Keskenmenon jälkeen kuumeilevat SYKSY 2015

Bettinah mä oon käyttäny aina Pregcheck liuskoja tai Clearbluen digiä. Yleensä varmistan Cbllä liuskan tuloksen. Niissä pakkausohjeissa on ohjeet millä kp:llä kannattaa alottaa testaus. Esim. Mä alotan aina kp 8-9 kun mun kierto on ollu sen 25-26 pvää
 
  • Tykkää
Reactions: Bettinah
Pregcheck-liuskoja oon mieki käyttäny. Kierto 26-28 päivää ja olen alottanu testailun kp10. Ja testasin 2 kertaa päivässä, aamupäivällä ja iltapäivällä.. Ei niitä liuskoja loppukirissä montaa menny, yhellä 10kpl paketilla selvisin 2 kiertoa ja enempää en oo ostanu.

Mulla vaan olo vahvistuu, että ois nyt plussakierto.. Testata ajattelin torstaina, silloin on kait dpo11. Tietty sitte viikonloppuna tullaan alas kovaa ja korkealta, mutta monta kiertoa on menny nyt etten ole ees haaveillu niin sallittakoon se.. =)
 
  • Tykkää
Reactions: Bettinah
Bettinah,en tiedä noista rfsu:n ovistesteistä,miten hyviä ne on,mutta moni haukkunut kyseisen merkin raskaustestin huonoksi.
Taidan kans tilata ovistestejä ja alkaa tikuttamaan,viimeistään sit kun hoidot alkaa. :giggle:

Susalle tsemppiä! :)
Monihan on aavistellut tuon plussakierron ja ollut sitten oikeassa ;) Tänne sit heti testituloksia niin päästään kaikki jännäämään! :LOL:

Täällä kp19 vasta menossa.Eipä merkkejä raskaudesta.Joten toiveet ei korkealla.Pääsis vaan testaamaan jo :p Se tulee aina pakonomainen tarve pissiä tikkuun,vaikka oiskon nega.
 
  • Tykkää
Reactions: Bettinah
Bettinah saa noi ovistestitki ihan marketista. Siinä on ollu samalla hyllyllä vierekkäin ainaki meidän kaupassa. :)
Mulla alkaa ovistestailu torstaina. Sillon on kp8.

Onko täällä ketään kelle on tehty PAS? Mitä jos ovis osuu niin, et siirto olis vasta vkoloppuna? Monentenako päivänä oviksesta teille on tehty siirto? Mulla meinaan aikasemmilla kierroilla ovis+ tullu kp 12-13 ja sen mukaan siirto olis sit ENS VIIKON perjantai tai lauantai.. tai ku en just tiiä.. hitto ku jännittää.. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Bettinah
Meän pikkukylästä en oo ovistestejä löytäny niin tilasin Raskauskeijulta. Oli seuraavana päivänä postilaatikossa vaikka meille aina menee postin tulossa 2 päivää! En tiiä miten niin äkkiä tuliki =)
 
Minä olen yhdessä kierrossa nyt vasta kokeillut ovistestejä ja tilasin ne raskauskeijulta, merkki kai one step ja liuskoja ovat. Onhan tuo liuskojen käyttäminen silleen työläämpää kuin suoraan tikkuun pissiminen, myönnän. Liuskat on kuitenkin halvempia, eikös ainakin ne cb:n hymynaamatestit maksa ihan hurjasti?
Viime kierto oli siis ns tyhjennyskierto eli en todellakaan osannut arvioida että koska kannattaa testaaminen aloittaa. Ihan tuurilla taisin onnistua plussan saamaan. Mulla toimi niin että hailakka viiva tuli aina, sitten lähti vahvistumaan ja lopulta oli yhtä vahva kuin kontrolliviiva. Plussan jälkeen nopeasti haalistui takaisin hailuraksi, eli kyllä kannattaa vähintään päivittäin testata. Tässä kierrossa aloitan testaamisen varmaan kp10 kun en yhtään tiedä kuinka pitkä tai lyhyt kierrosta tulee. Tsemppiä Bettinah tikutteluun!

