Keskenmenon jälkeen kuumeilevat ***Keväällä***

Hei malttamaton (onpas hassua käyttää susta tuota uutta-vanhaa nickiä :) ), mistä saa tilata wondfon testejä? Mun (vähäiset) kokemukset Davideista on sellaiset että sun kuvissa olevaa viivaa vahvempaa en ikinä ole saanut ruutuun, vaikka ovis on takuulla ollut (siis hoitokierroissa, todennettu myös ultralla). Jos tämä ivf nyt menee vituralleen niin odotettavissa on varmaankin yksi välikierto, jolloin on hyvää aikaa vaikkapa leikkiä ovistesteillä.

ipna :hug: mä niin olisin toivonut että sä plussaat!! Ei kai auta kuin uskoa, että teidän vuoro on kuitenkin tulossa pian.

Täällä odotellaan paniikissa soittoa klinikalta ja tietoa onko eilisen punktion saaliista mitään hedelmöittynyt. Kun kerran hereillä ollaan (ja sairaslomapäivän vietossa punktion takia), niin viihdytin itseäni jälleen kerran tosi järkevällä testikikkailulla. Mulla on kaapissa ovistestien kylkiäisenä tulleet pari kappaletta Davidin herkkiä raskaustestejä, ja ajattelin, että testaan niillä milloin Pregnyl-irrotuspiikki on lähtenyt elimistöstä eikä enää sotke mahdollista oikeaa plussatulosta. Vähän yllättävää, mutta Pregylistä näkyi enää just ja just silminnähtävä haamu, vaikka testi sentään on herkkä ja pregnylin pistämisestä vajaat 3 vrk! Tällä tahdilla se on muutaman päivän päästä kokonaan pois, eli voin rauhassa sitten piinapäivien aikaan aloittaa ihan överi-aikaiset testailut :D (toim.huom. jos nyt on mitään piinapäiviä tulossakaan, olen niin vakuuttunut, että mitään ei tosiaan hedelmöity....)
 
Scarleth mä niin jännään noita tuloksia sun puolesta, jotenkin ihanaa että tietää onko solu hedelmöittynyt vai ei ja sitten kun se alkio siirretään kyse on enää kiinnittymisestä. Tsemppiä!!!

).( hmm onkohan mulla sittenkin vielä toivoa, tänään kun ajelin töihin niin tuli taas paha olo ja kahvi ei maistunut (no näinhän kävi viimekierrossakin). Menkkamaiset (erittäin lievät sellaiset) tuntemukset jatkuu edelleen, mutta ne voi johtua siitä että ehkä ne menkat oikeastikin alkaa. Mä en haluu niiden menkkojen alkavan nyt kun huomenna lähdetään sinne kylpylään :(....
 
scarleth; tsemppiä!!!

ipna; toivottavasti huomisaamun testi antaa sulle positiivisen tuloksen!!!

Täällä kaikki oireet ovat kadonneet, mahallaankin pystyi taas nukkumaan :|Ainoa kumma juttu on että jo toisen yön peräkkäin näin aika villejä unia, mutta se nyt ei ole varsinainen ''oire''. Menkat alkaa varmaankin huomenna, viimeistään lauantaina, kaksi viim ekiertoa ovat venyneet itse asiassa 29-30, joten sen voisi päivttää mulle tuonne eli nyt on kp28/29-30.

Mulla on yksi pregcheckin testi tuolla vielä, teen sen tänään tai huomenna varmuudeksi, huomisiltana tiedossa tyttöjen kesken maailmanparannusta , viiniä ja hyvää ruokaa....

Tsempit kaikille!
 
