Keskenmenon jälkeen kuumeilevat SYKSY 2015

En käsitä tätä kipua nyt, se on tuossa lantion seudulla jatkuvasti. Nyt sattuu jo molemmin puolin. Eniten kun yrittää seistä tai kävellä. Jos vatsaan osuu jokin niin sekin pistelee. Taas minulla on näitä ihme vaivoja. Ja marraskuussa sitten olis se lekurille aika. Katsellaan mitä tuleman pitää.

Tulin tänne höpöttämään vaivoista kun ei muuta paikkaa ole :D
 
Onnea plussista :)

Ja susa - agilitystä vielä :D - että niin on tuo omakin rotu hyvin ei- perinteinen ja kolmosissa tehtiin parhaamme, vaikkei huippujen aikoihin ollut mitään mahdollisuuksia. Kivaa oli silti, ja olipahan sitten oman rodun piirissä "kuuluisuus" :D Onnea nollista - aikamoinen kisauran aloitus teillä!

Täällä kp 16, olisin tuntemusten perusteella arvioinut oviksen olleen jo ma tai ti, mutta lämpöjen perusteella ei vielä ole ollut. Ehkä sitten tänään tai huomenna... Ei haittaa, kun eilen oli ekaa kertaa viikkoon seksiä. Meillä on yrityksen alkamisen jälkeen seksi vain vähentynyt, ennen viime kevättä oli pari vuotta lähes päivittäin, ja sitä ennen suhteen ekat puoli vuotta vähintään kerran päivässä... Ei yhtään kiva trendi tämä. Toki esim keskenmenon vuoto kaavinnan jälkivuotoineen aiheutti noin kolmen viikon yhdyntätauon.

Luulenpa, että jos ei tästä kierrosta tärppää niin meidän yritys pistetään tältä erää jäihin ja yritetään keväämmällä taas... Tai sitten kokeillaan vielä heinäkuun lopun vauvaa, ja sitten riittää. Oman valmistumisen/töiden suhteen ei muuten sovi ollenkaan. Valmistun ensi kesänä, ja saisin varmaan halutessani taas oman alan hyväpalkkaista kesätyötä yliopistolta - joko se vauva saa luvan syntyä heti kesällä, tai sitten haluan kyetä tekemään töitä ensi kesänä. Mutta ei kiitos mitään sellaista taukoa, jolloin kukaan ei ota töihin kun on jo maha pystyssä mutta olisi kuitenkin työkykyinen = työtön. Tai onhan mulla sentään osa-aikatyö, mutta se ei ole oman alan...

Lisäksi kävin tänään piiitkästä aikaa salilla, ja ajattelin ottaa taas tavaksi pimeneviin syysiltoihin. Tuntui kyllä tosi hyvältä, on ollut ikävä :) Asutaan vaan niin kaukana. Keväällä ja kesällä tuli työn puolesta liikuttua ulkona ja reissattua niin paljon että kaikki sisäliikunta jäi (ulkoilmaihminenhän mä kyllä enemmän oonkin, mutta kaikesta liikunnasta tulee NIIN hyvä olo).
 
Onnea plussanneille! Päivitin listaa ja toivottavasti muistin merkata plussanneet oikein! :)

Omaan napaan kuuluu vain työkiireitä ja nytkin vain pikaisesti ehdin lukea kuulumisia ja ihan kohta pitää alkaa lapsen iltatoimiin. Hyvää lokakuuta kaikille!
 
Frid mulla ois laskettu aika 14.6 eli ihan alussa mennään. En oo vielä oikein todeksi uskonu, enkä uskalla vielä kovin rakennella pilvilinnoja, viimeksi kun tultiin alas kovaa ja korkealta... (Siksipä täällä palstallakin edelleen roikun) Uuden testin teen viikonlopun jälkeen. Mitään oireita ei oo, joten ilman testiä en edes tietäis että jotain tuolla masussa kasvaa. :p

Ja kiitti Nuska83!:)
 
Onnea plussista vielä, aivan ihana rivi siellä Fridillä :love:

Piinailijoille tsemppiä!

