Keskenmenon jälkeen kuumeilevat ***Keväällä***

Sanle, kiitokset kommenteista! Kyselin lääkäriltä tänään puhelimessa noista tukilääkityksistä, ja suhtautui yllättävän nihkeästi esim. asperin / primaspan -lääkityksiin. Keltarauhashormonitukea kuulemma voidaan kyllä kokeilla. Ajattelin kyllä vielä palata tuohon Primaspan-juttuun, jotenkin musta tuntuisi hurjalta aloittaa sitä omin päin, vaikka toisaalta, kyllä se lekuri taisi asian muotoilla jotenkin niin, että ei siitäkään nyt haittaa ole.

Naiseus tässä kyllä on koetuksella. Ja käsittämätöntä, miten siinä pienessä ajassa jonka ehdin raskaana olla, ehtii suunnitella jo kaikkea. Näkee itsensä kesällä olemassa tukevasti raskaana, ensi syksynä työntämässä vaunuja, radiosta kun tuli juttua miten tänä vuonna on lohikäärmeen vuosi ja syntyvät lapset erityisen onnekkaita kiinalaisen horoskoopin mukaan jne - kaikki nää saa mut yhä itkemään sitä menetettyä tulevaisuutta, jonka jo ehti itselleen maalailla. Itsesyytöksetkin on aika kovat, ja olen hirveän vihainen itselleni että miksi ylipäätään iloitsin alkaneesta raskaudesta enkä ymmärtänyt lainkaan, että tällainenkin käänne voi oikeasti osua myös juuri mun kohdalle.
 
Scarleth: Mulla on ollut lugestron tukena kaikissa raskauksissa, ei ole tutkimuksissa ollut vajetta, mutta lääkäri sanoi ettei siitä missään nimessä ole haittaakaan, joten olen käyttänyt. Prednisol eli kortisoni on ollut onnistuneissa raskauksissa ja toisiksi viimeisessä raskaudessa, mutta siinä aloitettiin liian myöhään eli rv6+ ja kun lopetettiin, loppui sykkeet. Nyt mulla on todettu, että syy on siinä eli seuraavassa raskaudessa otetaan taas käyttöön. Esikoisen kanssa tehtiin ovulaation induktio ja siinä aloitettiin suoraan oviksesta, mutta kuopuksen kanssa vasta positiivisesta raskaustestistä. Ja se olisi sitten suunnitelma seuraavassa raskaudessa myös eli mahdollisimman aikaisin raskaustestiä ja 20mg 4 vrk, sitten lasketaan 10mg:n. Seuraavassa raskaudessa otetaan käyttöön myös Klexane-pistokset, niitä ei ole ennen ollutkaan. Primaspan- lääkitystä olisi tehnyt mieli koittaa, mutta itsekseen en uskalla aloittaa nyt kun on tuo klexane otetaan käyttöön. Voi kun nyt vaan pääsisi edes yrittämään sitä raskautta!!!
 