Susalle sitten seuraava plussa!!

AaVee, kannattaahan tuo jo etukäteen varmistaa hoitopaikasta. Et varmaan ole ensimmäinen jonka ovis ei satu virka-aikaan :D Kerro sitten ihmeessä hoitokokemuksista, mielenkiintoista kuulla miten asiat sitä kautta hoituu.

Kp4 täällä, jippii ja jee o_O Vieläkin on niin tympääntynyt olo että uuteen kiertoon jouduttiin. Menkat on olleet melko normaalit paitsi kipuja ollut tavallista vähemmän, kipujen sijasta tuntunut enemmänkin vihlaisuja. Yleensä menkkakivuissa joudun välillä käpertymään kaksinkerroin kivusta, varsinkin kp2. Joo, on käynyt mielessä valekuukautiset mutta sitten päätin etten kiusaa itseäni kuvittelemalla turhia :whistle: Ensi viikolla sitten oviksen metsästykseen!
 
No niin paremmalla ajalla kerkee kirjoittaa tuohon PASiin ja mahdolliseen raskauteen liittyen... Jotenki tuntuu typerälle "pelätä" sitä mahdollista raskautta. Mä oon toivonu meille toista lasta tyyliin neljä vuotta. :) Yhteisenä päätöksenä ollaan keväästä / alkukesästä oltu siis TJOT meiningillä. Ja nyt ku sitä raskautta ei oo kuulunu mies halus sit lähteä hakeen huuruneniä Oulusta.

Nyt mulle on tullu sellanen "buyer's remorse" vaikkei vielä olla ees koko Oulussa oltu. Kauhee epäilys, et kannattaako tää homma sittekään. Sama homma aikoinaan ku ostettiin toinen koira. Pelkäsin, et eka koira suuttuu mulle eikä enää tykkää musta. Jestas! Ääneen sanottuna kuulostaa aivan idiootilta.. Tiedän toki, et sitä toista koiraa ei vois vähempää kiinnostaa onko meillä kaks vai kolme koiraa. Mut tiiätte mitä tarkoitan. Ehkä jotenki pelkään esikoisen suhtautumista uuteen tulokkaaseen ja sitä miten kaikki muuttuu. Jaksanko olla kahden lapsen äiti? Kaikki on nyt suhteellisen helppoa ku esikoinen on jo 5-vuotias.. Mulla on niin kova tarve onnistua kaikessa 100%.. sehän ei oo mahdollista ja mulla on ollu jo esikoisen kans hirveesti harjoittelemista asian kanssa. Toisaalta mä kuitenkin tiedostan "täydellisyyden tavoittelu ongelmani" ja tiedän miten mun ei kannata asioita tehdä. Kun pääsen näiden pelkoajatusteni ohi niin se kuva siitä toisesta lapsesta meidän perheessä on aivan ihana. Ja sen takia juurikin haluan mieheni kanssa perhettä kasvattaa.

Ja yks mikä vaivaa päätä on työ. Mulla on maailman ihanimmat työkaverit ja kauheesti töitä.. ei huvittais jättää kavereita "pulaan". Toisaalta en voi kuitenkaan jättää omaa elämää elämättä vaan työn takia. Ja kyllähän mulle sijainen saadaan siitähän homma ei ees oo kii.. mut huomaatteko.. kaiken pitää olla täydellistä. Kenenkään ei saa tuntea pahaa mieltä MUN valinnoista. Mahdoton yhtälö ja kaverit olis varmasti huippu iloisia mun/meidän puolesta jos saatais toinen lapsi.

Kertokaa nyt hyvät naiset joilla on useampi lapsi. Miten asiat muuttui. Plussat ja miinukset. Ihan rehellisesti. Onko tällanen miettiminen ihan normaalia?

bosch Clearbluen digi maksaa muistaakseni joku 45 euroa apteekissa. Ostin raskauskeijulta ja makso vaan 27 euroa.. joten netistä saa halvalla ja parissa päivässä tulee paketti kotiin. :) Näis hoidoissahan ne esitti toiveen, et käyttää Cb digiä ettei mene arpomiseksi niiden viivojen kans..
 
Täällä mä edelleen mietin ostanko testejä vai en :D mulla nyt ilmeisesti tasaantui kierto 30pvään. Joten mietin josko koittaisin vielä yhden kierron ilman mitään tikkuja. Pelkään, että ne tikut tekevät hommasta vielä enemmän pelkkää suorittamista. Ja varsinkin miehelle. Eli jos vielä tämän kierron koittaa ilman, ja mennään kalenterin ja tuntemusten mukaan. Hedelmällisimmät päivät pitäisi olla sunnuntaista keskiviikkoon.
 
Bettinah, mä oon käyttänyt silloin rfsu:n ovistestejä kun tulin keväällä raskaaksi. Toimivat mulla hyvin. Mulla muutenkin david ja one step testit toimineet hyvin. Kannattaa antaa mahdollisuus niille rfsu:n testeille. Mä testasin vaan kerran päivässä ja noin 15 aikaan aina. Mulla kun ei ovis vilahda ohi vaan näkyy testissä monena päivänä. Mä aina aloitin kp10 tekeen ja yleensä kp13 näkynyt plussa jos on ovis siinä kierrossa. Kierron pituus yleensä kp27-29. Tässä kuva mun testeistä mitkä tein elokuussa ennen kun tulin raskaaksi.

 
  • Tykkää
Reactions: Bettinah
Bettinah mulla kans stressaavaa mies, joten siksi en ees ovistesteistä kertonu. Enkä oo kertonu vieläkään että olen niitä ees tehny. Enkä kaikista raskaustesteistä. Ei niitten tarvi kaikkea tietää, varsinki ku aiheuttaa painetta..

Oon aina luottanut ovistuntemuksiin mutta yllättäen niitä ei tässä kierrossa ollu ollenkaan.. Onneksi oli kuiten tikut ja sain niillä plussan. Että ihan rohkeasti vaan kokeilemaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: Bettinah
Ei meilläkään mies tiedä testeistä :D no jospa mä kuitenkin sitten ostan. Tai tilaan raskauskeijusta. Onko mitään tietoa mitä ne kaupassa maksaa, siis rfsu tai pregcheck (vai mikä se oli? :D ) ? Toisaalta raskauskeijusta saisi erittäin herkkiä ja mukaan saisi kaksi raskaustestiäkin :)
 
Heippa pitkästä aikaa! Ja heti alkuun pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille. Itse ei vielä ole ihan kunnon kuumeilun pariin päässyt palaamaan, kun tämä tyhjennysoperaatio vielä käynnissä. Tänään olin verikokeissa ja torstaina saan sitte tulokset. Kunpa olis laskenut niinkuin pitää!

Kotitesti.fi taitaa olla vielä edullisempi testien tilauspaikka, tai sitten hyvin saman hintainen kuin raskauskeiju.

Kysymys, tuleeko tyhjennyksen/kaavinnan jälkeisessä kierrossa ovulaatio?? Mulla vuoden takainen kaavinta enkä muista yhtään. Ja nyt on 3vk tyhjennyksestä eikä ainakaan ole ovisoireita ollut. Haluaisin vaan odottaa ne yhdet menkat ja pääsisi sitten kunnolla taas asiaan.
 
Sheldon, mulla ei ainakaan ollut ovista siinä tyhjennyksen jälkeen. Ovis oli vasta niiden ekojen menkkojan jälkeen. Mulla taitaa olla muutenkin niin että ei aina sitä ovista tuu. Jostain syystä oon sellaiseen törmännyt.
 
Bettinah,tuo on totta,että oviksen tikuttaminen voi tuoda lisästressiä.Toisaalta,voi saada varmuutta siitä että ovuloi ja pystyy tallettelemaan oikeaan ajankohtaan. :p

Sheldon,ovuloiminen on varmaan aika yksilöllistä.On toki niitäkin jotka raskautuu suoraan km:n jälkeen. Ennemmin veikkaisin,ettei ovulaatiota tapahdu useimmilla,sillä kiertohan voi pitkittyä.Mut tää on siis vaan veikkaus,ei faktaa.

Onnea susa123 oviksen bongaamisesta! :)

Täällä yritän pitäytyä,etten käy liian aikaseen testaamaan.Kovasti se aamulla aina polttelisi. Mitään ei näillä päivillä kuitenkaan näy.
Todelliset piinaviikot o_O
 
Heippa pitkästä aikaa! Ja heti alkuun pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille. Itse ei vielä ole ihan kunnon kuumeilun pariin päässyt palaamaan, kun tämä tyhjennysoperaatio vielä käynnissä. Tänään olin verikokeissa ja torstaina saan sitte tulokset. Kunpa olis laskenut niinkuin pitää!

Kotitesti.fi taitaa olla vielä edullisempi testien tilauspaikka, tai sitten hyvin saman hintainen kuin raskauskeiju.

Kysymys, tuleeko tyhjennyksen/kaavinnan jälkeisessä kierrossa ovulaatio?? Mulla vuoden takainen kaavinta enkä muista yhtään. Ja nyt on 3vk tyhjennyksestä eikä ainakaan ole ovisoireita ollut. Haluaisin vaan odottaa ne yhdet menkat ja pääsisi sitten kunnolla taas asiaan.
Tuli. Kaavittiin ja muutenkin meni kaikki päin mäntyä mutta silti 3 ja puolen viikon päästä ovis. Ultralla näkyi johtofollikkeli 3 viikon kohdalla. Limis oli jo 9mm paksu siinä vaiheessa. Kivut tuli muutama päivä noiden jälkeen. Siitä 14 päivää ja menkat.
 
Täällä jälkivuoto juurikin loppunu tyhjennyksen jälkeen. Just soittelin lekuriin et sais varattua labraan ajan hcg:n mittausta varten. Oottelen et hoitaja soittaa takas.
Täällä oli puhetta siitä, kun tuntuu et kaikki saa vauvoja, mut ite et. Mulla sama juttu. Sisko raskaana, työkaveri raskaana ja monenmoni kaveri/tuttava odottaa vauvaa. On se kumma kun jokapuolella näkyy raskaana olevia naisia! Pala nousee aina kurkkuun ja silmät vetistyy. Ei tunteilleen minkään voi.
Ovistestejä en ole koskaan tarvinnu kokeilla, mut nyt vois miettiä. Yritystä kuitenkin ollut yli vuosi.
Onnea plussanneille ja kaikille halitukset! <3
Peeäs.. Meinaatteko juhlistaa halloweenia?? :)
 
Bettinah, onnea testailuun! Kannattaa käyttää ovistikut aina samaan aikaan iltapäivällä tai alkuillasta, jolloin LH-pitoisuus on korkeimmillaan. Minulla oli rfsu:n ovulaatioliuskoja ja hienosti näkyi ovulaatio juuri silloin, kun pitikin. En kertonut testailuista miehelle.:giggle:

Sheldon, testasin ovulaatiota km:n jälkeen ja kolmen viikon päästä sen bongasinkin.

Lenniksellekin plussaa sitten, kun on aika testata!

Hantta81, minulla on samanlaisia tuntemuksia, vaikka (toivottavasti) olenkin raskaana. Meille piti tulla vauva joulukuun alussa, joten varsinkin viimeisillään olevien näkeminen aiheuttaa haikeutta.

AaVee, mietit ihan liikaa, vaikka ymmärrän kyllä. :) Mukavaa, että esikoinen on jo noin iso! Meilläkin on vasta yksi lapsi, joten en osaa sanoa miten elämä muuttuu toisen lapsen myötä. Tuskin niin paljon kuin ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen.;)

Minulla jatkuu piina. Tänä aamuna piti olla varhaisultra mutta eilen neuvolasta soitettiin, että aikaa pitää siirtää ensi viikkoon, koska ultraava lääkäri oli sairastunut. Vuotoja ei ole enää tullut ja olokin alkaa olla jo riittävän kamala. :sick: :p Silti epäilyttää, koska kesälläkin pahoinvointi oli aivan järkyttävää, vaikka alkio ei elänyt enää kolmen viimeisen viikon aikana. Jännittää todella paljon maanantainen ultra. Saa nähdä, tuleeko syntymäpäivästäni onnellinen vai onneton.

Frid 7+5
 
Frid,toivon sydämestäni,että saisit onnellisen syntymäpäivän yllätyksen :love:
Palaa vaan omat muistot mieleen km:sta. Tuomio tuli pari päivää ennen kun täytin 30. Lääkäri sano et osastolle pitäs jäädä. Sanoin sille et älä kuvittelekaan,että tässä talossa syntymäpäivääni vietän. Kotiin halusin. :cool: Paskin yllätys ikinä.

Siulla kuitenkin kuulostaa hyvälle,että oireet ovat "kamalat" ja ei ole vuotoa.Pidän peukut pystyssä! :barefoot: Tuu sit heti kertomaan meille hyvät uutiset!

Täällä kp 20/26 ja oireina korkeet lämmöt.Valkkaria tulee ja kahvi ei maistu. Mikä on outoa minulle. No,on näitä "oireita" ennenkin ollut ja aina ne menkat sieltä alkaa. Ilman sitä tuulimunaa ois jo yk12 :unsure: aika masentavaa.

Hantta,oishan se hauska juhlistaa halloweenia.Mut vietän viikonlopun kaverin muuttopuuhissa. Ois kiva lähtee vähän ulkona käymään,kun viimeeksi käynyt elokuussa.Ja nyt vielä kun voisi kun ei ole plussannut. Kaikilla kavereilla vaan on ne lapset,niin ei sitä mihinkään pääse. :cautious:
 
Isot tsempit Frid! Toivottavasti ultrassa on kaikki kunnossa ja harmi että se siirty. Olo on varmasti epävarma huonosta olosta huolimatta.. Itekki oksensin keskenmenoon asti joka päivä useamman kerran vaikka alkio oliki menehtyny noin 3 viikkoa aikasemmin..

Ja mulla on muuten testipäivä huomenna! Silloin 24/26-28 ja dpo11. Edellisillä kerroilla on ainaki dpo11 jo haamu näkyny joten peukkuja pystyyn.. =)
 
SL
Bettinah onnea testailuun (y) tuut sitten kyselee jos jotain epävarmuutta testailussa tulee. Kaikki täällä varmasti auttavat ja neuvovat :) Enkä minäkään miehelle testailuistani kertonut :giggle:

AaVee ymmärrän kyllä, että asiat mietityttävät kovasti. Itsekin olen melko samanlaisia ajatuksia mietiskellyt. Tahtoo olla minullakin tuota "vikaa", että haluaa onnistua asiassa kuin asiassa 100%:sti. Mutta jotenkin tunnen itseni ja perheeni kokonaiseksi vasta kun meillä olisi toinenkin lapsi.

On: en vaan osaa yhtään luottaa tähän raskauteeni. Pahoinvointi seilaa laidasta toiseen, ihan hetkittäin. On oksennuksen partaalla kunnes ykskaks olo onkin ihan hyvä. Tämmöistä ihmeellistä pahoinvointi aaltoilua mulla oli silloin kkm :( Ensimmäisessä raskaudessa pahoinvointi kun alkoi, niin se hemmetti alkoi ja oli 24/7 ja oksennuksen partaalla olin öisin ja aamuisin, muutenkin koko päivän oli pahaolla. Hirveetä tää itsensä tutkiskelu ja oireiden kyttääminen ja jatkuva "pelko persiissä" oleminen :confused: :mad: :(
Varsinkin kun olen kotona lapsen (2,7v) kanssa niin sitä ehtii moneen otteeseen pohtimaan ja pelkäämään..huoh.

SL 6+1
 

Yhteistyössä