Mulla on ilmeisesti menkat tulossa o_O Tai siltä ainakin tuntuu. Ja paperiin ilmestyi vähän veriviirujakin. Ei kait siinä mitään, kiva ettei tyhjennyskierto kestä ikuisuuksia. Vähän hölmistynyt olo vaan kun en todellakaan osannut kuukautisia odotella vielä pitkiin aikoihin.

*edit* Pakkohan se on myöntää että kyllä tuolla mielen sopukoissa piileskelee plussaustoivekin, menkkakipu ilman menkkoja on nimittäin ollut sen merkkinä ennenkin. Sillä selittyisi varmaan tämä turvonnut olotilakin.. Menkkakipu on aika voimakasta tällä hetkellä kyllä. No, täytyy pitää pää kylmänä. Menkat sieltä varmaan tulla tupsahtaa lähiaikoina.
 
Viimeksi muokattu:
Bosch,ei sitä tiedä vaikka ois kiinnittymistä ;)

Bettinahilla kovat piinailut edessä :LOL: Se on vaan ku aika kuluu liian hitaasti et pääsis testaamaan :D

Täällä menkkoja odotellaan parin päivän sisään.Primolutit on lopetettu.Toive raskaudesta on,vaikka lääkäri ei antanut olettaa luomuna.Kaikkea tapahtuu! Ihan samoja oireita kun normaalikierrossa.Paleltaa vaan koko ajan mut eiköhän se oo vaan tuo lähestyvä talvi mikä on saanut villasukat jalkaan :giggle:
 
SL
Hei kaikille!

Olen jonkin verran seuraillut tätä teidän ketjuanne ja ajattelin rohkaistua ja uskaltautua osallistumaan ketjuunne :) niin hyvin kuin vain aina ennätän :)

Hieman taustaani: toivomuksena olisi toinen lapsi. Olen 33-vuotias ja ensimmäinen lapsemme saatiin maaliskuussa 2013 (clomifen lääkityksen avustamana), sitä ennen reilu vuosi ehdittiin yritellä häntä. Lapsettomuustutkimuksissa todettiin PCO epäilys ja lievä kilpirauhasen vajaatoiminta.

Nyt tätä toista olemme toivoneet jo tovin, yritystä noin 1,5 vuotta. Siihen mahtuu tosiaan yksi KKM tammikuussa rv10 ja lääkkeellinen kohduntyhjennys osastolla. Pahin pelkoni kävi toteen. Enkä voi ymmärtää miten kukaan voi selvitä useammasta keskenmenosta :( Itselleni henkisesti hyvinkin rankka kokemus vaikka noin vähillä viikoilla keskenmenikin.
Ensimmäistä lasta yrittäessämme ja lapsettomuusklinikan asiakkaina ollessamme, minulla hoidettiin lievää kilpirauhasen vajaatoimintaa. Julkisella puolella lievän vajaatoiminnan merkitystä raskaudelle ei oikein ymmärretä ja niinpä vuonna 2014 omalääkärini halusi lopettaa läääkitykseni, hänen mielestään lääkitys oli tarpeeton ja jopa lumelääke. Itse kyseenalaistin asian kyllä.
Niinpä kun tämä KKM tapahtui endokrinologi oli ihmeissään miksei minulla ollut lääkitystä lievään vajaatoimintaani ja suuri epäilys KKM syyksi oli tämä hoitamaton vajaatoimintani.
Tämä KKM sai kroppani sekaisin sekä kilpirauhasen vajaatoimintaan aloitettiin lääkitys.
Kiertoni on ollut kyllä säännöllinen ja ovulaatiotesteillä ovulaatiokin "kiinni saatu", mutta sitten alkoi oikean puoleinen alavatsakipuilu ovulaation jälkeen seuraaviin kuuukautisiin saakka ja välillä kuukautiset venyivät ja tiputtelivat pitkään. Gynellä todettiin oikealle jääneen toiminnallinen rakkula ja Terolutit aloitettiin (epäilyksenä keltarauhasen toiminnanvajaavuus).

Nyt 3.kuuri Teroja menossa, ovulaatio aikaistunut muutamalla päivällä, mutta joka kierrossa edelleen ovulaation jälkeen joinakin päivinä oikea puoli vihloo ja kipuilee ajoittain.