Scarleth: Tuo 50-100mg on tosiaan niin pieni annos että sikiön kannalta siitä ei ole haittaa. Itsellä oli noissa keskenmenneissä raskauksissa hyvin paljon verenkiertohäiriöitä, raajat puutui ja tuli ns. migreenejä näköhäiriöineen ja tunnottomuustiloja, hengitystä ahdisti jne. tosin pääkipua niihin ei liittynyt. Tässä raskaudessa noita ei ole ollut ollenkaan, joten itse ajattelen että tuo estää noita. Tietysti sinun tapauksessa kun takana on 1 keskenmeno niin syyt voi olla jossain ihan muualla kuin sinun kropan toimimattomuudessa. Sikiössä on voinut olla kehityshäiriö tai se on voinut olla tuulimuna. Todella varhaisia keskenmenoja sattuu tosi paljon ja vielä välttämättä ei kannata "turhaa" lääkityksiä aloittaa. Itsellä tuo primaspan tuli vaan mieleen kun nuo kaksi keskeytynyttä tuli vasta vko 10. Verenhyytymisongelmien vuoksi keskenmenot tapahtuvat yleensä ensimmäisen kolmanneksen loppupuolella. Vaikka itse aloitin ominpäin tuon lääkityksen niin ei mulle kukaan ole sanonut että se olisi ollut huono päätös. Neuvolan terkkari sanoi että paljonhan sitä määrätään toistuvista keskenmenoista kärsiville ja neuvolalääkärille sanoin että oma pää ei yksinkertaisesti kestä enää yrittää ilman apuja että jos siitä ei nyt muuta hyötyä oo niin ainakin henkistä tukea. Mutta todennäköisesti tuo sinun keskenmenosi oli vain huonoa tuuria. Tietysti kun pitkä yrityshistoria takana niin ymmärrän että sitä on vaikea hyväksyä mutta ehkä sinun tässä vaiheessa kannattaa vielä kuunnella lääkäriä. Seuraavan raskauden onnistumismahdollisuus todennäköisyys on kuitenkin normaalilla tasolla. Mulla se 3 jälkeen on vaan 50-70% joten ajattelin että pakko jo jotain keksiä.
 
Googlettelin Klexanesta ja huomasin, että on aivan älyttömän hintainen!! Mulla on se gynekäynti 8.2. ja ajattelin kysyä tuon lääkärin mielipidettä, jos aloittaisin Primasapnin Klexanen sijasta. Tiedän, että niissä on ihan eri vaikuttava-aine, mutta jotenkin tuntuu hassulta, että määrätään Klexanea, kun hyytymistekijöissä ei ole ollut häikkää ja ongelmana edellisissä raskauksissa on ollut hematooma joka ei hyydy vaan nvuotaa ja annetaan verta ohentavaa lääkettä. Kun sitten taas fosfolipidivasta-aineiden kanssa on käytetty kortisonia ja primaspania eikä kortisonia ja klexanea. Mun luotto tuohon meidän lääkäriin on kummasti kokenut kolauksen, kun tuntuu ettei häntä kiinnosta meidän tapaus enää ollenkaan kun kyseessä on kolmas lapsi eikä esikoinen, jolloin oli vielä kiinnostunut hoitamaan. Nyt on kuitenkin menetetty jo kaksi raskautta vaikka mun papereissa on lukenut, että kortisoni ehdoton heti +- testistä ja hän sanonut ettei tarvitse.
 
TIISTAI 24.01.2012

HAAVEISSA ESIKOINEN

nellielli...................KM 08/11...................................... KP 22/28-32
maikkuliini.............KM 10/10
Micaela.................KM 11/10, 04/11.............................KP 45/33
Idylli.....................KM 09/10, 10/11
taraolivia..............TM 11/11.......................................KP 15/?
kodehu.................KM 4/11, 8/11..................................KP 6/30-32
Evya.....................KM 06/11, 08/11, 10/11, 11/11, 12/11..KP 14/27
Scarleth................KM 1/12.............................................KP 4/28


HAAVEISSA TOINEN

kultakimpale2.....KM 03/09, 12/10.............................KP 42/30-35
diiselikissa..........KKM 11/11.....................................KP 7/?
beebe010...........KM 07/08, 11/11.............................KP 75/28-30
tiiru.....................KM 11/11......................................KP 26/?
Dyra ................ KM 08/11, 09/11 ja 11/11 ................KP 45/28-31
rontti1...............KM 09/11, 12/11 ..............................KP 11/30-33
meadow............KM 10/11.........................................KP 20/28
Lilleri82.............KM 11/11.........................................KP 6/?
Fossiili..............KM 9/11, 01/12.................................KP ?
Miinä................KM 01/12..........................................KP ?
Salasei..............KM 09/09.........................................KP ?
Ipna.................KM 12/11....................................... KP 22/30

HAAVEISSA KOLMAS

Fantteli............KM 08/11.............................KP 26/26-32
Whisky Peat.....KM 07/11.............................KP 8/30-35
Missa-76..........KM 04/11.............................KP 7/28-32
Pikkuinen12.....KM 08/11, 09/11, 11/11, 12/11...KP 32/27-46
morebabies.....KM 08/06, 03/09, 09/11, 01/12...KP ?


