~~Keskenmenon jälkeen kuumeilevat~~SYKSY/TALVI 2013-2014

No eilen oli ihan olo et oon raskaana, oli kauheen kylmä, vessahätä on kamala aamuyöstä jne. mut jotain tuhrua tuli tänään.. jota ei sit tullu toisella kertaa. nyt tietenki hyppään vessassa viiden minuutin välein et tuleeko vai ei.... argh!! :kieh:
nyt ois niinku dpo 9. Pääkoppahan tässä kihahtaa taas ennenpitkää! :stick:

papakoe:ei oo ennen otettu raskaana ollessa, mut kuulemma ei oteta niin syvältä kohdunsuusta, kohdunsuutahan ei saa sörkkiä raskaana ollessa. kuulemma turvallista jos vaan tietää.
 
  • Tykkää
Reactions: Tuuuli+ ja Maikkki
Moikka kaikille pitkästä aikaa! Olen käynyt lukemassa kuulumisianne aina välillä mutta en ole mitään kommentoinut kun jostain syystä lumiani ei tykkää tästä foorumista, voin lukea mutta en mitään kirjoittaa :D
Eniveis, toivon kollektiivisesti meille kaikille plussaonnea, jokainen meistä olisi enemmän kuin ansainnut plussansa ja pian teemme sellaisen joukkoplussa-aallon, eikös juu? ;)

Omaa napaa sen verran, että kp:stä ei mitään tietoa. Ei ole tullut menkkoja keskenmenon jälkeen, mutta tämän viikon torstaina tyhjennyksestä tulee 4 viikkoa. Jotain ihme tuntemuksia on ollut eilen ja tänään, ihan kuin ovis mutta tänään olin ihan varma, että menkathan ne tulee. Ei ole kuitenkaan vielä näkynyt.
Olen oikein odottavaisella kannalla menkkojen suhteen, kerrankin.
Täytyy sanoa, että keskenmenon jälkeen emme ole seksiä harrastaneet lainkaan, sanoin suoraan, että musta ei tunnu hyvältä, että ei johdu miehestä vaan mun pääkopasta. Mun pää ei ole ihan vielä valmis seksiin. Hassua, mutta totta. Mies on onneksi niin ihana, että sanoi olevansa seksiin ja uuden vauvan yritykseen, heti kun minä olen. Nuo ovat juuri ne sanat, mitä itsensä kanssa kamppaileva nainen haluaa kuulla. Pääkoppa suree vielä sen verran, ettei seksi maistu mutta luulen, että pian on sen aika. Ajattelin kuitenkin vastoin ensimmäisiä ajatuksiani odotella ne yhdet menkat, ennenkuin "olemme sillai" ja tuo pääkoppa on tosiaan sitä mieltä että se hoitui vähän kuin luonnostaan. Ehkäisyä kun en haluaisi käyttääkään.
Jälkitarkastukseen ei ole vieläkään tullut kutsua, ihme touhua! Kuinka pian teillä muilla on ollut se?
 
Hipsunpöpsy Kävin yksityisellä varmistamassa keskenmenon sinä päivänä kun vuoto alkoi. Lääkäri sanoi, että kohtu tyhjenee todennäköisesti itsestään ja kirjoitti neuvolakorttiin (olin jo ehtinyt saada sen), että tilannetta seurataan. No, itse en kokenut minkään seurantakäynnin olevan tarpeellinen, koska "roina" tuli ulos ja seuraavat menkat alkoivat 32 päivän päästä ja siitä kierto palasi normaaliksi.
Mulle ei siis tarjottu mistään automaattisesti jälkitarkastusta. Jos olisin sellaisen halunnut, niin varmaankin olisi pitänyt mennä yksityiselle.

Nyt kohdunulkoisenkaan jälkeen mitään jälkitarkastusta ei tarjottu kättäriltä. No, onneksi olen nyt menossa toivottavasti pian (kp10) taas yksityiselle, missä kohtu ultrataan muiden tutkimusten yhteydessä.
 