Tuntuu turhauttavalta.. kohta kuitenkin jo vuosi mennyt siitä kun tein plussatestin ja sain hetken olla onnellinen ja iloinen tulevasta toisesta lapsestamme.. ja iloinen ajatus, että lapsillemme ei tulisi isoa ikäeroa.. kaikki se on nyt tavoittamattomissa :unsure:

Seuraavaksi kyllä otan yhteyttä perhesuunnitteluneuvolaamme ja toivon lähetettä lapsettomuuspuolelle. Kun ei tämä oma kroppa nyt vaan tunnu toimivan ilman ulkopuolista apua. Ikääkin tulee koko ajan lisää, jonka myötä mahdollisuudet raskautua heikkenevät entisestään kohdallani.

Perhe ja ystävät ovat tukenani, mutta eihän näitä asioita ymmärrä kukaan sellainen, joka ei ole näitä itse kokenut.

Huh, tulipas vuodatettua :LOL: anteeksi pitkä tekstini ja sekavuus.

minut voi laittaa myös listalle eli toinen lapsi toiveissa, SL....33v....KKM 01/2015
 
Onnea plussanneille! Ja tervetuloa uusille.
En ole mitään kirjoitellut kun täällä jauhetaan paikallaan vaan, turhauttavaa:unsure:. Tänään kävin otattamassa kontrolli Hcg-arvon, huomenna pitäisi lääkärin sitten soittaa tuloksista. Sillä vaikka keskenmenosta on jo 4 viikkoa (eka vuotopäivä) niin eilenkin r-testi näytti vielä plussaa:mad:. Ai että kun ärsyttää!! Mut ultrattiin reilu viikko keskenmenon jälkeen ja mitään ei enää näkynyt kohdussa ja vuotokin oli melkein jo loppunut. Olen testaillut tasaiseen tahtiin noilla testeillä ja JOKA kerta se on plussaa antanut. No, on se viiva sentään jo haalistunut mutta selvä kun mikä:(.
Eli mitään uutta raskautta ei kyllä siis vielä voi olla. Tässähän käy nyt niin, että huomenna saa ne arvot ja sitten taas ootellaan viikko ja katsotaan taas arvot (n). Aarggh, kauan tässä voi kestää?

Eniten mua tässä kalvaa että mitäs jos sinne on jäänyt jotain(n).

Sori valitus:D.
 
SL: Tervetuloa, pahoittelut tänne "joutumisesta" ja peukkuja tulevaan - että ne ongelmat saisi selätettyä ja uuden raskauden taas alkamaan :)

MeaMinnis: Jaksamisia tuohon odotteluun, toivottavasti ei jatku enää kauaa :unsure:

Täällä ilmeisesti ovulaatio oli eilen (kp 16), jos on lämpöihin uskominen. Tai tänään (kp 17) aamulla lämpö oli noussut 0,1 astetta korkeammalle kuin mitä on korkeimmillaan ollut nyt pariin viikkoon, ja veikkaan sen siellä myös pysyvän/nousevan lisää huomisaamuun mennessä. Tosin tuntemusten mukaan olisin veikannut oviksen olleen pari päivää aikaisemmin... Saa nähdä. Toivotaan myöhempää, koska silloin ollaan "jopa" harrastettu seksiä. Joten nyt alkaa piinailut ja dpo-laskeminen. "Onneksi" on ihan tosi paljon tekemistä seuraavat viikot, joten toivottavasti ajatukset saa pidettyä vähän poissa pelkkien oireiden tai "oireiden" tarkkailusta.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa minunkin puolestani SL, vaikka ainahan se on yhtä kurjaa kun tälle osastolle joku joutuu.

Meaminnis, on kyllä piinaava tilanne teillä. Yritä vaatia uutta ultraa, varsinkin kun r-testi ollut noinkin pitkään plussalla. Meillä onkin tyhjennykset alkaneet samoihin aikoihin, minulla 11.9, ja noin kolmessa viikossa haaleni minun r-testi negatiiviseksi.