HAAVEISSA NELJÄS

johnu......................KM 01/11, 06/11
Vaavimasu..............KM 08/10, 08/11.....KP 16/28-29
Mamiksi monelle.........KKM 10/11..........KP 30/38
Wandii...................KM 12/11................KP 28/32
*Kenguru*.............KM 4/05, TM 1/12 ...KP ??/??
M1n1......enkelivauva 12/10, KM 09/11....KP 8/?
Neiti-81...Gen. kesk. 12/08, KM 06/09, 06/10, 10/10, 11/10... KP 16/?

HAAVEISSA VIIDES

miss bamse..............KM 11/10.................................KP 14/28
Carolina30+.............KM 05/07, 06/10, 01/12.............KP ?


TAUSTALLA:

Bianca, Tipetsu, Sinderella, Too-ticki, KatieSadie, Alpa, Lara_84, Katie85, Nuunuu78, Mamulis, plug-in-baby, mammuzki, DingeLiDong, Filuuri, miinu92

PLUSSANNEET

Tammikuu 2012: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_

2010 & 2011 plussanneet etusivulla!

Plussanneiden odotuspuolen pino
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...-syksy-2011-a/
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!

Mahtuisko mukaan uusi pikku kakkosta kuumeileva?

Täällä 21vuotias nainen, tyttö 09/09 ja yritys aloitettu kesäkuussa 2011.
Sitten tärppäsikin,marraskuussa tein positiivisen testin ja voi sitä onnea.

Pahoinvointi oli hurjaa, samoin väsymys, mutta olihan se ihanaa. Vatsa kasvoi nopeasti.. ja niin.
Sitä kestikin sitten rv 15 asti, viime maanantaina alkoi kovat kivut ja kova verenvuoto. Jouduin kaavintaan ja selvisi että minulla on kova tulehdus, joka tuon keskenmenonkin aiheutti. Nyt sitten antibioottikuuri vielä menossa ja tän päivän labrojen mukaan crp laskussa.

Onko muita joilla kokemuksia tulehduksen aikana tehdystä kaavinnasta? Tai tulehduksesta yleensä? Mä luulen näin jälkikäteen että tulehdus on kerennyt olla jo jonkun viikon. Kovin huolettaa että jos tuo tulehdus tai kaavinta aiheuttaa nyt jotain pysyvää.. :/

Mieli on tietenkin ihan sirpaleina ja pahalta tuntuu. Miksi se ei voinut tapahtua alussa, miksi piti mennä noin pitkälle ja sai jo huokaista helpotuksesta. Olisinko sen voinut estää jotenkin, olisiko pitänyt seurata oireita tarkemmin ja olisinko tulehduksen voinut huomata.. tälläisissä mietteissä.

Vielä ei paljon uskalla edes ajatella uutta yritystä tai raskautta, mutta selvä päämäärä se kuitenkin on. Heti kun tulehdus kunnolla taltutettu, niin tjot-meiningillä aloitellaan. Toivotaan että tärppäisi pian.

