Keskenmenon jälkeen kuumeilevat ***Keväällä***

*kenguru*: spontaaneissa keskenmenoissa mulla on hcg laskenut tosi nopeasti eli noin 3 viikkoa km:sta on r-testi ollut nega. Keskeytyneissä km:ssa taas hcg laskenut tosi hitaasti, toisiksi viimeisellä kerralla km rv 9+5 (hcg 55000) vielä 5 viikkoa tyhjennyksen jälkeen r-testi plussaa. Yhteensä kesti 10 viikkoa, että hcg laski neutraaliksi. Ja nyt tässä viimeisessä keskeytynessä km:ssa laskee näköjään vielä hitaammin, pe kävin hcg:ssä=660, tänään kävin uusiksi ja tulokset saan tunnin päässä. Mutta ei siis toivoakaan ovuloinnista (ja uudesta raskaudesta) vielä pitkään aikaan noilla lukemilla :( Ehkäisystä sen verran että ei olla käytetty mitään, kun ei ole ollut vuotoa enää. Raskaaksi kuitenkin saa tulla suoraan keskenmenostakin ja olen tullutkin ja siitä syntyi kuopus.
 
Mulla keskeytynyt keskenmeno 6+, huomattiin noin viikolla 10. Lääkkeillä tyhjennys. Vuodosta noin parin viikon päästä (muistaakseni) oli jo nega testissä. Vuodosta kolmen viikon päästä ovulaatio (jos se nyt semmoinen oli, vähän epäilyttää jo, noh, ainakin lh-huippu oli).

Ja joo, keskenmenon todennut ja hoitanut lääkäri sanoi, että pitää odottaa kuukausi uutta yritystä, ei toteltu. :D

Mulla on vähän semmoinen haisu nyt, että ei tuu tästä kierrosta plussaa eikä välttis kuukautisiakaan ihan heti, vaikken olekaan raskaana. Kun minusta se ovulaation aika oli vähän kummallinen ja aika lyhyt. Ja jos ei ole irronnut munasolu, niin minä meen sitten varmaan jonnekkin omille kiertoradoille sitten... Ihme juttuja sitä harmittelee jo etukäteen.
 
Wandii mulla on vähän samanlaiset olot kuin sullakin eli epäilen että ovuloinko ollenkaan sittenkään. Yllätyn TODELLA positiivisesti jos saan plussan. Huomenna testataan sit uudestaan jookosta?
 
wandii: älä nyt, olit jo niin positiivinen mahdollisen plussan suhteen!! Huomenna uutta testiä, jos viiva tulisi jo oikealla ajallaan :)

Mulla noi keskeytyneet keskenmenot on huomattu jo aina seuraavan päivänä sykkeiden loppumisesta (alkion koon mukaan katsottu), joten ei ole hcg ehtinyt yhtään laskea ennen tyhjennyslääkkeitä. Huonoja tuloksia odottelen taas tänään, tein huvikseen taas ovistestin, joka näyttää edelleen positiivista eli eipä ole ihmelaskua tapahtunut viikonlopun aikana :(
 
Kiitos tähän mennessa vastanneille!
Mulla oli siis tuulimuna joka todettiin 8+4 ja 9+0 laitoin lääkkeet. Ohjeessa sanotaan että jos ei ole 4 viikossa nega, kahden viikon päästä uusi testi, jos ei vieläkään niin sitten lääkäriin. Ei vaan mitenkään jaksaisi enää odottaa kolmea viikkoa sitä negaa ja sitten vielä kiertoa :( Tyhjä syli vaan huutaa sitä omaa pikkuista :'(
 
*kenguru* :hug: tiedän tunteen. Vaikka meillä on kaksi lasta, niin silti sse vauvankaipuu on ihan kamala ja tuntuu ettei aika kulu millään. Kerrankin kun siihen testiin toivoo vaan yhtä viivaa, niin ihan kuin kettuiluksi siihen piirtyy sekunnissa, kaunis vaaleanpunainen testiviiva :( Mitattiinko sulle hcg:n lähtötilannetta? Nouseeko tuulimunassa hcg:t samanlailla kuin ns normi raskaudessa, siis yhtä korkealle?
 
