jotain huomioimista. Syytä kkm:lle ei löytynyt, itse olen kunnossa. Nyt on vain jotenkin pakko jaksaa yrittää uudestaan ja toivoa parasta.
Onneksi neuvolan tätini on tosi ihana ja empaattinen ja sieltä olenkin saanut haluamaani tukea, vaikkei sitä sairaalalta herunutkaan.

Nojoo, mutta eteenpäin. Tänään on hammaslääkäri ja mulla suussa kaksi reikää, joten taidan alkaa stressaamaan sitä. :D

aurinkoista päivää kaikille. :)
 
Eleanoora86 Tervetuloa. Ei varmaan voi oikein sanoa, että kiva kun löysit tänne kun eihän tämä kiva jttu kenenkään kohdalla ole. Aika kamala tuo kokemus, kun on kahdesti jo todettu, että kyllä täällä jotain on ja sitten käy noin, että on ollut tuulimuna! Kannattaa kyllä laittaa palautetta, ei kuulosta kovin vakuuttavalta. Vinkkinä jos siihen tyhjennykseen joudut (lääkkeelliseen) että pyydä saada jäädä sairaalaan sen kohunsuulle asetettavan tabletin jälkeen. Mulle ehotettiin ensi kotiin menoa särkylääkkeiden kanssa, mutta neuvolassa olivat jo etukäteen varoitelleet tästä ja sanoneet, että jäät vaan sinne. No onneksi jäin, koska mulla ainakin oli kivut niin kovat, että ei todellakaan mitkään buranat auttaneet eikä edes ensimmäinen kankkuun pistettävä piikkikään. Vasta se sama lääke mitä sain synnytyksessä kankkuun pistettynä auttoi. Kotona en ois saanut edes noita ja olin kyllä tosi kipeä. Mulla vuoto alkoi vasta kolmansien lääkkeiden laitosta ja olin osastolla aamu kasista ilta kuuteen. Siltikään siellä en tyhjentynyt vaan se "möykky" tuli ulos vasta seuraavana aamuna ja vuoto jatkoi melko runsaana pari viikkoa ja sit loppui melkeen seinään. Aloitettiin tosiaan yritys sit heti siinä kierrossa, nyt kp 24/28 tai mikä lie tuo kierto nyt tällä kerralla onkaan.
 
Pahoittelut kaikille uusille tähän pinoon joutuneille :hug: Muutamakin teistä kyseli uudelleen yrittämisestä, raskautumisesta suoraam km:n jälkeen ja vuodon vähyydestä. Jotten jatkuvasti toistaisi itseäni, viittaan vaan muutama sivua taaksepäin kirjoittamaani viestiin nmr #430, että siinä kertoilen omakohtaisia kuulumisia juurikin noihin kysymyksiin liittyen. Tällä hetkellä itse vaikutan lähinnä tuolla plussanneiden puolella, mutta käyn täällä säännöllisesti lukemassa muiden kuulumisia ja kerron mielelläni omia kokemuksiani km:eek:ista, joskos niistä olisi jolle kulle hyödyksi tai vertaistueksi.

MiNalolle varovaiset onnittelut :heart: Ja kaikille muille plussatuulia toivoen!
 
Sanoinhan mää että se ovisplussa pärähtää tänään :)



Mahtavaa!!!

Ja viime kierrossahan rtesti anto plussan oviksen aikaan ja kattokaas, nytkin anto :D



Mullahan rtestit näytti jo negaa useamman päivän niin mahtava tuli nyt tuosta viivasta oviksen johdosta :D Miullehan ei oo hädin tuskin mitään viivaa rtestiin ennen ovulaation aikaan tullu, joten taitaa olla taas hyvä vahva ovulaatio :)
 
Pahoittelut tähän pinoon joutuneille!

Alexa, mukava lukea sun kuulumisia hcg:n hitaasta laskusta. Tai siis mukava ja mukava - ymmärtänet mitä tarkoitan. Mulla tulee huomenna 3 viikkoa tyhjennyksestä, ja edelleen raskaustestiin tulee ihan kunnon viiva. Vuoto on ollut koko ajan niukkaa, kunnes viikko sitten yhtäkkiä tuli ihan ryöppynä verta ja hyytymiä n. puolen tunnin ajan. Vasta sen jälkeen rupesi testiviiva vähääkään haalistumaan. Mietin vain, että kun 3 päivää tyhjennyksen jälkeen ultralla ei näkynyt enää kuin paksua limakalvoa, eikähän siellä alunperinkään ollut kuin alle 1cm oleva pussukka, niin mistä helkkarista noi hyytymät sitten tuli. Ihmettelin, kun gyne silloin alussa neuvoi hcg-verikokeeseen 2 vkon kuluttua tyhjennyksestä, että eikö se ole aika pian. En ole vielä käynyt, kun kerran liuskatestitkin näyttää vielä vahvaa viivaa. Uskaltanen vielä rauhassa odotella, kun kerran muillakin on kestänyt kauan hcg-lasku. Tulehdusoireita ei onneksi ainakaan vielä ole.
 