Mahtuuko siis mukaan vielä yksi kuumeileva?
Kiertopäivistä ei tietoa, menkkoja odotellessa, mutta yrityskierroksi voisi nyt laittaa vaikka sen 1.
 
morebabies Kiitos että suostuit päivittäjäksi =)

salasein Tervetuloa joukkoon ja pahoittelut kokemuksestasi :hug: aika julmaa olla jo noin pitkällä ja pikkuinen otetaan pois :'(
Kaveri sai keskenmenon kohtutulehduksen takia (en muista viikkoja) mutta kaavinta/tulehdus ei tehnyt hälle mitään tuhoja. tän keskenmenon jälkeen kamulle on tulossa jo toinen muksu. Joten voi olla että siulekkaan ei noista vammoja jää ja sit tää klisee "nuoret paranee paremmin" :) Omaa keskenmenon syyllistä epäiltiin vaginiittia joka oli oireeton, sain antibiootit vasta ku mitään ei ollut enää tehtävissä. Totta kai mietin et oisko ollut jotain oireita moiseen ja olimpa tyhmä ku en ole huomannu, mutta kuinkas oireetonta tunnistat? Elä itseäs kiusaa :hug: ja mieti et miksi en huomannu tulehdusta, jotkut vaan on oireettomia. Toivottavasti saat pian tulehduksen kuriin :hug:
 
Viimeksi muokattu:
tervetuloa mukaan kaikki uudet :wave: ja samalla :hug: siitä mitä olette joutuneet käymään läpi :heart:
Elämä osaa olla niin julmaa. :'(

Onnea sitten Lumille ainakin joka oli plussannut, ja paljon tarrasukkia mukaan.
En nyt muista heti aamusta jos joku toinenkin onnekas oli plussan saanut....

ON: Voiko olla mahdollista että mulla ois kovin varhainen ovulaatio. Mullahan on nyt kp 6. Ja ei tietoakaan kierron pituudesta. Menkat loppumaisillaan ja oli pakko kokeilla et mitäs se ovistikku tänään jo sanoo. Siihen ilmestyi hyvin hailakka viiva, davidin testi (muistaakseni). Eli voinko aatella et ovuloin jo tässä kierrossa? Eli toivon nyt et viiva vahvistuis.... :whistle:

Pitää vissiin alottaa työt tälle päivälle ;)

Mukavaa päivän jatkoa teille ystäväiseni :heart:
Terv. Lilleri
 
lilleri: Mä en oo ikinä käyttänyt ovistestejä mutta mitä olen täältä toisten kertomuksia lueskellut niin oon ymmärtänyt että ne näyttää melkeinpä aina haaleaa viivaa ja sitten kun oikea ovulaatio aika on niin viivat on yhtä tummat. Korjatkaa joku viisaampi jos oon väärin ymmärtänyt.
 
  • Tykkää
Reactions: Wandii
Lilleri: just niin kuin Sanle sanoi eli testiin ilmestyy melkein aina 2 viivaa, mutta plussa vasta sitten kun viivat tasavahvat tai testiviiva tummempi kuin kontrolli.Jos kierrosta ei ole hajua, suositellaan että ovistestaus aloitettaisiin kp 12.

Tsekatkaa noi päivitykset, että on oikein! Täytyy tehdä listasta vähän nätimpi kun ehdin, nyt neitien kanssa kerhoilemaan
 
salasein Tervetuloa joukkoon ja pahoittelut keskenmenosta! :hug: Ei voi edes kuvitella miltä tuntuu, kun on noin pitkällä ja se pikkunen otetaankin pois.. :'( Itellä meni sen verran alussa, et ehti kyl haaveileen, mut ei viä kuitenkaan tajuaan asiaa täysin..

Lilleri Itellä ovistikut ainakin näyttää oikeestaan aina haaleeta viivaa..eli viivojen täytyy olla yhtä vahvat tai sit se toinen on jopa tummempi, että on kyse ovisplussasta..