Lennis, arvaa vaan kävikö kiinnittyminen mielessä minullakin!!!?!??!? Yritän toitottaa itselleni että sen todennäköisyys on ihan todella pieni, mutta kyllähän te tiedätte millaista tämä on :rolleyes: Menkkakipua kesti eilen muutamia tunteja ja hennon vaaleanpunaisia viiruja tuli vessareissulla paperiin pari kertaa. Odottelemallahan tästä selvitään. Pyrin tässä valmistautumaan menkkoihin niin ei ole sitten pettymys niin suuri jos ja kun vuoto alkaa.
 
Hei pitkästä aikaa.
Aamulla tuolista noustessa luulin että tuli pissi housuun, mutta verta alkoi lorisemaan kunnolla. Juoksin kylpyhuoneeseen ja hetken päästä verta oli jo lammikollinen lattialla. Ihmettelin mitä tässä tapahtu. Soitin hädissäni päivystykseen jossa kysyttiin olenko raskaana. Vastasin että en tietääkseni kun kuukautiset alkoi reilu viikko sitten ja olen vuodellut pitkin viikkoa. Pyysivät tekemään raskaustestin joka sitten olikin vahva plussa. Vuoto jatkuu edelleen joten taisi olla keskenmeno :( En tiennyt kyllä edes olevani raskaana johtuen juuri kuukautisista jotka alkoivat kuten "pitikin". Tämä nyt oli sitten kolmas keskenmeno putkeen joten lähdemme selvittelemään mistä johtuu että raskaudet ei jatku.
Heinäkuussa on oli keskeytynyt keskenmeno niin ei vuoto silloin ollut näin rajua. Nyt on jo kahdesti tullut kunnolla verta eikä voi vessasta poistua kunnes rauhoittuu. Toivottavasti ei pahene ettei tarvitse sairaalaan lähteä. prkl..
 
Voi titti, onpas ikävä tapaus. Toivottavasti edes selviät "helpolla", eipä kai se runsain vuoto pitäisi kauaa kestää. Onhan tuollaisesta kyllä tullut tuloksena joskus vauvelikin..?

Pahoitteluni Lennis.

Pakko vähän taas avautua omasta tilasta :cautious: Tänään on taas pyyhkiessä tullut pari kertaa rusehtavia veriviiruja ja pikkuhousunsuojaankin tuli vähän rusehtavaa. Menkkakipua ei ole tänään ollut, mutta vatsalla on kipupiste alavasemmalla, tuntuu painellessa ja kumartuessa. Ikinä ennen ei ole menkat tulleet tälleen ennusmerkkejä antamalla ja siksihän tämä nyt ihmetyttääkin. Kun se kiinnittyminen kerran mieleen tuli niin nyt en tunnu pääsevän ajatuksesta enää eroon.

Ääh, yritän nyt keksiä muuta pähkäiltävää pariksi viikoksi!!
 
SL tervetuloa remmiin.
Tiitti77 olipa hurja kokemus sulla. Pääsetkö mihinkään ultraan tsekkaan tilannetta? Joskushan vuotoa voi tulla runsaastikin ja raskaus jatkuu sit ihan normaalisti. Onko sulla kipuja? Tsemppihalit täältä.

Omaa napaa.. etelän loma alkaa vedellä viimeisiään. Ollaan kyllä rentouduttu. Mulla ei oo tällä hetkellä ees silmänaluset yhtään mustana! Uskomatonta!! Ja mikä mukavinta, ku reissujen takia mentiin tjot meiningillä niin seksi on ollu mukavan rentoa ja spontaania. Me like!
Ens vkolla pääsee paremmin päivittäin seurailemaan teidän muidenkin kuulumisia. Tsemppiä kaikille tasapuolisesti.
 
Voi titti ♡♡ voimia

Täällä aika kuluu hitaaaasti! Viikon päästä sunnuntaina mahdollisesti alkaa menkat tai sitä seuraavana ma tai ti. Ja en kyllä yhtään tiedä. Mutta nyt on kyllä ahkerasti oviksen aikaan puuhailtu! Ja koitan olla stressaamatta. Odotellaan, odotellaan !
 
Moi! Mahtuuko mukaan? Toukokuun lasketun ajan ryhmästä hyppään nyt tänne.