lauru
Miten sulla tuo tyhjennyslääkkeiden otto tapahtu? Eka siis emättimeen?
Minä sain sairaalassa suuhuni sen ekan tabletin joka valmistelee kohtua ja sitten tosiaan kaks päivää siitä kotona otin aamulla neljä tablettia joista 2emättimeen(ku vuotoa jo vähän tuli.muuten ois pitäny kaikki 4laittaa alapäähän)ja kaks kielen alle.Tosta 3tunnin päästä taas 2kielen alle.Ja tosiaan ihan kivuton päivä oli.Oon niin ihmeissäni ku kuulostaa et kaikki muut ollet ihan kivuissaan ja vuotoa tullu kauheena.Mulla ei kipuja yhtään ja vuotoa varmaan vähempi ku menkkojen aikaan ja nyt se on tosiaan loppunu(jollei ala pian uudelleen) joten vuotoa kesti vain neljä päivää +eilen tuli vielä aamusta vähän.Menkat kestää yleensä viikon ja nyt tyhjennysvuoto vähemmän aikaa.Kyllä vähän huolettaa et jäikö silti kohtuun jotain vaik yhesti jo ultrattiin sairaalassa päivä tyhjennyslääkkeiden oton jälkeen,eikä sillonkaan enää näkyny kohdussa kuin vähän verta.

Te joilla nuita jälkikeskusteluja on ollut niin oliko teillä raskaus jo pidemmällä? ja kuinka monella on se ultra jälkitarkastuksena?
Mullahan tosiaan alkio oli kuollu rv.6+1 eikä täällä oo ainakaan mitään jälkikeskusteluja(onneks oon saanu puhuttua ystäville.Muuten tästä ei ois selvinny mitenkään ja tietty tänne kirjottaminenkin auttaa) eikä ultraakaan.Vaan pissanäyte pitää viiä 5-6viikon päästä.

Marlin mulla kans väheni kirjottelu sinne ku vauva synty ja kokonaan sitten miehen onnetomuuden jälkeen.

Eleonoora86 voimia:hug: ihan hirmunen kokemus jos eka on muka nähtykkin vauva ja syke ja yhtäkkiä ei koko vauvaa ookkaan:(
Mää antasin kyllä kans palautetta!

En tiiä uskaltaskohan jo huomenna alottaa yhdynnät jos ei oikeesti tuu enään tippakaan verta?? Mitä mieltä ootte? Vai pitäskö tehä ittensä tyhmäksi ja kysyä lupaa sairaalasta:LOL: Jotenki niin epäilyttää että voiko se avuton vuoto oikeesti olla nyt tässä.ja missä ne kivut joita mun eka keskenmenosta ei ainakaan tullu puuttuun.Sekin tapahtu siis rv.6 mutta sillä erolla että se alko tulla itestään pois ja tää pysy kohdussa rv.9

Rakkaudesta äiti
 
pitää vielä kysyä että mistä te nuita ovulaatio testejä tilailette ja kuinka ne toimii? Oon lapsettomuusaikana tehny niitä testimielessä,ku mun piti testata että tapahtuuko ovulaatio.Muistan et niihin pissattiin niinku raskaustestiinkin,mut se testin lukeminen olikin sit vaikeempi homma.Millon tietää et viiva on tarpeeksi tumma? Nykysiin testeihin vissiin tulee hyvmynaama ku on ovulaatio päivä? Mutta eikös yhdynnät ois jo hyvä alottaa muutama päivä ennen sitä... vaikka eihän tietysti sillonkaan oo myöhästä.Testin viiva ilmeisesti tummeni sitä mukaa mitä lähempänä ovulaatiota oltiin.

kertokaapa ketkä jaksatte nuista testeistä ni pitää kattoo innostusinko minäki niitä ostaan.
 

Yhteistyössä