Scarleth Ite miettiny kans primaspania, mut kun kysyin siitä gyneltä, niin se sano, etten missään nimessä saa aloittaa omin päin syömään niitä. Ja lugeistahan ei oo mitään haittaa, mutten niitä ite viä saanu..meen tän viikon perjantaina verikokeisiin, joissa selviää, et onko mun arvot sen verran persiillään, et saan ne luget. Ja mä joudun aloittaan klexane piikitykset kun raskaudun. Mutta mulla on taustalla muutama vuosi sitten ollut veritulppa jalassa, joten sen takia joudun piikittämään.
Morebabies Ne klexanet on oikeesti törkeen kalliita! : / Hienoa ku ite joutuu niitä melkein alusta saakka sit loppuun asti laittamaan, niin saa niihin ihan kivasti laittaa rahaa..
 
Jaahas :/ No viime viikolla mä tein ovistestin kun ei menkat ollut vielä alkanut niin siihen tuli vaan yks viiva vaiks kuinka toiveissani tiirailin ja tihrustin sitä toista viivaa, niin ei näkynyt. Sen takia olinkin niin ihmeissäni tästä :)
Ja Micaela, hienoa et jotain tapahtuu!!!!! :D
 
salasein toi tuntuu jotenkin niin väärältä että noin myöhäisessä vaiheessa menee kesken :hug: ! Tuolloinhan ollaan jo ns. turvallisilla viikoilla :( Toivotaan sulle pikavisiittiä täällä...

Lilleri mulla ovistestit näytti täysin negaa kunnes näytti vähän tummempaa viivaa (mutta ei siltikään yhtä tummaa viivaa kuin testiviiva) parin päivän ajan ja sitten sen jälkeen taas täysin negaa. Oletin että silloin oli ovis muidenkin oireiden perustella. Mutta tosiaan kun noista ovistesteistä luin niin joillain näyttää kokoajan haaleeta viivaa ja toisilla ei näytä ollenkaan yhtä viivaa vaikka ovuloikin.

morebabies mä puutun tuolta listalta eli ipna KM 12/11 KP 22/30(?) dpo 5? haaveissa toinen

Micaela toivottavasti tuo on nyt sitä raskautta kuitenkin :D!!!! Tsemppiä!

).( Eilen olin sitä mieltä että nyt on tärpännyt tänään olen sitä mieltä että tärppiä ei ole käynyt... mä haluisin NIIN jo testata, mutta vielä saa odotella plääh. Mä en ole todellakaan mikään kärsivällinen odottelija.
 
Morebabies: Onko sulla onnistuneissa raskauksissa ollut klexanea tai primaspania vai pelkkä kortisoni. Jos pelkällä kortisonilla onnistunut niin minusta primaspan on turvallisempi kuin klexane. Monihan aloittaa pistoshoidot mutta vuotojen takia ne joudutaan vaihtamaan asetyylisalisyylihappoon. Ja tosiaan jos ongelma on vasta-aineissa niin niihin asa on paras vaihtoehto. Ymmärtääkseni niihin yleensä käytetään kortisoni+asa tai pelkkä asa. Ja tuo primaspan on tosiaan aika paljon edullisempi kuin se klexane. Hematoomien takia kannattaa tosiaan kysyä toisen lääkärin mielipide tuosta pistoshoidosta kun sehän vaan lisää niitä vuotoriskejä ymmärtääkseni.
 