Taustoista sen verran, että meillä ihana touhukas poika 6/2013. Pikkukakkosen haaveilu alkoi heinäkuussa 2014. Syyskuussa tulinkin raskaaksi, mutta nt-ultrassa marraskuussa todettiin sikiön niin vakavat vammat että raskaus jouduttiin keskeyttää rv 13+. Siitä kun selvittiin, saatiin aloittaa uusi yritys tammikuussa 2015. Nyt vasta syyskuussa taas tärppäsi ja aiemmin tällä viikolla sain varhaisultrassa tietää, ettei sykettä ollut vaan kehitys päättynyt 6+5 kun olisi ollut jo 8+0. Nyt olen laittanut just cytotecit kotona ja vuodon alkua odotan :(

Käsittämätön olo että miten taas näin. Geneettinen keskeytys oli todella raskas asia vuosi sitten ja miksi ihmeessä vihdoin tulleen plussan piti näin päättyä :/
 
Pahoittelut Sheldon, toivotaan että edes tyhjennys sujuisi mahdollisimman helposti ja komplikaatioilta vältyttäisiin... Ei ole elämä reilua, ei :( Jaksamisia!

Täällä on nyt lämpöjen mukaan tosiaan ollut ovulaatio keskiviikkona, joten nyt on sitten edessä sitä odottelua taas... Tänään siis dpo 3.
 
Täällä myös yksi toukokuisista tipahtanut ilmoittautuu. Ennestään kolme omaa ja miehellä yksi. Yhteistä lasta yritetty jo vuoden päivät ja nyt kun tärppäs niin tuulimuna :( Tän vkon tiistaina vkolla 8+4 varhaisultrassa todettiin ja seuraavana päivänä sain polilla sen ekan lääkkeen joka jo tais tyhjentää osittain kohdun. Ainakin supistusten ja vuodon perusteella. Cytotecit otin pe aamuna ja ilman mitään tuntemuksia illalla tipahti jokin "mötkö" pönttöön :'( Sen luulen olevan siinä.. Kolmen vkon päästä labraan otattaa hcg arvot ja uutta yritystä vaan. Oli kyllä niin pettyny olo itteensä kaiken ton jälkeen. Uskon et kaikella tarkotuksensa ja meille ei vielä ollu vauvaa tarkotettu. Jospa raskaudun nopeesti uudestaan ja pysyis mukana loppuun asti <3
 
Nyt on kyllä tullu enemmän huonoja ku hyviä uutisia tähän ryhmään. Pahoittelut uusille mutta tervetuloa!

Itellä menossa kp5 joten ei mitään tapahdu vielä ainakaan viikkoon, odottelua taas.. Tänään muuten varasin kirppispöydän ja meinasin viiä lasten pieneksi menneitä vaatteita, leluja ym myyntiin. Aloitan isommasta päästä, 10v tytön vaatteista, ihan pienimpiä en vielä raski, JOS niitä joskus vielä tarvis... =)
 
Tervetuloa uudet ♡

Täällä rinnat taas herkät, mutta ne on nyt useasti olleet niin en usko että olisin raskaana. viikko olis vielä odotettava, päätin kuitenkin, etten yhtään mieti sitä. Koitan ottaa rennosti.
 
Bettinah, miten ollaan miettimättä sitä? ;) Minä oon tällä hetkellä ihan kuutamolla tämän kroppani ja tuntemuksieni kanssa, varmasti kaikenlaisia muka-oireita olen saanut aikaiseksi nytkin ihan vaan miettimällä liikaa.

Tänään tein ovistestin ja aika vahva testiviiva siihen tuli, ei kuitenkaan kontrolliviivan vahvuinen läheskään. Rupesikin sitten harmittamaan että mitä jos kaikki ne oireet johtuikin ovulaatiosta joka oli ehkä eilen kun en edes sitä testannut :cautious: Tänään on talleteltu mutta tätä ennen viimeksi viikko sitten kun on ollut vieraita ja kaikenlaista hässäkkää muutenkin :unsure: Nyt kyllä risoo! Pitää uittaa ovistesti huomennakin, jospa se olisikin vasta tuloillaan..

Se toinen vaihtoehto onkin sitten alkanut raskaus. Mutta sitä en oikein uskalla ajatellakaan. On tämä kuumeilu kyllä niin ihanan kamalaa :ROFLMAO::p:whistle::rolleyes:
 

Yhteistyössä