Hei taas kaikille! ScarlethToivotaan että puhelu olisi sellainen kuin haluat ja siellä olisi ihania siirrettäviä sinulle :)

Muillekin toivon ihania uutisia sellaisessa muodossa kuin ne vain voi tulla ;)

Oma olo on ihan sekava. Vuotoa oli ja loppui ja taas tuli hiukan ja nyt taas ei ole tullut onneksi mitään, mutta lääkärille pääsen vasta 13.päivä ultrattavaksi ja otetaan verikoe samalla. Kyllä tämä on todellista piinaa ja ajattelin tänään hakea tuosta kaupasta uuden pregcheck-testin että saan nyt tietää onko siellä viivaa vai onko se alkanut heikentymään. Tissit ei ole kovinkaan arat enään ollut, mutta vatsa on "pömpöllä" vieläkin ja huonoa oloa on ollut välillä ja heikottaa aivan kamalasti,niin että meinaa taju lähteä, nälkä on kokoajan, väsyttää niin että eilen nukuin "päiväunia" yli 2 tuntia huomaamatta että mies oli käynyt kameran kanssa ottamassa kuvan meistä (eli kissa 21/2v ja koira 8viikkoa) nukkumassa kaikki vierekkäin. koira ja kissa minun jalkojen molemmin puolin. Halusimme koiraa jo pitkään ja nyt meille sellaista tarjottiin niin otimme sen heti... Ihana keskittyä ulkona käymiseen eritavalla ja saanut muutakin ajattelemista välillä, silti minua painaa pelko ja epävarmuus joista on vaikea puhua kun mies on sitä mieltä että kaikki merkit on raskaudesta (kävelen kuulemma vieläkin kuin raskaana olevat, mies on aina nähnyt kaikista sen heti) siskonsa ja serkkunsa vaimosta se näki ennenkuin kumpikaan edes tiesi olevansa raskaana.
Onko muuten teillä muilla ollut sellaista outoa makua suussa, metallin maku se on mutta kauanko teillä on ollut sitä?!?

Anteeksi kauheat selostukset taas ja niin se kysymys tuolla aiemmin että mitkä viikot minulla on niin, emme tiedä kun on ollut aika oudot nuo menkat, mutta epäilys olisi että ehkä olisi nyt 6+3 tai sitten muutaman päivän heittoa voi olla... viimeksi ultrassa näkyi vain paksut limakalvot, mutta ei muuta eli niiden mukaan olisi tooosi aikainen ollut ja aiemminkin on kaikki raskaudet ollut "piilovauvoja" eli ei ole näkynyt ultrassa heti...
 
ipna; jep - tarkistetaan huomisaamuna tilanteet :)

carolina; ootko tehnyt sitä digitestiä, se näyttäis ainakin viikkojen kasvua? musta se on hyvä...tsemppiä sinne! mulla oli just tota veren makua jonkun verran edellisessä alkuraskaudessa...tsemppiä!

vaavimasu; toivotaan että ois kuitenkin tärpännyt!!
 
meadowminun pitäisi tilata se testi tänne pikkukylään yli 200km:n päästä ja en ihan heti halua koko kylälle kuuluttaa tästä vaikka melkein kaikki jo kyllä taitaa tietää kun täällä jos yksi arvaa niin kaikki tietää... No jos tuo testi näyttää positiivista vahvasti niin taidan tilata sen digin. Niin ja todellakin on verenmaku suussa ja hampaiden pesussa alkanut ikenet vuotamaan, mutta ei se sitä makua ole tuonut pelkästään. Taas tekee pahaa kun alkaa masu olemaan tyhjä ja nälkä tulemaan, vaikka juuri reilu 2 tuntia sitten söin aamupalan :(
 