salasein pahoittelut keskenmenosta. Se on aina sitä ikävämpää mitä pidemmällä raskaus on ollut. :'( Mulle on tehty kaavinta tulehduksen aikana ja sikäli kun tiedän, ei se aiheuttanut sen suurempia tuhoja. Olen itselleni selittänyt, että siinä oli se hyvä puoli, että sai antibioottia sitten toimenpiteen jälkeen (käsittääkseni aikanakin meni jo) ja se piti pöpöt loitolla juuri siinä jälkitilanteessa missä ajattelisin kohdun olevan herkimmillään kun on mekaanisesti poistettu limakalvoa ja muuta materiaalia ja kohdun seinät on kuin avoin haava. Ihan hyvin se on varmasti mennyt. :hug: Mulla oli hieman epäonnea matkassa ja jouduin tuon kaavinnan jälkeen vielä toiseen kun kaikkea ei saatu ulos ensimmäisellä kerralla. Se kaavinta teki kyllä jonkinlaista tuhoa, mutta se johtui ilmeisesti siitä, että jäljellä ollut palanen oli niin syvällä kohdun seinässä, että sitä oli jouduttu höyläämään pois oikein urakalla. Yllensähän kaavinnat on kai hyvin lyhyitä toimenpiteitä ja mua oli pidetty silloin ainakin unessa kolmisen tuntia kun kolmen lääkärin toimesta oli raaputeltu viimeisiä pois. joten se ei ole vertailukelpoista materiaalia toipumiseen. ;) Niin ja sain vielä toisen kohtutulehduksen tuon toisen kaavinnan jälkeen ja se ehti olla varmaan kuukauden päivät ennen kuin huomattiin. Mutta noiden jälkeen olen tullut kerran onnistuneesti raskaaksi ja saanut täysiaikaisen terveen lapsen. Älä siis suotta pelkää etukäteen ongelmia, kun ei niitä välttämättä ole tulossa lainkaan. :hug:
 
Juu, pitää vielä malttaa mielensä tässä ovis-asiassa, mut vaikeetahan se on olla iloitsematta kaikista pienistä sinnepäin asioista, niinkun tiedätte :)
Mut ehdottomasti pitää ryhtyä hommiin, ihan vaan varmuuden vuoksi ;)
 
Mulla oli gynis varattu 16.2 mutta vaihdoin sen nyt ensi viikon tiistaille 31.1. ku eihän tässä jaksa odotella ja jos menkat sattuisi nyt alkamaan niin sitten saisi aloitettua samalla sen clomifen-kuurin.

Onpas jänniä aikoja kaikilla tiedossa kun katsoo kaikkien kiertoja listalta. Totuuden päivät lähestyy ;)
 
Lilleri mä oon miettinyt myös kahdallani tuota varhaisen oviksen mahdollisuutta. Tässä kierrossa tikuttelinkin mielenkiinnosta kp 5 alkaen ja sain kp 6 tasavahvat viivat. (Tosin tuohon tulokseen on voinut vaikuttaa viime kierron kemiallinen raskaus, jonka hormoneihin o-testi on voinut reagoida...) No mut joka tapauksessa kp 7-8 viivat haaleni todella hailakoiksi, jonka jälkeen ovat tasaisesti vahvistuneet. Aamulämmöt myös nousivat jo tosi aikaisessa vaiheessa (oisko ollut kp7 vai 8) yli 37 asteen ja kp 10-11 tienoilla paperiin jäi vaaleanpunaista valkovuotoa. Toisaalta kaikki tuo voi selittyä jollain muullakin ja ovis on voinut omalla kohdallani olla ihan hyvin vasta viime päivinä, kun tikut ovat antaneet viime viikon puolivälistä jälleen tasaisesti vahvenevia viivoja (ei kuitenkaan yhtä vahvoja kuin alkukierrosta). Tästä raskautumisesta ja oman kehon tuntemisesta on vaan päässyt tulemaan tämmöinen pakkomielle :D Mutta löytyyhän noitakin tapauksia googlaamalla, joilla ovis tapahtuu jo pian menkkojen jälkeen. Ei välttämättä ole mikään mahdottomuus!
 
Ihanaa, täällä onkin käyty villkasta keskustelua! :) Kiva että löysin tämän porukan!

Salasein, voi miten kamalaa :( Aloin itkemään kun luin postauksesi, itselläni on vielä niin pinnassa oman keskenmenon suru. Olen ihan hirmu pahoillani, itsellän keskenmeno tapahtui juuri mutta vasta kutosviikko oli menossa. Olen itse niin rikki, että voin vaan kuvitella millaista helvettiä sulla on ollut, koska paljon pahempaahan noin myöhäinen keskemeno varmasti on kuin nämä alkuraskauden jutut. Voimia oikein kovasti, toivotaan että uusi raskaus alkaa pian ja menee hyvin. Se on varmaankin parasta lohtua, näin ainakin omalla kohdallani ajattelen.

Hirmuinen tietopläjäys teiltä tulikin noista lääkityksistä, kiitos siitä! Olet Sanle kyllä oikeassa siinä, että mun tapauksessa todennäköisyys on vielä suurin sille, että keskenmeno oli ns. sattumaa ja huonoa tuuria, joka johtui alkiosta tavalla tai toisella. Mutta oman mielenterveyden takia haluaisin edes jotain tehtävän, jottei sama toistuisi. Vaikka tietäisinkin sen TODENNÄKÖISESTI turhaksi, niin mielen perukoilla kaivelee, että mitäpä jos sittenkin kuulun niihin, joilla keskenmenoille on joku syy. Kävin tänään hyytymistekijätutkimusta varten verikokeissa, siihen pääsin ihan vaan pyytämällä tk-lääkäriltä tätä tutkimusta vaikkei keskenmenot vielä toistuvia olekaan. Jospa sitten edes jotain tulisi poissuljettua ja oma mieli rauhoittuisi vähäsen.

Se on muuten jännä, miten sitä kokee tai ei koe "kuuluvansa" jonnekin; aikaisemmin kirjoittelin lapsettomuuspuolella Inseminaatio-ketjussa. Nyt voisin kirjoitella sinne ihan yhtä lailla kun inssit kerran jatkuu vielä, mutta nyt en voisi kuvitella kirjoittavani muiden kuin toisten keskenmenon kokeneiden kanssa. Kyllä vertaistuessa vaan on voimaa!! Ja onneksi tähän ketjuun näyttää ropisevan plussia, valaa toivoa omaankin skeptiseen mieleen :)

Olen muutenkin vielä keskenmenon jälkeen aika käpertynyt itseeni, en oikein jaksa olla ihmisten seurassa ja työtkin oon hoitanut kotoa käsin etänä, ettei tarvitse mennä ihmisten joukkoon. Kovin montaa päivää tätä varmaan enää ei voi jatkua, mutta olen ajatellut antaa itselleni luvan surra nyt ainakin hetken rauhassa.

Joo ja listanpäivitystä varten, mulla tänään kp 4/28. oinen clomi-päivä siis ja ensi maanantaina follikkeliultra. Inssi TOIVOTTAVASTI olisi ensi viikon perjantaina. Äh, odottavan aika on aina ihan liian pitkä...
 
Lilleri: En usko kyllä, että ovis on, jos hailakkaa viivaa näyttää ja noin alkuvaiheessa kiertoa. Niilläkin, joilla ei viivat ole kontrolliviivan veroisia, niin aikasta vahvat viivat silti ovistestissä on. Mulla vaihtelee viivattomuuden, lievien viivojen ja erittäin vahvojen ovisviivojen välillä. Mutta eipä tuosta puputtelustakaan haittaakaan ole, ennustan kyllä, että saat ns. kunnolliset viivat vähän myöhemmin. Jatka kuitenkin testaamista. ;) Mikä sulla on ollu aiemmin kierron pituus, siitä miinus 14 (ovista edeltävät päivät vaihtelee paljonkin riippuen ihmisestä, mutta oviksesta vuotoon on lähes aina se kaks viikkoa, näin mulle ainakin on opetettu), niin ovis on yleensä siinä nurkilla. Jos on pitkä kierto, niin joudut tikuttelemaan aika pitkään.

Salasein Kamala juttu! Ja noin pitkällä vielä, mutta eihän noille mitään voi. Tulee heti mieleen, että kuinkakohan monella km:n takana on oireeton tulehdus, jota ei huomata edes jälkeenpäin. Kiva, että olet jo positiivisemmalla mielellä.

ipna, täälläkin testikuumetta jo mittarissa. Just luin, että alkio on nippa nappa kiinnittynyt, jos on sitäkään,näinä päivinä, joten ei auta hoppuilla, menee vaan testit hukkaan. :D Mulla ei oikeastaan oireita, enkä kovin paljon yleensä oireita kuvittele itselleni, onneksi. Pessimisti ei pety!

Micaela. Joko oot niitä kuuluisia myöhään plussaajia tai sitten et. Kyllä se plussa vois tieten tulla (peukut pystyssä!), mutta on erittäin mahdollista, että ressaat menkat veke. Hankalaa kaikin puolin, vähän niinkuin jossain välitilassa!

Noista lääkkeistä. On tosi hyvä, että löytyy noin paljon apuja siihen, että tullaan raskaaksi ja pysytään myös. Antaa varmasti monelle sen toivon, että kyllä tämä tästä. :heart:
 
Wandii no ensimmäinen raskaus meni todella oireettomasti loppuun asti... ainoa oire oli kun menkkojen piti alkaa niin tuli sellaisia menkkakipuja muistuttavia kipuja ja odotinkin kokoajan että menkat alkaa mutta sitten ne ei alkanutkaan ja testasin. KM meno raskaus oli sitten vähän erilainen... ei mitään oireita ei niin mitään, ei kipuja eikä mitään. Mä sanoinkin että musta tuntuu kuin en olisi edes raskaana... kaipa se oli ennakkoaavistus tulevasta.

Evya toi pakkomielle oman kehon tuntemisen ja raskausoireiden kanssa pitää mullakin paikkansa. Koko ajan kuulostelemassa onko jotain oireita vai ei tai tapahtuuko kehossa jotain muuta... Nytkin tutkiskelen tuleeko kiinnitymiskipuja vai ei ja kaikkea muutakin mistä voisi päätellä olevansa raskaana. Niin ja se piti vielä mainita että eikös ovulaatiotestit saattaa näytää plussaa jos raskaana?


Plääh menisipä viikko nopsaan... sitten voisi jo ehkä testaillakin ;-)
 
Viimeksi muokattu:
Noista ovistesteistä; mä en ole itse onnistunut koskaan saamaan kontrolliviivaa vahvempaa testiviivaa, edes silloin kun VUORENVARMASTI tiedän oviksen tapahtuneen (mm. se kierto, jossa tulin raskaaksi). Viiva oli kyllä LÄHES yhtä tumma kuin kontrolliviiva, mutta ei kuitenkaan yhtä vahva.

Raskaana ollessani tein ensin parina aamuna ovistestin, ja kun niissä yhtäkkiä oli taas lähes kontrolliviivan vahvuinen viiva, niin siitä aavistin olevani raskaana. Eli mulla kyllä toimivat myös raskaustestinä, ei varmaan idioottivarmasti mutta antoivat kyllä vähän viitettä, että näin saattaisi käydä :)

Itse oon ajatellut seuraavaksi ostaa digitaalisen ovistestin, jos sellaista ylipäätään vielä päätän käyttää. Inssikierroissa jokatapauksessa on kontrolliultrat, irrotuspiikit jne, niin tuskinpa ovistesteillä hirveästi lisäarvoa saa. Noi digitestit nyt ei näyttänyt maksavan mitään aivan mahdottomia summia, joten kyllä mieluusti itse ottaisin sellaisen, jonka kanssa ei tarvi arpoa onko se nyt positiivinen vaiko ei.

Mä olen myöskin aika mahdoton oirebongailija. Nyt kun olen kerran tullut raskaaksi, osaa ehkä vähän erottaa "oireita" ja oikeita oireita, näin ainakin toivon...
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on ollut juuri noita digitestejä ja se on helppo käyttää ja siitä tietää varmasti onko ovis tulossa vai ei jos ruutuun pärähtää :)
Itse ajattelin niitä ensi kiertoon ostaa taas kun clomit tulee jelppimään.
 

Yhteistyössä