Pakko sanoa, että ihana kuulla miten monen mies on kovin ihanasti tukenut sekä ymmärtänyt toista yms... Niin sen olla pittää! =) Täällä kanssa mies on ollut hyvin tukena ja halukas uuteen yritykseen! No mutta me lähdetään lenkille tuon ukkelin kanssa, hyvää alkavaa kirpsakkaa viikkoa kaikille!
 
Juu kannatetaan plussa-aaltoa! Näemmä monilla jännittäviä hetkiä elelläänkin. :)

Minulla ei ollut automaattisesti jälkitarkastusta, enkä sitä jaksanut varata kun kuukautiset alkoi normaalisti ja mitään häikkää ei ole tuntunut olevan.

Vihdoin sain laittaa kuukupin taas säilöön ja toivottavasti pitkäksi aikaa. :) Jotenkin jännittää kovasti tämä viikko, jos se ovis vaikka tulis muutaman päivän päästä...iiks!
 
  • Tykkää
Reactions: Tuuuli+
Keskenmenon jälkeen kuumeilevat



Maanantai 21.10.2013



Mariah33____33v____KM 5/13________________________KP 18/27-30
evaparadise___24v____KKM 6/13______________________KP 13/28
Emeli-____22v_____KM 6/13__________________________KP 63/29
VanillaLady___27v____KM 8/13________________________KP ?/?
aada78__35v____KM 8/13____________________________KP 10/25
NtiKesäheinä___30v____KKM 6/13______________________KP 41/28
Syssy^^____26v_____KM 9/13________________________KP 9/26
verppu____KM 12/12, KM 3/13, KM 5/13_________________KP 27/28
eemiliah____22v____KKM 8/13_________________________KP 28/?
Tuuuli+____21v____KM 9/13__________________________KP ?/28-30?
Tähtisilmä*____26v____KKM 10/13_____________________KP ?/?
Pinkula____24v____KM 10/13__________________________KP ?/?
Maikkki____25v_____KM 10/13_________________________KP ?/27-30



MiNalo___28v___KKM 6/11,KKM 3/12,KM 11/12,KEM 10/13__KP 11/28-30
-pansku- ____25v_____KKM 7/13______________________KP 56/28
Markke____30v____KM 6/10, KM 7/13__________________KP 49/30-31
Silvia Logo____KKM 8/13_____________________________KP 18/?
Tyntti___22v____KKM 9/13___________________________KP ?/?



Pippuri85*___27v___KM 6/13_________________________KP 7/?
kaarina80____KM 8/13_______________________________KP 19/28
sydäntähti____27v____KM 9/07, 12/07, 8/13____________KP ?/?
sapu____3xKM ja KM 7/13 ___________________________KP 31/26-28
Millamaria14___29v____KKM 8/13______________________KP ?/26-30



carolina30+____KM 6/09, TM 3/12_____________________KP 25/27



sydäntähti dpo 14
eemiliah dpo 7
Mariah33 dpo 3




TAUSTALLA/KATEISSA:

Bambini
_Kenguru_
Ambrosia85
espe--
Pölö-
Hanttuliini84
Minel83
Taru81
KoiKoi
Esteri1
Rosuliina
Kirppu.81
Hipsunpöpsy
Miminda




PLUSSANNEET 2012

Tammikuu: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli
Helmikuu: Unelma kolme, Micaela, Johnu, Idylli?
Maaliskuu: Nellielli, Ipna, rontti1, Missa-76, Daizy06, Jenksula
Huhtikuu: mame31, malttamaton, Wandii, tiiru, vaavimasu, meadow, Lynette, Suerte, m1n1
Toukokuu: zoobles, *kenguru*, adora, Aniit, diiselikissa, Pink89, Sirel, Toivotonko
Kesäkuu: Tuuliannaliina, Neiti-81, Sanniz, cannes, mamiksi monelle, kodehu, heidukka, Jiiii, Suikkis, Missa-76
Heinäkuu: kwaidan, Whisky Peat
Elokuu: Naneni, Sussu -72, Hanne_, tiinelli, Mimmiel
Syyskuu: Quu, mumina, Scarleth, P12
Lokakuu: Emppuli83, kultakimpale2, iitu85, Lilleri82, heisu81, Haaveissani, Tanita, piuu, Lapinmaria, Tartsu74, tillukas, Taivaanrannan maalari
Marraskuu: Mosmos, Simpu83
Joulukuu: EVO, KattiKoo, Pintsu, Nöhvi1, lauru, hanja