Itsekkäästi suoraan omaa napaa.... eilisessä punktiossa saadusta 7 solusta vain kolme oli kypsiä. Siis v***u, KOLME!!!! :stick: :mad: Joo, tiedän että se on toki parempi kuin nolla, kun lähtökohtaisesti pelkäsin ettei yhtään solua edes saada. Silti oon tosi pettynyt, kun eilisen 7 solun saaliin jälkeen jo ehdin toivoa, että niistä edes suurin osa olis hedelmöittymiskelpoisia. No, hyvät uutiset oli ne, että noista kolmesta kaksi oli hedelmöittynyt. Hedelmöittymisprosentti siis loppuviimeksi ihan hyvä, vaikka saaduista soluista hävikki olikin melkoinen. Halusin myös biologin langan päähän ja ihmeekseni hän oli tosi positiivinen ja optimistinen (itsehän olen ihan vakuuttunut, että mitään siirrettävää ei huomenna ole). Kuulemma, kun kaksi hyvää solua on saatu tähän vaiheeseen, on jo niin monta kriittistä vaihetta ohitettu, että hän ei kuulemma näe mitään syytä hermoilla huomisen tiimoilta. Mutta joo, tässä vaan on huonoa tuuria riittänyt enemmän kuin tarpeeksi, en keksi miksi se yhtäkkiä olisi loppunut eli aika masentuneissa tunnelmissa täällä mennään. :headwall:

Jotenkin sentään edes vähän hävettää valittaa täällä, kun joukossa on kuitenkin ihmisiä joilla on takana keskenmenojakin useita. Mä olen vaan niin VÄSYNYT siihen, että missään vaiheessa ei voi huokaista helpotuksesta vaan tää on koko ajan tällaista veitsen terällä tasapainoilua :( Nyt tekis mieli vaikka vetää kännit (siis minun joka en KOSKAAN juo enempää kuin lasillisen ruokaviiniä tai skumppaa muutaman kerran vuodessa...) jos sillä pääsis edes HETKEKSI eroon näiden asioiden miettimisestä :headwall:
 
Scarleth tsemppiä huomiselle, hyvin se menee ja todennäköisesti parin viikon päästä saadaan kenties plussa uutisia sultakin! Siellä on sentään kaksi munasolua hedelmöittyneenä odottamassa sua. Ei se tarvitse kuin sen yhden onnistuneen :heart: ! Iso hali sulle :hug: !!! Mä uskon että sun plussa uutiset taidetaan kuullaan ennen mun plussa uutisia!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Scarleth
Taidan kokeilla tuota nettitilausta sitten ;) On aika pelottavaa kuitenkin tilata tänne kun koko kylässä on asukkaita vain muutama sata ja olemme uusia täällä. Kamalaa kun joutuu miettimään että jos... Tiedän että en ole ainoa kun punnitsee näitä asioita ja miettii. Täältä olen saanut lohtua kun mietin näitä kun ei ole oikein muitakaan kuin mies jolle puhua. Välillä toivon että olisi joku kenen kanssa saisin puhua kunnolla näistä mieltäni painavista asioista(siis ystävä täällä kylällä) Kiitos teille kaikille että olette kertomassa omista kokemuksistanne, saan voimaa jaksaa tätä kaikkea vuoristorataa...
 
  • Tykkää
Reactions: meadow ja ipna
ipna! :hug: :heart: Miten sä osaatkin olla noin valoisa ja väkisinkin tartuttaa tuota positiivisuuttasi muhunkin... kiitos, autoit kommentillasi enemmän kuin arvaatkaan! :) Nyt olen itsekin jo sillä mielellä, että ehkä kuitenkin siirtoon päästään huomenna. Nyt yritän loppupäivän relata (paitsi no, iltapäivällä soitan vielä uudelleen biologille ja hän kertoo tilannetietoja, jos on jotain uutta kerrottavaa).

Niinkuin carolinakin totesi, tämän ketjun antama vertaistuki on ihan korvaamatonta! Mulla sentään on elävässäkin elämässä yksi ystävä joka käy samaa läpi ja pystyy oikeasti tukemaan, mutta ilman teitä tästä hommasta ei kyllä silti tulisi yhtään mitään.
 
