Hei kaikille!
Olen jonkin verran seuraillut tätä teidän ketjuanne ja ajattelin rohkaistua ja uskaltautua osallistumaan ketjuunne
niin hyvin kuin vain aina ennätän
Hieman taustaani: toivomuksena olisi toinen lapsi. Olen 33-vuotias ja ensimmäinen lapsemme saatiin maaliskuussa 2013 (clomifen lääkityksen avustamana), sitä ennen reilu vuosi ehdittiin yritellä häntä. Lapsettomuustutkimuksissa todettiin PCO epäilys ja lievä kilpirauhasen vajaatoiminta.
Nyt tätä toista olemme toivoneet jo tovin, yritystä noin 1,5 vuotta. Siihen mahtuu tosiaan yksi KKM tammikuussa rv10 ja lääkkeellinen kohduntyhjennys osastolla. Pahin pelkoni kävi toteen. Enkä voi ymmärtää miten kukaan voi selvitä useammasta keskenmenosta
Itselleni henkisesti hyvinkin rankka kokemus vaikka noin vähillä viikoilla keskenmenikin.
Ensimmäistä lasta yrittäessämme ja lapsettomuusklinikan asiakkaina ollessamme, minulla hoidettiin lievää kilpirauhasen vajaatoimintaa. Julkisella puolella lievän vajaatoiminnan merkitystä raskaudelle ei oikein ymmärretä ja niinpä vuonna 2014 omalääkärini halusi lopettaa läääkitykseni, hänen mielestään lääkitys oli tarpeeton ja jopa lumelääke. Itse kyseenalaistin asian kyllä.
Niinpä kun tämä KKM tapahtui endokrinologi oli ihmeissään miksei minulla ollut lääkitystä lievään vajaatoimintaani ja suuri epäilys KKM syyksi oli tämä hoitamaton vajaatoimintani.
Tämä KKM sai kroppani sekaisin sekä kilpirauhasen vajaatoimintaan aloitettiin lääkitys.
Kiertoni on ollut kyllä säännöllinen ja ovulaatiotesteillä ovulaatiokin "kiinni saatu", mutta sitten alkoi oikean puoleinen alavatsakipuilu ovulaation jälkeen seuraaviin kuuukautisiin saakka ja välillä kuukautiset venyivät ja tiputtelivat pitkään. Gynellä todettiin oikealle jääneen toiminnallinen rakkula ja Terolutit aloitettiin (epäilyksenä keltarauhasen toiminnanvajaavuus).
Nyt 3.kuuri Teroja menossa, ovulaatio aikaistunut muutamalla päivällä, mutta joka kierrossa edelleen ovulaation jälkeen joinakin päivinä oikea puoli vihloo ja kipuilee ajoittain.
Tuntuu turhauttavalta.. kohta kuitenkin jo vuosi mennyt siitä kun tein plussatestin ja sain hetken olla onnellinen ja iloinen tulevasta toisesta lapsestamme.. ja iloinen ajatus, että lapsillemme ei tulisi isoa ikäeroa.. kaikki se on nyt tavoittamattomissa
Seuraavaksi kyllä otan yhteyttä perhesuunnitteluneuvolaamme ja toivon lähetettä lapsettomuuspuolelle. Kun ei tämä oma kroppa nyt vaan tunnu toimivan ilman ulkopuolista apua. Ikääkin tulee koko ajan lisää, jonka myötä mahdollisuudet raskautua heikkenevät entisestään kohdallani.
Perhe ja ystävät ovat tukenani, mutta eihän näitä asioita ymmärrä kukaan sellainen, joka ei ole näitä itse kokenut.
Huh, tulipas vuodatettua
anteeksi pitkä tekstini ja sekavuus.
minut voi laittaa myös listalle eli
toinen lapsi toiveissa, SL....33v....KKM 01/2015