PLUSSANNEET 2013

Tammikuu: Miima81, suhveli, zapata, rupeltaja, Marsilio, rakkaudesta äiti, Essence
Helmikuu: Marlin, Miramei
Maaliskuu: Stellini, p.ö.m.p.p.i.s, Taike80, dyddö, kanella, Pippari
Huhtikuu: Miirabell, Equus, verppu, Alexa, mamuska7
Toukokuu: Praia, zannukka, miss_piggy
Kesäkuu: katrinainen, Pikkusukka
Heinäkuu: niiskunenä, Eleonoora86, dyddö, Spirit, ralliruutu
Elokuu: Fujin, Miwwi, PiipaKaa, Dorian, coffeeBreak
Syyskuu: Ollakovai...?, kukkurukuu, Niwhai, Joosukka
Lokakuu: Kataja82, Väpä08, bumbis, Minnah88, Sanna-M, sunflower86, Jetta, eltsu81, alien_1



Linkit edellisiin kuumeilukeskusteluihin:
TALVI 2012-2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2220012-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-talvella-2012-2013-a/sivu41.html
KEVÄT 2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2251418-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-kevat-2013-a/
KESÄ 2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2266342-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-kesalla-2013-a/

Linkki odotuspuolelle siirtyneisiin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2296296-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-syksylla-2013-a/

Lyhenteitä:
KM = (spontaani) keskenmeno
KKM = keskeytynyt keskenmeno
KU = kohdunulkoinen raskaus
TM = tuulimunaraskaus
KEM = kemiallinen raskaus
KP ?/? = meneillään oleva kiertopäivä/keskimäärin kierron pituus
dpo = Days Past Ovulation (päiviä ovulaation jälkeen), dpo -1 = ovisplussapäivä, dpo 0 = ovulaatiopäivä, dpo 1 = ensimmäinen ovulaation jälkeinen päivä
JP = "jännäpäivä" (raskaustestin tekopäivä)


Päivityspyynnöt korostetusti kiitos!
(Kun kp:si paukkuvat yli 60 etkä ole hetkeen ilmoitellut itsestäsi, sinut siirretään taustailijoihin, toki sieltä pääsee aina huikkaamalla takaisin listalle! :))

 
Viimeksi muokattu:
Miminda Olet aivan varmasti sinulle oikeassa pinossa! :heart: Osanotto suruunne! :hug: Aivan kamalia olette joutuneet kokemaan. Noin myöhäisen vaiheen menetykset on sydäntä raastavia. :'( Rohkeasti vain tänne peremmälle ja tuntoja purkamaan.

Maikkki Tervetuloa sullekin ja pahoittelut keskenmenosta! :hug:

Pölö- Kyselit meidän hoitoon pääsy mahdollisuuksista..Noh, puhun nyt suoraan asiasta, josta olen täällä vaiennut (syystä että lisää tunnistettavuutta täällä aika lailla!). Eli sairastan tyypin 1 diabetesta, oon sairastanu lapsesta asti. Mun lääkäri on sitä mieltä ettei mitään hoitoja tarvitse aloittaa, koska olen tullut raskaaksi 3 kertaa 1,5 vuoden ajanjakson sisällä ja lisäksi koska meillä on jo yksi lapsi. Tämä mielipide oli toki ennen kuin minulla todettiin endometrioosi...Diabeetikoilla hoitoon pääsemiseen on melkoiset vaatimukset ja ymmärtäähän sen, onhan raskaus jo riski sinänsä. Itse olen miettinyt tätä paljon ja minusta tuntuu, että diabetes on vuosien saatossa vahingoittanut mun munasoluja siinä määrin ettei niistä vain ole kehittymään terveiksi alkioiksi. Toivon koko sydämestäni, että jäljellä olisi vielä edes yksi terve munasolu, joka hedelmöittyisi ja kehittyisi normaalisti. Se lienee ainut toivoni. Toki tää kaikki on vaan mun arvailua..Eli siis olen omassa pienessä päässäni jo päättänyt sen ettei mitään edes olisi tehtävissä raskaaksi tulemisen tai sen jatkumisen eteen. Ettäpä näin. En tiedä pystyykö kukaan täällä samaistumaan taikka ymmärtämään näitä mun ajatuksia..mutta jos olisin perusterve ihminen, olisin hakeutunut hoitoihin jo aikapäiviä sitten. Olen tavallaan tyytynyt tähän kohtalooni. :ashamed: Niin surullista kuin se onkin..

alien_1 Kiitos sinullekin kannustuksesta! :heart: Mutta siis edellä voit lukea ajatuksiani noista hoidoista..Ihania asioita sinulle siellä tapahtuu!! :heart: En hehkuta nyt liikaa, mutta siirsin sut kuitenkin plussanneisiin vaikket odotuspuolelle siirtyiskään vielä. Ymmärrän pelkosi täysin...ja tuo tissien puristelu on niiin tuttua mullekin kaikista raskauksista! :D Se on ihan kamalaa, miten pelko voi hallita koko elämää! Ja tiedän et tätä on turha sanoa, mutta koita rentoutua ja ajatella positiivisesti. Mä pidän kaikki sormet ja varpaat ristissä et kaikki menis tällä kertaa hyvin loppuun asti! :heart:

Kaikille jännäilijöille toivon sitä plussaaaaaaa!!! ++++++:whistle:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Maikkki ja Tuuuli+
eemiliah Joo lueskelinkin, että muillakin on voinu näyttää ennen menkkoja plussaa tuo o-testi. Lohduttavaa, niin tiedänpä ettei kyse ole siis siitä, että kroppa olisi aivan sekaisin! En aatellu r-testiä haaskata, kun raskaana en varmasti ole. Oottelisin menkkoja huomiselle, kun tänään ei ole alkanut!
 
Tuo jälkitarkastushan lukee ohjepapereissa että pitäisi tehdä verikoe hormoneista kolmen viikon kuluttua, mutta täällä ainakin sen saa kun itse pyytää. Eli ei tarvitse yksityisen puolelta hakea vaan saa ihan julkisella käytyä testauttamassa.

Kysymys, voiko tämän jälkivuodon aikana käyttää tamponia tai kuukuppia vai suositellaanko joku aika olla "tunkematta" mitään sinne ja antaa tulla vaan suoraan ulos vai onko se ihan ok?
 
Maikkki, mulle sanottiin että ei (mielellään) tamppooneja ym, side vaan tai jos oikein ympäri reunoja vuotaa niin pyyhettä alle, täällä oli niin välillä.. Varsinkin jos halus nukkua jotenkin rauhassa, niin pyyhe persauksen alle vaan.. |O
 
  • Tykkää
Reactions: Maikkki
Niin ja mulle sanottuu ultrassa et kaikki on lähteny kohdusta, et lääkärin silmään näytti etten ois ollukkaan raskaana, eli kaikki hyvin pois, ei puhunu mistää verikokeista?? Sano vaa et tää menee jälkitarkastuksesta! Hope so, välillä ollu ihme kipuja, mut sellasia pistoksia lähinnä.. :ashamed:
 
Maikki:ei saa käyttää tampooneja eikä kuukuppia, tulehdusriskin takia!! ja seksi ja uinti oli kans kiellettyjen listalla jälkivuodon aikana. ite en ainakaan todellakaan tohtinu riskeerata että vielä tulehdus tulisi kaupan päälle, ei kiitos.