Kiitos morebabies :hug: Ei mitattu ollenkaan, mutta koko ajan se tuonne 9+0 asti on noussut eli jotain yli 40000 varmaankin oli. Se oikeesti kun se testi viiva näkyy jo heti siinä ja sit on vaan hö kun kaksi viivaa tulee eikä ne oikeesti edes merkkaa mitään :(
 
Heissan kanssasisaret!!!

Minä olen sitten tuusannut niitä hiivatin testejä JO kaks vaikka dpo10 tänään vasta.. Joku viivanpaikka tms sinne näky tulevan, mutta kun en usko muuhun kuin sitten siihen selkeään viivaan niin se on sitten vain se viivanpaikka.. Vaikka sen silmillä erottaaki mutta silti.. Nyt on sitte kaapista testit pois kummittelemasta ainaki vähäks aikaa, mutta saa nähä kauanko malttaa olla ostamatta testejä...
Nyt siis pitäs olla kp 23, mutta tällä kertaa ovulaatio oli vähän aikasemmin niin siksi laskin tuon dpo10.. Voi luoja että kohta pälli sekoaa tän homman kaa.. Pitäs olla joku pilleri millä sais koko asian mielestä niin vois vähän helpommin jotai tapahtuakki..
Äiti kysy tänään että ootanko, ja sano että anoppi oli meinannu kans että ootanko.. Vastasin että kiitos vaan mutta läskiä se on =D
Olen aina ollut hoikka ja tässä vähän yli puolen vuoden sisällä on tullut lähemmäs 10kg lisää painoa jostakin syystä...
No.. Mutta ei auta ku jännittää sinne menkkoihin asti..

Muillakin on tainnut olla ja tulossa piinapäivät.

Montako testiä teillä menee yhteensä kierrossa?? Ovis ja raskaus...

Toisaalta olis ihana kun olis vaan niitä apteekin omia kaapissa kun minä ainakin luotan niihin enemmän ku noihin nettikauppojen pilipalitesteihin.. Niihin taitaa tulla helpolla niitä viivanpaikkoja..
Jahas nyt pitää lähtä hommiin.. Meno on taas ku viidakossa..
 
).( puhuin lääkärin kanssa ja hcg ollut siis pe 690 ja tänään 517, joten lääkärin mielestä laskenut TOSI HYVIN. Ei auttanut, että mä en ole samaa mieltä. Taas vihloo kohtua, joten olen ihan 100% varma, että siellä on jotain jäänteitä. Tulisi vaikka menkat, jos ne vaikka puhdistaisi kohdun jämistä :(
 
Voi Kenguru onpa kurjaa ettei hcg ole laskenut. Mulle annettiin täällä ohjeeksi olla heti neljän viikon kohdalla yhteydessä lääkäriin, jos ei testi näytä negaa. Niin erilaiset käytännöt näköjään. Mulla eka tyhjennysyritys 8+6 ja se joka toimi 9+1. Testi näytti negaa 13 päivää kunnon vuodon alettua. En testannut aiemmin kun ajattelin ettei se ole vielä ehtinyt laskea. Luulen, että on saattanut olla nega siinä 7-8 päivän tienoissa kun vuoto suunnilleen loppui ja oli karsea päänsärky monta päivää. Siihen täsmäisi myös ovis kp 22. Toivottavasti sulla ei ole jäänyt mitään materiaalia sisään kuitenkaan ja arvo tulisi alas pian. :hug: Yrittämisestä mulle sanottiin, että voi alkaa heti harrastamaan suojaamatonta seksiä kun vuoto loppuu.

morebabies hyvä että hcg oli laskussa joka tapauksessa, vaikka turhauttavaa, että siinä on kestänyt näin kauan. Toivottavasti laskisi pian nollille.

vaavimasu mulla menee tavallisesti ovistestejä 3-4/kierto ja raskaustestejä vaikka kuinka monta, jos niissä jotain näkyy. :D Muuten harvemmin pääsen raskaustestailemaan kun mulla ei-raskaana alkaa tiputteluvuoto n. 5-7 päivää ennen menkkoja ja siitä tietää ettei ole tarvis testata.