  • Tykkää
Reactions: ipna
scarleth: wondfo:t on halpa-testi.fi tilattu ja sinne lähtee tilaus multakin samantien, jos ei tästä kierrosta plussaa tule. Ihan syvältä noi Davidin ovistestit, kun ohjeissa lukee että pitäisi tasavahvat viivat, mutta eipä taida kenellekään tulla. Siis meidänhän piti päästä jo viime kuusta piinailemaan yhdessä, mutta päästäänkin tässä kierrossa. Mulla sotki se tyhmä istukanpalanen kiertoa ja sulla oli sellainen harjoittelukierto :) Huomenna sinne sulle siirretään ihana pieni ihmisen alku ja silloin sun täytyy olla mahdollisimman rento eli nyt kuules taas jälleen kerran neuvo on, että otat sen lasin punaviiniä ja relax. Niin mä tein eilen illalla, kun ei saisi raskautumista stressata, otin lasin punaviiniä ja mieheltä hartia ja jalkapohjahieronnan. Täksi illaksi olen ajatellut saunomista, huomenna lähdetään siskolle yöksi muksujen kanssa niin saunotaan, syödään hyvin ja varmaan otetaan se lasi viiniä ja sitten onkin jo la-ilta, joka on aina hauska ja rento. Su spinningiin jos tämä flunssa on pois jo siihen mennessä ja sitten onkin jo maanantai ja uusi viikko taas :) Siirretäänkö molemmat alkiot? Voi kun nyt jakautuisivat hienosti!!!!

).( aloitin nyt noi kortisonit ihan omatoimisesti jo tänään vaikka lapsettomuuslääkäri oli sitä mieltä että vasta plussatestistä, kun on ns luomukierto. Esikoisen kanssahan aloitettiin oviksesta kun oli ovulaation indiktio, mutta kuopuksen kanssa vasta plussatestistä. Nyt kuitenkin 2:ssa viimeisessä raskaudessa hematooma on alkanut vuotaa niin aikaisin etten uskalla ottaa riskiä sen kanssa, joten tänään napattu 20mg.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Scarleth
Torstai 1.3.2012

HAAVEISSA ESIKOINEN


Hannahi1..........KM 12/11...................................... .KP 2/28-30
jenksula...37v....TM 10/11...................................... .KP 4/24-28
Scarleth..35v......KM 1/12...................................... ..KP 11/28
kodehu..28v.......KM 4/11, 8/11................................KP 14/30-32
Evya..24v..........KM 06/11, 08/11, 10/11...................KP 20/28-30
duello..28v........enkelivauva 2/09, KM 12/11.............KP 27/28-30
nellielli..26v.......KM 08/11...................................... .haamuilee
Idylli.................KM 09/10, 10/11

HAAVEISSA TOINEN

Toivotonko.........KKM 11/11, KM 1/12........................KP 8/27
Lilleri82..30v......KM 11/11...................................... .KP 9/35
Salasei..............KM 09/09...................................... ..KP 12/30
diiselikissa..33v..KKM 11/11...................................... KP 12/32
Mame31..32v.....KM 12/11...................................... .KP 14/26
kultakimpale2....KM 10/08, 3/09, 12/10.....................KP 19/30-34
Dyra ................KM 08/11, 09/11, 11/11, 1/12, 2/12..KP 20/25
rontti1..28v.......KM 09/11, 12/11.............................KP 20/30-33
tiiru..................KM 11/11...................................... .KP 21/?
Sanniz..34v.......KU 3/11, KKM 1/12.........................KP 27/28-30
meadow............KM 10/11...................................... .KP 28/28
Ipna..31v...........KM 12/11...................................... .KP 30/30
Fossiili...............KM 9/11, 01/12...............................KP ?
Miinä.................KM 01/12...................................... .KP ?
Cannes..34v.......KM 11/09, 1/12...............................KP ?
pupu75..36v.......KM 1/12...................................... ...KP ?

HAAVEISSA KOLMAS

malttamaton..31v..KM 08/06, 03/09, 09/11, 01/12......KP 18/?
Filuuri................KKM 1/12....................................KP 25/28
Missa-76............KM 04/11.....................................KP 44/28-32
Whisky Peat........KM 07/11....................................KP 45/30-35

HAAVEISSA NELJÄS

dyddö.29v.KM 5/05,9/06,1/07,11/09,enkelityttö 1/11,1/12..KP 16/30-33
M1n1..33v...enkelivauva 12/10, KM 09/11......................KP 17/30
Wandii..32v..KM 12/11...................................... ..........KP 29/32
Mamiksi monelle..37v..KKM 10/11................................KP 30/34

HAAVEISSA VIIDES

miss bamse.......KM 11/10...................................... .......KP 21/28

PLUSSANNEET:

Tammikuu 2012: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli
Helmikuu 2012: Unelma kolme, Carolina30+, Neiti -81, Micaela, Johnu

TAUSTALLA:

Bianca, Tipetsu, Sinderella, Too-ticki, KatieSadie, Alpa, Lara_84, Katie85, Nuunuu78, Mamulis, plug-in-baby, mammuzki, DingeLiDong, Filuuri, miinu92, maikkuliini, *kenguru*, iitu85, beebe010, P12, taraolivia, vaavimasu

2010 & 2011 plussanneet etusivulla!

Plussanneiden odotuspuolen pino
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...-syksy-2011-a/
 
Viimeksi muokattu:
carolina: tsemppiä sinne! Mullahan on ollut kolme hematooma raskautta ja vuoto raskauden aikana on jotain sellaista mitä kenenkään ei pitäisi joutua kestämään. Varmaan silloin ei niin paha, jos odottaisi esikoista niin ei ehkä osaisi pelätä samanlaillla, mutta mullakin kun 1. raskaus päättyi spontaaniin keskenmenoon niin kaikki muut 5 raskautta on mennyt sen jälkeen siihen, että koko ajan tunnistelee että vuotaako ja tsekkaa vessapaperin joka ikisellä käynnillä, sairasta mutta minkäs sitä itselleen voi :( Esikoisen kanssa hematooma vaan tuhrutti muutaman päivän, mutta nämä kaksi viimeistä raskautta on ollut ihan kauheita vuodon kanssa. Ei oikein pysty ajattelemaan mitään muuta ja niin kuin sullakin, mulla on niissä tullut valemenkat tai sitten se on ollut se hematooma, joten raskauden kesto olut kanssa tosi epäselvä, joten lisää huolta. Nyt jaksamisia sinne!!!:hug:
 
Täällä on nyt monella jännät ajat. Mä voisin hypätä teidän testauskelkkaan huomenna Ipna ja meadow, kun niin jo polttelee testit tuolla kaapissa. :p En mä kyllä tiedä näkyiskö siinä huomenna vielä mitään kun on 10 dpo vasta, mutta en mä varmaan pysty odottelemaankaan. Huomisen kuluessa pitäis alkaa tavanomainen tuhruvuoto, jos en ole raskaana. Tosin voihan se hormonitoiminta muuttua ja tuhru jäädä tulemattakin, vaikka en oliskaan raskaana. parempi siis testata. :D Ainoa "oire" tähän mennessä on huimaus ylös noustessa. Sitä ei ole ollut piiiitkään aikaan, mutta eilen alkoi ja tänään riittää kun kumartuu alahyllytä jotain ottamaan, että silmissä mustenee hetkeksi. Niin ja lämpökäyrä ei ole dyykannut kunnolla ainakaan vielä.

Scarleth Ipna jo niin viisaasti kirjoittikin, että et sä tarvitse kuin sen yhden hedelmöittyneen solun. :hug: Ajattele, että se biologikin oli niin positiivinen. Me pidetään varmasti kaikki täällä peukkuja sille, että kaikki menee hyvin ja pääset huomenna aloittamaan piinailun. Kovasti jaksamista tähän stressaavaan aikaan. :hug:

malttamaton onnea oviksesta! Mun mielestä sulla oli komeat viivat eikä yhtään valjua.

Vaavimasu jospa siellä olisi jotain positiivista tekeillä? =)
 
Filuuri tervetuloa mukaan testaamaan... huomennahan on meillä jännitettävää vielä usammallakin :)

Vaavimasu tuu säkin testaamaan meijän kanssa huomenna jospa vaikka tällä kertaa ne hormoonit nousisi hitaammin. Niin ja eikös ne sano että testata pitäisi vasta kun ne menkat on myöhässä :).

).( edelleen on vähän menkkamaisia tuntemuksia, ota sit nyt selvää onko ne menkat vai jotain muuta. Kahvi maistui taas ruoan jälkeen joten sekin oire voidaan heittää romukoppaan... kostealta tuntuu alapäässä ja koko ajan mietisekelen että nytkö ne menkat alkaa vaiko ei. Mä niin haluaisin olla raskaana :), hei please enkö mä nyt vois olla :heart: !
 
  • Tykkää
Reactions: Filuuri
ipna
Ostinki kaupassa käydessä huviksi kun huomasin pregchek nimisiä testejä 2kpl pakkauksessa. Teinkin jo tuossa testin useamman tunnin pidäteltyäni ja nyt alan sitten jo odotella menkkoja..
Taidan siirtyä nyt vähän taustailemaan ja tulen sitten ilmoittamaan jos jotain tapahtuu.. Nyt on se vaihe kun taas pakko lyödä stoppia hommalle tai lähtee järki lopullisesti!

Suuret tsempitykset kaikille teille!!! <3 Toivon sydämeni pohjasta että teillä kävis tärppi pian!!!
 
Vaavimasu tsemppiä kovasti täältäkin :hug: .... aina pitää tipahtaa korkealta maanpinnalle joka kuukausi ja keräillä luunsa. Mutta jokainen meistä ihan varmasti tulee vielä raskaaksi onhan se jo todistettu kerran tosin epäonnisesti.

Huomenna saadaan varmuus tälle kierrolle mun osalta ja parin muunkin jote toivotaan parasta!
 
malttamaton ja Filuuri :hug: Kiitos, olette ihania! Teistä on kyllä ihan älyttömästi tukea! Myös tuolla lapsettomuuspuolen ivf-ketjussa on ollut ihana meininki ja jotenkin sitä tajuaa, että omat murheet on loppuviimeksi vielä aika pieniä. Se on vaan semmoinen tämä ihmisluonto, että kaikki pitäis saada heti-mulle-tänne-nyt, ja näitä elämän tarjoamia jännityskäänteitä on välillä vaikea hyväksyä. No, mutta nyt yritän täällä relailla. Laitoin hyvää ruokaa perheemme teineistä toiselle (miehellä siis kaksi lasta) ja itselleni hain illaksi pari hyvää kirjaa sekä pussillisen karkkia, nam.

vaavimasu; jännää on kyllä sullakin :hug: Toivotaan että tilanne menee parhain päin! :)

malttamaton, tein tässä just sellaisen plänin, että jos tämä eka ivf nyt menee syystä tai toisesta persiilleen, niin seuraavaan kiertoon pyydän clomit ja irrotuspiikin ja tilaan noita wondfon ovistestejä. Hassua ettei noihin Davideihin tule sitä tasavahvaa viivaa millään!?
 
Mä löysin surffaillessani tällaisen artikkelin testistä jossa oli vertailtu raskaus- ja ovistestejä. Se on kolmen vuoden takaa ja jenkeistä, mutta mä luulen, että voi hyvinkin selittää tuon miksi niihin ovistesteihin tulee niin erilaisia viivoja; joillekin haaleita, toisille tummia, joillekin ei mitään ja joillekin lyhyen aikaa ja toisille pitkän aikaa. Mä en nopeasti katsomalla löytänyt alkuperäistä artikkelia, mutta tämä kertomus siitä kelpaa mulle jo hyvinkin selitykseksi. Osuus ovistesteistä on siellä lopussa. The Best Pregnancy Tests - CBS News
 

Yhteistyössä