Miminda, tervetuloa :hug: Kokemuksesi on varmasti ollut aivan kamala, en voi edes kuvitella. Toivottavasti jaksat uskoa parempaan huomiseen :heart:

Aamulla testiä, liuska odottaa jo vessassa. vaikuttanu koko päivän et alkaa menkat, mut ei. ja oireetki muka vaan lisääntyy... ku ei nyt tippuis taas korkeelta ja kovaa.
 
Jospa se minäkin tänne, Toukomuruista myös. Keskeytynyt keskenmeno takana, 2 lääkkeellistä tyhjennysyritystä, aika jo kaavintaan, mutta onneksi samalla viikolla tuli vihdoin pois ja selvisin ilman. Nyt viikko tuosta "raskausmateriaalin" ulostulosta ja odottelen, jotta vuoto loppuisi (niukkaa on enää). Haaveissa pikkukakkonen ja yrittämistä takana vuosi ja pari kuukautta. Oli todella veemäistä, kun lääkkeet eivät meinanneet tehota ja sain kärsiä voimakkaasta raskauspahoinvoinnista ja närästyksestä lähes kuukauden verran siten, että jo tiesin raskauden keskeytyneen...No, jos sitä parin kuukauden päästä pääsis yrittämään taas...Tsemppiä kaikille!
Mimmimiina 33 v kkm 9/13, toiveessa toinen
 
niin ja jälkitarkastuksesta, itsellä olisi ollut verikoe ja puhelinaika äitipolille mutta kun joutuikin kaavintaan, niin sitten ei ollut mitään tarkastusta, kuulemma olisi yksityiselle saannu mennä. olisin kyl mennykki jos ois jotain poikkeavaa ollut, onneksi ei ja kierto alkoi nopeaa ja normaalina.
 
Juu pyyhettä olen myös pitäny varmuudeksi välillä sängyssä pyllyn alla.

Onko ihan normaalia että nyt näin "paljon" jälkeenpäin (pe tyhjennys, nyt ma) on vielä ihan hirveitä polttoja alavatsassa. Aamulla lähinnä vessassakäynnin yhteydessä mutta nyt koko illan polttanut ja vihlonut ihan järkyttävästi koko alavatsaa ja särky ylettyy läpi selkään myös eli koko tuo alakroppa.. :,( Otin buranaa ja panadolia maksimit mutta ei auta. Onko ne sitten jotain jälkipolttoja vai voiko olla kohtutulehduksen oireita`? Voiko sellanen edes kehittyä näin nopeaan? Äh ärsyttävää kun koko ajan epäluuloinen kun ei tiedä mistä mikäkin kipu johtuu.
 
Mimmimiina Voi ei, voimia todella paljon ja tervetuloa joukkoomme! Tsemit sulle myös!! :hug:

Maikkki, mulla alko poltot joskus ke-to ja pe tuli istukka.. Aattelin et kaikki oli tullut, mut kivut jatku, päätin ma käydä päivystyksessä kattomassa et eihä oo tulehdusta, kun sattuu, tulehdusarvot 1 eli ei tulehdusta ja sisätutkimuksessa paljastu ett' alkio ja pussi oli vasta tulossa, nää tuli ulos ton päivän iltana ja kivut loppu kun seinään! Että voi olla normaaliakin että poltot ja kivut jatkuu, jos vaikka kaikki ei oo tullu ulos, näin oli mulla. Mutta jos yhtää arvelluttaa niin sulla on oikeus mennä lääkäriin! Pelkäsin itse myös kovasti tuommoista tulehdusta yms, huh, voimia!

niin ja mulla oli spontaani keskenmeno..
 