ON: tänään olis n. 4-5 dpo ja sekä eilen että tänään on ollut jonkun verran menkkajuilintaa. Vielä ei mikään kiinnittyminen tule kyseeseen, vaan mä mietin, että voisko olla se kun on kp 27 ja normikierto on 28 päivää? Siitä mä sitten mietiskelen eteenpäin, että voiko menkat alkaa nyt kuitenkin, vaikka oviksesta vasta max 5 päivää? Olisi kyllä maailman lyhyin luteaali siinä tapauksessa. Parin päivän sisään tämä tietty ratkeaa ja saan vastaukseni, mutta jattelin, että tietääkö joku?
 
kengurulle vielä : eli mulla km, kemiallinen, n. 5+3 ei mitattu mitään eikä otettu ollenkaan verikokeita, ultrattiin 6+3 oli ihan tyhjä , ja olin saanut negatiivisen r-testistä jo kolme päivää ennen ultraa. eli kyllä mulla tosiaan vaan plussaviiva raapas mua- ei sen enempää.

Näyttää olevan aika eri asia, jos on edes muutamia viikkoja kerennyt olla raskaana.
Scharletille jee jee!=) kyllä tässä jo odottais niitä plussia lisää tähän ketjuun.
:)
p.s. Pakko vielä heittää vanhan kansan uskomus ilmoille, että Suomessa syntyi ennen vanhaan hyvin vähän lapsia syyskuukausina, eli niitä saatiin alulle hyvin vähän alkuvuodesta, syynä oli ihmisten huono ravinnon saanti, pohjoismaissa d-vitamiinin vähyys, ja toisin sanoen, kesällä saatiin taas paljon lapsia alulle. Sitten vielä vanhan kansan vinkki vähärautaisille, eli Suomessa ei ollut anemiaa ennen sotia oikeastaan ollenkaan, koska kaikki ruoka valmistettiin valurautaisissa astioissa. eli oisko siinä vinkkiä
:LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Scarleth
Morebabies, voin täysin samaistua :), itse olen nyt reilu kuukaus km:sta syönyt itselleni sellasen kessin, että tiukemmissa vaatteissa näyttäsin raskaana olevalta- eli alkaa ne isovanhemmat multakin kohta kyselee, kuten Vaavimasulla.

odottelen siis parhaillaan ovista, aloin jo tikutella, kun kierto ollu niin ja näin, eli laskureiden mukaan ois 4.2, ja tästä päivästä ohjeitten mukaa piti alkaa tikutella. Kuvittelen nyt jo että mahaa jomottaa pistelee, päätä särkee, ja silti tikkuun ei tuu sitä oikeeta viivaa- varmaan siis vielä päiviin..

Miten muut, onko toi ovistestien haamuviiva siis sillä tavalla samanlaine ku r-testit, eli jos se haamu tulee näkyviin, ni tarkottaako se et ovis lähestyy, vai onko sillä haamulla mitään merkitystä tässä asiassa?

Oon ekaa kertaa ovistikkujen kaa pelaamassa- kuten varmaa kysymyksistä paistaa.

Neiti-81 onko sulla ollu joku suositus tohon 2 kertaa 50 mikrogramman D-vitskuun, ku lääketeknikko frendi sano et se 50 mikrogrammaa /pvä ainaki saa vetää ihan rauhas?

Kiitos muidenkin vinkeistä ja kommenteista liittyen näihin vitamiini-ravinto juttuihin :wave:

Pidän tätä ketjuu selkeesti terapiapaikkana- miehen stressaan luultavasti kaistapäiseksi, kun alan varmaan sillekin kohta syöttää jotain vitamiineja, ja näen tosiaan kaupassa vain raskaana olevia ja vastasyntyneitä, et kyllä mulle ainakin jäi lisääntymisvietti päälle ja tyhjä syli ammottamaan..

Oisko muuten muitten mielestä kivaa, tai tyhmää jos päivitettäs listaan iät? Ite oon siis pian 32v- stressaan siitäkin, ekan lapsen sain ku olin 29.
 
Mun puolesta vois kyllä iätkin päivittää listaan. Kestän sen vaikka olenkin wanhus :eek: Mulla siis ikää jo 35.

Selvisi tuo mulle määrätyn Menopurinkin funktio, tai no tavallaan ei ihan selvinnyt kun kerran clomitkin näyttää toimivan, mutta tarkoitus on kai vaan tukea vielä sitä munasolujen kypsymistä ja varmistaa, että niitä siellä tosiaan perjantaina olisi kaksin kappalein. Eka piikki tuli juuri tuikattua, toivotaan ettei tuu mitään ylireaktiota näistä... lääkärin kanssa juteltiin toistamiseen tukilääkityksistä ja ainakin Lugesteron olisi tarkoitus aloittaa, ehkä mahdollisesti aspirin myös. Kaikki tropit tänne vaan, minä otan mitä tahansa millä on edes teoreettinen mahdollisuus parantaa onnistumistodennäköisyyttä!
 
*kenguru*: Mulla oli kkm, joka huomattiin rv 11+4 ekassa ultrassa ja lääkkeellinen keskeytys (tai sen yritys) tehtiin 12+0, mutta ei toiminut. Kaavinta tehtiin 12+ viikolla. Mulle ei annettu mitään kontrolliaikaa tai muutenkaan juurikaan ohjeita, paitsi että yhdet kuukautiset suositeltiin odottamaan ennen uutta yritystä tulehdusten minimoimiseksi (ei noudatettu). Itse testailin r-testeillä ja kolmisen viikkoa kaavinnasta toinen viivoista oli kadonnut, mutta tosiaan ekat kuukautiset suvaitsivat saapua vasta 10 viikkoa kaavinnasta.

vaavimasu: mulla meni 10 viikossa (kaavinnan jälkeen) tuhottomasti o-testejä, kun yritin saada kierrosta kiinni. Nyt taidan uskoa yksien menkkojen jälkeen, että missä vaiheessa alan testailemaan. R-testejä yritän välttää - inhoan sitä viivattomuuden lohdutonta näkyä :(

Wandii ja ipna: täällä ihan samat fiilikset. Tuskin positiivisia uutisia tulossa. Olotila on ihan omituinen tämän etovan olon kanssa. Mutta muuten ei mitään viitteitä edes menkoista. Yleensä kierron tässä vaiheessa (36/38=kp1)tai raskauduttuani mulla on ollut kovat menkkakivut, mutta nyt ei juuri mitään. Välillä munasarjoissa juilii, muttei lainkaan sitä normaalia. Että näinköhän mennään hormonihäiriön puolelle :( Johan ne ehtikin 10 viikon jälkeen yhdet menkat tulemaan, prkl. R-testin yritän tehdä vasta kp38, kun menkat pitäis alkaa.

Taidanpa paistaa aamulla munakkaan valurautapannussa :)
 
  • Tykkää
Reactions: mame31
mame: laitoin sulle vahingossa jo 32v. eli kuinka pian täytät, päivitänkö uusiksi? Mä joskus miehelle syötin sinkkiä, kun lapsettomuusklinikalta sanoivat, että parantaa spermanlaatua, mutta annoin luvan lopettaa, kun spermatestin tulokset tulivat ja lääkäri oli niihin niin tyytyväinen, että pyysi miestä luovuttajaksikin :LOL: Itseasiassa tarkoitus on ollut, että mentäis molemmat luovuttamaan sukusoluja, mutta en tiedä ottaako ne multa kun on ollut näitä keskenmenoja. Toisaalta eihän vika ole munasoluissa kun olen viimeiset 4 krt tullut yk 1 raskaaksi vaan siitä että mun ihana kroppani on sitä mieltä, että alkio on ns. vierasta kudosta...
Mulla on muuten maha kanssa ihan turvonnut :( Viikon verran kyllä olen vetänyt pullaa ja porkkanakakkua lohdukkeeksi hcg-ketutukseen, painossakin näkyi, kun äsken tanssitunnin jälkeen kävin puntarissa +1,3kg viikossa...ja ennen kaikkea jumppahousuissa, jotka ei ole pitkään aikaan ole ollut päällä. Ihan kuin olisivat lyhentyneet vyötäröstä mysteerisesti kaapissa, koska vyötärönauhan päälle ilmestyi pienen pieni makkara. Nyt siis itseään niskasta kiinni ja spinningiä joka päiväksi varaamaan, tai sitten mulle on tulossa menkat, koska tissit on oikeasti ihan turvonneet yms, mahaa nippailee ym eli sitten se on vaan turvotusta ja saan iltapalaksi ihan vähän herkutella :)
 
Mä olen vielä 31 no muutama kuukausi niin olen jo 32... Esikoisen sain kun oli 30...

Mame31 mulla ainakin nega oli täysin nega (ei haamun haamua) ja olettamani oviksen aikoihin viiva oli tummempi mutta ei yhtä tumma parin päivän ajan, mutta noista kun lueskelin joillakin saattaa näkyä haamu koko kierron ja joillain tummenee ovista kohti.

).( mä olen ollut tänään tosi väsynyt (esikoinen valvotti) ja ehkä alkavan flunssan kourissa. Jospa menisi nopsaan ohi... influenssa rokotus mulla on että sitä ei ehkä pitäisi saada onneksi kun sitä on nyt liikenteessa kuulemma.
 
MAME31, mä olen lukenu/kuullu et d-vitamiinia uskaltaa ihan reilulla kädellä ottaa näin talviaikaan. kesällä on tietty eri.

Ovistestin haamu ei merkkaa mitään. vasta kun viiva on kontrolliviivaa vahvempi/yhtä vahva, tarkoittaa että LH-huippu on, ja ovulaatio sen myötä 24-42h sisään. Joskus siltikään ei välttämättä ovulaatiota tapahdu, mutta se TODENNÄKÖISESTI on tulossa silloin.

Täällä perusarkea, oloja kyttäillen ;) Isäntä on kireänä... plääh...
 
Morebabies: anna olla vaan 32, näkyyhän se tuossa nimimerkissä mulla että viel hetken 31, ei tarvi siis muuttaa.
..Joo kyllä tässä ittestään löytää varsin hauskoja piirteitä, pissatikun tuijotuksesta , haamuviivojen kyttäilyyn..
 
rohkenen nyt sitten tänne tulla purkamaan tuntojani koska kohta oikeesti halkean! km oli 12/11 ja nyt on ooteltu ekoja menkkoja joita ei vain kuulu,kp nyt 34. normaalisti sen 28/30.
alavatsaa ilkeästi vihlonut nopeissa liikkeissä n.puol viikkoa,ja ihanku ois rinnatki ollu muka kipeet. ainii ja tänään närästi ihan kauheesti tossa illalla. testiä vaan ei uskaltais vielä tehä...
 
Palstataustailija ilmottautuu! :wave: Lueskelen kuulumisianne lähes päivittäin, mut en oo jaksanu kirjotella, kun yritän normalisoida tätä omaa elämää km:n jäljiltä. Aloin uudestaan kipuilemaan kovasti kaksosten menetystä ja kun fyysinen toipuminen meni muutenkin niin pitkän kaavan mukaan, niin olen yrittänyt keskittyä ihan muihin (iloisiin) asioihin ja elää/olla vaan. Ne ekat menkat oli ja meni, nyt olis pian oviksen aika, mut jääköhän vieläkin tulematta, kun ei ole ollenkaan sellainen ovis-olo. Tai sit se kysta oikealta sekottaa kiertoa, koska kipuilee koko ajan. Vauvakuume nostaa selvästi uudelleen päätään ja tilasin eilen ovistestit raskauskeijusta, vaikka lupasin etten ala nyt hössöttää yhtään. :) Mutta kun ennen niin selvät ovisoireet loistaa poissaolollaan, haluan alkaa tikutella, että tapahtuuko tuolla alakerrassa mtn.

Ja tulin myös tsempittämään mm. morebabiesta, kun meillä tosiaan tuo Hcg:n lasku menee niin saman kaavan mukaan eli H-I-T-A-A-S-T-I!! Mullahan oli silloin ekassa kontrollissa joulukuun alussa n. 20pvää km:sta Hcg 680 ja vielä 10. tammikuuta n.17. Hcg:n laskuun olivat koko ajan tyytyväisiä, mulle sanottiin, et jos eka kontrolli on alle 1000, niin se ois ok. Ultrasivat ja tsekkailivat mua sen jatkuvan vuodon takia. Jaksamista ja tsemppiä siis!! :hug:

Kaikille muillekin tasapuolisesti :hug: ja tsempit! Ja paaaaaaaljon plussatuulosia, kun sellaiset hetket on käsillä. Mulle voi iäksi päivittää 33, tulee tässä piakkoin täyteen.
 
Tiistai testauspäivän tulos oli puhdas nega... eli taisi mulla olla kyseessä ovuloimaton kierto ellei nyt vielä ihmeitä tapahtu. Dpo on kuitenkin jotain 11-13 välissä että voihan tuo vielä plussaksikin muttua (tosin epäilen kovasti). Eli mä testailen seuraavan kerran vasta viikonloppuna jos ei menkat siihen mennessä ala.

Mietiskelin että mitenköhän tämä nyt menee että tuleeko mulle edes menkkoja jos en ovuloinut ja milloinka mä voin alkaa testaamaan ovulaatiota jos menkat ei tule...

duello testiä testiä... ehkä sä olet niitä joille ei ehdi km:n jälkeen tulle edes menkkoja kun olet jo raskaana :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Harmi nellielli :/ Plussa olis kyllä ollut niin kiva! Aika heikosti nyt saatiin plussasatoa viikonloppuun ja alkuviikkoon, mutta eiköhän niitä sieltä ala itsekullekin tulla. Mä olen ainakin tosi toiveikas nyt, kun nuo hoidot lähti etenemään vauhdilla. Eilen oli lisäksi toinen vyöhyketerapiakäynti, olo senkin jäljiltä jotenkin energinen.

Tsemppihalit kaikille hcg:n laskua, ovista, tai mitä tahansa odottaville!! Välillä tämä jatkuva ODOTTELU on vähän piinaavaa....
 
Äh, sori ladies, en sitte testannu tänään. Mulla on vaan kaks testiä jäljellä, enkä nyt haluais enää olla epävarma. Testaan varmaan huomenna (pitäis näkyä, jos jotain on tapahtunut) ja toisen testin jätän siihen sitten, kun menkkoja ei näy eikä kuulu... Mulla ei ole menkkaoireita, mutta ei ole raskausoireitakaan joten vähän tyhmä olo, kuitenkin tänään jo kp 33/34-36, joten jotain pitäis jo tuntua, siis menkkojenkin suhteen. Sillä lailla vähän menetetty olo tämän kierron suhteen. Ja se viivanen testissä. Olen kokenut viivankuvittelija, joten eiköhän se mene sen piikkiin. :D

Pitää nyt yrittää suhtautua positiivisesti, jos se nega sitten huomennakin tulee. Maalaaminen ei ole poissuljettua eli pensseli kädessä koko seuraava kuukausi sitten...
 

Yhteistyössä