Viimeksi muokattu:
Alkuasetelmissa jälleen... Minulle saa päivittää ma 21.10, päivälle: KP6. Nyt on arkisin muuta ajateltavaa, uusia mukavia haasteita, että sen puolesta ei tule stressattua liiaksi vauvakuumeen kanssa. Toiveissa olisi että tämä rennompi ajattelutapa tuottaisi positiivisen vaikutuksen :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Lämpimät tervetulo toivotukset kaikille uusille. :hug:
Valitettavasti sitä mukaa ku plussanneet siirtyy odottajiin niin uusii tulee aina tilalle :(.

).( Täällä ei tädistä tietookaan. Ei mitään oireita, ei mahan polttoja ei tiputteluja ja joka kerta tää on meinannu plussaa tikkuu. Ellei nyt sitte oo vaa pillereiden lopettaminen sekottanu kiertoo. Koko ajan juoksen vessaan kattoo onko vuoto alkanu. Ajattelin odottaa viikonloppuun testaamista ku jos ne on vaan myöhässä. Tajuton pelkohan sitä iskee samantien päälle jos plussa tulee. Ajattelin samantien soitella opiskelijaterveydenhuoltoon ja pyytää mahdollisesti viikottaisia käyntejä että pysyy pää kasassa. Sellasta tänne, epätietoisuutta ja silti niin hurjaa jännitystä! <3
 
Maikkki mulla eka epäonnistunut lääkkeellinen ja sit kaavinta ja ohjeeksi annettiin että kolmen viikon päästä pitää varata itse aika labraan ja pyytää raskaushormonien mittausta. Soitin sit omalle terveysasemalle ja sieltä sain lähetteen + ajan hoitajalle jonka kanssa käytiin tätä mun keskenmenoa läpi. Että varmaan vähän vaihtelee nää jälkihoito-ohjeet: /

Täällä jännäillään edelleen.. dpo 8 ja joko vauvahöyryisiä valeoireita tai sitten oikeita oireita ihan kunnolla. kaikki pahoinvoinnit yms voisi olla hyvin mielen tuotosta mutta nää sekunnissa rasvoittuvat hiukset ja naaman järkyttävä kukkiminen pistää kyl peiliin katsoessa silmään. voihan ne tietty olla jotain seurausta jos hormonit ihan sekaisin ton kkm:n jälkeen. en osaa yhtään sanoa. jännittää:D voikun ne menkat ei alkaisi! eilen kyl nopeasti kumartuessa iski sellanen viiltävä kipu oikealle alavatsaan että vielä yölläkin sattui kävellä vessaan.. ja se laukaisi samalla menkkamaiset selkäsäryt. Olin jo ihan masentunu että nyt alkaa mutta ei ainakaan vielä näy mitään. :confused:
 
Mulle saa lähettää kuukautiset hän, joka ei niitä itselleen tällä hetkellä toivo. Täällä ne olisivat nyt elämän kohokohta!

eemiliah mulla rasvottui hiukset vielä pitkään km:n jälkeen. Ja hiukset ohentuivatkin kun niitä lähti niin paljon. Samoin hiivatulehdus tuli vasta km:n jälkeen muistuttamaan kaikesta.
Mutta voihan olla, että olet raskaana. Kohtahan se selviää :)
 
Rosuliina jos sovitaan, et saat mun menkat.niitten pitäs alkaa kaheksan päivän päästä.jaksatko oottaa ? ;)

taas oli tänneki tullu uusia.pahoittelut, mutta samalla tervetuloa.

Tänne ei ihmeempiä. Seesteinen vaihe menossa, ku pitää taas tosiaan se viikko taas jaksaa oottaa, et menkat alkas. Ja sitte taas perinteisesti ootetaan n.2viikkoa, et tulis ovis. Sen jälkeen taas 2viikkoa et tulis menkat jne. Ihana kahen viikon jaksoinen elämäni :D
 
kaarina80 It's a deal! Kyllä tässä nyt pari ekstra päivää jaksaa tän kaiken odottamisen jälkeen ;)

Muoks: eiku se onkin KAHDEKSAN päivää! Ei tuu diiliä! Mutta toivottavasti kuukautisesi löytävät kodin jostain muualta kun sun luota :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä